Viking FK

Svar
frigga

Re: Viking FK

Legg inn av frigga »

Ser ut til at NRK viser Rosseland - Viking i morgen:
https://tv.nrk.no/serie/fotball-nm-menn ... /avspiller

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

PapaSmurf skrev: ons mai 18, 2022 11:12 am Dere som lykkes med å få folk på kamp. Legges det opp til en bra ramme rundt kampen fra klubbens side?

Jeg limer inn en bolk fra et et innlegg i vår egen klubbtråd der jeg går gjennom opplegget på kampdag i Molde nederst i dette innlegget.

For alt jeg vet er jeg bare kravstor og det er ikke noe mer som skjer andre steder, men det ville overrasket meg.

Her er det som skjer i Molde på kampdag:

Dørene åpnes en time før kamp. Inne på stadion skjer det ingenting. Det er noe listemusikk de færreste har noe forhold til, så 40 minutter før kamp kommer keeperne ut på banen for å varme opp. 10 stykker på tribunen. 5 av disse klapper. 10 minutter senere kommer spillerne inn på banen, 50 stykker på tribunen, 30 klapper. 10 minutter til kampstart, spillerne går i garderoben. Speaker kommer med dagens første melding: Ballguttene er fra Klubb X, flaggborgen er fra Klubb X, og maskoter som kommer ut med spillerne er fra Klubb X. Så spør speaker om vi er klare for kamp 2 eller 3 ganger, leser opp lagoppstillinger og spiller Pirates of the Caribbean før han leser en tekst om Ukraina. Kampen begynner.

I pausen skjer det absolutt ingenting. Annet enn listemusikk og reserver som leker med ball.

Etter kamp takkes vi for at vi kom og speaker ønsker vel møtt tilbake. Adjø.
Det høres veldig likt ut. Annet enn at Felt O er i siget, og stiller mange og tidlig. I tillegg er det fanzone (barneaktiviteter) og øltelt foran spesielle oppgjør, som andre har nevnt. Kommer sent og går når pipa blåser, så for min del går det meg hus forbi. Det er dog veldig fint at En blåe dag har blitt allsang. Selv om jeg er troende til å synge forkjært når teksten ikke er på skjerm…

Pausen bruker jeg til å irritere meg over hvorfor de ikke sender intervjuene eurosport gjør med trenere og spillere på storskjermen.

I

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Underhaldninga før kamp og i pausen denne gong var ikkje noko å trekkja folk på iallfall. Eit malplassert gospelkor før kamp, og Rune Bjerga som prøvde å vera løyen i pausen. Det slo ikkje an.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Rantanplan skrev: ons mai 18, 2022 1:59 pm
Pausen bruker jeg til å irritere meg over hvorfor de ikke sender intervjuene eurosport gjør med trenere og spillere på storskjermen.
Det ergrer meg og. Det er et par ting vi burde fått som tilskuere på kamp som de som sitter hjemme får tilgang til:

- Alle repriser på storskjerm. Selv der dommer gjør feil. I Molde går de rett til et stillbilde fra en samarbeidspartner hver gang det er noe omdiskutert som hender.

- Intervjuer før kamp og i pausen.

- Målshow fra de andre kampene i pausen

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

PapaSmurf skrev: ons mai 18, 2022 2:04 pm - Alle repriser på storskjerm. Selv der dommer gjør feil. I Molde går de rett til et stillbilde fra en samarbeidspartner hver gang det er noe omdiskutert som hender.
Dette er vel begrunnet med at hjemmelag ikke skal oppnå en slags fordel ved at hjemmepublikum påvirker dommer etter tvilsomme dommeravgjørelser? En slags mekanisme som skal sikre dommernes arbeidsro... Vet ikke om det fortsatt er sånn, men pleide ikke NFF å true med bøter? Ikke sikkert det er sånn lengre, for på Lerkendal har jeg iallefall inntrykk av at de har lav terskel for å vise tvilsomme avgjørelser i reprise på skjermene..

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TexMurphy skrev: ons mai 18, 2022 2:16 pm
PapaSmurf skrev: ons mai 18, 2022 2:04 pm - Alle repriser på storskjerm. Selv der dommer gjør feil. I Molde går de rett til et stillbilde fra en samarbeidspartner hver gang det er noe omdiskutert som hender.
Dette er vel begrunnet med at hjemmelag ikke skal oppnå en slags fordel ved at hjemmepublikum påvirker dommer etter tvilsomme dommeravgjørelser? En slags mekanisme som skal sikre dommernes arbeidsro... Vet ikke om det fortsatt er sånn, men pleide ikke NFF å true med bøter? Ikke sikkert det er sånn lengre, for på Lerkendal har jeg iallefall inntrykk av at de har lav terskel for å vise tvilsomme avgjørelser i reprise på skjermene..
I Molde er den terskelen HØY. Vi kikker opp på storskjermen i håp om å få se om det virkelig var offside eller ei, men der får vi bare se Møre Drift og Renhold sin logo.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Viking, ass.
Sterkt lag!

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det sportslige er den viktigste årsaken til oppturen for publikum.

Tilbake i 2007 var det likt. Det var «in» å gå på kamp og det var mange utsolgte kamper. Man snakket også om å bygge ut stadion fordi det var så mange som ikke fikk sett kampene.

Heldigvis ble ikke stadion større. For nedturen vil komme hvis Viking igjen blir et midt på treet lag. Men etablerer de seg som et stabilt topplag så kan dette vare lenge. Viking betyr mye for folk.

Det folkelige er også et viktig grep Viking har gjort. De legger til rette og lytter. Fantastisk endring og kanskje nøkkelen til at dette skal vare lenge. Finnes vel ikke en fotballklubb i Norge som er mer foroverlent enn Viking. Fantastisk jobb siden nedrykket.

At Felt O og Viking Oslo er helt fantastiske hjelper også for merkevarebyggingen og det å være stolt over Viking. De går foran på en eksemplarisk måte.

I 2007 var det vel enda flere medlemmer hos Hordene, men kvaliteten var elendig. Det var flere grupperinger som motarbeidet hverandre og kun glimtvis viste de nivå som nå.

Viking har fått med seg folket og supporterne. Da ruller ballen riktig vei og mange brikker faller på plass av seg selv.

For, supportene er arbeidsgiver til Viking og spillerne. Det har Viking forstått

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

PapaSmurf skrev: ons mai 18, 2022 11:12 am Dere som lykkes med å få folk på kamp. Legges det opp til en bra ramme rundt kampen fra klubbens side?
Du har fått noen vettuge svar, men syns denne er fin fra Viking Oslo på twitter etter daglig leder i Skeid stilte et lignende spørsmål.


Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Ikke minst betyr det mye for meg at vi har spillere som virkelig gir alt. Vi taper aldri på innsats lenger, og vi er blitt gode på alt som er gratis.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Vikingen skrev: ons mai 18, 2022 6:32 pm Ikke minst betyr det mye for meg at vi har spillere som virkelig gir alt. Vi taper aldri på innsats lenger, og vi er blitt gode på alt som er gratis.
Der er jo vi Stavangerpublikummet litt ekstreme. Var det ikke noen som sa en gang i tiden at det ikke er noen andre steder i Norge der det jubles like mye når en spiller takler ballen ut til innkast, eller noe i den duren?

eppaen

Legg inn av eppaen »

Mr_Sjokomelk skrev: ons mai 18, 2022 6:40 pm
Vikingen skrev: ons mai 18, 2022 6:32 pm Ikke minst betyr det mye for meg at vi har spillere som virkelig gir alt. Vi taper aldri på innsats lenger, og vi er blitt gode på alt som er gratis.
Der er jo vi Stavangerpublikummet litt ekstreme. Var det ikke noen som sa en gang i tiden at det ikke er noen andre steder i Norge der det jubles like mye når en spiller takler ballen ut til innkast, eller noe i den duren?
Stavangerpublikumet har vel alltid vært rimelig bra på å følge kampen og hause opp dødballer og slikt. En og annen takling er også gøy. Men det som skjedde på mandag etter match - DET har vi sjelden sett. I Norge.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Mr_Sjokomelk skrev: ons mai 18, 2022 6:40 pm
Vikingen skrev: ons mai 18, 2022 6:32 pm Ikke minst betyr det mye for meg at vi har spillere som virkelig gir alt. Vi taper aldri på innsats lenger, og vi er blitt gode på alt som er gratis.
Der er jo vi Stavangerpublikummet litt ekstreme. Var det ikke noen som sa en gang i tiden at det ikke er noen andre steder i Norge der det jubles like mye når en spiller takler ballen ut til innkast, eller noe i den duren?
.

Lars Gaute Bø sa det i sin tid.
At ingen andre plasser kunne juble mer for ett vunnet innkast langt nede på egen banehalvdel.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Det er tett mellom topplassane denne runda i Årets Viking-tråden, så sleng gjerne inn stemmer, dei som ikkje har gjort det.

Leoparden

Legg inn av Leoparden »

En av grunnene til økt publikumsdeltakelse er at vi sluttet med pantekopper, det tror jeg i alle fall jeg... ;p

kaffi

Legg inn av kaffi »

Rosseland med Brauten på tribunen i kveld. Hvordan stiller vi? Løken, Tripic, Hagen, Auklend og Torsteinbø utilgjengelige. Tipper noe slikt:

Østbø
Sebulonsen - Forgaard Paulsen - Vevatne - Vikstøl
Sandberg - Yanni - Fridjonsson
Kvia Egeskog - Traore - Karlsbakk

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Ser at Rosseland - Viking har forsvunnet fra VGLive. Håper den fortsatt blir noe av. :)

kaffi

Legg inn av kaffi »

Vikingen skrev: tor mai 19, 2022 2:02 pm Ser at Rosseland - Viking har forsvunnet fra VGLive. Håper den fortsatt blir noe av. :)
Er det ikke slik at man kan få walkover i cupen ved slitne bein om man skal til utlandet å spille fotball?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

kaffi skrev: tor mai 19, 2022 2:30 pm
Vikingen skrev: tor mai 19, 2022 2:02 pm Ser at Rosseland - Viking har forsvunnet fra VGLive. Håper den fortsatt blir noe av. :)
Er det ikke slik at man kan få walkover i cupen ved slitne bein om man skal til utlandet å spille fotball?
Ikke når Håland har meldt sin ankomst. Han er tilbake nå.

NRK kommer sikkert ikke til å fokusere på Håland i kampreportasjen.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Syns ikke Karlsbakk finner seg til rette på kanten. Hvertfall ikke mot Rosseland (heller).

CliffC

Legg inn av CliffC »

Dumt av Sebulonsen å ikke spare den scoringen til en større anledning.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

CliffC skrev: tor mai 19, 2022 6:52 pm Dumt av Sebulonsen å ikke spare den scoringen til en større anledning.
Var det skudd eller innlegg?

CliffC

Legg inn av CliffC »

Soccermannen skrev: tor mai 19, 2022 6:53 pm Var det skudd eller innlegg?
Hadde jeg vært Sebu ville jeg sagt det var skudd. Hadde jeg vært en annen enn Sebu ville jeg nok trodd mest på at det var et mislykket innlegg.

brokburg

Legg inn av brokburg »

Det er jo en måte å presentere seg på, Edvin Austbø.

LeonB

Legg inn av LeonB »

For ett mål av Austbø! Stor fremtid i denne gutten

CliffC

Legg inn av CliffC »

Nå rakner det. Rosseland reduserte til 1-5.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Fridjonsson er profesjonell og angriper denne kampen som han angriper andre kamper. Skudd fra alldeles håpløs posisjon, som havner 20 meter over mål.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Viking gjorde hvertfall sitt for å rekruttere nye fans på Rosseland. Tok seg god tid til autografskriving før, under og etterveis.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Tripic ute mot Tromsø, uvisst når han blir klar. Ikke bra. Da er det vel duket for Sandberg eller Traoré? Evt Sebulonsen.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Håper man kan vente med Tripic til han faktisk er klar.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»