Viking FK

Svar
Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Re: Viking FK

Legg inn av Gorgi »

Jesman skrev: tir jan 31, 2023 12:11 pm Gorgi må ut på Jæren å finne en ny slektning i Braut/Håland-familien? Finnes vel en 14-åring der som er lovende?
Jeg får høre med mormor til de to guttene neste gang jeg er hos tannlegen. Hun er tannlegeassistent hos tannlegen jeg går til.
Delvis pensjonert nå, men jeg skal nok få tak i henne😊

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Pondus69 skrev: tir jan 31, 2023 12:37 pm Brannfakkel her og det må sies at jeg vet ikke status på spilleren. Står uten klubb i transfermarkt riktignok og har Atta som agent. Hva med Fred Friday som tidligere var i Godset? Er jo ingen storscorer med tanke på stats, men kan jo få en ny vår i Viking.
For min del blir det rart å skulle hente inn en etablert spiss som Fred Friday. Vil trolig bli dyr i drift, i tillegg til at han neppe vil spille annenfiolin. Og det er helt meningsløst om Dagger havner på benken, han må vi utvikle videre.

tokk

Legg inn av tokk »

Skal vi ha en back up til Dagger så nå d være en up an coming. Som ikke blir dyr og som ikke går sur av å være 2 valg

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

I Nederland melder de at Karlsbakk har bestått den medisinske testen. Og at overgangssummen er "noe lavere" enn €2,7M. Det rimer greit med hva norske medier skriver (€2,3M (25M NOK)).

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Sogndal har fostret mange gode spillere de siste årene.
Kanskje kunne han her vært en god erstatter for Karlsbakk?

https://www.transfermarkt.com/erik-gron ... ler/740758

Dette er ein spennande spisstype med mykje kraft og fart, en spelar det vil bli interessant å utvikla vidare, seier Håvard Flo.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Gorgi skrev: tir jan 31, 2023 1:24 pm Sogndal har fostret mange gode spillere de siste årene.
Kanskje kunne han her vært en god erstatter for Karlsbakk?

https://www.transfermarkt.com/erik-gron ... ler/740758

Dette er ein spennande spisstype med mykje kraft og fart, en spelar det vil bli interessant å utvikla vidare, seier Håvard Flo.
Han har jo vært administrerende direktør på Rosenberg, så her er det bare å plukke!

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Jesman skrev: tir jan 31, 2023 1:35 pm
Gorgi skrev: tir jan 31, 2023 1:24 pm Sogndal har fostret mange gode spillere de siste årene.
Kanskje kunne han her vært en god erstatter for Karlsbakk?

https://www.transfermarkt.com/erik-gron ... ler/740758

Dette er ein spennande spisstype med mykje kraft og fart, en spelar det vil bli interessant å utvikla vidare, seier Håvard Flo.
Han har jo vært administrerende direktør på Rosenberg, så her er det bare å plukke!
Det stemmer. Men jeg tenker på Erik Emanuel Longe Grønner . Han er fotballspiller😊

Jesman

Legg inn av Jesman »

Gorgi skrev: tir jan 31, 2023 1:41 pm
Jesman skrev: tir jan 31, 2023 1:35 pm
Gorgi skrev: tir jan 31, 2023 1:24 pm Sogndal har fostret mange gode spillere de siste årene.
Kanskje kunne han her vært en god erstatter for Karlsbakk?

https://www.transfermarkt.com/erik-gron ... ler/740758

Dette er ein spennande spisstype med mykje kraft og fart, en spelar det vil bli interessant å utvikla vidare, seier Håvard Flo.
Han har jo vært administrerende direktør på Rosenberg, så her er det bare å plukke!
Det stemmer. Men jeg tenker på Erik Emanuel Longe Grønner . Han er fotballspiller😊
Spennende er han uansett. 8 mål på 20 kamper i OBOS er ikke ueffent. Men han har vel ikke vært i Sogndal ett år engang?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Jesman skrev: tir jan 31, 2023 1:49 pm
Gorgi skrev: tir jan 31, 2023 1:41 pm
Jesman skrev: tir jan 31, 2023 1:35 pm

Han har jo vært administrerende direktør på Rosenberg, så her er det bare å plukke!
Det stemmer. Men jeg tenker på Erik Emanuel Longe Grønner . Han er fotballspiller😊
Spennende er han uansett. 8 mål på 20 kamper i OBOS er ikke ueffent. Men han har vel ikke vært i Sogndal ett år engang?
Ser ut som han signerte for Sogndal på kvinnedagen i fjor. Altså 8.mars 2022.
På de 21 kampene han har fått spilletid har han spilt 1014 minutter totalt som blir i overkant av 11 kamper. Så godt scoringssnitt på han, ja.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Forgaard Paulsen på utlån til KA på Island. Klubben kom på 2. plass i den islandske toppserien i fjor. Fornuftig da han i beste fall er 5. valg på stopperplass.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Bilvrag skrev: tir jan 31, 2023 2:57 pm Forgaard Paulsen på utlån til KA på Island. Klubben kom på 2. plass i den islandske toppserien i fjor. Fornuftig da han i beste fall er 5. valg på stopperplass.
Islansk unggutt som jeg ikke husker navnet på blir med Forgaard på utlån til samme klubb.

Ingimar Thorbjørnson Støle heter han 🙂
Sist redigert av Nevi den tir jan 31, 2023 3:23 pm, redigert 1 gang totalt.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Zymer skal visst være på vei til Olympiakos meldes det. Vet ikke hvilken sum man snakker om.
Men kan det dryppe noe på Viking her?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Ikke at han noen sinne var aktuell for oss, men ser ut som Gift Orban går til Gent. Er jo flere som har nevnt ham.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: tir jan 31, 2023 3:18 pm Zymer skal visst være på vei til Olympiakos meldes det. Vet ikke hvilken sum man snakker om.
Men kan det dryppe noe på Viking her?
Nei, det tror jeg ikke. Han forlot Viking da kontrakten gikk ut, og utdanningskompensasjon utbetales vel ikke etter spilleren har fylt 23 år.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Nevi skrev: tir jan 31, 2023 3:18 pm Zymer skal visst være på vei til Olympiakos meldes det. Vet ikke hvilken sum man snakker om.
Men kan det dryppe noe på Viking her?
Veldig kul overgang for Zymer.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Mtp Yazbeks kontrakt går ut til sommeren så blir han ikke særlig dyr. Skal vi tippe rundt 2m?
Jost 2 + Dagger 8m + Yazbek 2m. Håper vi henter et godt spisstalent + en høyre kant. Å hente hjem Seb eller Heggheim er fort lite sannsynlig, noen andre lokale som kan passe godt? På HK tar jeg gjerne Sørli i BG eller Napoleonsen i Skeid.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Vikingen skrev: tir jan 31, 2023 3:25 pm
Nevi skrev: tir jan 31, 2023 3:18 pm Zymer skal visst være på vei til Olympiakos meldes det. Vet ikke hvilken sum man snakker om.
Men kan det dryppe noe på Viking her?
Nei, det tror jeg ikke. Han forlot Viking da kontrakten gikk ut, og utdanningskompensasjon utbetales vel ikke etter spilleren har fylt 23 år.
Solidaritetsmidlene (5% av overgangssum) blir beregnet ved hver overgang der det blir betalt kompensasjon til selgende klubb, så lenge spilleren har profesjonell-status. Ingen aldersbegrensning. Viking skal ha rundt 50% av disse solidaritetsmidlene, da Zymer var i klubben fra jan. 2015 (det året han fylte 19) fram til jan. 2021 (det året han fylte 25). Viking har rett på 10% for hvert av de fem årene f.o.m. 2015 (spilleren ble 19), t.o.m. 2019 (spilleren ble 23), 50% totalt. Så Zymer kan fremdeles generere litt penger for Viking.

Når det kommer til akkurat denne potensielle overgangen til Olympiakos, så spørs det hvor mye som drypper på Viking. Zymer har 5 måneder igjen av kontrakten med Konyaspor, så det blir neppe noen voldsom overgangssum.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Blirdetgull? skrev: tir jan 31, 2023 3:32 pm Mtp Yazbeks kontrakt går ut til sommeren så blir han ikke særlig dyr. Skal vi tippe rundt 2m?
Jost 2 + Dagger 8m + Yazbek 2m. Håper vi henter et godt spisstalent + en høyre kant. Å hente hjem Seb eller Heggheim er fort lite sannsynlig, noen andre lokale som kan passe godt? På HK tar jeg gjerne Sørli i BG eller Napoleonsen i Skeid.
Sebulonsen bør vel være aktuell snart.

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

Fotballidiot skrev: tir jan 31, 2023 10:20 am

En må evne å se det større bildet her, nemlig at midlene fra et salg på ~15mill den gang da, kunne brukes til å beholde toppscorer og omtrent uerstattelig mann som Berisha.
Ser en da på det større bildet:

ca 20 millioner mindre i inntekt for Berisha, 15 millioner mindre for Karlsbakk - ca 10 millioner i økte kostnader på Bersha.
Så kan en trekke fra de ca 8 det kostet å hente Daggi

Ville det vært verdt en "kostnad" på ca 37 millioner for å beholde Berisha?
Får håpe Daggi ikke viser seg å være 37 millioner dårligere enn Berisha :D
Dette er med fasiten i hånd, du snakker nåtid og Daggi, jeg snakket om sommer 2022 og Berisha. Ville et Conf.League gruppespill være verdt 37mill? Gjesp

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Gandsen skrev: tir jan 31, 2023 5:13 pm
Fotballidiot skrev: tir jan 31, 2023 10:20 am
En må evne å se det større bildet her, nemlig at midlene fra et salg på ~15mill den gang da, kunne brukes til å beholde toppscorer og omtrent uerstattelig mann som Berisha.
Ser en da på det større bildet:

ca 20 millioner mindre i inntekt for Berisha, 15 millioner mindre for Karlsbakk - ca 10 millioner i økte kostnader på Bersha.
Så kan en trekke fra de ca 8 det kostet å hente Daggi

Ville det vært verdt en "kostnad" på ca 37 millioner for å beholde Berisha?
Får håpe Daggi ikke viser seg å være 37 millioner dårligere enn Berisha :D
Dette er med fasiten i hånd, du snakker nåtid og Daggi, jeg snakket om sommer 2022 og Berisha. Ville et Conf.League gruppespill være verdt 37mill? Gjesp
Når du lager poeng av at vi ikke kvalifiserte oss til conf. League så er vel det også med fasit i hånd? Eller?

Om vi solgte Karlsbakk for 15 millioner i sommer og brukte de pengene på å beholde Veton, så er det da slettes ikke sikkert at vi hadde kommet til gruppespill likevel?

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

Vikingen skrev: tir jan 31, 2023 6:02 pm
Gandsen skrev: tir jan 31, 2023 5:13 pm
Fotballidiot skrev: tir jan 31, 2023 10:20 am

Ser en da på det større bildet:

ca 20 millioner mindre i inntekt for Berisha, 15 millioner mindre for Karlsbakk - ca 10 millioner i økte kostnader på Bersha.
Så kan en trekke fra de ca 8 det kostet å hente Daggi

Ville det vært verdt en "kostnad" på ca 37 millioner for å beholde Berisha?
Får håpe Daggi ikke viser seg å være 37 millioner dårligere enn Berisha :D
Dette er med fasiten i hånd, du snakker nåtid og Daggi, jeg snakket om sommer 2022 og Berisha. Ville et Conf.League gruppespill være verdt 37mill? Gjesp
Når du lager poeng av at vi ikke kvalifiserte oss til conf. League så er vel det også med fasit i hånd? Eller?

Om vi solgte Karlsbakk for 15 millioner i sommer og brukte de pengene på å beholde Veton, så er det da slettes ikke sikkert at vi hadde kommet til gruppespill likevel?
Jeg tipper Veton ville kostet mye mer enn 15 mill om en skulle toppe det han fikk netto i Hammarby. Det er heller ikke automatikk i at en får alle midlene fra et salg på nye spillerkjøp. Syntes denne diskusjonen faller på sin egen urimelighet..

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Karlsbakk bekreftet.

Endelig gjør Viking jobben og ikke gir seg før de får betalt det som er markedsverdi.
Det er håp for de som styrer Viking. Et nydelig stykke arbeid. En god avtale for alle 3 parter.

Som flere er inne på, vi må ikke ha ny spiss. Det hele kommer an på hvor nær Fiksdal er spilletid. Kan han være 3.valget og Kabran 2.valget? Det forutsetter at Fiksdal er så nære nivåmessig.

Men det hadde ikke skadet med en offensiv forsterkning til. Grunnen er at jeg ikke helt stoler på Kabran. Han er så ujevn i prestasjonene som det går an å være. Men enn så lenge, så er vi styrket med D'Agostino inn og Traore og Karlsbakk ut.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Bilvrag skrev: tir jan 31, 2023 2:57 pm Forgaard Paulsen på utlån til KA på Island. Klubben kom på 2. plass i den islandske toppserien i fjor. Fornuftig da han i beste fall er 5. valg på stopperplass.
Regner med alle visste at han er sønn av styreleder i Viking fk, Rune Bertelsen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: tir jan 31, 2023 7:03 pm
Bilvrag skrev: tir jan 31, 2023 2:57 pm Forgaard Paulsen på utlån til KA på Island. Klubben kom på 2. plass i den islandske toppserien i fjor. Fornuftig da han i beste fall er 5. valg på stopperplass.
Regner med alle visste at han er sønn av styreleder i Viking fk, Rune Bertelsen.
Er spent på han. Debuterte vel for 2 år siden. Men så har det egentlig vært stille rundt han. Stor fysisk spiller. Et utlån borte fra mor og far kan gjøre underverker med en ung spiller. Kan vi ha erstatteren for Brekalo og Stensness i egne rekker? Ja hvorfor ikke.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

TAdams6 skrev: tir jan 31, 2023 7:16 pm
Gorgi skrev: tir jan 31, 2023 7:03 pm
Bilvrag skrev: tir jan 31, 2023 2:57 pm Forgaard Paulsen på utlån til KA på Island. Klubben kom på 2. plass i den islandske toppserien i fjor. Fornuftig da han i beste fall er 5. valg på stopperplass.
Regner med alle visste at han er sønn av styreleder i Viking fk, Rune Bertelsen.
Er spent på han. Debuterte vel for 2 år siden. Men så har det egentlig vært stille rundt han. Stor fysisk spiller. Et utlån borte fra mor og far kan gjøre underverker med en ung spiller. Kan vi ha erstatteren for Brekalo og Stensness i egne rekker? Ja hvorfor ikke.
Spørs om han kan erstatte begge😊. Men ja. Håper han kommer tilbake som fullblods ES spiller.

tokk

Legg inn av tokk »

TAdams6 skrev: tir jan 31, 2023 8:47 am
Fotballidiot skrev: tir jan 31, 2023 8:25 am Da var Viking muntlig enige og Karlsbakk på vei til Nederland for medisinsk

https://www.aftenbladet.no/sport/i/Knjk ... -rekordsum

25 nå og over 5 ved forskjellige milepæler de neste årene.
Har tror på Karlsbakk, men dette kunne ikke Viking si nei til
Viking kan ikke si nei til dette.
Kjekt for Karlsbakk og dette gir Viking trygghet i forbindelse med budsjett og penger til rådighet for forsterkninger.
Veldig greit å starte året med å være på forskudd økonomisk selv om vi har hentet en dyr spiss.
Selvfølgelig kan vi sitte om 1 år eller 2 og irritere oss over at Karlsbakk er solgt for 150 millioner til Spania. Men vi vet ikke hva som vil skje. Akkurat nå er dette det eneste fornuftige av Viking.

Endelig får Viking også betalt slik andre klubber har fått i mange år.
Om han så blir solgt for 150, så får vel Viking nærmere 50 mill totalt for Karlsbakk, veldig bra overgang.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Noen som har sett endel treninger og toerkamper med Fiksdal som kan si noe om han? Om det kan være greit å la han være en av tre alternativ på topp.
18 år han er?

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

Nevi skrev: tir jan 31, 2023 8:01 pm Noen som har sett endel treninger og toerkamper med Fiksdal som kan si noe om han? Om det kan være greit å la han være en av tre alternativ på topp.
18 år han er?
Jeg så samtlige hjemmekamper G19 i fjor, han er en OK+ spiller på nivået, med målteft, fysikk og skuddfot. Med det sagt dominerte både Auklend, HNT og spesielt Austbø, i langt større grad enn Fiksdal var i nærheten av, på det nivået. Sistnevnte trenger ikke ha all verden å si, men jeg tror at det blir vel tynn suppe å ha han som tredjevalg på topp. Noen her på FD har vel vært treneren hans også?

Faren til gutten er en elsk/hat Rekdal-type for øvrig, gammel traver fra breddefotballen, fra Sunnmøre-ish, som ungdommen hjemme ville sagt det :lol: Han har alltid meninger og mye på hjertet ovenfor Jr.trenerne og sønnen.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Jesper er mer enn ok+, men er ikke klar enda. Med hans vilje til å trene og å bli bedre så kan han bli god. Fiksdal senior er beryktet men også en flink mann.
Jeg har blitt imponert av Robert Undheim på Bryne de kampene jeg har sett. Sikkert noen som vet mer en meg o.m han
1992 model, rask, driblesterk, 185, kaster veldig langt. Er han fornøyd med å være andrelag. Kanskje han hater oss?

CliffC

Legg inn av CliffC »

Får ikke håpe at Viking her gjør samme tabbe som Bryne, som solgte Haaland rett før prisen på ham eskalerte.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»