Viking FK

Svar
Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Re: Viking FK

Legg inn av Gorgi »

Nevi skrev: man mai 09, 2022 10:24 pm
Villevesten skrev: man mai 09, 2022 9:55 pm Sjekket status på billetter til 16. mai kampen, og det begynner å nærme seg stinn brakke!
Dette er kjekt!!!
Har en gutt som går i sjette klasse. Dvs at vi alle foreldre som har barn i den klassen må på dugnad den kvelden i forbindelse med 17.mai. :(
Vanskelig å lure seg unna den slags; siden skolen (klassen) ikke er større enn den er.
Jeg hadde nok tilbudt meg å stå i pølsebua 17.mai for å slippe dugnaden 16.mai

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: man mai 09, 2022 10:57 pm
Nevi skrev: man mai 09, 2022 10:24 pm
Villevesten skrev: man mai 09, 2022 9:55 pm Sjekket status på billetter til 16. mai kampen, og det begynner å nærme seg stinn brakke!
Dette er kjekt!!!
Har en gutt som går i sjette klasse. Dvs at vi alle foreldre som har barn i den klassen må på dugnad den kvelden i forbindelse med 17.mai. :(
Vanskelig å lure seg unna den slags; siden skolen (klassen) ikke er større enn den er.
Jeg hadde nok tilbudt meg å stå i pølsebua 17.mai for å slippe dugnaden 16.mai
Er nok oppdrag både 16 og 17 mai.

Har heldigvis kun to barn da. Hadde vært verre om jeg hadde hatt en skokk med unger, der det kanskje var dugnad annet hver år lang fram i tid :)

Nevi

Legg inn av Nevi »

HNilsen skrev: man mai 09, 2022 10:50 pm
Nevi skrev: man mai 09, 2022 10:25 pm
Nordlys skrev: man mai 09, 2022 10:04 pm https://www.vgtv.no/video/237794/elites ... -troendere

Ville bare hilse fra Gauseth og si at nå er dere gullfavoritter. Ikke rot det til nå!
Vi gjør som spillerne. Har kun fokus på neste kamp :)
Snakk for deg selv. Personlig tar jeg flere kamper om gangen.
Hehe. Joda. Må vel innrømme at jeg tenker litt fremover jeg og :)

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Ny mann kalt opp til landslaget. Pål Fjelde (27) har fått sinn første innkallelse. Skal fortelle gutta hvordan de skal skåre på kørner, eventuelt fortelle hva som ikke funker ;-)
https://www.aftenbladet.no/sport/i/G39R ... ing-trener

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Litt statistikk fra Fotmob
Fotmob rating :Viking 7.2 (1)
Goals per match: Viking 2.3 (1)
Expected Goals: Viking 14.4 (1)
Exp goals conceded: Viking 1.0 (2)
Shots on target per match (1)
Big chances created (1)
Big chances missed (1)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Vil denne tweeten bli fulgt opp da? Morsomt kommentarfelt forøvrig her må jeg si.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Korgutt skrev: tir mai 10, 2022 2:00 pm Vil denne tweeten bli fulgt opp da? Morsomt kommentarfelt forøvrig her må jeg si.
Han sier så.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Vikingen skrev: tir mai 10, 2022 2:32 pm
Korgutt skrev: tir mai 10, 2022 2:00 pm Vil denne tweeten bli fulgt opp da? Morsomt kommentarfelt forøvrig her må jeg si.
Han sier så.
Tidsskjemaet hans vil nok ikke holde. 4 dager er fysisk umulig å gå denne distansen på som han sier.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Korgutt skrev: tir mai 10, 2022 2:34 pm
Vikingen skrev: tir mai 10, 2022 2:32 pm
Korgutt skrev: tir mai 10, 2022 2:00 pm Vil denne tweeten bli fulgt opp da? Morsomt kommentarfelt forøvrig her må jeg si.
Han sier så.
Tidsskjemaet hans vil nok ikke holde. 4 dager er fysisk umulig å gå denne distansen på som han sier.
Var vel vedkommende Kjartan Salvesen ga respons. Viking skulle sponse mannen med ett par nye sko 🙂

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Lønner seg aldri å gå så hardt ut. Enten så må man gjennomføre, eller så taper man ansikt.

Hadde vært langt smartere å bruke energien på å sette 50 kr på borteseier :)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Nevi skrev: tir mai 10, 2022 4:35 pm
Korgutt skrev: tir mai 10, 2022 2:34 pm
Vikingen skrev: tir mai 10, 2022 2:32 pm

Han sier så.
Tidsskjemaet hans vil nok ikke holde. 4 dager er fysisk umulig å gå denne distansen på som han sier.
Var vel vedkommende Kjartan Salvesen ga respons. Viking skulle sponse mannen med ett par nye sko 🙂
Har jo opplevd at noen har feiga ut etter slike veddemål. Da Barcelona og PSG møttes i CL for noen år siden så var Aalesund og Tromsø på La Manga. Før returkampen hadde Ytterland(Yttis) uttalt at dersom Barca snudde til avansement så skulle han gå fra Ålesund til Tromsø når de skulle møtes i serien.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Korgutt skrev: tir mai 10, 2022 2:34 pm
Vikingen skrev: tir mai 10, 2022 2:32 pm
Korgutt skrev: tir mai 10, 2022 2:00 pm Vil denne tweeten bli fulgt opp da? Morsomt kommentarfelt forøvrig her må jeg si.
Han sier så.
Tidsskjemaet hans vil nok ikke holde. 4 dager er fysisk umulig å gå denne distansen på som han sier.
Sandefjordkampen er ikke før i midten av juni, så jeg vil tro han klarer det med god margin.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Rantanplan skrev: tir mai 10, 2022 5:58 pm
Korgutt skrev: tir mai 10, 2022 2:34 pm
Vikingen skrev: tir mai 10, 2022 2:32 pm

Han sier så.
Tidsskjemaet hans vil nok ikke holde. 4 dager er fysisk umulig å gå denne distansen på som han sier.
Sandefjordkampen er ikke før i midten av juni, så jeg vil tro han klarer det med god margin.
Jeg refererer til dette svaret fra samme person.

Noe som jeg mener er totalt urealistisk for en såpass lang distanse.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Korgutt skrev: tir mai 10, 2022 6:03 pm
Rantanplan skrev: tir mai 10, 2022 5:58 pm
Korgutt skrev: tir mai 10, 2022 2:34 pm

Tidsskjemaet hans vil nok ikke holde. 4 dager er fysisk umulig å gå denne distansen på som han sier.
Sandefjordkampen er ikke før i midten av juni, så jeg vil tro han klarer det med god margin.
Jeg refererer til dette svaret fra samme person.

Noe som jeg mener er totalt urealistisk for en såpass lang distanse.
Da er jeg med. Søkte litt rundt. Verdensrekorden ligger på rundt 60 timer (2,5 dager) på 500km. Riktignok på bane.
Holder han 18t i døgnet med en snittfart 7/km vil han klare det. Men er i enig at det blir urealistisk. Må nok være ekstremt vant med å løpe over lange distanser for at kropp og hode skal holde.

Nevi

Legg inn av Nevi »

I dag morges var det solgt nesten 10.000 billetter til 16.mai kampen.
Må ha solgt mye billetter i dag kan det virke som.

I hvertfall er det påtide å åpne de siste par feltene. Med få unntak virker det som det bare er noe spredde plasser her og der igjen. MYE rødt på feltene.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Jeg koser meg hver dag med det som skjer i Viking om dagen. Ekstremt takknemlig for å få være med på denne reisen, så håper jeg både vi og klubben klarer å unngå den arrogansen som kan følge med potensiell suksess.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Vikingen skrev: tir mai 10, 2022 11:57 pm (..), så håper jeg både vi og klubben klarer å unngå den arrogansen som kan følge med potensiell suksess.
Jeg syns det er arrogant å drive å bekymre seg for hvor vidt man kommer til å oppfattet som mindre arrogant enn lagene som har hatt suksess. Etter min mening er det bare Bergen og Trøndelag som konkurrere med regionen om selvforherligelse. Så jeg er nokså trygg på at vi kommer til å gå både Glimt og Molde en høy gang på arroganseskalaen om vi skulle vinne serien.

Uten at det gjør noe. Ligaen vil ha godt av litt temperatur.

Men vinne ligaen er det langt fra sikkert at vi gjør. Jeg vil se hva lag vi går inn med i høstsesongen før jeg gjør med alt for store forhåpninger.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Rantanplan skrev: ons mai 11, 2022 8:24 am Men vinne ligaen er det langt fra sikkert at vi gjør. Jeg vil se hva lag vi går inn med i høstsesongen før jeg gjør med alt for store forhåpninger.
Helt enig i det. Et riktig skritt på veien er forøvrig at Tripic (og De Lanlay) ifølge RA skal være klare til kamp i morgen. Trolig også Pattynama.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Rantanplan skrev: ons mai 11, 2022 8:24 am
Vikingen skrev: tir mai 10, 2022 11:57 pm (..), så håper jeg både vi og klubben klarer å unngå den arrogansen som kan følge med potensiell suksess.
Jeg syns det er arrogant å drive å bekymre seg for hvor vidt man kommer til å oppfattet som mindre arrogant enn lagene som har hatt suksess. Etter min mening er det bare Bergen og Trøndelag som konkurrere med regionen om selvforherligelse. Så jeg er nokså trygg på at vi kommer til å gå både Glimt og Molde en høy gang på arroganseskalaen om vi skulle vinne serien.

Uten at det gjør noe. Ligaen vil ha godt av litt temperatur.
Den første setningen din var komplisert.

Det jeg mener er at jeg ikke håper vi blir blaserte, som store deler av Molde. Eller at vi ikke fremstår takknemlige for tilrettelegging, men snarere ser på det som vår rett og andre klubbers plikt, som store deler av Bodø. Eller verst av alt - slik rosenborg har holdt på så lenge jeg kan huske. Jeg håper Viking beholder den lokale forankringen og den gode kommunikasjonen mellom klubb og supportere.

Ser at RA har et langt og godt intervju med Bjørnø om akkurat dette nå. Bjørnø virker desidert å være rett mann.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Arroganse må man tåle. Det som ble «problemet» med RBK var at de ble ansett for å være «hele Norges lag» på 90-tallet og inn i 2000-tallet. Også av sportskommentatorer. Det gjorde at riksmediene ofte hadde en slagside til fordel for RBK. Blant annet da Viking kivet med RBK om Sigurd Rushfeldts signatur. Da ble trønderklubben godt hjulpet av mediene med å påvirke spiller og støtte Tromsø som heller ville selge til RBK. Mediene var så beruset av RBKs suksess at det ble vanskelig å kommentere saker der RBK var involvert på en saklig og nøytral måte. Jeg tror ikke det er noen stor fare for at dette skjer hvis Viking eventuelt vinner serien.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: ons mai 11, 2022 9:29 am Arroganse må man tåle. Det som ble «problemet» med RBK var at de ble ansett for å være «hele Norges lag» på 90-tallet og inn i 2000-tallet. Også av sportskommentatorer. Det gjorde at riksmediene ofte hadde en slagside til fordel for RBK. Blant annet da Viking kivet med RBK om Sigurd Rushfeldts signatur. Da ble trønderklubben godt hjulpet av mediene med å påvirke spiller og støtte Tromsø som heller ville selge til RBK. Mediene var så beruset av RBKs suksess at det ble vanskelig å kommentere saker der RBK var involvert på en saklig og nøytral måte. Jeg tror ikke det er noen stor fare for at dette skjer hvis Viking eventuelt vinner serien.
Problemet med rbk var langt mer enn dette. Eggen mente i fullt alvor at andre eliteserieklubber nærmest hadde en plikt til å avgi sine beste spillere til «flaggskipet». Hvis rosenborg tapte på den tiden var det aldri fordi motstanderen gjorde noe godt, men alltid fordi rosenborg var dårlige. Eggen slang om seg med nedsettende beskrivelser av motstanderlagene. Begrepet «rævvafotball» satt løst.

Jeg håper vi aldri kommer dit at vi fremstår slik overfor våre motstandere.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Vikingen skrev: ons mai 11, 2022 9:58 am
HNilsen skrev: ons mai 11, 2022 9:29 am Arroganse må man tåle. Det som ble «problemet» med RBK var at de ble ansett for å være «hele Norges lag» på 90-tallet og inn i 2000-tallet. Også av sportskommentatorer. Det gjorde at riksmediene ofte hadde en slagside til fordel for RBK. Blant annet da Viking kivet med RBK om Sigurd Rushfeldts signatur. Da ble trønderklubben godt hjulpet av mediene med å påvirke spiller og støtte Tromsø som heller ville selge til RBK. Mediene var så beruset av RBKs suksess at det ble vanskelig å kommentere saker der RBK var involvert på en saklig og nøytral måte. Jeg tror ikke det er noen stor fare for at dette skjer hvis Viking eventuelt vinner serien.
Problemet med rbk var langt mer enn dette. Eggen mente i fullt alvor at andre eliteserieklubber nærmest hadde en plikt til å avgi sine beste spillere til «flaggskipet». Hvis rosenborg tapte på den tiden var det aldri fordi motstanderen gjorde noe godt, men alltid fordi rosenborg var dårlige. Eggen slang om seg med nedsettende beskrivelser av motstanderlagene. Begrepet «rævvafotball» satt løst.

Jeg håper vi aldri kommer dit at vi fremstår slik overfor våre motstandere.
Foreløpig ser det rimelig bra ut. Vi har en ledelse som virker å ha beina godt planta på jorda som i tillegg er meget flinke til å opptre meget lite selvhøytidelige og med en fin dose galgenhumor til tider. Men aller best er trenerduoen, som konsekvent aldri snakker om motstanders spillestil. De kan gjerne si ting som "lag xx gjør det vanskelig for oss", som er å annerkjenne at motstander gjør noe riktig, men utsagn som fks Saltnes etter semifinalen kommer de aldri med. Det er knallhardt fokus på egne prestasjoner/spillestil/evner, og jeg tror det er en av hovedgrunnene til at vi har startet såpass bra som vi har.

Jeg kan godt se for meg at enkelte av spillerne våre gjerne kan oppfattes som litt arrogante utad, men det er tilfeldigvis de to spillerne som jobber aller mest i både kamp og trening også. Da har man lov. Da er det bare et spill. Jeg la merke til Berisha da Eikrem scoret 3-0 for Molde på lørdag. Tar tak i hele laget og går foran med en gang etter avspark. Forbilledelig.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: ons mai 11, 2022 9:58 am
HNilsen skrev: ons mai 11, 2022 9:29 am Arroganse må man tåle. Det som ble «problemet» med RBK var at de ble ansett for å være «hele Norges lag» på 90-tallet og inn i 2000-tallet. Også av sportskommentatorer. Det gjorde at riksmediene ofte hadde en slagside til fordel for RBK. Blant annet da Viking kivet med RBK om Sigurd Rushfeldts signatur. Da ble trønderklubben godt hjulpet av mediene med å påvirke spiller og støtte Tromsø som heller ville selge til RBK. Mediene var så beruset av RBKs suksess at det ble vanskelig å kommentere saker der RBK var involvert på en saklig og nøytral måte. Jeg tror ikke det er noen stor fare for at dette skjer hvis Viking eventuelt vinner serien.
Problemet med rbk var langt mer enn dette. Eggen mente i fullt alvor at andre eliteserieklubber nærmest hadde en plikt til å avgi sine beste spillere til «flaggskipet». Hvis rosenborg tapte på den tiden var det aldri fordi motstanderen gjorde noe godt, men alltid fordi rosenborg var dårlige. Eggen slang om seg med nedsettende beskrivelser av motstanderlagene. Begrepet «rævvafotball» satt løst.

Jeg håper vi aldri kommer dit at vi fremstår slik overfor våre motstandere.
Hva en trener mener tenker jeg ikke skal tillegges stor betydning. Han vil alltid være partisk. Derfor mener jeg det var et større problem at den såkalte upartiske pressen begynte å ta parti.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Jesman skrev: ons mai 11, 2022 10:23 am
Vikingen skrev: ons mai 11, 2022 9:58 am
HNilsen skrev: ons mai 11, 2022 9:29 am Arroganse må man tåle. Det som ble «problemet» med RBK var at de ble ansett for å være «hele Norges lag» på 90-tallet og inn i 2000-tallet. Også av sportskommentatorer. Det gjorde at riksmediene ofte hadde en slagside til fordel for RBK. Blant annet da Viking kivet med RBK om Sigurd Rushfeldts signatur. Da ble trønderklubben godt hjulpet av mediene med å påvirke spiller og støtte Tromsø som heller ville selge til RBK. Mediene var så beruset av RBKs suksess at det ble vanskelig å kommentere saker der RBK var involvert på en saklig og nøytral måte. Jeg tror ikke det er noen stor fare for at dette skjer hvis Viking eventuelt vinner serien.
Problemet med rbk var langt mer enn dette. Eggen mente i fullt alvor at andre eliteserieklubber nærmest hadde en plikt til å avgi sine beste spillere til «flaggskipet». Hvis rosenborg tapte på den tiden var det aldri fordi motstanderen gjorde noe godt, men alltid fordi rosenborg var dårlige. Eggen slang om seg med nedsettende beskrivelser av motstanderlagene. Begrepet «rævvafotball» satt løst.

Jeg håper vi aldri kommer dit at vi fremstår slik overfor våre motstandere.
Foreløpig ser det rimelig bra ut. Vi har en ledelse som virker å ha beina godt planta på jorda som i tillegg er meget flinke til å opptre meget lite selvhøytidelige og med en fin dose galgenhumor til tider. Men aller best er trenerduoen, som konsekvent aldri snakker om motstanders spillestil. De kan gjerne si ting som "lag xx gjør det vanskelig for oss", som er å annerkjenne at motstander gjør noe riktig, men utsagn som fks Saltnes etter semifinalen kommer de aldri med. Det er knallhardt fokus på egne prestasjoner/spillestil/evner, og jeg tror det er en av hovedgrunnene til at vi har startet såpass bra som vi har.

Jeg kan godt se for meg at enkelte av spillerne våre gjerne kan oppfattes som litt arrogante utad, men det er tilfeldigvis de to spillerne som jobber aller mest i både kamp og trening også. Da har man lov. Da er det bare et spill. Jeg la merke til Berisha da Eikrem scoret 3-0 for Molde på lørdag. Tar tak i hele laget og går foran med en gang etter avspark. Forbilledelig.
Jeg tviler på at motstanderne til Viking legger noe særlig merke til hvordan treneren uttaler seg. Dette er mer til innvortes bruk. Motstanderne har merket seg stjernespillerne til Viking, og disse har fått et visst rykte på seg. Hvordan motstanderne ser på Viking må jeg ærlig innrømme at bryr meg fint lite. Det er veldig tilfeldig hvordan man blir oppfattet. Jeg liker Berisha, Tripic, Jensen og Aarsheim, men jeg innrømmer glatt at det er ekstra lett å like dem nå som laget spiller så bra.

Jesman

Legg inn av Jesman »

HNilsen skrev: ons mai 11, 2022 10:34 am
Jesman skrev: ons mai 11, 2022 10:23 am
Vikingen skrev: ons mai 11, 2022 9:58 am

Problemet med rbk var langt mer enn dette. Eggen mente i fullt alvor at andre eliteserieklubber nærmest hadde en plikt til å avgi sine beste spillere til «flaggskipet». Hvis rosenborg tapte på den tiden var det aldri fordi motstanderen gjorde noe godt, men alltid fordi rosenborg var dårlige. Eggen slang om seg med nedsettende beskrivelser av motstanderlagene. Begrepet «rævvafotball» satt løst.

Jeg håper vi aldri kommer dit at vi fremstår slik overfor våre motstandere.
Foreløpig ser det rimelig bra ut. Vi har en ledelse som virker å ha beina godt planta på jorda som i tillegg er meget flinke til å opptre meget lite selvhøytidelige og med en fin dose galgenhumor til tider. Men aller best er trenerduoen, som konsekvent aldri snakker om motstanders spillestil. De kan gjerne si ting som "lag xx gjør det vanskelig for oss", som er å annerkjenne at motstander gjør noe riktig, men utsagn som fks Saltnes etter semifinalen kommer de aldri med. Det er knallhardt fokus på egne prestasjoner/spillestil/evner, og jeg tror det er en av hovedgrunnene til at vi har startet såpass bra som vi har.

Jeg kan godt se for meg at enkelte av spillerne våre gjerne kan oppfattes som litt arrogante utad, men det er tilfeldigvis de to spillerne som jobber aller mest i både kamp og trening også. Da har man lov. Da er det bare et spill. Jeg la merke til Berisha da Eikrem scoret 3-0 for Molde på lørdag. Tar tak i hele laget og går foran med en gang etter avspark. Forbilledelig.
Jeg tviler på at motstanderne til Viking legger noe særlig merke til hvordan treneren uttaler seg. Dette er mer til innvortes bruk. Motstanderne har merket seg stjernespillerne til Viking, og disse har fått et visst rykte på seg. Hvordan motstanderne ser på Viking må jeg ærlig innrømme at bryr meg fint lite. Det er veldig tilfeldig hvordan man blir oppfattet. Jeg liker Berisha, Tripic, Jensen og Aarsheim, men jeg innrømmer glatt at det er ekstra lett å like dem nå som laget spiller så bra.
Kan godt hende motstanderne legger lite merke til hvordan Vikings trenere uttaler seg, men forskjellen fra fks rævafotball-utsagnene til Eggen er ganske påfallende. Ergo er jeg foreløpig ikke redd for at vi skal bli like arrogante heller. Viking sa jo selv at de fks brukte Glimts utsagn etter semifinalen som motivasjon til neste kamp. Da syns jeg det er smart at vi har trenere som konsekvent nekter motstanderne våre slik motivasjons-ammunisjon. Ellers er jeg helt enig med deg i at det er revnende likegyldig hvordan våre motstandere egentlig ser på oss, så lenge vi fortsetter å nekte dem ekstra motivasjon med arrogante utsagn.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: ons mai 11, 2022 10:34 am Jeg tviler på at motstanderne til Viking legger noe særlig merke til hvordan treneren uttaler seg. Dette er mer til innvortes bruk.
Det er vel mange eksempler på at det motsatte er tilfellet. Jeg husker godt Eggens uttalelser. Viking har selv sagt de brukte Saltnes og Knutsen sine uttalelser etter kampen i Bodø. Ingve Bøe har skrevet blogg om uttalelsene til Erling Moe og Brynhildsen i pausen i Molde.

Det er klart at motstandere legger merke til trenerens uttalelser.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: ons mai 11, 2022 11:14 am
HNilsen skrev: ons mai 11, 2022 10:34 am Jeg tviler på at motstanderne til Viking legger noe særlig merke til hvordan treneren uttaler seg. Dette er mer til innvortes bruk.
Det er vel mange eksempler på at det motsatte er tilfellet. Jeg husker godt Eggens uttalelser. Viking har selv sagt de brukte Saltnes og Knutsen sine uttalelser etter kampen i Bodø. Ingve Bøe har skrevet blogg om uttalelsene til Erling Moe og Brynhildsen i pausen i Molde.

Det er klart at motstandere legger merke til trenerens uttalelser.
Men tror du motstandere generelt - altså i alle klubbene - kan identifisere en profil i trenernes uttalelser? Av typen: "Vikings trenere er sympatiske fordi de aldri snakker om motstanderne." Jeg tror det bare skjer i svært sjeldne tilfeller. Av trenerne i årets Eliteserie, så er det kanskje bare Rekdal og Dag Eiliv Fagermo som har et slikt rykte på seg, men dag med negativt fortegn.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: ons mai 11, 2022 11:21 am
Vikingen skrev: ons mai 11, 2022 11:14 am
HNilsen skrev: ons mai 11, 2022 10:34 am Jeg tviler på at motstanderne til Viking legger noe særlig merke til hvordan treneren uttaler seg. Dette er mer til innvortes bruk.
Det er vel mange eksempler på at det motsatte er tilfellet. Jeg husker godt Eggens uttalelser. Viking har selv sagt de brukte Saltnes og Knutsen sine uttalelser etter kampen i Bodø. Ingve Bøe har skrevet blogg om uttalelsene til Erling Moe og Brynhildsen i pausen i Molde.

Det er klart at motstandere legger merke til trenerens uttalelser.
Men tror du motstandere generelt - altså i alle klubbene - kan identifisere en profil i trenernes uttalelser? Av typen: "Vikings trenere er sympatiske fordi de aldri snakker om motstanderne." Jeg tror det bare skjer i svært sjeldne tilfeller. Av trenerne i årets Eliteserie, så er det kanskje bare Rekdal og Dag Eiliv Fagermo som har et slikt rykte på seg, men dag med negativt fortegn.
Ikke nødvendigvis i positiv forstand, men i negativ forstand vil uttalelser som blir oppfattet som arrogante kunne gi et samlet inntrykk av klubben. Det skal ikke mye til for å rive ned det positive inntrykket mange har av Viking i dag. Jeg mener det hviler et ansvar på både trenere og klubbens ledelser her. Spillerne kan i større grad tillate seg å være «cocky», men også her går det en grense.

Så lenge Viking fortsetter som i dag er jeg, i likhet med Jesman, ikke bekymret.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Har heller ingen tro på at Jensen/Aarsheim skal bli oppfattet arrogante eller cocky med det første, fordi de er de de er og fordi de er langt unna å være profiler i Eliteserien. Men hva så? Sportslig opptur hadde vel smakt akkurat like godt om treneren var en som fyrte litt.

Jeg er mye mer opptatt av at Viking beholder den supportervennlige innstillingen de har og at klubben oppleves åpen og folkelig for folk som støtter Viking, enn at resten av landet skal synes trenerne sier så snille ting. Med eventuell suksess vil man finne ting å ta klubben på uansett.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Ser på billettsalget til 16.Mai kampen at det er bare billetter igjen på H feltet. Skjønner ikke hvorfor Viking ikke åpner opp nye felt før? Skjer hver eneste kamp

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»