Viking FK

Svar
Fotballidiot

Re: Viking FK

Legg inn av Fotballidiot »

Wintrhop skrev: søn mar 12, 2023 10:44 pm Nå håper jeg bare Viking snart får Pereira tilbake. Ser han er åpen for det .
Akkurat nå ser jeg ikke at han hadde styrket oss. Samtidig så krever jo RBK veldig mye for ham.

Hvor ser du han er åpen for en overgang?


Wintrhop

Legg inn av Wintrhop »

Selv hevder backen at han satt stille i båten da Viking kom på banen i høst, men 23-åringen innrømmer at han stadig holder Viking-døren på gløtt.

– Ja, for meg kunne det ha vært aktuelt.

tokk

Legg inn av tokk »

Syns de nye draktene se veldig bra ut. Så bra ut live og på tv bildene.
Mønsteret ga kul effekt

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Gorgi skrev: søn mar 12, 2023 11:26 pm Så var det herlig å gå fra stadion med DDE sin «fin dag» ljomende over anlegget. Gjorde liksom kvelden fullkommen.
Bare at det var Åge Aleksandersen. Men hvem pokker bryr seg?
Molde - RBK en av de første sesongene etter at vi flytta til Aler stadion. Vi taper 0-2.

Og over anlegget ved kampslutt…Min dag av Åge.

I kid you not.

Det ble et vanvittig leven i ettertid. Speakeren som er trønder forsøkte seg i avisa med at det måtte gå an å være et godt vertskap. Men han fikk aldri sette sin fot i speakerbua igjen.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

PapaSmurf skrev: man mar 13, 2023 12:03 am
Gorgi skrev: søn mar 12, 2023 11:26 pm Så var det herlig å gå fra stadion med DDE sin «fin dag» ljomende over anlegget. Gjorde liksom kvelden fullkommen.
Bare at det var Åge Aleksandersen. Men hvem pokker bryr seg?
Molde - RBK en av de første sesongene etter at vi flytta til Aler stadion. Vi taper 0-2.

Og over anlegget ved kampslutt…Min dag av Åge.

I kid you not.

Det ble et vanvittig leven i ettertid. Speakeren som er trønder forsøkte seg i avisa med at det måtte gå an å være et godt vertskap. Men han fikk aldri sette sin fot i speakerbua igjen.
Haha. Det kunne jo ikke gå godt…

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: man mar 13, 2023 12:03 am
Gorgi skrev: søn mar 12, 2023 11:26 pm Så var det herlig å gå fra stadion med DDE sin «fin dag» ljomende over anlegget. Gjorde liksom kvelden fullkommen.
Bare at det var Åge Aleksandersen. Men hvem pokker bryr seg?
Molde - RBK en av de første sesongene etter at vi flytta til Aler stadion. Vi taper 0-2.

Og over anlegget ved kampslutt…Min dag av Åge.

I kid you not.

Det ble et vanvittig leven i ettertid. Speakeren som er trønder forsøkte seg i avisa med at det måtte gå an å være et godt vertskap. Men han fikk aldri sette sin fot i speakerbua igjen.
Han burde fått med seg et sesongkort på Lerkendal på kjøpet med beskjed om aldri å sette sine bein mer på Aker Stadion.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Synes han svarer greit for seg der. Tror uansett han ikke er aktuell med det første. Kanskje Viking forsøker seg igjen når Pattynama forsvinner, men avhenger vel også av hvordan Jost gjør det. Vet ikke om Pereira kun vil bytte benk?

Wintrhop

Legg inn av Wintrhop »

Var Jost skadet?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Wintrhop skrev: man mar 13, 2023 12:50 am Var Jost skadet?
Var på benken. I følge Jensen har han vært litt ut og inn av trening. Vært litt smårusk jevnlig i oppkjøringen så han sjelden har fått en hel treningsuke. Forsto at han trenger mer tid med laget både ift spillestil og medspillere.

Forøvrig synes jeg Pattynama var god i dag.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Hva tror folkens her inne blir formasjonen mot Glimt? De har slitt mot lag i 3-5-2 og vi har vært gode mot dem i den formasjonen.

Fortsetter vi å stole på vår 4-3-3 eller legger vi om på grunn av motstanderen? Jeg tipper vi kommer i 3-5-2 på lørdag

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

happykjeksbit skrev: søn mar 12, 2023 10:55 pm
TAdams6 skrev: søn mar 12, 2023 10:52 pm Glimt borte til helga. Noen som vet hvilken dag og klokkeslett?
2 kamper Lørdag og to Søndag. 4 forskjellige tidspunkt.. Så har de klart å sette opp kampen på samme tidspunkt som Oilers sin Semifinale!
Makalaust

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fotballidiot skrev: man mar 13, 2023 1:13 am Hva tror folkens her inne blir formasjonen mot Glimt? De har slitt mot lag i 3-5-2 og vi har vært gode mot dem i den formasjonen.

Fortsetter vi å stole på vår 4-3-3 eller legger vi om på grunn av motstanderen? Jeg tipper vi kommer i 3-5-2 på lørdag
Hva spilte vi i treningskampen tidligere i år? Hadde godt grep på dem da.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Vikingpodden leverer som vanlig:

Sødal:


Løkberg:


Salvesen:


Nilsen Tangen:


Morten Jensen:

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

PapaSmurf skrev: man mar 13, 2023 12:03 am
Gorgi skrev: søn mar 12, 2023 11:26 pm Så var det herlig å gå fra stadion med DDE sin «fin dag» ljomende over anlegget. Gjorde liksom kvelden fullkommen.
Bare at det var Åge Aleksandersen. Men hvem pokker bryr seg?
Molde - RBK en av de første sesongene etter at vi flytta til Aler stadion. Vi taper 0-2.

Og over anlegget ved kampslutt…Min dag av Åge.

I kid you not.

Det ble et vanvittig leven i ettertid. Speakeren som er trønder forsøkte seg i avisa med at det måtte gå an å være et godt vertskap. Men han fikk aldri sette sin fot i speakerbua igjen.
En fantastisk historie!

Vikingsupporterne har et rop som lyder: «Lert å kryba, lert å gå, lert å hada RBK!»
Speaker Jakobsen ønsket i går Pereira velkommen på banen med å si at «Nå kommer det inn en spiller som har «lært å kryba og lært å gå i Stavanger».

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Vikingen skrev: man mar 13, 2023 7:14 am
Fotballidiot skrev: man mar 13, 2023 1:13 am Hva tror folkens her inne blir formasjonen mot Glimt? De har slitt mot lag i 3-5-2 og vi har vært gode mot dem i den formasjonen.

Fortsetter vi å stole på vår 4-3-3 eller legger vi om på grunn av motstanderen? Jeg tipper vi kommer i 3-5-2 på lørdag
Hva spilte vi i treningskampen tidligere i år? Hadde godt grep på dem da.
4-5-1/4-3-3

Nevi

Legg inn av Nevi »

Ziggi76 skrev: man mar 13, 2023 12:16 pm
PapaSmurf skrev: man mar 13, 2023 12:03 am
Gorgi skrev: søn mar 12, 2023 11:26 pm Så var det herlig å gå fra stadion med DDE sin «fin dag» ljomende over anlegget. Gjorde liksom kvelden fullkommen.
Bare at det var Åge Aleksandersen. Men hvem pokker bryr seg?
Molde - RBK en av de første sesongene etter at vi flytta til Aler stadion. Vi taper 0-2.

Og over anlegget ved kampslutt…Min dag av Åge.

I kid you not.

Det ble et vanvittig leven i ettertid. Speakeren som er trønder forsøkte seg i avisa med at det måtte gå an å være et godt vertskap. Men han fikk aldri sette sin fot i speakerbua igjen.
En fantastisk historie!

Vikingsupporterne har et rop som lyder: «Lert å kryba, lert å gå, lert å hada RBK!»
Speaker Jakobsen ønsket i går Pereira velkommen på banen med å si at «Nå kommer det inn en spiller som har «lært å kryba og lært å gå i Stavanger».
For å tilføye litt her er det første gangen i går jeg har hørt ropet på stadion.
Dette er en av de gode gamle sangene fra 80-tallet. Det siste var ment som en informasjon til papa 😀

tokk

Legg inn av tokk »

Kampen i går var veldig lovende for resten av sesongen.

Tror både Salvesen og Daggi blir bra. Håper de får tillit begge og ikke at det blir for mye vingling.

Pattynama var veldig positiv i går.

Svendsen tror jeg vi kan få godt nytte av. Austp kan få året til å kjempe seg inn

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Ziggi76 skrev: man mar 13, 2023 12:18 pm
Vikingen skrev: man mar 13, 2023 7:14 am
Fotballidiot skrev: man mar 13, 2023 1:13 am Hva tror folkens her inne blir formasjonen mot Glimt? De har slitt mot lag i 3-5-2 og vi har vært gode mot dem i den formasjonen.

Fortsetter vi å stole på vår 4-3-3 eller legger vi om på grunn av motstanderen? Jeg tipper vi kommer i 3-5-2 på lørdag
Hva spilte vi i treningskampen tidligere i år? Hadde godt grep på dem da.
4-5-1/4-3-3
Det ble ikke mye 4-3-3 slik jeg husker det. Veldig baktungt og lite offansivt spill.

Vil ikke at vi ofte skal gå bort fra 4-3-3, men mot Glimt tror jeg gjerne vi blir mer baktunge i 4-3-3 fordi vi ender opp i 4-5-1 ned 1 på topp.

Synes også Glimt var farlige bak backene våre i den første treningskampene. De har gode kantspillere og offansive backer. Tror vi får stengt bedre av med en 3/5'er bak.

Kunne tenkt meg dette laget

Gunnarsson

Diop - Brekalo- Stensness
Haugen - Løkberg - Solbakken - HNT - Tripic
Augistino - Salvesen

Får ett meget bra press spill med de 2 på topp. Med Løkberg på midten kan han støtte dem i presset. Med Diop og Salvesen sammen med Brekalo Stensness får vi også bra hodestyrke på dødball. Augistino virker forøvrig også som en god hodespiller med bra spenst og timing.

Bakdelen med 3-5-2 er om vi får utnyttet Tripic på en best mulig måte. Mulig en kan gjøre noe tilpasninger i formasjonen for det?

Kunne også tenkt med Yazbek på banen, men tror vi bør ha inn Løk og er usikker på om Yazbek kan/bør erstatte Solbakken.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg ville erstattet Yazbek med HNT i den oppstillingen. Løkberg-Solbakken-Yazbek

HNT passer bedre når vi skal styre mer av spillet. Ennå mye små marginer med han. Mye enten eller i duellene. Men han kommer seg. Yazbek framsto som en duellsterk spiller. Tror det kan være bra å ha mot Glimt

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

tokk skrev: man mar 13, 2023 12:29 pm Kampen i går var veldig lovende for resten av sesongen.

Tror både Salvesen og Daggi blir bra. Håper de får tillit begge og ikke at det blir for mye vingling.

Pattynama var veldig positiv i går.

Svendsen tror jeg vi kan få godt nytte av. Austp kan få året til å kjempe seg inn
Ganske så vilt å tenke på, spissparet fra i fjor. Traore og Karlsbakk ut 30mil inn. Scoret 4+2 mål. Inn har Daggien og Salvesen kommet til 16mil. Ser ut som en helt ellevill oppgradering. I tillegg har vi to spisser, med forskjellige ferdigheter, men hvor begge virket som meget sterke presspillere i vår 4-3-3.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Blirdetgull? skrev: man mar 13, 2023 2:40 pm
tokk skrev: man mar 13, 2023 12:29 pm Kampen i går var veldig lovende for resten av sesongen.

Tror både Salvesen og Daggi blir bra. Håper de får tillit begge og ikke at det blir for mye vingling.

Pattynama var veldig positiv i går.

Svendsen tror jeg vi kan få godt nytte av. Austp kan få året til å kjempe seg inn
Ganske så vilt å tenke på, spissparet fra i fjor. Traore og Karlsbakk ut 30mil inn. Scoret 4+2 mål. Inn har Daggien og Salvesen kommet til 16mil. Ser ut som en helt ellevill oppgradering. I tillegg har vi to spisser, med forskjellige ferdigheter, men hvor begge virket som meget sterke presspillere i vår 4-3-3.
Jo, det er flott det, men vi må ikke glemme at det var et enormt potensial som ble solgt med Karlsbakk, mens Salvesen er en spiller med liten videresalgsverdi. Daggi derimot…
Jeg er imponert over hvor godt viking treffer i Australia. Fellesnevneren hos Stensness og de to nyankomne derfra er tempo og fysikk.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Hørte på siste studio A. Flygind begynner å minne mer og mer om han irriterende Hartvig Børrestad. Lagt til seg noen unoter han tydeligvis selv synes er veldig gøy, der han hever stemmen og skal si gøye ting.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: man mar 13, 2023 9:46 pm Hørte på siste studio A. Flygind begynner å minne mer og mer om han irriterende Hartvig Børrestad. Lagt til seg noen unoter han tydeligvis selv synes er veldig gøy, der han hever stemmen og skal si gøye ting.
Absolutt enig. For mye av det gode er for mye av det gode. Bare irriterende støy.
Jeg trodde det var bare meg….

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Vikingen skrev: man mar 13, 2023 9:46 pm Hørte på siste studio A. Flygind begynner å minne mer og mer om han irriterende Hartvig Børrestad. Lagt til seg noen unoter han tydeligvis selv synes er veldig gøy, der han hever stemmen og skal si gøye ting.
Skjønar kva du meiner. Synst forskjellen er at der Børrestad ikkje har snev av verken ironisk distanse eller sjarm, så har Flygind (etter mi meining) i det minste snev av begge delar.

Men einig i at han kan tona det litt ned.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: fre mar 10, 2023 11:02 am
happykjeksbit skrev: tor mar 09, 2023 10:41 pm
Vikingen skrev: tor mar 09, 2023 9:56 pm
Er det ikke han Danilo i Felt O Podcast som er «Oss mot resten av verden»? Synes det virket sånn på Løkberg i siste episode.
Det er det eg alltid har tenkt, utan at eg heilt kan definera korfor eg har tenkt det.
Faktisk det jeg også har tenkt. Når dere også tenker det samme så ligger det kanskje noe i det?
Jeg hørte akkurat episode #2 av «Den 69. Mann», der Rune Edvardsen var gjest. Da de åpnet for spørsmål fra Twitter kom det 3 spørsmål fra «Oss mot Resten av verden» der 2 av de handlet om pinlige hendelser fra turen Rune og Danilo var på i Verona.

Kommer også fra der at Rune Edvardsen er nær venn av Stian Refvik. Håper ikke det er der lekkasjene kommer fra, i alle fall.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

happykjeksbit skrev: man mar 13, 2023 10:08 pm
Vikingen skrev: man mar 13, 2023 9:46 pm Hørte på siste studio A. Flygind begynner å minne mer og mer om han irriterende Hartvig Børrestad. Lagt til seg noen unoter han tydeligvis selv synes er veldig gøy, der han hever stemmen og skal si gøye ting.
Skjønar kva du meiner. Synst forskjellen er at der Børrestad ikkje har snev av verken ironisk distanse eller sjarm, så har Flygind (etter mi meining) i det minste snev av begge delar.

Men einig i at han kan tona det litt ned.
Enig i det. Børrestad er langt verre. Men jeg synes Flygind har en negativ utvikling mot det samme. Han har begynt å gjøre det så mye at det blir et irritasjonsmoment. Studio A er ikke en podcast jeg hører for humorens del. De er best når de er seriøse.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

tokk skrev: man mar 13, 2023 12:29 pm

Tror både Salvesen og Daggi blir bra. Håper de får tillit begge og ikke at det blir for mye vingling.
Er dette mulig? At begge får tillit, og at det ikke blir vingling? I min bok må en få tillit og en bli innbytter dersom det ikke skal bli vingling. Innbytteren vil selvsagt få spilletid, men jeg tviler på at han vil oppleve at han har tillit. Laget må leve med misnøye. Det er normalt.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: tir mar 14, 2023 8:14 am
tokk skrev: man mar 13, 2023 12:29 pm
Tror både Salvesen og Daggi blir bra. Håper de får tillit begge og ikke at det blir for mye vingling.
Er dette mulig? At begge får tillit, og at det ikke blir vingling? I min bok må en få tillit og en bli innbytter dersom det ikke skal bli vingling. Innbytteren vil selvsagt få spilletid, men jeg tviler på at han vil oppleve at han har tillit. Laget må leve med misnøye. Det er normalt.
Det er vel mulig i den grad at de har forskjellig spisskompetanse, så det skal være mulig å balansere det slik at de begge føler de er i nærheten av å starte. Hvem som blir foretrukket vil nok i starten henge sammen med forventet kampbilde og kampplan. Men som du sier - en av dem vil jo helt klart bli et foretrukket valg utover i sesongen basert på prestasjoner. Men akkurat nå tror jeg de begge kjenner på reell konkurranse.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: tir mar 14, 2023 8:19 am
HNilsen skrev: tir mar 14, 2023 8:14 am
tokk skrev: man mar 13, 2023 12:29 pm
Tror både Salvesen og Daggi blir bra. Håper de får tillit begge og ikke at det blir for mye vingling.
Er dette mulig? At begge får tillit, og at det ikke blir vingling? I min bok må en få tillit og en bli innbytter dersom det ikke skal bli vingling. Innbytteren vil selvsagt få spilletid, men jeg tviler på at han vil oppleve at han har tillit. Laget må leve med misnøye. Det er normalt.
Det er vel mulig i den grad at de har forskjellig spisskompetanse, så det skal være mulig å balansere det slik at de begge føler de er i nærheten av å starte. Hvem som blir foretrukket vil nok i starten henge sammen med forventet kampbilde og kampplan. Men som du sier - en av dem vil jo helt klart bli et foretrukket valg utover i sesongen basert på prestasjoner. Men akkurat nå tror jeg de begge kjenner på reell konkurranse.
Så fremt min oversikt over de resterende treningskampene stemmer, så tipper jeg Salvesen starter mot Bodø/Glimt, D’Agostino mot Kristiansund og Salvesen mot Haugesund og i seriekampene. Det er viktig at spissen får tillit, kommer i scoringsmodus og at laget setter seg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»