Viking FK

Svar
CliffC

Re: Viking FK

Legg inn av CliffC »

Får ikke håpe at Herensveen omskolerer ham til skøyteløper. I såfall bør han gå noen runder med seg selv.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

CliffC skrev: man jan 30, 2023 8:05 pm Får ikke håpe at Herensveen omskolerer ham til skøyteløper. I såfall bør han gå noen runder med seg selv.
Vi,får kanskje håpe på to indre og vekk me’n

Nevi

Legg inn av Nevi »

Går nok mot ett salg, kan det virke som. Om Karlsbakk ønsker.

Håper på en lang kontrakt der i såfall og en god videresalgsklausul.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Gorgi skrev: man jan 30, 2023 7:56 pm Heerenveen har nå lagt inn ett gigantbud på Karlsbakk. 25M med en totalramme på 30M.
Hektisk aktivitet i Jåttåvågen nå. Det går mot salg.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/5BjM ... -karlsbakk
Sjukt salg.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Zafeiris på samme alder gikk for omtrent det samme. Han viste også mer igjen i 22-sesongen. Virker som grei avgjørelse.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Gorgi skrev: man jan 30, 2023 7:56 pm Heerenveen har nå lagt inn ett gigantbud på Karlsbakk. 25M med en totalramme på 30M.
Hektisk aktivitet i Jåttåvågen nå. Det går mot salg.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/5BjM ... -karlsbakk
Jeg hadde troen på at Karlsbakk kunne ta steg og bli en viktig spiller for oss etter hvert, men Viking kan ikke takke nei til 25-30 millioner for han.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Hva med Bakenga? Er han realistisk? Virker i hvert fall som han vil hjem til Norge igjen.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Bakenga vil jeg støtte. Lur jævel der fremme.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: man jan 30, 2023 7:56 pm Heerenveen har nå lagt inn ett gigantbud på Karlsbakk. 25M med en totalramme på 30M.
Hektisk aktivitet i Jåttåvågen nå. Det går mot salg.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/5BjM ... -karlsbakk
Virker som en bra pris. Omtrent som det jeg sa vi burde få. 25-30 mill pluss klausuler.
Synes det er en bra avtale med tanke på at vi har hentet en spiller som skal være foran i køen.

Synd å miste han. Han kan fort gå for mye større summer om et par år. Men et salg av Karlsbakk vil jo også gjøre at den delen av budsjettet er i boks.
Samtidig har vi fått endel penger for både Ryerson og Veton. Så Viking går i tilfelle kraftig i pluss her på spillersalg.

Fornøyd med budet. Spent på hva Viking og Karlsbakk sier til dette.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 5:43 pm
Ziggi76 skrev: man jan 30, 2023 3:54 pm
Fotballidiot skrev: man jan 30, 2023 3:11 pm

Har han så dårlige avslutningsegenskaper? Trodde dette var noe av det som ble framhevet når man hentet ham.
Jensen har vel forøvrig også vist ferdigheter ift å få spisser i gang igjen. Forsto det var han som jobbet med Veton og Tripic for å få dem mer målfarlige igjen.

Tror det er først og fremst på det taktiske man må jobbe med Karlsbak samt relasjoner med de andre offansive spillere.
Samtidig må han bli flinkere å bruke kroppen i dueller samt på å utfordre 1 mot 1 (om han skal spille på kanten)
Han skyter i hvert fall hardt!
Men en så høy og sterk spiller bør komme langt oftere til avslutninger i boksen. Jeg tror nesten ikke jeg har sett ham heade mot mål.
Jeg synes mange er veldig utlålmodige.
Husker jeg så Alexander Sørloth i ung alder. Han var vanskelig å spille mot. Jeg så det var noe med han. Men han var ikke i nærheten av nivået som trengtes.

Sørloth debuterte i Eliteserien som 19-åring. Karlsbakk er 19 år.
Sørloth hadde 6 kamper og 0 mål når han var 19 år. Karlsbakk har spilt langt flere kamper og scoret et par mål.
Gikk på utlån til Bodø Glimt som 20-åring. Der tok han av. 26 kamper og 13 mål
Dermed ble han solgt til Groningen.
Han brukte noen år som proff før han virkelig fikk det til i utlandet.
Men likheten med fysikk og alder er veldig lik synes jeg.

Mange som "krever" og forventer ting av en debutant på 19 år i Eliteserien som er litt urettferdig. Ja det finnes 19-åringer som har slått til. Men det er ikke mange.

Vi har en meget spennende spiss som kan kopiere Sørloth. Han har mye å jobbe med. Men å få spille fast og få tillit, så kan det gå veldig fort.
Når brikkene faller på plass så vil mye sitte automatisk.
Jeg er 100% enig med deg her. Karlsbakk har mange likheter med Sørloth, men er nok mer eksplosiv. Derfor, sky is the limit!

Nevi

Legg inn av Nevi »

Jeg tenker at kontrakten i hvertfall må forlenges med ett par år om det ikke skulle bli salg nå.
Karlsbakk vil nok mest spille andrefiolin denne sesongen vil jeg tro. Så regner med at prisen synker endel med kun ett år igjen av kontrakten når vi snakker om dette neste vinter.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

Må ærlig si dette i tilfelle vil være en av de mer absurde overgangene jeg har vært med på. 25-30 pluss god klausul(?) for en spiller vi «håper slår til i løpet av de neste par sesonger” er absolutt innfor..

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Villevesten skrev: man jan 30, 2023 8:47 pm Må ærlig si dette i tilfelle vil være en av de mer absurde overgangene jeg har vært med på. 25-30 pluss god klausul(?) for en spiller vi «håper slår til i løpet av de neste par sesonger” er absolutt innfor..
Det er slik det skal være. Det er slik de andre norske klubbene har drevet på med en god stund. FKH sendte en spiller til Tsjekkia for 30 mill igår.
Det er Viking som ikke har vært med på denne leken tidligere. Endelig melder vi oss også på.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Er det bare jeg som ikke er overrasket over dette?
Ser på twitter der "profilerte" Viking supportere ikke forstår hva som skjer.
Synes ikke dette er overraskende i det heletatt. Han er et av norges største spisstalent og i Nederland har de hatt stor suksess med å hente store norske spisser.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 8:53 pm
Villevesten skrev: man jan 30, 2023 8:47 pm Må ærlig si dette i tilfelle vil være en av de mer absurde overgangene jeg har vært med på. 25-30 pluss god klausul(?) for en spiller vi «håper slår til i løpet av de neste par sesonger” er absolutt innfor..
Det er slik det skal være. Det er slik de andre norske klubbene har drevet på med en god stund. FKH sendte en spiller til Tsjekkia for 30 mill igår.
Det er Viking som ikke har vært med på denne leken tidligere. Endelig melder vi oss også på.
Absolutt ikke uenig og godt å se at de endelig kan forhandle uten at spiller sitter og sutrer for å bli solgt…

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Jeg har troen på at Karlsbakk kunne vært vårt soleklare førstevalg i løpet av 2025-sesongen, gitt at han forlenget kontrakten. Likevel er det helt spinnvilt å cashe inn 25-30 millioner basert på det han har vist så langt. Men nå tror jeg videresalgsklausuler er viktigere enn penger på bordet her og nå. Ja, takk - begge deler, egentlig. Karlsbakk kan bli en kanongod spiss under de rette forutsetningene, og da snakker vi virkelig voksne summer.

At dette er en spiller som kom gratis for ett år siden er rart å tenke på. En slik fortjeneste som dette hadde nok ikke mange sett for seg så fort. Håper det drypper litt på Bryne også, selv om det kanskje er å banne i kirka.

Nevi

Legg inn av Nevi »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 8:56 pm Er det bare jeg som ikke er overrasket over dette?
Ser på twitter der "profilerte" Viking supportere ikke forstår hva som skjer.
Synes ikke dette er overraskende i det heletatt. Han er et av norges største spisstalent og i Nederland har de hatt stor suksess med å hente store norske spisser.
Kjenner selv jeg blir litt matt av det som står i kommentarfeltet i SA f.eks.

To mål i hele fjor skrev en. Her er det bare å selge når budet tidligere i dag stod på 15 mill.

Er mye tull og tøys, fra folk som tror de har peiling.

Har og veldig tro på Karlsbakk. Men kan fort gå ett par sesonger før vi ser det. Og dersom han skulle bli i Viking må kontrakten forlenges.
Sist redigert av Nevi den man jan 30, 2023 9:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 8:56 pm Er det bare jeg som ikke er overrasket over dette?
Jeg er litt forundret over at det skjer nå. Men ikke over at det skjer.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Heerenveen har vel rimelig gode erfaringer med nordmenn

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Hvis Vålerenga får 15 mill for Sahraoui er det rimelig ok med 30 for Karlsbakk. Endelig er vi på motsatt ende av Valon/Håvard Nielsen-gate.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

25-30m + % er fantastisk klubbdrift. Hentet for 13mnd siden, for en slikk og ingenting, lav lønn. Nå selges han med en helt vanvittig gevinst. Kjapp oppsummering av vinduet:
UT/Videre%:
Karlsbakk: 25-30m
Ryerson 5-8m
Berisha 1m+

Inn:
Dagger 7-8m
Jost Urbancic-2m

Totalt: 21-29m i pluss! Totalt sett fra fjoråret er vi ikke svekket. Gir mulighet for å hente en virkelig god kant i tillegg til Yazbek

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 8:56 pm Er det bare jeg som ikke er overrasket over dette?
Ser på twitter der "profilerte" Viking supportere ikke forstår hva som skjer.
Synes ikke dette er overraskende i det heletatt. Han er et av norges største spisstalent og i Nederland har de hatt stor suksess med å hente store norske spisser.
Drivstoffet blir dyrere, maten blir dyrere, det skulle nesten bare mangle at fotballspillere også blir dyrere. Jeg er litt overrasket av at en spiller som kom gratis før sesongen blir tidenes største salg ett år og elleve starter senere. Så store steg har han ikke tatt i Viking, og potensialet er vel omtrent det samme som for ett år siden. Og da var han gratis. Så er det færre som speider nedover i divisjonene i Norge selvsagt.

Når supportere av kjøpende klubb synes det er mye penger og supportere av selgende klubb synes det er mye penger, så tyder det på en god handel av selgende klubb. De virkelig store pengene kan ligge i videresalgsklausuler, så jeg håper de er tøffe i forhandlingene.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Håper virkelig vIking henter hjem Heggheim hvis Brekalo blir solgt i sommer.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 8:56 pm Er det bare jeg som ikke er overrasket over dette?
Ser på twitter der "profilerte" Viking supportere ikke forstår hva som skjer.
Synes ikke dette er overraskende i det heletatt. Han er et av norges største spisstalent og i Nederland har de hatt stor suksess med å hente store norske spisser.
Overhodet ikke overraskende. Vi var flere som poengterte potensialet hans da folk klaget på ham i fjor sommer. Husker jeg diskuterte med en som lattergjorde Nevland for ikke å selge ham for 15 millioner i fjor.

blåreven

Legg inn av blåreven »

Må vi virkelig erstatte Karlsbakk da?
D'Agostino er klart førstevalg. Sander Svendsen skal vissnok kunne spille spiss. Kabran mener noen kan spille spiss. Jesper Fiksdal kan fort være en joker.

Hva med Napoleon Romsaas i Skeid? Spennende offensiv midtbanespiller - kanskje kan han spille spiss han også

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Vikingen skrev: man jan 30, 2023 9:04 pm Hvis Vålerenga får 15 mill for Sahraoui er det rimelig ok med 30 for Karlsbakk. Endelig er vi på motsatt ende av Valon/Håvard Nielsen-gate.
15 millioner er riktig pris for en svært overvurdert Sahraoui. Ja, han har noen fantastiske dribleferdigheter, men hvor mange mål og assist blir det på ham? Han har kun ett år igjen av kontrakten og blir 22 år i sommer. Ja, han er et sikrere kort enn Karlsbakk, men han er samtidig en spillertype det finnes mange av rundt omkring i Europa. Karlsbakk, med den størrelsen og den farten, har enda ikke blitt 20 år.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

blåreven skrev: man jan 30, 2023 9:26 pm Må vi virkelig erstatte Karlsbakk da?
D'Agostino er klart førstevalg. Sander Svendsen skal vissnok kunne spille spiss. Kabran mener noen kan spille spiss. Jesper Fiksdal kan fort være en joker.

Hva med Napoleon Romsaas i Skeid? Spennende offensiv midtbanespiller - kanskje kan han spille spiss han også
Svendsen fikk 1 kamp der, fungerer ikke i presset hvis vi spiller 4-3-3. Fiksdal har ikke fått ES debut enda, Kabran funker ikke som spiss, aldri gjort det i Viking = Ja vi trenger spiss

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Er Gift Orban i Stabæk helt urealistisk? 16 mål i fjor og en del strålende prestasjoner i løpet av sesongen. Kontrakt ut 2026.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Evertonion skrev: man jan 30, 2023 9:58 pm Er Gift Orban i Stabæk helt urealistisk? 16 mål i fjor og en del strålende prestasjoner i løpet av sesongen. Kontrakt ut 2026.
Med Australieren som snart er klar er utlendingskvoten full.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Gorgi skrev: man jan 30, 2023 9:59 pm
Evertonion skrev: man jan 30, 2023 9:58 pm Er Gift Orban i Stabæk helt urealistisk? 16 mål i fjor og en del strålende prestasjoner i løpet av sesongen. Kontrakt ut 2026.
Med Australieren som snart er klar er utlendingskvoten full.
Det har du selvfølgelig helt rett i!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»