Viking FK

Svar
Nevi

Re: Viking FK

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: lør sep 17, 2022 8:45 pm
Lilleborg skrev: lør sep 17, 2022 8:33 pm
Nevi skrev: lør sep 17, 2022 8:26 pm Hadde ikke vært meg i mot om han kunne blitt matchvinner da 🙂
Hvor på banen blir han brukt? Satser på at han snart får starte kamper.
Kommet inn som venstrekant i de to innhoppene han har fått etter lånet.
Jeg har alltid tenkt at å bruke Kvia som kant er å bruke ham feil. Den beste plassen hans er, etter mitt skjønn, indreløper. Litt slepen god teknikk og en god pasningsfot, Men brukt nesten bare som kant i Viking også.
Har selv vært litt usikker her. Har ikke sett han for mye.

Men kantspillerer på Viking ønsker jeg skal ha mye fart. Ser som deg Kvia-Egeskog som en litt mer slepen teknikker. Og hakket mer som en indreløper enn noe annet ja.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Nevi skrev: lør sep 17, 2022 9:16 pm
Gorgi skrev: lør sep 17, 2022 8:45 pm
Lilleborg skrev: lør sep 17, 2022 8:33 pm

Kommet inn som venstrekant i de to innhoppene han har fått etter lånet.
Jeg har alltid tenkt at å bruke Kvia som kant er å bruke ham feil. Den beste plassen hans er, etter mitt skjønn, indreløper. Litt slepen god teknikk og en god pasningsfot, Men brukt nesten bare som kant i Viking også.
Har selv vært litt usikker her. Har ikke sett han for mye.

Men kantspillerer på Viking ønsker jeg skal ha mye fart. Ser som deg Kvia-Egeskog som en litt mer slepen teknikker. Og hakket mer som en indreløper enn noe annet ja.
Jeg er helt enig med dere. I ettermiddag viste likevel Kvia Egeskog at han har blitt ganske rask. Så mye som han har vokst fysisk de siste årene, så handler nok mye om å finne ut hvilken rolle som passer ham best. Det er ikke umulig at han kan bli en litt lignende type som Thorstvedt, dvs. en målfarlig, kreativ og fysisk tøff offensiv midtbanespiller eller indreløper.

Champis

Legg inn av Champis »

Gorgi skrev: lør sep 17, 2022 8:45 pm
Lilleborg skrev: lør sep 17, 2022 8:33 pm
Nevi skrev: lør sep 17, 2022 8:26 pm Hadde ikke vært meg i mot om han kunne blitt matchvinner da 🙂
Hvor på banen blir han brukt? Satser på at han snart får starte kamper.
Kommet inn som venstrekant i de to innhoppene han har fått etter lånet.
Jeg har alltid tenkt at å bruke Kvia som kant er å bruke ham feil. Den beste plassen hans er, etter mitt skjønn, indreløper. Litt slepen god teknikk og en god pasningsfot, Men brukt nesten bare som kant i Viking også.

Men å være kantspiller i dagens Skeid er ikke som å være kantspiller i dagens Viking. I Skeid bruker de ofte den type spillere på kanten, som har en viss frihet i spillet. Romsaas har også spilt mest kant der, selv om jeg mener at han har veldig typiske egenskaper for å bli veldig god sentralt på midten.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Ser ut som 4-3-3 i dag i alle fall:


eppaen

Legg inn av eppaen »

3-5-2 på vglive. Hm. Men håper 4-3-3

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

eppaen skrev: søn sep 18, 2022 5:45 pm 3-5-2 på vglive. Hm. Men håper 4-3-3
Ligger i 5-3-2 defensivt i alle fall.


Vikstøl - Vevatne - Bjørshol - Brekalo - Kabran


Snodig opplegg med Vikstøl som vingback og Bjørshol som sentral midtstopper.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HOHOHOHOHO!!!

Den unner jeg Vikstøl.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Viking står på 30 meter og venter på Tromsø med 11 mann i forsvar, på hjemmebane….

eppaen

Legg inn av eppaen »

Helt tydelig endring i hvordan Viking opptrer. Gir fra seg ballen helt bevisst og ligger i ramma nå. Diametralt motsatt av det man prøvde på før. Minner litt om Tottenhams tilnærming.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: søn sep 18, 2022 6:31 pm Viking står på 30 meter og venter på Tromsø med 11 mann i forsvar, på hjemmebane….
Er helt greit det, når vi ikke vinner den tilbake med en gang. Bra press når vi mister ballen så langt, spesielt på venstresiden. Så legger vi oss ned om Tromsø får kontroll.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Karlsbakk holder ikke nivået dessverre.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Greit at de leder, men det må da være et av de kjedeligste lagene noen sinne.

Hvor lenge gidder folk å møte opp?

CliffC

Legg inn av CliffC »

Om det er EN ting som er verre enn å bare trille ballen på tvers og bakover må det være at motstander gjør nettopp dette og eget lag bare står og ser på.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: søn sep 18, 2022 6:38 pm Om det er EN ting som er verre enn å bare trille ballen på tvers og bakover må det være at motstander gjør nettopp dette og eget lag bare står og ser på.
Helt forferdelig omgang. Skal ha utrolig mørkeblå øyne for å synes at dette er bra.

Vi leder, men kampen er terningkast 1. Til og med kommentator bemerket at det er kjedelig

Nå bør publikum snart gi beskjed og piske opp litt innsats og aggresivitet
Sist redigert av TAdams6 den søn sep 18, 2022 6:42 pm, redigert 1 gang totalt.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Denne kampen kommer garantert til å få en lykkelig slutt. Folk kommer til å være overlykkelige når den er over.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

TIL styrer hele banespillet. 66-34 i ballbesittelse i favør TIL. Tragisk på hjemmebane.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Sitter på stadion, holder på å sovne.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: søn sep 18, 2022 6:40 pm Nå bør publikum snart gi beskjed og piske opp litt innsats og aggresivitet
Publikum er flinke, ingen tvil om det. Av og til hadde det likevel vært en fordel om de kunne variere reportaret litt. Det blir for monotont av og til. Fotball er følelser og av og til har publikum grunn til å være i skyene, andre ganger i motsatt ende. Nå skal jeg ikke si at jeg savner negativiteten fra den gamle sittetribunen i gamle dager, men spillet der ute skal og bør gjenspeile publikums sinnstemning til en viss grad i det minste.

Når laget bare fortsetter det negative spillet kamp etter kamp bør publikum markere at dette ikke er greit. Det virker jo som om laget tror at alt er såre vel.

Fygaren

Legg inn av Fygaren »

Ballbesittelse er overvurdert. Dessuten er det alltid gøy med litt tilbakeblikk. Dette minner meg ekstremt mye om Sogndal-Viking på Fosshaugene i 2011.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Fygaren skrev: søn sep 18, 2022 6:51 pm Ballbesittelse er overvurdert. Dessuten er det alltid gøy med litt tilbakeblikk. Dette minner meg ekstremt mye om Sogndal-Viking på Fosshaugene i 2011.
Ballbesittelse er helt klart overvurdert. Hvis forskjellen er noen prosenter. Men når forskjellen er så stor som her, så forteller det oss at bortelaget styrer absolutt alt.

Nevi

Legg inn av Nevi »

TAdams6 skrev: søn sep 18, 2022 6:31 pm Viking står på 30 meter og venter på Tromsø med 11 mann i forsvar, på hjemmebane….
Ett grusomt opplegg.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Flaut, rett og slett!

eppaen

Legg inn av eppaen »

Greier ikke å være sint på dette. Fullstendig kontroll defensivt er lenge siden man har følt på. Viking har ikke spillerne til å være romantiske nå. Dette ser vi Vevatne og gjengen liker mye bedre enn å stå høyt og bli avslørt.

Syns fortsatt ikke Karlsbakk viser noe som helst av det nivået som kreves. Hvis man skal single ut noe som er åpenbart.

Så får man begynne litt med å hente passende spillertyper etter hvert.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Det er mulig at det er akseptabelt at laget lar motstander styre spillet når de møter lag som Liverpool, Barca og Bayern M. Hvorfor man skal la Tromsø stå for spillet på SR Bank Arena er derimot en falitterklæring.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

eppaen skrev: søn sep 18, 2022 6:57 pm Greier ikke å være sint på dette. Fullstendig kontroll defensivt er lenge siden man har følt på. Viking har ikke spillerne til å være romantiske nå. Dette ser vi Vevatne og gjengen liker mye bedre enn å stå høyt og bli avslørt.
Helt enig. Ikke glem at vi var der Tromsø er nå. Hvem foretrekker det?

Men jeg synes vi var mer aggressive første kvarteret. Vi må tilbake dit, og kan ikke holde på slik vi gjorde siste halvdel av omgangen.

eppaen

Legg inn av eppaen »

CliffC skrev: søn sep 18, 2022 6:59 pm Det er mulig at det er akseptabelt at laget lar motstander styre spillet når de møter lag som Liverpool, Barca og Bayern M. Hvorfor man skal la Tromsø stå for spillet på SR Bank Arena er derimot en falitterklæring.
Men hvorfor skal de gjøre mer av det som ikke fungerte?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

CliffC skrev: søn sep 18, 2022 6:59 pm Det er mulig at det er akseptabelt at laget lar motstander styre spillet når de møter lag som Liverpool, Barca og Bayern M. Hvorfor man skal la Tromsø stå for spillet på SR Bank Arena er derimot en falitterklæring.
Hva legger du i å styre spillet i denne sammenhengen? Tromsø produserer jo ikke halvsjanser engang. De har hatt ett skudd på mål, fra 30 meter.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

For et drittmål. Herregud.

CliffC

Legg inn av CliffC »

eppaen skrev: søn sep 18, 2022 7:00 pm Men hvorfor skal de gjøre mer av det som ikke fungerte?
Hva er det som ikke har fungert? Hvilken formasjon, og hvilke spilleruttak? Sesongen har da vært en evinnelig vingling med ulike formasjoner og spille med spillere ute av posisjon.

Hvis de ikke kan bedre enn dette så får man gjøre noe med DETTE problemet, og ikke fjerne alle insentiver til å dra på kamp.

Forøvrig utlignet TIL nå. Så mye fungerte dette.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: søn sep 18, 2022 7:01 pm
CliffC skrev: søn sep 18, 2022 6:59 pm Det er mulig at det er akseptabelt at laget lar motstander styre spillet når de møter lag som Liverpool, Barca og Bayern M. Hvorfor man skal la Tromsø stå for spillet på SR Bank Arena er derimot en falitterklæring.
Hva legger du i å styre spillet i denne sammenhengen? Tromsø produserer jo ikke halvsjanser engang. De har hatt ett skudd på mål, fra 30 meter.
De styrer og bestemmer. At det ble 1-1 var ingen bombe. Skal vi være like tafatte, defensive og lite aggressive resten av kampen så taper vi, fortjent.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»