Viking FK

Svar
Vikingen

Re: Viking FK

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: tor okt 07, 2021 9:13 pm Du kan ikke mene at vi skal hente enda en midtstopper når vi har hentet 2 stk som begge ser meget lovendes ut samtidig som vi har Sørlie Henriksen og Paulsen i bakhånd pluss Vevatne. Er endel plasser jeg hadde forsterket før midtstopper. De 2 nye skal få lov å spille seg varme i trøya sammen. Håper de blir vår nye Tihinen-Koivasto duo.

Keeper og venstreback er de 2 prekære plassene. Ser Felt O ønsker ny kontrakt for Vikstøl. Jeg er enig der, men da for å ha Vikstøl som backup. Jeg ønsker meg en ny venstreback som er enda litt bedre (les:ikke like begrenset).

Får vi beholde Bell og Veton neste sesong, får på plass en ny god 1.keeper pluss kanskje ny venstreback så bør vi faktisk gå for gull.
Mulig det ikke kom klart nok fram i det jeg skrev, men ønsket om midtstopper er basert på at jeg tror Vikings trenerduo ønsker å spille med 3 bak. Som jeg skrev lenger opp før «ønskelisten»: Midtstopper er ok, med mindre vi skal spille med 3 bak. Da trenger vi en stopper til. Evt at en av de unge tar en Heggheim.

I tillegg forstår jeg trenerne som at Stensness er tenkt å erstatte Bell når han reiser. Da har vi plutselig bare Brekalo og Vevatne. Sørlie Henriksen og Paulsen har jeg sett lite til, men om en av dem tar steget til neste år så gjør det behovet mindre.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: tor okt 07, 2021 11:06 pm
TAdams6 skrev: tor okt 07, 2021 9:13 pm Du kan ikke mene at vi skal hente enda en midtstopper når vi har hentet 2 stk som begge ser meget lovendes ut samtidig som vi har Sørlie Henriksen og Paulsen i bakhånd pluss Vevatne. Er endel plasser jeg hadde forsterket før midtstopper. De 2 nye skal få lov å spille seg varme i trøya sammen. Håper de blir vår nye Tihinen-Koivasto duo.

Keeper og venstreback er de 2 prekære plassene. Ser Felt O ønsker ny kontrakt for Vikstøl. Jeg er enig der, men da for å ha Vikstøl som backup. Jeg ønsker meg en ny venstreback som er enda litt bedre (les:ikke like begrenset).

Får vi beholde Bell og Veton neste sesong, får på plass en ny god 1.keeper pluss kanskje ny venstreback så bør vi faktisk gå for gull.
Mulig det ikke kom klart nok fram i det jeg skrev, men ønsket om midtstopper er basert på at jeg tror Vikings trenerduo ønsker å spille med 3 bak. Som jeg skrev lenger opp før «ønskelisten»: Midtstopper er ok, med mindre vi skal spille med 3 bak. Da trenger vi en stopper til. Evt at en av de unge tar en Heggheim.

I tillegg forstår jeg trenerne som at Stensness er tenkt å erstatte Bell når han reiser. Da har vi plutselig bare Brekalo og Vevatne. Sørlie Henriksen og Paulsen har jeg sett lite til, men om en av dem tar steget til neste år så gjør det behovet mindre.
Med 3 bak forstår jeg deg. Usikker på hva trenerne ønsker.

Jeg synes det er formulert mer som at Stensness er hentet som stopper enn midtbane. Eurosport har kjørt på med at han er midtbane, men han spilte stopper i OL fordi landslagstreneren mener det er der han vil bli best. Men ja, i klubblaget spilte han defensiv midtbane. Blir litt som Hangland som også startet som midtbane i Viking.

Vi får se hvor han ender opp etterhvert. Nå håper jeg han blir kjørt sammen med Brekalo framover

kaffi

Legg inn av kaffi »

Er det bare meg eller er Aftenbladets dekning av Viking blitt dårligere etter lokalfotballsatsingen? Sikkert mange som setter pris på 5. divisjon, men for meg har det null verdi.

Vurderer å bytte til RA-abonnement. Noen som kan si noe om hvordan de er på Viking-stoff for tiden?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

kaffi skrev: fre okt 08, 2021 12:33 pm Er det bare meg eller er Aftenbladets dekning av Viking blitt dårligere etter lokalfotballsatsingen? Sikkert mange som setter pris på 5. divisjon, men for meg har det null verdi.

Vurderer å bytte til RA-abonnement. Noen som kan si noe om hvordan de er på Viking-stoff for tiden?
Espen Iversen er en god skribent. Men tror ikke de har noe mer dekning enn SA. Men de utfyller hverandre ganske godt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Erstatter for Bell bør vel bli Sødal som er på utlån i EIK eller Lasse Berg Johnsen som er i Danmark?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

TAdams6 skrev: fre okt 08, 2021 1:00 pm Erstatter for Bell bør vel bli Sødal som er på utlån i EIK eller Lasse Berg Johnsen som er i Danmark?
For meg er Sødal en spennende spiller. Det lille jeg har sett av ham er lovende. Trenger nok litt mer tid og muskler før han er helt klar.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: fre okt 08, 2021 2:44 pm
TAdams6 skrev: fre okt 08, 2021 1:00 pm Erstatter for Bell bør vel bli Sødal som er på utlån i EIK eller Lasse Berg Johnsen som er i Danmark?
For meg er Sødal en spennende spiller. Det lille jeg har sett av ham er lovende. Trenger nok litt mer tid og muskler før han er helt klar.
Ser Breimyr mener han er like god som Berg Johnsen og Iversen i RA mener Sødal har ennå noen strenger å spille på framover isforhold til Berg Johnsen.

Jeg vet ikke, men Berg Johnsen har virkelig fått fartnpå karrieren. 2 spennende unggutter

eppaen

Legg inn av eppaen »

kaffi skrev: fre okt 08, 2021 12:33 pm Er det bare meg eller er Aftenbladets dekning av Viking blitt dårligere etter lokalfotballsatsingen? Sikkert mange som setter pris på 5. divisjon, men for meg har det null verdi.

Vurderer å bytte til RA-abonnement. Noen som kan si noe om hvordan de er på Viking-stoff for tiden?
De har en journalist som følger lokal-fotballlen som ikke nødvendigvis tar så mye oppmerksomhet fra Nilssen/Flygind?

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

eppaen skrev: fre okt 08, 2021 8:46 pm
kaffi skrev: fre okt 08, 2021 12:33 pm Er det bare meg eller er Aftenbladets dekning av Viking blitt dårligere etter lokalfotballsatsingen? Sikkert mange som setter pris på 5. divisjon, men for meg har det null verdi.

Vurderer å bytte til RA-abonnement. Noen som kan si noe om hvordan de er på Viking-stoff for tiden?
De har en journalist som følger lokal-fotballlen som ikke nødvendigvis tar så mye oppmerksomhet fra Nilssen/Flygind?
Tenker at all filmingen av kamper tar opp en del av ressurser. Ellers virker det meste av rapportering å være autogenerert.

I hvert fall på podfronten virker det å være veldig beroende på at flyg og hr.nilsen er på jobb samtidig.

Selv føler jeg dekningen jevnt over er bedre enn på lang tid. Både Felt O og Vikingpodden har kommet til med bra innhold. Bøe synser trutt med mørkeblåe øyne. Aftenbladet var heftige på dekning i oppkjøringen, men selv føler jeg ikke det trengs i like stor grad når sesongen er i gang. Blir fort litt spikersuppe.

Når det er sagt kunne jeg gjerne tenkt meg at de lagde litt profilintervjuer og og dekket b-lag og junior mer. Kanskje jeg savner de gamle kampprogrammene og fanziner.

Samme for damene. De er ganske kjekke å se kamp. Nivået, til å være andre divisjon, er ikke verst. Slo ned mange av mine fordommer om damenivå i hvert fall.

kaffi

Legg inn av kaffi »

eppaen skrev: fre okt 08, 2021 8:46 pm
kaffi skrev: fre okt 08, 2021 12:33 pm Er det bare meg eller er Aftenbladets dekning av Viking blitt dårligere etter lokalfotballsatsingen? Sikkert mange som setter pris på 5. divisjon, men for meg har det null verdi.

Vurderer å bytte til RA-abonnement. Noen som kan si noe om hvordan de er på Viking-stoff for tiden?
De har en journalist som følger lokal-fotballlen som ikke nødvendigvis tar så mye oppmerksomhet fra Nilssen/Flygind?
Ok? Syns de reiser rundt i distriktet og kommenterer lokalfotball stadig vekk.

Ecnot

Legg inn av Ecnot »


Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Landslagpausen snart over (endelig).

Berisha med to innhopp. Godt innhopp mot Tyrkia, upresise pasninger i går. Men veldig kjekt og fortjent med spilletid for landslaget! Også veldig kjekt med Thorstvedt og Ryerson.

Seb med to kamper for u-21 og notert seg med et mål! Ikke satt meg inn i kampene, men kjekt han har gjort høyreback plassen til sin på u-21. Heggheim også fast på laget.

Nilsen Tangen på u-20. Ser han kun står med et innhopp i siste kampen i tapet mot Polen. Skal ikke pårope meg å ha veldig stor oversikt over unge talenter i Norge, men er det ikke merkelig at han sliter benk på u-20? Med tanke på de stegene han har tatt og spillet han har levert ut over sesongen tenkte jeg i mitt hode at han var i vannskorpen til u-21 troppen.

Noen andre jeg har glemt?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Leser på Twitter at Gianni Stensness har valgt å bytte landslag fra New Zeland til Australia .

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: tir okt 12, 2021 1:51 pm Leser på Twitter at Gianni Stensness har valgt å bytte landslag fra New Zeland til Australia .
Er vel ikke så dumt det, mtp videresalg.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Prøver meg på et lag mot godset.

Østbø
Seb - Stensness - Brekalo - Vikstøl
Løk - Bell
YEDL - HNT - Tripic
Berisha

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Blirdetgull? skrev: fre okt 15, 2021 3:53 pm Prøver meg på et lag mot godset.

Østbø
Seb - Stensness - Brekalo - Vikstøl
Løk - Bell
YEDL - HNT - Tripic
Berisha
Godt tips. Kanskje Løgen blir indreløper og vevatne back.

Selv har litt lyst å se dem gå ut i en 3-3-3-1med vingbacker stensness, brekalo, vevatne - seb, bell, patty - yanni, hnt, tripic - berisha.

Begge de faste stopperene til godset er ute. Her er det bare å sette klampen i bånn.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Er det noen spillere utenom Berisha som har vært på landslagssamlinger i denne perioden? Sebulonsen og Nilsen Tangen for U-lag, kanskje?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Trminator skrev: fre okt 15, 2021 6:34 pm Er det noen spillere utenom Berisha som har vært på landslagssamlinger i denne perioden? Sebulonsen og Nilsen Tangen for U-lag, kanskje?
Keeper Patrik Gunnarsson var ubenyttet reserve for Island

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Sondre Auklend scoret for Åsane idag

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Damelaget slo Bryne og skal spela opprykkskvalik. Klarer dei å ta seg opp, blir det fort lokaloppgjer mot Klepp neste år, for dei ser ut til å gå rett ned frå Toppserien.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Makan til laber stemning i forumet om dagen

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Det er jo ingenting å klage på :)

Men nå skal det nevnes at det generelt er lite aktivitet i disse landskamp-pausene. Tar seg nok opp i morgen skal du se!

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Uavgjort mellom Lillestrøm og Kristiansund i går. Godt resultat for oss, som gjør at vi kan komme opp i ryggen på Kristiansund med tre poeng i dag.

Når det er sakt blir det en tøff kamp i dag. Strømsgodset mye bedre på hjemmebane enn bortebane. Står kun med ett tap der på ti kamper, som var mot Kristiansund. På bortetabellen ligger de helt sist. 17 mål i pluss på målforskjellen hjemme, med kun 8 innslupne mål. Men hvis vi skal ha forhåpninger om medalje er det slike kamper som må vinnes.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

Noen som vet hvor mange kamper utestengelse Gunnarsson fikk etter utvisningen?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Villevesten skrev: søn okt 17, 2021 1:57 pm Noen som vet hvor mange kamper utestengelse Gunnarsson fikk etter utvisningen?
En kamp

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Voldsomt som vi sklir i dag da.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

God involvering fra Østbø der på corner. Viktig at han får selvtillit nå.

Humble

Legg inn av Humble »

Herlig!!!

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Deilig mål!

Velkommen, Humble!

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Bedre og bedre fasong utover kampen. Litt mer pressisjon fremover, så blir det bra. Synes Seb sliter litt på backen. Kanskje bør Bjørnshol inn etter 15min i andre omgang?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»