Viking FK

Svar
Gandsen

Re: Viking FK

Legg inn av Gandsen »

Må si meg uenig med konsensus her, Karlsbakk er p.d.d. en spiller for bunnlag OBOS, ikke i nærheten av god nok for ES. Han har ikke vist noe fremgang siden han kom fra Bryne, stagnert fullstendig. Han er lite skolert som fotballspiller, evner ikke å bruke verken kropp eller fysikk til noe konkret. Mye mulig at bedre trenere enn det Viking har, kunne sørget for bedre utvikling i favør Karlsbakk.

Budene på 10mill+ har garantert rot i stor drahjelp hypemessig av å ha samme bakgrunn som Haaland, kombinert med at han fremdeles er tenåring og generelt elleville priser på spisser.

Min påstand er at Austbø får en betydelig bedre karriere enn Karlsbakk. Jeg gikk for øvrig mot konsensus også på VGD ifm. Auklend, min spådom var at han havner i EIK o.l. innen et par år, noe liknende Stian Michalsen - mens andre mente topp ES/proff i utlandet. Med det sagt håper jeg at min vurdering er feil, og at guttene blomstrer i Jåttåvågen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

RA melder forøvrig at det nærmer seg enighet rundt Yazbeck, og at han trolig vil være Viking-spiller i løpet av noen dager.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

- Det er en spiller vi har stor tro på. Det viste vi i fjor da han fikk mye spilletid. Det er vårt utgangspunkt.

- Men han spilte ikke fast. Hva er det utenlandske klubber ser som ikke dere nødvendigvis gjør?

- Et godt spørsmål, men det er klart at han har et veldig stort potensial.

RA har fått bekreftet budet, og at det er i en størrelsesorden hvor det ligger an til å bli klubbrekord. Budet er likevel avslått.

Karlsbakk selv trente med Viking mandag formiddag.

Nevland bekrefter for øvrig at det går mot enighet om et kjøp av Patrick Yazbeck.

- Vi tror nå dette vil gå i orden i løpet sv noen dager, sier Nevland.

Det hadde ikke kommet bud på noen andre i Viking da RA snakket med Nevland mandag formiddag.
De 3 nederste linjene der likte jeg :-)

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Gandsen skrev: man jan 30, 2023 12:12 pm Må si meg uenig med konsensus her, Karlsbakk er p.d.d. en spiller for bunnlag OBOS, ikke i nærheten av god nok for ES.
Karlsbakk var meget god i bortekampen mot Bodø og startet også meget bra mot Odd til han måtte ut med skade.
Tror heller ikke du skal glemme hvilket kollektiv han spilte i . Vanskelig for en 19 åring å skinne når resten ikke fungerer?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg har veldig troen på Karlsbakk. Han kan kopiere Sørloth. Men….han vil ikke vært 1.valg i år. Han må spille for å ta de neste stega. Derfor bør vi selge hvis vi får 25-30 mill + klausuler.

Jeg frykter at markedsverdien vil synke når han sitter på benken.

Grunnen til at de byr så mye nå er den unge alderen. Blir han 21 år og ikke framgang så vil verdien synke drastisk. De kjøper potensialet ikke nivået han har nå.

Derfor bør vi selge. D’Agostino et vårt 1.valg i år

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Fotballidiot skrev: man jan 30, 2023 12:16 pm
- Det er en spiller vi har stor tro på. Det viste vi i fjor da han fikk mye spilletid. Det er vårt utgangspunkt.

- Men han spilte ikke fast. Hva er det utenlandske klubber ser som ikke dere nødvendigvis gjør?

- Et godt spørsmål, men det er klart at han har et veldig stort potensial.

RA har fått bekreftet budet, og at det er i en størrelsesorden hvor det ligger an til å bli klubbrekord. Budet er likevel avslått.

Karlsbakk selv trente med Viking mandag formiddag.

Nevland bekrefter for øvrig at det går mot enighet om et kjøp av Patrick Yazbeck.

- Vi tror nå dette vil gå i orden i løpet sv noen dager, sier Nevland.

Det hadde ikke kommet bud på noen andre i Viking da RA snakket med Nevland mandag formiddag.
De 3 nederste linjene der likte jeg :-)
Blir kallenavnet hans Yazzy da😊?

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

Fotballidiot skrev: man jan 30, 2023 11:56 am Det er selvsagt ett vanskelig valg for Viking. Spørsmålet er jo også hvor sterk tro de har på at han vil utvikle seg til en toppspiller. De har forhåpentligvis ett bedre grunnlag til å vurdere det enn vi som kun har sett ham i kamper for ett lag i fritt fall.
Skal man ta gevinsten nå eller skal man gamble på at en får langt bedre betalt senere?
Man kan risikere å sitte igjen med 0 kr om noen år.

Jeg tror også prisen på spillere fra eliten vil gå ned i framtiden. Etterhvert som de dyre eksportene flopper en etter en vil nok attraktiviteten blir lavere.

Så er det jo selvsagt også ett spørsmål om hva spilleren selv vil. Føler han seg klar til å ta ett nytt steg før han har etablert seg på et stabilt nivå der han er?
Intr. perspektiv, og gode poenger her. Vil legge til at Karlsbakk også har fått sjanser for et Viking i flytsonen, der han viste like lite som ellers. Så er det selvsagt et annet spm også, hvorvidt Viking burde godtatt de tidligere budene på 12-15mill, og brukt de samme midlene til å beholde Berisha? Bare for å legge kverulant-ballen død umiddelbart; nei, ingen "lønnsfest" hadde startet med det, all den tid Berisha var landslagsspiller, lokal ledestjerne, tidligere utenlandsproff og muligens ligaens beste målscorer. Kommer klubben i fremtiden i en lignende situasjon som med Berisha, er min påstand at det beste er å løse det på en annen måte.

Jeg ser ikke problemet i å selge Karlsbakk for 15mill, spes ikke gitt at det sikres gode prosenter/klausuler ved videresalg.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 12:24 pm Jeg har veldig troen på Karlsbakk. Han kan kopiere Sørloth. Men….han vil ikke vært 1.valg i år. Han må spille for å ta de neste stega. Derfor bør vi selge hvis vi får 25-30 mill + klausuler.

Jeg frykter at markedsverdien vil synke når han sitter på benken.

Grunnen til at de byr så mye nå er den unge alderen. Blir han 21 år og ikke framgang så vil verdien synke drastisk. De kjøper potensialet ikke nivået han har nå.

Derfor bør vi selge. D’Agostino et vårt 1.valg i år
Enig med en god vidersalgsklausul bør vi selge for 25-30 om spilleren selv ønsker det.
Samtidig litt bekymret om vi kun skal ha D'Agostino og Kabran som eneste reelle spissalternativer. Og med Kabran på utgående må vi fort hente noen som ikke har vist seg lett

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

Fotballidiot skrev: man jan 30, 2023 12:24 pm
Gandsen skrev: man jan 30, 2023 12:12 pm Må si meg uenig med konsensus her, Karlsbakk er p.d.d. en spiller for bunnlag OBOS, ikke i nærheten av god nok for ES.
Karlsbakk var meget god i bortekampen mot Bodø og startet også meget bra mot Odd til han måtte ut med skade.
Tror heller ikke du skal glemme hvilket kollektiv han spilte i . Vanskelig for en 19 åring å skinne når resten ikke fungerer?
Riktig det, men for å spille ballen tilbake til deg så var Karlsbakk meget svak i x10 antall minutter enn de du fremhever her. Uansett, som @TAdams6 skriver, en kjøper potensialet, ikke det han er p.d.d. - en under middels OBOS-spiller. Karlsbakk fikk også muligheten for et kollektiv som gikk på skinner - der han ble igjen på perrongen med lua i hånda. Heldigvis har han med sine 19 år plenty av andre tog å rekke, men akkurat disse har han altså gått glipp av. Det er helt objektivt ;)

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Fotballidiot skrev: man jan 30, 2023 11:56 am Det er selvsagt ett vanskelig valg for Viking. Spørsmålet er jo også hvor sterk tro de har på at han vil utvikle seg til en toppspiller. De har forhåpentligvis ett bedre grunnlag til å vurdere det enn vi som kun har sett ham i kamper for ett lag i fritt fall.
Skal man ta gevinsten nå eller skal man gamble på at en får langt bedre betalt senere?
Man kan risikere å sitte igjen med 0 kr om noen år.
Jeg skjønner selvsagt hva du mener, men bare for å kverulere, så vil jeg nok en gang nevne disse solidaritetsmidlene. Karlsbakk er nå i en alder der Viking har krav på 10% av solidaritetsmidlene for hvert år han er i klubben. Solidaritetsmidlene utgjør 5% av en overgangssum, så for hvert år Karlsbakk er i Viking, frem til og med han fyller 23, så kan Viking plusse på 0,5% av alle overganger i fremtiden. Går han ut kontraktstiden (ut 2024), så sitter Viking igjen med 1,5% av alle overgangssummer i fremtiden. Og skulle han bli god, samtidig som han tar en Veton og horer seg ut til alt og alle, så kan det bli en ikke ubetydelig sum når vi teller opp til slutt.

Så er jeg helt enig med Viking når de avslår et bud på 15 mill. Det er ikke engang peanøtter i dagens marked. Han har noen likheter med Haaland, og bare det at han er fostret opp i Bryne gjør at man kan legge til noen ekstra kroner. Her får vi, og norsk fotball generelt, stor drahjelp av Haaland når vi skal selge til det store utland (Brøndby).

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


Vil legge til at Karlsbakk også har fått sjanser for et Viking i flytsonen, der han viste like lite som ellers.
Når tenker du da ? Han fikk 1 innhopp før 17 mai og da som kant.
Hans første start i eliteserien var mot FKH og da scoret han 1-0 målet.

Hvilke sjanser mener du han fikk mens Viking var i flytsonen? Hvilke kamper mener du han spilte mens ting gikk på skinner?
Sist redigert av Fotballidiot den man jan 30, 2023 12:41 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Dere må i hvert fall selge så dyrt som mulig hvis dere skal selge. De pengene kommer godt med litt lenger sør på Jæren og.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Karlsbakk har vist på landslag med spillere på samme alder at han dominerer der og har blitt flyttet opp. Klart klubber ser potensialet. Tipper hele europa har han på radaren og venter på at han skal modnes. Gandsen har jo heila vede her og har allerede plasert han. Jeg tror han blir god og jeg håper de beholder han, gir han en ny 4 års kontrakt så går han for 70 om 1.5 år.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Fotballidiot skrev: man jan 30, 2023 10:46 am
eppaen skrev: man jan 30, 2023 10:37 am Er ikke like overbevist av Karlsbakk som dere andre. Så alt over 25 mill er innafor og heller ha litt saftig prosenter hvis faktisk skulle slå til.

Men det er selvfølgelig altfor tidlig for ham å dra. Sånn utover det.
Det er vel forskjellige meninger om Karlsbakk.
Virker som om mange glemmer at han kun er 19 år og forventet at han skulle prestere som en toppspiss i sin første sesong i eliten.
Kommer ikke på mange spisser som har levert på toppnivå som spiss i den alderen.

At han som 19 åring også blir tatt ut på U-21 landslaget er vel også ett tegn på kvalitet?

Jeg aner ikke hvor langt Karlsbakk når. Ser kun at han har noen naturgitte forutsetninger som kan ta han langt, men det betyr ikke at lykkes.
At minst 2 klubber fra Nederland allerede har gitt bud på 2 sifret antall millioner sier meg at det må være noe ved ham?

Jeg tror ikke han vil ha en nøkkelrolle i Viking i år. Så med tanke på kontraktslengden kan det være fornuftig å selge til de betingelser du skisserer.
For spilleren tror jeg ikke det er rett å gå til utlandet allerede nå
Jeg vil anta at Aarsheim og Jensen har planer om å gi Karlsbakk mye spilletid i år både som spiss og ving. At Karlsbakk er såpass uferdig men samtidig har så stort potensial betyr at spilletid bør prioriteres selv om det noen ganger er andre som objektivt sett fortjener spilletiden mer enn ham. Tar han noen små steg teknisk og taktisk og ikke minst får litt bedre avslutningsferdigheter, så snakker vi plutselig om overgangssummer tilsvarende det Molde fikk for Fofana. Misforstå ikke, for Fofana er uendelig langt foran Karlsbakk i øyeblikket, men Karlsbakk har minst like gode fysiske forutsetninger.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Fofana er uendelig langt foran Karlsbakk i øyeblikket, men Karlsbakk har minst like gode fysiske forutsetninger.
I Fofana sin første eliteseriesesong hadde han 0 mål og 1 assist for laget som havnet på sølvplass og scoret flest mål.
Da var han like gammel som Karlsbakk.

Nå viste han riktig nok andre kvaliteter enn Karlsbakk allerede da, men manglet sluttproduktet.
Så ting kan skje fort i den alderen.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Det at en utenlandsk klubb kommer på banen så sent i overgangsvinduet vitner om en klubb som prøver seg på et røverkjøp. De vet at Viking budsjetterer med salg og prøver seg. Viking må tredoble summen som utgangspunkt i eventuelle forhandlinger.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Arilas melder bud på totalramme 2,5 millioner euro.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Fotballidiot skrev: man jan 30, 2023 12:36 pm

Vil legge til at Karlsbakk også har fått sjanser for et Viking i flytsonen, der han viste like lite som ellers.
Når tenker du da ? Han fikk 1 innhopp før 17 mai og da som kant.
Hans første start i eliteserien var mot FKH og da scoret han 1-0 målet.

Hvilke sjanser mener du han fikk mens Viking var i flytsonen? Hvilke kamper mener du han spilte mens ting gikk på skinner?
Såvidt jeg husker så ble han skader og var ikke klar for spill før viking begynte å slite.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Ziggi76 skrev: man jan 30, 2023 12:56 pm
Fotballidiot skrev: man jan 30, 2023 12:36 pm

Vil legge til at Karlsbakk også har fått sjanser for et Viking i flytsonen, der han viste like lite som ellers.
Når tenker du da ? Han fikk 1 innhopp før 17 mai og da som kant.
Hans første start i eliteserien var mot FKH og da scoret han 1-0 målet.

Hvilke sjanser mener du han fikk mens Viking var i flytsonen? Hvilke kamper mener du han spilte mens ting gikk på skinner?
Såvidt jeg husker så ble han skader og var ikke klar for spill før viking begynte å slite.
Tror ikke han var skadet, men mistet USA turen grunnet visum trøbbel.
Så slet han lenge med sykdom og var ikke skikkelig i trening før i slutten av mars. Dette er fra en artikkel 28/3
– Jeg prøvde en kamp med Viking 2, men da dabbet energien av midt i kampen og jeg lå på sofaen da jeg kom hjem. I dag var den første harde treningen jeg har hatt. Jeg merket på pusten at jeg hang litt igjen, men jeg tror dette blir bra jo mer jeg spiller, fortsetter spilleren som fikk store deler av forrige sesong ødelagt på grunn av et ankelbrudd.

tokk

Legg inn av tokk »

Bør klare oss uten Brekalo salg i år i tileffe.
Men hva tenker Brekalo om vi selge Karlsbakk for 15, når det kommer bud på Brekalo på samme sum.

Vil han forstå at han er værd det 3 dobbelte?

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 12:24 pm Jeg har veldig troen på Karlsbakk. Han kan kopiere Sørloth. Men….han vil ikke vært 1.valg i år. Han må spille for å ta de neste stega. Derfor bør vi selge hvis vi får 25-30 mill + klausuler.

Jeg frykter at markedsverdien vil synke når han sitter på benken.

Grunnen til at de byr så mye nå er den unge alderen. Blir han 21 år og ikke framgang så vil verdien synke drastisk. De kjøper potensialet ikke nivået han har nå.

Derfor bør vi selge. D’Agostino et vårt 1.valg i år
Eg tenkjer at det godt kan vera nær optimalt for Karlsbakk å vera backup/innbyttar for D'Agostino i år, eg. Å spela 90 min kvar helg er ikkje nødvendigvis det viktigaste for unge spelarar. Det kan vera god utvikling i hyppige minutt og tålmodig oppbygging av spelaren. Nå har me uansett ingen andre reine spissar enn han og D'Agostino, så då reknar eg med at det blir ein god del speletid på han uansett. Eg trur absolutt me gjer lurt i å prisa han ut av ein overgang per nå.

Eg synst òg "viss han blir 21 og ikkje har vist framgang" blir eit rart premiss. Me kan jo ikkje gå ut ifrå at våre største talent ikkje skal ha framgang dei neste to åra. Skal me selja nå fordi dei kanskje vil stagnera? Det blir ein veldig snodig tankegang for meg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

happykjeksbit skrev: man jan 30, 2023 2:28 pm
TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 12:24 pm Jeg har veldig troen på Karlsbakk. Han kan kopiere Sørloth. Men….han vil ikke vært 1.valg i år. Han må spille for å ta de neste stega. Derfor bør vi selge hvis vi får 25-30 mill + klausuler.

Jeg frykter at markedsverdien vil synke når han sitter på benken.

Grunnen til at de byr så mye nå er den unge alderen. Blir han 21 år og ikke framgang så vil verdien synke drastisk. De kjøper potensialet ikke nivået han har nå.

Derfor bør vi selge. D’Agostino et vårt 1.valg i år
Eg tenkjer at det godt kan vera nær optimalt for Karlsbakk å vera backup/innbyttar for D'Agostino i år, eg. Å spela 90 min kvar helg er ikkje nødvendigvis det viktigaste for unge spelarar. Det kan vera god utvikling i hyppige minutt og tålmodig oppbygging av spelaren. Nå har me uansett ingen andre reine spissar enn han og D'Agostino, så då reknar eg med at det blir ein god del speletid på han uansett. Eg trur absolutt me gjer lurt i å prisa han ut av ein overgang per nå.

Eg synst òg "viss han blir 21 og ikkje har vist framgang" blir eit rart premiss. Me kan jo ikkje gå ut ifrå at våre største talent ikkje skal ha framgang dei neste to åra. Skal me selja nå fordi dei kanskje vil stagnera? Det blir ein veldig snodig tankegang for meg.
Premisset et at uten fast spilletid så vil utviklingen stoppe. Det var det jeg mente.

For det hadde aldri kommet bud nå hvis han var 2 år eldre. Nå får vi bud pga potensial. Om 2 år byr de fordi de er klare for å spille fast i Nederland. Da må også utviklingen til Karlsbakk stå i stil.

Det er bedre for Karlsbakk å spille fast i OBOS på utlån enn innhopp for Viking de siste 10-15 minuttene, tror jeg.

Derfor ville jeg likt å høre hva trenerne tenker om Karlsbakk. Hvor mye de vil bruke han. Om de mener alvor av å omskolere han til kantspiller. For Karlsbakk er et av de mest spennende spisstalentet i Norge pr dags dato. Derfor kommer også budene. Da må planen være klar hvis Karlsbakk ikke selges. Han må satses på nå, ikke om 1 år eller 2. spilletid er viktig for utviklingen.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

happykjeksbit skrev: man jan 30, 2023 2:28 pm
TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 12:24 pm Jeg har veldig troen på Karlsbakk. Han kan kopiere Sørloth. Men….han vil ikke vært 1.valg i år. Han må spille for å ta de neste stega. Derfor bør vi selge hvis vi får 25-30 mill + klausuler.

Jeg frykter at markedsverdien vil synke når han sitter på benken.

Grunnen til at de byr så mye nå er den unge alderen. Blir han 21 år og ikke framgang så vil verdien synke drastisk. De kjøper potensialet ikke nivået han har nå.

Derfor bør vi selge. D’Agostino et vårt 1.valg i år
Eg tenkjer at det godt kan vera nær optimalt for Karlsbakk å vera backup/innbyttar for D'Agostino i år, eg. Å spela 90 min kvar helg er ikkje nødvendigvis det viktigaste for unge spelarar. Det kan vera god utvikling i hyppige minutt og tålmodig oppbygging av spelaren. Nå har me uansett ingen andre reine spissar enn han og D'Agostino, så då reknar eg med at det blir ein god del speletid på han uansett. Eg trur absolutt me gjer lurt i å prisa han ut av ein overgang per nå.

Eg synst òg "viss han blir 21 og ikkje har vist framgang" blir eit rart premiss. Me kan jo ikkje gå ut ifrå at våre største talent ikkje skal ha framgang dei neste to åra. Skal me selja nå fordi dei kanskje vil stagnera? Det blir ein veldig snodig tankegang for meg.
Enig med deg. Man skulle fått Nevland og eventuelt Østenstad til å trene Karlsbakk på mottak og avslutninger i en halv time hver dag. Dette sammen med taktisk skolering med analyseapparatet i klubben kan gjøre Karlsbakk så god at han fortjener en startplass. Eliteseriestarter og 5-10 scoringer vil gi helt andre overgangssummer enn det som nå diskuteres.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »



Derfor ville jeg likt å høre hva trenerne tenker om Karlsbakk. Hvor mye de vil bruke han. Om de mener alvor av å omskolere han til kantspiller. For Karlsbakk er et av de mest spennende spisstalentet i Norge pr dags dato. Derfor kommer også budene. Da må planen være klar hvis Karlsbakk ikke selges. Han må satses på nå, ikke om 1 år eller 2. spilletid er viktig for utviklingen.
Hvor mye spilletid han får nå kan de selvsagt ikke si noe om. Det er jo avhengig av både ham og konkurrentene, men virker som de har en plan iallefall.

Trener Bjarte Lunde Aarsheim peker på at Karlsbakk er en spiller de har stor tro på med sin voldsomme fysikk.

– Vi vurderer ham både på kant og som spiss. Han har farten som sin styrke og er kanskje aller best med mye bakrom. Samtidig er han også en farlig mann med høye brudd i banen, sier Lunde Aarsheim.


Karlsbakk selv virker også å ha tro på planen for ham

Han bekymrer seg ikke over at Viking spilte mye 3-5-2 i fjor og at de kanskje presset noe høyere enn han er komfortabel med. Karlsbakk er klart best når det er mye bakrom å løpe i.

– Nei. Jeg ser stor utvikling her nå. Trenerne har virkelig kommet til denne sesongen med en god plan. 4-3-3 passer meg bra og her kan jeg også brukes i to roller. Jeg har stor tro på at dette skal bli bra igjen.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

TAdams6 skrev: man jan 30, 2023 2:56 pm Det er bedre for Karlsbakk å spille fast i OBOS på utlån enn innhopp for Viking de siste 10-15 minuttene, tror jeg.

Derfor ville jeg likt å høre hva trenerne tenker om Karlsbakk. Hvor mye de vil bruke han. Om de mener alvor av å omskolere han til kantspiller. For Karlsbakk er et av de mest spennende spisstalentet i Norge pr dags dato. Derfor kommer også budene. Da må planen være klar hvis Karlsbakk ikke selges. Han må satses på nå, ikke om 1 år eller 2. spilletid er viktig for utviklingen.
At han må ha speletid er det ingen tvil om, men at han nødvendigvis må få starta kampar kvar helg er eg ikkje sikker på om er like viktig. Då trur eg treningskvardagen betyr vel så mykje, og den er betre i Viking enn i eit OBOS-lag.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Man skulle fått Nevland og eventuelt Østenstad til å trene Karlsbakk på mottak og avslutninger i en halv time hver dag.
Har han så dårlige avslutningsegenskaper? Trodde dette var noe av det som ble framhevet når man hentet ham.
Jensen har vel forøvrig også vist ferdigheter ift å få spisser i gang igjen. Forsto det var han som jobbet med Veton og Tripic for å få dem mer målfarlige igjen.

Tror det er først og fremst på det taktiske man må jobbe med Karlsbak samt relasjoner med de andre offansive spillere.
Samtidig må han bli flinkere å bruke kroppen i dueller samt på å utfordre 1 mot 1 (om han skal spille på kanten)

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Synes denne er vanskelig. Ligger ganske mye i hva Karlsbakke tenker selv. Kontrakt ut 2024, er han innstilt på å utvikle seg i Viking og gjerne signerer ny kontrakt så er det bare å takke nei til alt under 30m. At noen her inne mener han passer bedre på nedre OBOS viser bare at noen mangler forståelse og kunnskaper. Når han spiller (og scorer) på u21 som 19 åring. Starter i bortekamper i Europa og får mange minutter i ligaen, viser det at trenerne har tro på spilleren, selv om toppnivået mangler pdd. Jeg tror rollen i fjor ble litt voldsom. I år passer han perfekt som nr.2 bak Dagger med god tid til å utvikle seg. Spørsmålet er litt hvor summen blir stor nok. Tipper viking selger for 25-30m med 15% videresalgsrettigheter. Problemet er at vi i såfall trenger erstatter. Kabran funker ikke som ren spiss.
- Må være norsk
- Helst andre ferdigheter enn Dagger.
- Ikke for dyr

Noen forslag fra Transfermarkt:
1. Aune Heggebø: Tankspiss i brann. Blir fort for dyr, men hadde passet meget godt.
2. Oscar Aga: Litt for lik Dagger
3. Moses Mawa: Ikke alt for imponerende tall
4. Bryan Fiabema Chelsea u21 usikker på både pris og ferdigheter.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Fotballidiot skrev: man jan 30, 2023 3:11 pm
Man skulle fått Nevland og eventuelt Østenstad til å trene Karlsbakk på mottak og avslutninger i en halv time hver dag.
Har han så dårlige avslutningsegenskaper? Trodde dette var noe av det som ble framhevet når man hentet ham.
Jensen har vel forøvrig også vist ferdigheter ift å få spisser i gang igjen. Forsto det var han som jobbet med Veton og Tripic for å få dem mer målfarlige igjen.

Tror det er først og fremst på det taktiske man må jobbe med Karlsbak samt relasjoner med de andre offansive spillere.
Samtidig må han bli flinkere å bruke kroppen i dueller samt på å utfordre 1 mot 1 (om han skal spille på kanten)
Han skyter i hvert fall hardt!
Men en så høy og sterk spiller bør komme langt oftere til avslutninger i boksen. Jeg tror nesten ikke jeg har sett ham heade mot mål.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Leser at Viking har ansatt en ved navn Christian Knapp til rekruttlaget til damene.
Noen somvet om det er sønnen til Tony Knapp?
Oddsen er nok stor på at det ikke er nært slektsskap når vedkommende er fra Jørpeland og har jobbet med fotballen der.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Gorgi skrev: man jan 30, 2023 4:35 pm Leser at Viking har ansatt en ved navn Christian Knapp til rekruttlaget til damene.
Noen somvet om det er sønnen til Tony Knapp?
Oddsen er nok stor på at det ikke er nært slektsskap når vedkommende er fra Jørpeland og har jobbet med fotballen der.
Sønn ja

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»