Viking FK

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Viking FK

Legg inn av TAdams6 »

Klubbtråd for Viking

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Velkommen :D

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Håper flere finner fram her og da :)

Ikke lett å bli klok på forsvarspillerene våre. Flere av de har vist at de holder nivået før, men denne sesongen er det den ene hjerneblødningen etter den andre.

Mitt forslag til trenerene er at de slutter å kaste dartpil for hvor Vevatne skal spille og setter han inn i midtforsvaret sammen med Heggheim. Og så håper jeg på Austbø tilbake i mål. Ikke at han har storspilt før i sesongen, men Østbø holder rett og slett ikke eliteserienivå. Seb på høyre, og Vikstøl/Patty etter hvem vi møter på venstre. Kanskje lurt å kjøre på med Patty så han kan få spille seg varm.

Så er det bare å holde øynene sterkt åpne for midtstoppere og keeper.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Har klart finne frem her jeg også.

Det trengs helt klart nytt blod i forsvaret. Egentlig flere spillere. Svært få holder pdd. eliteserienivå. Om det er en mental greie er jeg usikker på. Minst en stopper og keeper må inn i august. Så får de ansvarlige gjøre en skikkelig vurdering til neste sesong. Mange kontrakter går ut og flere bør etter min mening ikke fornyes.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Har nok noe med det mentale å gjøre og ja, selvtilliten er nok ikke på topp. Men enig med deg at det trengs nytt blod inn nå.

Hvem er det som er på utgående kontrakt? Kommer bare på Austbø i farten.

brokburg

Legg inn av brokburg »

Vikstøl, Hove, Haugen og Trym Ur i tillegg til Austbø i følge en oversikt fra eurosport 6. juli.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Litt usikker på Haugen. På Transfermarkt står det at han har kontrakt ut 2022. Men det kan hende kontrakten går ut året. Usikker

Alkjeks

Legg inn av Alkjeks »

Haugen signerte toårskontrakt før 2020-sesongen, så skulle tro den gikk ut etter denne sesongen(?)

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Tror du har rett Alkjeks. Ble bare litt usikker utifra Transfermarkt.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Daniel O'Shaughnessy er en spiller jeg har fulgt over tid. Irsk far og finsk mor. Han er tidligere nevnt på vgd.

Finsk landslagsspiller med en litt brokete karriere i mindre klubber fra blant annet England, Frankrike og Danmark. Har aldri helt klart å slå til i noen av klubbene han har spilt for. Til tross for det har han klart å klore seg fast i landslagstroppen til Finland de siste årene.

Har fått en ny vår de to siste sesongene etter at han kom tilbake til HJK i Finland. 26 år gammel og kaptein for HJK. Midtstopper som er 1,90m høy med en veldig god venstrefot. Har også ved anledninger spilt venstreback. Kontrakt ut året. Startet alle kampene for Finland under EM der jeg syntes han var god. Tror fort dette kan være en spiller Viking «lukter» på.

Edit; kan prøve å legge ved en link.

https://www.transfermarkt.com/daniel-os ... c2a4787f8d

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Puh, var redd det ikke skulle være noen siddiser man kunne irritere her. Håper dere får med resten av gjengen. Velkommen skal dere være!

Selv om dommeren dømte oss bort i den kampen for to år siden...

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Tjaaah skrev: man jul 19, 2021 5:02 pm Puh, var redd det ikke skulle være noen siddiser man kunne irritere her. Håper dere får med resten av gjengen. Velkommen skal dere være!

Selv om dommeren dømte oss bort i den kampen for to år siden...
Er det ikke dommeren som ødelegger for Brann, så klarer de det pinadø selv. Intet nytt under solen der...
Men vi skal nok så nogenlunde klare å komme overens her også ;)

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Gorgi skrev: man jul 19, 2021 5:07 pm
Men vi skal nok så nogenlunde klare å komme overens her også ;)
Om dere kunne være villige til å bytte plass på tabellen, så kan jeg gå med på å oppføre meg her, hehe.

Skjønt, dere hadde vel fortsatt unngått nedrykk, og vi er langt i fra trygge med 18 poeng. Så det er ikke sikkert det er en god deal for meg.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Tjaaah skrev: man jul 19, 2021 5:22 pm [quote=Gorgi post_id=2012 time=1626707236 user_id=188

Skjønt, dere hadde vel fortsatt unngått nedrykk, og vi er langt i fra trygge med 18 poeng. Så det er ikke sikkert det er en god deal for meg.

Hvis det var opp til meg hadde dere fått freepass resten av sesongen

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Gorgi skrev: man jul 19, 2021 5:31 pm
Tjaaah skrev: man jul 19, 2021 5:22 pm [quote=Gorgi post_id=2012 time=1626707236 user_id=188

Skjønt, dere hadde vel fortsatt unngått nedrykk, og vi er langt i fra trygge med 18 poeng. Så det er ikke sikkert det er en god deal for meg.

Hvis det var opp til meg hadde dere fått freepass resten av sesongen
Du vet det står ille til, når andre lags supportere mener man trenger veldedighet og nødhjelp.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Hallo. Kjekt med ny plass. Jeg kan bekrefte at Haugen sin kontrakt går ut ved nyttår og han har fått agent og er klar til å forsvinne. Blir spesielt for meg at han vil bort men slik er livet.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vet du om han har fått noen forklaring på hvorfor han ikke spiller? Synes det er merkelig at han blir holdt i bakgrunnen.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Han var syk i over 2 uker og måtte ha 2 antibiotikakur. Når de spilte mot Eik så var han ikke helt frisk og han var en av de som ikke orket å løpe hjem igjen. Tror det var da det skjedde. Han er også bedre fremover enn defensivt se de fleste av backene. Nå er ikke hodet på rett plass, han er litt forbanna. Greit nok det selv om man bør være mere tålmodig. Han er 2000 modell og har tiden foran seg.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Forståelig at han er forbannet når det defensive er så dårlig og at spiller etter spiller får prøve seg i hans possisjon uten å overbevise. Jeg synes han burde få en reel sjanse etter det som er blitt vist på h.backen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Synes trenerne har vinglet mye. Det gir usikkerhet. Noen får spille uansett, les:Vevatne mens andre ikke får prøve seg. Det virker dom om trenerteamet har null kontroll og bruker hjerte istedet for hjerne når de tar ut laget.

Pattynama har mye å bevise, det samme har Sebulonsen. Heggheim har blitt usikker med all skongleringen og famlingen i blinde. Optimalt burde vi hente helt nytt forsvar. Men en solid stopper med leder egenskaper på siden av Heggheim kan løse mye. Austbø må tilbake i mål.

Det er trist å se hvor lite trenerne får ut av dette laget. De burde vært helt oppe i toppen

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Er på bryne-ulf nå og Aslak spiller til 10er på børsen i 1.omgang. veldig sterkt av han.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: ons jul 21, 2021 2:52 pm Synes trenerne har vinglet mye. Det gir usikkerhet. Noen får spille uansett, les:Vevatne mens andre ikke får prøve seg. Det virker dom om trenerteamet har null kontroll og bruker hjerte istedet for hjerne når de tar ut laget.

Pattynama har mye å bevise, det samme har Sebulonsen. Heggheim har blitt usikker med all skongleringen og famlingen i blinde. Optimalt burde vi hente helt nytt forsvar. Men en solid stopper med leder egenskaper på siden av Heggheim kan løse mye. Austbø må tilbake i mål.

Det er trist å se hvor lite trenerne får ut av dette laget. De burde vært helt oppe i toppen
Skrev noenlunde det samme på Discord tidligere i dag:

6 poeng på de siste 5 kampene. 10 - 10 i målforskjell. Ikke vanskelig å se hvor skoen trykker. Og ingen sportssjef som kan lede an i jakten på nye spillere. Kan ikke annet enn å frykte at vi blander oss inn i nedrykksstriden etter hvert. Virker som det er en enorm usikkerhet i Viking nå. Aarsheim og Jensen har dessverre mislykkes de luxe i det som skulle være hovedfokuset denne sesongen - defensiv trygghet. Vi er virkelig ikke i nærheten. Mye av denne skylden må Aarsheim og Jensen ta selv, etter å ha vinglet med formasjon før og underveis i sesongen. I tillegg har de konsekvent benyttet spillere i feil posisjoner. Det fremstår utrolig, sett fra utsiden, at Vevatne blir foretrukket på back i kamp etter kamp. Det samme med Torsteinbø på kanten. Ingve Bøe beskriver det godt i sin siste blogg. Vi henger rett og slett ikke sammen.

Signeringene før årets sesong har vært totalt skivebom. Østbø har vært kampavgjørende (i negativ forstand) i flere kamper på rad. De Lanlay har vært mer skadet enn disponibel. Dette ble forutsett av omtrent samtlige debattanter på vgd og kan umulig ha kommet som noen stor overraskelse på noen. Pattynama har vist tendenser offensivt, men med store mangler defensivt. Jeg har derimot ikke avskrevet ham enda.

Overgangsvinduet som kommer nå blir ekstremt viktig. Det samme blir den utvidede treningsperioden. Nå må lag og struktur settes og defensive forsterkninger må inn. Keeper MÅ handles, og helst høyreback også. Vi kan muligens klare oss med stopperne vi har, men da trenger vi mer fart og pondus på midtbanen.

Konklusjonen så langt er at Jensen og Aarsheim har mislykkes. Men det er mulig å få rettet opp kjølen dersom spillergruppen fortsatt har troen. Om vi er like svake etter sommerpausen er jeg usikker på om Vikingeksperimentet med Jensen og Aarsheim bør få en sesong til.

Hilsen the artist formerly known as «storteple»

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Skal bli spennende å se hva vi henter i sommer. Veldig viktig overgangsvindu. Denne «gnålingen» om at man har kontroll i alle posisjoner over spillere som kan styrke oss må snart gi resultater. Foreløpig har de ikke vist god teft på overgangsmarkedet, selv om Kabran nå begynner å stå mer og mer fram.

Pattynama er jeg usikker på. Burde vært fast og etablert nå, det er han ikke. Håper han viser seg god nok. Det jeg ønsker nå er en rask stopper med lederegenskaper pluss ny 1.keeper.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Dybevik spilte en veldig god kamp. Rask, kjempet godt og skapte mye. Imponerende.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Med Vikings lønnsbudsjett og svak krone er det få marked i Europa som er realistiske for Viking å hente gode nok spillere. Jeg kan bare se Island og Finland der lønningene er generelt lavere. Ellers må de treffe med spillere fra lavere divisjoner der ute. Det blir usikkert. Vi kan håpe de har funnet noe i Traore.
Det tryggeste er å hente fra Norge. Men der tror jeg overgangssummer kan sette stopper for de beste overgangene

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Traore har forøvrig scoret 4 mål på 8 kamper for Vasalund som ligger 3.sist på tabellen

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Gorgi skrev: ons jul 21, 2021 9:32 pm Med Vikings lønnsbudsjett og svak krone er det få marked i Europa som er realistiske for Viking å hente gode nok spillere. Jeg kan bare se Island og Finland der lønningene er generelt lavere.
Er ikke de verste landene å hente midtstoppere fra det. Sikkert ok keepere der også.

Signeringen av Østbø er fortsatt vond å tenke på. Var det BB som så gjerne ville ha ham hjem? Han bør ha vært ekstremt billig.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Jeg har fulgt begge ligaene ganske tett over en periode. Skal man hente forsterkninger fra de ligaene må spillerne være landslagsspillere for å heve Viking. Eller tett opptil.
Fra den finske ligaen er det bare nevnte O'Shaughnessy fra Hjk som er landslagsspiller og som var med i den finske EM-troppen. En spiller jeg tror kunne passet Viking veldig godt. KuPs har en ruvende keeper som nok hadde klart seg godt i ES. Hjk har også en slepen midtbanespiller i Lucas Lingman som mange klubber har interessert seg for, men som mangler endel på fysikken. Ellers er ligaen preget av mange utlendinger som setter egne talenter tilbake.

Den Islandske ligaen har blitt litt merkelig etter at det islandske landslaget gjorde suksess i VM. Heller ikke i den ligaen er det spillere opp mot landslagsklasse. Klubber fra mange land kikker til Island og henter spillere derfra. Ligaen består for det meste av godt voksne spillere eller purunge talenter. De beste i «rett» alder har allerede reist. Det finnes mange gode unge spillere der borte. Men de forsterker ikke Viking umiddelbart.

Når det gjelder Østbø så var det nok Kurt Hegre som mente at han ikke hadde nådd maksnivået sitt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: tor jul 22, 2021 1:20 am Jeg har fulgt begge ligaene ganske tett over en periode. Skal man hente forsterkninger fra de ligaene må spillerne være landslagsspillere for å heve Viking. Eller tett opptil.
Fra den finske ligaen er det bare nevnte O'Shaughnessy fra Hjk som er landslagsspiller og som var med i den finske EM-troppen. En spiller jeg tror kunne passet Viking veldig godt. KuPs har en ruvende keeper som nok hadde klart seg godt i ES. Hjk har også en slepen midtbanespiller i Lucas Lingman som mange klubber har interessert seg for, men som mangler endel på fysikken. Ellers er ligaen preget av mange utlendinger som setter egne talenter tilbake.

Den Islandske ligaen har blitt litt merkelig etter at det islandske landslaget gjorde suksess i VM. Heller ikke i den ligaen er det spillere opp mot landslagsklasse. Klubber fra mange land kikker til Island og henter spillere derfra. Ligaen består for det meste av godt voksne spillere eller purunge talenter. De beste i «rett» alder har allerede reist. Det finnes mange gode unge spillere der borte. Men de forsterker ikke Viking umiddelbart.

Når det gjelder Østbø så var det nok Kurt Hegre som mente at han ikke hadde nådd maksnivået sitt.
Vi må ikke glemme det danske markedet. Spillere uten kontrakt. FKH har jo hatt flere gode spillere derfra. Men har Viking oversikt? Usikker

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Gorgi skrev: tor jul 22, 2021 1:20 am Når det gjelder Østbø så var det nok Kurt Hegre som mente at han ikke hadde nådd maksnivået sitt.
Vanskelig å være uenig i det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»