Viking FK

Svar
tokk

Re: Viking FK

Legg inn av tokk »

Pereira har sagt for mye dumt for min del. Med mindre han komme med en hjemme hos reportasje med en skikkelig beklagelse.
I tillegg måtte vi vel ha kjøpt kjæresten hans også, for det va jo derfor han ville til RBK... 😅

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: man jul 03, 2023 10:21 pm
HNilsen skrev: man jul 03, 2023 9:54 pm
Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:37 pm

Enig i at han var svak helt i starten. Jeg tror likevel han er ekstremt viktig likevel, og en spiller motstanderlaget må ta hensyn til. Dette skaper rom for blant annet spillere som Sander Svendsen. Svendsen har levert bra med målpoeng, men synes ikke han er noen offensiv kraft slik Tripic er. Om Svendsen eller D’Agostino starter på høyre kant synes jeg spiller mindre rolle enn om Tripic starter eller ikke.
Jeg er så klart enig med deg i at Tripic er en viktigere spiller. Men her handler det om hvem som jevnt over hadde prestert best. Da synes jeg det blir feil å utnevne Tripic, gitt den dårlige starten han hadde. Strengt tatt er det vel bare de to siste kampene han har prestert på et høyt nivå.
Jeg står nok ved Tripic, men vedgår at det er jevnt. Samtidig har Tripic flest målpoeng av de to. Han har høyere rating både i «Årets Viking» og hos fotmob (7.72 vs 7.15). Han har spilt 987 minutter vs Svendsen sine 661 minutter. Jeg synes ikke Tripic er et veldig kontroversielt valg som Vikings beste offensive spiller så langt i sesongen.
Utgangpunktet her var jo motsatt. Det ble framstilt som überkontroversielt å utnevne Svendsen til vårens jevnest beste angrepsspiller. Det var det jeg reagerte på. Alle i tråden bør vite at jeg også har sansen for Tripic.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

HNilsen skrev: tir jul 04, 2023 11:57 am Utgangpunktet her var jo motsatt. Det ble framstilt som überkontroversielt å utnevne Svendsen til vårens jevnest beste angrepsspiller. Det var det jeg reagerte på. Alle i tråden bør vite at jeg også har sansen for Tripic.
Kven var det som meinte det var veldig kontroversielt?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

tokk skrev: tir jul 04, 2023 11:23 am Pereira har sagt for mye dumt for min del. Med mindre han komme med en hjemme hos reportasje med en skikkelig beklagelse.
I tillegg måtte vi vel ha kjøpt kjæresten hans også, for det va jo derfor han ville til RBK... 😅
Ser Rosenborg har en diskusjon gående på twitter om hvordan laget bør se ut. Hvem som bør satses på og hvordan de bør spille.
Omtrent alle virker å mene at Pereira bør spille fast og være venstreback. En diamant av en fot skriver noen. Jeg kan være enig. Han har enda bedre venstrefot enn Pattynama. Pereira er en som har lidd av Rekdals forferdelige fotball.

tokk

Legg inn av tokk »

TAdams6 skrev: tir jul 04, 2023 12:23 pm
tokk skrev: tir jul 04, 2023 11:23 am Pereira har sagt for mye dumt for min del. Med mindre han komme med en hjemme hos reportasje med en skikkelig beklagelse.
I tillegg måtte vi vel ha kjøpt kjæresten hans også, for det va jo derfor han ville til RBK... 😅
Ser Rosenborg har en diskusjon gående på twitter om hvordan laget bør se ut. Hvem som bør satses på og hvordan de bør spille.
Omtrent alle virker å mene at Pereira bør spille fast og være venstreback. En diamant av en fot skriver noen. Jeg kan være enig. Han har enda bedre venstrefot enn Pattynama. Pereira er en som har lidd av Rekdals forferdelige fotball.
Har også sett dette. Men selv om han er god, så er han ikke så god at jeg glemmer alt han har sagt.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

tokk skrev: tir jul 04, 2023 12:43 pm
TAdams6 skrev: tir jul 04, 2023 12:23 pm
tokk skrev: tir jul 04, 2023 11:23 am Pereira har sagt for mye dumt for min del. Med mindre han komme med en hjemme hos reportasje med en skikkelig beklagelse.
I tillegg måtte vi vel ha kjøpt kjæresten hans også, for det va jo derfor han ville til RBK... 😅
Ser Rosenborg har en diskusjon gående på twitter om hvordan laget bør se ut. Hvem som bør satses på og hvordan de bør spille.
Omtrent alle virker å mene at Pereira bør spille fast og være venstreback. En diamant av en fot skriver noen. Jeg kan være enig. Han har enda bedre venstrefot enn Pattynama. Pereira er en som har lidd av Rekdals forferdelige fotball.
Har også sett dette. Men selv om han er god, så er han ikke så god at jeg glemmer alt han har sagt.
Jeg driter fullstendig i hva han har sagt. Han er en veldig god spiller som er lokal og sannsynligvis har mer lyst til å spille i viking enn i Rosenborg. Videre har Rosenborg en altfor stor og dyr stall samtidig som de har en svært lovende trønder (Tagseth) i samme posisjon. Jeg tror derfor Pereira er tilgjengelig for viking til en overkommelig pris, men frykter at han i stedet havner hos en viss klubb i Bergen fordi viking allerede har to mann i samme posisjon.

Forøvrig synes jeg at kjøpet av Urbancic var helt uforståelig.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Ziggi76 skrev: tir jul 04, 2023 2:18 pm Forøvrig synes jeg at kjøpet av Urbancic var helt uforståelig.
Hvorfor det? Vi hadde vel bare Pattynama på det tidspunktet, som slettes ikke hadde overbevist noen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: tir jul 04, 2023 11:57 am Utgangpunktet her var jo motsatt. Det ble framstilt som überkontroversielt å utnevne Svendsen til vårens jevnest beste angrepsspiller. Det var det jeg reagerte på. Alle i tråden bør vite at jeg også har sansen for Tripic.
Du skaper et fiendebilde som ikke finnes.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Vikingen skrev: tir jul 04, 2023 2:43 pm
Ziggi76 skrev: tir jul 04, 2023 2:18 pm Forøvrig synes jeg at kjøpet av Urbancic var helt uforståelig.
Hvorfor det? Vi hadde vel bare Pattynama på det tidspunktet, som slettes ikke hadde overbevist noen.
Fordi han er utlending og spiller i samme posisjon som Pattynama. To jevngode utlendinger i samme posisjon gir liten mening når det finnes bedre eller like gode lokale alternativer. Videre er de to svært like spillertyper.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ziggi76 skrev: tir jul 04, 2023 3:42 pm
Vikingen skrev: tir jul 04, 2023 2:43 pm
Ziggi76 skrev: tir jul 04, 2023 2:18 pm Forøvrig synes jeg at kjøpet av Urbancic var helt uforståelig.
Hvorfor det? Vi hadde vel bare Pattynama på det tidspunktet, som slettes ikke hadde overbevist noen.
Fordi han er utlending og spiller i samme posisjon som Pattynama. To jevngode utlendinger i samme posisjon gir liten mening når det finnes bedre eller like gode lokale alternativer. Videre er de to svært like spillertyper.
Det var forståelig at Viking hentet ny venstreback. Pattynama var i beste fall middels forrige sesong. Urbancic var et skudd i blinde for Viking. De glimta jeg har sett ser lovende ut. Men han ble fort skadet og er det ennå dessverre. Heldigvis skjerpet Pattynama seg når han fikk konkurranse. Han var vel bare timer fra å signere for...., var det HamKam? Så hadde han familieråd og bestemte seg for å gi gass i Viking. Pattynama er nå på et nivå som gjør at vi ikke trenger å hente noen ny venstreback med det første. Så får vi se om han får ny kontrakt eller om vi går for noen andre neste sesong. Blir jo også interessant å se hva Urbancic står for når han blir skadefri.

Kanskje blir han den naturlige arvtaker etter Pattynama til neste sesong.

Enig i at 2 utlendinger på samme posisjon er helt feil. Men nå var Viking villige til å slippe Pattynama. Det var veldig nære i vinter. Dermed er ikke det kjøpet så ille.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Heggheim kommer ikke. Blir for dyr. Viking har skrinlagt den planen.

Paulsen er tilbake fra Island grunnet lite spilletid. Da har vi både Paulsen og Berg i tillegg til Brekalo, Diop og Vevatne. Det bør vel holde, fram til Brekalo blir solgt.

Jeg kunne veldig gjerne gitt sjansen til Berg eller Paulsen i noen kamper. Heggheim slo til og ble veldig god pga skader og at han da fikk sjansen. Berg virker lovende og Paulsen har virket lovende tidligere. Vi må ikke på død og liv hente nye stoppere hvis vi har unge som er klare til å ta steget.

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: tir jul 04, 2023 4:08 pm Heggheim kommer ikke. Blir for dyr. Viking har skrinlagt den planen.

Paulsen er tilbake fra Island grunnet lite spilletid. Da har vi både Paulsen og Berg i tillegg til Brekalo, Diop og Vevatne. Det bør vel holde, fram til Brekalo blir solgt.

Jeg kunne veldig gjerne gitt sjansen til Berg eller Paulsen i noen kamper. Heggheim slo til og ble veldig god pga skader og at han da fikk sjansen. Berg virker lovende og Paulsen har virket lovende tidligere. Vi må ikke på død og liv hente nye stoppere hvis vi har unge som er klare til å ta steget.
Paulsen kan ikke være klar om han ikke får spille på Island, vi er bedre enn de lagene der. Merkelig at han ikke ble lånt ut til Ulf forøvrig.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

AllElite skrev: tir jul 04, 2023 5:13 pm Merkelig at han ikke ble lånt ut til Ulf forøvrig.
Noen ganger må de unge komme seg ut av komfortsonen og klare seg selv. Da vokser mange både som mennesker og utøvere.
Det blir ikke helt på samme måten når de blir lånt ut til en lokalklubb, selv om det finnes mange vellykkede eksempler på det og.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Gorgi skrev: tir jul 04, 2023 5:19 pm
AllElite skrev: tir jul 04, 2023 5:13 pm Merkelig at han ikke ble lånt ut til Ulf forøvrig.
Noen ganger må de unge komme seg ut av komfortsonen og klare seg selv. Da vokser mange både som mennesker og utøvere.
Det blir ikke helt på samme måten når de blir lånt ut til en lokalklubb, selv om det finnes mange vellykkede eksempler på det og.
Jo, men nr 1 bør alltid være spilletid mener jeg.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Hva kan vi forvente av oppmøte til lørdag? Litt for mange har kanskje startet ferien nå. Er i hvert fall mye ledig enda.

Jeg som så for en ny nesten fullsatt stadion, før jeg kom på hvilket uketall vi er inne i.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Nevi skrev: tir jul 04, 2023 6:50 pm Hva kan vi forvente av oppmøte til lørdag? Litt for mange har kanskje startet ferien nå. Er i hvert fall mye ledig enda.

Jeg som så for en ny nesten fullsatt stadion, før jeg kom på hvilket uketall vi er inne i.
Ut frå tendensen så langt i år, der litt for mange berre møter opp når det er noko spesielt som skjer, så trur eg me skal vera glad om det blir 10 000. Diverre.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Litt håpløst å sette opp lokalderby midt i ferien - men det blir for mye hensyn å ta I guess

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

eppaen skrev: tir jul 04, 2023 7:41 pm Litt håpløst å sette opp lokalderby midt i ferien - men det blir for mye hensyn å ta I guess
Vi er uheldige i år. Både FKH og Brann i fellesferien. 3 gode anledninger for supporterne å bli mange. Men ikke i år

Jhuns

Legg inn av Jhuns »

Rugland Ree er virkelig klasse mot Hellas i U19-EM nå. Tror vi har en arvtaker klar når Gunnarsson drar.

tokk

Legg inn av tokk »

TAdams6 skrev: tir jul 04, 2023 7:44 pm
eppaen skrev: tir jul 04, 2023 7:41 pm Litt håpløst å sette opp lokalderby midt i ferien - men det blir for mye hensyn å ta I guess
Vi er uheldige i år. Både FKH og Brann i fellesferien. 3 gode anledninger for supporterne å bli mange. Men ikke i år
Veldig kjedelig de ja.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Jhuns skrev: tir jul 04, 2023 7:56 pm Rugland Ree er virkelig klasse mot Hellas i U19-EM nå. Tror vi har en arvtaker klar når Gunnarsson drar.
Norge ledet 5-0 til pause. Vant kampen 5-4. Hvordan var baklengsmålene?

Han som stod for Viking 2 i går virket ganske ok. Riktignok ikke alt for mye å henge fingrene i. Men en keeper med bra rekkevidde.

Nevi

Legg inn av Nevi »

TAdams6 skrev: tir jul 04, 2023 7:44 pm
eppaen skrev: tir jul 04, 2023 7:41 pm Litt håpløst å sette opp lokalderby midt i ferien - men det blir for mye hensyn å ta I guess
Vi er uheldige i år. Både FKH og Brann i fellesferien. 3 gode anledninger for supporterne å bli mange. Men ikke i år
Kommer vel bare til to kamper. Men uansett to for mange.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: tir jul 04, 2023 2:52 pm
HNilsen skrev: tir jul 04, 2023 11:57 am Utgangpunktet her var jo motsatt. Det ble framstilt som überkontroversielt å utnevne Svendsen til vårens jevnest beste angrepsspiller. Det var det jeg reagerte på. Alle i tråden bør vite at jeg også har sansen for Tripic.
Du skaper et fiendebilde som ikke finnes.
Nei, les diskusjonen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: tir jul 04, 2023 8:50 pm
Vikingen skrev: tir jul 04, 2023 2:52 pm
HNilsen skrev: tir jul 04, 2023 11:57 am Utgangpunktet her var jo motsatt. Det ble framstilt som überkontroversielt å utnevne Svendsen til vårens jevnest beste angrepsspiller. Det var det jeg reagerte på. Alle i tråden bør vite at jeg også har sansen for Tripic.
Du skaper et fiendebilde som ikke finnes.
Nei, les diskusjonen.
Jeg ser absolutt ingen som mener det er «überkontroversielt» at du mener Svendsen er «vårens jevnest beste angrepsspiller». Noen er uenige, deriblant meg, men det betyr ikke at din mening er kontroversiell.

Jhuns

Legg inn av Jhuns »

Nevi skrev: tir jul 04, 2023 8:38 pm
Jhuns skrev: tir jul 04, 2023 7:56 pm Rugland Ree er virkelig klasse mot Hellas i U19-EM nå. Tror vi har en arvtaker klar når Gunnarsson drar.
Norge ledet 5-0 til pause. Vant kampen 5-4. Hvordan var baklengsmålene?

Han som stod for Viking 2 i går virket ganske ok. Riktignok ikke alt for mye å henge fingrene i. Men en keeper med bra rekkevidde.
Sjanseløs på alle målene. MYE rart i forsvar i både første og andre omgang. Trygg i feltet og bra på strek. Jeg syns han spiller som om han var mye eldre.

pylsapåstadion

Legg inn av pylsapåstadion »

Angående ny midtstopper så hadde Isak Amundsen fra Bodø/Glimt vært en kanon signering.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

pylsapåstadion skrev: tir jul 04, 2023 9:33 pm Angående ny midtstopper så hadde Isak Amundsen fra Bodø/Glimt vært en kanon signering.
I vinter trente midtstopperen med det kule navnet Rockson Yeboah med Viking.
Førsteinntrykket var også usedvanlig godt. Svært avslappet og rolig med ballen, rask, høyreist og ganske elegant i stilen.
Han har vi ikke hørt noe mer om etter oppholdet. Født i 2004, har proffkontrakt i Ghana så han må eventuelt kjøpes fri.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Jhuns skrev: tir jul 04, 2023 8:54 pm
Nevi skrev: tir jul 04, 2023 8:38 pm
Jhuns skrev: tir jul 04, 2023 7:56 pm Rugland Ree er virkelig klasse mot Hellas i U19-EM nå. Tror vi har en arvtaker klar når Gunnarsson drar.
Norge ledet 5-0 til pause. Vant kampen 5-4. Hvordan var baklengsmålene?

Han som stod for Viking 2 i går virket ganske ok. Riktignok ikke alt for mye å henge fingrene i. Men en keeper med bra rekkevidde.
Sjanseløs på alle målene. MYE rart i forsvar i både første og andre omgang. Trygg i feltet og bra på strek. Jeg syns han spiller som om han var mye eldre.
Fikk også masse skryt av NRKs kommentatorer (ikke at de er all verden). Virker som et kjempetalent, men det har vi hørt om unge Viking-keepere før. Gjorde en god kamp.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: tir jul 04, 2023 8:52 pm
HNilsen skrev: tir jul 04, 2023 8:50 pm
Vikingen skrev: tir jul 04, 2023 2:52 pm

Du skaper et fiendebilde som ikke finnes.
Nei, les diskusjonen.
Jeg ser absolutt ingen som mener det er «überkontroversielt» at du mener Svendsen er «vårens jevnest beste angrepsspiller». Noen er uenige, deriblant meg, men det betyr ikke at din mening er kontroversiell.
Det var du som brakte ordet "kontroversielt" inn i debatten - ikke meg! Dessuten har Svendsen vært kontroversiell i denne tråden.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: ons jul 05, 2023 10:16 am
Vikingen skrev: tir jul 04, 2023 8:52 pm
HNilsen skrev: tir jul 04, 2023 8:50 pm
Nei, les diskusjonen.
Jeg ser absolutt ingen som mener det er «überkontroversielt» at du mener Svendsen er «vårens jevnest beste angrepsspiller». Noen er uenige, deriblant meg, men det betyr ikke at din mening er kontroversiell.
Det var du som brakte ordet "kontroversielt" inn i debatten - ikke meg! Dessuten har Svendsen vært kontroversiell i denne tråden.
Det er altså en ganske stor forskjell på at jeg mener at Tripic ikke er et kontroversielt valg, og at du mener at alle andre mener at Svendsen er et kontroversielt valg. Ingen har sagt det er kontroversielt. Flere er til og med enig med deg. Nå må du gi deg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»