Viking FK

Svar
Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Re: Viking FK

Legg inn av Gorgi »

HNilsen skrev: søn aug 01, 2021 7:48 pm Kjekt å se at Vikingtråden er oppe og går, og at mange sentrale debattanter har funnet fram hit. Men er det noen som har sett Wiggum?
Tror jeg skal klare å få tak i ham. Treffer han av og til på stadion på stadion.

LongView3

Legg inn av LongView3 »

Viking har fått bud på Joe Bell, men har avslått. Godt å se at vi stiller krav tilbake, selv om det ikke står noe om størrelsen på budet.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Viking skal ha avslått ett bud på Joe Bell.
Bjørnø vil ikke si hvilken klubb det dreier seg om. Og hva budet gikk ut på, annet enn at det var for lavt.

Budet kom nå i helga så det var etter at Bell bemerket seg i OL.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: man aug 02, 2021 7:49 pm Viking skal ha avslått ett bud på Joe Bell.
Bjørnø vil ikke si hvilken klubb det dreier seg om. Og hva budet gikk ut på, annet enn at det var for lavt.

Budet kom nå i helga så det var etter at Bell bemerket seg i OL.
Det er vel etter det opplyste en klubb fra Championship. Kan være penger å hente der. Godt de avslår første bud.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nå har Sogndal solgt 2 store talenter til Molde og Start. Ennå lite som skjer i Viking.
Joe Bell kan være på vei bort. Tror nok ikke vi får et bedre utstillingsvindu enn det Joe Bell hadde i OL nå. Så maks prisen vi kan få er nok hvis vi får solgt han nå. Ønsker jo ikke det, men dette laget her er så langt fra hvor det må være at vi like godt kan selge for å ivertfall få mest mulig penger inn.

Når vi ser hva Vålerenga får, så bør også Joe Bell ligge i samme kategori som Klaesson. Ca 25 mill for Bell er der det bør være synes jeg. At han har Engelsk pass hjelper også godt på.

Nå håper jeg vi snart får litt bevegelse og rykter om Viking. Ikke minst at vi blir veldig positivt overrasket.

Samtidig har vel Start kommet med bud på Hove. Jeg liker Hove, men hvis han ikke er framtidens mann så er det bedre å selge nå og få litt for han. Backup har vi og ny stopper skal og må komme i sommer. Så Hove blir jo erstattet umiddelbart hvis trenerne er på jobb.

brokburg

Legg inn av brokburg »

Hove er vel på utgående? Å selge han mener jeg er en no-brainer dersom et bud skulle komme.

Blir forresten deilig å gå på kamp igjen til helgen. Med unntak av fadesen mot Tromsø 16. mai, har jeg ikke sett Viking "live" siden cupfinalen.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Hove er det jo bare å lempe ut?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

eppaen skrev: ons aug 04, 2021 10:51 am Hove er det jo bare å lempe ut?
Eneste aberet med det er at vi da knapt har spillere med hodesterke igjen, med unntak av Torsteinbø og Vikstøl. Ingen av dem bør vel helst spille fast, om vi skal kunne være med i medaljekampen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: ons aug 04, 2021 11:55 am
eppaen skrev: ons aug 04, 2021 10:51 am Hove er det jo bare å lempe ut?
Eneste aberet med det er at vi da knapt har spillere med hodesterke igjen, med unntak av Torsteinbø og Vikstøl. Ingen av dem bør vel helst spille fast, om vi skal kunne være med i medaljekampen.
Men vi skal vel hente stopper nå. Håper virkelig det. Gjør vi det så vil Hove være 4.valg. Bedre å få 500.000 for han da

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Får bare lest overskrifta i RA. «Kunne ikke fått en bedre…..» er overskrifta. Regner med det er Mai Traore som har vist seg fram.

Angrep er det beste forsvar i Viking om dagen 😎

stigm

Legg inn av stigm »

Start- Viking 4-0 i NM for junior. Virker som Viking hadde mest ball, hadde 3 i stolpene og ble kontret i senk. Likevel oppsiktvekkende svak mot ett svekket Startlag. Viking med Ekeskog Kvia, Forgaard Paulsen og Sødal på banen. Må være lenge siden Viking røyk ut så tidlig i jrNm.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Og i Aftenbladet kan vi lese at Ulf fortsatt jobber med å få BB inn som trener. Jeg liker det ikke. Gruer meg til den dagen BB begynner å snappe Vikingtalenter. Han er flink til å selge inn klubben han jobber for.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

stigm skrev: ons aug 04, 2021 6:38 pm Virker som Viking hadde mest ball, hadde 3 i stolpene og ble kontret i senk.
Det er vel dette som heter en «blå tråd» fra aldersbestemte lag til a-laget.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Noen som har en link der de viser hvordan en hurtigtest blir foretatt? Har med om guttungen skal bli med på kamp eller ikke. Må bare vise at det er en veldig enkel test :-)

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: ons aug 04, 2021 7:51 pm Og i Aftenbladet kan vi lese at Ulf fortsatt jobber med å få BB inn som trener. Jeg liker det ikke. Gruer meg til den dagen BB begynner å snappe Vikingtalenter. Han er flink til å selge inn klubben han jobber for.
Sandnes Ulf har famlet i blinde etter at de sparket Asle Andersen. Når han var der var de litt for farlige. Bengt Sæternes var en feig trener som gjorde at Sandnes ble ufarlige. Landro skulle ta de videre. Igjen helt annen filosofi og spillestil. Skifte ut masse spillere og halvdårlige spillere fra hele landet istedet for å bruke CLL og Halgunset som har vist at de duger tidligere.

Sandnes må finne tilbake til røttene. Jobba, jobba, jobba var vel det Sandnes Ulf supporterne ropte og under Asle Andersen gjorde de det. Det kan fort komme tilbake med BB og da blir set fort opprykk.

Mitt tips. CLL får igjen vise at han har spisskompetanse som defensiv midtbane. De går igjen for lokale spillere noe de alltid burde gjort og de vil igjen bli å regne med.

BB blir nok trener og da får Viking igjen en konkurrent lokalt

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Det gror godt i aldersbestemte klasser i Viking. 6 spillere på 14-15 år er tatt ut til Equinor sin talentleir i Porsgrunn. De beste på leiren blir tatt opp videre til aldersbestemte landslag. De 6 er, Filip Botnen, Sander Dahle, Lukas Hjort Helgeland, Jacob Nordbø Middelthon, Sondre Tveiten og Leo Robertsen.
Blir spennende å se om/hvem som tar steget de nærmeste 3-5 årene

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: tor aug 05, 2021 11:18 am Det gror godt i aldersbestemte klasser i Viking. 6 spillere på 14-15 år er tatt ut til Equinor sin talentleir i Porsgrunn. De beste på leiren blir tatt opp videre til aldersbestemte landslag. De 6 er, Filip Botnen, Sander Dahle, Lukas Hjort Helgeland, Jacob Nordbø Middelthon, Sondre Tveiten og Leo Robertsen.
Blir spennende å se om/hvem som tar steget de nærmeste 3-5 årene
Hvor mange av de er oppfostret i Viking og hvor mange er tatt fra lokalklubber?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Hvor mange av de er oppfostret i Viking og hvor mange er tatt fra lokalklubber?
[/quote]

Det vet jeg ikke.

brokburg

Legg inn av brokburg »

Hvor mange av de er oppfostret i Viking og hvor mange er tatt fra lokalklubber?
Sjekket samtlige navn på fotball.no. Lukas Hjorth Helgeland og Leo Robertsen var i Madla, Sander Dahle i Vaulen og Sondre Tveiten i Varhaug. Filip Botnen og Jacob Nordbø Middlethon stod bare oppført med kamper i Viking.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Da blir det hjemme mot Rosenborg i tredje runde i cupen.
Mye mer sansen av å trekke tredje runde enn at runden blir satt opp.

brokburg

Legg inn av brokburg »

Nevland ny sportssjef.


Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: tor aug 05, 2021 3:10 pm Da blir det hjemme mot Rosenborg i tredje runde i cupen.
Mye mer sansen av å trekke tredje runde enn at runden blir satt opp.
Tja. Jeg ville vel heller hatt kamp mot Bryne eller Ulf enn Rosenborg. Men når noen skal slå ut Rosenborg er det like greit at det er oss. Takk og lov for hjemmebane, i alle fall. Rosenborg har ikke imponert noen i år, men det har vel ikke Viking heller. Hadde vi bare fått orden på det defensive tror jeg sjansen til å gå videre ville vært 65 - 35. Det er vår store akilleshæl. Akkurat nå er vi nok nærmere 30-70.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

brokburg skrev: tor aug 05, 2021 3:52 pm Nevland ny sportssjef.
Moro for Nevland at han skal få prøve seg i en stilling han ikke har noe erfaring med. Så får vi se hvordan det blir for Viking. I mangel av gode alternativer får vel konklusjonen bli - hvorfor ikke.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

brokburg skrev: tor aug 05, 2021 3:02 pm
Hvor mange av de er oppfostret i Viking og hvor mange er tatt fra lokalklubber?
Sjekket samtlige navn på fotball.no. Lukas Hjorth Helgeland og Leo Robertsen var i Madla, Sander Dahle i Vaulen og Sondre Tveiten i Varhaug. Filip Botnen og Jacob Nordbø Middlethon stod bare oppført med kamper i Viking.
Takker. Synes det er interessant og spennende å se hvor spillere kommer fra. Jeg er egentlig imot å hente spillere i så ung alder som Viking gjør. Tror de har godt av å få masse ansvar i egen klubb istedet for å følge strømmen blant alle de gode i Viking. Se på Sebulonsen. Kom fra meget bra Sola lag. Viking hentet vel 3 store talenter fra det laget. Sebulonsen ble igjen og jobbet knallhardt og måtte ta mye ansvar. Er han som idag er i Eliteserien.

Aldri noen fasit. Noen trenger å ta steget til Viking pga manglende oppfølging i egen klubb. Men jeg har troen på å ikke sy puter under rumpa på spillerne.

Men selvfølgelig godt å se at det er mange talenter på gang. Men antakelig hadde de vel blitt tatt ut også hvis de fortsatt var i Madla hvis speiderne og trenerne gjør jobben sin.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: tor aug 05, 2021 5:01 pm
brokburg skrev: tor aug 05, 2021 3:52 pm Nevland ny sportssjef.
Moro for Nevland at han skal få prøve seg i en stilling han ikke har noe erfaring med. Så får vi se hvordan det blir for Viking. I mangel av gode alternativer får vel konklusjonen bli - hvorfor ikke.
Enig her. Vet ikke hva vi får og vet veller ikke hva vi kunne fått.

Spent på hans tanker og hvordan han skal gjøre Viking til en stabil toppklubb.
Er litt redd det er for mange kompiser i Viking nå, men håper det går bra

Nevi

Legg inn av Nevi »

Vikingen skrev: tor aug 05, 2021 4:59 pm
Nevi skrev: tor aug 05, 2021 3:10 pm Da blir det hjemme mot Rosenborg i tredje runde i cupen.
Mye mer sansen av å trekke tredje runde enn at runden blir satt opp.
Tja. Jeg ville vel heller hatt kamp mot Bryne eller Ulf enn Rosenborg. Men når noen skal slå ut Rosenborg er det like greit at det er oss. Takk og lov for hjemmebane, i alle fall. Rosenborg har ikke imponert noen i år, men det har vel ikke Viking heller. Hadde vi bare fått orden på det defensive tror jeg sjansen til å gå videre ville vært 65 - 35. Det er vår store akilleshæl. Akkurat nå er vi nok nærmere 30-70.
Blir selvsagt en tøff kamp. Men fint med hjemmekamp.
Men velger uansett trekning til tredje runde 10 av 10 ganger. Så er det greit for de lagene litt lengre ned i systemet som har kommet seg til tredje runde til å kunne møte lag som i utgangspunktet er på omtrent samme nivå. I tillegg til at vi får noen spenstige oppgjør mellom to eliteserielag.

alseboy

Legg inn av alseboy »

TAdams6 skrev: tor aug 05, 2021 10:37 am
Vikingen skrev: ons aug 04, 2021 7:51 pm Og i Aftenbladet kan vi lese at Ulf fortsatt jobber med å få BB inn som trener. Jeg liker det ikke. Gruer meg til den dagen BB begynner å snappe Vikingtalenter. Han er flink til å selge inn klubben han jobber for.
Sandnes Ulf har famlet i blinde etter at de sparket Asle Andersen. Når han var der var de litt for farlige. Bengt Sæternes var en feig trener som gjorde at Sandnes ble ufarlige. Landro skulle ta de videre. Igjen helt annen filosofi og spillestil. Skifte ut masse spillere og halvdårlige spillere fra hele landet istedet for å bruke CLL og Halgunset som har vist at de duger tidligere.

Sandnes må finne tilbake til røttene. Jobba, jobba, jobba var vel det Sandnes Ulf supporterne ropte og under Asle Andersen gjorde de det. Det kan fort komme tilbake med BB og da blir set fort opprykk.

Mitt tips. CLL får igjen vise at han har spisskompetanse som defensiv midtbane. De går igjen for lokale spillere noe de alltid burde gjort og de vil igjen bli å regne med.

BB blir nok trener og da får Viking igjen en konkurrent lokalt
CLL har startet de siste kampene, men klarer ikke stå 90 minutter for øyeblikket. Halgunset har vært langtidsskadet og er fremdeles et stykke unna matchform. Matches forsiktig.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

alseboy skrev: tor aug 05, 2021 5:32 pm
TAdams6 skrev: tor aug 05, 2021 10:37 am
Vikingen skrev: ons aug 04, 2021 7:51 pm Og i Aftenbladet kan vi lese at Ulf fortsatt jobber med å få BB inn som trener. Jeg liker det ikke. Gruer meg til den dagen BB begynner å snappe Vikingtalenter. Han er flink til å selge inn klubben han jobber for.
Sandnes Ulf har famlet i blinde etter at de sparket Asle Andersen. Når han var der var de litt for farlige. Bengt Sæternes var en feig trener som gjorde at Sandnes ble ufarlige. Landro skulle ta de videre. Igjen helt annen filosofi og spillestil. Skifte ut masse spillere og halvdårlige spillere fra hele landet istedet for å bruke CLL og Halgunset som har vist at de duger tidligere.

Sandnes må finne tilbake til røttene. Jobba, jobba, jobba var vel det Sandnes Ulf supporterne ropte og under Asle Andersen gjorde de det. Det kan fort komme tilbake med BB og da blir set fort opprykk.

Mitt tips. CLL får igjen vise at han har spisskompetanse som defensiv midtbane. De går igjen for lokale spillere noe de alltid burde gjort og de vil igjen bli å regne med.

BB blir nok trener og da får Viking igjen en konkurrent lokalt
CLL har startet de siste kampene, men klarer ikke stå 90 minutter for øyeblikket. Halgunset har vært langtidsskadet og er fremdeles et stykke unna matchform. Matches forsiktig.
Ok. Takk for info. De 2 mener jeg bør være faste på Sandnes.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: tor aug 05, 2021 5:07 pm sy puter under rumpa på spillerne.
Såpass. Nei, det tror ikke jeg det kan komme noe godt ut av heller.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Tre mål på tre avslutninger i spillfrekvensen på dagens økt for Traore. I tillegg til to målgivende.
Traore kunne ikke gitt ett bedre inntrykk. Ref RA.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»