Viking FK

Svar
Champis

Re: Viking FK

Legg inn av Champis »

leedsforalltid skrev: lør mai 27, 2023 5:30 pm Solbakken scorer best på: Def dueller vunnet, fullførte pasninger, pasninger fremover, fullførte pasninger fremover, fullførte langpasninger, andre assist, fullførte progressive pasninger,
Berg er bedre på brutte pasninger, nøkkelpasninger, fullførte pasninger til siste tredel av banenog progressive pasninger.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/MoWp ... glimt-berg

Bare sånn for å pirke litt, så er ikke det å ha flest involveringer på forskjellige parametere det samme som å være "best". Det sier egentlig aller mest om spillestil for laget og hvor mye spilleren er involvert. Selv om man selvsagt kan lese noe positivt ut av noen av parameterne.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Champis skrev: søn mai 28, 2023 8:46 pm
leedsforalltid skrev: lør mai 27, 2023 5:30 pm Solbakken scorer best på: Def dueller vunnet, fullførte pasninger, pasninger fremover, fullførte pasninger fremover, fullførte langpasninger, andre assist, fullførte progressive pasninger,
Berg er bedre på brutte pasninger, nøkkelpasninger, fullførte pasninger til siste tredel av banenog progressive pasninger.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/MoWp ... glimt-berg

Bare sånn for å pirke litt, så er ikke det å ha flest involveringer på forskjellige parametere det samme som å være "best". Det sier egentlig aller mest om spillestil for laget og hvor mye spilleren er involvert. Selv om man selvsagt kan lese noe positivt ut av noen av parameterne.
Bare sånn for å pirke litt, så har vel aldri leedsforalltid skrevet at Solbakken er best. Han skriver "scorer best". Og når man scorer best på f.eks defensive dueller vunnet, så er det ikke rom for tolkning. Vinner han flest defensive dueller, så scorer han rett og slett best.

Champis

Legg inn av Champis »

Bilvrag skrev: søn mai 28, 2023 9:34 pm
Champis skrev: søn mai 28, 2023 8:46 pm
leedsforalltid skrev: lør mai 27, 2023 5:30 pm Solbakken scorer best på: Def dueller vunnet, fullførte pasninger, pasninger fremover, fullførte pasninger fremover, fullførte langpasninger, andre assist, fullførte progressive pasninger,
Berg er bedre på brutte pasninger, nøkkelpasninger, fullførte pasninger til siste tredel av banenog progressive pasninger.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/MoWp ... glimt-berg

Bare sånn for å pirke litt, så er ikke det å ha flest involveringer på forskjellige parametere det samme som å være "best". Det sier egentlig aller mest om spillestil for laget og hvor mye spilleren er involvert. Selv om man selvsagt kan lese noe positivt ut av noen av parameterne.
Bare sånn for å pirke litt, så har vel aldri leedsforalltid skrevet at Solbakken er best. Han skriver "scorer best". Og når man scorer best på f.eks defensive dueller vunnet, så er det ikke rom for tolkning. Vinner han flest defensive dueller, så scorer han rett og slett best.

Eh, hæ??

Altså, å «score best» betyr å være best på noe.

Ja, hvis man scorer best på dueller vunnet, så er jo det noe man er best på. Men å ha flest pasninger, flest langpasninger etc. sier ingenting om kvalitet.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Champis skrev: man mai 29, 2023 3:54 am
Bilvrag skrev: søn mai 28, 2023 9:34 pm
Champis skrev: søn mai 28, 2023 8:46 pm


Bare sånn for å pirke litt, så er ikke det å ha flest involveringer på forskjellige parametere det samme som å være "best". Det sier egentlig aller mest om spillestil for laget og hvor mye spilleren er involvert. Selv om man selvsagt kan lese noe positivt ut av noen av parameterne.
Bare sånn for å pirke litt, så har vel aldri leedsforalltid skrevet at Solbakken er best. Han skriver "scorer best". Og når man scorer best på f.eks defensive dueller vunnet, så er det ikke rom for tolkning. Vinner han flest defensive dueller, så scorer han rett og slett best.

Eh, hæ??

Altså, å «score best» betyr å være best på noe.

Ja, hvis man scorer best på dueller vunnet, så er jo det noe man er best på. Men å ha flest pasninger, flest langpasninger etc. sier ingenting om kvalitet.
Det skjer jo ingenting i denne tråden, så kan like gjerne fortsette på denne. Ingen har pratet om kvalitet, det er det først du som gjør. Så når du "pirker", så er det jo ingenting å pirke på. Dersom Solbakken treffer på 8 000 langpasninger, mens Berg bare treffer på ynkelige 7 999 langpasninger, så scorer jo Solbakken best i kategorien "flest langpasninger truffet". Sier ingenting om kvalitet, men det er et uomtvistelig faktum at Solbakken i det gitte scenarioet treffer på flere langpasninger enn Berg. Han vinner rett og slett den kategorien.

Så synes jeg ikke at Solbakken har vært så veldig god. Han har levert hva man kan forvente, verken mer eller mindre. Men jeg synes han er på riktig vei, uavhengig av hva statistikkene sier.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »


Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Han scor' ikkje mål
Han scor' ikkje mål
Veton Berisha
Han scor' ikkje mål

eppaen

Legg inn av eppaen »

NESTE gang kan godt fullføre alle minuttene mot Bodø. Ikke bare spille de første 80.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Bilvrag skrev: man mai 29, 2023 7:07 pm Han scor' ikkje mål
Han scor' ikkje mål
Veton Berisha
Han scor' ikkje mål
Fem mål til Molde og beholdningen var kun en assist. Greit å dra fram noe positivt.

Ellers noe å taa med seg fra dagens kamp. To irriterende baklengs i første omgang. Ellers hadde Viking like mange sjanser som Glimt.

Litt mer kontroll defensivt i andre omgang. Glimt skapte ikke noe særlig før spissen kom i gjennom. Viking ble riktignok tammere selv.

Alt kunne sett annerledes hadde D'Agostino headet inn 2-2. Fy så irriterende.

Det som skjedde etter 3-1 var pinlig.


Ellers ser jeg frem til når Glimt kommer ned på jorda igjen. Når storhetstida deres er over. Irriterende cocky.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Glimt genierklæres for sitt offensive spill, men viking var periodevis svært dårlige til å forsvare seg. Det er tabber eller litt svake inngripener på omtrent hvert eneste mål. I tillegg gir dommer/VAR bort 2-0.

Offensivt så ser det noe bedre ut, men spillere som Solbakken, Sandberg, Yazbek Og Diop må virkelig studere egne involveringer på baklengsmålene.

fata_morgana

Legg inn av fata_morgana »

Nok et intenst oppgjør mot dere. Vil gi skryt for kampen i dag. En helt annen tilnærming offensivt enn i vinter. Resultatet er nok vel hardt mtp sjanser. Tror det blir en god sesong for dere videre, det bor hvertfall mye i laget, og det er satt en identitet. Heller ikke en spesielt stygg kamp selv om det var mye tillegg. Litt trøkk tåler vi.
Forresten, hvordan fungerer det med Agostino og Salvesen på banen samtidig, sånn generelt? Har ikke sett alle kampene deres.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Nevi skrev: man mai 29, 2023 7:16 pm
Bilvrag skrev: man mai 29, 2023 7:07 pm Han scor' ikkje mål
Han scor' ikkje mål
Veton Berisha
Han scor' ikkje mål
Greit å dra fram noe positivt.
Viktig å ikke gå helt i kjelleren etter denne. I 87 minutter, så er det rimelig bra. Null poeng i Bodø er helt etter skjema. Viktige kamper fremover nå, Molde, Brann og FKH de neste tre på hjemmebane. Kan fortsatt bli mye moro!

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Hmm. Ved de tre siste målene hadde de vel lagt om til 3-5-2?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Gorgi skrev: man mai 29, 2023 7:36 pm Hmm. Ved de tre siste målene hadde de vel lagt om til 3-5-2?
Det er jeg usikker på. Det 3 og 4 hadde iallefall ingenting med formasjon å gjøre.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: man mai 29, 2023 7:36 pm Hmm. Ved de tre siste målene hadde de vel lagt om til 3-5-2?
Tror ikke det.

Men det var så lite struktur i laget at man ikke kan være helt sikkert.
Men Diop ble byttet inn for Bjørshol på en offensiv dødball. Var vel muligens på den som Glimt kontret inn 3-1.
Tror planen var at Diop skulle inn på høyrebacken. Og tilføre Viking en ekstra trussel ved evt offensive dødballer.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Fotballidiot skrev: man mai 29, 2023 7:41 pm
Gorgi skrev: man mai 29, 2023 7:36 pm Hmm. Ved de tre siste målene hadde de vel lagt om til 3-5-2?
Det er jeg usikker på. Det 3 og 4 hadde iallefall ingenting med formasjon å gjøre.
Enig i det. Men det ble mye rot på vesntresiden mellom Sandberg og Pattynama etter at Zlatco ble tatt av. Det var vanskelig å se hvem som var back og hvem som var kant. Diof var totalt akterutseilt på det siste målet. Han var ikke i nærheten.
Sist redigert av Gorgi den man mai 29, 2023 7:48 pm, redigert 1 gang totalt.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Nevi skrev: man mai 29, 2023 7:45 pm
Gorgi skrev: man mai 29, 2023 7:36 pm Hmm. Ved de tre siste målene hadde de vel lagt om til 3-5-2?
Men Diop ble byttet inn for Bjørshol på en offensiv dødball. Var vel muligens på den som Glimt kontret inn 3-1.
Det stemmer, men hjelper lite med mer hodestyrke når en ikke evner å slå over første forsvarer

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Spolte tilbake og så de siste minuttene. Ingen tvil om at vi fortsatt spiller med 4 bak og Diop på høyre back

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Fotballidiot skrev: man mai 29, 2023 7:55 pm Spolte tilbake og så de siste minuttene. Ingen tvil om at vi fortsatt spiller med 4 bak og Diop på høyre back
Du har sikkert rett. Det ble uansett en rotete avslutning. Både D’Agostino og Salvesen var spisser. Eller kanskje Salvesen byttet plass med han?
Man kan ikke si at det ble klaff med byttene i dag. Selv om det var Yazbek som spilte frem Salvesen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fotballidiot skrev: man mai 29, 2023 7:55 pm Spolte tilbake og så de siste minuttene.
Dette er slikt du bør snakke med fastlegen din om.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: man mai 29, 2023 8:09 pm
Fotballidiot skrev: man mai 29, 2023 7:55 pm Spolte tilbake og så de siste minuttene.
Dette er slikt du bør snakke med fastlegen din om.
Hehe. Må nesten si meg enig i det :D
Men greit å slippe å gjøre det selv….

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Joe Bell ubenyttet reserve for Brøndby i dag igjen. Det er så vondt. Tenk å hatt ham sentralt på midten. Jeg er i ferd med å gi opp Solbakken. Altfor mange balltap også i dag, virker dårlig orientert når han mottar ballen.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Vikingen skrev: man mai 29, 2023 8:09 pm
Fotballidiot skrev: man mai 29, 2023 7:55 pm Spolte tilbake og så de siste minuttene.
Dette er slikt du bør snakke med fastlegen din om.
Måtte bare sjekke om jeg ikke hadde fått med meg en omlegging, men det hadde jeg ikke.

Det Gorgi har rett i er at de var veldig flytende med hvem som var back av Sandberg og Pattynama. Tror Sandberg var i back posisjon på de 2 siste målene.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: man mai 29, 2023 7:46 pm
Fotballidiot skrev: man mai 29, 2023 7:41 pm
Gorgi skrev: man mai 29, 2023 7:36 pm Hmm. Ved de tre siste målene hadde de vel lagt om til 3-5-2?
Det er jeg usikker på. Det 3 og 4 hadde iallefall ingenting med formasjon å gjøre.
Enig i det. Men det ble mye rot på vesntresiden mellom Sandberg og Pattynama etter at Zlatco ble tatt av. Det var vanskelig å se hvem som var back og hvem som var kant. Diof var totalt akterutseilt på det siste målet. Han var ikke i nærheten.
Meget rare valg taktisk på slutten. 3 stoppere? 2 venstrebacker som surret rundt. Spillere som ikke fant hverandre. Ikke minst, en midtbane som ikke gikk i press. Det var åpen låvedør midt på banen siste 10 minuttene etter at de Lanlay gikk ut. Han jobbet utrolig bra idag.

Jeg så cupkampen mot FGI fra første rad og de Lanlay imponerte meg der. Viking opptrådte meget bra og profesjonelt. Men de Lanlay hadde et trøkk i spillet sitt selv om det var mot 4.divisjon som jeg ble imponert over. Det hadde han også idag. Han er i form.

Hvorfor gjør de endringer på slutten når ting virkelig fungerer og vi har et trøkk på de? Jeg forstår ikke byttene og det taktiske. Umulig å forstå. Vi jaktet seier men legger om formasjon og alt blir surr.

Fram til 1-3 kan vi gå med hodet hevet. Etter det må de gå i skammekroken.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

TAdams6 skrev: man mai 29, 2023 10:00 pm Hvorfor gjør de endringer på slutten når ting virkelig fungerer og vi har et trøkk på de? Jeg forstår ikke byttene og det taktiske. Umulig å forstå. Vi jaktet seier men legger om formasjon og alt blir surr.
Det var både slitne hoder og bein utpå der. Det var nok årsaken til byttene. Men de traff ikke helt i dag.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: man mai 29, 2023 8:15 pm Joe Bell ubenyttet reserve for Brøndby i dag igjen. Det er så vondt. Tenk å hatt ham sentralt på midten. Jeg er i ferd med å gi opp Solbakken. Altfor mange balltap også i dag, virker dårlig orientert når han mottar ballen.
Jeg har på langt nær gitt han opp. Men det går så mye bakover. Rundt i rundkjøring og på tvers. Han sinker spillet så utrolig. Idag gestikulerte han til de andre som hadde ballen og pekte mot stopperne. Hver gang skulle stopperne ha ballen istedet for å bruke de lenger framme i banen. Upresset så slår vi pasninger bakover. Jeg forstår det ikke.

Når han er høyere i banen så er det bedre. Når vi står lavt så er han en belastning for laget. Men han tar steg. Vi må ikke gi han opp. Men akkurat nå er vi underlegne de beste laga i den posisjonen dessverre. Det er i mine øyne den viktigste rollen på laget. Katalysatoren i laget. Den som styrer det defensive og offensive.

Jeg tror Joe Bell har brent sine broer til Viking. Men er ikke sikker.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: man mai 29, 2023 10:04 pm
TAdams6 skrev: man mai 29, 2023 10:00 pm Hvorfor gjør de endringer på slutten når ting virkelig fungerer og vi har et trøkk på de? Jeg forstår ikke byttene og det taktiske. Umulig å forstå. Vi jaktet seier men legger om formasjon og alt blir surr.
Det var både slitne hoder og bein utpå der. Det var nok årsaken til byttene. Men de traff ikke helt i dag.
Joda, ser den. Men masse skifter når det er så få minutter igjen gjør ikke ting enklere for de 9 andre på banen som fortsatt har slitne hoder og ben. Jeg synes trenerne av og til gjør ting for komplisert istedet for å holde seg til planen. Akkurat som om de av og til går i panikk modus og da går det som regel galt.

Kampen var tapt. Så det spiller ikke noe rolle slik sett.
Glimt fortjente nok også å vinne utifra sjanser. Men det var egentlig jevnt. Det var dommeravgjørelser som gjorde at Glimt fikk momentum i kampen. 2 av målene var meget tvilsomme, nr 2 og 3.

Idag ville det seg ikke for de der framme. Det ble dårlige treff i de viktige situasjonene. Men fram til 1-3 så er jeg tålig fornøyd.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

TAdams6 skrev: man mai 29, 2023 10:04 pm
Vikingen skrev: man mai 29, 2023 8:15 pm Joe Bell ubenyttet reserve for Brøndby i dag igjen. Det er så vondt. Tenk å hatt ham sentralt på midten. Jeg er i ferd med å gi opp Solbakken. Altfor mange balltap også i dag, virker dårlig orientert når han mottar ballen.
Jeg har på langt nær gitt han opp. Men det går så mye bakover. Rundt i rundkjøring og på tvers. Han sinker spillet så utrolig. Idag gestikulerte han til de andre som hadde ballen og pekte mot stopperne. Hver gang skulle stopperne ha ballen istedet for å bruke de lenger framme i banen. Upresset så slår vi pasninger bakover. Jeg forstår det ikke.

Når han er høyere i banen så er det bedre. Når vi står lavt så er han en belastning for laget. Men han tar steg. Vi må ikke gi han opp. Men akkurat nå er vi underlegne de beste laga i den posisjonen dessverre. Det er i mine øyne den viktigste rollen på laget. Katalysatoren i laget. Den som styrer det defensive og offensive.

Jeg tror Joe Bell har brent sine broer til Viking. Men er ikke sikker.
Solbakken er god i trange situasjoner. God til å få med seg ballen, og har egentlig oversikten. Men han har ikke foten til Bell som kan prikke 40-meters pasninger.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fortsatt 5 poeng foran Rosenborg med en kamp mindre spilt. Hadde takket ja til det før sesongen.

Champis

Legg inn av Champis »

Bilvrag skrev: man mai 29, 2023 10:35 am
Champis skrev: man mai 29, 2023 3:54 am
Bilvrag skrev: søn mai 28, 2023 9:34 pm

Bare sånn for å pirke litt, så har vel aldri leedsforalltid skrevet at Solbakken er best. Han skriver "scorer best". Og når man scorer best på f.eks defensive dueller vunnet, så er det ikke rom for tolkning. Vinner han flest defensive dueller, så scorer han rett og slett best.

Eh, hæ??

Altså, å «score best» betyr å være best på noe.

Ja, hvis man scorer best på dueller vunnet, så er jo det noe man er best på. Men å ha flest pasninger, flest langpasninger etc. sier ingenting om kvalitet.
Det skjer jo ingenting i denne tråden, så kan like gjerne fortsette på denne. Ingen har pratet om kvalitet, det er det først du som gjør. Så når du "pirker", så er det jo ingenting å pirke på. Dersom Solbakken treffer på 8 000 langpasninger, mens Berg bare treffer på ynkelige 7 999 langpasninger, så scorer jo Solbakken best i kategorien "flest langpasninger truffet". Sier ingenting om kvalitet, men det er et uomtvistelig faktum at Solbakken i det gitte scenarioet treffer på flere langpasninger enn Berg. Han vinner rett og slett den kategorien.

Så synes jeg ikke at Solbakken har vært så veldig god. Han har levert hva man kan forvente, verken mer eller mindre. Men jeg synes han er på riktig vei, uavhengig av hva statistikkene sier.

Tror vi snakker forbi hverandre her. Jeg leser det som at antall "fullførte pasninger" er kun antall pasninger slått, som ikke har noe som helst med å være best i noen kategori - det handler kun om antall pasninger - ikke antall treff. Og jeg støttes også av statistikken, som før dagens runde bl.a. viser at Berg slår nesten dobbelt så mange langpasninger som Solbakken - og også har en treffprosent på 59,3, mens Solbakken har 45,2. Så nei - Solbakken har alldeles ikke vunnet den kategorien - har er langt bak. Berg har f.eks. også vunnet høyere andel av defensive dueller.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: man mai 29, 2023 10:07 pm
TAdams6 skrev: man mai 29, 2023 10:04 pm
Vikingen skrev: man mai 29, 2023 8:15 pm Joe Bell ubenyttet reserve for Brøndby i dag igjen. Det er så vondt. Tenk å hatt ham sentralt på midten. Jeg er i ferd med å gi opp Solbakken. Altfor mange balltap også i dag, virker dårlig orientert når han mottar ballen.
Jeg har på langt nær gitt han opp. Men det går så mye bakover. Rundt i rundkjøring og på tvers. Han sinker spillet så utrolig. Idag gestikulerte han til de andre som hadde ballen og pekte mot stopperne. Hver gang skulle stopperne ha ballen istedet for å bruke de lenger framme i banen. Upresset så slår vi pasninger bakover. Jeg forstår det ikke.

Når han er høyere i banen så er det bedre. Når vi står lavt så er han en belastning for laget. Men han tar steg. Vi må ikke gi han opp. Men akkurat nå er vi underlegne de beste laga i den posisjonen dessverre. Det er i mine øyne den viktigste rollen på laget. Katalysatoren i laget. Den som styrer det defensive og offensive.

Jeg tror Joe Bell har brent sine broer til Viking. Men er ikke sikker.
Solbakken er god i trange situasjoner. God til å få med seg ballen, og har egentlig oversikten. Men han har ikke foten til Bell som kan prikke 40-meters pasninger.
Jobben i den rollen der er å kunne slå ball forbi ledd. Ellers duger man ikke. Da stopper det opp. Det blir voldsomt mange korte pasninger på Solbakken. Han må lære seg å slå gjennom pressledd og treffe medspillere. Da får Viking automatisk et løft.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»