Viking FK

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Viking FK

Legg inn av TAdams6 »

PapaSmurf skrev: fre feb 03, 2023 3:08 pm
AllElite skrev: fre feb 03, 2023 3:03 pm
tokk skrev: fre feb 03, 2023 1:39 pm Men før klagde man på at et man lokal nok er man god nok. Man hentet for mange, kun fordi de var lokale. Og de levde ikke opp til lønna.
Østbø og Yanni er nærmest bomkjøp.

Viking skal ta steg fra OBOS, hvor det er mulig med en lokal 11er, men skal man ta steg må man også hente utenfra.
Så har vi også på 1 år utviklet og solgt
Heggheim, Sebulonsen, Veton og Karlsbakk.
4 lokale som vi solgte videre for gode penger.

Kan ikke alltid forvente at det skal stå en lokal klar på løpende bånd til å ta over.
Når vi først er inne på lokale. Kristoffer Haugen og Adrian Pereira er 2 jeg håper kommer tilbake om ikke alt for lenge. Greie erstattere for Pattynama.
At Haugen signerte ny kontrakt med Molde etter at det var opplest og vedtatt at han skulle ut og prøve seg er blant Eliteseriens beste signeringer i år.

Ser man bort fra at han er en del skadet er han en undervurdert spiller på de fleste områder. Da han kom til Molde var han i allefall sett utenfra en veldig forsiktig type der nervene lå langt utenpå i store kamper. Han har blitt mye tøffere, tar mer plass og har ikke lenger skuldrene tre meter over hodet i E-cup.

Om jeg ikke husker feil var omkvedet fra vikings fans at Haugen var relativt ordinær da vi henta han, men det er han ikke lenger.

Men han skal tilbake til Stavanger. Mener han bygger seg hus der. Så om 2-3 år kan det være at dere får han i retur. Og han har sikkert noen år med fotball igjen i seg da også.
Haugen var skuffende i den forstand at forventningene var så store etter masse ros fra 2-lag og junior lag. Han var bra men ikke så bra som vi forventet. Middels pluss vil jeg si han var hos oss

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

tokk skrev: fre feb 03, 2023 4:25 pm
PapaSmurf skrev: fre feb 03, 2023 3:13 pm
Blirdetgull? skrev: fre feb 03, 2023 3:07 pm

Under kontraktsforhandlinger sist hadde Haugen fått et tilbud på rett over millionen i Viking, i Molde lå tilbudet på 6m.
Det høres rart ut. 2,5 millioner mer enn Eikrem.

Tillater meg å tvile ekstremt sterkt. vel betaler Molde godt til Eliteserien å være, men de er ikke gale. Haugen ligger nok på maks 1,8-2 mill tenker jeg. Og det er en god lønn i Eliteserien. Grunnen til at han ble værende er at han skulle bli pappa og den vordende mor ville være nær familien.
Tror du han får med seg barn og frue til Klepp da?
Ja

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Gorgi skrev: fre feb 03, 2023 4:37 pm
tokk skrev: fre feb 03, 2023 4:25 pm
PapaSmurf skrev: fre feb 03, 2023 3:13 pm

Det høres rart ut. 2,5 millioner mer enn Eikrem.

Tillater meg å tvile ekstremt sterkt. vel betaler Molde godt til Eliteserien å være, men de er ikke gale. Haugen ligger nok på maks 1,8-2 mill tenker jeg. Og det er en god lønn i Eliteserien. Grunnen til at han ble værende er at han skulle bli pappa og den vordende mor ville være nær familien.
Tror du han får med seg barn og frue til Klepp da?
Ja
Ja, det tenker jeg han gjør. Hvis ikke hadde han vel ikke bygd hus.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

PapaSmurf skrev: fre feb 03, 2023 5:23 pm
Gorgi skrev: fre feb 03, 2023 4:37 pm
tokk skrev: fre feb 03, 2023 4:25 pm

Tror du han får med seg barn og frue til Klepp da?
Ja
Ja, det tenker jeg han gjør. Hvis ikke hadde han vel ikke bygd hus.
Planer kan jo alltid endres. Men det er det han hele tiden har sagt. Jeg har mindre kontakt med han etter han flyttet til Molde. Sist var vel i 2021 når jeg fikk drakten hans etter kampen i Jåttåvågen. Nederlaget var så forsmedelig at han ikke kom bort til tribunen etter kampen. Moren kom og leverte den på døren dagen etter.
Det var den der grønne drakten. Den henger innrammet i entréen min.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Konklusjonen etter 10 minutter er at Ulf neppe står særlig tilbake for Halmstad.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Gorgi skrev: fre feb 03, 2023 5:33 pm Den henger innrammet i entréen min.
Altså - en Moldedrakt? …

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: fre feb 03, 2023 6:18 pm
Gorgi skrev: fre feb 03, 2023 5:33 pm Den henger innrammet i entréen min.
Altså - en Moldedrakt? …
Ja. Men det står en stumtjener foran som er full av jakker. Den er ikke synlig

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Jeg liker det jeg har sett av Urbancic.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: fre feb 03, 2023 6:47 pm Jeg liker det jeg har sett av Urbancic.
Enig. Diouf har også vært god sammen med Brekalo

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Sålangt: Diof, Brekalo og Urbancic har vært meget gode! Løkberg også delvis vært bra.
- Zlatko er et stykke unna toppformen
- Sandberg god scoring, ellers varierende
- Solbakken slurver fælt med pasningene og vinner ikke veldig mange dueller
- Kabran god med ryggen mot mål, men langt ifra målfarlig.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Austbø er også utrolig spennende.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Det var frisparket sitt det.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Nydelig frispark. Den muren kan heller ikke ha vært ni meter unna.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

happykjeksbit skrev: fre feb 03, 2023 7:46 pm Det var frisparket sitt det.
Pent. Hadde mye gode bevegelser i dag, Svendsen. Burde hatt minst ett mål til. Ikke helt venn med ballen før det frisparket.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Synes Svendsen har vist langt mer igjen enn Sandberg.

Alle ungguttene kommer inn med selvtillit og tar for seg. Det kan jeg like

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: fre feb 03, 2023 7:41 pm Austbø er også utrolig spennende.
Likte det som Zlatko sa i tilstelningen på stadion. Jeg håper Austbö tar plassen min i år. Da vet jeg at han er jævlig god.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Liker det jeg ser av D'agostino. Nydelig slipp til Svendsen på 2v1 situasjonen.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: fre feb 03, 2023 7:53 pm
Vikingen skrev: fre feb 03, 2023 7:41 pm Austbø er også utrolig spennende.
Likte det som Zlatko sa i tilstelningen på stadion. Jeg håper Austbö tar plassen min i år. Da vet jeg at han er jævlig god.

Austbø kommer til å få mange innhopp på 20-25 minutter. Og tror han og vil ha mye å fare med om han får noen starter på bekostning av Tripic.

Er vel venstrekanten han passer suverent best til?

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Keeper og forsvar meget bra. Herman skikkelig bra. Kjekt. Enig med at Solbakken roter litt. Ellers er det nesten alltid de unge som er best tidlig siden de er lettrent. Gamlingen kommer i april. Det sprakk kun en gang bak og det lignet på offside men har ikke sett det omigjen. Stopperparet var nydelig utenom det. Keeper ordnet opp den ene gangen og backene bra.
Kjekt at det ligner på begynnelsen av 02 og ikke slutten.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Dette minnet litt om Viking for ett år siden. Overraskende sprudlende og (ganske) høyt presisjonsnivå til tidlig februar å være. Tidvis bra presspill og hissig gjenvinning. Godt å se.

Monsterkamp av Brekalo. Urbancic og Diop meget positive. HNT ikke like god som sist, men jeg synes han ser frisk ut. Krysser fingrene for at han er tilbake på sporet.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg har ikke fått sett kampen

Hvordan var vår nye venstreback?
Hvor spilte Svendsen?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

TAdams6 skrev: fre feb 03, 2023 10:49 pm Jeg har ikke fått sett kampen

Hvordan var vår nye venstreback?
Hvor spilte Svendsen?
Veldig spennende type, Sloveneren. Veldig betryggende den omgangen han fikk. Målgivende etter bare 3 minutter. God og modig i pasningsspillet, og villig med fremover. Nå var ikke svenskenes offensive spill allverden. Men ingen problemer bakover heller.

Svendsen fikk andreomgang på høyrekanten. Virket som en spiller som har mer selvtillit i år. Forhåpentlig kan han bygge på det utover vinter og vår. Flott frisparkscoring fra ca 20 meter. Fin skru over muren utagbart for keeper.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gorgi skrev: fre feb 03, 2023 10:56 pm
TAdams6 skrev: fre feb 03, 2023 10:49 pm Jeg har ikke fått sett kampen

Hvordan var vår nye venstreback?
Hvor spilte Svendsen?
Veldig spennende type, Sloveneren. Veldig betryggende den omgangen han fikk. Målgivende etter bare 3 minutter. God og modig i pasningsspillet, og villig med fremover. Nå var ikke svenskenes offensive spill allverden. Men ingen problemer bakover heller.

Svendsen fikk andreomgang på høyrekanten. Virket som en spiller som har mer selvtillit i år. Forhåpentlig kan han bygge på det utover vinter og vår. Flott frisparkscoring fra ca 20 meter. Fin skru over muren utagbart for keeper.
Høres bra ut. Sloveneren har jeg veldig tro på. Av alt jeg har googlet så ble jeg overbevist. En backtype jeg liker ekstremt godt. Men man vet aldri hvordan det ser ut når de møter bedre motstand

Svendsen har jeg tiltro til. Jeg forstår ennå ikke hvorfor vi jakter høyrekant når vi har Svendsen. Kjekt at han viser seg fram

2 spillere som kan gjøre Viking veldig mye bedre enn ifjor hvis de får det til. 2 posisjoner som var for svake ifjor.

Kult å høre om disse og at Viking leverte en bra kamp

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

TAdams6 skrev: fre feb 03, 2023 11:15 pm
Gorgi skrev: fre feb 03, 2023 10:56 pm
TAdams6 skrev: fre feb 03, 2023 10:49 pm Jeg har ikke fått sett kampen

Hvordan var vår nye venstreback?
Hvor spilte Svendsen?
Veldig spennende type, Sloveneren. Veldig betryggende den omgangen han fikk. Målgivende etter bare 3 minutter. God og modig i pasningsspillet, og villig med fremover. Nå var ikke svenskenes offensive spill allverden. Men ingen problemer bakover heller.

Svendsen fikk andreomgang på høyrekanten. Virket som en spiller som har mer selvtillit i år. Forhåpentlig kan han bygge på det utover vinter og vår. Flott frisparkscoring fra ca 20 meter. Fin skru over muren utagbart for keeper.
Høres bra ut. Sloveneren har jeg veldig tro på. Av alt jeg har googlet så ble jeg overbevist. En backtype jeg liker ekstremt godt. Men man vet aldri hvordan det ser ut når de møter bedre motstand

Svendsen har jeg tiltro til. Jeg forstår ennå ikke hvorfor vi jakter høyrekant når vi har Svendsen. Kjekt at han viser seg fram

2 spillere som kan gjøre Viking veldig mye bedre enn ifjor hvis de får det til. 2 posisjoner som var for svake ifjor.

Kult å høre om disse og at Viking leverte en bra kamp
Jeg kan legge til at Pattynama også var god den omgangen han fikk. Var med og satte opp fikse kombinasjoner og lure pasninger som åpnet opp. Men igjen. Det offensive til Halmstad var heller svakt, og han fikk ikke brynt seg særlig defensivt.
Men det er jo typisk at en spiller i siste kontraktsår hever seg vesentlig. Vi får se. Jeg vil ikke helt avskrive Patty.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

TAdams6 skrev: fre feb 03, 2023 10:49 pm Jeg har ikke fått sett kampen

Hvordan var vår nye venstreback?
Hvor spilte Svendsen?
Vår venstre back i første omgang hadde en nydelig assist til Sandberg. Viste ellers at han er fremoverrettet og direkte i stilen. Pattynama spilte i andre omgang og var også veldig positiv.

Svendsen kom inn som høyre kant. Han viste at han vil mye, er ballsikker og har smarte bevegelser i målområdet. Frisparkscoringen hans var aldeles nydelig og kampen i dag tyder på at han er svært nær en startplass på serielaget.

Ellers var Brekalo helt suveren. Solid i alt han gjør. Enorm autoritet og veldig god med ball.

I siste halvdel av andre omgang fikk vi se Austbø og Kvia Egeskog. Etter min mening er disse to allerede for gode til å bli leiet ut. Begge kan få sine virkelige gjennombrudd i år. Motstanden i kveld var dårlig, men dette er spillere som kan komme inn og utgjøre en forskjell. I dag var Austbø bedre enn Tripic og Kvia Egeskog ligner mer og mer på Kristian Thorstvedt på banen. Spørsmålet er om de klarer å vise like godt igjen når viking møter bedre motstand.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ziggi76 skrev: lør feb 04, 2023 1:03 am
TAdams6 skrev: fre feb 03, 2023 10:49 pm Jeg har ikke fått sett kampen

Hvordan var vår nye venstreback?
Hvor spilte Svendsen?
Vår venstre back i første omgang hadde en nydelig assist til Sandberg. Viste ellers at han er fremoverrettet og direkte i stilen. Pattynama spilte i andre omgang og var også veldig positiv.

Svendsen kom inn som høyre kant. Han viste at han vil mye, er ballsikker og har smarte bevegelser i målområdet. Frisparkscoringen hans var aldeles nydelig og kampen i dag tyder på at han er svært nær en startplass på serielaget.

Ellers var Brekalo helt suveren. Solid i alt han gjør. Enorm autoritet og veldig god med ball.

I siste halvdel av andre omgang fikk vi se Austbø og Kvia Egeskog. Etter min mening er disse to allerede for gode til å bli leiet ut. Begge kan få sine virkelige gjennombrudd i år. Motstanden i kveld var dårlig, men dette er spillere som kan komme inn og utgjøre en forskjell. I dag var Austbø bedre enn Tripic og Kvia Egeskog ligner mer og mer på Kristian Thorstvedt på banen. Spørsmålet er om de klarer å vise like godt igjen når viking møter bedre motstand.
Spørsmålet er om vi trenger spillere.

Svendsen kan bli veldig bra på høyrekant. Bare 25 år gammel
Midtbanen har vi Kvia-Egeskog og Yazbek pluss Auklend på gang. Kan de ta store steg i år så må vi ikke hente en Kartum som vil stå i veien

Backup på spissplass og Solbakken rollen er de 2 posisjonene vi er svakest besatt synes jeg

Vriompeis

Legg inn av Vriompeis »

100% enig med deg her. Han nye fra Australia vil jeg egentlig tro primært er tiltenkt Solbakken sin rolle.
Med så mange offensive talenter som finnes bak de etablerte skal vi ikke hente noe som helst.
Svendsen skal dyrkes på høyre kant. Henter vi inn mer nå så ødelegger vi det glimrende talent arbeidet som gjøres. La laget stå slik det er nå, frem til sommeren. Så kan vi eventuelt vurdere hva som mangler i sommervinduet.
Slik jeg vurderer det finnes det 3-4 kalsbakk i troppen, men de må få muligheten til å blomstre.
Vi hadde ikke fått 30 mill for Karlsbakk om han kun hadde fått 3-6 innhopp i fjor.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

TAdams6 skrev: lør feb 04, 2023 2:30 pm
Ziggi76 skrev: lør feb 04, 2023 1:03 am
TAdams6 skrev: fre feb 03, 2023 10:49 pm Jeg har ikke fått sett kampen

Hvordan var vår nye venstreback?
Hvor spilte Svendsen?
Vår venstre back i første omgang hadde en nydelig assist til Sandberg. Viste ellers at han er fremoverrettet og direkte i stilen. Pattynama spilte i andre omgang og var også veldig positiv.

Svendsen kom inn som høyre kant. Han viste at han vil mye, er ballsikker og har smarte bevegelser i målområdet. Frisparkscoringen hans var aldeles nydelig og kampen i dag tyder på at han er svært nær en startplass på serielaget.

Ellers var Brekalo helt suveren. Solid i alt han gjør. Enorm autoritet og veldig god med ball.

I siste halvdel av andre omgang fikk vi se Austbø og Kvia Egeskog. Etter min mening er disse to allerede for gode til å bli leiet ut. Begge kan få sine virkelige gjennombrudd i år. Motstanden i kveld var dårlig, men dette er spillere som kan komme inn og utgjøre en forskjell. I dag var Austbø bedre enn Tripic og Kvia Egeskog ligner mer og mer på Kristian Thorstvedt på banen. Spørsmålet er om de klarer å vise like godt igjen når viking møter bedre motstand.
Spørsmålet er om vi trenger spillere.

Svendsen kan bli veldig bra på høyrekant. Bare 25 år gammel
Midtbanen har vi Kvia-Egeskog og Yazbek pluss Auklend på gang. Kan de ta store steg i år så må vi ikke hente en Kartum som vil stå i veien

Backup på spissplass og Solbakken rollen er de 2 posisjonene vi er svakest besatt synes jeg
Jeg tenker likt som deg om dette, men er spent på hva kampene mot bedre motstand vil vise. Solbakken var såpas bra i fjor vår at jeg ikke har mistet helt troen på ham.

Jeg er også svært spent på fortsettelsen med d’Augustino. Han har sett veldig god ut til nå, men så er spørsmålet om dette inntrykket består etter møtene mot FCK og Brøndby, som er motstandere av en helt annen kvalitet. Gjør det det så vil vi se viking blant topp 5 år. De eneste andre lagene jeg er sikker på at havner der er Bodø glimt og Molde.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Vriompeis skrev: lør feb 04, 2023 2:50 pm 100% enig med deg her. Han nye fra Australia vil jeg egentlig tro primært er tiltenkt Solbakken sin rolle.
Ikke utfra der som er sagt. Er hentet som indreløper, men kan også spille i 6er rollen

AllElite

Legg inn av AllElite »

Ziggi76 skrev: lør feb 04, 2023 3:11 pm
TAdams6 skrev: lør feb 04, 2023 2:30 pm
Ziggi76 skrev: lør feb 04, 2023 1:03 am

Vår venstre back i første omgang hadde en nydelig assist til Sandberg. Viste ellers at han er fremoverrettet og direkte i stilen. Pattynama spilte i andre omgang og var også veldig positiv.

Svendsen kom inn som høyre kant. Han viste at han vil mye, er ballsikker og har smarte bevegelser i målområdet. Frisparkscoringen hans var aldeles nydelig og kampen i dag tyder på at han er svært nær en startplass på serielaget.

Ellers var Brekalo helt suveren. Solid i alt han gjør. Enorm autoritet og veldig god med ball.

I siste halvdel av andre omgang fikk vi se Austbø og Kvia Egeskog. Etter min mening er disse to allerede for gode til å bli leiet ut. Begge kan få sine virkelige gjennombrudd i år. Motstanden i kveld var dårlig, men dette er spillere som kan komme inn og utgjøre en forskjell. I dag var Austbø bedre enn Tripic og Kvia Egeskog ligner mer og mer på Kristian Thorstvedt på banen. Spørsmålet er om de klarer å vise like godt igjen når viking møter bedre motstand.
Spørsmålet er om vi trenger spillere.

Svendsen kan bli veldig bra på høyrekant. Bare 25 år gammel
Midtbanen har vi Kvia-Egeskog og Yazbek pluss Auklend på gang. Kan de ta store steg i år så må vi ikke hente en Kartum som vil stå i veien

Backup på spissplass og Solbakken rollen er de 2 posisjonene vi er svakest besatt synes jeg
Jeg tenker likt som deg om dette, men er spent på hva kampene mot bedre motstand vil vise. Solbakken var såpas bra i fjor vår at jeg ikke har mistet helt troen på ham.

Jeg er også svært spent på fortsettelsen med d’Augustino. Han har sett veldig god ut til nå, men så er spørsmålet om dette inntrykket består etter møtene mot FCK og Brøndby, som er motstandere av en helt annen kvalitet. Gjør det det så vil vi se viking blant topp 5 år. De eneste andre lagene jeg er sikker på at havner der er Bodø glimt og Molde.
Kan ikke bedømme han utifra det han viste mot Ulf hvertfall. Så dem litt i dag mot Bryne og der ble det 3-0 tap for Ulf. Så noe målestokk var det dessverre ikke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»