Viking FK

Svar
AllElite

Re: Viking FK

Legg inn av AllElite »

Vikingen skrev: lør feb 04, 2023 8:12 pm
AllElite skrev: lør feb 04, 2023 5:22 pm FCK og Brøndby vet vi er bra motstand, lag som skal være bedre. Det mest positive jeg tok med meg er at han fikk åpnet målkontoen.
De er også kun 2 uker unna seriestart, så skal være veldig nær kampform og lenger frem i oppkjøringen enn både Viking og Halmstad.
Ja, FCK vant 4-1 i dag over Elfsborg. Nordens beste lag mener jeg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

AllElite skrev: lør feb 04, 2023 9:43 pm
Vikingen skrev: lør feb 04, 2023 8:12 pm
AllElite skrev: lør feb 04, 2023 5:22 pm FCK og Brøndby vet vi er bra motstand, lag som skal være bedre. Det mest positive jeg tok med meg er at han fikk åpnet målkontoen.
De er også kun 2 uker unna seriestart, så skal være veldig nær kampform og lenger frem i oppkjøringen enn både Viking og Halmstad.
Ja, FCK vant 4-1 i dag over Elfsborg. Nordens beste lag mener jeg.
Akkurat det er det liten tvil om. Driver økonomisk på et vanvittig nivå

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Vi er på jakt etter en ung norsk spiss sier oss mot resten av verden på Twitter. Haga?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

leedsforalltid skrev: søn feb 05, 2023 10:21 am Vi er på jakt etter en ung norsk spiss sier oss mot resten av verden på Twitter. Haga?
Må være han. Eller så blir det noen yngre

Noen som kan komme led tips om Podcadster om Viking jeg må følge?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: søn feb 05, 2023 12:32 pm
leedsforalltid skrev: søn feb 05, 2023 10:21 am Vi er på jakt etter en ung norsk spiss sier oss mot resten av verden på Twitter. Haga?
Noen som kan komme led tips om Podcadster om Viking jeg må følge?
Er vel bare Vikingpodden, Felt O Podcast og Studio A, som jeg har fått med meg. «Ein Blåe Pod» har ikke lagt ut noe på lenge.

Jeg følger i tillegg Synseligaen. De snakker om hele eliteserien. Og i Fotballrådet er Løkberg medprogramleder. Så kommer vel Tv2 med noe etter hvert.

«Heia Fotball» har også noen interessante enkeltepisoder der de blant annet har Tripic og Thorstvedt som gjester.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Den 69 man kommer med episode 2 i kveld/natt, med en Viking fan som gjest


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

JonSnow skrev: søn feb 05, 2023 4:15 pm Den 69 man kommer med episode 2 i kveld/natt, med en Viking fan som gjest

Han kjenner jeg. God mann som er utrolig engasjert

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Valon Berisha på lån i Melbourne City faktisk. Må jo snart kunne ta turen til Viking og vårt toppmoderne kunstgress? Kanskje Veton også kommer tilbake med halen mellom beina?

eppaen

Legg inn av eppaen »

Blirdetgull? skrev: søn feb 05, 2023 7:06 pm Valon Berisha på lån i Melbourne City faktisk. Må jo snart kunne ta turen til Viking og vårt toppmoderne kunstgress? Kanskje Veton også kommer tilbake med halen mellom beina?
Hvis han skal rote rundt i Australia kan han likegodt komme "hjem". Vet ingenting om nivået hans though

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

eppaen skrev: søn feb 05, 2023 7:29 pm
Blirdetgull? skrev: søn feb 05, 2023 7:06 pm Valon Berisha på lån i Melbourne City faktisk. Må jo snart kunne ta turen til Viking og vårt toppmoderne kunstgress? Kanskje Veton også kommer tilbake med halen mellom beina?
Hvis han skal rote rundt i Australia kan han likegodt komme "hjem". Vet ingenting om nivået hans though
Nivået hans er godt nok for Viking. Men lønnen han hever kan ikke Viking matche. De største stjernene i Australia hever mye mer enn Viking kan tilby. Valon må nok betegnes som en stor stjerne der borte.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: søn feb 05, 2023 7:34 pm
eppaen skrev: søn feb 05, 2023 7:29 pm
Blirdetgull? skrev: søn feb 05, 2023 7:06 pm Valon Berisha på lån i Melbourne City faktisk. Må jo snart kunne ta turen til Viking og vårt toppmoderne kunstgress? Kanskje Veton også kommer tilbake med halen mellom beina?
Hvis han skal rote rundt i Australia kan han likegodt komme "hjem". Vet ingenting om nivået hans though
Nivået hans er godt nok for Viking. Men lønnen han hever kan ikke Viking matche. De største stjernene i Australia hever mye mer enn Viking kan tilby. Valon må nok betegnes som en stor stjerne der borte.
Etter ti år ute bør han ha godt med penger, til å senke kravene litt. Dersom han kunne tenke seg å komme hjem igjen.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Nevi skrev: søn feb 05, 2023 7:38 pm
Gorgi skrev: søn feb 05, 2023 7:34 pm
eppaen skrev: søn feb 05, 2023 7:29 pm

Hvis han skal rote rundt i Australia kan han likegodt komme "hjem". Vet ingenting om nivået hans though
Nivået hans er godt nok for Viking. Men lønnen han hever kan ikke Viking matche. De største stjernene i Australia hever mye mer enn Viking kan tilby. Valon må nok betegnes som en stor stjerne der borte.
Etter ti år ute bør han ha godt med penger, til å senke kravene litt. Dersom han kunne tenke seg å komme hjem igjen.
Joda. Men det er nok sånn at mye vil ha mer.
Godt illustrert ved at både Ronaldo og Messi klarte å snyte på skatten for å sope til seg mer.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Valon sa vel at han ennå hadde 3-4-5 år igjen i utlandet ifjor. Får vi se han i mørkeblått så blir det når han er godt over 30.

"– Det er alltid kult å dra tilbake, så en overgang til Viking kan skje i løpet av de fem-seks neste årene. Det hadde jo vært kult å avslutte karrieren sammen med Veton (lillebror, som spiller i Viking, journ.anm), sier Berisha.

Planen hans er å flytte hjem på et tidspunkt, uansett.

– Jeg er oppvokst der, familien min er der, livet mitt utenfor fotballen er der. Så tanken er å slå seg til ro der, og forhåpentligvis få en familie og noen barn, sier Berisha, som nå bor alene."

https://www.tv2.no/sport/fotball/berish ... /14853955/

tokk

Legg inn av tokk »

Har null tro på at vi får se Valon i Viking igjen.

Strider

Legg inn av Strider »

Gorgi skrev: søn feb 05, 2023 7:34 pm
eppaen skrev: søn feb 05, 2023 7:29 pm
Blirdetgull? skrev: søn feb 05, 2023 7:06 pm Valon Berisha på lån i Melbourne City faktisk. Må jo snart kunne ta turen til Viking og vårt toppmoderne kunstgress? Kanskje Veton også kommer tilbake med halen mellom beina?
Hvis han skal rote rundt i Australia kan han likegodt komme "hjem". Vet ingenting om nivået hans though
Nivået hans er godt nok for Viking. Men lønnen han hever kan ikke Viking matche. De største stjernene i Australia hever mye mer enn Viking kan tilby. Valon må nok betegnes som en stor stjerne der borte.
Hvorfor ble ikke han Agistino kjøpt til en av de klubbene istedenfor Viking hvis de betaler mer? Eller er det mange som er bedre enn Agistino i den ligaen

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

TylerDurdenNorway skrev: søn feb 05, 2023 8:50 pm
Gorgi skrev: søn feb 05, 2023 7:34 pm
eppaen skrev: søn feb 05, 2023 7:29 pm

Hvis han skal rote rundt i Australia kan han likegodt komme "hjem". Vet ingenting om nivået hans though
Nivået hans er godt nok for Viking. Men lønnen han hever kan ikke Viking matche. De største stjernene i Australia hever mye mer enn Viking kan tilby. Valon må nok betegnes som en stor stjerne der borte.
Hvorfor ble ikke han Agistino kjøpt til en av de klubbene istedenfor Viking hvis de betaler mer? Eller er det mange som er bedre enn Agistino i den ligaen
Det er et litt spesielt lønnssystem i Australia. Alle klubbene må følge samme lønnstak, men kan ha to spillere hver som overgår det.
Mange Europeiske stjernespillere har avsluttet karrieren der. Kan nevne Alessandro Del Piero, Dwight Yorke, Damien Duff, Emile Heskey, Robbie Fowler, David Villa blant andre. De nevnte spiller ikke for knapper og glansbilder.
Få Australske spillere når opp til det lønnsnivået de har. Dermed prøver de lykken i Europa.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Ser Bakenga går til Stabæk. Har en følelse av at han kunne gjort en jobb i Viking også.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

eppaen skrev: man feb 06, 2023 2:48 pm Ser Bakenga går til Stabæk. Har en følelse av at han kunne gjort en jobb i Viking også.
Kunne helt sikkert gjort en grei jobb for Viking. Synes likevel det er greit at Viking ikke satser på en spiss på over 30

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fra SA:
Etter mandagens økt er det klart at Viking stiller med disse 11 fra start (4–3–3):

Arild Østbø – Herman Haugen, Djibril Diop, David Brekalo, Jost Urbancic – Harald Nilsen Tangen, Markus Solbakken, Yann-Erik de Lanlay – Sander Svendsen, Nick D’Agostino, Zlatko Tripic.
Jeg liker godt at vi spisser laget tidlig. Blir en bra test mot FCK i morgen.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Vikingen skrev: man feb 06, 2023 6:53 pm Fra SA:
Etter mandagens økt er det klart at Viking stiller med disse 11 fra start (4–3–3):

Arild Østbø – Herman Haugen, Djibril Diop, David Brekalo, Jost Urbancic – Harald Nilsen Tangen, Markus Solbakken, Yann-Erik de Lanlay – Sander Svendsen, Nick D’Agostino, Zlatko Tripic.
Jeg liker godt at vi spisser laget tidlig. Blir en bra test mot FCK i morgen.
Det er vel tilnærmet toppet lag av de som er tilgjengelige. Gunnarsson, Bjørshol, Steensness, Pattynama, Løkberg, Yazbek, Sandberg, Kabran og Austbø i bakhånd. Vevatne, Kvia, Auklend, Sødal og Fiksdal bak der igjen. God bredde og det kommer vel fort en offensiv forsterkning til før seriestart.

Brøndby slo Halmstad med samme sifre som oss i ettermiddag, i en kamp der Heggheim måtte gå av med det som så ut som en alvorlig skade. Slår vi FCK i morgen, så spiller vi avgjørende cupfinale mot nettopp Brøndby på fredag. Ikke meg imot om vi feirer den første av årets fire pokaler allerede i februar. Zenit er regjerende mester i Atlantic Cup.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Abdullahi spiller i IFK. Det var jeg ikke klar over.

Tar gjerne han tilbake om ett par år, når D'Agostini er solgt videre for 80 mill.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Nevi skrev: man feb 06, 2023 9:37 pm Abdullahi spiller i IFK. Det var jeg ikke klar over.

Tar gjerne han tilbake om ett par år, når D'Agostini er solgt videre for 80 mill.
Var Stig Torbjørnsen som hentet ham. Skulle gjerne sett ham og Samuel avslutte i Viking.

Samuel ser jeg ikke bort fra kan være aktuell når Kina kontrakten går ut. Har familien her og var her hele ferien. Møtte ham på Leos lekeland senest for 2 uker siden

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Om vi får HNT, Zlatco, Brekalo, Stensness og Bjørshol tilbake på sitt toppnivå er vi allerede vesentlig styrket fra i høst 😉 Og det er ingen umulighet

alseboy

Legg inn av alseboy »

Danske Sebastian Brydegaard ansatt som ny sjefs-speider i Viking. Starter 1. mars.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Da var ny sjefsspeider ansatt. Sebastian Brydegaard
Må si jeg ikke aner noe om ham, men håper de har truffet blink :-)

https://www.aftenbladet.no/sport/i/GMjz ... t-i-viking

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: tir feb 07, 2023 10:46 am Da var ny sjefsspeider ansatt. Sebastian Brydegaard
Må si jeg ikke aner noe om ham, men håper de har truffet blink :-)

https://www.aftenbladet.no/sport/i/GMjz ... t-i-viking
Positivt at han kjenner norsk fotball. Det beroliget meg litt. Viktig å finne riktig type i tillegg til at de er gode nok. Det er en fordel at de passer inn i Norge.

Godt å få den brikken på plass. Nå er det bare å gi gass. Forhåpentligvis blir dette bra

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Trodde jeg ville gå glipp av dagens kamp også. Men ser til min store glede at den begynner 20.30

Hva kan vi forvente? Dette skal være nordens beste lag vi møter. Vi mangler også endel spillere.

Håper vi henger med spillemessig og aller helst unngår å tape

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

TAdams6 skrev: tir feb 07, 2023 11:37 am Hva kan vi forvente? Dette skal være nordens beste lag vi møter. Vi mangler også endel spillere.

Håper vi henger med spillemessig og aller helst unngår å tape
Eg trur nok me nesten må forventa eit tap her. Alt anna vil vera overraskande for meg iallfall. Eg håpar likevel me gjer ein grei figur, kanskje spesielt defensivt. Offensivt spørst det vel om me klarer å skapa veldig mykje mot eit så sterkt lag.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »



Blir spennande å få sjå meir til Austbø, men håpar det ikkje er alvorlege familiære årsaker for Zlatko sin del.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»