Viking FK

Svar
Nevi

Re: Viking FK

Legg inn av Nevi »

kaffi skrev: ons mar 22, 2023 11:29 pm
Nevi skrev: ons mar 22, 2023 10:28 pm Savner den tiden tiden det var stor hype angående kjøp av sesongkort.
Etter at abbonementet så dagens lys er det lite snakk om statusen onkring dette
Viking må dra konseptet videre om det skal bli fart på salget. Hva med et 4-3-3-abonnement som gir fri inngang til alle kamper som spilles i 4-3-3 samt fri inngang til 4-3-3-kveld på stadion med servering av kjøttkaker og poteter dandert i 4-3-3 og 4-3-3-foredrag med lokale 4-3-3-guruer som snakker om….4-3-3?

Om Viking stiller i 3-5-2 får 4-3-3-abonnentene en gratisbillett med toget tilbake til byn og åtte bonger på Ovenpaa.
Du får sende forslaget videre til Bjørnø 🤣

Champis

Legg inn av Champis »

CliffC skrev: ons mar 22, 2023 6:29 pm
Champis skrev: ons mar 22, 2023 5:26 pm Hadde de tapt 10-0 i 4-3-3, så ville alle sparket dem.

Og det sier i så fall en del om hvor lite supportere forstår, hvis det er sånn at det aller viktigste er at laget spiller en gitt formasjon, mens resultatet er helt underordnet.
De fleste forstår at det er noe mellom det å tape 10-0 med 4-3-3, og det å spille 3-5-2 for å dekke opp bak, når fasit blir at man slipper inn 5 mål og at trenerne ellers signaliserte at laget er omtrent evneveike og overhode ikke kan spille jevnt med B/G.

De fleste fulgte også med i fjor, og kunne med egne øyne se at denne vinglingen ikke førte noe sted hen. Noen av oss blir også fratatt de fleste håp om bedring når trenerne starter sesongen med å bryte "løfter" og gjøre samme feil som ble gjort i hele fjor.

Men, ingen ville vært fornøyd med 10-0 med 4-3-3, og ingen hadde klaget om laget hadde spilt 3-5-2, og faktisk vunnet de fleste kampene. Problemet er bare at de ikke vinner alle kampene med 3-5-2! De vinner omtrent INGEN kamper med 3-5-2, og det er da kritikkverdig at de fortsatt prøver på faenskapet.

Du legger det altså som et premiss at det er en feil å endre formasjon - et premiss jeg ikke er med på.

Jeg er i utgangspunktet enig i at det kan være fint med både noe kontinuitet formasjonsmessig og at man helst skal ha spillertyper til å fylle rollene i en gitt formasjon. Men at man ikke vinner i 3-5-2 har sannsynligvis lite med formasjonen å gjøre, som er en ganske underordnet ting i fotball. Spillestilen består av veldig mange komponenter, hvor formasjon har ganske lite å si. At man ikke har gode nok prinsipper i spillet/ikke klarer å få et kollektiv til å fungere i forhold til disse prinsippene er hovedgrunnen til at man taper fotballkamper.

Champis

Legg inn av Champis »

Vikingen skrev: ons mar 22, 2023 7:05 pm
Champis skrev: ons mar 22, 2023 5:26 pm Hadde de tapt 10-0 i 4-3-3, så ville alle sparket dem.

Og det sier i så fall en del om hvor lite supportere forstår, hvis det er sånn at det aller viktigste er at laget spiller en gitt formasjon, mens resultatet er helt underordnet.
Hvis supporterne vil sparke trenerne etter å ha tapt 10-0 i 4-3-3 så er vel ikke resultatet underordnet?

Den første setningen er min påstand!

Den andre setningen er myntet på de som mener det motsatte.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Champis skrev: tor mar 23, 2023 12:32 am
Vikingen skrev: ons mar 22, 2023 7:05 pm
Champis skrev: ons mar 22, 2023 5:26 pm Hadde de tapt 10-0 i 4-3-3, så ville alle sparket dem.

Og det sier i så fall en del om hvor lite supportere forstår, hvis det er sånn at det aller viktigste er at laget spiller en gitt formasjon, mens resultatet er helt underordnet.
Hvis supporterne vil sparke trenerne etter å ha tapt 10-0 i 4-3-3 så er vel ikke resultatet underordnet?
Den første setningen er min påstand!

Den andre setningen er myntet på de som mener det motsatte.
Men du har jo ikke fulgt med i timen her. Problemet er det jo det stadige skiftet mellom formasjoner. Hadde trenerne bygget en stall for 3-5-2 med vingbacker og spisser som utfyller hverandre etc, og spilt direkte fotball med høyt aggressivt press, så hadde det jo ikke vært noe problem. Men det har vi jo ikke. Vi har bygget en stall for 4-3-3. Trenerne har sagt vi skal spille 4-3-3. Men så fort vi går inn i en kamp mot en antatt bedre motstander så havner vi i egen 16-meter og parkerer bussen i 3-5-2 / 5-3-2. Uten at vi gjør det bedre av den grunn.

Du slår inn åpne dører med at formasjon betyr mindre enn spillestil etc. Men for oss som har hatt denne diskusjonen i over et år så vet de fleste hva det innebærer når vi snakker om Viking i 4-3-3 eller 3-5-2. Det er i alle fall 2 svært ulike lag i mine øyne.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Med Kabran ut døren har vi en ledig plass på utlendingskvoten. Hvis Viking ikke er ferdighandlet, hvor tror folket vi ønsker å forsterke? Har strengt tatt dobbel dekning på hele laget både Kvia og Auklend kan bekle HNT offensive indreløperrolle. Har ingen peiling på hva Viking ønsker seg

Jesman

Legg inn av Jesman »

Da var Kabran offisielt klar for Stabæk - https://www.stabak.no/nyheter/kevin-kab ... or-stabaek

Jeg er ikke bekymret over at vi mister han, men tillater meg å uttrykke skepsis til at spillertroppen vår blir stadig likere. Altså spillere med de samme ferdighetene. Spissene våre er ganske like, kantspillerne er ganske like og de forskjellige midtbanespillerne er ganske like i forhold til rollene de skal fylle. Hvem skal komme fra benken å snu et kampbilde hvor taktikken vår ikke fungerer? Tidligere har vi hatt Torsteinbø, Fridjonsson og Kabran som stod for en del andre ting enn hva taktikken vår skulle tilsi, ergo kunne de ikke regne med å starte. Hvem har vi nå, som skiller seg ut fra resten? Salvesen kan nok fungere i to-spann med en annen spiss, og Sandberg kan nok spille innleggskant type Gunnar Aase, men etter dem ser det rimelig tynt ut.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Jesman skrev: tor mar 23, 2023 10:32 am Da var Kabran offisielt klar for Stabæk - https://www.stabak.no/nyheter/kevin-kab ... or-stabaek

Jeg er ikke bekymret over at vi mister han, men tillater meg å uttrykke skepsis til at spillertroppen vår blir stadig likere. Altså spillere med de samme ferdighetene. Spissene våre er ganske like, kantspillerne er ganske like og de forskjellige midtbanespillerne er ganske like i forhold til rollene de skal fylle. Hvem skal komme fra benken å snu et kampbilde hvor taktikken vår ikke fungerer? Tidligere har vi hatt Torsteinbø, Fridjonsson og Kabran som stod for en del andre ting enn hva taktikken vår skulle tilsi, ergo kunne de ikke regne med å starte. Hvem har vi nå, som skiller seg ut fra resten? Salvesen kan nok fungere i to-spann med en annen spiss, og Sandberg kan nok spille innleggskant type Gunnar Aase, men etter dem ser det rimelig tynt ut.
Enig i poenget ditt, men vil si spissituasjonen på det aspektet er forbedret. Kan slå mer langt på Salvesen enn Karlsbakk/Traore. Vil heller si at det er veldig positivt at begge to er gode presspillere. Forskjellige ekstremferdigheter på de to. Nevnte problemet er størst i midtbaneleddet. Løkberg, Solbakken, Yazbek, YEDL, og Sødal virkelig temmelig like. HNT skiller seg ut.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Blirdetgull? skrev: tor mar 23, 2023 10:30 am Med Kabran ut døren har vi en ledig plass på utlendingskvoten. Hvis Viking ikke er ferdighandlet, hvor tror folket vi ønsker å forsterke? Har strengt tatt dobbel dekning på hele laget både Kvia og Auklend kan bekle HNT offensive indreløperrolle. Har ingen peiling på hva Viking ønsker seg
Kommer vel neppe noen flere nå.

Til sommeren kommer muligens Mai Traore tilbake igjen.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Jesman skrev: tor mar 23, 2023 10:32 am Da var Kabran offisielt klar for Stabæk - https://www.stabak.no/nyheter/kevin-kab ... or-stabaek

Jeg er ikke bekymret over at vi mister han, men tillater meg å uttrykke skepsis til at spillertroppen vår blir stadig likere. Altså spillere med de samme ferdighetene. Spissene våre er ganske like, kantspillerne er ganske like og de forskjellige midtbanespillerne er ganske like i forhold til rollene de skal fylle. Hvem skal komme fra benken å snu et kampbilde hvor taktikken vår ikke fungerer? Tidligere har vi hatt Torsteinbø, Fridjonsson og Kabran som stod for en del andre ting enn hva taktikken vår skulle tilsi, ergo kunne de ikke regne med å starte. Hvem har vi nå, som skiller seg ut fra resten? Salvesen kan nok fungere i to-spann med en annen spiss, og Sandberg kan nok spille innleggskant type Gunnar Aase, men etter dem ser det rimelig tynt ut.
Austbø har vel helt andre ferdigheter enn Svendsen? Auklend er vel også egentlig kant og også Kvia Egeskog har vel spilt mest kant?
Hvorvidt man blir innleggskant har vel noe med planen å gjøre? Austø og Auklend er vel spillere som er flinke å utfordre hvorvidt man går utover eller innover vil vel avgjøres mye ift hvilken side man spiller?
Er usikker på hvor like spissene egentlig er. De har noen fellestrekk, men også flere ulikheter.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Jesman skrev: tor mar 23, 2023 10:32 am Da var Kabran offisielt klar for Stabæk - https://www.stabak.no/nyheter/kevin-kab ... or-stabaek

Jeg er ikke bekymret over at vi mister han, men tillater meg å uttrykke skepsis til at spillertroppen vår blir stadig likere. Altså spillere med de samme ferdighetene. Spissene våre er ganske like, kantspillerne er ganske like og de forskjellige midtbanespillerne er ganske like i forhold til rollene de skal fylle. Hvem skal komme fra benken å snu et kampbilde hvor taktikken vår ikke fungerer? Tidligere har vi hatt Torsteinbø, Fridjonsson og Kabran som stod for en del andre ting enn hva taktikken vår skulle tilsi, ergo kunne de ikke regne med å starte. Hvem har vi nå, som skiller seg ut fra resten? Salvesen kan nok fungere i to-spann med en annen spiss, og Sandberg kan nok spille innleggskant type Gunnar Aase, men etter dem ser det rimelig tynt ut.
God signering av Stabæk dette. Meget sterkt vindu av dem sånn generelt egentlig. Høgh, Petterson, Walstad, Mush og nå Kabran er alle veldig solide signeringer for et lag som jeg på forhånd trodde kom til å slite i bunnen av tabellen. Han brassen deres ser ikke så verst ut heller.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Fotballidiot skrev: tor mar 23, 2023 11:02 am
Jesman skrev: tor mar 23, 2023 10:32 am Da var Kabran offisielt klar for Stabæk - https://www.stabak.no/nyheter/kevin-kab ... or-stabaek

Jeg er ikke bekymret over at vi mister han, men tillater meg å uttrykke skepsis til at spillertroppen vår blir stadig likere. Altså spillere med de samme ferdighetene. Spissene våre er ganske like, kantspillerne er ganske like og de forskjellige midtbanespillerne er ganske like i forhold til rollene de skal fylle. Hvem skal komme fra benken å snu et kampbilde hvor taktikken vår ikke fungerer? Tidligere har vi hatt Torsteinbø, Fridjonsson og Kabran som stod for en del andre ting enn hva taktikken vår skulle tilsi, ergo kunne de ikke regne med å starte. Hvem har vi nå, som skiller seg ut fra resten? Salvesen kan nok fungere i to-spann med en annen spiss, og Sandberg kan nok spille innleggskant type Gunnar Aase, men etter dem ser det rimelig tynt ut.
Austbø har vel helt andre ferdigheter enn Svendsen? Auklend er vel også egentlig kant og også Kvia Egeskog har vel spilt mest kant?
Hvorvidt man blir innleggskant har vel noe med planen å gjøre? Austø og Auklend er vel spillere som er flinke å utfordre hvorvidt man går utover eller innover vil vel avgjøres mye ift hvilken side man spiller?
Er usikker på hvor like spissene egentlig er. De har noen fellestrekk, men også flere ulikheter.
Jeg syns ikke ferdighetene til Austbø og Svendsen er så ulike. Kantspillerne våre er alle typer som søker innover i banen syns jeg. Alle samme er skuddsterke, men med motsatt bein av siden de spiller på. Såkalt innoverkanter. Mot en motstander som klumper seg sammen i midten, fks Strømsgodset, vil vår spillestil med innoverkanter, bli mindre effektiv. Det har vi også sett eksempler på, både fra Eliteserien i fjor og oppkjøring i år.

Det jeg savner, er spillere som kan by på andre ferdigheter enn dette. Sandberg har en presis dødballfot, og bør derfor være i stand til å slå presise innlegg fra kantposisjon, også i fart. Tripic i all sin brillianse, søker som regel innover i banen, men om han må stoppe opp å slå innlegget med høyrefoten, kommer ofte innlegget for sent i forhold til innkommende spillere i boks.

Auklend tenker jeg mest på som et alternativ til Nilsen Tangen. De er for meg dønn like. Nilsen Tangen litt mer gjennombruddshissig, mens Auklend er mer driblesterk. Ingen av disse bør spille på kanten. Kvia Egeskog har spilt mye kant, men som jeg har skrevet før, ser jeg mer på ham som et alternativ sentralt på midten, som indreløper. Han kommer med andre ferdigheter enn fks Løkberg, Solbakken, YEDL og Yazbek.

Ser andre stiller spørrsmål om hva vi faktisk mangler; jeg mener vi fremdeles mangler en offensiv spiller med en god venstrefot. En som kan ta seg dypt ned på venstresiden og slå innlegg i fart. Da kan vi true motstander litt annerledes enn det jeg mener vi gjør i vår vanlige 4-3-3, når situasjonen krever at vi avviker fra akkurat det systemet.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Ser andre stiller spørrsmål om hva vi faktisk mangler; jeg mener vi fremdeles mangler en offensiv spiller med en god venstrefot. En som kan ta seg dypt ned på venstresiden og slå innlegg i fart. Da kan vi true motstander litt annerledes enn det jeg mener vi gjør i vår vanlige 4-3-3, når situasjonen krever at vi avviker fra akkurat det systemet.
Det skal vel i utgangspunktet backene gjøre når vi spiller med "innover kant"? Får man de rette relasjoner på begge sider med stadig overlappende backer så har man 2 muligheter.
Fordelen med innoverkant er når vi har skikkelige offansive backer som er med å skaper alternativer. Synes Tripic og Pattynama fungerte veldig bra sammen i starten.

Austbø ble vel forøvrig brukt på høyrekant når Tripic var tilgjengelig. Det var vel også en posisjon han hadde bevisst spilt på 2 laget i fjor? Da er han vel ikke nødvendigvis lengre noen innoverkant?

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1459

Legg inn av 4pLaY »

"Figgjos egen Birkir Bjarnason kan være på vei tilbake til Viking. Spilleren som tilbrakte en rekke gode sesonger i Viking før han dro utelands er nå under kontrakt med tyrkiske Adana Demirspor fram til sommeren.

Han jobber nå med å terminere kontrakten i klubben, får Nettavisen opplyst fra flere islandske kilder.

Tidligere i vinter trente Bjarnason med Viking.

Sportssjef i Viking Erik Nevland forteller at Viking foreløpig ikke har tatt stilling til dette.

– Vi har ikke diskutert saken, så jeg kan ikke kommentere det akkurat nå, sier Nevland til Sandnesposten."

https://www.sandnesposten.no/kan-vare-p ... 105-726851

Jesman

Legg inn av Jesman »

Fotballidiot skrev: tor mar 23, 2023 11:42 am
Ser andre stiller spørrsmål om hva vi faktisk mangler; jeg mener vi fremdeles mangler en offensiv spiller med en god venstrefot. En som kan ta seg dypt ned på venstresiden og slå innlegg i fart. Da kan vi true motstander litt annerledes enn det jeg mener vi gjør i vår vanlige 4-3-3, når situasjonen krever at vi avviker fra akkurat det systemet.
Det skal vel i utgangspunktet backene gjøre når vi spiller med "innover kant"? Får man de rette relasjoner på begge sider med stadig overlappende backer så har man 2 muligheter.
Fordelen med innoverkant er når vi har skikkelige offansive backer som er med å skaper alternativer. Synes Tripic og Pattynama fungerte veldig bra sammen i starten.

Austbø ble vel forøvrig brukt på høyrekant når Tripic var tilgjengelig. Det var vel også en posisjon han hadde bevisst spilt på 2 laget i fjor? Da er han vel ikke nødvendigvis lengre noen innoverkant?
Backene skal gjøre dette med innoverkanter ja, men Viking har fremdeles ikke lykkes med å finne backer med presise innlegg som sin store styrke. Gjennombruddshissige kondishester har vi mange av, men presisjon mangler man fullstendig blant backene. Jeg syns også Pattynama og Tripic har fungert fint sammen til tider.

Austbø på høyrekanten er definitvt ikke ren innoverkant. Men foreløpig syns jeg han søker mye innover, uansett hvilken side han spiller. Han kan veldig gjerne utvikle seg til en dødlinje-kant også. Høyrekanten er da heller ikke det jeg adresserer som problemet her. Alle kantspillerne våre er egentlig klassiske høyrekanter, men som helst vil spille venstre fordi da kan de skjære inn fra kanten. Og selv om Pattynama og Tripic har funnet tonen enkelte ganger, syns jeg vi fremdeles mangler et venstre-fotet alternativ fremover i banen.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

4pLaY skrev: tor mar 23, 2023 11:51 am "Figgjos egen Birkir Bjarnason kan være på vei tilbake til Viking. Spilleren som tilbrakte en rekke gode sesonger i Viking før han dro utelands er nå under kontrakt med tyrkiske Adana Demirspor fram til sommeren.

Han jobber nå med å terminere kontrakten i klubben, får Nettavisen opplyst fra flere islandske kilder.

Tidligere i vinter trente Bjarnason med Viking.

Sportssjef i Viking Erik Nevland forteller at Viking foreløpig ikke har tatt stilling til dette.

– Vi har ikke diskutert saken, så jeg kan ikke kommentere det akkurat nå, sier Nevland til Sandnesposten."

https://www.sandnesposten.no/kan-vare-p ... 105-726851
Skeptisk, meget skeptisk.

Vil mye heller at vi skal gi minutter til våre up and coming. Hvis han kommer inn MÅ det bli utlån på minst en av Kvissa eller Aukis.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Mr_Sjokomelk skrev: tor mar 23, 2023 12:29 pm
4pLaY skrev: tor mar 23, 2023 11:51 am "Figgjos egen Birkir Bjarnason kan være på vei tilbake til Viking. Spilleren som tilbrakte en rekke gode sesonger i Viking før han dro utelands er nå under kontrakt med tyrkiske Adana Demirspor fram til sommeren.

Han jobber nå med å terminere kontrakten i klubben, får Nettavisen opplyst fra flere islandske kilder.

Tidligere i vinter trente Bjarnason med Viking.

Sportssjef i Viking Erik Nevland forteller at Viking foreløpig ikke har tatt stilling til dette.

– Vi har ikke diskutert saken, så jeg kan ikke kommentere det akkurat nå, sier Nevland til Sandnesposten."

https://www.sandnesposten.no/kan-vare-p ... 105-726851
en av Kvissa eller Aukis.
Jeg lo faktisk litt høyt, jeg gjorde det. :-)

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ledig plass på utenlandskvoten
Sparer lønnskroner
Ikke mistet noenting sportslig da han ville og burde være langt bak i køen
En meget god nyhet.

Birkir inn er jeg også positiv til. Veldig spent på nivået. Han er en annen type enn de andre indreløperne og spilte på høyt nivå (landslag) helt fram til i høst. Jeg er positiv til det motsatte er bevist

Fygaren

Legg inn av Fygaren »

Birkir forlot Viking på en helt forferdelig måte. Rent spillemessig. En sterk kontrast til Veton Berisha, sånn sett. 12 år etter? Hjertelig velkommen tilbake. Prestert på meget høyt nivå, og vel verd det om Viking tar en sjanse på at han fremdeles har det inne. Han er en langt klokere spiller nå, enn han var tidligere.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Billig, lokal og går vel utenom utenlandskvoten?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

AllElite skrev: tor mar 23, 2023 3:00 pm Billig, lokal og går vel utenom utenlandskvoten?
I overgangssum, ja. Men trolig høy lønn og SOF. Jeg er litt ambivalent til denne overgangen. Likte ikke måten han dro på, og han er nå 34 (!) år gammel. Hvor mange hjemvendte spillere i denne alderen lykkes? Og vil vi at han skal ta plassen til en av de unge vi forsøker å utvikle? Hvordan vil en eldre kropp reagere på stadige skifter av underlag?

Vi får se. «Birken» er utvilsomt en spiller Viking vil ha god nytte av på sitt høyeste nivå. Spørsmålet er om han har det inne lenger og fortsatt er motivert når det gjør litt vondt.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Vet ikke om Ciljan satte fyr på RBK heller etter hans gjenkomst? Birkir kan vel komme - men bør neppe heve høyeste lønna i klubben.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Vikingen skrev: tor mar 23, 2023 3:14 pm
AllElite skrev: tor mar 23, 2023 3:00 pm Billig, lokal og går vel utenom utenlandskvoten?
I overgangssum, ja. Men trolig høy lønn og SOF. Jeg er litt ambivalent til denne overgangen. Likte ikke måten han dro på, og han er nå 34 (!) år gammel. Hvor mange hjemvendte spillere i denne alderen lykkes? Og vil vi at han skal ta plassen til en av de unge vi forsøker å utvikle? Hvordan vil en eldre kropp reagere på stadige skifter av underlag?

Vi får se. «Birken» er utvilsomt en spiller Viking vil ha god nytte av på sitt høyeste nivå. Spørsmålet er om han har det inne lenger og fortsatt er motivert når det gjør litt vondt.
Når jeg skrev billig, så mente jeg også lønn. Hvis han krever masse lønn/SOF og fast plass, så er jeg skeptisk.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Brekalo med sitt første landslagsmål for Slovenia borte mot Kazakhstan. Brekalo kom inn etter 4 minutter og kostet først Slovenia en baklengs. Utlignet deretter til 1-1 rett etter pause. 40 minutter igjen.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Lunken til Birkir Bjarnason. Der må Viking gjøre en grundig jobb med å kartlegge både nivå og ikke minst motivasjon. Rutine er vel og bra det, men er han typen som inspirerer dem rundt seg? Vanskelig for å se det for meg.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Brekalo senker ikke akkurat prisen sin om dagen. Scoring mot Kazakhstan i Em kvaliken i dag.

Jesman

Legg inn av Jesman »

AllElite skrev: tor mar 23, 2023 7:18 pm Brekalo senker ikke akkurat prisen sin om dagen. Scoring mot Kazakhstan i Em kvaliken i dag.
Misset som skrevet markeringen sin totalt da Kazakhstan tok ledelsen også. Men overall gjorde han en god kamp.

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

AllElite skrev: tor mar 23, 2023 7:18 pm Brekalo senker ikke akkurat prisen sin om dagen. Scoring mot Kazakhstan i Em kvaliken i dag.
Gunnarsson er i nabolaget til Slovenia, nærmere bestemt Bosnia-Hercegovina, riktignok reservekeeper. Btw, noen som vet om Tripic noensinne har vært aktuell for landslagsspill der? Aner ikke noe om nivået der, utenom at både Kung Zlatan og flere andre store profiler har røtter derfra.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Jesman skrev: tor mar 23, 2023 9:12 pm
AllElite skrev: tor mar 23, 2023 7:18 pm Brekalo senker ikke akkurat prisen sin om dagen. Scoring mot Kazakhstan i Em kvaliken i dag.
Misset som skrevet markeringen sin totalt da Kazakhstan tok ledelsen også. Men overall gjorde han en god kamp.
Whoops, burde ha lest litt lenger opp :shock: Men fint han fikk revansjert seg litt.

Champis

Legg inn av Champis »

Linselusa skrev: tor mar 23, 2023 11:27 am
Jesman skrev: tor mar 23, 2023 10:32 am Da var Kabran offisielt klar for Stabæk - https://www.stabak.no/nyheter/kevin-kab ... or-stabaek

Jeg er ikke bekymret over at vi mister han, men tillater meg å uttrykke skepsis til at spillertroppen vår blir stadig likere. Altså spillere med de samme ferdighetene. Spissene våre er ganske like, kantspillerne er ganske like og de forskjellige midtbanespillerne er ganske like i forhold til rollene de skal fylle. Hvem skal komme fra benken å snu et kampbilde hvor taktikken vår ikke fungerer? Tidligere har vi hatt Torsteinbø, Fridjonsson og Kabran som stod for en del andre ting enn hva taktikken vår skulle tilsi, ergo kunne de ikke regne med å starte. Hvem har vi nå, som skiller seg ut fra resten? Salvesen kan nok fungere i to-spann med en annen spiss, og Sandberg kan nok spille innleggskant type Gunnar Aase, men etter dem ser det rimelig tynt ut.
God signering av Stabæk dette. Meget sterkt vindu av dem sånn generelt egentlig. Høgh, Petterson, Walstad, Mush og nå Kabran er alle veldig solide signeringer for et lag som jeg på forhånd trodde kom til å slite i bunnen av tabellen. Han brassen deres ser ikke så verst ut heller.

Tror Fredrik Haugen er en av de bedre signeringene de har gjort.

Gibbegaffel

Legg inn av Gibbegaffel »

AllElite skrev: tor mar 23, 2023 9:28 pm
Jesman skrev: tor mar 23, 2023 9:12 pm
AllElite skrev: tor mar 23, 2023 7:18 pm Brekalo senker ikke akkurat prisen sin om dagen. Scoring mot Kazakhstan i Em kvaliken i dag.
Misset som skrevet markeringen sin totalt da Kazakhstan tok ledelsen også. Men overall gjorde han en god kamp.


Whoops, burde ha lest litt lenger opp :shock: Men fint han fikk revansjert seg litt.

Brekalo ble da vitterlig også kåret til BB, sier litt om nivået hans nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»