Viking FK

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Viking FK

Legg inn av TAdams6 »

Rugland Ree sto i målet når Norge G19
Slo Frankrike 2-1 og dermed et Norge klare for mesterskap. Veldig kjekt.

Nusa med vanvittig scoring som avgjorde kampen

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Vikingen skrev: søn mar 26, 2023 7:51 am
Nishy skrev: søn mar 26, 2023 4:50 am
Vikingen skrev: fre mar 24, 2023 10:03 pm Jeg er spesielt skeptisk til midtbanespillere som returnerer. Jeg kan ikke komme på en eneste suksess. Tettey og Skjelbred løftet ikke rbk. Henriksen ble midtstopper.
Eikrem har ikke vært så halvgærn :roll:
Kan ikke sammenlignes. Han kom jo tilbake til Molde for lenge siden, og er fortsatt 2 år yngre. Jeg hadde heller ikke klagd om vi hentet Birkir da han var 27.
Jeg husker bare at det var mange kommentarer om at han kom til å floppe, mislykkede utenlandsopphold, over middagshøyden osv.

Men du har rett i at han ikke var like gammel som de nevnte.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Ny internasjonal kamp for gullkalven vår. Slovenia slår San Marino 2-0 og Brekalo spiller hele kampen. Nå var ikke motstanden all verden, men...

Brekalo blir kåret til banens nest beste spiller hos sofascore.com, med 7,6/10 på børsen

Brekalo blir kåret til banens tredje beste spiller hos whoscored.com, med 7,5/10 på børsen

Bjørnø må trene enda mer knebøy fremover, for etter salget av Brekalo, så blir lommeboka fryktelig tung å ha i bukselommen!

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Det er på grensen til skandaløst at Brekalo ikke har fått et kosenavn her inne. Jeg foreslår herved Brekkas.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Vikingen skrev: fre mar 24, 2023 10:03 pm
Wintrhop skrev: fre mar 24, 2023 9:53 pm Tenk på all erfaringer han bidrar med?
Hva hjelper det om han ikke bidrar på banen? Eller om han hever høy lønn? Hvilken erfaring har han som vi ikke har i klubben fra før?

Jeg er spesielt skeptisk til midtbanespillere som returnerer. Jeg kan ikke komme på en eneste suksess. Tettey og Skjelbred løftet ikke rbk. Henriksen ble midtstopper.
Har Skjelbred vært så ille da? Har lest mange rosende ord om han fra RBK-fansen og synes han har sett ganske ålreit ut i en del av RBK-kampene jeg har sett. Uten at jeg har studert de så nøye. Da han forlenget i høst var også tilbakemeldingene ganske gode.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Som nevnt her i tråden får Vikingpodden besøk av Jensen / Batty i dag.
Ønsker dere svar på noe, er det mulig å ende inn ting podden kan spørre om.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Wiggum skrev: man mar 27, 2023 12:50 am Har Skjelbred vært så ille da? Har lest mange rosende ord om han fra RBK-fansen og synes han har sett ganske ålreit ut i en del av RBK-kampene jeg har sett. Uten at jeg har studert de så nøye. Da han forlenget i høst var også tilbakemeldingene ganske gode.
► Show Spoiler
Han har sikkert ikke vært så ille, men er det godt nok? Jeg tror man forventet mye mer. Han har også vært ekstremt mye skadet. Litt som De Lanlay. Han har heller ikke vært så ille. Men per krone har han vært en gigaflopp. Det er jo det jeg frykter med evt Birkir også. At Viking rett og slett legger langt mer penger på bordet enn hva Birkir kan levere. Jeg har vanskelig for å se for meg at Birkir ikke vil heve lønn opp mot de beste i klubben.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: man mar 27, 2023 7:41 am Som nevnt her i tråden får Vikingpodden besøk av Jensen / Batty i dag.
Ønsker dere svar på noe, er det mulig å ende inn ting podden kan spørre om.
Og Espen Iversen kommer til Felt O i morgen. Blir en fin podcast-uke.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Viking har denne uken en ny prøvespiller på besøk.

Rockson Yeboah 2004 modell stopper fra Ghana. En spillet som ga ett veldig solid første inntrykk. Sønnen til Anthony 🙂?

Svært rolig og avslappet og rolig med ballen, rask, høyrest og ganske elegant i stilen. Er RA som har artikkelen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: man mar 27, 2023 3:05 pm Viking har denne uken en ny prøvespiller på besøk.

Rockson Yeboah 2004 modell stopper fra Ghana. En spillet som ga ett veldig solid første inntrykk. Sønnen til Anthony 🙂?

Svært rolig og avslappet og rolig med ballen, rask, høyrest og ganske elegant i stilen. Er RA som har artikkelen.
Jeg har ikke noe imot at vi henter ekstremt spennende unge spillere.
Men skulle ønske vi var litt mer målrettet i forhold til posisjoner.
Er det kun midtstoppere vi kan hente? Brekalo, Diop, Stensness, Paulsen, Jone Berg, Vevatne.
Henter vi et stopper talent så er det en falitt erklæring mot Paulsen og Berg. Det betyr også at Diop har vært mindre vellykket.

For alt i verden, kan være han er bedre enn alle våre stoppere. Men kabalen må gå opp. Noen må ut på stopperplass hvis nye kommer inn.
Vi kan ikke bruke Stensness, Brekalo, Diop og ny mann - 4 mann på utenlandskvoten i samme posisjon. Pluss 2 venstrebacker. 6 mann i forsvar på kvoten.

Er det noen plan bak dette? Eller lukker man øynene, kaster ei pil og håper den treffer blink?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nå kan det være Nevland og co vet mer enn meg. At Brekalo blir solgt, at man da trenger ny mann inn. At Diop ikke er klar til å ta jobben.
Jeg har ikke noe imot spennende talenter. Men...

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

En stopper som er avslappet og rolig med ballen kan vel fort innta en 6'er rolle også ?

Men akkurat midtstoppere har vi i utgangspunktet nok av

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Skjønner man er skeptisk, men dumt å ikke gi Birkir sjansen på en kort kontrakt. Krever han en lang kontrakt, stiller det seg derimot annerledes. Hvis han bare var interessert i penger, så tjener han vel mer i Tyrkia. At han vil bort for å spille tolker jeg som et tegn på at han vil tilbake på landslaget. Det må jo være positivt.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

KimBlund skrev: tir mar 28, 2023 10:55 am Skjønner man er skeptisk, men dumt å ikke gi Birkir sjansen på en kort kontrakt. Krever han en lang kontrakt, stiller det seg derimot annerledes. Hvis han bare var interessert i penger, så tjener han vel mer i Tyrkia. At han vil bort for å spille tolker jeg som et tegn på at han vil tilbake på landslaget. Det må jo være positivt.
Etter å ha hørt Vikingpodden i dag er jeg usikker på hvor aktuelt det er for noen av partene. Men det kan jo være de ikke kan si noe.

Forsto han var 6'er på trening. Og det er iallefall en posisjon vi gjerne skulle hatt mer konkurranse i.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Har lest gjennom Iversen innlegg om Birkir. Har ekstrem liten forståelse for hvorfor Viking skal hente Bjarnason.
1. 35 år - Ikke i særlig fysisk form (ifølge Iversen)
2. Vi mangler fart på midtbanen, ikke en ferdighet han har
3. VI har enormt med midtbanespillere
4. Har nevnt flere ganger at han ikke trives på kunstgress.
5. Gikk gratis fra klubben sist, hvor han presterte meget labert de siste månedene?

Ja han har erfaring fra utlandet + har vært god for Island en periode. Ser hverken nostalgien eller hva han skal bidra med, evt noen som har sett ham på trening?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Blirdetgull? skrev: tir mar 28, 2023 1:53 pm Har lest gjennom Iversen innlegg om Birkir. Har ekstrem liten forståelse for hvorfor Viking skal hente Bjarnason.
1. 35 år - Ikke i særlig fysisk form (ifølge Iversen)
2. Vi mangler fart på midtbanen, ikke en ferdighet han har
3. VI har enormt med midtbanespillere
4. Har nevnt flere ganger at han ikke trives på kunstgress.
5. Gikk gratis fra klubben sist, hvor han presterte meget labert de siste månedene?

Ja han har erfaring fra utlandet + har vært god for Island en periode. Ser hverken nostalgien eller hva han skal bidra med, evt noen som har sett ham på trening?
1 ) Nå skrev vel Iversen også at han fortsatt var en god spiller? (Selv om han ikke virker i kjempeslag fysisk nå er han fortsatt en god spiller.) Så trenger muligens bare litt tid ift den fysiske formen.
2) Mangler vi fart på midtbanen ? Vi har flere spillere med evnen til rask forflytning som er den viktige egenskapen. Med Birkirs erfaring og evne til å lese spill samt gå på lure løp kan det fort kompensere for manglende toppfart. Uten jeg har sett for mye av Birkir de senere årene har han vel mer pondus også enn mange av våre midtbanespillere og er vel også relativt OK hodespiller?
3) Vi har mange midtbanespillere ja, men ikke mange som passer i 6'er rollen. Vi har heller ingen med den erfaringen Birkir har. Sødal er pt den mest nærliggende erstatter til Solbakken. Usikker på om det holder.
4) Ønsker han å skrive under for Viking så har han vel slått seg til ro med kunstgress? Har iallefall selv tatt iniativ til å trene med Viking og var nok da smertelig klar over hvilket underlag de hadde.
På det tidspunktet også det dårligste kunstgresset i eliten (endres vel de nærmeste dagene)
5) Hva han gjorde sist betyr lite om han kan dekke ett behov nå. Regner uansett med det ville blitt en kort kontrakt og med relativt lav kost. Gir muligens større mulighet til ett utlån for Sødal hvor han kan få jevnlig spilletid istedenfor å være backup i Viking?

Regner med de i Viking som skal ta avgjørelsen har sett ham på trening og vet om det er verdt det?

Jeg aner ikke hva som er fasiten, men mistenker Birkir har noen egenskaper vi kunne hatt bruk for. Kanskje en som kan være med å heve nivået på feltet og også konkurransen.
Men det forutsetter selvsagt at han er motivert (noe jeg tror landslagsplassen er nok til) og at han konkurrerer på lik linje med resten.

Enn så lenge sier jeg meg enig med Iversen. Hvorfor ikke ta sjansen og ikke minst ift prøvespilleren om han viser seg å være så god som man har inntrykk av.
Birkir spilte senenst på det Islandske landslaget forrige sesong. Så tipper han fortsatt har litt fotball i seg.
Sist redigert av Fotballidiot den tir mar 28, 2023 2:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Fotballidiot skrev: tir mar 28, 2023 2:09 pm
Blirdetgull? skrev: tir mar 28, 2023 1:53 pm Har lest gjennom Iversen innlegg om Birkir. Har ekstrem liten forståelse for hvorfor Viking skal hente Bjarnason.
1. 35 år - Ikke i særlig fysisk form (ifølge Iversen)
2. Vi mangler fart på midtbanen, ikke en ferdighet han har
3. VI har enormt med midtbanespillere
4. Har nevnt flere ganger at han ikke trives på kunstgress.
5. Gikk gratis fra klubben sist, hvor han presterte meget labert de siste månedene?

Ja han har erfaring fra utlandet + har vært god for Island en periode. Ser hverken nostalgien eller hva han skal bidra med, evt noen som har sett ham på trening?
1 ) Nå skrev vel Iversen også at han fortsatt var en god spiller? (Selv om han ikke virker i kjempeslag fysisk nå er han fortsatt en god spiller.) Så trenger muligens bare litt tid ift den fysiske formen.
2) Mangler vi fart på midtbanen ? Vi har flere spillere med evnen til rask forflytning som er den viktige egenskapen. Med Birkirs erfaring og evne til å lese spill samt gå på lure løp kan det fort kompensere for manglende toppfart.
3) Vi har mange midtbanespillere ja, men ikke mange som passer i 6'er rollen. Vi har heller ingen med den erfaringen Birkir har. Sødal er pt den mest nærliggende erstatter til Solbakken. Usikker på om det holder.
4) Ønsker han å skrive under for Viking så har han vel slått seg til ro med kunstgress? Har iallefall selv tatt iniativ til å trene med Viking og var nok da smertelig klar over hvilket underlag de hadde.
På det tidspunktet også det dårligste kunstgresset i eliten (endres vel de nærmeste dagene)
5) Hva han gjorde sist betyr lite om han kan dekke ett behov nå. Regner uansett med det ville blitt en kort kontrakt og med relativt lav kost. Gir muligens større mulighet til ett utlån for Sødal hvor han kan få jevnlig spilletid istedenfor å være backup i Viking?

Regner med de i Viking som skal ta avgjørelsen har sett ham på trening og vet om det er verdt det?

Jeg aner ikke hva som er fasiten, men mistenker Birkir har noen egenskaper vi kunne hatt bruk for. Kanskje en som kan være med å heve nivået på feltet og også konkurransen.
Men det forutsetter selvsagt at han er motivert (noe jeg tror landslagsplassen er nok til) og at han konkurrerer på lik linje med resten.

Enn så lenge sier jeg meg enig med Iversen. Hvorfor ikke ta sjansen og ikke minst ift prøvespilleren om han viser seg å være så god som man har inntrykk av.
Noen gode poenger. Husker ham stort sett for gode avslutningsferdigheter, det er jo faktisk noe vi akutt mangler. Ekstremt liten skadehistorikk på TM. Skjønner ikke helt vitsen med typ 3-4mnd kontrakt hvis han må komme seg i form først. Mer spennende på prøvespilleren!

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Blirdetgull? skrev: tir mar 28, 2023 2:20 pm
Fotballidiot skrev: tir mar 28, 2023 2:09 pm
Blirdetgull? skrev: tir mar 28, 2023 1:53 pm Har lest gjennom Iversen innlegg om Birkir. Har ekstrem liten forståelse for hvorfor Viking skal hente Bjarnason.
1. 35 år - Ikke i særlig fysisk form (ifølge Iversen)
2. Vi mangler fart på midtbanen, ikke en ferdighet han har
3. VI har enormt med midtbanespillere
4. Har nevnt flere ganger at han ikke trives på kunstgress.
5. Gikk gratis fra klubben sist, hvor han presterte meget labert de siste månedene?

Ja han har erfaring fra utlandet + har vært god for Island en periode. Ser hverken nostalgien eller hva han skal bidra med, evt noen som har sett ham på trening?
1 ) Nå skrev vel Iversen også at han fortsatt var en god spiller? (Selv om han ikke virker i kjempeslag fysisk nå er han fortsatt en god spiller.) Så trenger muligens bare litt tid ift den fysiske formen.
2) Mangler vi fart på midtbanen ? Vi har flere spillere med evnen til rask forflytning som er den viktige egenskapen. Med Birkirs erfaring og evne til å lese spill samt gå på lure løp kan det fort kompensere for manglende toppfart.
3) Vi har mange midtbanespillere ja, men ikke mange som passer i 6'er rollen. Vi har heller ingen med den erfaringen Birkir har. Sødal er pt den mest nærliggende erstatter til Solbakken. Usikker på om det holder.
4) Ønsker han å skrive under for Viking så har han vel slått seg til ro med kunstgress? Har iallefall selv tatt iniativ til å trene med Viking og var nok da smertelig klar over hvilket underlag de hadde.
På det tidspunktet også det dårligste kunstgresset i eliten (endres vel de nærmeste dagene)
5) Hva han gjorde sist betyr lite om han kan dekke ett behov nå. Regner uansett med det ville blitt en kort kontrakt og med relativt lav kost. Gir muligens større mulighet til ett utlån for Sødal hvor han kan få jevnlig spilletid istedenfor å være backup i Viking?

Regner med de i Viking som skal ta avgjørelsen har sett ham på trening og vet om det er verdt det?

Jeg aner ikke hva som er fasiten, men mistenker Birkir har noen egenskaper vi kunne hatt bruk for. Kanskje en som kan være med å heve nivået på feltet og også konkurransen.
Men det forutsetter selvsagt at han er motivert (noe jeg tror landslagsplassen er nok til) og at han konkurrerer på lik linje med resten.

Enn så lenge sier jeg meg enig med Iversen. Hvorfor ikke ta sjansen og ikke minst ift prøvespilleren om han viser seg å være så god som man har inntrykk av.
Noen gode poenger. Husker ham stort sett for gode avslutningsferdigheter, det er jo faktisk noe vi akutt mangler. Ekstremt liten skadehistorikk på TM. Skjønner ikke helt vitsen med typ 3-4mnd kontrakt hvis han må komme seg i form først. Mer spennende på prøvespilleren!
Startet på sentral midtbane som kaptein for Island 16/11-22. Var også i troppen til klubblaget og med innhopp helt til i slutten av januar. Så bør vel ikke ta så veldig lang tid å få han matchfit igjen om han ikke er det?

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Fotballidiot skrev: tir mar 28, 2023 2:30 pm
Blirdetgull? skrev: tir mar 28, 2023 2:20 pm
Fotballidiot skrev: tir mar 28, 2023 2:09 pm

1 ) Nå skrev vel Iversen også at han fortsatt var en god spiller? (Selv om han ikke virker i kjempeslag fysisk nå er han fortsatt en god spiller.) Så trenger muligens bare litt tid ift den fysiske formen.
2) Mangler vi fart på midtbanen ? Vi har flere spillere med evnen til rask forflytning som er den viktige egenskapen. Med Birkirs erfaring og evne til å lese spill samt gå på lure løp kan det fort kompensere for manglende toppfart.
3) Vi har mange midtbanespillere ja, men ikke mange som passer i 6'er rollen. Vi har heller ingen med den erfaringen Birkir har. Sødal er pt den mest nærliggende erstatter til Solbakken. Usikker på om det holder.
4) Ønsker han å skrive under for Viking så har han vel slått seg til ro med kunstgress? Har iallefall selv tatt iniativ til å trene med Viking og var nok da smertelig klar over hvilket underlag de hadde.
På det tidspunktet også det dårligste kunstgresset i eliten (endres vel de nærmeste dagene)
5) Hva han gjorde sist betyr lite om han kan dekke ett behov nå. Regner uansett med det ville blitt en kort kontrakt og med relativt lav kost. Gir muligens større mulighet til ett utlån for Sødal hvor han kan få jevnlig spilletid istedenfor å være backup i Viking?

Regner med de i Viking som skal ta avgjørelsen har sett ham på trening og vet om det er verdt det?

Jeg aner ikke hva som er fasiten, men mistenker Birkir har noen egenskaper vi kunne hatt bruk for. Kanskje en som kan være med å heve nivået på feltet og også konkurransen.
Men det forutsetter selvsagt at han er motivert (noe jeg tror landslagsplassen er nok til) og at han konkurrerer på lik linje med resten.

Enn så lenge sier jeg meg enig med Iversen. Hvorfor ikke ta sjansen og ikke minst ift prøvespilleren om han viser seg å være så god som man har inntrykk av.
Noen gode poenger. Husker ham stort sett for gode avslutningsferdigheter, det er jo faktisk noe vi akutt mangler. Ekstremt liten skadehistorikk på TM. Skjønner ikke helt vitsen med typ 3-4mnd kontrakt hvis han må komme seg i form først. Mer spennende på prøvespilleren!
Startet på sentral midtbane som kaptein for Island 16/11-22. Var også i troppen til klubblaget og med innhopp helt til i slutten av januar. Så bør vel ikke ta så veldig lang tid å få han matchfit igjen om han ikke er det?
Jeg er overbevist, verdt å gi det et forsøk. Blir sikkert ikke dyrt uansett. Nå er Kvia skadet i tillegg.
Yazbek, HNT, Løkberg, Solbakken, Sødal (Kvia) + Bjarnason bør være god rotasjon

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


Jeg er overbevist, verdt å gi det et forsøk. Blir sikkert ikke dyrt uansett. Nå er Kvia skadet i tillegg.
Yazbek, HNT, Løkberg, Solbakken, Sødal (Kvia) + Bjarnason bør være god rotasjon
Jeg er ikke overbevist for jeg har ikke sett ham :-) Vet heller ikke hvordan han vil påvirke garderoben.
Men så veldig feil kan det jo ikke gå? I verste fall noen månedslønners kostnad.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Etter det SA erfarer er det kun aktuelt å gi Birkir en korttidskontrakt om han fristilles fra klubben sin.
Ser heller ikke den store gevinsten her, men kanskje vi kan bli overrasket.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Iversen bruker å ha peiling.

Han mener at Viking bør gå for både Birkir og prøvespilleren fra Ghana..Når det gjelder forsvarspiileren virker det som en sjelden vare. Så mye skal han faktisk ha imponert på to treninger.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: tir mar 28, 2023 4:10 pm Iversen bruker å ha peiling.

Han mener at Viking bør gå for både Birkir og prøvespilleren fra Ghana..Når det gjelder forsvarspiileren virker det som en sjelden vare. Så mye skal han faktisk ha imponert på to treninger.
Vi hadde 2 prøvespillere for noen år siden hvor alle sa at de var noe helt utenom det vanlige etter ei trening eller to. De 2 var Adegbenro og Abdullahi. Hvis det sies det samme om han her, så er det bare å signere.

Så må Viking gjøre noe med kabalen på stopperplass. Brekalo må selges for 50 mill til sommeren.

Birkir håper jeg vi signerer. Korttidskontrakt. Ingen fare økonomisk. Bare en potensiell oppside sportslig. Lykkes han ikke, så utgjør det ikke store forskjellen. Men lykkes han og imponerer, så kan det fort bli en lengre kontrakt. Imponerer han og får 3-års kontrakt så har vi vært heldige. Så denne avtalen er det liten risiko med, kun en potensiell oppside.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

TAdams6 skrev: tir mar 28, 2023 5:23 pm
Nevi skrev: tir mar 28, 2023 4:10 pm Iversen bruker å ha peiling.

Han mener at Viking bør gå for både Birkir og prøvespilleren fra Ghana..Når det gjelder forsvarspiileren virker det som en sjelden vare. Så mye skal han faktisk ha imponert på to treninger.
Vi hadde 2 prøvespillere for noen år siden hvor alle sa at de var noe helt utenom det vanlige etter ei trening eller to. De 2 var Adegbenro og Abdullahi. Hvis det sies det samme om han her, så er det bare å signere.

Så må Viking gjøre noe med kabalen på stopperplass. Brekalo må selges for 50 mill til sommeren.

Birkir håper jeg vi signerer. Korttidskontrakt. Ingen fare økonomisk. Bare en potensiell oppside sportslig. Lykkes han ikke, så utgjør det ikke store forskjellen. Men lykkes han og imponerer, så kan det fort bli en lengre kontrakt. Imponerer han og får 3-års kontrakt så har vi vært heldige. Så denne avtalen er det liten risiko med, kun en potensiell oppside.
GIkk knall i første omgang, ble katta i sekken med Sale og Udoh

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Blirdetgull? skrev: tir mar 28, 2023 5:39 pm
TAdams6 skrev: tir mar 28, 2023 5:23 pm
Nevi skrev: tir mar 28, 2023 4:10 pm Iversen bruker å ha peiling.

Han mener at Viking bør gå for både Birkir og prøvespilleren fra Ghana..Når det gjelder forsvarspiileren virker det som en sjelden vare. Så mye skal han faktisk ha imponert på to treninger.
Vi hadde 2 prøvespillere for noen år siden hvor alle sa at de var noe helt utenom det vanlige etter ei trening eller to. De 2 var Adegbenro og Abdullahi. Hvis det sies det samme om han her, så er det bare å signere.

Så må Viking gjøre noe med kabalen på stopperplass. Brekalo må selges for 50 mill til sommeren.

Birkir håper jeg vi signerer. Korttidskontrakt. Ingen fare økonomisk. Bare en potensiell oppside sportslig. Lykkes han ikke, så utgjør det ikke store forskjellen. Men lykkes han og imponerer, så kan det fort bli en lengre kontrakt. Imponerer han og får 3-års kontrakt så har vi vært heldige. Så denne avtalen er det liten risiko med, kun en potensiell oppside.
GIkk knall i første omgang, ble katta i sekken med Sale og Udoh
Ja, der var det slett arbeid. Udoh ble de frelst fordi han hadde et vanvittig skudd når de var i Nigeria. Wow... var vel det som meldtes fra Nigeria. Blir litt som Faxe Jensen som scoret et langskudd for Danmark i EM i 92. Arsenal kjøpte han fordi han hadde det flotte langskuddet. I Arsenal hadde han omtrent ikke et mål på godt over 100 kamper.

Spørsmålene på flyplassen når de kom viste også at journalister hadde inntrykk av at spillerne hadde egenskaper, men spillerne svarte på andre egenskaper. Så det var ikke gjensidig forståelse hva som var styrkene deres. Var vel Goodchild som var speider dengang. De var vel ikke på prøvespill her? De ble vel speidet på i Nigeria og så kjøpt eller husker jeg feil?

Viking har ikke gjort det på samme måte etterpå, så de har nok lært at de gjorde mye feil den gang.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Godt landskampene er over. Dørgende kjedelig. Snart Eliteserie på gang. Generalprøve til helga.

Håper på et offensivt lag.
Ingen vingling.
høyt press, mye løp uten ball, masse bevegelse og mye vilje
Etter fjoråret fortjener vi noe bedre i år. En god start med å slå RBK hadde vært kickstart på sesongen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: tir mar 28, 2023 8:18 pm Godt landskampene er over.
Overraskende likt å følge Viking, faktisk.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: tir mar 28, 2023 9:08 pm
TAdams6 skrev: tir mar 28, 2023 8:18 pm Godt landskampene er over.
Overraskende likt å følge Viking, faktisk.
He, he. Sant det. Men Viking betyr mye mer enn landslaget

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Ble ikke så mye klokere av trenernes besøk i den siste Vikingpodden, annet enn at de fortsatt har stor tro på prosjektet sitt - naturlig nok. Får nesten bare se hvordan det går denne sesongen. Jeg er foreløpig lett skeptisk. Synes vi har mannskap til å komme høyere på tabellen i år. Trenerne snakker om at målet for sesongen er Europa til neste år. Det er jeg enig i at de bør få til.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Vikingen skrev: ons mar 29, 2023 9:55 am Ble ikke så mye klokere av trenernes besøk i den siste Vikingpodden, annet enn at de fortsatt har stor tro på prosjektet sitt - naturlig nok. Får nesten bare se hvordan det går denne sesongen. Jeg er foreløpig lett skeptisk. Synes vi har mannskap til å komme høyere på tabellen i år. Trenerne snakker om at målet for sesongen er Europa til neste år. Det er jeg enig i at de bør få til.
Jeg synes fremdeles Batty sier veldig mye riktig. Jensen sliter mer med å innrømme feilvurderinger og går kjappere i forsvarsposisjon når det blir tale om system og veksling av formasjoner, men jeg håper virkelig at de to klarer å snu motgang til medgang. Det er lokale trenere med et hjerte for viking som kan bli værende i klubben i mange år dersom fremgangen snart kommer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»