Viking FK

Svar
Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Re: Viking FK

Legg inn av Gorgi »

tokk skrev: søn jul 02, 2023 6:17 pm Er Traore på lån ut sesongen, eller til sommeren?
Ut sesongen med opsjon på kjøp

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: søn jul 02, 2023 4:55 pm
AllElite skrev: søn jul 02, 2023 4:51 pm
HNilsen skrev: søn jul 02, 2023 4:17 pm
Nei, den som har vært den jevnest beste. Ser du nyansen? Hvem mener du har vært bedre enn Svendsen, da? Denne våren?
Skrev vel jevnt over best?
Hvis vi kutter ut ordkløveriet - hvem har vært bedre av de offensive spillerne denne våren?
1 - Brekalo (3) 13p
2 - De Lanlay (2), Yazbek (1) 9p
4 - D’Agostino (2) 8p
5 - Tripic (1) 7p
6 - Solbakken (1), Bjørshol (1) 6p
8 - Svendsen 4p
9 - Gunnarsson, Stensness 2p
11 - Nilsen Tangen 1p

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

Gorgi skrev: søn jul 02, 2023 5:21 pm Bryne vinner 4-1 over Raufoss i dag. Det sier ennå mer om Vikings prestasjon på onsdag.
Jeg var så forbaska irritert at jeg faktisk tok turen ned til tjukkeste Jæren for å se dette Raufoss-laget på ny i solsteken.

Bryne hadde en i tverren, før de tidlige 1- og 2-0 scoringene. Landu-Landu og Sødal eide mb sentralt for Bryne, sistnevnte får for øvrig fort en fin karriere i Jåttåvågen. En tenåringsdebutant fra Bogafjell herjet stort mot et tafatt forsvar fra ammobygda. Ungkalven viste mer ila. denne kampen enn det Karlsbakk noensinne viste for både Bryne+Viking samlet. Tipper han er på blokka til Viking allerede, navnet er Sjur Torgersen - kåret til BB.

Ellers en god kamp av stopper og ex-Viking Sondre Norheim, som bekler både back- og stopperrollen. Muligens solid backup i Viking? En annen ex-Viking, Jens Husebø, fikk ikke noe innhopp i dag.

Statistisk krydder viser for øvrig at hjemmelaget alltid vinner komfortabelt når disse to lagene møtes (5-1, 2-0, 4-1, 3-1, 2-0, 5-0 og i dag 4-1).

Nevi

Legg inn av Nevi »

Var ett godt tidspunkt å møte Raufoss på.

Overrasker meg ikke at det laget giķk på en smell etter utladningen de må ha hatt etter kampen på onsdag.

I tillegg hadde Bryne flyt på omtrent på alle målene.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: søn jul 02, 2023 6:24 pm
HNilsen skrev: søn jul 02, 2023 4:55 pm
AllElite skrev: søn jul 02, 2023 4:51 pm

Skrev vel jevnt over best?
Hvis vi kutter ut ordkløveriet - hvem har vært bedre av de offensive spillerne denne våren?
1 - Brekalo (3) 13p
2 - De Lanlay (2), Yazbek (1) 9p
4 - D’Agostino (2) 8p
5 - Tripic (1) 7p
6 - Solbakken (1), Bjørshol (1) 6p
8 - Svendsen 4p
9 - Gunnarsson, Stensness 2p
11 - Nilsen Tangen 1p
Hva var poenget ditt? Kan "poenget" uttrykkes i resonnementer og argumenter?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: man jul 03, 2023 7:09 am
Vikingen skrev: søn jul 02, 2023 6:24 pm
HNilsen skrev: søn jul 02, 2023 4:55 pm Hvis vi kutter ut ordkløveriet - hvem har vært bedre av de offensive spillerne denne våren?
1 - Brekalo (3) 13p
2 - De Lanlay (2), Yazbek (1) 9p
4 - D’Agostino (2) 8p
5 - Tripic (1) 7p
6 - Solbakken (1), Bjørshol (1) 6p
8 - Svendsen 4p
9 - Gunnarsson, Stensness 2p
11 - Nilsen Tangen 1p
Hva var poenget ditt? Kan "poenget" uttrykkes i resonnementer og argumenter?
Hvordan kan du ikke forstå det? Du spør hvem som har vært bedre enn Sander Svendsen av Vikings offensive spillere så langt i år.

Ifølge vår egen avstemning er det flere offensive spillere vi har gitt mer poeng. Jeg trodde det poenget var helt opplagt..

Jhuns

Legg inn av Jhuns »

12 serierunder spilt og vi begynner kanskje å ane konturene av hvordan den endelige tabellen kan bli seende ut. Til tross for en bitteliten formdupp blir det nesten helt sikkert Glimt som vinner. Molde syns jeg virker sterke nok til å ta sølvet og tredjeplassen tror jeg står mellom Viking, Tromsø, Sarpsborg, Brann og under tvil Lillestrøm.

Når man ser på resultatene mot medaljekandidatene fra sesongen så langt er det egentlig råsterke greier:

- Forholdsvis kontrollert borteseier mot Sarpsborg.
- Et sterkt poeng i Tromsø i en jevn kamp hvor vi kanskje var hakket sterkere.
- Fortjent trepoenger hjemme mot Lillestrøm.
- Regelrett utspilling av Brann på hjemmebane.

Vi har tapt tre kamper så langt. Åpningskampen mot RBK var en fadese og ser bare svakere og svakere ut. Bortetap mot Glimt er å forvente. Molde hjemme var en kamp vi kunne og burde ha vunnet, men på papiret er det et ok tap sett alt under ett.

Vi har et poengsnitt på 1.92 så langt. Klarer vi å opprettholde det lander vi på 58 poeng. Det ville gitt bronse i fjor, sølv i 2021, bronse i 2020, sølv i 2019 og delt bronse i 2018.

Nå har vi tre kamper på rad mot enklere motstand. Haugesund hjemme, Stabæk borte og Aalesund hjemme. Her bør det plukkes minst 7 poeng og helst full pott. Jeg håper fangsten holder til å rykke litt fra og feste et grep om medaljeplassene.

Det har vært mye negativitet her inne i det siste. Særlig etter Raufoss-fiaskoen. Men det er umulig å komme unna at vi har hatt en bunnsolid sesong så langt. Måtte det fortsette!

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Jeg pleier å si at dersom laget jeg heier på vinner mer enn vi taper og spiller uavgjort til sammen, altså at vi vinner over 50 prosent av kampene, så blir det generelt sett en god sesong (topp tre/fire). Per nå ligger vi godt an til det, men det er mange om beinet. Det er godt vi har en hengekamp på noen av lagene rundt oss.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Heldigvis er det kun litt hvile Brekalo trenger, etter at han satte seg ned under kampen mot Vålerenga.

Daukjørt er ordet SA bruker om Brekalo. Så med ei litt rolige treningsuke nå er han nok 100 % klar på lørdag vil jeg tro.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Jhuns skrev: man jul 03, 2023 9:11 am 12 serierunder spilt og vi begynner kanskje å ane konturene av hvordan den endelige tabellen kan bli seende ut. Til tross for en bitteliten formdupp blir det nesten helt sikkert Glimt som vinner. Molde syns jeg virker sterke nok til å ta sølvet og tredjeplassen tror jeg står mellom Viking, Tromsø, Sarpsborg, Brann og under tvil Lillestrøm.

Når man ser på resultatene mot medaljekandidatene fra sesongen så langt er det egentlig råsterke greier:

- Forholdsvis kontrollert borteseier mot Sarpsborg.
- Et sterkt poeng i Tromsø i en jevn kamp hvor vi kanskje var hakket sterkere.
- Fortjent trepoenger hjemme mot Lillestrøm.
- Regelrett utspilling av Brann på hjemmebane.

Vi har tapt tre kamper så langt. Åpningskampen mot RBK var en fadese og ser bare svakere og svakere ut. Bortetap mot Glimt er å forvente. Molde hjemme var en kamp vi kunne og burde ha vunnet, men på papiret er det et ok tap sett alt under ett.

Vi har et poengsnitt på 1.92 så langt. Klarer vi å opprettholde det lander vi på 58 poeng. Det ville gitt bronse i fjor, sølv i 2021, bronse i 2020, sølv i 2019 og delt bronse i 2018.

Nå har vi tre kamper på rad mot enklere motstand. Haugesund hjemme, Stabæk borte og Aalesund hjemme. Her bør det plukkes minst 7 poeng og helst full pott. Jeg håper fangsten holder til å rykke litt fra og feste et grep om medaljeplassene.

Det har vært mye negativitet her inne i det siste. Særlig etter Raufoss-fiaskoen. Men det er umulig å komme unna at vi har hatt en bunnsolid sesong så langt. Måtte det fortsette!
Godt innlegg og verdt for en del å ha med seg. Jeg synes det har vært mye klaging her inne og man får inntrykk av at vi har hatt en under middels sesong. Resultatene så langt tilsier ikke det, så får vi håpe det fortsetter. Og Jensen og Aarsheim? Bronse i første sesong, tabelltopp i midten av mai andre sesong, katastrofal høst andre sesong og nå en god start på tredje sesong. Bortsett fra høstsesongen i fjor, så har dette vært bra.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Nevi skrev: man jul 03, 2023 4:19 pm Heldigvis er det kun litt hvile Brekalo trenger, etter at han satte seg ned under kampen mot Vålerenga.

Daukjørt er ordet SA bruker om Brekalo. Så med ei litt rolige treningsuke nå er han nok 100 % klar på lørdag vil jeg tro.
Jeg husker fra ungdommen at hvis bilen var daukjørt så skulle man råkjøre den en periode for å få den på gang igjen. Tilsynelatende litt anerledes med folk.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vi har hatt spillere som aldri fikk sjansen som Birger Meling. En annen jeg skulle ønsket vi hadde ennå var Lasse Berg Johnsen. FGI gutten som ikke glemmer hvor han kommer fra. Jordnær og veldig likandes kar. Har slått seg opp i Danmark og nå er pengesterke Malmø etter han


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: man jul 03, 2023 4:19 pm Heldigvis er det kun litt hvile Brekalo trenger, etter at han satte seg ned under kampen mot Vålerenga.

Daukjørt er ordet SA bruker om Brekalo. Så med ei litt rolige treningsuke nå er han nok 100 % klar på lørdag vil jeg tro.
Han var også og spilte landskamper mens de fleste andre hadde pause/fri ei uke.

Merkelig stille rundt våre spillere. Men det kommer vel sjelden forvarsel. Vi får vel plutselig melding i SA og når de kommer med meldingen så pleier det å skje relativt fort.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:06 am
HNilsen skrev: man jul 03, 2023 7:09 am
Vikingen skrev: søn jul 02, 2023 6:24 pm

1 - Brekalo (3) 13p
2 - De Lanlay (2), Yazbek (1) 9p
4 - D’Agostino (2) 8p
5 - Tripic (1) 7p
6 - Solbakken (1), Bjørshol (1) 6p
8 - Svendsen 4p
9 - Gunnarsson, Stensness 2p
11 - Nilsen Tangen 1p
Hva var poenget ditt? Kan "poenget" uttrykkes i resonnementer og argumenter?
Hvordan kan du ikke forstå det? Du spør hvem som har vært bedre enn Sander Svendsen av Vikings offensive spillere så langt i år.

Ifølge vår egen avstemning er det flere offensive spillere vi har gitt mer poeng. Jeg trodde det poenget var helt opplagt..
«Ifølge vår avstemning» er vel et like nøyaktig barometer på fotballprestasjoner som Grand prix-resultatene er på god musikksmak. Her skinner det gjennom at man har sine personlige favoritter. Dessuten har de fleste av disse spillerne ikke offensive posisjoner i laget. I tillegg har flere av dem bare bidratt som innbyttere. Så nei, den lista var ganske uforståelig som argument i denne sammenheng.

Ikke noe galt med "Årets Viking", så klart. Den fungerer til å kåre årets spiller på vegne av tråden, men ikke til det du prøver å få den til å argumentere for.

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: man jul 03, 2023 5:49 pm Vi har hatt spillere som aldri fikk sjansen som Birger Meling. En annen jeg skulle ønsket vi hadde ennå var Lasse Berg Johnsen. FGI gutten som ikke glemmer hvor han kommer fra. Jordnær og veldig likandes kar. Har slått seg opp i Danmark og nå er pengesterke Malmø etter han

Sverrir Ingason er på vei til Midtjylland. Kjekt å se eks Viking-spillere gjøre det bra.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: man jul 03, 2023 8:11 pm
Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:06 am
HNilsen skrev: man jul 03, 2023 7:09 am Hva var poenget ditt? Kan "poenget" uttrykkes i resonnementer og argumenter?
Hvordan kan du ikke forstå det? Du spør hvem som har vært bedre enn Sander Svendsen av Vikings offensive spillere så langt i år.

Ifølge vår egen avstemning er det flere offensive spillere vi har gitt mer poeng. Jeg trodde det poenget var helt opplagt..
«Ifølge vår avstemning» er vel et like nøyaktig barometer på fotballprestasjoner som Grand prix-resultatene er på god musikksmak. Her skinner det gjennom at man har sine personlige favoritter. Dessuten har de fleste av disse spillerne ikke offensive posisjoner i laget. I tillegg har flere av dem bare bidratt som innbyttere. Så nei, den lista var ganske uforståelig som argument i denne sammenheng.

Ikke noe galt med "Årets Viking", så klart. Den fungerer til å kåre årets spiller på vegne av tråden, men ikke til det du prøver å få den til å argumentere for.
«Årets Viking» legger vel de samme kriteriene til grunn som at du mener at Svendsen har vært best? Bare at det er flere meninger enn din, selvsagt.

Hva er et mer nøyaktig barometer på hvem som har vært «best så langt»?

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:18 pm
HNilsen skrev: man jul 03, 2023 8:11 pm
Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:06 am

Hvordan kan du ikke forstå det? Du spør hvem som har vært bedre enn Sander Svendsen av Vikings offensive spillere så langt i år.

Ifølge vår egen avstemning er det flere offensive spillere vi har gitt mer poeng. Jeg trodde det poenget var helt opplagt..
«Ifølge vår avstemning» er vel et like nøyaktig barometer på fotballprestasjoner som Grand prix-resultatene er på god musikksmak. Her skinner det gjennom at man har sine personlige favoritter. Dessuten har de fleste av disse spillerne ikke offensive posisjoner i laget. I tillegg har flere av dem bare bidratt som innbyttere. Så nei, den lista var ganske uforståelig som argument i denne sammenheng.

Ikke noe galt med "Årets Viking", så klart. Den fungerer til å kåre årets spiller på vegne av tråden, men ikke til det du prøver å få den til å argumentere for.
«Årets Viking» legger vel de samme kriteriene til grunn som at du mener at Svendsen har vært best? Bare at det er flere meninger enn din, selvsagt.

Hva er et mer nøyaktig barometer på hvem som har vært «best så langt»?
Hvem mener du personlig har vært Vikings beste angrepsspiller samlet sett, så langt i serien? Litt feigt å skyve lister foran seg.
Sist redigert av HNilsen den man jul 03, 2023 9:33 pm, redigert 1 gang totalt.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: man jul 03, 2023 9:31 pm
Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:18 pm
HNilsen skrev: man jul 03, 2023 8:11 pm
«Ifølge vår avstemning» er vel et like nøyaktig barometer på fotballprestasjoner som Grand prix-resultatene er på god musikksmak. Her skinner det gjennom at man har sine personlige favoritter. Dessuten har de fleste av disse spillerne ikke offensive posisjoner i laget. I tillegg har flere av dem bare bidratt som innbyttere. Så nei, den lista var ganske uforståelig som argument i denne sammenheng.

Ikke noe galt med "Årets Viking", så klart. Den fungerer til å kåre årets spiller på vegne av tråden, men ikke til det du prøver å få den til å argumentere for.
«Årets Viking» legger vel de samme kriteriene til grunn som at du mener at Svendsen har vært best? Bare at det er flere meninger enn din, selvsagt.

Hva er et mer nøyaktig barometer på hvem som har vært «best så langt»?
Hvem mener du personlig har vært Vikings beste offensive spiller samlet sett, så langt i serien? Litt feigt å skyve lister foran seg.
Zlatko Tripic.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:32 pm
HNilsen skrev: man jul 03, 2023 9:31 pm
Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:18 pm

«Årets Viking» legger vel de samme kriteriene til grunn som at du mener at Svendsen har vært best? Bare at det er flere meninger enn din, selvsagt.

Hva er et mer nøyaktig barometer på hvem som har vært «best så langt»?
Hvem mener du personlig har vært Vikings beste offensive spiller samlet sett, så langt i serien? Litt feigt å skyve lister foran seg.
Zlatko Tripic.
Han har vært den beste de siste kampene, men veldig svak innledningsvis. Det ble til og med snakket om å sette ham ut av laget, f.eks. i Vikingpodden.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: man jul 03, 2023 9:34 pm
Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:32 pm
HNilsen skrev: man jul 03, 2023 9:31 pm
Hvem mener du personlig har vært Vikings beste offensive spiller samlet sett, så langt i serien? Litt feigt å skyve lister foran seg.
Zlatko Tripic.
Han har vært den beste de siste kampene, men veldig svak innledningsvis. Det ble til og med snakket om å sette ham ut av laget, f.eks. i Vikingpodden.
Enig i at han var svak helt i starten. Jeg tror likevel han er ekstremt viktig likevel, og en spiller motstanderlaget må ta hensyn til. Dette skaper rom for blant annet spillere som Sander Svendsen. Svendsen har levert bra med målpoeng, men synes ikke han er noen offensiv kraft slik Tripic er. Om Svendsen eller D’Agostino starter på høyre kant synes jeg spiller mindre rolle enn om Tripic starter eller ikke.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:37 pm
HNilsen skrev: man jul 03, 2023 9:34 pm
Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:32 pm

Zlatko Tripic.
Han har vært den beste de siste kampene, men veldig svak innledningsvis. Det ble til og med snakket om å sette ham ut av laget, f.eks. i Vikingpodden.
Enig i at han var svak helt i starten. Jeg tror likevel han er ekstremt viktig likevel, og en spiller motstanderlaget må ta hensyn til. Dette skaper rom for blant annet spillere som Sander Svendsen. Svendsen har levert bra med målpoeng, men synes ikke han er noen offensiv kraft slik Tripic er. Om Svendsen eller D’Agostino starter på høyre kant synes jeg spiller mindre rolle enn om Tripic starter eller ikke.
Du beskriver egentlig viktigheten av spillerne når de er i form. Da er Tripic helt bankers. Men han har vært veldig svak fram til siste 3-4 kampene. Heldigvis har han våknet. Svendsen har vært mye jevnere og levert over middels i de fleste kamper. Høyt bunn nivå sålangt i sesongen.

Det var usikkerhet til høyrekant før sesongen. Svendsen ble det ikke snakket mye om. Men i intervjuer har han vært så jordnær og diplomatisk og lojal mot Viking at det nesten har vært for godt til å være sant. Veldig sjelden du hører en spiller uttale seg mer som en lagspiller enn det Svendsen gjør. Ryktene sier også at han er en utrolig grei gutt. At han da i det stille bare vokser og vokser er helt nydelig.

Vi har mye gode alternativer framover, men Svendsen begynner å bli like bankers på laget som Tripic. Han er ikke helt der ennå men jeg synes han har egenskaper vi har manglet. Han har litt Allan Gaarde i seg. Med det mener jeg at Svendsen kan ta imot ball i trange situasjoner og han kan holde på ballen og greier å gi en pasning til medspiller. Dette gjør at vi greier å holde laget høyt i banen og fylle på. Denne egenskapen er det nesten bare Svendsen som har akkurat nå. HNT på sitt beste er i nærheten men han skaper ikke ro i spillet. Han skaper mer trøkk framover med sine forseringer. De er forskjellige. Sander Svendsen er en ballspiller og en lagspiller. Det er så mye kvalitet i det han gjør at jeg har blitt mektig imponert i det siste. Nå tenker jeg ikke på mål og assist, men kvalitet med ballen og hva som gjøres med ballen. Det syke oppi dette er at Sander Svendsen som jeg synes jeg har hørt om i 10 år bare er 25 år gammel. Egenskapene til Svendsen gir Viking en annen dimensjon offensivt. En dimensjon jeg har savnet. Spillere som evner å holde på ballen og være konstruktiv.

Bomkjøpet til Nevland kan fort vise seg å være et mesterkjøp hvis Svendsen fortsetter framgangen.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:37 pm
HNilsen skrev: man jul 03, 2023 9:34 pm
Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:32 pm

Zlatko Tripic.
Han har vært den beste de siste kampene, men veldig svak innledningsvis. Det ble til og med snakket om å sette ham ut av laget, f.eks. i Vikingpodden.
Enig i at han var svak helt i starten. Jeg tror likevel han er ekstremt viktig likevel, og en spiller motstanderlaget må ta hensyn til. Dette skaper rom for blant annet spillere som Sander Svendsen. Svendsen har levert bra med målpoeng, men synes ikke han er noen offensiv kraft slik Tripic er. Om Svendsen eller D’Agostino starter på høyre kant synes jeg spiller mindre rolle enn om Tripic starter eller ikke.
Jeg er så klart enig med deg i at Tripic er en viktigere spiller. Men her handler det om hvem som jevnt over hadde prestert best. Da synes jeg det blir feil å utnevne Tripic, gitt den dårlige starten han hadde. Strengt tatt er det vel bare de to siste kampene han har prestert på et høyt nivå.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

TAdams6 skrev: man jul 03, 2023 9:51 pm Det var usikkerhet til høyrekant før sesongen. Svendsen ble det ikke snakket mye om. Men i intervjuer har han vært så jordnær og diplomatisk og lojal mot Viking at det nesten har vært for godt til å være sant. Veldig sjelden du hører en spiller uttale seg mer som en lagspiller enn det Svendsen gjør. Ryktene sier også at han er en utrolig grei gutt. At han da i det stille bare vokser og vokser er helt nydelig.

Vi har mye gode alternativer framover, men Svendsen begynner å bli like bankers på laget som Tripic. Han er ikke helt der ennå men jeg synes han har egenskaper vi har manglet. Han har litt Allan Gaarde i seg. Med det mener jeg at Svendsen kan ta imot ball i trange situasjoner og han kan holde på ballen og greier å gi en pasning til medspiller. Dette gjør at vi greier å holde laget høyt i banen og fylle på. Denne egenskapen er det nesten bare Svendsen som har akkurat nå. HNT på sitt beste er i nærheten men han skaper ikke ro i spillet. Han skaper mer trøkk framover med sine forseringer. De er forskjellige. Sander Svendsen er en ballspiller og en lagspiller. Det er så mye kvalitet i det han gjør at jeg har blitt mektig imponert i det siste. Nå tenker jeg ikke på mål og assist, men kvalitet med ballen og hva som gjøres med ballen.
Svendsen er en godgutt og har alltid vært godt likt i Molde. Vi håper han lykkes i Viking.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: man jul 03, 2023 9:54 pm
Vikingen skrev: man jul 03, 2023 9:37 pm
HNilsen skrev: man jul 03, 2023 9:34 pm
Han har vært den beste de siste kampene, men veldig svak innledningsvis. Det ble til og med snakket om å sette ham ut av laget, f.eks. i Vikingpodden.
Enig i at han var svak helt i starten. Jeg tror likevel han er ekstremt viktig likevel, og en spiller motstanderlaget må ta hensyn til. Dette skaper rom for blant annet spillere som Sander Svendsen. Svendsen har levert bra med målpoeng, men synes ikke han er noen offensiv kraft slik Tripic er. Om Svendsen eller D’Agostino starter på høyre kant synes jeg spiller mindre rolle enn om Tripic starter eller ikke.
Jeg er så klart enig med deg i at Tripic er en viktigere spiller. Men her handler det om hvem som jevnt over hadde prestert best. Da synes jeg det blir feil å utnevne Tripic, gitt den dårlige starten han hadde. Strengt tatt er det vel bare de to siste kampene han har prestert på et høyt nivå.
Jeg står nok ved Tripic, men vedgår at det er jevnt. Samtidig har Tripic flest målpoeng av de to. Han har høyere rating både i «Årets Viking» og hos fotmob (7.72 vs 7.15). Han har spilt 987 minutter vs Svendsen sine 661 minutter. Jeg synes ikke Tripic er et veldig kontroversielt valg som Vikings beste offensive spiller så langt i sesongen.

tokk

Legg inn av tokk »

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... v-av-pappa

Noen som tilfeldigvis har adressa?

Adrian har hatt noen straffesituajsiner hvor han har falt relativt lett. Husker ikke dette fra tiden i Viking?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

tokk skrev: tir jul 04, 2023 12:35 am https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... v-av-pappa

Noen som tilfeldigvis har adressa?

Adrian har hatt noen straffesituajsiner hvor han har falt relativt lett. Husker ikke dette fra tiden i Viking?
Har ikke adressa. Men at han har fått munnkurv av pappa viser at Thomas Pereira gjør det alle fedre bør gjøre. Passe på sønnen sin.

Ziggi76

Legg inn av Ziggi76 »

Adrian Pereira, ja. Han hadde passet fantastisk godt inn i dagens viking!
Rosenborg sliter økonomisk og Pereira spiller i øyeblikket ikke fast. Pattynama er på utgående, mens Urbancic er skadet og på et lavere nivå enn vi håpet. Til neste år tror jeg Kristoffer Haugen eller Adrian Pereira spiller i viking.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Ziggi76 skrev: tir jul 04, 2023 9:45 am Adrian Pereira, ja. Han hadde passet fantastisk godt inn i dagens viking!
Rosenborg sliter økonomisk og Pereira spiller i øyeblikket ikke fast. Pattynama er på utgående, mens Urbancic er skadet og på et lavere nivå enn vi håpet. Til neste år tror jeg Kristoffer Haugen eller Adrian Pereira spiller i viking.
Ikkje så helt sikkert at han er på det nivået han burde ha våre på?
Hadde riktig nok en ganske god omgang sist. Men fortsatt blir midtbanespilleren Tagseth foretrukket på venstrebacken?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: tir jul 04, 2023 9:50 am
Ziggi76 skrev: tir jul 04, 2023 9:45 am Adrian Pereira, ja. Han hadde passet fantastisk godt inn i dagens viking!
Rosenborg sliter økonomisk og Pereira spiller i øyeblikket ikke fast. Pattynama er på utgående, mens Urbancic er skadet og på et lavere nivå enn vi håpet. Til neste år tror jeg Kristoffer Haugen eller Adrian Pereira spiller i viking.
Ikkje så helt sikkert at han er på det nivået han burde ha våre på?
Hadde riktig nok en ganske god omgang sist. Men fortsatt blir midtbanespilleren Tagseth foretrukket på venstrebacken?
Rosenborg gjør mye rart de. De hentet Norges beste høyreving, de Lanlay og satte han på venstrekant. Han ble aldri seg selv igjen. Først i det siste har de Lanlay begynt å vise skikkelig klasse igjen.

Pereira har defensive mangler men er veldig god med ball. Han har sagt så mye dumt at jeg er usikker på om jeg vil ha han tilbake.

Adegbenro greide de og å gjøre dårlig. Rosenborg er ikke klubben du går til hvis du vil bli bedre og ta neste steg. Var slik før, men nå er det sikre vei på å stagnere.

Når det gjelder Adegbenro. Var rykter om han i vinter. Hva er status på han? Hvor spiller han?

tokk

Legg inn av tokk »

Trminator skrev: man jul 03, 2023 12:39 pm Jeg pleier å si at dersom laget jeg heier på vinner mer enn vi taper og spiller uavgjort til sammen, altså at vi vinner over 50 prosent av kampene, så blir det generelt sett en god sesong (topp tre/fire). Per nå ligger vi godt an til det, men det er mange om beinet. Det er godt vi har en hengekamp på noen av lagene rundt oss.
Veldig mange rundt oss nå ja. Håper vi kan stikke fra noen av de etterhvert. Overraskende med Tromsø og Sarpsborg som gjør det så godt. Molde ser velsig gode ut. Så glimt og de tar nok 1 og 2.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»