Viking FK

Svar
Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Re: Viking FK

Legg inn av Gorgi »

Noen som skal på Viking+Sportskveld i kveld?

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Jeg skal inn tenkte jeg. Ble skuffet sist så har ikke helt bestemt meg men har billett.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

leedsforalltid skrev: tor jan 26, 2023 3:12 pm Jeg skal inn tenkte jeg. Ble skuffet sist så har ikke helt bestemt meg men har billett.
Samme her. Blir vel til at jeg reiser inn.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 2:57 pm Noen som skal på Viking+Sportskveld i kveld?
Jeg skal inn. Ble forøvrig ikke skuffet sist heller synes det var en bra seanse

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Det var bra sist, ble så skuffet at de ikke holdt det de lovet. Ble jo på tvers fotball selv om de var offensive på møtet.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Morsomt at Johnny Furdal ifølge Felt O podcast nylig har sagt at Sander Svendsen er den beste fotballspilleren i Viking. Kanskje håp for «panikkjøpet» ennå?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Fotballidiot skrev: tor jan 26, 2023 3:24 pm
Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 2:57 pm Noen som skal på Viking+Sportskveld i kveld?
Jeg skal inn. Ble forøvrig ikke skuffet sist heller synes det var en bra seanse
Satser på at du har mulighet til å dele litt av innholdet med oss 😀

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Nevi skrev: tor jan 26, 2023 5:42 pm
Fotballidiot skrev: tor jan 26, 2023 3:24 pm
Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 2:57 pm Noen som skal på Viking+Sportskveld i kveld?
Jeg skal inn. Ble forøvrig ikke skuffet sist heller synes det var en bra seanse
Satser på at du har mulighet til å dele litt av innholdet med oss 😀
From the top of my head med forbehold om jeg husker noe feil.

Kjartan ledet showet. Egentlig på en grei måte, men kansje litt mye vitsing :-)

Ble snakket veldig lite om forrige sesong. Bjørnø fortalte at de var nær med å signere "chief scout". Forhåpentligvis signert før 1 feb med oppstart 1 mars.
Ellers var det mye skryt av supportere etc fra ham og litt om at de var veldig revansjesugne

En kort presentasjon fra den nye dametreneren. Har jobbet sammen med Høgmo og det kunne man se av presentasjonen :-). Laget skal være kjekt å spille for, kjekt å se og ett hekkan å møte.

Batty og Morten fortalte litt om hvordan de hadde trent så langt. Hadde mye fokus på "middle defence". Hvor man forhåpentligvis kunne vinne ballen høyere og ha
kortere vei til mål. Viste litt om hvordan lagdelene skulle flytte seg i det presset gjennom bruk av animasjoner og noen sekvenser fra Glimt kampen.

Også øvet en del på gjennombrudd og bruk av bakrom i det offansive spillet.
Man ønsker å spille mer i lengderetningen, men det avhenger av at det er løp etc. I fjor skoftet det ofte på samhandling, relasjoner og selvtillit og da valgte man sidelengs som det trygge.
Ihht statistikk var faktisk Viking ett av lagene som oftest spilte ballen framover selvom det ikke er ett inntrykk vi sitter igjen med.
Ble spurt om vi hadde for mange små tekniske spillere på midten. De mente det også kunne være en fordel at vi hadde spillere som ville ha ball og det ikke trengte bety at man ikke kunne være duellspillere selvom man var små.

Ble også spurt litt om kontringsspill. Hvorfor vi var så mye svakere på kontringsspillet nå enn tidligere år. Ble vist til at vi faktisk ikke hadde så mange mål på kontringer de tidligere år heller, men dette var også noe man ønsket å bli bedre på. Det var blant annet årsaken til at en hadde fokus på å bli bedre i "middle defence". Kunne vinne ballen nærmere motstanders mål og da ha bedre muligheter til kontring.

Jensen var inne på at man kanskje burde brukt momentumet bedre etter 3 plassen. Vært tøffere i satsingen og at man var tøffere slik at man beholdt de beste spillerene. Det var en
lærdom klubben kanskje måtte trekke utfra forrige sesong.

De utelukket ikke 3-5-2 i enkelte kamper, men DNA'et til Viking skulle ligge til grunn.

Gikk ellers litt gjennom troppen. Virket veldig aktuelt med utlån av Paulsen og Sørdal i første omgang om jeg husker rett.

Ble listet ca slik

3 keepere

høyre back: Bjørshold, Haugen
Høyre stopper: Brekalo, Diop, Paulsen
Venstre stopper: Stensness, Vetvatne
Venstre back: Patty, Jost, Hagen
DM: Solbakken, Sørdal
Indreløper h: Yanni, HNT, Auklend
Indreløper V: Løkberg, Egeskog
Høyre kant: Kabran, Svendsen, Sandberg
Spiss: Karlsbakk, Dagger
Venstre kant: Tripic, Austbø

Sa litt om de enkelte spillerne. Det kanskje mest spennende var at HNT kanskje var på et bedre nivå enn 2021, Yanni positiv og mange unge som viste igjen her ble vel bland annet Kvia Egeskog nevnt.

Vurderte også å bruke Karlsbakk som kant med sin fart

Ellers vurderte man fortsatt å hente 2 spillere, men avhenger også av noen ut.

Virker som et ganske toppet lag mot SULF, men mangler backer.

Haugen syk, Bjørshol under opptrening, Jost skadet og Pattynama nettopp tilbake.

Starter slik

Gunnarsson

Diop - Brekalo - Stensness - Sandberg (ofret siden ingen tilgjengelig)

HNT - Solbakken - Løkberg

Svendsen - Dagger - Tripic

4 bytter bestemt i pausen: Østbø, Yanni, Pattynam skulle inn (husker ikke den siste muligens Paulsen.)

Ellers skulle vel ingen spille mer en ca 70 minutt og flere unge skulle også få spilletid. Karlsbakk var antageligvis også klar igjen etter skaden.
Sønnen til Frode Hansen er med i troppen og får muligens litt spilletid. Den andre prøvespilleren ikke aktuell da det skal være noe helt spesielt om en skal ta inn noen på utenlandskvoten.

Så var det en runde med følgende spillere som var tilstede: Tripic, Bjørshol, Dagger, Jost og Karlsbakk. Virket som en revansjesugen gjeng og må si jeg liker innstillingen til nykommerne.

Det er hva jeg husker igjen i farten. Sikkert noen som kan korrigere eller legge til noe :-)
Sist redigert av Fotballidiot den tor jan 26, 2023 9:57 pm, redigert 3 ganger totalt.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

leedsforalltid skrev: tor jan 26, 2023 3:34 pm Det var bra sist, ble så skuffet at de ikke holdt det de lovet. Ble jo på tvers fotball selv om de var offensive på møtet.
Det var ikke ønsket, men det var nok mange årsaker til at det ble slik. Manglende relasjoner og bevegelse foran ballfører kanskje de viktigste?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Godt oppsummert, Fotballidiot. Det er omtrent sånn jeg også husker det.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »


Nevi

Legg inn av Nevi »

happykjeksbit skrev: tor jan 26, 2023 9:41 pm
Noe som sier meg at Viking har gjort ett varp her. Har en skremmende bra tro på spilleren.
Og min feeling er at han er hurtigere enn Berisha.

Blir uansett spennende å se.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Nevi skrev: tor jan 26, 2023 9:51 pm Og min feeling er at han er hurtigere enn Berisha.
Akkurat det er eg rimeleg sikker på at han er.

Me skal passa oss for å leggja lista for høgt nå, men ja, eg har òg veldig trua på denne karen.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Kan legge til at jeg vel leste mellom linjene at han andre Australieren blir klar om kort tid. Veldig mye tyder på det.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 10:15 pm Kan legge til at jeg vel leste mellom linjene at han andre Australieren blir klar om kort tid. Veldig mye tyder på det.
Ja var vel en kommentar fra Jensen som tydet på det. I samme forbindelse synes jeg også det virket som om noen utenlandske kunne forsvinne ut ?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 10:15 pm Kan legge til at jeg vel leste mellom linjene at han andre Australieren blir klar om kort tid. Veldig mye tyder på det.
Noen som har lestxseg opp her om spilleren? Sett en skrytevideo?
Om han er tiltenkt rollen som sentral eller indreløper.

Har forstått at det er ett stort talent da.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Fotballidiot skrev: tor jan 26, 2023 10:19 pm
Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 10:15 pm Kan legge til at jeg vel leste mellom linjene at han andre Australieren blir klar om kort tid. Veldig mye tyder på det.
Ja var vel en kommentar fra Jensen som tydet på det. I samme forbindelse synes jeg også det virket som om noen utenlandske kunne forsvinne ut ?
Ja, samme forståelse fikk jeg også. Får ikke håpe midtforsvaret slår sprekker.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Nevi skrev: tor jan 26, 2023 10:21 pm
Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 10:15 pm Kan legge til at jeg vel leste mellom linjene at han andre Australieren blir klar om kort tid. Veldig mye tyder på det.
Noen som har lestxseg opp her om spilleren? Sett en skrytevideo?
Om han er tiltenkt rollen som sentral eller indreløper.

Har forstått at det er ett stort talent da.
Ligger lite videoer ute om ham. Men ut fra beskrivelsen han selv gå i den artikkelen jeg linket til forleden så er han en god ballvinnet, jobber hardt og er en slags box til box spiller. Sentralt har Viking bare Solbskken og Sødal. Ikke utenkelig at Sødal går på nok et utlån. Så sentralt kan han være et alternativ.
Men ut i fra det han selv sa, så virker det som han er kanskje mest indreløper. Vi får se. Spennende spiller i allefall.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 10:22 pm
Fotballidiot skrev: tor jan 26, 2023 10:19 pm
Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 10:15 pm Kan legge til at jeg vel leste mellom linjene at han andre Australieren blir klar om kort tid. Veldig mye tyder på det.
Ja var vel en kommentar fra Jensen som tydet på det. I samme forbindelse synes jeg også det virket som om noen utenlandske kunne forsvinne ut ?
Ja, samme forståelse fikk jeg også. Får ikke håpe midtforsvaret slår sprekker.
Ble vel sagt noe om de ville ha spillere som ønsket å spille for Viking. Frykter Brekalo ut, men om noe var nært hadde han vel neppe startet en treningskamp i morgen?

Husker du om Kabran ble nevnt blandt de som skulle spille i morgen? Var han en av dem som skulle inn ved pause?
Sist redigert av Fotballidiot den tor jan 26, 2023 10:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Fotballidiot skrev: tor jan 26, 2023 10:38 pm
Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 10:22 pm
Fotballidiot skrev: tor jan 26, 2023 10:19 pm

Ja var vel en kommentar fra Jensen som tydet på det. I samme forbindelse synes jeg også det virket som om noen utenlandske kunne forsvinne ut ?
Ja, samme forståelse fikk jeg også. Får ikke håpe midtforsvaret slår sprekker.
Husker du om Kabran ble nevnt blandt dexsom skulle spille i morgen? Var han en av dem som skulle inn ved pause?
Ja han var en av de som skulle byttes inn.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 10:22 pm
Fotballidiot skrev: tor jan 26, 2023 10:19 pm
Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 10:15 pm Kan legge til at jeg vel leste mellom linjene at han andre Australieren blir klar om kort tid. Veldig mye tyder på det.
Ja var vel en kommentar fra Jensen som tydet på det. I samme forbindelse synes jeg også det virket som om noen utenlandske kunne forsvinne ut ?
Ja, samme forståelse fikk jeg også. Får ikke håpe midtforsvaret slår sprekker.
Blir ikke veldig overrasket om Pattynama forsvinner ganske snart.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Det at de regner Diop som høyre midtstopper. Betyr det at de regner med at Vevatne ligger fremst i køen bak Stensness? Og det samme med Diop bak Brekalo som høyre midtstopper.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

kaffi skrev: tor jan 26, 2023 10:40 pm
Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 10:22 pm
Fotballidiot skrev: tor jan 26, 2023 10:19 pm

Ja var vel en kommentar fra Jensen som tydet på det. I samme forbindelse synes jeg også det virket som om noen utenlandske kunne forsvinne ut ?
Ja, samme forståelse fikk jeg også. Får ikke håpe midtforsvaret slår sprekker.
Blir ikke veldig overrasket om Pattynama forsvinner ganske snart.
Mulig. Men de har sagt at de vil beholde ham. En billig spiller for Viking. Men ja. De kan nok slippe ham. Da må det hentes en ny back inn.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 10:43 pm
kaffi skrev: tor jan 26, 2023 10:40 pm
Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 10:22 pm

Ja, samme forståelse fikk jeg også. Får ikke håpe midtforsvaret slår sprekker.
Blir ikke veldig overrasket om Pattynama forsvinner ganske snart.
Mulig. Men de har sagt at de vil beholde ham. En billig spiller for Viking. Men ja. De kan nok slippe ham. Da må det hentes en ny back inn.
Hvor langt bak i nivå ligger Hagen?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Fotballidiot skrev: tor jan 26, 2023 10:38 pm
Ble vel sagt noe om de ville ha spillere som ønsket å spille for Viking. Frykter Brekalo ut, men om noe var nært hadde han vel neppe startet en treningskamp i morgen?
Ja enig. Men man tenker alltid det værste.
Men så sa Jensen at de måtte bli tøffere mot hverandre. Også fra trenerne og oppover i hirerkiet. Altså at trenerne måtte bli tøffere med å forlange at de må få beholde sine beste spillere lenger.
Blir Brekalo solgt neste uke faller det argumentet litt ut av posen.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Nevi skrev: tor jan 26, 2023 10:46 pm
Gorgi skrev: tor jan 26, 2023 10:43 pm
kaffi skrev: tor jan 26, 2023 10:40 pm

Blir ikke veldig overrasket om Pattynama forsvinner ganske snart.
Mulig. Men de har sagt at de vil beholde ham. En billig spiller for Viking. Men ja. De kan nok slippe ham. Da må det hentes en ny back inn.
Hvor langt bak i nivå ligger Hagen?
Han har vært langtidsskadet og er i opptrening. De mente han var klar for feltet om en liten måned.
Tror ikke vi kan regne med han før tidligst til høsten i Viking. Tipper han blir lånt ut når han er skadefri.

tokk

Legg inn av tokk »

Brekalo må beholdes.
Beste spilleren vi har.

Og en gang må vise at vi ikke bare selger for moro.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Tenkte å vurdere årets Vikingstall spiller for spiller. Spent på hva andre folk tenker

Nivå over Eliteserien - Salgsobjekt
- Gunnarsson, Brekalo, Stensness
Topp Eliteserienivå
- Zlatko, HNT i form
Middels ES/Stallfyll
Solbakken, Løkberg, Sandberg, Svendsen, Haugen, Bjørshol, Vevatne
Talent med høyt potensiale
- Auklend, Austbø, Karlsbakk, Kvia, Fiksdal, Ree
Usikker
- Sødal, Hagen, Urbancic, Dagger, Diop, Paulsen

Spillere uten fremtid i klubbeb
Pattynama, Kabran, Østbø

tokk

Legg inn av tokk »

Brekalo må beholdes.
Beste spilleren vi har.

Og en gang må vise at vi ikke bare selger for moro.

tokk

Legg inn av tokk »

Blirdetgull? skrev: tor jan 26, 2023 11:53 pm Tenkte å vurdere årets Vikingstall spiller for spiller. Spent på hva andre folk tenker

Nivå over Eliteserien - Salgsobjekt
- Gunnarsson, Brekalo, Stensness
Topp Eliteserienivå
- Zlatko, HNT i form
Middels ES/Stallfyll
Solbakken, Løkberg, Sandberg, Svendsen, Haugen, Bjørshol, Vevatne
Talent med høyt potensiale
- Auklend, Austbø, Karlsbakk, Kvia, Fiksdal, Ree
Usikker
- Sødal, Hagen, Urbancic, Dagger, Diop, Paulsen

Spillere uten fremtid i klubbeb
Pattynama, Kabran, Østbø
Har egentlig troen på Svendsen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»