Viking FK

Svar
happykjeksbit

Re: Viking FK

Legg inn av happykjeksbit »

Blei det så stille her inne at Nilsen måtte finna på noko å krangla om nå?

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

For øvrig: TV 2 melder at Viking er interessert i Helstad Amundsen. Er ikkje han ein spelande stoppar òg? Verkar fornuftig å sjekka forholda.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

happykjeksbit skrev: ons jul 05, 2023 10:50 am For øvrig: TV 2 melder at Viking er interessert i Helstad Amundsen. Er ikkje han ein spelande stoppar òg? Verkar fornuftig å sjekka forholda.
Han kjenner jeg overhodet ikke til, men bra at de er på jobb.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 11:01 am
happykjeksbit skrev: ons jul 05, 2023 10:50 am For øvrig: TV 2 melder at Viking er interessert i Helstad Amundsen. Er ikkje han ein spelande stoppar òg? Verkar fornuftig å sjekka forholda.
Han kjenner jeg overhodet ikke til, men bra at de er på jobb.
Leste vel på Glimt-tråden (eller var det en annen plass) at de heller vil ha han inne på laget enn Moe eller Lode.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 11:01 am
happykjeksbit skrev: ons jul 05, 2023 10:50 am For øvrig: TV 2 melder at Viking er interessert i Helstad Amundsen. Er ikkje han ein spelande stoppar òg? Verkar fornuftig å sjekka forholda.
Han kjenner jeg overhodet ikke til, men bra at de er på jobb.
Ikke jeg heller
Ser han har vært innom i 6 kamper i år.
Har 55 Eliteseriekamper fordelt på Tromsø (utlån) og Glimt

Men jeg er helt blank her. Ser Vålerenga mener det er for dyrt mens Molde følger med

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: ons jul 05, 2023 11:18 am Ser Vålerenga mener det er for dyrt mens Molde følger med
Det er heldigvis ikke omvendt.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

TAdams6 skrev: ons jul 05, 2023 11:18 am
Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 11:01 am
happykjeksbit skrev: ons jul 05, 2023 10:50 am For øvrig: TV 2 melder at Viking er interessert i Helstad Amundsen. Er ikkje han ein spelande stoppar òg? Verkar fornuftig å sjekka forholda.
Han kjenner jeg overhodet ikke til, men bra at de er på jobb.
Ikke jeg heller
Ser han har vært innom i 6 kamper i år.
Har 55 Eliteseriekamper fordelt på Tromsø (utlån) og Glimt

Men jeg er helt blank her. Ser Vålerenga mener det er for dyrt mens Molde følger med
Han fekk masse skryt i fjor eller året før, då han fekk tillit i ein lang periode i strekk. Eg har inntrykk av han som ein spelar med høgt potensial.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 10:40 am
HNilsen skrev: ons jul 05, 2023 10:16 am
Vikingen skrev: tir jul 04, 2023 8:52 pm

Jeg ser absolutt ingen som mener det er «überkontroversielt» at du mener Svendsen er «vårens jevnest beste angrepsspiller». Noen er uenige, deriblant meg, men det betyr ikke at din mening er kontroversiell.
Det var du som brakte ordet "kontroversielt" inn i debatten - ikke meg! Dessuten har Svendsen vært kontroversiell i denne tråden.
Det er altså en ganske stor forskjell på at jeg mener at Tripic ikke er et kontroversielt valg, og at du mener at alle andre mener at Svendsen er et kontroversielt valg. Ingen har sagt det er kontroversielt. Flere er til og med enig med deg. Nå må du gi deg.
Du framstilte det som at jeg mener Tripic er et kontroversielt valg. Jeg ville bare ta avstand fra det, for det mener jeg ikke. Jeg har heller ikke skrevet at alle andre mener Svendsen er überkontroversiell. Jeg har skrevet at det kunne virke som du syntes det. Fordi du la fram ei liste der Svendsen til og med vurderes som mindre viktig enn Vikings innbyttere. Noe du selv sa du var enig i.

Ingen viktig sak, men greit å faktisk bli referert på det jeg faktisk mener. «Fiendebilde» er derfor et litt for sterkt ord. Ha ellers en god sommer!

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

happykjeksbit skrev: ons jul 05, 2023 10:50 am For øvrig: TV 2 melder at Viking er interessert i Helstad Amundsen. Er ikkje han ein spelande stoppar òg? Verkar fornuftig å sjekka forholda.
l

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

happykjeksbit skrev: ons jul 05, 2023 10:45 am Blei det så stille her inne at Nilsen måtte finna på noko å krangla om nå?
Synes du er litt urimelig med meg nå. Jeg sa meg bare enig med TAdams i en sak. Så "blandet" Vikingen seg inn. Det er han som har brukt de sterkeste ordene her og som framstiller det som at jeg er uenig med alle andre i tråden. Antakelig for å fiske etter kommentarer som din.

tokk

Legg inn av tokk »

Noen som har lest Iversens kommentar innlegg i RA i går? Ang sammerbeid mellom Viking og Ulf?
Veldig bra artikkel. https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... rbeid-ulf/

Han har egentlig gode poeng. Ulf kommer aldri til å bli en klubb som kan konkurrere mot Viking. Tror de er nærmere 2 div, eller eliteserien de neste 5 årene.

Og Viking og Stavanger trenger et godt lag i 2. Div

Nå har han fulgt opp med å sjekke hva klubbene selv tenker. Men jeg har ikke abonnement så har ikke fått lest den.
https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... samarbeid/

CliffC

Legg inn av CliffC »

tokk skrev: ons jul 05, 2023 1:10 pm Noen som har lest Iversens kommentar innlegg i RA i går? Ang sammerbeid mellom Viking og Ulf?
Veldig bra artikkel. https://www.dagsavisen.no/rogalandsavis ... rbeid-ulf/

Han har egentlig gode poeng. Ulf kommer aldri til å bli en klubb som kan konkurrere mot Viking. Tror de er nærmere 2 div, eller eliteserien de neste 5 årene.

Og Viking og Stavanger trenger et godt lag i 2. Div
Nå har jeg ingen Ulf-sympatier, men jeg synes premissene du beskriver her ikke bør være kjøpbare for gaukene. Selv om Ulf som klubb ikke er dimensjonert til å spille i TL hvert år så er det ingenting å si på at de har en drøm eller visjon om å gjøre dette, og da rimer det dårlig for fansen om man skal bli en farmerklubb for Viking (jeg vet ikke om du mente dette, men jeg skimter noe nedlatenhet i argumentasjonen). Du avslutter også med at Viking og Stavanger trenger et godt lag i 2. divisjon. Mener du at Ulf frivillig skal innta denne rollen?

Hvis Viking og Ulf finner ut at de kan ha gjensidig utbytte av et samarbeid er det bare å kjøre på. Et slik samarbeid trenger forsåvidt heller ikke innebære at Ulf inntar rollen som farmerklubb i overskuelig framtid, da dette evt. vil opphøre om de en gang skulle rykke opp. Om jeg hadde vært Ulf-supporter ville jeg likevel blitt provosert om argumentet for å inngå samarbeid var at "de som klubb vurderte at de aldri kunne konkurrere med Viking", noe de vitterlig har gjort all den tid de i flere sesonger har vært i samme divisjon de siste 10-15 årene. Ikke minst bør det provosere at "Viking og Stavanger trenger et godt lag i 2. divisjon", vel vitende at Ulf faktisk er over dette nivået i dag, og klubben overhode ikke er en del av Stavanger.

En annen tanke er hvorfor man ikke kan samarbeide uten at man har inngått formelt samarbeid? Hvis Viking har en spiller som ikke er klar, og som Ulf trenger, så kan de vel bare inngå låneavtale? De har gjort dette opptil flere ganger tidligere.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 11:22 am
TAdams6 skrev: ons jul 05, 2023 11:18 am Ser Vålerenga mener det er for dyrt mens Molde følger med
Det er heldigvis ikke omvendt.
Nei. Noe har skjedd. Vi er i angrepsposisjon istedet for i forsvarsposisjon økonomisk. Nå må vi bare selge Brekalo for mye penger så kan vi være så sterke på overgangsmarkedet i god tid framover

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: ons jul 05, 2023 12:22 pm
Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 10:40 am
HNilsen skrev: ons jul 05, 2023 10:16 am
Det var du som brakte ordet "kontroversielt" inn i debatten - ikke meg! Dessuten har Svendsen vært kontroversiell i denne tråden.
Det er altså en ganske stor forskjell på at jeg mener at Tripic ikke er et kontroversielt valg, og at du mener at alle andre mener at Svendsen er et kontroversielt valg. Ingen har sagt det er kontroversielt. Flere er til og med enig med deg. Nå må du gi deg.
Du framstilte det som at jeg mener Tripic er et kontroversielt valg. Jeg ville bare ta avstand fra det, for det mener jeg ikke. Jeg har heller ikke skrevet at alle andre mener Svendsen er überkontroversiell. Jeg har skrevet at det kunne virke som du syntes det. Fordi du la fram ei liste der Svendsen til og med vurderes som mindre viktig enn Vikings innbyttere. Noe du selv sa du var enig i.

Ingen viktig sak, men greit å faktisk bli referert på det jeg faktisk mener. «Fiendebilde» er derfor et litt for sterkt ord. Ha ellers en god sommer!
Du har en helt annen virkelighetsforståelse enn meg. Så får vi la det være med det, tror jeg. God sommer til deg og.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gorgi skrev: ons jul 05, 2023 12:32 am
pylsapåstadion skrev: tir jul 04, 2023 9:33 pm Angående ny midtstopper så hadde Isak Amundsen fra Bodø/Glimt vært en kanon signering.
I vinter trente midtstopperen med det kule navnet Rockson Yeboah med Viking.
Førsteinntrykket var også usedvanlig godt. Svært avslappet og rolig med ballen, rask, høyreist og ganske elegant i stilen.
Han har vi ikke hørt noe mer om etter oppholdet. Født i 2004, har proffkontrakt i Ghana så han må eventuelt kjøpes fri.
Han er nå klar for en klubb i Hellas.

Nevi

Legg inn av Nevi »

happykjeksbit skrev: ons jul 05, 2023 11:26 am
TAdams6 skrev: ons jul 05, 2023 11:18 am
Vikingen skrev: ons jul 05, 2023 11:01 am

Han kjenner jeg overhodet ikke til, men bra at de er på jobb.
Ikke jeg heller
Ser han har vært innom i 6 kamper i år.
Har 55 Eliteseriekamper fordelt på Tromsø (utlån) og Glimt

Men jeg er helt blank her. Ser Vålerenga mener det er for dyrt mens Molde følger med
Han fekk masse skryt i fjor eller året før, då han fekk tillit i ein lang periode i strekk. Eg har inntrykk av han som ein spelar med høgt potensial.
Amundsen har spilt endel kamper for Glimt ute i Europa Greit med den erfaringen, om det skulle bli en overgang.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: ons jul 05, 2023 3:49 pm
Gorgi skrev: ons jul 05, 2023 12:32 am
pylsapåstadion skrev: tir jul 04, 2023 9:33 pm Angående ny midtstopper så hadde Isak Amundsen fra Bodø/Glimt vært en kanon signering.
I vinter trente midtstopperen med det kule navnet Rockson Yeboah med Viking.
Førsteinntrykket var også usedvanlig godt. Svært avslappet og rolig med ballen, rask, høyreist og ganske elegant i stilen.
Han har vi ikke hørt noe mer om etter oppholdet. Født i 2004, har proffkontrakt i Ghana så han må eventuelt kjøpes fri.
Han er nå klar for en klubb i Hellas.
Såvidt jeg forstår er han utlånt, for å spille på 2. laget til AEK Athen.

https://footballghana.com/greek-side-ae ... son-yeboah

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hva er dette for noe tull. Problemer med supportere 14-18. Stjeler flagg og andre supporter effekter.
Det er ingen måte å skape stemning og være en god ambassadør for Viking.
Vet ikke hvor stort problem det er, men hvis det er et problem så bør man slå ned på det med engang. Slike tendenser må ikke få lov å blomstre.


Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: ons jul 05, 2023 7:03 pm Hva er dette for noe tull. Problemer med supportere 14-18. Stjeler flagg og andre supporter effekter.
Det er ingen måte å skape stemning og være en god ambassadør for Viking.
Vet ikke hvor stort problem det er, men hvis det er et problem så bør man slå ned på det med engang. Slike tendenser må ikke få lov å blomstre.

Det er nok snakk om de idiotene her:



Og han her:


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det er en supporter kultur jeg ikke forstår og ikke liker.
Så en filmsnutt der Napoli sjefen skulle gi seg etter den strålende sesongen. Han vil ha 1 års pause. Når han ble ansatt så gikk det ikke så bra. Supporterne stjal bilen hans. I gave ga de han rattet tilbake når sesongen var over. Supporterne stilte i finlandshetter. Jeg forstår det ikke. Hva er så kult med de greiene der?

Hvis de "ødelegger" for Viking så bør de identifiseres og få reprimande av en eller annen sort.

At det er supporterkulturer og masse støtte til Viking støtter jeg alltid 100%. Men støtt Viking, ikke driv med tull og tøys som noen dredungar.

Nevi

Legg inn av Nevi »

På Åråsen har det flere ganger vært "supporterer" ned finlandshetter har jeg lagt merke til Helt molbo.

Har ikke tidligere lagt merke til at dette har vært ett problem når det gjelder Viking. Men mot Bran nvar det jammen noen som stod lengst framme på O-feltet med slike hetter.. Er bare så idiotisk. Burde vært kasta ut av stadion med det samme.

Fikk ikke med de første innleggene / bildene av dette temaet. Er det rett og slett ungdommer som tar på seg finlandshetter?

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

Kjenner at jeg bryr meg fint lite om kids med finlandshetter, ikke tror jeg at verken de, eller deres oppførsel, skremmer noen minus barn/jevnaldrende og småparanoide evt. hårsåre voksne.

Men festlige og kreative synes jeg de er ved å kalle seg selv, en gruppe bestående av tenåringer, for den gamle garde. Friskt :mrgreen:

FKH supportere har like lite å frykte som når vi tar turen til Haugalandet - ser frem til en herlig kamp!

Nevi

Legg inn av Nevi »

Gandsen skrev: ons jul 05, 2023 8:08 pm Kjenner at jeg bryr meg fint lite om kids med finlandshetter, ikke tror jeg at verken de, eller deres oppførsel, skremmer noen minus barn/jevnaldrende og småparanoide evt. hårsåre voksne.

Men festlige og kreative synes jeg de er ved å kalle seg selv, en gruppe bestående av tenåringer, for den gamle garde. Friskt :mrgreen:

FKH supportere har like lite å frykte som når vi tar turen til Haugalandet - ser frem til en herlig kamp!
Tror det er få som lar seg skremme ja.

Men totalt idioti er det likefullt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Sander Moen Foss. Nok en spiller jeg ikke har hørt om eller lagt merke til


Jesman

Legg inn av Jesman »

Gandsen skrev: ons jul 05, 2023 8:08 pm Kjenner at jeg bryr meg fint lite om kids med finlandshetter, ikke tror jeg at verken de, eller deres oppførsel, skremmer noen minus barn/jevnaldrende og småparanoide evt. hårsåre voksne.

Men festlige og kreative synes jeg de er ved å kalle seg selv, en gruppe bestående av tenåringer, for den gamle garde. Friskt :mrgreen:

FKH supportere har like lite å frykte som når vi tar turen til Haugalandet - ser frem til en herlig kamp!
Det er rimellig obvious at Maakebergets antakelse om at nevnte grupperinger består av ungdom mellom 14 og 18, er hinsides gal. Finlandshetter, slåssing og tyveri av supporterutstyr får de involverte svare for selv. Personlig ønsker jeg ikke slike ting i nærheten av Viking, men jeg har rimelig høy toleranse for at det eksisterer supporterkulturer som er en del annerledes enn hva man vanligvis er vant med i dette landet.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Jesman skrev: tor jul 06, 2023 10:39 am
Gandsen skrev: ons jul 05, 2023 8:08 pm Kjenner at jeg bryr meg fint lite om kids med finlandshetter, ikke tror jeg at verken de, eller deres oppførsel, skremmer noen minus barn/jevnaldrende og småparanoide evt. hårsåre voksne.

Men festlige og kreative synes jeg de er ved å kalle seg selv, en gruppe bestående av tenåringer, for den gamle garde. Friskt :mrgreen:

FKH supportere har like lite å frykte som når vi tar turen til Haugalandet - ser frem til en herlig kamp!
Det er rimellig obvious at Maakebergets antakelse om at nevnte grupperinger består av ungdom mellom 14 og 18, er hinsides gal. Finlandshetter, slåssing og tyveri av supporterutstyr får de involverte svare for selv. Personlig ønsker jeg ikke slike ting i nærheten av Viking, men jeg har rimelig høy toleranse for at det eksisterer supporterkulturer som er en del annerledes enn hva man vanligvis er vant med i dette landet.
Jeg tror aldersanslaget på 14-18 år er et forsøk på å beskrive at slik oppførsel er en barnslig aktivitet. De vet nok godt hvem dette er.

tokk

Legg inn av tokk »

Hvor mye tror dere vi selger Brekalo for?
Hvis godset for 30 mill for Gulliksen, bør vi kunne klare merr enn det?

Jhuns

Legg inn av Jhuns »

TAdams6 skrev: tor jul 06, 2023 10:23 am Sander Moen Foss. Nok en spiller jeg ikke har hørt om eller lagt merke til

Samme her må jeg innrømme. Men bra tegn hvis vi er i stand til å plukke nøkkespillere (han er vel kaptein?) fra konkurrenter i eliteserien.

Hvis fasit blir Foss og Amundsen inn og Brekalo ut for rekordsummer skal jeg si meg fornøyd. Da har vi tre høyst habile stoppere som kan konkurrere om plassene og Vevatne og Berg i bakhånd. Det får holde for denne sesongen, så får vi shippe ut Vevatne til Ulf eller Bryne eller noe i vinter og se litt an hva som skjer med Stensness.

Jhuns

Legg inn av Jhuns »

Bud på Herman Haugen fra Aalesund forøvrig. Jeg klarer ikke se for meg at han kommer til å bli noen verdensstjerne akkurat, men solid backup for Bjørshol. Håper han blir

Jesman

Legg inn av Jesman »

Vikingen skrev: tor jul 06, 2023 11:30 am
Jesman skrev: tor jul 06, 2023 10:39 am
Gandsen skrev: ons jul 05, 2023 8:08 pm Kjenner at jeg bryr meg fint lite om kids med finlandshetter, ikke tror jeg at verken de, eller deres oppførsel, skremmer noen minus barn/jevnaldrende og småparanoide evt. hårsåre voksne.

Men festlige og kreative synes jeg de er ved å kalle seg selv, en gruppe bestående av tenåringer, for den gamle garde. Friskt :mrgreen:

FKH supportere har like lite å frykte som når vi tar turen til Haugalandet - ser frem til en herlig kamp!
Det er rimellig obvious at Maakebergets antakelse om at nevnte grupperinger består av ungdom mellom 14 og 18, er hinsides gal. Finlandshetter, slåssing og tyveri av supporterutstyr får de involverte svare for selv. Personlig ønsker jeg ikke slike ting i nærheten av Viking, men jeg har rimelig høy toleranse for at det eksisterer supporterkulturer som er en del annerledes enn hva man vanligvis er vant med i dette landet.
Jeg tror aldersanslaget på 14-18 år er et forsøk på å beskrive at slik oppførsel er en barnslig aktivitet. De vet nok godt hvem dette er.
Det tror muligens jeg også. I så fall er det elendig av Maakeberget å blande harselas og supporterinfo på måten de gjør. Blir som at VikingHordene skulle informere om at det er fullstendig trygt å synge Vikingsanger gjennom Bergens gater om noen uker. Det burde være helt trygt, men realiteten er annerledes.

Jeg digrerer litt, men det var en del turister på tur i trykk-kokeren i Praha i fjor sommer som lo godt av politi-oppbudet der nede, helt til de skjønte at politiet var der for å beskytte oss. Ikke hindre at vi gjorde noe galt. :-)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»