Viking FK

Svar
Jesman

Re: Viking FK

Legg inn av Jesman »

Rantanplan skrev: tor okt 21, 2021 6:07 pm
Jesman skrev: tor okt 21, 2021 5:32 pm
Rantanplan skrev: tor okt 21, 2021 1:11 pm

Nå er jeg heller ikke noen stor Østbø-tilhenger og ser helst friskt blod i mål til neste år. Men til neste kamp, så virker Østbø mentalt klar og trygg på seg selv etter et halvannen god kamp. Mens Gunnarson kan tenkes å være mer preget.
Jeg fortsetter å slå et slag for Viljar Myhra i Strømsgodset, dersom det finnes penger til han (det gjør det, heldigvis). Ellers registrerer jeg at en kapasitet som Sondre Rossbach ikke har spilt for Odd siden august(!). Han er "bare" 25 år, som Myhra. Begge to med masse kamper i Eliteserien og begge har vært tatt ut i landslagstropper. Rossbach med 8 clean sheets i 2020.
Rossbach er et godt forslag. Tror han kunne hatt godt av et miljøskifte og vi har heldige med en telemarking i mål tidligere.
Myhra er også kurant, men jeg har vanskeligere for å se hvordan man skulle klare å lande ham til en fornuftig penge.
Strømsgodset har ikke penger. Alle Martin(15)-millionene er long gone. Utfordringen blir at begge to må sees på som dyre løsninger. Myhra med kontrakt ut 2023, Rossbach enda et år lenger. Jeg vet ikke om vi har sjanse på Rossbach. Er han benket fordi Wahlstedt rangeres som bedre, bør han være tilgjengelig. Det tror jeg er en horribel avgjørelse av keeperklubben Odd i så fall. Men var det ikke noe krangling der med keepertrener osv? Som igjen vel er faren til nevnte Rossbach?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Jesman skrev: tor okt 21, 2021 8:07 pm
Rantanplan skrev: tor okt 21, 2021 6:07 pm
Jesman skrev: tor okt 21, 2021 5:32 pm

Jeg fortsetter å slå et slag for Viljar Myhra i Strømsgodset, dersom det finnes penger til han (det gjør det, heldigvis). Ellers registrerer jeg at en kapasitet som Sondre Rossbach ikke har spilt for Odd siden august(!). Han er "bare" 25 år, som Myhra. Begge to med masse kamper i Eliteserien og begge har vært tatt ut i landslagstropper. Rossbach med 8 clean sheets i 2020.
Rossbach er et godt forslag. Tror han kunne hatt godt av et miljøskifte og vi har heldige med en telemarking i mål tidligere.
Myhra er også kurant, men jeg har vanskeligere for å se hvordan man skulle klare å lande ham til en fornuftig penge.
Strømsgodset har ikke penger. Alle Martin(15)-millionene er long gone. Utfordringen blir at begge to må sees på som dyre løsninger. Myhra med kontrakt ut 2023, Rossbach enda et år lenger. Jeg vet ikke om vi har sjanse på Rossbach. Er han benket fordi Wahlstedt rangeres som bedre, bør han være tilgjengelig. Det tror jeg er en horribel avgjørelse av keeperklubben Odd i så fall. Men var det ikke noe krangling der med keepertrener osv? Som igjen vel er faren til nevnte Rossbach?
Einar Rossbach måtte vel gå fra Odd nesten på dagen etter noen greier.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Jesman skrev: tor okt 21, 2021 8:07 pm
Rantanplan skrev: tor okt 21, 2021 6:07 pm
Jesman skrev: tor okt 21, 2021 5:32 pm

Jeg fortsetter å slå et slag for Viljar Myhra i Strømsgodset, dersom det finnes penger til han (det gjør det, heldigvis). Ellers registrerer jeg at en kapasitet som Sondre Rossbach ikke har spilt for Odd siden august(!). Han er "bare" 25 år, som Myhra. Begge to med masse kamper i Eliteserien og begge har vært tatt ut i landslagstropper. Rossbach med 8 clean sheets i 2020.
Rossbach er et godt forslag. Tror han kunne hatt godt av et miljøskifte og vi har heldige med en telemarking i mål tidligere.
Myhra er også kurant, men jeg har vanskeligere for å se hvordan man skulle klare å lande ham til en fornuftig penge.
Strømsgodset har ikke penger. Alle Martin(15)-millionene er long gone. Utfordringen blir at begge to må sees på som dyre løsninger. Myhra med kontrakt ut 2023, Rossbach enda et år lenger. Jeg vet ikke om vi har sjanse på Rossbach. Er han benket fordi Wahlstedt rangeres som bedre, bør han være tilgjengelig. Det tror jeg er en horribel avgjørelse av keeperklubben Odd i så fall. Men var det ikke noe krangling der med keepertrener osv? Som igjen vel er faren til nevnte Rossbach?
Stemmer det. Faren kritiserte klubben i harde ordelag etter salget av Selvik til Haugesund og mente at keepersatsingen ikke var seriøs og dro opp litt gammel grums i prosessen. I veldig harde ordelag skal det bemerkes.

Virker rart å skulle straffe sønnen for det, men det er kanskje det med å ha hodet på riktig plass og at steminingen innad i klubben kan være noe anspent. Så virker det også som utviklingen har stoppet litt opp. Så det er mulig at et klubbskifte er noe alle parter ser seg tjent med.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Noen som vet om det er solgt mange billetter til morgendagens kamp?

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Meiner det blei meldt 9000 ein gong i går.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Kanskje Arild er bedre nå med et godt og samspilt midtforsvar foran seg. Vi får se, Plutselig holder han nullen med disse som rydder opp foran han så han kan gå ut å plukke. Tror Viking ønsker seg han iallefall.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

leedsforalltid skrev: fre okt 22, 2021 1:42 pm Kanskje Arild er bedre nå med et godt og samspilt midtforsvar foran seg. Vi får se, Plutselig holder han nullen med disse som rydder opp foran han så han kan gå ut å plukke. Tror Viking ønsker seg han iallefall.
Skal bli spennende å se. Forutsetningene er ivertfall bedre nå enn tidligere. Men det er den svakeste posisjonen til Viking nå. Langt opp til topp Eliteserienivå for begge keeperne og det er der vår keeper skal være.

Vi går rundt og håper at keeperen vår ikke skal gjøre tabber istedet for å være trygge på at vi skal ha en keeper vi kan stole på og som holder mål.

Jeg håper Gunnarsson beviser at han er så lovende som jeg håper han er. For har ingen tro på at Østbø noengang blir en topp Eliteseriekeeper. Han er en habil Eliteseriekeeper på en god dag, men det holder ikke.

Laban

Legg inn av Laban »

Lehne Olsen, Åsen, Ogbu og Kairinen ute. Grattis med 3 poeng

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Fire gode spilllere som mangler der, bra for Viking. Helland er vell fortsatt skadeplaget, men ikke lett å si. Viking har strengt tatt ingen skadet uten Furdal hvis jeg tar feil?

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Hva skjer egentlig med Furdal? Hvor lang kontrakt har han, og vet vi noe om skadeproblemene hans? Føler han har vært skadd i to hele sesonger og vel så det, snart.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Trminator skrev: fre okt 22, 2021 8:08 pm Hva skjer egentlig med Furdal? Hvor lang kontrakt har han, og vet vi noe om skadeproblemene hans? Føler han har vært skadd i to hele sesonger og vel så det, snart.
Furdal legg opp etter sesongen. Han har trøbbel med magen, som det verkar som dei ikkje finn heilt ut av.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Blirdetgull? skrev: fre okt 22, 2021 8:01 pm Fire gode spilllere som mangler der, bra for Viking. Helland er vell fortsatt skadeplaget, men ikke lett å si. Viking har strengt tatt ingen skadet uten Furdal hvis jeg tar feil?
Har plagsomme minner av Helland på stadion. Kan godt stå over han og.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Laban skrev: fre okt 22, 2021 7:56 pm Lehne Olsen, Åsen, Ogbu og Kairinen ute. Grattis med 3 poeng
Husker Viking dro til Åråsen på slutten av nittitallet. Var fryktelig skadeplaget. Hadde null forventninger på poeng på en normal tøff bane. Viking vant 1-0.

Viking er i bra form. Og håper den trenden fortsetter. Men tar absolutt ingenting for gitt. Vikingspillerne må også i morgen være helt i hundre for at det skal bli seier.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Virker som alle har glemt at Torsteinbø er ute med skade.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Mr_Sjokomelk skrev: lør okt 23, 2021 2:37 am Virker som alle har glemt at Torsteinbø er ute med skade.
Har vel ikke vært savnet. Vi ventet vel bare på at han skulle bli byttet ut. Allsidig spiller men ikke god nok til å starte når alle er friske

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Du har helt rett, har glemt ut Torsteinbø. God spiller i oppspillsfasen, men passer ikke så godt inn i vikings 4-2-3-1/4-3-3

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Verste versjonen av èin blåe dag jeg har hørt.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Men den beste versjonen av en spiss vi har sett? Berisha er fullstendig komplett.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Nå er me græla gode.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Overkjøring i 2. omgang. Mange solide i dag, inkludert Østbø. Trygg i feltet og noen ville redninger på strek.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

For et lag vi har nå! Jeg kan ikke huske at vi har hatt et slikt lag siden 1991.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: lør okt 23, 2021 6:02 pm For et lag vi har nå! Jeg kan ikke huske at vi har hatt et slikt lag siden 1991.
Enig. Et lag å være stolt av!

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

HNilsen skrev: lør okt 23, 2021 6:02 pm For et lag vi har nå! Jeg kan ikke huske at vi har hatt et slikt lag siden 1991.
2001 laget var ikke så verst det heller. Men fytti så deilig å ha ledere utpå der i flertall. Lag med stor L og individualister i system. Helt nydelig

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Pauseintervjuet med Aarsheim, vi skal presse høyt. Helt nydelig. Før har vi lagt iss bakpå med engang vi tar ledelsen. Nå kjører vi på og se hva som skjer, vi vinner og vi vinner stort. Et Viking lag å elske

Dette er Viking mentaliteten og den innstillingen jeg har savnet før BB kom. 10 årene før det var en grå tid i historien. Så kjørte vi jo og på med gråe drakter

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nok en straffe vi skulle hatt

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Jeg så ikke mye fotball i 1991, men jeg synes ikke vi trenger å gå så langt tilbake for å treffe på et godt Vikinglag. Jeg synes selv 2007-utgaven var bra. Helt nydelig kamp i dag, og fantastisk å se hvordan byen mobiliserer. Men... Jeg må nok engang nevne hvor håpløst det er å la to av landets største idrettslag spille samtidig i samme by. Stavanger er ikke større enn at slikt burde vært unngått. 11 000 på Viking Stadion og snaue 4 000 i DNB Arena. Begge lag mister flere hundre tilskuere pga av helt håpløst oppsett. Man må kunne spille bedre på lag her, og legge til rette for begge. Komplett uforståelig.

Men fantastisk match, og helt herlig atmosfære både før, under og etter kamp!

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Østbø framstår sikker med unntak av endel upresise utspark
Sebulonsen har stabilisert seg på et høyt nivå. Vanskelig for Bjørshol å spille seg inn nå. Det sier mye om hvor god Sebulonsen har blitt
Vikstøl gjør ting enkelt, er tøff og resolutt. En mann å stole på
Brekalo/Stensness - de tar for seg. De har noe internasjonalt over seg. Veldig spennende stopperpar
Bell - hvor lenge får vi beholde han? Samme hvem han møter så matcher han de og overgår de
Nilsen Tangen - utrolig deilig tyngdepunkt og førsteberøring. Den ballen spretter ikke langt fra foten hans. Utrolig vanskelig å ta ballen ifra og mye vilje og driv. Blir bare bedre og bedre. Fortjent mål idag
Løkberg er strikkmotoren som aldri stopper. Eller som den gamle svenske sangen sier, Evighetsmaskin.
Fridjonsson kommer inn. Ser at det er en stund siden han har spilt fast, litt upresist. Men en god spiller og for en spiller å ha som backup. Vi har 4 ekstremt gode sentrale midtbanespillere nå
Tripic gjør sine saker og han lykkes. Veldig viktig og god
de Lanlay blir bedre og bedre. Tør å utfordre. Virker som om han holder på å finne tilbake til seg selv igjen. Når han kom fra RBK så var det bare sikre pasninger og ofte bakover. Ingen utfordring mot dødlinja. de Lanlay er på gang og viser tidvis høyt nivå
Veton -som med Bell, hvor lenge får vi beholde han. Strålende spiss. Leder, spiller som går foran. God avslutter og alltid smilet på lur.

Pattynama - han er et spørsmålstegn. Ekstremt spennende offensivt. Men holder han mål defensivt? Jeg føler ennå ikke han har fått sjansen å vise det. Veldig få sjanser som venstreback fra start.
Kabran - må lære seg Viking fotballen. Han har mye fotball i seg. Men han skal på død og liv ha ballen på fot. Sist kamp viste han til og med til Sebulonsen at han ville ha ballen på fot og ikke i bakrom. Han må lære seg å gå på løp i bakrom. Den dagen han gjør det så blir han en meget bra spiller. Nå er han bra, men tempoet daler når han er med og det skjer mindre framover.
Dette er vel de 2 kjøpa vi kan stille størst spørsmålstegn med fra vår nye trenerduo/Nevland. Men de kan komme

Vevatne på benken. En god reserve
Torsteinbø skadet. Men en god reserve når han blir klar
Bjørshol var egentlig nær landslagsnivå når han ble skadet. Kommer han tilbake?
Gunnarsson, keeperen som er på lån. Ble alt ødelagt av en feil dommeravgjørelse? Det er ofte små ting som kan endre historien. Sir Alex Ferguson var i sin tid nær å få sparken i Manchester United. Et cupgull reddet han fra sparken. Resten er historie. Av og til får de som fortjener det litt ekstra tid, tiden som trengs.

Du å du så kjekt det er å se Viking spille fotball. Jeg var kritisk til sparkingen av BB. Mente at han kunne ta Viking videre. Det var en styreleder som var bajas og kjørte sitt eget løp. Det ødela mye for han og for ettermælet. BB fikk ikke den avslutningen han fortjente.

Det eneste som egentlig kunne redde hele den prosessen var sportslig suksess. Nå har de fått penger til å forsterke, det har hjulpet. Men Aarsheim og Jensen har innfridd noe kollosalt. Helt nydelig fotball Viking spiller og mentaliteten om å angripe selv når vi leder, det har vi nesten ikke sett siden Rösler i 2007, med unntak av BB.

Tar vi med Salvesen, Bjørnø og resten av administrasjonen - så er det et inntrykk som jeg sitter igjen med. Et stort smil. De gjør en formidabel jobb. Det er mye som skjer på kontor og bakrom i en klubb. Men det viktigste, det som driver klubben og pengene er publikum. Der gjør de en formidabel jobb. De er på jobb 24/7. Viking er igjen en klubb for oss i gata, ikke for fiffen på VIP'en.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Jeg er altså så mektig imponert over dette Viking-laget. Følte fra første minutt at vi hadde fullstendig kontroll på dette. Knapt nok nervøs på 2-1. Dette er så dønn solid. Til og med Østbø har begynt å storspille, det er så gøy å se. Solide bakover, Sebulonsen frisk offensiv i tillegg. Bell er klasse, Nilsen Tangen tar stadige steg, Tripic omtrent i 2019-slag, Yanni på vei tilbake i sin beste form, Veton sier seg selv. For et lag.

Gibbegaffel

Legg inn av Gibbegaffel »

Deilig kamp, for et lag, og for en tid vi er i nå.
Her har vi alle muligheter til medaljer!

Eneste som irriterte meg underveis var at Fridjonsson (med friske bein) ikke tok returløpet på målet til Lillestrøm. Der kunne han faktisk markert ut målskorer. Siste månedene har det vært litt dårlige tendenser av Fridjonsson jeg ikke setter pris på.

Men det får være det, for nå er det bare å nyte kvelden og håpe at Molde går på en smell!

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Viking er virkelig solide om dagen. Etter det tidlige målet følte jeg meg allerede sikker på seier.
Midtstopper paret vi har gir trygghet til hele laget. Håper Brekalo er klar igjen til torsdag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»