Viking FK

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Viking FK

Legg inn av TAdams6 »

Nevi skrev: tir jan 04, 2022 9:26 pm Mye kjekk lesning her nå. Første gangen jeg var innom i dag.

Men hvordan er situasjonen til han unge i Randers. Kommer ikke på å i skrivende stund hva navnet er.

Men han har kanskje fullt av Viking-blod i seg og ser det ikke som ett nederlag å komme hjem igjen? Men er han en mulig mann som kunne tatt over for Bell når han drar?
Lasse Berg Johnsen. FGI gutt som nok drømmer om å spille i Viking. Gjør det jo meget godt i Danmark. Uten at jeg har sett han i Danmark vil jeg vel tro han kan være Bell erstatter

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: tir jan 04, 2022 10:39 pm
Nevi skrev: tir jan 04, 2022 9:26 pm Mye kjekk lesning her nå. Første gangen jeg var innom i dag.

Men hvordan er situasjonen til han unge i Randers. Kommer ikke på å i skrivende stund hva navnet er.

Men han har kanskje fullt av Viking-blod i seg og ser det ikke som ett nederlag å komme hjem igjen? Men er han en mulig mann som kunne tatt over for Bell når han drar?
Lasse Berg Johnsen. FGI gutt som nok drømmer om å spille i Viking. Gjør det jo meget godt i Danmark. Uten at jeg har sett han i Danmark vil jeg vel tro han kan være Bell erstatter
Gjør ikke han det såpass bra at det er nærmest utenkelig at han returnerer til Eliteserien? Sist jeg hørte om ham var at han var fast på laget.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Vikingen skrev: tir jan 04, 2022 10:45 pm
TAdams6 skrev: tir jan 04, 2022 10:39 pm
Nevi skrev: tir jan 04, 2022 9:26 pm Mye kjekk lesning her nå. Første gangen jeg var innom i dag.

Men hvordan er situasjonen til han unge i Randers. Kommer ikke på å i skrivende stund hva navnet er.

Men han har kanskje fullt av Viking-blod i seg og ser det ikke som ett nederlag å komme hjem igjen? Men er han en mulig mann som kunne tatt over for Bell når han drar?
Lasse Berg Johnsen. FGI gutt som nok drømmer om å spille i Viking. Gjør det jo meget godt i Danmark. Uten at jeg har sett han i Danmark vil jeg vel tro han kan være Bell erstatter
Gjør ikke han det såpass bra at det er nærmest utenkelig at han returnerer til Eliteserien? Sist jeg hørte om ham var at han var fast på laget.
Er Danmark det er snakk om. Forskjellen er vel ikke SÅ stor forskjell mellom Danmark og Norge. Så sånn sett er det ikke sikkert det vil være verre å være fast i Viking som Randers. I og med at han er oppvokst en langpasning fra stadion.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Nevi skrev: tir jan 04, 2022 10:58 pm
Vikingen skrev: tir jan 04, 2022 10:45 pm
TAdams6 skrev: tir jan 04, 2022 10:39 pm

Lasse Berg Johnsen. FGI gutt som nok drømmer om å spille i Viking. Gjør det jo meget godt i Danmark. Uten at jeg har sett han i Danmark vil jeg vel tro han kan være Bell erstatter
Gjør ikke han det såpass bra at det er nærmest utenkelig at han returnerer til Eliteserien? Sist jeg hørte om ham var at han var fast på laget.
Er Danmark det er snakk om. Forskjellen er vel ikke SÅ stor forskjell mellom Danmark og Norge. Så sånn sett er det ikke sikkert det vil være verre å være fast i Viking som Randers. I og med at han er oppvokst en langpasning fra stadion.
Han havnet vel på årets lag i Superligaen og blir vurdert til å være Randers beste spiller. Gjør man det bra i Danmark, er veien videre ut kortere enn den ville vært i Norge. Har i tillegg fått vist seg frem i Conference League, hvor Randers tok seg videre og møter Leicester i sluttspillet. Salg av Bell og kjøp av Berg Johnsen, om det mot formodning skulle vært aktuelt, hadde sannsynligvis endt med dundrende minus for Viking. Tipper han går til en større liga før han eventuelt kommer hjem.

Har vel også ved flere anledninger uttalt at han stortrives i Danmark og at fotballen der passer ham bedre enn den norske.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Viking invitert, og takket ja, til sesongoppkjøring i USA.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/oWlw ... ar-til-usa

Spennende. Får håpe Bell ikke spiller så godt at han blir kjøpt…. Men liker at vi tenker nytt og møter god motstand. Kanskje får vi se på noen spennende spillere også?

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Da kom første ryktet ut, Genoa sniffer på Berisha. Tipper Viking selger hvis de får 30m +

Nevi

Legg inn av Nevi »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/dnpG7 ... -i-berisha


Genoa skal iflg VG kunne være interessert i hente Veton. Håper det ikke ligger noe mer i dette. Blir Bell og Berisha i Viking bør ambisjonsnivået være å kjempe om seriegull. Og dette burde trigge Veton helt enormt.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Nevi skrev: ons jan 05, 2022 9:14 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/dnpG7 ... -i-berisha


Genoa skal iflg VG kunne være interessert i hente Veton. Håper det ikke ligger noe mer i dette. Blir Bell og Berisha i Viking bør ambisjonsnivået være å kjempe om seriegull. Og dette burde trigge Veton helt enormt.
Med tanke på situasjonen i de andre antatt toppklubbene nå, så tør jeg påstå at det er veldig lenge siden Viking har vært i en bedre posisjon til å vinne seriegull enn akkurat nå. Den posisjonen svekkes vesentlig med salg av Veton.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Wiggum skrev: ons jan 05, 2022 9:17 pm
Nevi skrev: ons jan 05, 2022 9:14 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/dnpG7 ... -i-berisha


Genoa skal iflg VG kunne være interessert i hente Veton. Håper det ikke ligger noe mer i dette. Blir Bell og Berisha i Viking bør ambisjonsnivået være å kjempe om seriegull. Og dette burde trigge Veton helt enormt.
Med tanke på situasjonen i de andre antatt toppklubbene nå, så tør jeg påstå at det er veldig lenge siden Viking har vært i en bedre posisjon til å vinne seriegull enn akkurat nå. Den posisjonen svekkes vesentlig med salg av Veton.
Hadde vært mer bekymret om disse opplysningene kom fra SA enn fra VG. At Genoa sonderer rundt Berisha er en ting. Å være villige til å betale det han er verdt er noe annet. Kontrakt ut 2024, så kan ikke tenke meg at Viking selger ham billig. Han kan fort være verdt mer enn 30 millioner om han blir.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Wiggum skrev: ons jan 05, 2022 9:17 pm
Nevi skrev: ons jan 05, 2022 9:14 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/dnpG7 ... -i-berisha


Genoa skal iflg VG kunne være interessert i hente Veton. Håper det ikke ligger noe mer i dette. Blir Bell og Berisha i Viking bør ambisjonsnivået være å kjempe om seriegull. Og dette burde trigge Veton helt enormt.
Med tanke på situasjonen i de andre antatt toppklubbene nå, så tør jeg påstå at det er veldig lenge siden Viking har vært i en bedre posisjon til å vinne seriegull enn akkurat nå. Den posisjonen svekkes vesentlig med salg av Veton.
Er akkurat det jeg og håper. Og skulle Bell signere for ett år til snart er det lettere for Veton å bli i Viking.
Nå er det ei stund til januar er over. Til overgangsvinduet stenger.

Men hvilken nasjoner har åpent lengre? Russland skal vel holde åpent endel uker ekstra.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Liker at Viking bytter ut godset, lillestrøm osv i Marbella med MLS topplag i USA, god erfaring før europa-kvalikk

Jesman

Legg inn av Jesman »

Blirdetgull? skrev: ons jan 05, 2022 9:34 pm Liker at Viking bytter ut godset, lillestrøm osv i Marbella med MLS topplag i USA, god erfaring før europa-kvalikk
Forhåpentligvis slår det bedre ut enn da Hareide reiste til Brasil med gjengen for å møte brasilianske topplag. Endte vel opp med stort sett å få juling av b-laget til kommunen i Rio. Også fikk de med seg Nery Cardozo da. Nesten. :-)

kaffi

Legg inn av kaffi »

Serie A høres vel dessverre litt for kult ut til at det er noe man sier nei til. Ser nyheter i kveld om at Fiorentina snapper opp en spiss rett foran nesa på Genoa også. Liker det ikke.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Vikingen skrev: ons jan 05, 2022 9:23 pm
Wiggum skrev: ons jan 05, 2022 9:17 pm
Nevi skrev: ons jan 05, 2022 9:14 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/dnpG7 ... -i-berisha


Genoa skal iflg VG kunne være interessert i hente Veton. Håper det ikke ligger noe mer i dette. Blir Bell og Berisha i Viking bør ambisjonsnivået være å kjempe om seriegull. Og dette burde trigge Veton helt enormt.
Med tanke på situasjonen i de andre antatt toppklubbene nå, så tør jeg påstå at det er veldig lenge siden Viking har vært i en bedre posisjon til å vinne seriegull enn akkurat nå. Den posisjonen svekkes vesentlig med salg av Veton.
Hadde vært mer bekymret om disse opplysningene kom fra SA enn fra VG. At Genoa sonderer rundt Berisha er en ting. Å være villige til å betale det han er verdt er noe annet. Kontrakt ut 2024, så kan ikke tenke meg at Viking selger ham billig. Han kan fort være verdt mer enn 30 millioner om han blir.
Baardsen i VG er fra Stavanger, har spilt i Viking som yngre og har også god kjennskap til hva som skjer, så neppe tatt ut av løse luften dette.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

kaffi skrev: ons jan 05, 2022 11:07 pm Serie A høres vel dessverre litt for kult ut til at det er noe man sier nei til. Ser nyheter i kveld om at Fiorentina snapper opp en spiss rett foran nesa på Genoa også. Liker det ikke.
Noen som følger serie A og vet noe som helst om Genoa? Ser de ligger på nedrykksplass etter halvspilt sesong med 5 poeng opp til trygg grunn. Veton kan altså velge mellom nedrykksstrid (og sannsynligvis nedrykk), og toppkamp/europacup med Viking.

Hva slags økonomi har Genoa? Kan de bla opp et større antall millioner om de virkelig ønsker ham? Jeg blir enormt skuffet om Veton blir solgt for 15 millioner eller lignende. Han er vår viktigste spiller sammen med Bell. Selger vi begge to så starter året med en stor nedtur.

Om interessen realiserer seg har Veton virkelig muligheten til å bli helt nå.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Vikingen skrev: ons jan 05, 2022 11:26 pm
kaffi skrev: ons jan 05, 2022 11:07 pm Serie A høres vel dessverre litt for kult ut til at det er noe man sier nei til. Ser nyheter i kveld om at Fiorentina snapper opp en spiss rett foran nesa på Genoa også. Liker det ikke.

Hva slags økonomi har Genoa? Kan de bla opp et større antall millioner om de virkelig ønsker ham? Jeg blir enormt skuffet om Veton blir solgt for 15 millioner eller lignende. Han er vår viktigste spiller sammen med Bell. Selger vi begge to så starter året med en stor nedtur.

Om interessen realiserer seg har Veton virkelig muligheten til å bli helt nå.
Vil tro to-tre millioner euro nærmest er for småpenger å regne. Den polske landslagsspissen Krzysztof Piatek som for et par dager ble meldt så godt som klar for Genoa på lån fra Hertha Berlin, men som nå trolig havner i Fiorentina, skal ifølge Sky Italia ha hatt en kjøpsopsjon på 17 millioner euro. Genoa solgte samme mann til Milan for 30 millioner euro for to år siden, så det er jo en helt annen verden.

Ser også at Genoa ble kjøpt opp av et amerikansk investeringsselskap for et par måneder siden, så tipper de har tenkt å bruke nok penger til å bli i Serie A.

kaffi

Legg inn av kaffi »

kaffi skrev: ons jan 05, 2022 11:51 pm
Vikingen skrev: ons jan 05, 2022 11:26 pm
kaffi skrev: ons jan 05, 2022 11:07 pm Serie A høres vel dessverre litt for kult ut til at det er noe man sier nei til. Ser nyheter i kveld om at Fiorentina snapper opp en spiss rett foran nesa på Genoa også. Liker det ikke.

Hva slags økonomi har Genoa? Kan de bla opp et større antall millioner om de virkelig ønsker ham? Jeg blir enormt skuffet om Veton blir solgt for 15 millioner eller lignende. Han er vår viktigste spiller sammen med Bell. Selger vi begge to så starter året med en stor nedtur.

Om interessen realiserer seg har Veton virkelig muligheten til å bli helt nå.
Vil tro to-tre millioner euro nærmest er for småpenger å regne. Den polske landslagsspissen Krzysztof Piatek som for et par dager ble meldt så godt som klar for Genoa på lån fra Hertha Berlin, men som nå trolig havner i Fiorentina, skal ifølge Sky Italia ha hatt en kjøpsopsjon på 17 millioner euro. Genoa solgte samme mann til Milan for 30 millioner euro for to år siden, så det er jo en helt annen verden.

Ser også at Genoa ble kjøpt opp av et amerikansk investeringsselskap for et par måneder siden, så tipper de har tenkt å bruke nok penger til å bli i Serie A.
Og alt dette kan like gjerne tale for at Genoa leter på en høyere/dyrere hylle enn Veton, som i europeisk målestokk er et billig-alternativ.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

kaffi skrev: ons jan 05, 2022 11:51 pm
Vikingen skrev: ons jan 05, 2022 11:26 pm
kaffi skrev: ons jan 05, 2022 11:07 pm Serie A høres vel dessverre litt for kult ut til at det er noe man sier nei til. Ser nyheter i kveld om at Fiorentina snapper opp en spiss rett foran nesa på Genoa også. Liker det ikke.

Hva slags økonomi har Genoa? Kan de bla opp et større antall millioner om de virkelig ønsker ham? Jeg blir enormt skuffet om Veton blir solgt for 15 millioner eller lignende. Han er vår viktigste spiller sammen med Bell. Selger vi begge to så starter året med en stor nedtur.

Om interessen realiserer seg har Veton virkelig muligheten til å bli helt nå.
Vil tro to-tre millioner euro nærmest er for småpenger å regne. Den polske landslagsspissen Krzysztof Piatek som for et par dager ble meldt så godt som klar for Genoa på lån fra Hertha Berlin, men som nå trolig havner i Fiorentina, skal ifølge Sky Italia ha hatt en kjøpsopsjon på 17 millioner euro. Genoa solgte samme mann til Milan for 30 millioner euro for to år siden, så det er jo en helt annen verden.

Ser også at Genoa ble kjøpt opp av et amerikansk investeringsselskap for et par måneder siden, så tipper de har tenkt å bruke nok penger til å bli i Serie A.
Da er det vel kanskje ikke helt usannsynlig at de enten ser for seg Veton som kantspiller, eller som backup? Vi får krysse fingrene for at det ikke virker spesielt lukrativt. Men jeg forstår at serie A er vanskelig å takke nei til…

alseboy

Legg inn av alseboy »

Blir garantert ny overgangsrekord for Viking om Berisha forsvinner. Alt under 30 millioner er å betrakte som ran.
Veldig mye avhenger av spilleren selv naturligvis. Alderen og landet taler for salg - det kommer nok ikke mange slike sjanser (hvis det er reelt) senere. Noen titalls millioner på bok veier nok opp for tapt heltestatus i Stavanger.

Samtidig klarer jeg ikke helt å se at han er klar for det nivået. I Viking har han en rolle som passer hans spillestil perfekt. Trenger ikke gå lenger enn til Bergen for å se hvor lite som skiller flopp og suksess. Så er spørsmålet om Genoa (med dette am. selskapet i ryggen) har planer om å bygge opp spillet rundt en helt ukjent nordmann med lite internasjonal erfaring på toppnivå.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

alseboy skrev: tor jan 06, 2022 12:01 am Blir garantert ny overgangsrekord for Viking om Berisha forsvinner. Alt under 30 millioner er å betrakte som ran.
Veldig mye avhenger av spilleren selv naturligvis. Alderen og landet taler for salg - det kommer nok ikke mange slike sjanser (hvis det er reelt) senere. Noen titalls millioner på bok veier nok opp for tapt heltestatus i Stavanger.

Samtidig klarer jeg ikke helt å se at han er klar for det nivået. I Viking har han en rolle som passer hans spillestil perfekt. Trenger ikke gå lenger enn til Bergen for å se hvor lite som skiller flopp og suksess. Så er spørsmålet om Genoa (med dette am. selskapet i ryggen) har planer om å bygge opp spillet rundt en helt ukjent nordmann med lite internasjonal erfaring på toppnivå.
Med Tripic sin overgang til Tyrkia i mente er jeg ikke like sikker på at Viking vurderer alt under 30 millioner som ran. Genoa kan uansett ikke regne med å tjene penger på ham videre.

Vanskelig å sette en pris på Berisha. Han er nærmest uvurderlig, og nær umulig å erstatte. Vi vil fortsatt ha lederskikkelser i laget, men Veton er signalspiller nummer 1.

50 millioner? Jaggu ikke sikker på at jeg ville vært fornøyd med det heller. Føler vi går glipp av en helt reell mulighet til å kjempe om gull.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Ikke fornøyd med 50millioner??! Veton er vår signalspiller nr.1 og lokal, men 50mill? Tenk på Thomas L. Olsen i LSK, scoret 50% av målene og de fikk bare usle 5mill. Viking står et helt annet sted økonomisk nå vs. når Zlatko gikk. Tipper Viking selger over 35 mill

Jesman

Legg inn av Jesman »

Ingen er uerstattelige, men både Veton og Bell kommer ganske nære den betegnelsen. Om en av dem, eller begge, blir solgt, bør vi i alle fall sitte igjen med masse, masse penger. Og der blir i alle fall jeg litt optimistisk. Aarsheim og Jensen har sålangt vist ganske bra teft på overgangsmarkedet. Altså, mange forventet kanskje mer av både Pattynama og Kabran, men i statistikkene visser begge to ganske godt igjen. Gunnarsson, Brekalo og Stensness ser meget bra ut. Mai Traore er det åpenbare spørsmålet her, men han er work in progress. Hva kan Aarsheim/Jensen trylle frem med mer penger tilgjengelig?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Blirdetgull? skrev: tor jan 06, 2022 12:17 am Ikke fornøyd med 50millioner??! Veton er vår signalspiller nr.1 og lokal, men 50mill? Tenk på Thomas L. Olsen i LSK, scoret 50% av målene og de fikk bare usle 5mill. Viking står et helt annet sted økonomisk nå vs. når Zlatko gikk. Tipper Viking selger over 35 mill
Ikke sikker på at jeg vil sitte med en god følelse da, nei. Jeg klarer selvsagt å se at det vil være en svært god pris, men samtidig blir vi også veldig svekket. Da må det en helt ny spiss inn, og de er det ikke lett å treffe på…

Sammenligningen med Zlatko handler ikke så mye om Vikings økonomiske situasjon, men at Tripic var lovet at Viking ikke skulle være vanskelig om det kom en utenlandsk klubb av en viss størrelse på banen. Tilsvarende avtale leser jeg de har med Veton også, selv om jeg ikke helt forstår hvorfor all den tid han kom fra Brann for en god sum og selv ønsket overgangen.

Veton er på mange måter hjertet i Viking.

tokk

Legg inn av tokk »

Tror vi at vi får 30 mill for Veton?

Tror vi selger for 13-14 mill.

Uten Veton ender 2022 med 7-9. Plass, trenerbytte i oktober

tokk

Legg inn av tokk »

Klart veton takker ikke nei til sommer, sol og Serie A. Selv om det blir benk og nedrykk. Viking selger om bud bikker 14 mill.

Tror vi at vi får 30 mill? Aldri i verden.

Veton ser jeg nesten på som uerstattelig, årets viktigste spiller. Hvor skal vi få alle målene hans fra?

Veton skiller oss fra en gullutfordrer til en 8 plass. Selger vi ham kan vi selge Bell også. Få inn penger og safe en 8. Plass.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

tokk skrev: tor jan 06, 2022 12:34 am Klart veton takker ikke nei til sommer, sol og Serie A. Selv om det blir benk og nedrykk. Viking selger om bud bikker 14 mill.
Dette er mitt skrekkscenario også. 12 millioner, pluss 4 til om Genoa berger plassen. Tradisjonelt er det jo slik vi har holdt på.

Håper Heggheim-salget bærer bud om nye tider der Viking faktisk får noe for spillerne sine.

tokk

Legg inn av tokk »

Slik vi har holdt på ja. Samtidig har vi en avtale med Veton, som gjør at prisen hans synker veldig. Tror vi ender mellom 8-14 mill.

Tror heller ikke jeg hadde vært fornøyd med 50 mill, selv om han ikke er verdt de pengene, er han verdt det for Viking. Når hadde vi sist en spiller med 20+mål, eller over 10 mål?
Spillere slik som Veton er for Viking nå vokser ikke på trær.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

tokk skrev: tor jan 06, 2022 12:28 am Tror vi at vi får 30 mill for Veton?

Tror vi selger for 13-14 mill.

Uten Veton ender 2022 med 7-9. Plass, trenerbytte i oktober
Tror du Viking kjører trenerbytte med en 7. plass? Eneste måten det kan skje på er hvis vi roter oss ned i nedrykksstriden og klubben blir desperat for å gjøre noe som berger plassen. Og akkurat det scenarioet skal det mye til før skjer.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Mulig vi må slutte å godte oss over hvor mye vi klarte å tyne ut av dere for Veton, hvis dere nå selger ham videre for 30+, etter at dere tok medalje, mens vi rykket ned.

Skal vurdere det, i det minste.

CliffC

Legg inn av CliffC »

tokk skrev: tor jan 06, 2022 12:49 am Slik vi har holdt på ja. Samtidig har vi en avtale med Veton, som gjør at prisen hans synker veldig. Tror vi ender mellom 8-14 mill.
Avtale med Veton? Jeg vet forsåvidt ikke hva en slik avtale går ut på, men jeg tar for gitt at den ikke innebærer at vi er forpliktet til å gi ham bort. Jeg vil tro at "avtalen" går ut på at Viking ikke skal legge unødige hindringer i veien om rett bud kommer, men selvsagt skal klubben ha riktig betalt. Viking har vel aldri vært spesielt vanskelige slik sett.

Tripic-situasjonen kan selvsagt ikke sammenlignes. Der satt spilleren med alle kortene, og klubben kunne bare godta denne avtalen som her ble inngått. Hvilke kort Veton satt med som skulle kunne presse klubben til å godta noe lignende er for meg en gåte. Du anslår en sum ned mot 8 millioner kroner. Det hadde mildt sagt vært vanvittig om klubben selv skulle betale 7 millioner til en TL-rival (vel, ikke nå lenger) for det som den gangen var et usikkert kort, og nå når han er lagets store hjerte og profil, så skal vi altså selge ham til Serie A for et beløp som er marginalt over dette?

Godt vi i såfall ikke visste om betingelsene da han ble kjøpt. Da ville nok enkelte av de som var skeptiske til overgangen fra Brann virkelig fått vann på mølla.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»