Viking FK

Svar
LongView3

Re: Viking FK

Legg inn av LongView3 »

Ser ut som Genoa skaffer seg en spiss fra Sturm Graz. Da kan vi nok puste lettet ut ang. Berisha denne gang.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Vikingen skrev: ons jan 05, 2022 8:34 pm Viking invitert, og takket ja, til sesongoppkjøring i USA.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/oWlw ... ar-til-usa

Spennende. Får håpe Bell ikke spiller så godt at han blir kjøpt…. Men liker at vi tenker nytt og møter god motstand. Kanskje får vi se på noen spennende spillere også?
Chase Gasper, som Viking la inn bud på i fjor, spiller i alle fall på Minnesota som er blant motstanderne her.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

CliffC skrev: fre jan 07, 2022 2:00 pm
PapaSmurf skrev: fre jan 07, 2022 1:30 pm Jøss! Vi er på vei opp og frem. I fjor leste jeg at vi ikke engang hadde en rundkjøring i Molde.
Juhu!
Jeg misliker når folk i ren arroganse skal nedvurdere andre steder med feilinformasjon og løgner. Jeg har vært i Molde to eller tre ganger, og VET at "byen" foruten rundkjøring og stadion faktisk også har både kolonialforretning og bensinstasjon.

Mulig det også finnes et postkontor, men dette kan jeg faktisk ikke bekrefte.
Men har de manufaktur og barberer?

MOFFE

Legg inn av MOFFE »

Tror ikke vi har barberer men mulig jeg tar feil. Hehe

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Er så snodig å lese at de diskuterer i Molde-tråden hvor mye penger det er verdt å bruke på Berisha. Akkurat som om det skulle være aktuelt. De kan til og med opplyse om at han ønsket seg til Molde i sommer! Mistenkelig likt måten enkelte rbk-supportere snakket om Kjetil Knutsen…

Jeg kan faktisk ikke komme på en eneste grunn til at Veton skulle spille for Molde neste år. Men jeg kan komme på noen grunner i mot:

- Sportslig er nivået ganske likt, men i Molde er det mer uro.

- Null trøkk på stadion i Molde. Enorm optimisme rundt Viking.

- Mulighet til å fortsette som lokal helt i Viking.

- Kjæresten er også fra Stavanger.

- Større mulighet for å få spille med bror Valon.

- Alltid sagt at det er kun det perfekte tilbudet fra utlandet som kan lokke ham bort nå.

- Molde by.

Sikkert mer jeg ikke kommer på i farten også.

Wintrhop

Legg inn av Wintrhop »

Ja ser det😀ikke måte på hvordan Berisha ønsker seg til Molde…helt siden i sommer har han lengtet etter å få spille for Molde. Og de kan lett betale 25-30 milloner til Viking, hvis Berisha da signerer en 5 års kontrakt. Men festlig lesestoff er det😆

CliffC

Legg inn av CliffC »

Tenk å forplikte seg til å bli i Molde i 5 år. Man slipper jo billigere unna om man begår voldtekt eller væpnet ran.

MOFFE

Legg inn av MOFFE »

CliffC skrev: lør jan 08, 2022 7:19 pm Tenk å forplikte seg til å bli i Molde i 5 år. Man slipper jo billigere unna om man begår voldtekt eller væpnet ran.
Men det gir ikke mye klingende mynt. Hehe

Nevi

Legg inn av Nevi »

Erik Nevland håper de siste detaljene rundt kontrakten til Gunnarson kommer i orden i dag. Så regner han med at Sandberg signerer i morgen.

Da skal stallen være komplett. Så gjenstår det å se om det skjer noe mer rundt Berisha og Bell.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Keepere: Gunnarson, Østbø, Junior
HB: Sebulonsen, Bjørshold, Haugen (nytt utlån?)
Midstopper: Brekalo, Stensness, Vevatne, Paulsen
VB: Pattynama, Vikstøl (Vevatne)
Sentral Midtbane: Bell, Løkberg, Torsteinbø, HNT, Sødal?
Venstre kant: Kabran, Tripic, Sandberg
Høyre kant: YEDL, (Torsteinbø), Auklend?
Spiss: Berisha, Traore, Karlsbakk


Er enig med Iversen/Nevland at troppen er ganske så komplett. Ryker Bell ut ønsker jeg gjerne et forsøk på å hente storebror Berisha hjem, evt Yildren hvis ikke det går. Ryker Berisha er jeg fryktelig usikker på hva vi skal hente. For at laget skal fortsette å vokse så trenger vi at Pattynama hever nivået betraktelig. Høyre back holder meget høyt nivå sammen med stopperene våre. I mål har vi fått en matchvinner og på midtbanen har vi Bell som tryller. Fra høyrekanten har bidragene vært meget varierende, føler YEDL har vært god i perioder, men fryktelig tynt sluttprodukt og rykket som han hadde i glansdagene er long gone. Med Sandberg inn får vi en dødballspesialist som i tillegg er en god avslutter, tror han også kan avlaste HNT i den mer fremskutte rollen. Holder vi denne troppen har vi gode muligheter til medalje!

Nevi

Legg inn av Nevi »

Regner Sandberg mer som høyrekant enn venstre.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Og selv om han kan se litt uinteressert ut til tider, tror jeg Fridjonsson har lyst å spille.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Magnus Ree er tredjekeeper og har vel A-lagskontrakt. Samme med Vebjørn Hagen på venstreback, Henriksen som stopper, Larsen og Kvia-Egeskog på kant.

Det er flere som kan spille mange posisjoner. Sandberg tenkes gjerne som venstreback fortsatt? Ellers trives han best som høyrekant. Spent på hva de gjør med Sebu/Bjørshol. Førstnevnte kan fort flyttes oppover på banen igjen.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Rantanplan skrev: man jan 10, 2022 6:04 pm Magnus Ree er tredjekeeper og har vel A-lagskontrakt. Samme med Vebjørn Hagen på venstreback, Henriksen som stopper, Larsen og Kvia-Egeskog på kant.

Det er flere som kan spille mange posisjoner. Sandberg tenkes gjerne som venstreback fortsatt? Ellers trives han best som høyrekant. Spent på hva de gjør med Sebu/Bjørshol. Førstnevnte kan fort flyttes oppover på banen igjen.
Virker som de tenker mer offensivt nå når det gjelder Sandberg.
Når det gjelder Sebu synes jeg at han er klart bedre som back når han har spillet forran seg om kan komme i full guffe bakfra.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Nevi skrev: man jan 10, 2022 6:09 pm
Rantanplan skrev: man jan 10, 2022 6:04 pm Magnus Ree er tredjekeeper og har vel A-lagskontrakt. Samme med Vebjørn Hagen på venstreback, Henriksen som stopper, Larsen og Kvia-Egeskog på kant.

Det er flere som kan spille mange posisjoner. Sandberg tenkes gjerne som venstreback fortsatt? Ellers trives han best som høyrekant. Spent på hva de gjør med Sebu/Bjørshol. Førstnevnte kan fort flyttes oppover på banen igjen.
Virker som de tenker mer offensivt nå når det gjelder Sandberg.
Når det gjelder Sebu synes jeg at han er klart bedre som back når han har spillet forran seg om kan komme i full guffe bakfra.
Så lenge han leverer på banen så!

CliffC

Legg inn av CliffC »

Når VIF betaler 4 millioner for Petter Strand høres 7 millioner for Berisha ganske billig ut.

Vi får ihvertfall konkludere at det er bra at det ikke er Viking som kjøper Strand.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Bell har sagt nei til å forlenge, ifølge SA.

Synd! Da selger vi vel fort om det kommer et ok bud.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Hva er et OK bud for Bell? Han kostet nok relativt lite når han kom og sånn sett vil et bud i 10-millionersklassen gi grei avkastning. Men hva blir det målt opp mot å konkurrere om gull, cupfinale og ecup-gruppespill?

Jeg mener fortsatt at de bør holde på ham til sommeren og se an der i fra om man er best tjent med at han går ut kontrakten. Men det er vel nærliggende at de selger ham hvis han føler klubben som byr er riktig match - i god kompisstil. I det fall bør de være i forkant og hente inn en direkte erstatter i forkant, eller ny stopper om det blir å flytte opp Stensnes. Liker dårlig tanken på at han forsvinner 31. januar mens vi håper på et en av ungdommene overlever en ilddåp.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Skuffende, men ikke uventet. Lurer på om det i det hele tatt var aktuelt for ham å forlenge slik han snakket om.

Tipper vi selger for 12-15 millioner, med begrunnelsen at han har kort kontrakt igjen. For en slik sum burde vi heller holdt ham ut sesongen for å komme oss ut i Europa.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Rantanplan skrev: tir jan 11, 2022 11:44 am Hva er et OK bud for Bell? Han kostet nok relativt lite når han kom og sånn sett vil et bud i 10-millionersklassen gi grei avkastning. Men hva blir det målt opp mot å konkurrere om gull, cupfinale og ecup-gruppespill?

Jeg mener fortsatt at de bør holde på ham til sommeren og se an der i fra om man er best tjent med at han går ut kontrakten. Men det er vel nærliggende at de selger ham hvis han føler klubben som byr er riktig match - i god kompisstil. I det fall bør de være i forkant og hente inn en direkte erstatter i forkant, eller ny stopper om det blir å flytte opp Stensnes. Liker dårlig tanken på at han forsvinner 31. januar mens vi håper på et en av ungdommene overlever en ilddåp.
Vanskelig øvelse å vurdere hva som er bra pris, mange faktorer som spiller inn. Nivåmessig vil jeg si han kan sammenlignes med Patrick Berg. Han ble nettopp solgt for ca. 40 millioner, også han med et år igjen av kontrakten. Men Berg har vist seg frem med europacupspill og landslagsspill som presser prisen opp, så vi kan nok ikke forvente samme pris.

Hvilke klubber fra hvilke ligaer som melder sin interesse kommer til å spille inn, med tanke på hvor pengesterke de er. Bell gir samtidig uttrykk for at han kommer til å være kresen ved neste klubbvalg, så alt vil ikke være opp til Viking heller.

Vanskelig å si en pris, men jeg syns prisen bør overstige 20 millioner hvis det skal være aktuelt med salg i vinter. Og til den prisen vil han være et varp for mange klubber i Europa.

Dr. Peauskeegg

Legg inn av Dr. Peauskeegg »

Vikingen skrev: tir jan 11, 2022 12:20 pm Skuffende, men ikke uventet. Lurer på om det i det hele tatt var aktuelt for ham å forlenge slik han snakket om.

Tipper vi selger for 12-15 millioner, med begrunnelsen at han har kort kontrakt igjen. For en slik sum burde vi heller holdt ham ut sesongen for å komme oss ut i Europa.
Har ikkje Bell engelsk statsborgarskap? Det burde aleine kunne doble prisen viss engelske klubbar er interesserte. Og uansett kan ein klausul om vidaresalgsprosentar utløyse like mykje om eit år eller tre.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Rantanplan skrev: tir jan 11, 2022 11:44 am Hva er et OK bud for Bell? Han kostet nok relativt lite når han kom og sånn sett vil et bud i 10-millionersklassen gi grei avkastning. Men hva blir det målt opp mot å konkurrere om gull, cupfinale og ecup-gruppespill?
Som supporter er jeg for å beholde Bell og gå all in for en kjempesesong med mulig gullkamp og gruppespill i Europa. Men blir ikke overrasket om klubben ser rundt 10 millioner som et ok bud for en spiller som er inne i sitt siste kontraktsår. Om det faktisk finnes interesse, gjenstår å se.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Dr. Peauskeegg skrev: tir jan 11, 2022 12:28 pm
Vikingen skrev: tir jan 11, 2022 12:20 pm Skuffende, men ikke uventet. Lurer på om det i det hele tatt var aktuelt for ham å forlenge slik han snakket om.

Tipper vi selger for 12-15 millioner, med begrunnelsen at han har kort kontrakt igjen. For en slik sum burde vi heller holdt ham ut sesongen for å komme oss ut i Europa.
Har ikkje Bell engelsk statsborgarskap? Det burde aleine kunne doble prisen viss engelske klubbar er interesserte. Og uansett kan ein klausul om vidaresalgsprosentar utløyse like mykje om eit år eller tre.
Virket ikke som Barnsley la så stor vekt på det. Var det ikke rundt 6 mill de prøvde seg med?

tokk

Legg inn av tokk »

Syns vi bør gå for opp mot 20 mill eller over.
10 mill blir lite for å slippe han nå mot at vi skal inn i 2 NM, Medaljekamp, og Europacup.

tokk

Legg inn av tokk »

FKH skal visstnok ha fått 12 mill for Velde. (meldes i overgansrykter tråden)
Da bør vi få en god del merr for Bell.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

kaffi skrev: tir jan 11, 2022 11:11 am Bell har sagt nei til å forlenge, ifølge SA.

Synd! Da selger vi vel fort om det kommer et ok bud.
Ser han etter sigende ikke en gang er interessert i å få tilbud, så antar da at han i hvert fall ikke er aktuell for andre norske klubber da jeg tenker han i så fall ville hatt tilbud å sammenligne med dersom det skulle bli aktuelt å fortsette i Norge.
Høres jo ikke akuratt ut som han misstrives eller er lite tilfreds med utviklingen sin i Viking..

Nevi

Legg inn av Nevi »

Villevesten skrev: tir jan 11, 2022 3:24 pm
kaffi skrev: tir jan 11, 2022 11:11 am Bell har sagt nei til å forlenge, ifølge SA.

Synd! Da selger vi vel fort om det kommer et ok bud.
Ser han etter sigende ikke en gang er interessert i å få tilbud, så antar da at han i hvert fall ikke er aktuell for andre norske klubber da jeg tenker han i så fall ville hatt tilbud å sammenligne med dersom det skulle bli aktuelt å fortsette i Norge.
Høres jo ikke akuratt ut som han misstrives eller er lite tilfreds med utviklingen sin i Viking..
Så gjenstår det å se hva som skjer om det ikke blir salg nå i januar. Om han igjen kan åpne døra for en forlengelse. Eller om det vil bli ett sommarsalg.

Viking kommer ikke til å gå ut aktivt i forhold til ett salg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Synd med Bell. Ikke uventet, men kjipt. Det betyr at vi bør selge allerede nå i januar. Vil noen komme og banke på døra? Ja kanskje nå. For nå blir ikke budene så høye som vi burde fått. Viking er igjen i en situasjon der de "må" selge og det vet selvfølgelig kjøpende klubber.

Sandberg er klar og det er gledelig. Men det ble en litt lei dag allikevel pga Bell. Forlenget kontrakten med 1 år hadde vært gull for Viking. Men han vil ut og har Thorstvedt som inspirasjon. Fair nok det selv om vi sitter litt med skjegget i postkassen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Sandberg sier at hvis han var trener ville han satt seg som høyre indreløper. Det er der han føler han er best.
Jensen og Aarsheim har ingen plan for hvor han skal spille. Han skal brukes der det er mest bruk for han. Det høres jo bra ut, men poteter har jeg lite sans for. Ei potet som er reserve, som Torsteinbø, helt ok. Men Sandberg skal være fast og må få en fast posisjon å vokse i. Indreløper eller kant tipper jeg. Spørs hva som skjer med Bell.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

TAdams6 skrev: tir jan 11, 2022 5:40 pm Synd med Bell. Ikke uventet, men kjipt. Det betyr at vi bør selge allerede nå i januar. Vil noen komme og banke på døra? Ja kanskje nå. For nå blir ikke budene så høye som vi burde fått. Viking er igjen i en situasjon der de "må" selge og det vet selvfølgelig kjøpende klubber.

Sandberg er klar og det er gledelig. Men det ble en litt lei dag allikevel pga Bell. Forlenget kontrakten med 1 år hadde vært gull for Viking. Men han vil ut og har Thorstvedt som inspirasjon. Fair nok det selv om vi sitter litt med skjegget i postkassen.
Om man skal maksimere salgssum så er det nok nå. Om man ser på et videre nytteperspektiv er det ikke like åpenbart. Andre halvdel av sesongen var helt i toppen, kun tre poeng bak B/G. Om vi klarer å opprettholde den formen i vårsesongen står vi i posisjon til å hente inn vel så mye kontanter. Publikumsoppslutning, cupfinale, ecup-kvalikk, plasseringspenger og økt generell interesse for spillerene.

Bell, med Berisha, senker den sannsynligheten om de blir å dra videre nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»