Viking FK

Svar
AllElite

Re: Viking FK

Legg inn av AllElite »

Vikingen skrev: ons jun 07, 2023 8:32 pm Men jeg forstår ikke - hva er grunnen til at de vender spillet så sakte? Tror de at det går fort, eller tenker de at det ikke er viktig? Det er jo så jævlig å se på. Ser de det ikke selv? Hvorfor får dette fortsette?
Hvem på midten har ferdighetene til det?

Jesman

Legg inn av Jesman »

2 kamper på rad med dødball-mål nå!!!!

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

AllElite skrev: ons jun 07, 2023 8:37 pm
Vikingen skrev: ons jun 07, 2023 8:32 pm Men jeg forstår ikke - hva er grunnen til at de vender spillet så sakte? Tror de at det går fort, eller tenker de at det ikke er viktig? Det er jo så jævlig å se på. Ser de det ikke selv? Hvorfor får dette fortsette?
Hvem på midten har ferdighetene til det?
Alle skal i utgangspunktet klare å sende ballen videre fortere enn det som er tilfellet nå.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Det slår meg hvor enormt lite konkret og fotballfaglig trenerne til Viking snakker i intervju.
Føler blant annet Knutsen er mye mer konkret hva de evt må rette på.

Svak førsteomgang. Men skulle tro når man hører Bengt Eriksen at FFK har skapt så mye. Står vel 1-1 i sjanser.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Hamstringskade på Løken?
Klassisk skuespill på Brekalo, men det er jo ikke noe nytt...

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Kalle73 skrev: ons jun 07, 2023 9:16 pm Klassisk skuespill på Brekalo, men det er jo ikke noe nytt...
Ikke mye nytt fra deg heller, ser jeg. :roll:

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Vikingen skrev: ons jun 07, 2023 9:20 pm
Kalle73 skrev: ons jun 07, 2023 9:16 pm Klassisk skuespill på Brekalo, men det er jo ikke noe nytt...
Ikke mye nytt fra deg heller, ser jeg. :roll:
Hallo, selv Vikingfans må jo innrømme at fyren legger seg i overkant ofte. Selv Løkberg som måtte ut med skade vred seg mindre i smerte....

Skal sies at han overgås av egen keeper som spilte på han rødt kort etter en dytt.

Jhuns

Legg inn av Jhuns »

Unektelig litt gøy med han lille tiåring-capoen til FFK

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Kalle73 skrev: ons jun 07, 2023 9:28 pm
Vikingen skrev: ons jun 07, 2023 9:20 pm
Kalle73 skrev: ons jun 07, 2023 9:16 pm Klassisk skuespill på Brekalo, men det er jo ikke noe nytt...
Ikke mye nytt fra deg heller, ser jeg. :roll:
Hallo, selv Vikingfans må jo innrømme at fyren legger seg i overkant ofte. Selv Løkberg som måtte ut med skade vred seg mindre i smerte....

Skal sies at han overgås av egen keeper som spilte på han rødt kort etter en dytt.
Jeg deler ikke det inntrykket i det hele tatt.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Hmm, begynne å kle av seg før man går av. Den var ny... Keegan kledde riktignok av seg og så på seg skjorta en gang han blei utvist, men det er ei stund sia.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Det gule kortet kunne keeperen fått for 30 minutter siden.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Der ja!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Merkelig å forstå hva det er FFK-spilleren prøver på.
Hvorfor slenge opp arma der? Helt meningsløst.
Snodigste straffefelling jeg har sett på år og dag.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Det holder lenge med 2-1 seier i cupen, men dette var en skuffende prestasjon.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Sliteseier, men det må til av og til.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Så blir det vel Glimt på Aspmyra i neste runde...

Jesman

Legg inn av Jesman »

Raufoss - Viking i 4. runde da. Bortekamp igjen.

Steffen1899

Legg inn av Steffen1899 »

Raufoss. Det er mulig å vinne

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

Svakt av Viking, men seig motstander. Må le litt av FFK-kapteinens intervju like etter kampslutt, der Salvesen var førstemann ut. "Jeg synes ikke at det er stort å spille mot Salvesen", dødsseriøs :D

Raufoss i neste NM runde bør være enklere enn FFK? Hadde heller foretrukket hjemmekamp, selv mot Brann og Glimt.

PS! Stas med 400 (lange) sider i denne tråden, på mindre enn to år. Denne tråden slås kun marginalt av Man Utd og Chelsea sine klubbtråder. Brann og VIF er milevis bak med hhv. ~100 og ~180s, mens nest mest populære tråd er Glimt med like under halvparten av Vikings 400. Hipp, hipp - hurra!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Gandsen skrev: ons jun 07, 2023 10:55 pm Svakt av Viking, men seig motstander. Må le litt av FFK-kapteinens intervju like etter kampslutt, der Salvesen var førstemann ut. "Jeg synes ikke at det er stort å spille mot Salvesen", dødsseriøs :D

Raufoss i neste NM runde bør være enklere enn FFK? Hadde heller foretrukket hjemmekamp, selv mot Brann og Glimt.

PS! Stas med 400 (lange) sider i denne tråden, på mindre enn to år. Denne tråden slås kun marginalt av Man Utd og Chelsea sine klubbtråder. Brann og VIF er milevis bak med hhv. ~100 og ~180s, mens nest mest populære tråd er Glimt med like under halvparten av Vikings 400. Hipp, hipp - hurra!
Ikke at det er så nøye, men Molde bytter til ny tråd hvert år. Klubbtrådene for 21,22 og 23 har 683 sider til sammen.

Det er egentlig samme trenden som var hos VGD med Moldes tråd som den mest aktive, Viking et stykke bak og så et gap ned til røkla.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

PapaSmurf skrev: ons jun 07, 2023 11:23 pm
Gandsen skrev: ons jun 07, 2023 10:55 pm Svakt av Viking, men seig motstander. Må le litt av FFK-kapteinens intervju like etter kampslutt, der Salvesen var førstemann ut. "Jeg synes ikke at det er stort å spille mot Salvesen", dødsseriøs :D

Raufoss i neste NM runde bør være enklere enn FFK? Hadde heller foretrukket hjemmekamp, selv mot Brann og Glimt.

PS! Stas med 400 (lange) sider i denne tråden, på mindre enn to år. Denne tråden slås kun marginalt av Man Utd og Chelsea sine klubbtråder. Brann og VIF er milevis bak med hhv. ~100 og ~180s, mens nest mest populære tråd er Glimt med like under halvparten av Vikings 400. Hipp, hipp - hurra!
Ikke at det er så nøye, men Molde bytter til ny tråd hvert år. Klubbtrådene for 21,22 og 23 har 683 sider til sammen.

Det er egentlig samme trenden som var hos VGD med Moldes tråd som den mest aktive, Viking et stykke bak og så et gap ned til røkla.
Må si du har god kontroll til at det ikke er så nøye.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vikingen skrev: ons jun 07, 2023 11:28 pm
PapaSmurf skrev: ons jun 07, 2023 11:23 pm
Gandsen skrev: ons jun 07, 2023 10:55 pm Svakt av Viking, men seig motstander. Må le litt av FFK-kapteinens intervju like etter kampslutt, der Salvesen var førstemann ut. "Jeg synes ikke at det er stort å spille mot Salvesen", dødsseriøs :D

Raufoss i neste NM runde bør være enklere enn FFK? Hadde heller foretrukket hjemmekamp, selv mot Brann og Glimt.

PS! Stas med 400 (lange) sider i denne tråden, på mindre enn to år. Denne tråden slås kun marginalt av Man Utd og Chelsea sine klubbtråder. Brann og VIF er milevis bak med hhv. ~100 og ~180s, mens nest mest populære tråd er Glimt med like under halvparten av Vikings 400. Hipp, hipp - hurra!
Ikke at det er så nøye, men Molde bytter til ny tråd hvert år. Klubbtrådene for 21,22 og 23 har 683 sider til sammen.

Det er egentlig samme trenden som var hos VGD med Moldes tråd som den mest aktive, Viking et stykke bak og så et gap ned til røkla.
Må si du har god kontroll til at det ikke er så nøye.
Rett skal være rett. Burde vært VAR-dommer.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Imponerende tall mtp antall innlegg og sider i disse trådene ja, Rosenborg sin klubbtråd er langt bak dessverre. Men der vil jeg tro at rbkweb er en stor del av årsaken, mange rbk-supportere som kun holder seg der inne og forumet der er ganske aktivt vil jeg påstå. Uten rbkweb vil jeg tro at det hadde vært noen flere aktive rbk-supportere her inne også, selv om det også er en del som er på begge selvsagt. Men Rosenborg sin klubbtråd her inne er foran Glimt da, man er tross alt på side 226 mot Glimt som er på side 198 så litt rart at å hevde at Glimt sin er nest mest (eller tredje mest som det blir når man slår sammen MFK sine tråder) populær..

Uansett er det bra med stort engasjement tenker jeg!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

thewaterfall skrev: ons jun 07, 2023 11:45 pm Imponerende tall mtp antall innlegg og sider i disse trådene ja, Rosenborg sin klubbtråd er langt bak dessverre. Men der vil jeg tro at rbkweb er en stor del av årsaken, mange rbk-supportere som kun holder seg der inne og forumet der er ganske aktivt vil jeg påstå. Uten rbkweb vil jeg tro at det hadde vært noen flere aktive rbk-supportere her inne også, selv om det også er en del som er på begge selvsagt. Men Rosenborg sin klubbtråd her inne er foran Glimt da, man er tross alt på side 226 mot Glimt som er på side 198 så litt rart at å hevde at Glimt sin er nest mest (eller tredje mest som det blir når man slår sammen MFK sine tråder) populær..

Uansett er det bra med stort engasjement tenker jeg!
I Molde har vi ikke hatt et eget forum på noen år. Tornekrattet hadde et som var relativt aktivt for noen år tilbake, men en eller annen smarting foreslo at det skulle bli members only, og det er drepen for et lite forum, dermed gikk det som det måtte gå.

Men vi er en god del aktive her inne. Færre enn på VGD, men likevel en grei gjeng.

Og ja. Vi trenger et tradisjonelt forum som går på tvers av klubbene. For meg som forakter Twitters useriøsitet og som syns Facebook er okkupert av snillistiske tanter er FD midt i blinken. Synd det ikke er enda flere som finner glede i å være her. Eller per nå er det helt greit siden forumet kneler når kun 70 skriver noe. Tålte ikke Casper Ruud i dag heller, da var det noen minutter det gikk i svart her.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

PapaSmurf skrev: ons jun 07, 2023 11:54 pm
thewaterfall skrev: ons jun 07, 2023 11:45 pm Imponerende tall mtp antall innlegg og sider i disse trådene ja, Rosenborg sin klubbtråd er langt bak dessverre. Men der vil jeg tro at rbkweb er en stor del av årsaken, mange rbk-supportere som kun holder seg der inne og forumet der er ganske aktivt vil jeg påstå. Uten rbkweb vil jeg tro at det hadde vært noen flere aktive rbk-supportere her inne også, selv om det også er en del som er på begge selvsagt. Men Rosenborg sin klubbtråd her inne er foran Glimt da, man er tross alt på side 226 mot Glimt som er på side 198 så litt rart at å hevde at Glimt sin er nest mest (eller tredje mest som det blir når man slår sammen MFK sine tråder) populær..

Uansett er det bra med stort engasjement tenker jeg!
I Molde har vi ikke hatt et eget forum på noen år. Tornekrattet hadde et som var relativt aktivt for noen år tilbake, men en eller annen smarting foreslo at det skulle bli members only, og det er drepen for et lite forum, dermed gikk det som det måtte gå.

Men vi er en god del aktive her inne. Færre enn på VGD, men likevel en grei gjeng.

Og ja. Vi trenger et tradisjonelt forum som går på tvers av klubbene. For meg som forakter Twitters useriøsitet og som syns Facebook er okkupert av snillistiske tanter er FD midt i blinken. Synd det ikke er enda flere som finner glede i å være her. Eller per nå er det helt greit siden forumet kneler når kun 70 skriver noe. Tålte ikke Casper Ruud i dag heller, da var det noen minutter det gikk i svart her.
Ja, jeg likte VGD og jeg liker FD. Poenget mitt er at klubbtråden til Rosenborg her inne blir mindre aktiv når de fleste rbk-supportere også er på rbkweb og de fleste saker blir diskutert der inne kontra her inne. F.eks. Rekdal, mulige kandidater til å ta over etter Rekdal, nye spillere osv. Her inne er det dog enklere å diskutere med andre lags supportere i div tråder. Synd forumet sliter litt når pågangen blir stor, men jeg vil tro det er noe som det er fokus på og som det sikkert jobbes med for å finne en løsning på. Facebook takler jeg ikke, synes kommentarfeltene er håpløse så det brukes mest til å svare på div invitasjoner til "arrangement" og meldinger. Twitter bruker jeg sjeldent som et diskusjonsforum, men heller som en informasjonskanal i større grad. Men synes også twitter har tapt seg veldig, og på linje med andre SoMe har det blitt ganske så polarisert der inne også, hvor det er viktigere å rope høyest enn å ha noe saklig/fornuftig å komme med.

Mange mener nok at slike forum som dette, anonyme diskusjonsforum, tilhører fortiden vil jeg tro. Jeg mener det er fremtiden for å kunne bevare en saklig debatt. "Alle" er på Facebook og kan mene ting i kommentarfeltene der (slutter aldri å la meg overraske hva folk lirer av seg under fullt navn og bilde, men det er en annen sak), mens slike forum som dette må man i større grad aktivt oppsøke og har dermed en interesse av å diskutere ulike temaer. Med gode moderatorer og en fin internjustis så ser jeg mye større nytteverdi i disse forumene kontra SoMe som handler mer om "likes", spisse formuleringer og kommentarer basert på overskrifter.


Og til dere Viking-fans så beklager jeg den lille avsporingen. Gratulerer med kveldens avansement, kvartfinalen er innen rekkevidde og jeg har en liten magefølelse av at dere ikke ryker ut av cupen med det første (men jeg er en dårlig spåmann da skal sies).

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Madlaveien skrev: ons jun 07, 2023 12:14 am
Wiggum skrev: tir jun 06, 2023 1:31 pm
Madlaveien skrev: man jun 05, 2023 12:11 pm Hva er det egentlig Jensen og Batty har bedret siden sist sesong?
Hyggelig å se at du i alle fall fant frem innloggingen din her igjen etter noen uker ute.
Ok, har diskutert en del her jeg...liker meg inne på hockeyforumet også 8-)

Tilbake til spørsmålet mitt...hva er det de har bedret? De har fått en stall som skal holde et høyere nivå enn det som vises nå. Allikevel så står vi nå og ser på et lag som går i oppløsning defensivt...tar feil valg i avgjørende deler av kampen...og virker ikke å høre på det som trenerne preker om.

Hva vet jeg, men er rimelig sikker på at de fleste ser at Jensen og Aarsheim er ferdige om ikke denne trenden snur.

Anbefaler dagens artikkel fra Iversen i RA. Spot on.

Nå går toget, kan være greit å være på perrongen i det minste.
Jada, det var skrevet med litt glimt i øyet, men poenget er at du er en del mer aktiv her når det går dårlig enn når det går bra. Var ikke mange innlegg fra deg da vi lå på 2. plass, men to tap mot Norges to beste lag så var plutselig alt møkk igjen. Så er jeg samtidig enig i at det er flere ting som må bli bedre, samtidig som flere har blitt bedre siden i fjor høst. Jeg synes ikke Viking-stallen er på nivå med de aller beste nå, men bør være mulig å ende som topp 5-6 i alle fall.

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Jesman skrev: ons jun 07, 2023 10:01 pm Det holder lenge med 2-1 seier i cupen, men dette var en skuffende prestasjon.
Svak kamp, men deilig å vinne uansett. Mange lag fra Eliteserien ute fra cupen nå, så viktig å komme seg videre og få en ok trekning i neste runde. Kvartfinale bør gå nå.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

thewaterfall skrev: tor jun 08, 2023 12:06 am
Og til dere Viking-fans så beklager jeg den lille avsporingen. Gratulerer med kveldens avansement, kvartfinalen er innen rekkevidde og jeg har en liten magefølelse av at dere ikke ryker ut av cupen med det første (men jeg er en dårlig spåmann da skal sies).
Såpass takrom må det være i en klubbtråd tenker jeg. For en som ikke bare er over gjennomsnittet interessert i Viking, men også norsk fotball er et forum som dette gull. Norske spillere i utlandet tråden er jo en fantastisk kanal som ikke går å finne andre steder for eksempel. Titter ofte innom de ulike klubbtrådene her, og det gir et stort innblikk i hva som beveger seg i og rundt norsk fotball. Man får tatt tempen på ståa i de ulike klubbene. Men må innrømme jeg skulle ønske det var flere klubbtråder som hadde større engasjement og flere debattanter.

Og takk for jinxen.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Wiggum skrev: tor jun 08, 2023 12:18 am Jeg synes ikke Viking-stallen er på nivå med de aller beste nå, men bør være mulig å ende som topp 5-6 i alle fall.
Bodø og Molde er i en egen klasse. Bak der ser jeg ingen staller som på papiret er bedre enn Vikings.

Lagerleif

Legg inn av Lagerleif »

kaffi skrev: tor jun 08, 2023 11:37 am
Wiggum skrev: tor jun 08, 2023 12:18 am Jeg synes ikke Viking-stallen er på nivå med de aller beste nå, men bør være mulig å ende som topp 5-6 i alle fall.
Bodø og Molde er i en egen klasse. Bak der ser jeg ingen staller som på papiret er bedre enn Vikings.
Enig her. Men ganske jevnt blant de 3–4 lagene bak Glimt og Molde. Brann har utvilsomt hatt mest flyt til nå, men det varer ikke nødvendigvis hele sesongen, LSK kan også fint ta medalje igjen, muligens også Sarpsborg, som vel har hentet mye spennende før sesongstart. Tror det blir lagene Viking må kjempe med for å få tredjeplassen, men med manglende fremgang og/eller marginer imot, kan vi fort havne langt bak medaljestriden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»