Viking FK

Svar
kaffi

Re: Viking FK

Legg inn av kaffi »

CliffC skrev: man jan 03, 2022 2:28 pm Jeg var i utgangspunktet ganske positiv til Sandberg, men må nok revurdere dette noe. Jeg leser at han trente med Viking i 2016 i to uker, og fikk nei fra Wiggen og Burchnall. Med tanke på alle som fikk kontrakt av nevnte duo er det et tankekors at Sandberg ikke var bedre enn disse.
Året etter ble Kristian Thorstvedt vraket i Stabæk.

Vippestol

Legg inn av Vippestol »

Det var vel en åpenbar ironisk snert i innlegget til Cliff. Fin skuldertakling på Wiggen! Fantastisk for Viking-tiden at Wiggen-tiden er en saga blott. Flott inngang på det nye året med Gunnarsson og Sandberg inn og ingen ut - hittil.

Wiggen-tiden ga oss Sime Gregov, Jose Cruz, Andreas Nordvik, George Green, Michael Ledger, Ghislain Guessan og Robin Shroot.

Måtte Jensen/Batty/Bjørnø fortsette å lykkes med alt de tar i.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

CliffC skrev: man jan 03, 2022 2:28 pm Jeg var i utgangspunktet ganske positiv til Sandberg, men må nok revurdere dette noe. Jeg leser at han trente med Viking i 2016 i to uker, og fikk nei fra Wiggen og Burchnall. Med tanke på alle som fikk kontrakt av nevnte duo er det et tankekors at Sandberg ikke var bedre enn disse.

Eneste håpet ligger i at Wiggen gjorde en feilvurdering, men hvor sannsynlig er egentlig dette?

https://www.aftenbladet.no/sport/i/bGaR ... e-med-viki
Jeg lo :)

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: man jan 03, 2022 2:28 pm Jeg var i utgangspunktet ganske positiv til Sandberg, men må nok revurdere dette noe. Jeg leser at han trente med Viking i 2016 i to uker, og fikk nei fra Wiggen og Burchnall. Med tanke på alle som fikk kontrakt av nevnte duo er det et tankekors at Sandberg ikke var bedre enn disse.

Eneste håpet ligger i at Wiggen gjorde en feilvurdering, men hvor sannsynlig er egentlig dette?

https://www.aftenbladet.no/sport/i/bGaR ... e-med-viki
Et det Clavin som har funnet fram hit?

eppaen

Legg inn av eppaen »

Haha herregud. Så ikke ironien i innlegget. Svakt :p

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: man jan 03, 2022 4:55 pm
CliffC skrev: man jan 03, 2022 2:28 pm Jeg var i utgangspunktet ganske positiv til Sandberg, men må nok revurdere dette noe. Jeg leser at han trente med Viking i 2016 i to uker, og fikk nei fra Wiggen og Burchnall. Med tanke på alle som fikk kontrakt av nevnte duo er det et tankekors at Sandberg ikke var bedre enn disse.

Eneste håpet ligger i at Wiggen gjorde en feilvurdering, men hvor sannsynlig er egentlig dette?

https://www.aftenbladet.no/sport/i/bGaR ... e-med-viki
Et det Clavin som har funnet fram hit?
Det må det nesten være. Jeg håper i alle fall det.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: man jan 03, 2022 4:55 pm Et det Clavin som har funnet fram hit?
Kan bekrefte det.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: man jan 03, 2022 6:12 pm
TAdams6 skrev: man jan 03, 2022 4:55 pm Et det Clavin som har funnet fram hit?
Kan bekrefte det.
Så bra. Du har vært savnet

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Vippestol skrev: man jan 03, 2022 3:56 pm Det var vel en åpenbar ironisk snert i innlegget til Cliff. Fin skuldertakling på Wiggen! Fantastisk for Viking-tiden at Wiggen-tiden er en saga blott. Flott inngang på det nye året med Gunnarsson og Sandberg inn og ingen ut - hittil.

Wiggen-tiden ga oss Sime Gregov, Jose Cruz, Andreas Nordvik, George Green, Michael Ledger, Ghislain Guessan og Robin Shroot.

Måtte Jensen/Batty/Bjørnø fortsette å lykkes med alt de tar i.
For en kaotisk og håpløst tid dette var. Denne Guessan, som i følge denne artikkelen fikk mer enn makslønnen på 60 000 kr i måneden, forsov seg til flere treninger, var utrent, dårlig og endte opp med tre kamper. https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... re-kamper

Husker Cruz spilte høyreback mot Brann. Så ut som en tilfeldig fyr som hadde vunnet startplass i et lotteri før kampen. Schroot med sin enorme miss på åpent mot Tromsø. Listen bare fortsetter.

Fra nevnte artikkelen sto også følgende. Lurer på hvor vi hadde vært hvis Wiggen hadde fortsatt til 2018-sesongen.

Viking skal ha inn minst fem nye spillere i vinter. De er i dialog med flere, deriblant Christian Landu-Landu. Bård Wiggen, som beskriver tiden nå som et lite vakuum, vet grovt hvilke rammer sport har å forholde seg til og er ivrig på å komme i gang med å snekre neste års spillerstall.

– Jeg ser på denne jobben som en kjempeutfordring som trigger meg. Viking er nede på grunnfjellet. Nå må vi gjøre oss ferdig med sesongen slik at vi kan begynne å bygge igjen, understreker Wiggen.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Wiggum skrev: tir jan 04, 2022 1:07 am For en kaotisk og håpløst tid dette var. Denne Guessan, som i følge denne artikkelen fikk mer enn makslønnen på 60 000 kr i måneden, forsov seg til flere treninger, var utrent, dårlig og endte opp med tre kamper.
Etter hva jeg har lest (på VGD) var Guessan misfornøyd med lønna, da han trodde at beløpet skulle utbetales i dollar. Ikke rart at han var litt umotivert da.

Forøvrig viser vel 2017 med Wiggen kontra 2018 med BB at personen som bruker pengene er vel så viktig som omfanget på midlene som er til disposisjon. Ikke det at Wiggen hadde så mye penger å bruke, men basert på det han hentet inn var kanskje det like bra. Det heter seg at det er dyrt å være fattig, men med Wiggen i frontsetet er det nok billigst å være lutfattig.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tir jan 04, 2022 1:46 am
Wiggum skrev: tir jan 04, 2022 1:07 am For en kaotisk og håpløst tid dette var. Denne Guessan, som i følge denne artikkelen fikk mer enn makslønnen på 60 000 kr i måneden, forsov seg til flere treninger, var utrent, dårlig og endte opp med tre kamper.
Etter hva jeg har lest (på VGD) var Guessan misfornøyd med lønna, da han trodde at beløpet skulle utbetales i dollar. Ikke rart at han var litt umotivert da.

Forøvrig viser vel 2017 med Wiggen kontra 2018 med BB at personen som bruker pengene er vel så viktig som omfanget på midlene som er til disposisjon. Ikke det at Wiggen hadde så mye penger å bruke, men basert på det han hentet inn var kanskje det like bra. Det heter seg at det er dyrt å være fattig, men med Wiggen i frontsetet er det nok billigst å være lutfattig.
Ja etter hva jeg husker, så ble det ikke mer spill for han når han oppdaget at lønna ble utbetalt i norske kroner. Han trodde han kunne gange lønna med 10 virket det som.

Ellers er det utrolig vanskelig men også utrolig viktig å treffe på overgangsmarkedet.

Austnes og Lundqvist + også Ingelsten er 3 eksempler på topp spillere som vi var ekstremt fornøyd med å få, men som endte veldig dårlig pga skader som satte de ut av spill for godt. Vi brukte mye penger på disse og man vet aldri hvordan det vil gå med skader og slikt.

Samtidig har vi hentet spillere som har kostet litt som har innfridd.
Pimpong og andre har ikke lykkes.
Men det som går igjen her er at man alt for ofte har hentet navn og ikke spillertyper som passer inn. Det å hente spillere som passer profilen er ekstremt viktig.

For å dra en parallell til Stavanger Oilers. De har hentet mye kvalitet fra utlandet. Men et av de viktigste kriteriene er hva slags personligheter de har. De bruker research på å finne typer som passer inn i Oilers. De bommer av og til de og, men veldig sjelden på akkurat det punktet.

I Viking har vi hatt mange spillere som har vært der for seg selv og vi har framstått som alt annet enn et kollektiv. Dette er trenerens ansvar og den som eventuelt hjelper å hente inn.

Det er vel en fellesnevner når det kommer til innkjøp og vellykkede innkjøp. Bjarne Berntsen. Både i nyere og gammel tid har han lykkes bra. Bommer han og men det gjør alle. Ingen garanti. Føler etter nedrykket at vi nå henter typer som passer inn. De fikk ikke helt hva de ønsket på venstrebacken, endte opp med en usett Pattynama. Ikke helt innertier, men ikke skivebom heller.

Så et lite eldre intervju med Mourinho fra United tiden. Han ble spurt om hvorfor de ikke lykkes. Han sier, se på Manchester City, Otamendi, de Bruyne, Fernandinho, Silva osv osv. De er "investments from the past". City har blitt dårligst nr 4. Se på United. Hvor mange spillere forlot klubben sist sesong. Hvor spiller de nå? Får de spille der de er nå?

Poenget med denne er at det tar tid å bygge et mesterlag. Det finnes ingen snarveier for store lag heller. Man må finne riktig type til laget om de er gratis eller koster 100 millioner. En brikke nå, to neste år osv osv. Problemet er at fotball er ferskvare og supportere har ikke alltid god tid, egentlig veldig sjelden. Jeg har nesten ønsket Arteta ut jeg. Nå spiller de rågod fotball, hadde Man.City på knærne med det yngste laget i Premier League. Viking var "heldige" som rykket ned og fikk BB inn. Det var et mestertrekk å få inn han til å bygge laget uten midler. Nå har Jensen og Batty tatt over roret og det virker som om de har roen og henter brikker som passer inn. Utrolig kjekt.

Viking må unngå å gå i fella og tro at det å bruke mye penger på et navn er løsningen. Det må være riktig spiller og profil, så kan han gjerne være gratis eller koste 10 mill for meg. Men det som må gå først er at man tenker på kollektivet og bygger videre på det.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: tir jan 04, 2022 9:18 am Viking var "heldige" som rykket ned og fikk BB inn. Det var et mestertrekk å få inn han til å bygge laget uten midler. Nå har Jensen og Batty tatt over roret og det virker som om de har roen og henter brikker som passer inn. Utrolig kjekt.

Viking må unngå å gå i fella og tro at det å bruke mye penger på et navn er løsningen. Det må være riktig spiller og profil, så kan han gjerne være gratis eller koste 10 mill for meg. Men det som må gå først er at man tenker på kollektivet og bygger videre på det.
Veldig enig her. Når man husker tilbake til BBs lagbygge i 2018, så står ikke dette tilbake for noe. Nærmest ubemerket skaffet han de rette spillerne i de posisjoner som trengtes, og plutselig hadde vi et LAG. Der han ikke kunne kjøpe så lånte han, samtidig som han gjorde billige og gode kjøp ellers. Poenget er at han drev møysommelig lagbygge, og bevisst hentet spillere som han mente at klubben trengte, og som han hadde en plan for.

Ellers skal vi heller ikke undervurdere nødvendigheten av å ha ledere i troppen. nå har vi flere slike (Løkberg, Tripic, Berisha utstråler dette, mens andre også virker veldig dedikerte). I perioden 2009-2017 var det vel bare Indy som jeg følte utstrålte lederskap. Ledere setter standarden, og er viktig for å utvikle en prestasjonskultur.

I dag vil jeg si at det er verdt for eksempelvis investorer å gå inn med midler og være trygg på at disse ble brukt fornuftig. I altfor mange år tidligere var det slik at alt "gull" automatisk ble til "gråstein", slik at det umulig kan ha trigget noen. Slik sett ble jeg irritert hver gang Jonevret gnålte om disse manglende midlene til forsterkninger. Det handler faktisk om en ting, nemlig å gjøre det beste ut av det man har tilgjengelig, uansett om det er "godt" eller "dårlig" utgangspunkt. Å hele tiden være mer opptatt av spillere man ikke har istedet for de man har, er ikke annet enn demotiverende for både spillere og supportere.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

For de som måtte lure:
Sime Gregov: Spiller i dag for Serie D-klubben Ghivizzano Borgo a Mozzano.
Jose Cruz: Spiller i dag for andredivisjonsklubben Cordoba i Spania.
Andreas Nordvik: Ser ikke ut til å ha spilt fotball siden 2019, da for Byåsen i 2. divisjon.
George Green: Spiller for Ossett United på nivå 7 i det engelske ligasystemet.
Michal Ledger: Spiller for Greenock Morton i skotsk 2. divisjon.
Ghislain Guessan: Ikke registrert med noen klubb i 2020, mens han i 2021 står registrert med 0 kamper for Perak FC i Malaysisk Super League.
Robin Shroot: Assistenttrener for RBK Kvinner. Spilte sin siste sesong i 2020, i Hødd og på utlån til Brattvåg.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Trminator skrev: tir jan 04, 2022 10:11 am For de som måtte lure:
Sime Gregov: Spiller i dag for Serie D-klubben Ghivizzano Borgo a Mozzano.
Jose Cruz: Spiller i dag for andredivisjonsklubben Cordoba i Spania.
Andreas Nordvik: Ser ikke ut til å ha spilt fotball siden 2019, da for Byåsen i 2. divisjon.
George Green: Spiller for Ossett United på nivå 7 i det engelske ligasystemet.
Michal Ledger: Spiller for Greenock Morton i skotsk 2. divisjon.
Ghislain Guessan: Ikke registrert med noen klubb i 2020, mens han i 2021 står registrert med 0 kamper for Perak FC i Malaysisk Super League.
Robin Shroot: Assistenttrener for RBK Kvinner. Spilte sin siste sesong i 2020, i Hødd og på utlån til Brattvåg.
Jøjemeg. For en liste. Arven etter Wiggen.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Dobbeltsjekket Cordoba. Segunda Division B er visst 3. nivå i Spania. Ikke 2. divisjon som jeg skrev. Syns bare at 2. divisjon var helt ok for Jose Cruz, og at det burde være verre 😂

Jesman

Legg inn av Jesman »

Trminator skrev: tir jan 04, 2022 10:51 am Dobbeltsjekket Cordoba. Segunda Division B er visst 3. nivå i Spania. Ikke 2. divisjon som jeg skrev. Syns bare at 2. divisjon var helt ok for Jose Cruz, og at det burde være verre 😂
Det er faktisk fjerde nivå i spansk fotball etter de har omstrukturert litt, men klubben hadde et gjestebesøk i La Liga så sent som i 2014-15 sesongen. Særdeles sterk borteseier mot Atheltic Bilbao da.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jesman skrev: tir jan 04, 2022 11:44 am
Trminator skrev: tir jan 04, 2022 10:51 am Dobbeltsjekket Cordoba. Segunda Division B er visst 3. nivå i Spania. Ikke 2. divisjon som jeg skrev. Syns bare at 2. divisjon var helt ok for Jose Cruz, og at det burde være verre 😂
Det er faktisk fjerde nivå i spansk fotball etter de har omstrukturert litt, men klubben hadde et gjestebesøk i La Liga så sent som i 2014-15 sesongen. Særdeles sterk borteseier mot Atheltic Bilbao da.
Cruz var han jeg så potensial i. Den mest lovende av de man hentet inn i full panikk

Jesman

Legg inn av Jesman »

TAdams6 skrev: tir jan 04, 2022 12:17 pm
Jesman skrev: tir jan 04, 2022 11:44 am
Trminator skrev: tir jan 04, 2022 10:51 am Dobbeltsjekket Cordoba. Segunda Division B er visst 3. nivå i Spania. Ikke 2. divisjon som jeg skrev. Syns bare at 2. divisjon var helt ok for Jose Cruz, og at det burde være verre 😂
Det er faktisk fjerde nivå i spansk fotball etter de har omstrukturert litt, men klubben hadde et gjestebesøk i La Liga så sent som i 2014-15 sesongen. Særdeles sterk borteseier mot Atheltic Bilbao da.
Cruz var han jeg så potensial i. Den mest lovende av de man hentet inn i full panikk
Potensialet til G. Green var det vel aldri tvil om? Ellers var vel også Ross Jenkins sterk ønsket videre? Jeg minnes i alle fall mye snakk om de to, men også at jeg ikke akkurat var solgt selv. Det var flaut å være Viking-supporter den perioden. Alt var rævva. Kontrasten til i dag er mildt talt enorm.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jesman skrev: tir jan 04, 2022 12:19 pm
TAdams6 skrev: tir jan 04, 2022 12:17 pm
Jesman skrev: tir jan 04, 2022 11:44 am

Det er faktisk fjerde nivå i spansk fotball etter de har omstrukturert litt, men klubben hadde et gjestebesøk i La Liga så sent som i 2014-15 sesongen. Særdeles sterk borteseier mot Atheltic Bilbao da.
Cruz var han jeg så potensial i. Den mest lovende av de man hentet inn i full panikk
Potensialet til G. Green var det vel aldri tvil om? Ellers var vel også Ross Jenkins sterk ønsket videre? Jeg minnes i alle fall mye snakk om de to, men også at jeg ikke akkurat var solgt selv. Det var flaut å være Viking-supporter den perioden. Alt var rævva. Kontrasten til i dag er mildt talt enorm.
Green var noe utenom det vanlige men manglet sluttprodukt. Ble aldri overbevist. Det skjer et eller annet mentalt når man tar steget opp. Man blir litt voksnere i spillet. Akkurat det så jeg hos Cruz. Jenkins var uten tvil den beste. Han var ikke en med potensial, han var god nok til å signeres med videre synes jeg.

Men ja, surrealistisk å tenke på hva de holdt på med den sesongen der

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg sier ikke at Cruz var god. Bare at jeg så noe i han. Kom jo også fra ok nivå dengang

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Patrik Gunnarsson sin markedsverdi er 5 millioner Euro ifølge transfermarkt nå.
21 år gammel
190 cm høy
Har spilt på Island, England, Danmark og Norge
2 perioder i Danmark for Viborg 12 kamper og Silkeborg 14 kamper
Deretter til Norge og Viking
Han ble tatt ut på Islands A-landslag allerede januar 2020. Har vært på benken i mange kamper hele 2020.
12 U21 landskamper for Island

Rett og slett en spennende keeper. Unge, fått prøve seg litt i ulike land og har helt sikkert vokst som person pga dette.
Håper på en 4-års kontrakt for Gunnarsson. Jeg har ingen tro på at han blir hos oss til kontrakten går ut. Jeg forventer et salg innen et par år. Helt greit det, da er kanskje Rugland Ree klar som arvtaker?

Veldig fornøyd hvis vi greier å signere Gunnarsson

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hva så med Daniel Karlsbakk. For meg ubeskrevet blad.
Men registrerer at han er sønn av sin far, mer kjente Eivind Karlsbakk som har spilt for Brann, Sogndal og Bryne som spiss. Spilte cupfinalen 1995 og fikk 119 kamper og 26 mål i Eliteserien.
Virker som om Karlsbakk kan spille både ving og spiss. Han virker høyreist
Var nominert til 2020 årets talent i Post-Nord ligaen sammen med blant annet Braut Brunes.
18 år, blir 19 i april.
10 kamper i OBOS, 7 som innbytter og 3 fra start. De 3 fra start var helt på slutten av sesongen. Han startet 3 av de 6 siste kampene
3 mål og 1 assist.
Spennende alternativ på topp og vi trenger noen alternativer der.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Vikingen skrev: ons des 29, 2021 8:16 pm
Bakaroyna skrev: ons des 29, 2021 7:05 pm Jobber halvhjertet hjemover, duellsvak, fysisk svak, og ser ut til å ha litt slett moral til tider
Dette var overraskende lesning for meg, og ikke det inntrykket jeg har av Sandberg. Har rett nok kun sett ham i kampene mot Viking i år, men har hatt et inntrykk av at Sandberg har litt motor og duellstyrke. Beskrivelsen du kommer med minner litt for mye om Fridjonsson for min smak.

Edit: Aner ikke hvorfor siteringsfunksjonen ikke fungerer i dette innlegget….
Sandberg ble vel selv spurt i en podcast før jul om hva han tenkte om en venstrebackrolle. Såvidt jeg husker mente han at han ble passert titt og ofte av motstander på kant og så for seg at dette ikke ville være en fordel som bakerste mann..

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Niklas Sandberg har tatt den tøffe veien. Men det virker å være en grei vei å gå for flere. Bjørshol og andre har også gått via OBOS og så videre.
Sandberg gikk fra Sandnes Ulf til Ull/Kisa der han storspilte.
Ble hentet til et hardtsatsende Start. Ingen suksess for noen parter
FKH hentet han i 2019 og der har han vært en viktig mann etterpå.
Er blitt 26 år gammel, og går mot forhåpentligvis sine beste år som spiller.
Allsidig. Produserer målpoeng. Elsker å få spille for Viking.

3 forsterkninger som tetter hull dette og gir alternativer.

Hvor har vi så hull å tette?
Hvis ingen blir solgt ser jeg ikke helt hvor vi bør forsterke. Går Fridjonsson så har vi fått Sandberg. Går Bell så må vi forsterke. Går Veton så må vi forsterke. Men ellers ser troppen og laget bra ut. Man trenger ikke alltid å forsterke så mye, men det er viktig å få inn et par nye ansikter hvert år for å holde spillergruppa på tå hev. De som ikke styrker seg stagnerer ofte etterhvert.

Ingen rykte rom spillersalg. Kroppsspråket til Fridjonsson likte jeg ikke på slutten av sesongen. Går han i seg selv så må han veldig gjerne bli, hvis ikke så har vi Sandberg og Auklend som banker på.

Ser bra ut, må bare få signert Gunnarsson og Sandberg.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: tir jan 04, 2022 2:15 pm Niklas Sandberg har tatt den tøffe veien. Men det virker å være en grei vei å gå for flere. Bjørshol og andre har også gått via OBOS og så videre.
Sandberg gikk fra Sandnes Ulf til Ull/Kisa der han storspilte.
Ble hentet til et hardtsatsende Start. Ingen suksess for noen parter
FKH hentet han i 2019 og der har han vært en viktig mann etterpå.
Er blitt 26 år gammel, og går mot forhåpentligvis sine beste år som spiller.
Allsidig. Produserer målpoeng. Elsker å få spille for Viking.

3 forsterkninger som tetter hull dette og gir alternativer.

Hvor har vi så hull å tette?
Hvis ingen blir solgt ser jeg ikke helt hvor vi bør forsterke. Går Fridjonsson så har vi fått Sandberg. Går Bell så må vi forsterke. Går Veton så må vi forsterke. Men ellers ser troppen og laget bra ut. Man trenger ikke alltid å forsterke så mye, men det er viktig å få inn et par nye ansikter hvert år for å holde spillergruppa på tå hev. De som ikke styrker seg stagnerer ofte etterhvert.

Ingen rykte rom spillersalg. Kroppsspråket til Fridjonsson likte jeg ikke på slutten av sesongen. Går han i seg selv så må han veldig gjerne bli, hvis ikke så har vi Sandberg og Auklend som banker på.

Ser bra ut, må bare få signert Gunnarsson og Sandberg.
Hadde ikke sagt nei takk til en retur for Ylldren Ibrahimaj heller. Sliter med spilletid og har fortsatt mye kontakt med spillerne i Viking. Ikke urealistisk mann å hente tilbake, og vil kunne bidra både som indreløper og høyre kant.

Spesielt sistnevnte posisjon har vi dårlig dekning per nå, avhengig av hvor skadeutsatt YEDL vil være i fremtiden, samt utviklingen til Karlsbakk, Kabran og Traoré. Jeg savner et klart førstevalg i den posisjonen, i likhet med Tripic på venstre. Alle lag må ta hensyn til vår venstreside, og tilsvarende gjelder ikke for motsatt kant. Her har vi klart potensiale for forbedring.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: tir jan 04, 2022 2:27 pm
TAdams6 skrev: tir jan 04, 2022 2:15 pm Niklas Sandberg har tatt den tøffe veien. Men det virker å være en grei vei å gå for flere. Bjørshol og andre har også gått via OBOS og så videre.
Sandberg gikk fra Sandnes Ulf til Ull/Kisa der han storspilte.
Ble hentet til et hardtsatsende Start. Ingen suksess for noen parter
FKH hentet han i 2019 og der har han vært en viktig mann etterpå.
Er blitt 26 år gammel, og går mot forhåpentligvis sine beste år som spiller.
Allsidig. Produserer målpoeng. Elsker å få spille for Viking.

3 forsterkninger som tetter hull dette og gir alternativer.

Hvor har vi så hull å tette?
Hvis ingen blir solgt ser jeg ikke helt hvor vi bør forsterke. Går Fridjonsson så har vi fått Sandberg. Går Bell så må vi forsterke. Går Veton så må vi forsterke. Men ellers ser troppen og laget bra ut. Man trenger ikke alltid å forsterke så mye, men det er viktig å få inn et par nye ansikter hvert år for å holde spillergruppa på tå hev. De som ikke styrker seg stagnerer ofte etterhvert.

Ingen rykte rom spillersalg. Kroppsspråket til Fridjonsson likte jeg ikke på slutten av sesongen. Går han i seg selv så må han veldig gjerne bli, hvis ikke så har vi Sandberg og Auklend som banker på.

Ser bra ut, må bare få signert Gunnarsson og Sandberg.
Hadde ikke sagt nei takk til en retur for Ylldren Ibrahimaj heller. Sliter med spilletid og har fortsatt mye kontakt med spillerne i Viking. Ikke urealistisk mann å hente tilbake, og vil kunne bidra både som indreløper og høyre kant.

Spesielt sistnevnte posisjon har vi dårlig dekning per nå, avhengig av hvor skadeutsatt YEDL vil være i fremtiden, samt utviklingen til Karlsbakk, Kabran og Traoré. Jeg savner et klart førstevalg i den posisjonen, i likhet med Tripic på venstre. Alle lag må ta hensyn til vår venstreside, og tilsvarende gjelder ikke for motsatt kant. Her har vi klart potensiale for forbedring.
Enig i at vi ikke har en klar favoritt på høyrekanten. Kabran har ok produksjon, men spillemessig har han mye å gå på. Synes han ble bedre utover høsten. de Lanlay er langt bak nivået han bør være på dessverre. Viser glimtvis klasse, men det virker som om han er redd for å bli skadet. Det går så pent og pyntelig for seg. Når man spiller med håndbremsen på så blir det aldri helt topp. Han må tørre å slippe seg løs.

Mai Traore, Kvia-Egeskog, Daniel Karlsbakk kan alle spille kant. De er unge og fremadstormende. Ibrahimaj kan nok også bidra der, men ser ikke på han som kant hvis vi henter han. For meg seierl Niklas Sandberg opp som vår nye høyrekant. Der han har spilt mye for FKH denne sesongen.

Som indreløper hadde Ibrahimaj vært veldig kul å få. Men da må noen ut. Kan ikke benke Løkberg eller HNT. Auklend og Fridjonsson banker også på. Men går Fridjonsson så kan Ibrahimaj fort være en mann å hente. Da kan både Ibrahimaj og Sandberg spille indreløper eller høyrekant.
Ibrahimaj har vært på banen 3 ganger denne sesongen, sist 13.september. Ellers har han sittet ubrukt på benken. 26 år gammel. Hadde vært en god signering av Viking. Men som sagt, det blir trangt om plassen med han og inn. Noen må ut da.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TAdams6 skrev: tir jan 04, 2022 2:39 pm
Vikingen skrev: tir jan 04, 2022 2:27 pm
TAdams6 skrev: tir jan 04, 2022 2:15 pm Niklas Sandberg har tatt den tøffe veien. Men det virker å være en grei vei å gå for flere. Bjørshol og andre har også gått via OBOS og så videre.
Sandberg gikk fra Sandnes Ulf til Ull/Kisa der han storspilte.
Ble hentet til et hardtsatsende Start. Ingen suksess for noen parter
FKH hentet han i 2019 og der har han vært en viktig mann etterpå.
Er blitt 26 år gammel, og går mot forhåpentligvis sine beste år som spiller.
Allsidig. Produserer målpoeng. Elsker å få spille for Viking.

3 forsterkninger som tetter hull dette og gir alternativer.

Hvor har vi så hull å tette?
Hvis ingen blir solgt ser jeg ikke helt hvor vi bør forsterke. Går Fridjonsson så har vi fått Sandberg. Går Bell så må vi forsterke. Går Veton så må vi forsterke. Men ellers ser troppen og laget bra ut. Man trenger ikke alltid å forsterke så mye, men det er viktig å få inn et par nye ansikter hvert år for å holde spillergruppa på tå hev. De som ikke styrker seg stagnerer ofte etterhvert.

Ingen rykte rom spillersalg. Kroppsspråket til Fridjonsson likte jeg ikke på slutten av sesongen. Går han i seg selv så må han veldig gjerne bli, hvis ikke så har vi Sandberg og Auklend som banker på.

Ser bra ut, må bare få signert Gunnarsson og Sandberg.
Hadde ikke sagt nei takk til en retur for Ylldren Ibrahimaj heller. Sliter med spilletid og har fortsatt mye kontakt med spillerne i Viking. Ikke urealistisk mann å hente tilbake, og vil kunne bidra både som indreløper og høyre kant.

Spesielt sistnevnte posisjon har vi dårlig dekning per nå, avhengig av hvor skadeutsatt YEDL vil være i fremtiden, samt utviklingen til Karlsbakk, Kabran og Traoré. Jeg savner et klart førstevalg i den posisjonen, i likhet med Tripic på venstre. Alle lag må ta hensyn til vår venstreside, og tilsvarende gjelder ikke for motsatt kant. Her har vi klart potensiale for forbedring.
Enig i at vi ikke har en klar favoritt på høyrekanten. Kabran har ok produksjon, men spillemessig har han mye å gå på. Synes han ble bedre utover høsten. de Lanlay er langt bak nivået han bør være på dessverre. Viser glimtvis klasse, men det virker som om han er redd for å bli skadet. Det går så pent og pyntelig for seg. Når man spiller med håndbremsen på så blir det aldri helt topp. Han må tørre å slippe seg løs.

Mai Traore, Kvia-Egeskog, Daniel Karlsbakk kan alle spille kant. De er unge og fremadstormende. Ibrahimaj kan nok også bidra der, men ser ikke på han som kant hvis vi henter han. For meg seierl Niklas Sandberg opp som vår nye høyrekant. Der han har spilt mye for FKH denne sesongen.

Som indreløper hadde Ibrahimaj vært veldig kul å få. Men da må noen ut. Kan ikke benke Løkberg eller HNT. Auklend og Fridjonsson banker også på. Men går Fridjonsson så kan Ibrahimaj fort være en mann å hente. Da kan både Ibrahimaj og Sandberg spille indreløper eller høyrekant.
Ibrahimaj har vært på banen 3 ganger denne sesongen, sist 13.september. Ellers har han sittet ubrukt på benken. 26 år gammel. Hadde vært en god signering av Viking. Men som sagt, det blir trangt om plassen med han og inn. Noen må ut da.
Ja, jeg mener Fridjonsson må ut. Han virker rett og slett ikke å ha den rette mentaliteten, og slike spillere kan fort bli et problem. Det er lite som tyder på at han vil kunne ta de grepene som trengs, men det er kun opp til ham selv. Ferdighetsmessig er han god nok, men må blir mye tøffere og mer ærgjerrig. Vi kan ikke ha spillere på midtbanen som ikke tar de nødvendige løpene hjem, og her har Fridjonsson vært en gjenganger (selv om han rett nok skjerpet seg litt de siste kampene).

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

TAdams6 skrev: tir jan 04, 2022 2:15 pm Niklas Sandberg har tatt den tøffe veien. Men det virker å være en grei vei å gå for flere. Bjørshol og andre har også gått via OBOS og så videre.
Sandberg gikk fra Sandnes Ulf til Ull/Kisa der han storspilte.
Ble hentet til et hardtsatsende Start. Ingen suksess for noen parter
FKH hentet han i 2019 og der har han vært en viktig mann etterpå.
Er blitt 26 år gammel, og går mot forhåpentligvis sine beste år som spiller.
Allsidig. Produserer målpoeng. Elsker å få spille for Viking.

3 forsterkninger som tetter hull dette og gir alternativer.

Hvor har vi så hull å tette?
Hvis ingen blir solgt ser jeg ikke helt hvor vi bør forsterke. Går Fridjonsson så har vi fått Sandberg. Går Bell så må vi forsterke. Går Veton så må vi forsterke. Men ellers ser troppen og laget bra ut. Man trenger ikke alltid å forsterke så mye, men det er viktig å få inn et par nye ansikter hvert år for å holde spillergruppa på tå hev. De som ikke styrker seg stagnerer ofte etterhvert.

Ingen rykte rom spillersalg. Kroppsspråket til Fridjonsson likte jeg ikke på slutten av sesongen. Går han i seg selv så må han veldig gjerne bli, hvis ikke så har vi Sandberg og Auklend som banker på.

Ser bra ut, må bare få signert Gunnarsson og Sandberg.
Troppen ser svært bra ut i øyeblikket. Men det er vel rimelig klart at dette uansett er siste sesong for Bell. Selv om han skulle forlenge så ligger det i kortene at han skal selges. Brekalo og Stensnes vil nok også være hete til sommeren.

Dermed bør vi ligge i forkant her og gjerne få inn et anker og en stopper. En kan jo håpe at en av ungdommene kan ta steg og vokse seg inn, men så dårlig som den defensive organisasjonen har fremstått de siste årene er det lite som tyder på at ungdommen får gode kår til det. Det kunne vært interessant å prøvd å lokke Kolskogen sydover. U21 og godt med fart. Kan tillate at stensness kan prøve ankerrollen i ny og ne.

På alle andre posisjoner virker vi å ha dekning opp og i mente. Med mindre Veton tenker å lufte seg igjen..

På alle andre posisjoner ser vi ut til å ha

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rantanplan skrev: tir jan 04, 2022 3:18 pm
TAdams6 skrev: tir jan 04, 2022 2:15 pm Niklas Sandberg har tatt den tøffe veien. Men det virker å være en grei vei å gå for flere. Bjørshol og andre har også gått via OBOS og så videre.
Sandberg gikk fra Sandnes Ulf til Ull/Kisa der han storspilte.
Ble hentet til et hardtsatsende Start. Ingen suksess for noen parter
FKH hentet han i 2019 og der har han vært en viktig mann etterpå.
Er blitt 26 år gammel, og går mot forhåpentligvis sine beste år som spiller.
Allsidig. Produserer målpoeng. Elsker å få spille for Viking.

3 forsterkninger som tetter hull dette og gir alternativer.

Hvor har vi så hull å tette?
Hvis ingen blir solgt ser jeg ikke helt hvor vi bør forsterke. Går Fridjonsson så har vi fått Sandberg. Går Bell så må vi forsterke. Går Veton så må vi forsterke. Men ellers ser troppen og laget bra ut. Man trenger ikke alltid å forsterke så mye, men det er viktig å få inn et par nye ansikter hvert år for å holde spillergruppa på tå hev. De som ikke styrker seg stagnerer ofte etterhvert.

Ingen rykte rom spillersalg. Kroppsspråket til Fridjonsson likte jeg ikke på slutten av sesongen. Går han i seg selv så må han veldig gjerne bli, hvis ikke så har vi Sandberg og Auklend som banker på.

Ser bra ut, må bare få signert Gunnarsson og Sandberg.
Troppen ser svært bra ut i øyeblikket. Men det er vel rimelig klart at dette uansett er siste sesong for Bell. Selv om han skulle forlenge så ligger det i kortene at han skal selges. Brekalo og Stensnes vil nok også være hete til sommeren.

Dermed bør vi ligge i forkant her og gjerne få inn et anker og en stopper. En kan jo håpe at en av ungdommene kan ta steg og vokse seg inn, men så dårlig som den defensive organisasjonen har fremstått de siste årene er det lite som tyder på at ungdommen får gode kår til det. Det kunne vært interessant å prøvd å lokke Kolskogen sydover. U21 og godt med fart. Kan tillate at stensness kan prøve ankerrollen i ny og ne.

På alle andre posisjoner virker vi å ha dekning opp og i mente. Med mindre Veton tenker å lufte seg igjen..

På alle andre posisjoner ser vi ut til å ha
Jeg tror både Brekalo og Stensness minimum blir en sesong til. Bell bør de ha kandidater til, men det får vi ta etterhvert.

Kolskogen er jeg litt lunken til. Har aldri imponert meg og alltid vært et hakk under Heggheim. Ung og lovende, men usikker på om han er noen topp stopper om 2-3 år. Selvfølgelig kan jeg ta feil, men jeg er like lysten på å gi Paulsen eller Sørli Henriksen sjansen istedet for Kolskogen.

Jeg tror kanskje løsningen med Bell ut blir Stensness opp på midten og en av de unge som tar steget opp.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Mye kjekk lesning her nå. Første gangen jeg var innom i dag.

Men hvordan er situasjonen til han unge i Randers. Kommer ikke på å i skrivende stund hva navnet er.

Men han har kanskje fullt av Viking-blod i seg og ser det ikke som ett nederlag å komme hjem igjen? Men er han en mulig mann som kunne tatt over for Bell når han drar?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»