Viking FK

Svar
CliffC

Re: Viking FK

Legg inn av CliffC »

Helt greit om Kabran selges, spesielt om kjøper betaler. Han er likevel ikke den jeg helst ønsker at klubben skal kvitte seg med, da han i motsetning til mange andre evner å snu et matchbilde med en enkelt ballberøring.

Det er nok en duo som for tiden deler topplasseringen over personer jeg gjerne ser at forsvinner ut porten. Skal ikke nevne navn.

Fygaren

Legg inn av Fygaren »

Mr_Sjokomelk skrev: tir mar 21, 2023 6:48 pm
Fygaren skrev: tir mar 21, 2023 6:34 pm Usikker på om jeg tør å poste her lenger med mitt brukernavn. Sier ellers gjerne Tveiten og Alfie om Alf Kåre Tveit også. I dagligtale. Men når det gjelder vår nye australske venn, det er jo åpenbart at han skal kalles Daggi, ev. Daggien. Ikke?
Selv likte jeg doggy forslaget noen la ut her. Gir meg gode assosiasjoner.
Og når han lukter på scoringer kan vi vel kalle det for dogging.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Fygaren skrev: tir mar 21, 2023 7:26 pm
Mr_Sjokomelk skrev: tir mar 21, 2023 6:48 pm
Fygaren skrev: tir mar 21, 2023 6:34 pm Usikker på om jeg tør å poste her lenger med mitt brukernavn. Sier ellers gjerne Tveiten og Alfie om Alf Kåre Tveit også. I dagligtale. Men når det gjelder vår nye australske venn, det er jo åpenbart at han skal kalles Daggi, ev. Daggien. Ikke?
Selv likte jeg doggy forslaget noen la ut her. Gir meg gode assosiasjoner.
Og når han lukter på scoringer kan vi vel kalle det for dogging.
Du assosierer det å lukte på scoringer med å delta i seksuelle handlinger på et offentlig sted???

Fygaren

Legg inn av Fygaren »

HNilsen skrev: tir mar 21, 2023 9:06 pm
Fygaren skrev: tir mar 21, 2023 7:26 pm
Mr_Sjokomelk skrev: tir mar 21, 2023 6:48 pm

Selv likte jeg doggy forslaget noen la ut her. Gir meg gode assosiasjoner.
Og når han lukter på scoringer kan vi vel kalle det for dogging.
Du assosierer det å lukte på scoringer med å delta i seksuelle handlinger på et offentlig sted???
Vel, det er flere som har sammenliknet det å score mål i viktige kamper med sex, og som George Best sa det....den største forskjellen er i grunnen at du gjør det første foran flere tusen mennesker.

Men det var altså en (vulgær) spøk avledet av forrige innlegg om "doggy", mer enn det var seriøst ment. Reaksjonen din var strengt tatt mer enn jeg forventet.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Fygaren skrev: tir mar 21, 2023 9:19 pm
HNilsen skrev: tir mar 21, 2023 9:06 pm
Fygaren skrev: tir mar 21, 2023 7:26 pm
Og når han lukter på scoringer kan vi vel kalle det for dogging.
Du assosierer det å lukte på scoringer med å delta i seksuelle handlinger på et offentlig sted???
Vel, det er flere som har sammenliknet det å score mål i viktige kamper med sex, og som George Best sa det....den største forskjellen er i grunnen at du gjør det første foran flere tusen mennesker.

Men det var altså en (vulgær) spøk avledet av forrige innlegg om "doggy", mer enn det var seriøst ment. Reaksjonen din var strengt tatt mer enn jeg forventet.
Jeg tenker en engelskspråklig fyr på 24 vil anse det som en hedersbetegnelse at det han bedriver sammenlignes med snuskete sex på parkeringsplasser i nattens mulm og mørke. 👍

Nevi

Legg inn av Nevi »

Mye snakk om kampen mot Glimt i dagens podcast i SA. Og som alle andre tenker og sier. Hvorfor ikke rendyrke det vi øver på selv mot gode lag.
SA sender forøvrig treningskampen på fredag.

Så lurer jeg på om det var Vikingpodden som prøvde å få ett svar fra trenerne om hva som var bakrunnen for at de tok ut Pattynama mot Glimt. Uten å lykkes med å få ett svar. Virker som de bytter bare for å bytte. Nærmest som om de planlegger det før kampen.
Haugen hadde heller ikke gjort seg bort i første omgang. Likevel ble han byttet ut til pause.

tokk

Legg inn av tokk »

Nevi skrev: tir mar 21, 2023 10:57 pm Mye snakk om kampen mot Glimt i dagens podcast i SA. Og som alle andre tenker og sier. Hvorfor ikke rendyrke det vi øver på selv mot gode lag.
SA sender forøvrig treningskampen på fredag.

Så lurer jeg på om det var Vikingpodden som prøvde å få ett svar fra trenerne om hva som var bakrunnen for at de tok ut Pattynama mot Glimt. Uten å lykkes med å få ett svar. Virker som de bytter bare for å bytte. Nærmest som om de planlegger det før kampen.
Haugen hadde heller ikke gjort seg bort i første omgang. Likevel ble han byttet ut til pause.
De tenkte vel at Pattynama begynte å bli sliten, eller noe?
Tro på at erstatteren var bedre enn han var, friske ben for å holde løpet inn

tokk

Legg inn av tokk »

Er også enig i aspektet som tas opp i podden, med at de turte. De gambler med egen jobb.

Kan skjønne at de velger 352, som flere har sagt, vi har hatt gode kamper i 352, Glimt har slitt mot 352. Cupen handler om å gå videre, ikke trene.

Men at de tør, hadde man tapt 10-0 i 433, hadde ingen brydd seg. Nå vil alle sparke dem.

tokk

Legg inn av tokk »

KBK må slås, samme med FKH.

Man kan tape på Lerkendal, der forventer ingen noe. LSK hjemme er det ok med uavgjort.
Tromsø vet jeg ikke hvor står har mistet sin beste spiller (?), men var up and coming i fjor, tror uavgjort blir akseptert her.
HamKam hjemme må vinnes.

Slår ikke dette inn, så tror jeg ikke det er noen veg tilbake.

Selv om jeg inderlig håper de skal klare det, for jeg orker ikke begynne på nytt.

Lagerleif

Legg inn av Lagerleif »

tokk skrev: ons mar 22, 2023 12:05 am KBK må slås, samme med FKH.

Man kan tape på Lerkendal, der forventer ingen noe. LSK hjemme er det ok med uavgjort.
Tromsø vet jeg ikke hvor står har mistet sin beste spiller (?), men var up and coming i fjor, tror uavgjort blir akseptert her.
HamKam hjemme må vinnes.

Slår ikke dette inn, så tror jeg ikke det er noen veg tilbake.

Selv om jeg inderlig håper de skal klare det, for jeg orker ikke begynne på nytt.
Jeg er uenig i at seire i treningskampene har noen som helst verdi. Det eneste jeg forventer der, er at de spiller 4-3-3 og viser at de har en viss plan med spillet.

RBK er nok favoritter i første seriekamp, regner med at de er revansjesugne etter cuptapet. Hjemme mot LSK og borte mot TIL er i mine øyne helt åpne.

Etter kampen mot TIL kommer noen kamper Viking bør være favoritter i (HamKam, Godset, Sandefjord og Odd), og hvis de ikke har minimum 10 poeng totalt etter disse kampene, sitter nok trenerne veldig utrygt.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

Lagerleif skrev: ons mar 22, 2023 7:19 am
tokk skrev: ons mar 22, 2023 12:05 am KBK må slås, samme med FKH.

Man kan tape på Lerkendal, der forventer ingen noe. LSK hjemme er det ok med uavgjort.
Tromsø vet jeg ikke hvor står har mistet sin beste spiller (?), men var up and coming i fjor, tror uavgjort blir akseptert her.
HamKam hjemme må vinnes.

Slår ikke dette inn, så tror jeg ikke det er noen veg tilbake.

Selv om jeg inderlig håper de skal klare det, for jeg orker ikke begynne på nytt.
Jeg er uenig i at seire i treningskampene har noen som helst verdi. Det eneste jeg forventer der, er at de spiller 4-3-3 og viser at de har en viss plan med spillet.

RBK er nok favoritter i første seriekamp, regner med at de er revansjesugne etter cuptapet. Hjemme mot LSK og borte mot TIL er i mine øyne helt åpne.

Etter kampen mot TIL kommer noen kamper Viking bør være favoritter i (HamKam, Godset, Sandefjord og Odd), og hvis de ikke har minimum 10 poeng totalt etter disse kampene, sitter nok trenerne veldig utrygt.
Skal vi ha ambisjoner om topp 5-6 plassering mener jeg LSK hjemme og TIL uansett hvor den spilles skal være 3 poeng.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Ser Nilssen skriver på Twitter at det kan være aktuelt med en korttidkontrakt til Birkir.

Kanskje vi får se ham I treningskampene?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Nevi skrev: tir mar 21, 2023 10:57 pm Mye snakk om kampen mot Glimt i dagens podcast i SA. Og som alle andre tenker og sier. Hvorfor ikke rendyrke det vi øver på selv mot gode lag.
En del gode poenger i den poden, men synes det blir litt useriøst fra Flygind. Nilssen slakter også, men klarer å være noe mer balansert.

Når han kommer med påstanden om at de målene hadde kommet selv i 4-3-3 så detter jeg litt av. Kampbildet hadde vært helt annerledes.

1-0 kommer av 2 spisser som samarbeider
2-0 angrepet også en konsekvens av hvordan en ligger (foranledningen til corneren). Og på corner har vi 3 stoppere og mer hodestyrke som kanskje gjør det vanskeligere å ta ut alle?
3-1 innlegg fra en vingback til en av 2 spisser.

Kanskje vi hadde puttet 5 målene i 4-3-3, men de målene vi fikk var en konsekvens av hvordan vi spilte. Som kanksje i stor grad hvordan vi forsvarte oss også var en konsekvens av det?
Sist redigert av Fotballidiot den ons mar 22, 2023 10:59 am, redigert 1 gang totalt.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Nevi skrev: tir mar 21, 2023 10:57 pm Så lurer jeg på om det var Vikingpodden som prøvde å få ett svar fra trenerne om hva som var bakrunnen for at de tok ut Pattynama mot Glimt. Uten å lykkes med å få ett svar. Virker som de bytter bare for å bytte. Nærmest som om de planlegger det før kampen.
Haugen hadde heller ikke gjort seg bort i første omgang. Likevel ble han byttet ut til pause.
Kan det ha vært ett mislykket forsøk på å få til mer eget spill og komme seg høyere?
Vingbackene er jo viktige i det offansive spillet. Kanskje ville en få inn mer løpskraft i håp om å kunne løfte seg noe? Kanskje flere angrep alla det Yanni burde truffet Agostino på foran mål?

Jeg aner ikke, men uavhengig av hva de tenkte var det iallefall ikke veldig vellykket. Hadde legget til Yanni fra 20 cm nærmere keeper kunne det kanskje lykkes?

den12mann

Legg inn av den12mann »

lund skrev: tor mar 16, 2023 9:04 am
den12mann skrev: tor mar 16, 2023 7:55 am
Wintrhop skrev: ons mar 08, 2023 12:58 am Aune Heggebø: Det skal ekstremt mye til, for at Brann selger sitt lokale 21 år gamle spisstalent til Viking. Men dette er en spiller som Viking har vært interessert i. Scoret 15 mål for Brann i OBOS i fjor. Blir nok værende i Brann, nå som de har rykket opp til Eliteserien.
Dere må gjerne kjøpe for en solid sum for jeg tviler på at han vil lykkes noe særlig i eliten. Ikke god nok.
Var da mer enn god nok sist vi var i Eliteserien. Problemet hans er at han er litt av en høstspiller som bruker en del tid på å komme i gang.
Var ikke mer enn god nok i Eliten sist, men hadde flyt en periode. Det er forskjell på det. Er man mer enn god nok så presterer man jevnt over tid. Han har perioder med flyt og så snur det. Jevnt over ikke god nok, etter min mening. Minner meg om Bringaker i prestasjonsnivå.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Cannabis Connoisseur skrev: ons mar 22, 2023 1:32 pm En av de første og største trenerprofilene jeg husker fra barndommen, Tony Knapp. Antagelig på grunn av "The Double" i 79. En av klubbens største legender.

Tony Knapp er død. Det bekrefter sønnen overfor Stavanger Aftenblad. Knapp ble 86 år gammel.
Etter Schouen og Lennartson vel den største i moderne tid?

Var på stadion også noen av årene i "gullalderen", men var da så liten at nesten ingenting huskes.
Den første store sesongen for meg som supporter var 79 og Knapp har derfor alltid hatt en spesiell plass hos meg.
Sist redigert av Fotballidiot den ons mar 22, 2023 1:40 pm, redigert 2 ganger totalt.

tokk

Legg inn av tokk »

Lagerleif skrev: ons mar 22, 2023 7:19 am
tokk skrev: ons mar 22, 2023 12:05 am KBK må slås, samme med FKH.

Man kan tape på Lerkendal, der forventer ingen noe. LSK hjemme er det ok med uavgjort.
Tromsø vet jeg ikke hvor står har mistet sin beste spiller (?), men var up and coming i fjor, tror uavgjort blir akseptert her.
HamKam hjemme må vinnes.

Slår ikke dette inn, så tror jeg ikke det er noen veg tilbake.

Selv om jeg inderlig håper de skal klare det, for jeg orker ikke begynne på nytt.
Jeg er uenig i at seire i treningskampene har noen som helst verdi. Det eneste jeg forventer der, er at de spiller 4-3-3 og viser at de har en viss plan med spillet.

RBK er nok favoritter i første seriekamp, regner med at de er revansjesugne etter cuptapet. Hjemme mot LSK og borte mot TIL er i mine øyne helt åpne.

Etter kampen mot TIL kommer noen kamper Viking bør være favoritter i (HamKam, Godset, Sandefjord og Odd), og hvis de ikke har minimum 10 poeng totalt etter disse kampene, sitter nok trenerne veldig utrygt.
Treningskamper betyr ikke sp mye om man vinner. Men om man taper de, vil man havne i en ond spiral.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Cannabis Connoisseur skrev: ons mar 22, 2023 1:32 pm En av de første og største trenerprofilene jeg husker fra barndommen, Tony Knapp. Antagelig på grunn av "The Double" i 79. En av klubbens største legender.

Tony Knapp er død. Det bekrefter sønnen overfor Stavanger Aftenblad. Knapp ble 86 år gammel.
Hvil i fred, Tony! Hadde gleden av å møte ham i forbindelse med noe dommeroppdrag i min ungdom for 6000 år siden på Jørpeland. Full av gode råd, akkurat som sine trenerbrødre Benny og Bjarne gav meg flere ganger.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Noen som vet om vi får penger for Kabran? Tviler på det er snakk om store summene

Champis

Legg inn av Champis »

tokk skrev: ons mar 22, 2023 12:00 am Er også enig i aspektet som tas opp i podden, med at de turte. De gambler med egen jobb.

Kan skjønne at de velger 352, som flere har sagt, vi har hatt gode kamper i 352, Glimt har slitt mot 352. Cupen handler om å gå videre, ikke trene.

Men at de tør, hadde man tapt 10-0 i 433, hadde ingen brydd seg. Nå vil alle sparke dem.

Hadde de tapt 10-0 i 4-3-3, så ville alle sparket dem.

Og det sier i så fall en del om hvor lite supportere forstår, hvis det er sånn at det aller viktigste er at laget spiller en gitt formasjon, mens resultatet er helt underordnet.

Champis

Legg inn av Champis »

Villevesten skrev: ons mar 22, 2023 9:39 am
Lagerleif skrev: ons mar 22, 2023 7:19 am
tokk skrev: ons mar 22, 2023 12:05 am KBK må slås, samme med FKH.

Man kan tape på Lerkendal, der forventer ingen noe. LSK hjemme er det ok med uavgjort.
Tromsø vet jeg ikke hvor står har mistet sin beste spiller (?), men var up and coming i fjor, tror uavgjort blir akseptert her.
HamKam hjemme må vinnes.

Slår ikke dette inn, så tror jeg ikke det er noen veg tilbake.

Selv om jeg inderlig håper de skal klare det, for jeg orker ikke begynne på nytt.
Jeg er uenig i at seire i treningskampene har noen som helst verdi. Det eneste jeg forventer der, er at de spiller 4-3-3 og viser at de har en viss plan med spillet.

RBK er nok favoritter i første seriekamp, regner med at de er revansjesugne etter cuptapet. Hjemme mot LSK og borte mot TIL er i mine øyne helt åpne.

Etter kampen mot TIL kommer noen kamper Viking bør være favoritter i (HamKam, Godset, Sandefjord og Odd), og hvis de ikke har minimum 10 poeng totalt etter disse kampene, sitter nok trenerne veldig utrygt.
Skal vi ha ambisjoner om topp 5-6 plassering mener jeg LSK hjemme og TIL uansett hvor den spilles skal være 3 poeng.

Problemet er at når man skal slå sammen sjansen for seier i flere kamper, så blir oddsen høy. Viking får nok over 2,00 i odds både mot Lillestrøm og Tromsø, og da betyr det at sjansen neppe er noe mer enn 20% for 6 poeng på de to kampene. Åpne kamper, som man absolutt kan bikke riktig vei, men veldig sterkt hvis man bikker begge til seier. Det blir nok ikke seiere mot alle de fire "enklere" lagene heller. Men Viking bør ha hvert fall 10-11 poeng etter de første syv kampene.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Champis skrev: ons mar 22, 2023 5:26 pm Hadde de tapt 10-0 i 4-3-3, så ville alle sparket dem.

Og det sier i så fall en del om hvor lite supportere forstår, hvis det er sånn at det aller viktigste er at laget spiller en gitt formasjon, mens resultatet er helt underordnet.
De fleste forstår at det er noe mellom det å tape 10-0 med 4-3-3, og det å spille 3-5-2 for å dekke opp bak, når fasit blir at man slipper inn 5 mål og at trenerne ellers signaliserte at laget er omtrent evneveike og overhode ikke kan spille jevnt med B/G.

De fleste fulgte også med i fjor, og kunne med egne øyne se at denne vinglingen ikke førte noe sted hen. Noen av oss blir også fratatt de fleste håp om bedring når trenerne starter sesongen med å bryte "løfter" og gjøre samme feil som ble gjort i hele fjor.

Men, ingen ville vært fornøyd med 10-0 med 4-3-3, og ingen hadde klaget om laget hadde spilt 3-5-2, og faktisk vunnet de fleste kampene. Problemet er bare at de ikke vinner alle kampene med 3-5-2! De vinner omtrent INGEN kamper med 3-5-2, og det er da kritikkverdig at de fortsatt prøver på faenskapet.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

CliffC skrev: ons mar 22, 2023 6:29 pm
Champis skrev: ons mar 22, 2023 5:26 pm Hadde de tapt 10-0 i 4-3-3, så ville alle sparket dem.

Og det sier i så fall en del om hvor lite supportere forstår, hvis det er sånn at det aller viktigste er at laget spiller en gitt formasjon, mens resultatet er helt underordnet.
De fleste forstår at det er noe mellom det å tape 10-0 med 4-3-3, og det å spille 3-5-2 for å dekke opp bak, når fasit blir at man slipper inn 5 mål og at trenerne ellers signaliserte at laget er omtrent evneveike og overhode ikke kan spille jevnt med B/G.

De fleste fulgte også med i fjor, og kunne med egne øyne se at denne vinglingen ikke førte noe sted hen. Noen av oss blir også fratatt de fleste håp om bedring når trenerne starter sesongen med å bryte "løfter" og gjøre samme feil som ble gjort i hele fjor.

Men, ingen ville vært fornøyd med 10-0 med 4-3-3, og ingen hadde klaget om laget hadde spilt 3-5-2, og faktisk vunnet de fleste kampene. Problemet er bare at de ikke vinner alle kampene med 3-5-2! De vinner omtrent INGEN kamper med 3-5-2, og det er da kritikkverdig at de fortsatt prøver på faenskapet.
Problemet var vel at vi nesten ikke vant kamper i det hele tatt etter 16 mai uavhengig av formasjon?

CliffC

Legg inn av CliffC »

Fotballidiot skrev: ons mar 22, 2023 6:38 pm Problemet var vel at vi nesten ikke vant kamper i det hele tatt etter 16 mai uavhengig av formasjon?
Forsåvidt korrekt. Og så er det enkelte som vil hevde at dette delvis skyldes den evinnelige vinglingen, og derfor mener at det er en tanke å rendyrke formasjon. Denne formasjonen bør i følge mange være 4-3-3.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Champis skrev: ons mar 22, 2023 5:26 pm Hadde de tapt 10-0 i 4-3-3, så ville alle sparket dem.

Og det sier i så fall en del om hvor lite supportere forstår, hvis det er sånn at det aller viktigste er at laget spiller en gitt formasjon, mens resultatet er helt underordnet.
Hvis supporterne vil sparke trenerne etter å ha tapt 10-0 i 4-3-3 så er vel ikke resultatet underordnet?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Spillermaterialet tror jeg passer bedre i 4-3-3 enn 3-5-2. Men først og fremst er det viktig å bli skikkelig god på en måte å spille på. Slikt som f.eks Glimt har blitt. Fremfor å å ofre ei uke med trening på noe helt annet.

Ellers var det nesten ille å se hvor baktunge Viking ble på lørdag. Hodene på spillerne var så defensivt anlagt at det da blir vanskelig å få til noe offensivt. Til tross for tre mål denne gangen.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


Forsåvidt korrekt. Og så er det enkelte som vil hevde at dette delvis skyldes den evinnelige vinglingen, og derfor mener at det er en tanke å rendyrke formasjon. Denne formasjonen bør i følge mange være 4-3-3.
Der siste er jeg enig i.
Så må man huske at årsaken til vinglingen var at man over tid ikke tok poeng i 4-3-3, mens man i starten tok flere i ny formasjon. Vi var rett og slett dårlige uavhengig av formasjon og i en lengre periode svakest (poengmessig)i 4-3-3.

Tror der var mange årsaker til nedturen i fjor. Ekstrem rotasjon på spillere muligens den viktigste? Og trenernes resept på å snu det ble feil.

I år er det ekstremt viktig med minst mulig vingling og å klare å holde spillere på banen. Ellers kommer det inn usikkerhet i troppen og trenerne vil få en umulig oppgave
Sist redigert av Fotballidiot den ons mar 22, 2023 7:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: ons mar 22, 2023 6:51 pm
Fotballidiot skrev: ons mar 22, 2023 6:38 pm Problemet var vel at vi nesten ikke vant kamper i det hele tatt etter 16 mai uavhengig av formasjon?
Forsåvidt korrekt. Og så er det enkelte som vil hevde at dette delvis skyldes den evinnelige vinglingen, og derfor mener at det er en tanke å rendyrke formasjon. Denne formasjonen bør i følge mange være 4-3-3.
Det er bare å se på alle lag som har gjort det bra over tid. De har rendyrket en formasjon og måte å spille på. Det er de laga som oftest oppnår sukess og ikke minst, det er oftest de laga som spiller underholdende fotball.

Jeg er dritlei diskusjonen om 4-3-3 vs 3-5-2.
Jeg er også dritlei trenere som ikke har troen på eget lag og derfor kaster de under bussen og skifter oppsett og måte å spille på etter hvem man møter. Håpte det var ferdig ifjor. Men signalene i hele vinter har jo vært at 3-5-2 kommer så fort muligheten byr seg. De har ikke vært klare på at de ønsker 4-3-3. Først sa de at de ville se hvilke spillere de fikk før de bestemte seg. så bestemte de seg, men med forbehold om at 3-5-2 ville komme flere ganger. Så at 3-5-2 kom mot Bodø kom, var ingen bombe. Antakelig kommer de med den defensive inngangen mot Glimt, Molde, RBK, Vålerenga og noen lag til som de anser som gode lag. For de har ikke tro på at eget lag kan spille ut motstander. Dette er satt veldig på spissen. Men det er på en måte tankegangen til trenerne. "Vi har ikke tro på egne ferdigheter, derfor skal vi gjøre alt vi kan for å demme opp og håpe vi scorer på en kontring". Det er slik 3-5-2 under Jensen/Aarsheim framstår. Denne defensive inngangen til kampene er det som svir mest.

Vi hadde en tropp som passet bedre til 4-3-3 ifjor og i år er det enda klarere. Men.......

Skal Jensen og Aarsheim overleve som Viking trenere så må de få lagmaskineriet igang. Det er det som kan redde jobben deres. For cupkampen var bare en fortsettelse av begredeligheten fra ifjor. Ja vi scorer 3 mål, men vi blir så rundspilt som det er mulig å bli.

Sålenge man prøver og gir alt. Har en offensiv tilnærming så er det mye lettere å akseptere et tap. Men å legge seg rundt egen 16-meter uten aggresivitet og vilje til å spille eget spill. Det bare provoserer.

Jeg var på en oppadgående med trenerne etter RBK kampen. Nå er vi nede i 2022 nivå igjen. Nå har de plutselig enormt mye å bevise igjen. All goodwill de har opparbeidet iløpet av vinteren er borte. Man kan si mye om våre trenere, men taktisk smarte framstår de ikke. Ja jeg er krass. Men tillit er noe man gjør seg fortjent til.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fotballidiot skrev: ons mar 22, 2023 7:12 pm Der siste er jeg enig i.
Så må man huske at årsaken til vinglingen var at man over tid ikke tok poeng i 4-3-3, mens man i starten tok flere i ny formasjon. Vi var rett og slett dårlige uavhengig av formasjon og i en lengre periode svakest (poengmessig)i 4-3-3.

Tror der var mange årsaker til nedturen i fjor. Og trenernes resept på å snu det ble feil.

I år er det ekstremt viktig med minst mulig vingling og å klare å holde spillere på banen. Ellers kommer det inn usikkerhet i troppen og trenerne vil få en umulig oppgave
Enig i det siste. Og det handler jo også om hva omgivelsene rundt laget vil tolerere. Publikums tillit er skjør etter i fjor. Bodø-kampen forsterket dette.

Vi tapte kamper i 4-3-3 også. Nedturen begynte da. Og det må man tåle, og kunne stå i som trener, uten å skulle finne quick fix og starte fra scratch hver kamp. Det er jo dette som er problemet.

Hadde trenerne sagt at vi skal fokusere på 3-5-2 og bli skikkelig gode i den - så ok. Da måtte vi bygget stall deretter. Den stallen vi har nå er soleklart best til 4-3-3. Og trenerne har sagt vi skal bli best i 4-3-3. Da forventer jeg faktisk at de følger opp det med handling. Bodø-kampen var et skritt i feil retning i så måte. Det vil bli møtt med enorm skepsis og stort press neste gang de vil spille 3-5-2. Da må de rett og slett vinne.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Trenerne har slik jeg har forstått det fått inn de spillertypene de har ønsket seg. Spillerne er også hentet til en formasjonen 4-3-3.

I år er ting lagt til rette for at de skal kunne levere bak Molde og Glimt.

Det vil mest sannsynlig komme svake perioder også i år. Det gjør det for de fleste lag. Da er det viktig at man ikke igjen blir for utålmodige. I mine øyne kanskje spesielt ift spillere
Sist redigert av Fotballidiot den ons mar 22, 2023 7:24 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»