Viking FK

Svar
HNilsen

Re: Viking FK

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: ons mai 17, 2023 4:44 pm
DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm
Belzone skrev: tir mai 16, 2023 7:41 pm Fot så arm, utenfor. Men straffe, jaja.
Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
Den straffen Viking fikk mot rbk den gangen var bare karma, og det vet du.
Hvis det er noe RBK er vant med, historisk, så er det at alle dommeravgjørelser går deres vei. Derfor uvant for dem at det har jevnet seg litt ut for dem de siste årene.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

HNilsen skrev: ons mai 17, 2023 5:09 pm
Vikingen skrev: ons mai 17, 2023 4:44 pm
DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm

Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
Den straffen Viking fikk mot rbk den gangen var bare karma, og det vet du.
Hvis det er noe RBK er vant med, historisk, så er det at alle dommeravgjørelser går deres vei. Derfor uvant for dem at det har jevnet seg litt ut for dem de siste årene.
Alle ble jo sportslig pissa på av RBK over en lang tidsperiode. At Rosenborg i sin glanstid ble så favorisert av dommerne er en kollektiv skrøne alle andre lags supportere forteller hverandre, for å dekke over egne lags utilstrekkeligheter ;)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Vikingen skrev: ons mai 17, 2023 4:44 pm
DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm
Belzone skrev: tir mai 16, 2023 7:41 pm Fot så arm, utenfor. Men straffe, jaja.
Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
Den straffen Viking fikk mot rbk den gangen var bare karma, og det vet du.
Haha :P nei, jeg gjør nok ikke det. Beklager å melde dette støtt og stadig, men den straffen er fortsatt tung å svelge. Den kvelden hadde Kai Erik Steen bestemt seg.

AllElite

Legg inn av AllElite »

DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 6:29 pm
Vikingen skrev: ons mai 17, 2023 4:44 pm
DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm

Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
Den straffen Viking fikk mot rbk den gangen var bare karma, og det vet du.
Haha :P nei, jeg gjør nok ikke det. Beklager å melde dette støtt og stadig, men den straffen er fortsatt tung å svelge. Den kvelden hadde Kai Erik Steen bestemt seg.
RBK ble jo sportslig pissa på den kvelden, kun en skrøne RBK fans forteller hverandre :)

Nevi

Legg inn av Nevi »

DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 6:29 pm
Vikingen skrev: ons mai 17, 2023 4:44 pm
DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm

Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
Den straffen Viking fikk mot rbk den gangen var bare karma, og det vet du.
Haha :P nei, jeg gjør nok ikke det. Beklager å melde dette støtt og stadig, men den straffen er fortsatt tung å svelge. Den kvelden hadde Kai Erik Steen bestemt seg.
Kan nok si t dommeren fikk ett blackout akkurat der og da når han dømte straffe.
På samme måte som VAR fikk det når de klarte å godkjenne ett av målene til HamKam denne sesongen på samme stadion.
Vet ikke om det pga sympati siden Hamar-laget hadde fått fem baller på rad inn i eget nett.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Etter at vi nå har sluppet inn mål først i 6 av 7 kamper, men likevel befinner oss på andreplass på tabellen, har jeg sjekket ut de siste fem sesongene for å se på hvordan Viking presterer om de starter med "handicap".

I opprykkssesongen 2019 slapp vi inn først i 13 av 30 kamper. I de kampene klarte vi å snu to til seier og klarte to uavgjorte. Ni endte med tap. Vi hentet altså 8 poeng fra tapende posisjon.
I 2020 slapp vi inn først i 18 av 30 kamper. Her snudde vi to til seier og klarte uavgjort i åtte kamper. Åtte endte med tap. Vi hentet altså 14 poeng fra tapende posisjon.
I 2021 slapp vi inn først i 19 av 30 kamper. Her snudde vi åtte av dem (!!) til seier, og klarte fem uavgjorte. Seks kamper tapte vi. Vi hentet altså 29 poeng fra tapende posisjon.
I 2022 slapp vi inn først i 17 av 30 kamper. Vi snudde fire til seier og tre hentet vi uavgjort. Vi tapte ti kamper. Vi hentet altså 15 poeng fra tapende posisjon.
Så langt i 2023 har vi altså sluppet inn først i 6 av 7 kamper. Vi har snudd tre av dem til seier, spilt uavgjort i to, og tapt en. Vi har altså hentet 11 poeng fra tapende posisjon etter at ca. 1/4 av sesongen er ferdigspilt.

Til sammenligning har vi totalt scoret først i 51 av 127 kamper, der vi til sammen har avgitt poeng i 14 kamper. Her er 2022-sesongen en utligger, hvor halvparten av poengtapene forekom.

Uten å sammenligne med andre lag er det kanskje ikke så lett å si noe om hvordan fighterviljen vår er satt opp mot andre, men de siste fire sesongene slipper vi inn mål først oftere enn vi scorer mål først. Vi klarer gjerne å kjempe oss inn igjen i kampene, og tar kanskje poeng ca 50% av gangene vi ligger under. Men det vises også at når vi scorer først klarer vi som oftest å vinne til slutt. Desto viktigere å slutte med å slippe inn tullemål først!

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Masse klaging på VAR også i siste episode av Vikingpodden. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår denne kritikken. Jeg synes egentlig det ligger til enda et spenningsmoment. Og jeg har ikke vært i nærheten av å avvente med å juble. Det er en instinktiv reaksjon når ballen går i mål som ikke lar seg stoppe.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Vikingen skrev: tor mai 18, 2023 7:58 am Masse klaging på VAR også i siste episode av Vikingpodden. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår denne kritikken. Jeg synes egentlig det ligger til enda et spenningsmoment. Og jeg har ikke vært i nærheten av å avvente med å juble. Det er en instinktiv reaksjon når ballen går i mål som ikke lar seg stoppe.
Jeg avventer alltid litt i de tilfellene der jeg ser at det kan ha vært offside. Uten at det gjør meg noe. Verstefall jubler man to ganger. Eller at rett skal være rett og målet tss bort.

Altfor hysterisk den kritikken fra norske supportere.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

eppaen skrev: tor mai 18, 2023 9:36 am
Vikingen skrev: tor mai 18, 2023 7:58 am Masse klaging på VAR også i siste episode av Vikingpodden. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår denne kritikken. Jeg synes egentlig det ligger til enda et spenningsmoment. Og jeg har ikke vært i nærheten av å avvente med å juble. Det er en instinktiv reaksjon når ballen går i mål som ikke lar seg stoppe.
Jeg avventer alltid litt i de tilfellene der jeg ser at det kan ha vært offside. Uten at det gjør meg noe. Verstefall jubler man to ganger. Eller at rett skal være rett og målet tss bort.

Altfor hysterisk den kritikken fra norske supportere.
Enig. Den er altfor hysterisk. Ja de tar feil. Nei, lista er ikke lett å bli klok på. Det gjøres feil og VAR brukes feil. Allikevel blir det færre feil enn tidligere og forhåpentligvis blir også de som driver med VAR bedre og bedre. Kanskje kan også dommerne etterhvert lære seg fotballforståelse med bruken av VAR. Lov å håpe.

VAR har blitt brukt feil 4-5 avgjørende ganger mot Arsenal. Noe som antakelig har avgjort seriemesterskapet. Beklagelser fra dommersjefer har kommet. Men det hjelper lite. Så ja, jeg har all grunn til å være sur på VAR. Men til syvende og sist så er det positivt for fotballen, sålenge det brukes riktig.

VAR er kommet for å bli. Men man bør også ha mållinje teknologi i Norge. Den er like viktig.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Vikingen skrev: tor mai 18, 2023 7:58 am Masse klaging på VAR også i siste episode av Vikingpodden. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår denne kritikken. Jeg synes egentlig det ligger til enda et spenningsmoment. Og jeg har ikke vært i nærheten av å avvente med å juble. Det er en instinktiv reaksjon når ballen går i mål som ikke lar seg stoppe.
Jeg synes fremdeles at VAR er unødvendig og en styggedom, men jeg har taklet det overraskende bra nå i starten. Det kan henge sammen med at det ikke har vært så mange situasjoner. Det ble litt galgenhumor på Stadion på tirsdag etter at dommerne brukte flere minutter på å avgjøre hands- og straffe-situasjonen. Vi så jo på storskjermen at den var minst en halv meter utenfor. Kunne ikke fatte og begripe hvorfor det tok sånn tid. Nå viser det seg at det er sannsynlig at handsen ble gjort på streken, og at avgjørelsen ble korrekt.

Men her kommer aberet ved VAR. Det har i den moderne fotballen blitt gjort flere tiltak for å gjøre fotballen mer effektiv. Mer effektiv spilletid. Så kommer VAR, som tilsynelatende ikke har noen begrensning på hvor lenge de kan pause en kamp. Når VAR først er her, så mener jeg at det må komme en tidsbegrensning. Dersom tre-fire dommere etter 20 sekunder med videotitting, fremdeles ikke klarer å avgjøre en situasjon, så må dommerens avgjørelse på banen stå, og kampen blåses i gang igjen. Da er det uansett snakk om marginer, og ingen stor feil.

Men fotballen var ikke ødelagt, hvorfor skal man prøve å fikse den med VAR?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bilvrag skrev: tor mai 18, 2023 10:14 am
Vikingen skrev: tor mai 18, 2023 7:58 am Masse klaging på VAR også i siste episode av Vikingpodden. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår denne kritikken. Jeg synes egentlig det ligger til enda et spenningsmoment. Og jeg har ikke vært i nærheten av å avvente med å juble. Det er en instinktiv reaksjon når ballen går i mål som ikke lar seg stoppe.
Jeg synes fremdeles at VAR er unødvendig og en styggedom, men jeg har taklet det overraskende bra nå i starten. Det kan henge sammen med at det ikke har vært så mange situasjoner. Det ble litt galgenhumor på Stadion på tirsdag etter at dommerne brukte flere minutter på å avgjøre hands- og straffe-situasjonen. Vi så jo på storskjermen at den var minst en halv meter utenfor. Kunne ikke fatte og begripe hvorfor det tok sånn tid. Nå viser det seg at det er sannsynlig at handsen ble gjort på streken, og at avgjørelsen ble korrekt.

Men her kommer aberet ved VAR. Det har i den moderne fotballen blitt gjort flere tiltak for å gjøre fotballen mer effektiv. Mer effektiv spilletid. Så kommer VAR, som tilsynelatende ikke har noen begrensning på hvor lenge de kan pause en kamp. Når VAR først er her, så mener jeg at det må komme en tidsbegrensning. Dersom tre-fire dommere etter 20 sekunder med videotitting, fremdeles ikke klarer å avgjøre en situasjon, så må dommerens avgjørelse på banen stå, og kampen blåses i gang igjen. Da er det uansett snakk om marginer, og ingen stor feil.

Men fotballen var ikke ødelagt, hvorfor skal man prøve å fikse den med VAR?
Det har vært ekstremt mye filming og annet utenomsportslig de senere årene. Jeg synes VAR har bremset dette og fått bort noe av det.
20 sekunder er også alt for lite tid. Det skal ses på fra flere vinkler. Å hale ut tiden er noe mange lag gjør for å få motstander ut av rytme. Newcastle er versting der i Premier League. Det laget som har minst effektiv spilletid. Når noen lag spiller er jeg der at jeg nesten synes vi burde ha ishockey regler. Stoppe tiden når ballen er ute av spill og kun ha effektiv spilletid. For det er mange som drar ned tempo og drar ut tiden selv uten VAR.

Sålenge dommere legger til de minuttene som kreves så synes jeg det er greit. Men det er sjelden dommere gjør. I VM gjorde de det. Men ellers legges det omtrent ikke til noenting utenom bytter. Få tillegg på 8-10 minutter så er det greit.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

TAdams6 skrev: tor mai 18, 2023 11:10 am
Bilvrag skrev: tor mai 18, 2023 10:14 am
Vikingen skrev: tor mai 18, 2023 7:58 am Masse klaging på VAR også i siste episode av Vikingpodden. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår denne kritikken. Jeg synes egentlig det ligger til enda et spenningsmoment. Og jeg har ikke vært i nærheten av å avvente med å juble. Det er en instinktiv reaksjon når ballen går i mål som ikke lar seg stoppe.
Jeg synes fremdeles at VAR er unødvendig og en styggedom, men jeg har taklet det overraskende bra nå i starten. Det kan henge sammen med at det ikke har vært så mange situasjoner. Det ble litt galgenhumor på Stadion på tirsdag etter at dommerne brukte flere minutter på å avgjøre hands- og straffe-situasjonen. Vi så jo på storskjermen at den var minst en halv meter utenfor. Kunne ikke fatte og begripe hvorfor det tok sånn tid. Nå viser det seg at det er sannsynlig at handsen ble gjort på streken, og at avgjørelsen ble korrekt.

Men her kommer aberet ved VAR. Det har i den moderne fotballen blitt gjort flere tiltak for å gjøre fotballen mer effektiv. Mer effektiv spilletid. Så kommer VAR, som tilsynelatende ikke har noen begrensning på hvor lenge de kan pause en kamp. Når VAR først er her, så mener jeg at det må komme en tidsbegrensning. Dersom tre-fire dommere etter 20 sekunder med videotitting, fremdeles ikke klarer å avgjøre en situasjon, så må dommerens avgjørelse på banen stå, og kampen blåses i gang igjen. Da er det uansett snakk om marginer, og ingen stor feil.

Men fotballen var ikke ødelagt, hvorfor skal man prøve å fikse den med VAR?
Det har vært ekstremt mye filming og annet utenomsportslig de senere årene. Jeg synes VAR har bremset dette og fått bort noe av det.
20 sekunder er også alt for lite tid. Det skal ses på fra flere vinkler. Å hale ut tiden er noe mange lag gjør for å få motstander ut av rytme. Newcastle er versting der i Premier League. Det laget som har minst effektiv spilletid. Når noen lag spiller er jeg der at jeg nesten synes vi burde ha ishockey regler. Stoppe tiden når ballen er ute av spill og kun ha effektiv spilletid. For det er mange som drar ned tempo og drar ut tiden selv uten VAR.

Sålenge dommere legger til de minuttene som kreves så synes jeg det er greit. Men det er sjelden dommere gjør. I VM gjorde de det. Men ellers legges det omtrent ikke til noenting utenom bytter. Få tillegg på 8-10 minutter så er det greit.
Jeg er helt enig i at filming og juks er kreft for fotballen, og at det var et større problem før VAR. Men her burde det vært mulig å gjøre mer målrettede tiltak for å få ned filmingen, VAR tar jo for seg alt av situasjoner. Jeg leverer ikke bilen til full service fordi jeg til stadighet punkterer.

Kanskje 20 sekunder er for kort, si 30 sekunder da. Gitt at teknikken flyter. Og strever man med teknikken, så spiller man bare videre. Man venter ikke på at den skal virke. I verste fall, så får man en god gammeldags, ektefølt dommerfeil med sjel. I Norge, så burde kanskje 15 sekunder vært nok, det var fem kamera på Viking - Odd. Bildene skal være krystallklare for å omgjøre dommers avgjørelse på banen, det er så store feilmarginer med bare fem kamera.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

100% enig.


AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: tor mai 18, 2023 3:42 pm 100% enig.

Har ment det helt siden han forsvant, vi har aldri erstattet Joe Bell.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Handler artikkelen om at Solbakken ikke er god nok?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Vikingen skrev: tor mai 18, 2023 7:43 pm Handler artikkelen om at Solbakken ikke er god nok?
Handler om noen av hans svakheter og hvordan vår midtbane som helhet har fungert de siste kampene. Går vel mest på å få Birkir sin rutine inn.

Sier også noe om at vi har for lite konkurranse i 6'er rollen

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Om Birkir i RA-kommentaren:

"Så får det heller være at det hviskes om at han nok forsvinner igjen til sommeren."

Mulig det er logisk, men noe som har hørt noe om dette? Han er i midten av 30-årene nå, er han SÅ attraktiv hos utenlandske klubber nå? Og hvorfor så viktig for han å komme seg ut igjen nå?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: tor mai 18, 2023 7:58 pm
Vikingen skrev: tor mai 18, 2023 7:43 pm Handler artikkelen om at Solbakken ikke er god nok?
Handler om noen av hans svakheter og hvordan vår midtbane som helhet har fungert de siste kampene. Går vel mest på å få Birkir sin rutine inn.

Sier også noe om at vi har for lite konkurranse i 6'er rollen
Og at han egentlig ikke er god nok. Går for mye på tvers og bakover. Bruker for mange touch. Er for redd i å miste ballen at han drar ned tempoet.

Han pakker det inn på slutten. Men han sier også at våre konkurrenter har bedre alternativer enn oss i den posisjonen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

I fjor på samme tid startet nedturen. Jeg er spent på om vi har lært. Kjetil Knutsen holder Glimt-spillerne på jorda. Han har vel ikke vært fornøyd med en eneste kamp så langt. Sivert Heltne Nilsen virker å være en av dem med samme rolle i Brann.

Hvem i Viking sørger for at det ikke tar av denne gangen?

Vi har fortsatt et enormt problem med inngangen vår til kamper, og at vi fremstår som to helt ulike lag før og etter pause. Jeg synes det snakkes lite om dette. Man skal selvsagt ikke fokusere for mye på det negative, men jeg tror ikke det holder i lengden om vi skal havne bakpå hver eneste kamp.

tokk

Legg inn av tokk »

Wiggum skrev: tor mai 18, 2023 9:29 pm Om Birkir i RA-kommentaren:

"Så får det heller være at det hviskes om at han nok forsvinner igjen til sommeren."

Mulig det er logisk, men noe som har hørt noe om dette? Han er i midten av 30-årene nå, er han SÅ attraktiv hos utenlandske klubber nå? Og hvorfor så viktig for han å komme seg ut igjen nå?
Liker godt at vi har fått inn Birkir, "attitude" og utstrålingen hans er veldig internasjonal.
Forstår heller ikke hvor store og attraktive tilbud han skal få allerede til sommeren.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Akkurat kampen mot Bodø er vel bare å hindre for mye baklengs samtidig som man IKKE baler med 3-5-2-greier

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

tokk skrev: tor mai 18, 2023 10:18 pm
Wiggum skrev: tor mai 18, 2023 9:29 pm Om Birkir i RA-kommentaren:

"Så får det heller være at det hviskes om at han nok forsvinner igjen til sommeren."

Mulig det er logisk, men noe som har hørt noe om dette? Han er i midten av 30-årene nå, er han SÅ attraktiv hos utenlandske klubber nå? Og hvorfor så viktig for han å komme seg ut igjen nå?
Liker godt at vi har fått inn Birkir, "attitude" og utstrålingen hans er veldig internasjonal.
Forstår heller ikke hvor store og attraktive tilbud han skal få allerede til sommeren.
Er vel noe skattegreier som også slår inn om han er her over 6 mnd? Mener StudioA snakket om det i en av poddene. Har vel en OK formue etterhvert?
Sist redigert av Fotballidiot den tor mai 18, 2023 10:59 pm, redigert 2 ganger totalt.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

eppaen skrev: tor mai 18, 2023 10:37 pm Akkurat kampen mot Bodø er vel bare å hindre for mye baklengs samtidig som man IKKE baler med 3-5-2-greier
Blir nok fort en lav 4-5-1 som i treningskampen.

Men håper vi også våger og klarer å holde litt på ball.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Herman klarer 30 minutter som innbytter. Er jo 11 dager til Glimtkampen så han er kanskje klar for mer da. Bjørshol fikk bare en smell så han er nok klar uansett.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

leedsforalltid skrev: tor mai 18, 2023 11:44 pm Herman klarer 30 minutter som innbytter. Er jo 11 dager til Glimtkampen så han er kanskje klar for mer da. Bjørshol fikk bare en smell så han er nok klar uansett.
Men så har det kanskje vist seg at Yanni er vår beste høyreback pdd. Jeg ser ingen problem med å,starte med ham selv om de to andre er klar til glimtkampen.

Strider

Legg inn av Strider »

Så ikke hele kampen men den første straffen så vel veldig tvilsom ut? Brekalo som blir skutt i bakken av en slags usynlig force?
Burde vel sjekke VAR på den også?

Lagerleif

Legg inn av Lagerleif »

Strider skrev: fre mai 19, 2023 4:38 am Så ikke hele kampen men den første straffen så vel veldig tvilsom ut? Brekalo som blir skutt i bakken av en slags usynlig force?
Burde vel sjekke VAR på den også?
Er du snøblind? Hagen har helt åpenbart armen rundt hodet til Brekalo når hjørnesparket er på vei inn i feltet. Hagen kan bli kalt mye rart, men usynlig force er han på ingen måte.

VAR sjekker vel forøvrig alle straffer, men kommuniserer bare med dommeren hvis det er noe å diskutere.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Strider skrev: fre mai 19, 2023 4:38 am Så ikke hele kampen men den første straffen så vel veldig tvilsom ut? Brekalo som blir skutt i bakken av en slags usynlig force?
Burde vel sjekke VAR på den også?
Den var klink straffe. Hadde blitt skikkelig forbanna om det ikke ble straffe.

Den andre var mer tvilsom, men kun fordi den kan ha vært utenfor. Men det får vi aldri var på.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vikingen skrev: fre mai 19, 2023 8:26 am
Strider skrev: fre mai 19, 2023 4:38 am Så ikke hele kampen men den første straffen så vel veldig tvilsom ut? Brekalo som blir skutt i bakken av en slags usynlig force?
Burde vel sjekke VAR på den også?
Den var klink straffe. Hadde blitt skikkelig forbanna om det ikke ble straffe.

Den andre var mer tvilsom, men kun fordi den kan ha vært utenfor. Men det får vi aldri var på.
VAR skal bare ta åpenbare feil fra dommer. Sålenge det er umulig å si om det var innenfor eller ei så kan ikke VAR endre dømmingen til dommer.

Det hadde vært det samme motsatt. Hadde ikke dommer dømt straffe så kunne ikke VAR endret det siden de ikke har bilder som viser nøyaktig hvor armen er i forhold til strek.

leedsforalltid

Legg inn av leedsforalltid »

Yanni er knallgod på backen men sier selv at han er midtbanespiller. Men spiller jo der han blir plassert seff.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»