Viking FK

Svar
Nevi

Re: Viking FK

Legg inn av Nevi »

Trminator skrev: søn mai 08, 2022 1:01 pm Noen som vet eller har hørt noe mer om skaden Pattynama pådro seg i går? Ift alvorlighetsgrad?
Den så i hvertfall ikke god ut. Jeg frykter at det er røket noe inne i kneet på måten han forlot banen på.
Vi får bare krysse fingrene at det ikke var så ille.

Samtidig var han i hvert fall med på feiringen i garderoben etter kampen. Uten at de filmet langt nok ned virket det som han hoppet på en fot.
Sist redigert av Nevi den søn mai 08, 2022 1:05 pm, redigert 1 gang totalt.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Trminator skrev: søn mai 08, 2022 1:01 pm Noen som vet eller har hørt noe mer om skaden Pattynama pådro seg i går? Ift alvorlighetsgrad?
Har ikkje sett noko om det, men trur det var han som slengte skoen sin i veret då dommaren blåste av, haha. Du ser det godt på kampoppsummeringa på YouTube.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

HNilsen skrev: søn mai 08, 2022 12:59 pm Heller tverr enn blodharry. Ti av ti ganger.
Lurer på hva det er som har skjedd i ditt liv som gjør deg så sint? Man prøver å roe ned flere ganger, men det virker som det eneste du ønsker er å eskalere. Noe å tenke på.

Ijeh_le9end

Legg inn av Ijeh_le9end »

Det å være fotballfan har visse snåle privilegier. Heier man på motsatt lag kan man hate og være sint på Martin Andresen eller Steffen Iversen. Om de neste uke scorer mål med det norske flagg på brystet kan man juble og være glad.

Tilsvarende, ligger laget ditt under 0-3 etter en halvtime er det lett å hate alt og alle. Men det går over.

(Så er jeg absolutt enig i at en supportergruppe ikke skal basere sitt repertoar på hat mot motstander men det er da vitterlig ikke tilfellet her)

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Nordlys skrev: søn mai 08, 2022 1:12 pm
HNilsen skrev: søn mai 08, 2022 12:59 pm Heller tverr enn blodharry. Ti av ti ganger.
Lurer på hva det er som har skjedd i ditt liv som gjør deg så sint? Man prøver å roe ned flere ganger, men det virker som det eneste du ønsker er å eskalere. Noe å tenke på.
Store ord. Tror du snakker litt over deg her.
Sist redigert av HNilsen den søn mai 08, 2022 1:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ok. Jeg gir meg. Ha en fin uke og grattis med imponerende seier!

CliffC

Legg inn av CliffC »

Nevi skrev: søn mai 08, 2022 1:03 pm Den så i hvertfall ikke god ut. Jeg frykter at det er røket noe inne i kneet på måten han forlot banen på.
Vi får bare krysse fingrene at det ikke var så ille.
Får ikke håpe han er ute lenge. Ja, han har defensive svakheter, men han er til gjengjeld veldig god offensivt. Alternativene til ham er den pålitelige, men helt uspektakulære Vikstøl, og Vevatne, som nok er best som stopper og som heller ikke har hatt positiv utvikling siden den oppløftende 2019-sesongen.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Nordlys skrev: søn mai 08, 2022 10:25 am Jeg tror de fleste Viking-supporterne er bra folk. Alle grupperinger har ugress. Men det er dumt om de får diktere det som skjer på tribunen. "Hater Molde by" på 0-3 i går var bare smålig og patetisk.
Skjønner ikke hvorfor folk blir så sinna av dette? Egentlig bare litt teit å synge imo. At det derimot er mye smålig som kommer fra Felt O er jeg helt enig i. Det jeg spesielt reagerer på er hvor sinte flere virker på Moe fordi han ikke hyller Viking etter kampen i går. Er jo helt forståelig at man er forbanna etter å ha tapt en slik kamp. De er så opptatt av andre at jeg blir flau av og til. Utenom det er de fantastiske, det skal ingen ta fra dem.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

GoldenTeacher skrev: søn mai 08, 2022 2:03 pm Skjønner ikke hvorfor folk blir så sinna av dette? Egentlig bare litt teit å synge imo. At det derimot er mye smålig som kommer fra Felt O er jeg helt enig i. Det jeg spesielt reagerer på er hvor sinte flere virker på Moe fordi han ikke hyller Viking etter kampen i går. Er jo helt forståelig at man er forbanna etter å ha tapt en slik kamp. De er så opptatt av andre at jeg blir flau av og til. Utenom det er de fantastiske, det skal ingen ta fra dem.
Helt vanlig å synge, og bare hun moldenseren og andre pripne fruer som blir støtt.

Skulle tatt seg ut om Moe tok seg til til å hylle Viking etter å ha mistet en 3-0 ledelse, jeg hadde vært raknende forbannet. Det er jo fullstendig hodemist av Tiedemann.

Når det er sagt, så er det uansett et power move uten like å snu 0-3 borte mot Molde. Det lukter unektelig litt gull av Viking i år.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Bare for å teste vannet litt. Hater NFF, er det ok å synge?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Trminator skrev: søn mai 08, 2022 2:28 pm Bare for å teste vannet litt. Hater NFF, er det ok å synge?
Nei, det må bli "misliker, misliker, misliker NFF rimelig sterkt". Du må være litt kjapp i snakketøyet for å få det til å gå opp på slutten der, men litt må man ofre for å ikke såre andre.

vasasb

Legg inn av vasasb »

eppaen skrev: søn mai 08, 2022 6:18 am Markus Solbakken vokser litt for hver kamp? Akkurat nå er det hvert fall en tro der på st han kan bli god i Viking. Han også.
Gjorde et par småfeil mot slutten av 1. omg hvertfall. Men hevet seg veldig i 2. I likhet med Vevatne og Veton imo.
Var på bortefeltet i går. Magisk stemning mot slutten!

vasasb

Legg inn av vasasb »

Nordlys skrev: søn mai 08, 2022 10:25 am Jeg tror de fleste Viking-supporterne er bra folk. Alle grupperinger har ugress. Men det er dumt om de får diktere det som skjer på tribunen. "Hater Molde by" på 0-3 i går var bare smålig og patetisk.
Selv Røkke vet innerst inne at Molde ikke er noen 'by'. Litt banter tåler de.

vasasb

Legg inn av vasasb »

Mr_Sjokomelk skrev: søn mai 08, 2022 10:33 am
Nordlys skrev: søn mai 08, 2022 10:25 am Jeg tror de fleste Viking-supporterne er bra folk. Alle grupperinger har ugress. Men det er dumt om de får diktere det som skjer på tribunen. "Hater Molde by" på 0-3 i går var bare smålig og patetisk.
Det er det du tenker på ja. Jeg husker jeg ble overrasket første gang jeg hørte Felt-O rope det i en kamp mot Molde, da jeg ikke skjønte hvor det kom fra. Måtte klø meg litt i huet for å tenke ut hvorfor vi hater de igjen.
Kommer vel fra at moldensere, alt fra russen til de litt eldre gauler "elsker, elsker, elsker Molde by" på fylla o.l. Så det er bare med en litt annen vri på den. Ikke akkurat ment sånn kjempealvorlig. Hvertfall slik jeg ser på det.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nordlys skrev: søn mai 08, 2022 10:31 am Nei. Ikke akkurat det jeg skrev. Jeg hyller Viking for å dominere på tribunen, men jeg kritiserer dem for hva de velger å synge.
Var det du som skrev et leserinnlegg i SA nylig?

At supportere synger «hater Molde by» må man da tåle..

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg har aldri rørt SA. Tåle ja. Absolutt. Det handler ikke om det. Jeg synes bare det er en usympatisk sang som RBK-fansen fint kan få ha for seg selv. Jeg hadde ikke sunget med om noen hadde kjørt i gang den på Aspmyra.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nordlys skrev: søn mai 08, 2022 3:17 pm Jeg har aldri rørt SA. Tåle ja. Absolutt. Det handler ikke om det. Jeg synes bare det er en usympatisk sang som RBK-fansen fint kan få ha for seg selv. Jeg hadde ikke sunget med om noen hadde kjørt i gang den på Aspmyra.
Ikke jeg heller, for den saks skyld. Men at det skulle si noe negativt om felt O klarer jeg ikke se.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: søn mai 08, 2022 3:17 pm Jeg har aldri rørt SA. Tåle ja. Absolutt. Det handler ikke om det. Jeg synes bare det er en usympatisk sang som RBK-fansen fint kan få ha for seg selv. Jeg hadde ikke sunget med om noen hadde kjørt i gang den på Aspmyra.
Hva gjelder den sangen så bryr det ikke fansen under 50. Vi trekker på skuldrene. Den eldre garde lar seg provosere virker det som.

Om det er noe med den som provoserer så er det at man hermer etter Kjernen. Ha litt fantasi. Kom på noe nytt og fresht. KBK fans synger f.eks «Forbanna sjitplass, æ vil færra heim»

Men Viking satte en heftig rekord i går. Selv RBKs fans som er våre erkerivaler kjører den kun et par ganger hver kamp, og så hender det at noen få andre supportergrupper fans synger den en gang. Men i går ble den dratt i gang 5 ganger. 1 gang rett før kamp, så på 3-0 og så hele 3 runder i andre omgang. Siste gangen begynte vi å le der jeg satt. For da begynte det å bli litt trist hele greia.

Men jeg forstår det slik at man hadde det bra i Molde og at man ble ivaretatt slik gjester bør ivaretas. Det er bra. Vi er ikke så verst her oppe. Så lenge det ikke er RBK som kommer på besøk da. Da kan vi nok være en 7-8 hakk mindre gjestmilde.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Var i sosialt lag i går, så fikk ikke sett kampen utover å følge med på VGLive på telefonen under bordet. På 3-0 var jeg helt sikker på at dette skulle ende i nok et stygt tap i Molde. Selv Løkbergs redusering ga ikke mye håp om 3 poeng - kanskje ett.

Har sett kampen i opptak nå, og dette laget er jo helt utrolig. Blir straffet knallhardt i starten, men straffer tilsvarende hardt i 2. omgang. Vet nesten ikke hvordan jeg skal håndtere en slik seier.

Rett og slett makalaust. Takk, Viking!

Ijeh_le9end

Legg inn av Ijeh_le9end »

Mulig jeg er den evige optimist, men jeg hadde trua selv på 0-3. Vinnerviljen i dette laget er helt syk, kombinert med at det så og si kun var ett lag på banen (og det andre laget mot alle odds ledet 3-0) og at det var minst en time igjen av kampen mista jeg aldri trua på tre poeng.

vasasb

Legg inn av vasasb »

Den praksisen som Viking kjørte før 2. omg, med oppsatte kjegler og korte sprinter for å få opp pulsen er vel noe andre kan ta lærdom av ;)

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Ijeh_le9end skrev: søn mai 08, 2022 5:29 pm Mulig jeg er den evige optimist, men jeg hadde trua selv på 0-3. Vinnerviljen i dette laget er helt syk, kombinert med at det så og si kun var ett lag på banen (og det andre laget mot alle odds ledet 3-0) og at det var minst en time igjen av kampen mista jeg aldri trua på tre poeng.
Slik er jeg dessverre ikke bygget. Jeg er kun optimist på lang sikt.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Uavgjort i Bodø og RBK-tap så blir denne helgen komplett.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Det var Løkbergs ord inn til pause som gav meg håp om at det ikke var over. "Vi har troen på at vi kan score mål", sa han, med såpass overbevisning at han fikk meg til å tro på mer.

Samtidig sa Moldes spiller at dette var en omgang de hadde hatt god kontroll på hele veien, og det følte jeg ikke stemte med virkeligheten. De sa at de skulle kjøre på i samme stil etter pause, så da tenkte jeg i det minste at det var store sjanser for mange mål etter pause. Men jeg håpet aldri på seier..

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Sliter fortsatt med å forstå hva som skjedde i går. Helt vilt. For et lag vi har nå!

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: søn mai 08, 2022 6:13 pm Uavgjort i Bodø og RBK-tap så blir denne helgen komplett.
Der er helgen komplett

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Vi får bare huske på denne følelsen når alt rakner til høsten.

HarryH

Legg inn av HarryH »

vasasb skrev: søn mai 08, 2022 2:44 pm Kommer vel fra at moldensere, alt fra russen til de litt eldre gauler "elsker, elsker, elsker Molde by" på fylla o.l. Så det er bare med en litt annen vri på den.
Jeg tror årsakssammenhengen er motsatt, det vil si; "elsker Molde by" er en respons til "hater Molde by".

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

To overkommelige hjemmekamper den neste drøye uken. Seiere i begge vil smake godt og befeste tabellpossisjonen.

Champis

Legg inn av Champis »

vasasb skrev: søn mai 08, 2022 5:50 pm Den praksisen som Viking kjørte før 2. omg, med oppsatte kjegler og korte sprinter for å få opp pulsen er vel noe andre kan ta lærdom av ;)

Dette er da ganske vanlig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»