Viking FK

Svar
PapaSmurf

Re: Viking FK

Legg inn av PapaSmurf »

Ohoimesjøl skrev: tor mai 12, 2022 9:10 pm Bra jobba av Godset! Om et par-tre kamper tipper jeg Molde leder Eliteserien igjen :)
Jinx much?

Vi går sikkert på en smell 16. mai.

Viking klart best i dag, bare tilfeldig at de ikke putter. Det blir samme greia som vi sleit med mot Odd. Man er så overlegen at man setter Power Play så høyt at det blir null rom å gå i.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

PapaSmurf skrev: tor mai 12, 2022 11:04 pm Jinx much?

Vi går sikkert på en smell 16. mai.

Viking klart best i dag, bare tilfeldig at de ikke putter. Det blir samme greia som vi sleit med mot Odd. Man er så overlegen at man setter Power Play så høyt at det blir null rom å gå i.
Kan noen antijinxe antijinxen?

kaffi

Legg inn av kaffi »

Viking godt representert under årets UEFA B-trenerkurs. Løkberg, Tripic, Østbø, Torsteinbø og Yanni fikk alle plass i uttaket.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Selvsagt skuffende resultat i går, men nå er altså en dårlig dag på jobben en kamp der vi totaldominerer Godset hele kampen, og slipper motstander til èn (1) sjanse gjennom 99 minutter fotball. Og vi tar ett poeng. Til å ha ballen tre ganger mer enn Godset, så skaper vi for lite, men absolutt mer enn nok til å kunne gjøre mål.

Nå har vi vært det beste laget, hva spill og sjanser gjelder, i hver av de syv kampene vi har spilt. 16 av 21 mulige poeng er meget bra, men det hadde ikke vært flatterende om vi stod med faktisk 21 poeng. Nå venter et utsolgt Stadion (stort sett bare på felt D og F det er ledige billetter, samt bortefeltet selvsagt), og et jækla trøkk på mandag. Felt O med over 1000 mann. Vi har kommet et godt stykke siden 0-5 på Ågotnes.

På tross av et skuffende resultat i går, så smiler livet til en Vikingsupporter om dagen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Bilvrag skrev: fre mai 13, 2022 11:44 am Selvsagt skuffende resultat i går, men nå er altså en dårlig dag på jobben en kamp der vi totaldominerer Godset hele kampen, og slipper motstander til èn (1) sjanse gjennom 99 minutter fotball. Og vi tar ett poeng. Til å ha ballen tre ganger mer enn Godset, så skaper vi for lite, men absolutt mer enn nok til å kunne gjøre mål.

Nå har vi vært det beste laget, hva spill og sjanser gjelder, i hver av de syv kampene vi har spilt. 16 av 21 mulige poeng er meget bra, men det hadde ikke vært flatterende om vi stod med faktisk 21 poeng. Nå venter et utsolgt Stadion (stort sett bare på felt D og F det er ledige billetter, samt bortefeltet selvsagt), og et jækla trøkk på mandag. Felt O med over 1000 mann. Vi har kommet et godt stykke siden 0-5 på Ågotnes.

På tross av et skuffende resultat i går, så smiler livet til en Vikingsupporter om dagen.
Enig i det. Det er jo forsåvidt ganske ok å være skuffet over ett poeng. Vi er definitivt ikke det eneste laget som kommer til å snuble i år.

Champis

Legg inn av Champis »

Bilvrag skrev: fre mai 13, 2022 11:44 am Selvsagt skuffende resultat i går, men nå er altså en dårlig dag på jobben en kamp der vi totaldominerer Godset hele kampen, og slipper motstander til èn (1) sjanse gjennom 99 minutter fotball. Og vi tar ett poeng. Til å ha ballen tre ganger mer enn Godset, så skaper vi for lite, men absolutt mer enn nok til å kunne gjøre mål.

Nå har vi vært det beste laget, hva spill og sjanser gjelder, i hver av de syv kampene vi har spilt. 16 av 21 mulige poeng er meget bra, men det hadde ikke vært flatterende om vi stod med faktisk 21 poeng. Nå venter et utsolgt Stadion (stort sett bare på felt D og F det er ledige billetter, samt bortefeltet selvsagt), og et jækla trøkk på mandag. Felt O med over 1000 mann. Vi har kommet et godt stykke siden 0-5 på Ågotnes.

På tross av et skuffende resultat i går, så smiler livet til en Vikingsupporter om dagen.

Helt enig i at det er viktig å se ting i perspektiv. Det vil alltids komme noen kamper hvor man ikke får uttelling, og det viktigste er at man er stabile mtp å dominere kamper - da vil seierne komme ganske ofte. Som det også nevnes her, så vil alle lag tape en del poeng totalt sett.

Ja, Viking KUNNE hatt 21 poeng, men det ville vært flatterende. Rett og slett fordi man skal ha enorm flyt for å vinne alle kamper, selv om man evt. skaper noe mer enn motstanderen. Viking har vel til nå tatt ett poeng mer en expected points tilsier. Men man har fått en god start, og vil helt klart være med i tetkampen hele veien inn.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Bilvrag skrev: fre mai 13, 2022 11:44 am Selvsagt skuffende resultat i går, men nå er altså en dårlig dag på jobben en kamp der vi totaldominerer Godset hele kampen, og slipper motstander til èn (1) sjanse gjennom 99 minutter fotball. Og vi tar ett poeng. Til å ha ballen tre ganger mer enn Godset, så skaper vi for lite, men absolutt mer enn nok til å kunne gjøre mål.

Nå har vi vært det beste laget, hva spill og sjanser gjelder, i hver av de syv kampene vi har spilt. 16 av 21 mulige poeng er meget bra, men det hadde ikke vært flatterende om vi stod med faktisk 21 poeng. Nå venter et utsolgt Stadion (stort sett bare på felt D og F det er ledige billetter, samt bortefeltet selvsagt), og et jækla trøkk på mandag. Felt O med over 1000 mann. Vi har kommet et godt stykke siden 0-5 på Ågotnes.

På tross av et skuffende resultat i går, så smiler livet til en Vikingsupporter om dagen.
Veldig godt beskrevet. Stiller meg bak denne!

Nevi

Legg inn av Nevi »

Ekstra-tog settes inn i morgen.
Men det hadde vært veldig kjekt om det ikke bare gjaldt retning Stavanger.

Tok tog mot Godset. Sju-åtte minutter tillegg. Ekstremt travelt med å nå toget etter kampen da.
Hadde Viking satt inn seiersmålet godt inne på overtid hadde jeg muligens måtte vente en time til neste tog. For når mann kan ikke stikke av midt i seiersrusen.
Neste år med VAR blir det kanskje enda verre.

Så akkurat her føler jeg ikke vi som skal sørover blir godt nok ivaretatt. Derfor blir det oftest bil for min del.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nevi skrev: søn mai 15, 2022 11:16 pm Ekstra-tog settes inn i morgen.
Men det hadde vært veldig kjekt om det ikke bare gjaldt retning Stavanger.

Tok tog mot Godset. Sju-åtte minutter tillegg. Ekstremt travelt med å nå toget etter kampen da.
Hadde Viking satt inn seiersmålet godt inne på overtid hadde jeg muligens måtte vente en time til neste tog. For når mann kan ikke stikke av midt i seiersrusen.
Neste år med VAR blir det kanskje enda verre.

Så akkurat her føler jeg ikke vi som skal sørover blir godt nok ivaretatt. Derfor blir det oftest bil for min del.
Sikkert mange i din båt. Har du tatt dette med Viking?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Vikingen skrev: søn mai 15, 2022 11:47 pm
Nevi skrev: søn mai 15, 2022 11:16 pm Ekstra-tog settes inn i morgen.
Men det hadde vært veldig kjekt om det ikke bare gjaldt retning Stavanger.

Tok tog mot Godset. Sju-åtte minutter tillegg. Ekstremt travelt med å nå toget etter kampen da.
Hadde Viking satt inn seiersmålet godt inne på overtid hadde jeg muligens måtte vente en time til neste tog. For når mann kan ikke stikke av midt i seiersrusen.
Neste år med VAR blir det kanskje enda verre.

Så akkurat her føler jeg ikke vi som skal sørover blir godt nok ivaretatt. Derfor blir det oftest bil for min del.
Sikkert mange i din båt. Har du tatt dette med Viking?
Nope. Har vurdert det. Og bør kanskje ta det skrittet ja.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Kan vi begrave Vikingspøkelset som aldri innfrir når forventningene er som størst idag? Det er noe som gnager bakerst i hjernebarken som sier dette går til åtseleterene.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Rantanplan skrev: man mai 16, 2022 11:29 am Kan vi begrave Vikingspøkelset som aldri innfrir når forventningene er som størst idag? Det er noe som gnager bakerst i hjernebarken som sier dette går til åtseleterene.
Jeg skjønner hva du mener, men nå har dette laget ved flere anledninger over såpass lang tid bevist at de faktisk presterer når det bys opp til fest eller når det gjelder. Egentlig stort sett siden vi vant de livsviktige siste kampene i OBOS. Tror faktisk vi må omfavne at det er normalen nå at laget presterer i slike kamper. Det spøkelse er allerede begravet. Hvor enn rart de føles å si som en Vikingsupporter.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Rantanplan skrev: man mai 16, 2022 11:29 am Kan vi begrave Vikingspøkelset som aldri innfrir når forventningene er som størst idag? Det er noe som gnager bakerst i hjernebarken som sier dette går til åtseleterene.
Føler det ble begravet med U/K, Ålesund, Mjøndalen og OBOS.
OG ikke minst Ranheim og Haugesund i cupen. Skal sies at jeg også tror det går kaldt nedover ryggen på de fleste bare en nevner Sarpsborg og semifinale i cupen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Mr_Sjokomelk skrev: man mai 16, 2022 11:38 am Det spøkelse er allerede begravet. Hvor enn rart de føles å si som en Vikingsupporter.
Man kan ikke begrave spøkelser. Bare vent. Jeg sier ikke det kommer tilbake i dag, men det skal nok lite til før det popper frem.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Blirdetgull? skrev: man mai 16, 2022 11:40 am Skal sies at jeg også tror det går kaldt nedover ryggen på de fleste bare en nevner Sarpsborg og semifinale i cupen.
Bilde

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Vikingen skrev: man mai 16, 2022 11:42 am Man kan ikke begrave spøkelser. Bare vent. Jeg sier ikke det kommer tilbake i dag, men det skal nok lite til før det popper frem.
Det er helt sant. Men man kan velge å ikke tro på dem.

Når det er sakt, avstanden mellom lagene i eliteserien er ikke større enn at det skal ikke mye til før nivåforskjellen er utvisket. Vi kan helt klart gå på et bananskall i dag. Og om vi ikke gjør det i dag, kommer vi til å gjøre det ved en senere anledning.

Men enn så lenge vil jeg konkludere med at vi er et lag, pr. nå, som stort sett presterer i slike kamper.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Ble en kamptråd idag også.
Usikker på hvor mange Jerv-supportere det er på forumet, men det får så være

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Hurra, vi vant!

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Gorgi skrev: man mai 16, 2022 3:55 pm Ble en kamptråd idag også.
Usikker på hvor mange Jerv-supportere det er på forumet, men det får så være
Heldigvis har vi Brannsupportere også.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

I dag viser Viking igjen at vi sliter med å skape muligheter mot ultradefensive lag som legger seg lavt. Aafk, Godset og nå Jerv. Vi har ikke skapt mange målsjanser i disse kampene.

Vi har skapt store muligheter tidlig i alle disse kampene, men ikke fått uttelling. Vi er rett og slett ikke presise nok. I denne typen kamper er også dødballer spesielt viktige, men der har vi en lang vei å gå. Både bevegelsene i felt og servene er for dårlige.

Man ser jo godt i dag etter 1-0 hvor mye kampen åpner seg og hvor gode Viking er når de får mer rom. Men denne typen kampbilder er jeg redd vi vil se mye av i år.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Leste i SA at Viking har hatt 105 cornere siden de sist scoret på en. Det er drøyt.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Jeg syns ikke Jerv var SÅ defensive. Flere ganger flytter de opp mannskapet sitt og prøver å spille litt ball. Lykkes gjør de også tidvis. Godset var en annen dans. De hadde ikke noe egne ambisjoner.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

eppaen skrev: man mai 16, 2022 10:47 pm Jeg syns ikke Jerv var SÅ defensive. Flere ganger flytter de opp mannskapet sitt og prøver å spille litt ball. Lykkes gjør de også tidvis. Godset var en annen dans. De hadde ikke noe egne ambisjoner.
Enig. All kredd til Jerv i dag. Syns de var sterke i dag, også når de fikk en spiller utvist.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Mr_Sjokomelk skrev: man mai 16, 2022 10:50 pm
eppaen skrev: man mai 16, 2022 10:47 pm Jeg syns ikke Jerv var SÅ defensive. Flere ganger flytter de opp mannskapet sitt og prøver å spille litt ball. Lykkes gjør de også tidvis. Godset var en annen dans. De hadde ikke noe egne ambisjoner.
Enig. All kredd til Jerv i dag. Syns de var sterke i dag, også når de fikk en spiller utvist.
Jeg mente ikke å diskreditere Jerv. De gjør en god kamp i dag. Men de ligger lavt og stramt organisert, uten å ta særskilt risiko. Helt naturlig det, men det er krevende for Viking å spille mot.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Vikingen skrev: man mai 16, 2022 11:06 pm Jeg mente ikke å diskreditere Jerv. De gjør en god kamp i dag. Men de ligger lavt og stramt organisert, uten å ta særskilt risiko. Helt naturlig det, men det er krevende for Viking å spille mot.
Absolutt. Å spille mot lag som ligger stramt defensivt er en vanskelige øvelser. Akkurat nå mestrer vi ikke det spesielt godt.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Nå er visst Brekalo det nyeste innslaget på drittsekklisten vår på dette forumet. Fortsetter vi i dette tempoet vil til og med Sondre Bjørshol ha et rykte på seg som småkriminell før sesongen er omme.

Rantanplan

Legg inn av Rantanplan »

Vikingen skrev: man mai 16, 2022 11:06 pm
Mr_Sjokomelk skrev: man mai 16, 2022 10:50 pm
eppaen skrev: man mai 16, 2022 10:47 pm Jeg syns ikke Jerv var SÅ defensive. Flere ganger flytter de opp mannskapet sitt og prøver å spille litt ball. Lykkes gjør de også tidvis. Godset var en annen dans. De hadde ikke noe egne ambisjoner.
Enig. All kredd til Jerv i dag. Syns de var sterke i dag, også når de fikk en spiller utvist.
Jeg mente ikke å diskreditere Jerv. De gjør en god kamp i dag. Men de ligger lavt og stramt organisert, uten å ta særskilt risiko. Helt naturlig det, men det er krevende for Viking å spille mot.
Hvilken kamp så du? Jerv sto høyt med mange mann og spilte seg ut bak fra. Til og med etter de ble en mann mindre.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Gratulerer med dagen, vikingar! Nyt dagen på toppen av tabellen!

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

happykjeksbit skrev: tir mai 17, 2022 10:01 am Gratulerer med dagen, vikingar! Nyt dagen på toppen av tabellen!
Likeså!

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

happykjeksbit skrev: tir mai 17, 2022 10:01 am Gratulerer med dagen, vikingar! Nyt dagen på toppen av tabellen!
Hipp hipp!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»