Viking FK

Svar
Fotballidiot

Re: Viking FK

Legg inn av Fotballidiot »


Aah takk. Hørtes ut som et bra bud, synes ikke han er allverden. Gjør ikke store tabber, men redder heller ikke mye.
Viste i Europa at han har et høyt toppnivå. Vår klart beste spiller i kvallikken. Ironisk nok kom også den verste tabben der når det var som mest avgjørende. For sjelden matchvinner i eliteserien i år.

Er fortsatt ung og blir forhåpentligvis bedre og mer stabil. Skulle vi kjøpt en keeper på samme nivå tror jeg ikke vi hadde hatt så mye til overs etter agenter og tidligere klubber hadde fått sitt.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Fotballidiot skrev: ons nov 16, 2022 6:23 pm
Har følt at Viking har vært underlegen de fleste.
Det er ikke ett inntrykk jeg har hatt. Men i de fleste kamper har motstanderen scoret langt flere enn XG, mens det motsatte har vært tilfellet for oss.

Det er flere kamper hvor vi har vunnet XG suverent, men tapt i den svake perioden.
Mot Molde hjemme hadde vi en XG på 1.83 mot Moldes 1,01. Vi tapte 1-4

Men når du i kamper mot de beste slipper inn på første målsjanse mot som vi gjorde mot RBK, Glimt og Molde da blir det ikke lett for ett lag i motgang.

Ble forøvrig 3 plass til slutt på XG. Noen poengspillere kunne fort gjort en forskjell. Ledet til runde 17

Når jeg ser expected goals i Viking - Molde skjønner jeg at vi må slike ting med en klype salt.
Var klasseforskjell i fordel Molde i begge ender av banen, og vant fullt fortjent. Seiersmarginen ble riktignok større enn den burde vært.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


Når jeg ser expected goals i Viking - Molde skjønner jeg at vi må slike ting med en klype salt.
Var klasseforskjell i fordel Molde i begge ender av banen, og vant fullt fortjent. Seiersmarginen ble riktignok større enn den burde vært.
Klasseforskjell i boksene ja. Molde satt vel stort sett de de hadde. På alle andre (uviktige) statistikker vant vi suverent. Unntaket er sjangsestatistkken som ender jevnt

Vet ikke hvor ofte ett lag som vinner suverent har 0 cornere?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Fotballidiot skrev: ons nov 16, 2022 7:38 pm

Når jeg ser expected goals i Viking - Molde skjønner jeg at vi må slike ting med en klype salt.
Var klasseforskjell i fordel Molde i begge ender av banen, og vant fullt fortjent. Seiersmarginen ble riktignok større enn den burde vært.
Klasseforskjell i boksene ja. Molde satt vel stort sett de de hadde. På alle andre (uviktige) statistikker vant vi suverent. Unntaket er sjangsestatistkken som ender jevnt

Vet ikke hvor ofte ett lag som vinner suverent har 0 cornere?
Det er sabt. Det siste du nevner.

Men satt med en dårlig følelse hver gang Molde angrep. Og følte Viking kunne spilt hele natta før de fikk mål. Dette tenkte jeg i pausen. Så nå fikk nå Viking ett mål på hjørnespark.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Nevi skrev: ons nov 16, 2022 7:46 pm
Fotballidiot skrev: ons nov 16, 2022 7:38 pm

Når jeg ser expected goals i Viking - Molde skjønner jeg at vi må slike ting med en klype salt.
Var klasseforskjell i fordel Molde i begge ender av banen, og vant fullt fortjent. Seiersmarginen ble riktignok større enn den burde vært.
Klasseforskjell i boksene ja. Molde satt vel stort sett de de hadde. På alle andre (uviktige) statistikker vant vi suverent. Unntaket er sjangsestatistkken som ender jevnt

Vet ikke hvor ofte ett lag som vinner suverent har 0 cornere?
Det er sabt. Det siste du nevner.

Men satt med en dårlig følelse hver gang Molde angrep. Og følte Viking kunne spilt hele natta før de fikk mål. Dette tenkte jeg i pausen. Så nå fikk nå Viking ett mål på hjørnespark.
Husket ikke så mye hvordan jeg opplevde kampen. Ofte blir en farget av resultatet og en forutinntatt holdning om hvor dårlige vi er. Så sjekket live dekningen fra VG

Molde scorer på sin første mulighet . (Som skulle vært annullert for offside.) Etter det mener reporteren at Viking er klart best. Før i det 32 minutt rapporteren han at nå er Molde litt mer med I kampen.
Fra der og til Molde scorer i det 44 minutt er det stort sett Viking det rapporteres om.

Så en spillemessig bra førsteomgang, men hvor mangel på matchvinner mangler i begge ender. Her er jeg ikke I tvil om at de 2 lags selvtillit også spiller inn i tillegg til kvalitet

Starten av 2 er vel jevn, men når Molde scorer få minutt etter redusering er kampen ferdig.

Men at Molde framsto farligere husker jeg også. Og det viser ikke minst resultatet

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

Ziggi76 skrev: ons nov 16, 2022 5:27 pm
Fotballidiot skrev: ons nov 16, 2022 5:01 pm
Frem til pausen etter at Viking spilt borte mot Godset burde faktisk Viking ligget enda bedre an om vi ser på denne expected goal systemet.
Om en kun ser på det skulle vi ledet serien til langt utpå høsten. Tror vi hadde endt høyt oppe til slutt også.

Vet ikke hvordan det gikk til slutt, men etter runde 26 lå vi på 3 plass 3 poeng bak Molde på den tabellen.
Man kan ikke underslå at viking var relativt overlegne spillemessig og sjansemessig i starten på sesongen og at dette snudde i sommer. Om jeg ikke husker feil, så var kampen borte mot godset den første hvor viking ikke var best på expected goals. Etter den kampen har det vært en rekke kamper hvor motstanderne var best på de fleste parametre. Det betyr ikke at viking har vært underlegne, men trenden har vært veldig tydelig; viking har blitt dårligere og dårligere.
Etter
Bortekampen mot Molde var det stort sett miserabelt. Jeg vil si det startet med hjemmekampen mot Godset hvor Viking trillet ball i 90 pluss tillegg uten særlig mål og mening. En heldig seier mot Jerv og nedsabling av FKH (resultatmessig vel og merke) er vel egentlig beholdningen etter folketoget på 17. mai.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Sikkert flere som har hørt podcasten til SA i dag. Noe bra og endel uinteressant. Men det interessante var at Nilssen mener at Viking kommer til å bruke 20-25mill i det kommende overgangsvinduet.
Så er spørsmålet; er det nok? 4 spillere inn inkludert en toppspiss.
Så blir det interessant hvem de ansetter som speidere. Nesselquist er nevnt uten at jeg vet hva han står for på den arenaen. En annen som vel er av interesse er Selvig. Han har vært med oss før uten å finne gull, så jeg er litt lunken til ham.
Kanskje de skal finne noen som ikke har vært innvolvert i Viking tidligere?

tokk

Legg inn av tokk »

Gorgi skrev: ons nov 16, 2022 11:42 pm Nesselquist er nevnt uten at jeg vet hva han står for på den arenaen. En annen som vel er av interesse er Selvig. Han har vært med oss før uten å finne gull, så jeg er litt lunken til ham.


Kanskje de skal finne noen som ikke har vært innvolvert i Viking tidligere?

Tror det hadde vært veldig godt å fått noen utenifra

Gandsen

Legg inn av Gandsen »

Fotballidiot skrev: ons nov 16, 2022 6:46 pm

Aah takk. Hørtes ut som et bra bud, synes ikke han er allverden. Gjør ikke store tabber, men redder heller ikke mye.
Viste i Europa at han har et høyt toppnivå. Vår klart beste spiller i kvallikken. Ironisk nok kom også den verste tabben der når det var som mest avgjørende. For sjelden matchvinner i eliteserien i år.

Er fortsatt ung og blir forhåpentligvis bedre og mer stabil. Skulle vi kjøpt en keeper på samme nivå tror jeg ikke vi hadde hatt så mye til overs etter agenter og tidligere klubber hadde fått sitt.
Egil Selvik er vel så god, lokal og i FKH. Riktignok noen år eldre, men for en keeper er ikke det rare greiene.
Gikk til Odd for lommerusk fra SULF i sin tid, kostet neppe mye mer da han gikk videre fra Odd som reservekeeper.

Selvik og Rets (Molde) er de to lokale som Viking virkelig hadde hatt nytte av.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Fotballidiot skrev: ons nov 16, 2022 4:40 pm
I det andre systemet (4-3-3) så styrte viking spillet fullstendig og de skapte sjanser i etablert spill såvel som i overganger. Etter hvert forsvant dessverre evnen til å spille ut lavtliggende motstandere.
Fakta er at vi ikke skapte stort flere sjanser i starten enn vi gjorde i høst, men vi klarte å avgjøre og slapp ikke inn like lett.
Ikke scorte vi noe særlig flere mål enn vi gjorde i høst heller, men da var vi ikke i motgang.

Den kampen vi vant sjansestatistikken klarest var mot Glimt. Var også første kamp vi scorte mer enn 1 mål. Dette formsvake Glimt hadde forøvrig 2 seirer og 1 uavgjort i serien. Vant 5-1 mot VIF runden før. De hadde vel også prikket inn en formtopp tidlig grunnet Europa og var lengre framme enn oss. Da de allerede hadde slått Roma hjemme. Men si gjerne at de var formsvake om det passer best inn i historien.

Vi scoret faktisk kun 2 mål flere de fem første kampene kontra de 5 siste. Og det skyldes FKH kampen som jeg husker var rimelig spesiell.

Lavtliggende motstandere har vi forøvrig slitt med å spille ut så lenge jeg kan huske.
Statistikker kan brukes opp og i mente. Drillo brukte statistikkene for å få oss høyt på FIFA rankingen slik at vi fikk lettere trekning. Vi var ikke så gode som FIFA rankingen tilsa, men vi manipulerte systemet. XG sier endel om status i en kamp. Men den forteller ikke det øyet forteller.

Det som skjer når vi har ballen. Hvordan laget beveger seg uten ball. Hvor mange mann man angriper eller forsvarer oss med.

Molde kampen for å ta den. Helt fortjent at vi taper og taper så stort samme hva statistikkene sier. Fotball et mer enn bare statistikk over målsjanser for og imot.

Uavhengig av formasjoner så mistet vi vårt DNA allerede i april hvis jeg ikke husker feil. Trenerne gjorde en defensiv tilnærming i måte å spille på som har vært vår undergang denne sesongen.

Ja vi kan forsvare oss til gode statistikker i XG. Ha 6 mann i forvar og få noen sjanser offensivt. Da ser XG bra ut i den aktuelle kampen. Men sannheten er at vi har gått til den kampen for å bære kynisk og prøve å gjøre taktiske disposisjoner for å stjele poeng i den aktuelle kampen.

Bruken av XG denne sesongen er for meg omskriving av historien. For har man sett kampene, den taktiske tilnærming og hvordan man prøver å ta poeng i de aktuelle kampene så forteller historien at vi er heldige som fikk så mye poeng tidlig i sesongen. Samme hva XG sier. Vi hadde fortjent å rykke ned i år.

Heldigvis gjorde vi ikke det

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gikk tilbake og så litt. Min dom etter 3 kamper, 18.april

En heller svak forestilling av Viking. Det ble for oppjaget og enormt med feilpasninger. Vi ruset på en og en og ble utspilt alt for ofte på midtbanen. Omtrent alle tok feil valg med ball når de nærmet seg 16-meteren. Kommentator sa det var en strålende kamp av 2 gode lag. Jeg synes Viking var svake idag. Mye svakere enn vi så de ifjor. Idag tok ikke midtbanen tak. Idag savnet vi Joe Bell.

Vi har vunnet de 2 første kampene med å være solide og male på og vinne 1-0. Idag prøvde vi på det samme men det holdt ikke inn. Vi er fortsatt solide. Men vi virker tunge. Det spruter ikke over Viking offensivt, verken idag eller de 2 første kampene. Alle 3 kampene har vært helt jevne uten at vi har fått dominere på noen som helst måte. Er det Joe Bell ute som gjør det? Jeg vet ikke. Men vi må få igang det offensive spillet. Foreløpig har vi 3 ok kamper, men ingen av de har vært over terningkast 3-4 fra Vikings side.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

12.mai
Idag var det stillestående.

Vi må få gang på kula. Vende spillet mye mer. Bruke bredden på banen mye bedre. La kula gå mye fortere og mye mer bevegelse uten ball.

Idag gjorde vi det enkelt for Godset. Forutsigbart og lite energi.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ja vi ledet til 16.mai. Men vi spilte dårlig. Mange som så seg blinde i at vi ledet. Men bak resultatene, tendensen i spillet var synlig fra 1.seriekamp.

Taktiske ting trenerne gjorde eller levde de på energien som var igjen etter BB? Kan ikke skylde på skader. Vi var dårlige også når alle var med i starten av sesongen.

Det er ofte enkelt å se tendenser i fotball. Ivertfall synes jeg det. Jeg advarte mot elendigheten. Iversen i RA det samme i mai.

Vi endret måte å spille på i 2022. Til det mye verre. Det er det trenerne som er ansvarlig for.

Lagerleif

Legg inn av Lagerleif »

TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 8:04 am Bruken av XG denne sesongen er for meg omskriving av historien. For har man sett kampene, den taktiske tilnærming og hvordan man prøver å ta poeng i de aktuelle kampene så forteller historien at vi er heldige som fikk så mye poeng tidlig i sesongen. Samme hva XG sier. Vi hadde fortjent å rykke ned i år.

Heldigvis gjorde vi ikke det
Dette mener jeg rett og slett er bullshit. Viking endte 11 poeng over kvalikk. Du kan gjerne fortelle hvor du mener Viking hanket inn 11 ufortjente poeng.

Det har utvilsomt vært en sesong langt unna det vi kan forvente, men jeg mener heller Viking hadde fortjent flere poeng enn de faktisk fikk, f.eks. i disse kampene:

Borte mot TIL ledet Viking og ble snytt for 2 straffer (mener begge også hadde gitt utvisning), så utligner TIL helt på tampen etter selvmål.

Neste runde hjemme mot Kamma ledet Viking også lenge, ble (såvidt jeg husker) snytt for straffe igjen, men på tampen utligner Kamma etter et selvmål som var nesten identisk med det kampen før.

Hjemme mot TIL får utrolig nok ikke Psyche sitt andre gule kort og kampen ender til slutt uavgjort.

Borte mot FKH får Løkberg et utrolig tvilsomt rødt kort etter noen få minutter.

Borte mot både Odd og Sandefjord syns jeg Viking var klart best, og de kampene endte henholdsvis med tap og uavgjort.

Noen ufortjente smeller blir det alltids i løpet av en sesong, så kanskje Viking normalt hadde fått 6 poeng mer totalt med flyt i disse kampene.

Den eneste kampen jeg i farten husker Viking var heldige i, var borte mot LSK. Kan kanskje ta med siste kamp mot Odd, der Tripic gjerne var heldig som ikke fikk rødt i stedet for gult.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lagerleif skrev: tor nov 17, 2022 8:34 am
TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 8:04 am Bruken av XG denne sesongen er for meg omskriving av historien. For har man sett kampene, den taktiske tilnærming og hvordan man prøver å ta poeng i de aktuelle kampene så forteller historien at vi er heldige som fikk så mye poeng tidlig i sesongen. Samme hva XG sier. Vi hadde fortjent å rykke ned i år.

Heldigvis gjorde vi ikke det
Dette mener jeg rett og slett er bullshit. Viking endte 11 poeng over kvalikk. Du kan gjerne fortelle hvor du mener Viking hanket inn 11 ufortjente poeng.

Det har utvilsomt vært en sesong langt unna det vi kan forvente, men jeg mener heller Viking hadde fortjent flere poeng enn de faktisk fikk, f.eks. i disse kampene:

Borte mot TIL ledet Viking og ble snytt for 2 straffer (mener begge også hadde gitt utvisning), så utligner TIL helt på tampen etter selvmål.

Neste runde hjemme mot Kamma ledet Viking også lenge, ble (såvidt jeg husker) snytt for straffe igjen, men på tampen utligner Kamma etter et selvmål som var nesten identisk med det kampen før.

Hjemme mot TIL får utrolig nok ikke Psyche sitt andre gule kort og kampen ender til slutt uavgjort.

Borte mot FKH får Løkberg et utrolig tvilsomt rødt kort etter noen få minutter.

Borte mot både Odd og Sandefjord syns jeg Viking var klart best, og de kampene endte henholdsvis med tap og uavgjort.

Noen ufortjente smeller blir det alltids i løpet av en sesong, så kanskje Viking normalt hadde fått 6 poeng mer totalt med flyt i disse kampene.

Den eneste kampen jeg i farten husker Viking var heldige i, var borte mot LSK. Kan kanskje ta med siste kamp mot Odd, der Tripic gjerne var heldig som ikke fikk rødt i stedet for gult.
Vi hadde flyt i starten. Medgang etter sesongen i forveien og fin treningsoppkjøring. Etter 16.mai er vi på nedrykk. Hadde sesongen startet 17.mai og vart i en måned til nå, så hadde vi rykket ned. Det hadde vært fullt fortjent. Vi var heldige i at sesongen ikke startet 17.mai. Det er ingen lys i tunellen som tilsier at vi hadde tatt flere poeng de neste ukene. Heldigvis er sesongen over og vi er i Eliteserien

Lagerleif

Legg inn av Lagerleif »

TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 8:38 am
Lagerleif skrev: tor nov 17, 2022 8:34 am
TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 8:04 am Bruken av XG denne sesongen er for meg omskriving av historien. For har man sett kampene, den taktiske tilnærming og hvordan man prøver å ta poeng i de aktuelle kampene så forteller historien at vi er heldige som fikk så mye poeng tidlig i sesongen. Samme hva XG sier. Vi hadde fortjent å rykke ned i år.

Heldigvis gjorde vi ikke det
Dette mener jeg rett og slett er bullshit. Viking endte 11 poeng over kvalikk. Du kan gjerne fortelle hvor du mener Viking hanket inn 11 ufortjente poeng.

Det har utvilsomt vært en sesong langt unna det vi kan forvente, men jeg mener heller Viking hadde fortjent flere poeng enn de faktisk fikk, f.eks. i disse kampene:

Borte mot TIL ledet Viking og ble snytt for 2 straffer (mener begge også hadde gitt utvisning), så utligner TIL helt på tampen etter selvmål.

Neste runde hjemme mot Kamma ledet Viking også lenge, ble (såvidt jeg husker) snytt for straffe igjen, men på tampen utligner Kamma etter et selvmål som var nesten identisk med det kampen før.

Hjemme mot TIL får utrolig nok ikke Psyche sitt andre gule kort og kampen ender til slutt uavgjort.

Borte mot FKH får Løkberg et utrolig tvilsomt rødt kort etter noen få minutter.

Borte mot både Odd og Sandefjord syns jeg Viking var klart best, og de kampene endte henholdsvis med tap og uavgjort.

Noen ufortjente smeller blir det alltids i løpet av en sesong, så kanskje Viking normalt hadde fått 6 poeng mer totalt med flyt i disse kampene.

Den eneste kampen jeg i farten husker Viking var heldige i, var borte mot LSK. Kan kanskje ta med siste kamp mot Odd, der Tripic gjerne var heldig som ikke fikk rødt i stedet for gult.
Vi hadde flyt i starten. Medgang etter sesongen i forveien og fin treningsoppkjøring. Etter 16.mai er vi på nedrykk. Hadde sesongen startet 17.mai og vart i en måned til nå, så hadde vi rykket ned. Det hadde vært fullt fortjent. Vi var heldige i at sesongen ikke startet 17.mai. Det er ingen lys i tunellen som tilsier at vi hadde tatt flere poeng de neste ukene. Heldigvis er sesongen over og vi er i Eliteserien
Hva slags logikk er dette? Vi er heldige med at første tredjedel av sesongen teller med? Tror du de sitter i Kristiansund og sier "Det var uflaks at de første 10 kampene var gjeldende, ellers hadde vi reddet plassen uten problem"?

Viking havnet mer eller mindre akkurat der de fortjente, rett og slett tull å påstå at de hadde fortjent nedrykk.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lagerleif skrev: tor nov 17, 2022 8:54 am
TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 8:38 am
Lagerleif skrev: tor nov 17, 2022 8:34 am

Dette mener jeg rett og slett er bullshit. Viking endte 11 poeng over kvalikk. Du kan gjerne fortelle hvor du mener Viking hanket inn 11 ufortjente poeng.

Det har utvilsomt vært en sesong langt unna det vi kan forvente, men jeg mener heller Viking hadde fortjent flere poeng enn de faktisk fikk, f.eks. i disse kampene:

Borte mot TIL ledet Viking og ble snytt for 2 straffer (mener begge også hadde gitt utvisning), så utligner TIL helt på tampen etter selvmål.

Neste runde hjemme mot Kamma ledet Viking også lenge, ble (såvidt jeg husker) snytt for straffe igjen, men på tampen utligner Kamma etter et selvmål som var nesten identisk med det kampen før.

Hjemme mot TIL får utrolig nok ikke Psyche sitt andre gule kort og kampen ender til slutt uavgjort.

Borte mot FKH får Løkberg et utrolig tvilsomt rødt kort etter noen få minutter.

Borte mot både Odd og Sandefjord syns jeg Viking var klart best, og de kampene endte henholdsvis med tap og uavgjort.

Noen ufortjente smeller blir det alltids i løpet av en sesong, så kanskje Viking normalt hadde fått 6 poeng mer totalt med flyt i disse kampene.

Den eneste kampen jeg i farten husker Viking var heldige i, var borte mot LSK. Kan kanskje ta med siste kamp mot Odd, der Tripic gjerne var heldig som ikke fikk rødt i stedet for gult.
Vi hadde flyt i starten. Medgang etter sesongen i forveien og fin treningsoppkjøring. Etter 16.mai er vi på nedrykk. Hadde sesongen startet 17.mai og vart i en måned til nå, så hadde vi rykket ned. Det hadde vært fullt fortjent. Vi var heldige i at sesongen ikke startet 17.mai. Det er ingen lys i tunellen som tilsier at vi hadde tatt flere poeng de neste ukene. Heldigvis er sesongen over og vi er i Eliteserien
Hva slags logikk er dette? Vi er heldige med at første tredjedel av sesongen teller med? Tror du de sitter i Kristiansund og sier "Det var uflaks at de første 10 kampene var gjeldende, ellers hadde vi reddet plassen uten problem"?

Viking havnet mer eller mindre akkurat der de fortjente, rett og slett tull å påstå at de hadde fortjent nedrykk.
Sesongen sett under ett ja. Men tendensen er at dette ender i nedrykk hvis ting ikke endres drastisk. Logikken er at hvis sesongen hadde vart lenger så hadde vi rykket med. Lik det eller ei. Men tendensen er lett å se. Svakeste prestasjonen på ufattelig lenge de siste 20 kampene. Det har ikke stoppet. Det har bare tatt en pause for vinteren.

Og ja, vi kan forsvare oss til noen poeng. Men det er som å pisse på seg for å holde varmen. Slik laget framstår og slik det disponeres av trenerne er den sikre vei til både nedrykk og tomme tribuner.

Jeg har pr dags dato null tro på at de greier å snu dette. Men håper jeg tar feil

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


Molde kampen for å ta den. Helt fortjent at vi taper og taper så stort samme hva statistikkene sier. Fotball et mer enn bare statistikk over målsjanser for og imot.
Når man taper 4-1 er det veldig vanskelig å si det er ufortjent.
Men vi var det beste laget i første omgang (spillemessig). Det kommer klart fram fra live dekningen til VG også som er referert av en nøytal Østlending
I pausen husker jeg at jeg overhørte 2 Molde supportere som mente at Viking var det beste laget. Jeg kom i prat med dem og vi konkluderte vel med at den kampen viste forskjell på ett lag i med og motgang.

Men ser mange er velidg farget av forutinntatthet hvor alt er galt uansett. Opplever ekstremt mye KMM blandt Viking supportere hvor en kun leter etter hva en kan klage på og aldri ser noe positivt.

Lagerleif

Legg inn av Lagerleif »

TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 9:27 am
Lagerleif skrev: tor nov 17, 2022 8:54 am
TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 8:38 am

Vi hadde flyt i starten. Medgang etter sesongen i forveien og fin treningsoppkjøring. Etter 16.mai er vi på nedrykk. Hadde sesongen startet 17.mai og vart i en måned til nå, så hadde vi rykket ned. Det hadde vært fullt fortjent. Vi var heldige i at sesongen ikke startet 17.mai. Det er ingen lys i tunellen som tilsier at vi hadde tatt flere poeng de neste ukene. Heldigvis er sesongen over og vi er i Eliteserien
Hva slags logikk er dette? Vi er heldige med at første tredjedel av sesongen teller med? Tror du de sitter i Kristiansund og sier "Det var uflaks at de første 10 kampene var gjeldende, ellers hadde vi reddet plassen uten problem"?

Viking havnet mer eller mindre akkurat der de fortjente, rett og slett tull å påstå at de hadde fortjent nedrykk.
Sesongen sett under ett ja. Men tendensen er at dette ender i nedrykk hvis ting ikke endres drastisk. Logikken er at hvis sesongen hadde vart lenger så hadde vi rykket med. Lik det eller ei. Men tendensen er lett å se. Svakeste prestasjonen på ufattelig lenge de siste 20 kampene. Det har ikke stoppet. Det har bare tatt en pause for vinteren.

Og ja, vi kan forsvare oss til noen poeng. Men det er som å pisse på seg for å holde varmen. Slik laget framstår og slik det disponeres av trenerne er den sikre vei til både nedrykk og tomme tribuner.

Jeg har pr dags dato null tro på at de greier å snu dette. Men håper jeg tar feil
Sesongen måtte vart veldig mye lenger for at forskjellen på 11 poeng skulle bli tatt igjen. Har jo ikke akkurat vært lysende poengsnitt fra de 3 lagene som endte sist heller.

At det bare har tatt en pause for vinteren er i beste fall spekulasjon fra din side. Flyt nullstilles som regel mellom sesongene og jeg tror faktisk på trenerne når de sier at de skal gå for 4-3-3 fast neste sesong og bruke oppkjøringen på å få den spilt inn. Blir i tillegg endelig ny matte på stadion og helt sikkert spillere både inn og ut, så mye endrer seg nok innen den tid.

Jeg er også uenig i at det bare har vært elendighet de siste kampene. Viking var spillemessig på høyde med både Molde og Glimt. Med samme marginer som i vår og konsekvente dommere, kunne det fort blitt poeng i begge kampene.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg ser ikke noe å bygge videre på i de kampene mot Glimt og Molde. Forhåpentligvis får vi en helt annerledes fotball til våren. For det må til. Det er ikke bærekraftig den måten vi spiller på. Mot Molde hadde jeg null tro på poeng. Kan skylde på selvtillit. Kan også skylde på at spillerne ikke har troen på at det kan gå med den fotballen. Jeg tror sistnevnte er årsaken til den bratte nedoverbakken. Det er en spillestil og måte å spille på som aldri vil få Viking opp dit vi forventer.

Vi var en medaljekandidat, ja gull kandidat. Gikk bort fra prinsippene som fikk oss dit og innførte prinsipper som har fått oss dit vi er nå. Jeg har vanskelig for å se at trenerne greier å gå tilbake til BB fotballen. Jeg tror den måten vi spiller på nå er nærmere der trenerne ønsker enn der vi var under BB.

Så kan man si at man møter bølgedaler når man vil innføre ny måte å spille på. Man trenger tid. Det er riktig. Men spørsmålet mitt er hvorfor vi endrer helt kurs når vi var så når toppen og hadde bygd opp et fundament. Et fundament som nå er revet opp med roten.

Nei, jeg ser minimalt å bygge på fra kampene i høst. Vi har vært litt bedre mot Glimt og Molde for da har vi kunnet forsvare oss mot bedre lag. Men å forsvare seg til poeng i Eliteserien? Forferdelig. Ikke noe å bygge videre på.

Det er ikke slik Viking skal spille og ikke slik man vinner venner. Jensen og Aarsheim sin tilnærming passer bedre i et bunnlag som ikke har forventninger og som prøver å overleve enn et lag som ønsker å være topplag.

Det rare er at ledelsen i Viking tillater denne destruktive fotballen. Men Bjørnø sa nå i evalueringen at det ville bli satt krav til at vi skal være offensive og aggressive. Det er på sin plass. Greier trenerne å snu sin egen filosofi? Det vil vinteren vise

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 8:38 am
Lagerleif skrev: tor nov 17, 2022 8:34 am
TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 8:04 am Bruken av XG denne sesongen er for meg omskriving av historien. For har man sett kampene, den taktiske tilnærming og hvordan man prøver å ta poeng i de aktuelle kampene så forteller historien at vi er heldige som fikk så mye poeng tidlig i sesongen. Samme hva XG sier. Vi hadde fortjent å rykke ned i år.

Heldigvis gjorde vi ikke det
Dette mener jeg rett og slett er bullshit. Viking endte 11 poeng over kvalikk. Du kan gjerne fortelle hvor du mener Viking hanket inn 11 ufortjente poeng.

Det har utvilsomt vært en sesong langt unna det vi kan forvente, men jeg mener heller Viking hadde fortjent flere poeng enn de faktisk fikk, f.eks. i disse kampene:

Borte mot TIL ledet Viking og ble snytt for 2 straffer (mener begge også hadde gitt utvisning), så utligner TIL helt på tampen etter selvmål.

Neste runde hjemme mot Kamma ledet Viking også lenge, ble (såvidt jeg husker) snytt for straffe igjen, men på tampen utligner Kamma etter et selvmål som var nesten identisk med det kampen før.

Hjemme mot TIL får utrolig nok ikke Psyche sitt andre gule kort og kampen ender til slutt uavgjort.

Borte mot FKH får Løkberg et utrolig tvilsomt rødt kort etter noen få minutter.

Borte mot både Odd og Sandefjord syns jeg Viking var klart best, og de kampene endte henholdsvis med tap og uavgjort.

Noen ufortjente smeller blir det alltids i løpet av en sesong, så kanskje Viking normalt hadde fått 6 poeng mer totalt med flyt i disse kampene.

Den eneste kampen jeg i farten husker Viking var heldige i, var borte mot LSK. Kan kanskje ta med siste kamp mot Odd, der Tripic gjerne var heldig som ikke fikk rødt i stedet for gult.
Vi hadde flyt i starten. Medgang etter sesongen i forveien og fin treningsoppkjøring. Etter 16.mai er vi på nedrykk. Hadde sesongen startet 17.mai og vart i en måned til nå, så hadde vi rykket ned. Det hadde vært fullt fortjent. Vi var heldige i at sesongen ikke startet 17.mai. Det er ingen lys i tunellen som tilsier at vi hadde tatt flere poeng de neste ukene. Heldigvis er sesongen over og vi er i Eliteserien
Jeg synes vi var uheldige med at serien ikke ble avsluttet 17. mai. Da hadde vi vært seriemester.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Nei, jeg ser minimalt å bygge på fra kampene i høst. Vi har vært litt bedre mot Glimt og Molde for da har vi kunnet forsvare oss mot bedre lag. Men å forsvare seg til poeng i Eliteserien? Forferdelig. Ikke noe å bygge videre på.
Prøvde vi å forsvare oss til poeng mot Molde? Var vel egentlig motsatt de forsvarte seg og tok kontringer.

Vi hadde over 60 % ball, dobbelt så mange avslutninger og 6-0 i corner. Hvordan får du det til å forsvare seg? Borte mot Molde førte vi det meste av kampen vi har klart mest ball og 17 skudd på mål. Vi scorer 4 mål og slipper inn 3

Mot Glimt hadde scoret vi 4 mål på bortebane og slapp inn 5. Er det å forsvare seg til poeng? Hvilket lag har ikke hatt en defansiv tilnærming mot Glimt borte og lykkes med det? Hjemme mot Glimt hadde vi 15 avslutninger mot Glimts 8 og vel 7-2 i sjanser. Er det en defansiv tilnærming eller fornuftig.

Hvordan det ikke er noe å ta med seg fra disse kampene kan jeg ikke forstå. Kan helller ikke forstå at vi prøvde å forsvare oss til poeng.

Og BB fotballen var bra den, men det ga oss ikke medaljer. Vi klarte såvidt å rykke opp vant, NM grunnet dommerhjelp i kvartfinalen, var sjanseløse i Europa og klarte en 5 og 6 plass i serien. Vi gikk ikke på vannet i den perioden heller. Selvom man nå ser på den perioden som kun fantastisk. Mener du vi var veldig offansive mot de beste under BB eller lå vi lavt og tok overganger?
Sist redigert av Fotballidiot den tor nov 17, 2022 10:33 am, redigert 1 gang totalt.

Jesman

Legg inn av Jesman »

TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 10:04 am Jeg ser ikke noe å bygge videre på i de kampene mot Glimt og Molde. Forhåpentligvis får vi en helt annerledes fotball til våren. For det må til. Det er ikke bærekraftig den måten vi spiller på. Mot Molde hadde jeg null tro på poeng. Kan skylde på selvtillit. Kan også skylde på at spillerne ikke har troen på at det kan gå med den fotballen. Jeg tror sistnevnte er årsaken til den bratte nedoverbakken. Det er en spillestil og måte å spille på som aldri vil få Viking opp dit vi forventer.

Vi var en medaljekandidat, ja gull kandidat. Gikk bort fra prinsippene som fikk oss dit og innførte prinsipper som har fått oss dit vi er nå. Jeg har vanskelig for å se at trenerne greier å gå tilbake til BB fotballen. Jeg tror den måten vi spiller på nå er nærmere der trenerne ønsker enn der vi var under BB.

Så kan man si at man møter bølgedaler når man vil innføre ny måte å spille på. Man trenger tid. Det er riktig. Men spørsmålet mitt er hvorfor vi endrer helt kurs når vi var så når toppen og hadde bygd opp et fundament. Et fundament som nå er revet opp med roten.

Nei, jeg ser minimalt å bygge på fra kampene i høst. Vi har vært litt bedre mot Glimt og Molde for da har vi kunnet forsvare oss mot bedre lag. Men å forsvare seg til poeng i Eliteserien? Forferdelig. Ikke noe å bygge videre på.

Det er ikke slik Viking skal spille og ikke slik man vinner venner. Jensen og Aarsheim sin tilnærming passer bedre i et bunnlag som ikke har forventninger og som prøver å overleve enn et lag som ønsker å være topplag.

Det rare er at ledelsen i Viking tillater denne destruktive fotballen. Men Bjørnø sa nå i evalueringen at det ville bli satt krav til at vi skal være offensive og aggressive. Det er på sin plass. Greier trenerne å snu sin egen filosofi? Det vil vinteren vise
Jeg er enig i mye av det du skriver, men for ordens skyld bør det legges til at det var våre nåværende trenere som gjorde oss til gullkandidater, selv om mye av fotballen var BBs filosofi. BB selv var aldri i nærheten av å gjøre VIking til en seriøs gullkandidat. Det er på ingen måte et forsøk på å sette BB i skyggen, eller undervurdere hans trenerprestasjon i klubben.

Jeg ser det er blitt spekulert i at ålreite resultater i Europa, spesielt på bortebane, mot tilsynelatende sterk motstand, kan ha farget våre nåværende treneres opplevelse av 3-5-2 veldig. Jeg deler det synet. Man ble såpass fornøyd med resultatene i Europa, at man veldig gjerne ville spille slik hele tiden. Det er en trenerfeil, for man trenger ikke ha doktorgrad i fotball for å se at selv om resultatene i Praha og Bucuresti var bra, var prestasjonene helt middels. Spesielt bortekampen i Praha. Der var vi omtrent helt tannløse.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jesman skrev: tor nov 17, 2022 10:27 am
TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 10:04 am Jeg ser ikke noe å bygge videre på i de kampene mot Glimt og Molde. Forhåpentligvis får vi en helt annerledes fotball til våren. For det må til. Det er ikke bærekraftig den måten vi spiller på. Mot Molde hadde jeg null tro på poeng. Kan skylde på selvtillit. Kan også skylde på at spillerne ikke har troen på at det kan gå med den fotballen. Jeg tror sistnevnte er årsaken til den bratte nedoverbakken. Det er en spillestil og måte å spille på som aldri vil få Viking opp dit vi forventer.

Vi var en medaljekandidat, ja gull kandidat. Gikk bort fra prinsippene som fikk oss dit og innførte prinsipper som har fått oss dit vi er nå. Jeg har vanskelig for å se at trenerne greier å gå tilbake til BB fotballen. Jeg tror den måten vi spiller på nå er nærmere der trenerne ønsker enn der vi var under BB.

Så kan man si at man møter bølgedaler når man vil innføre ny måte å spille på. Man trenger tid. Det er riktig. Men spørsmålet mitt er hvorfor vi endrer helt kurs når vi var så når toppen og hadde bygd opp et fundament. Et fundament som nå er revet opp med roten.

Nei, jeg ser minimalt å bygge på fra kampene i høst. Vi har vært litt bedre mot Glimt og Molde for da har vi kunnet forsvare oss mot bedre lag. Men å forsvare seg til poeng i Eliteserien? Forferdelig. Ikke noe å bygge videre på.

Det er ikke slik Viking skal spille og ikke slik man vinner venner. Jensen og Aarsheim sin tilnærming passer bedre i et bunnlag som ikke har forventninger og som prøver å overleve enn et lag som ønsker å være topplag.

Det rare er at ledelsen i Viking tillater denne destruktive fotballen. Men Bjørnø sa nå i evalueringen at det ville bli satt krav til at vi skal være offensive og aggressive. Det er på sin plass. Greier trenerne å snu sin egen filosofi? Det vil vinteren vise
Jeg er enig i mye av det du skriver, men for ordens skyld bør det legges til at det var våre nåværende trenere som gjorde oss til gullkandidater, selv om mye av fotballen var BBs filosofi. BB selv var aldri i nærheten av å gjøre VIking til en seriøs gullkandidat. Det er på ingen måte et forsøk på å sette BB i skyggen, eller undervurdere hans trenerprestasjon i klubben.

Jeg ser det er blitt spekulert i at ålreite resultater i Europa, spesielt på bortebane, mot tilsynelatende sterk motstand, kan ha farget våre nåværende treneres opplevelse av 3-5-2 veldig. Jeg deler det synet. Man ble såpass fornøyd med resultatene i Europa, at man veldig gjerne ville spille slik hele tiden. Det er en trenerfeil, for man trenger ikke ha doktorgrad i fotball for å se at selv om resultatene i Praha og Bucuresti var bra, var prestasjonene helt middels. Spesielt bortekampen i Praha. Der var vi omtrent helt tannløse.
Jeg syntes vi var feige i Europa men var selvfølgelig fornøyde med resultatene. Men så til Glimt og RBK som har lykkes i Europa og at de har spilt sitt eget spill, litt tilrettelagt selvfølgelig . Men i Europa var det kun avansement som betydde noe. Men skulle veldig gjerne sett at vi spilte mer Viking fotball anno 2021.

Når det kommer til BB fotball så mener jeg ytterpunktene. Direkte, hurtig i lengderetning, aggressivt vs det vi har fått i år. Ballbesittelse for ballbesittelsens skyld. Null framdrift. Null kollektivt angrepsspill. Helt avhengig av at en enkeltspiller tryller litt.

Det jeg mente var at jeg ønsket tilnærmingen vi hadde ifjor. Da var prinsippene til BB ball i bunn ispes masse fine ting Jensen og Aarsheim tilførte. Vi spilte fantastisk fin fotball i 2021. Nå Jar de tatt helt bort BB sitt fundament i måten å spille på. Det var det jeg mente. At vi må tilbake til de enkle men effektive reglene og bygge rundt de, som Viking gjorde i 2021. I år har de prinsippene vært borte hele sesongen.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Lagerleif skrev: tor nov 17, 2022 9:45 am Sesongen måtte vart veldig mye lenger for at forskjellen på 11 poeng skulle bli tatt igjen. Har jo ikke akkurat vært lysende poengsnitt fra de 3 lagene som endte sist heller.
Jeg liker jo en utfordring, så her kommer fasit for hvor mye lenger sesongen måtte vart for at Viking skulle endt på nedrykk. Jeg har bare tatt med bunn seks i sluttabellen:

30 kamper:
11. Viking 35p
12. Godset 33p
13. HKam 31p
14. Sfjord 24p
15. K'sund 23p
16. Jerv . 20p

Poengsnittet til klubbene etter 16. mai:

HKam 1.000
Godset 1.000
K'sund 0.917
Sfjord 0.750
Viking 0.727
Jerv . 0.542

Utviklingen ville vært som følger:

40 kamper:
11. Godset 43p
12. Viking 42p
13. HKam 41p
14. K'sund 32p
15. Sfjord 31p
16. Jerv . 25p

50 kamper:
11. Godset 53p
12. HKam 51p
13. Viking 50p
14. K'sund 41p
15. Sfjord 39p
16. Jerv . 31p

100 kamper:
11. Godset 103p
12. HKam 101p
13. K'sund 87p
14. Viking 86p
15. Sfjord 76p
16. Jerv . 58p

150 kamper:
11. Godset 153p
12. HKam 151p
13. K'sund 133p
14. Viking 122p
15. Sfjord 114p
16. Jerv . 85p

250 kamper:
11. Godset 253p
12. HKam 251p
13. K'sund 225p
14. Viking 195p
15. Sfjord 189p
16. Jerv . 139p

350 kamper:
11. Godset 353p
12. HKam 351p
13. K'sund 316p
14. Viking 268p
15. Sfjord 264p
16. Jerv . 193p

500 kamper:
11. Godset 503p
12. HKam 501p
13. K'sund 454p
14. Viking 377p
15. Sfjord 376p
16. Jerv . 275p

Ved poenglikhet, så ville vi hatt bedre målforskjell, så først etter 531 kamper ville Sandefjord vært mer enn 0,5 poeng bedre enn Viking. Da kan vi runde opp til 1 poeng:

531 kamper:
11. Godset 534p
12. HKam 532p
13. K'sund 482p
14. Sfjord 400p
15. Viking 399p
16. Jerv . 292p

Altså måtte sesongen vart i snaue 18 år, gitt at man følger årets modell med 30 kamper i året. Så litt utpå høsten 2039 må vi bite i det sure eplet og akseptere at sesongen brått blir avblåst etter 531 kamper, og vi rykker ned. Til Reinskau-ligaen (Reinskau har gått globalt, og er verdens nest største restaurantkjede etter Twitter (Twitter har blitt restaurantkjede)).

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Har ikke fått dette med meg

https://www.aftenbladet.no/sport/i/pQB4 ... aa-stadion

Ser det er gutter på 13-14-15-16 års alderen. Godt Viking skal snakke med foreldrene. Dette er ikke greit. Det et nok delte meninger om Pereira. Jeg vil ha han tilbake. Slike «utskudd» skader Viking mer enn de hjelper

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 11:54 am Har ikke fått dette med meg

https://www.aftenbladet.no/sport/i/pQB4 ... aa-stadion

Ser det er gutter på 13-14-15-16 års alderen. Godt Viking skal snakke med foreldrene. Dette er ikke greit. Det et nok delte meninger om Pereira. Jeg vil ha han tilbake. Slike «utskudd» skader Viking mer enn de hjelper
Jeg ble ikke veldig imponert av uttalelsene til Åkerlund der heller.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Wiggum skrev: tor nov 17, 2022 12:10 pm
TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 11:54 am Har ikke fått dette med meg

https://www.aftenbladet.no/sport/i/pQB4 ... aa-stadion

Ser det er gutter på 13-14-15-16 års alderen. Godt Viking skal snakke med foreldrene. Dette er ikke greit. Det et nok delte meninger om Pereira. Jeg vil ha han tilbake. Slike «utskudd» skader Viking mer enn de hjelper
Jeg ble ikke veldig imponert av uttalelsene til Åkerlund der heller.
Nei, ikke jeg heller. Ser på Twitter at flere forsvarer denne handlingen. Jeg pleier aldri å sette navn på slike, men ser flere bruker klovner. Passende her

Champis

Legg inn av Champis »

TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 8:04 am
Fotballidiot skrev: ons nov 16, 2022 4:40 pm
I det andre systemet (4-3-3) så styrte viking spillet fullstendig og de skapte sjanser i etablert spill såvel som i overganger. Etter hvert forsvant dessverre evnen til å spille ut lavtliggende motstandere.
Fakta er at vi ikke skapte stort flere sjanser i starten enn vi gjorde i høst, men vi klarte å avgjøre og slapp ikke inn like lett.
Ikke scorte vi noe særlig flere mål enn vi gjorde i høst heller, men da var vi ikke i motgang.

Den kampen vi vant sjansestatistikken klarest var mot Glimt. Var også første kamp vi scorte mer enn 1 mål. Dette formsvake Glimt hadde forøvrig 2 seirer og 1 uavgjort i serien. Vant 5-1 mot VIF runden før. De hadde vel også prikket inn en formtopp tidlig grunnet Europa og var lengre framme enn oss. Da de allerede hadde slått Roma hjemme. Men si gjerne at de var formsvake om det passer best inn i historien.

Vi scoret faktisk kun 2 mål flere de fem første kampene kontra de 5 siste. Og det skyldes FKH kampen som jeg husker var rimelig spesiell.

Lavtliggende motstandere har vi forøvrig slitt med å spille ut så lenge jeg kan huske.
Statistikker kan brukes opp og i mente. Drillo brukte statistikkene for å få oss høyt på FIFA rankingen slik at vi fikk lettere trekning. Vi var ikke så gode som FIFA rankingen tilsa, men vi manipulerte systemet. XG sier endel om status i en kamp. Men den forteller ikke det øyet forteller.

Det som skjer når vi har ballen. Hvordan laget beveger seg uten ball. Hvor mange mann man angriper eller forsvarer oss med.

Molde kampen for å ta den. Helt fortjent at vi taper og taper så stort samme hva statistikkene sier. Fotball et mer enn bare statistikk over målsjanser for og imot.

Uavhengig av formasjoner så mistet vi vårt DNA allerede i april hvis jeg ikke husker feil. Trenerne gjorde en defensiv tilnærming i måte å spille på som har vært vår undergang denne sesongen.

Ja vi kan forsvare oss til gode statistikker i XG. Ha 6 mann i forvar og få noen sjanser offensivt. Da ser XG bra ut i den aktuelle kampen. Men sannheten er at vi har gått til den kampen for å bære kynisk og prøve å gjøre taktiske disposisjoner for å stjele poeng i den aktuelle kampen.

Bruken av XG denne sesongen er for meg omskriving av historien. For har man sett kampene, den taktiske tilnærming og hvordan man prøver å ta poeng i de aktuelle kampene så forteller historien at vi er heldige som fikk så mye poeng tidlig i sesongen. Samme hva XG sier. Vi hadde fortjent å rykke ned i år.

Heldigvis gjorde vi ikke det

Du har misforstått xG i så fall. Hvis du mener at man kan manipulere det slik at man får bra xG i kampene, så burde man definitivt gjøre det hver eneste kamp. For xG forteller noe om hva som er skapt i kampene. Det forteller ikke hvor gode man er til å sette ballen i mål, så derfor vil et et tap eller en seier alltid være fortjent. Men det er også litt tilfeldig, selv over flere kamper.

Så nei, man kan ikke forsvare seg til gode statistikker i xG. God statistikk i xG får man kun hvis man skaper en del selv og motstanderen ikke skaper så mye. Positiv xG får man kun hvis man faktisk skaper mer enn motstanderen.

Skjønner at du prøver å gjøre et poeng her, men Viking var et klart bedre lag totalt sett over hele sesongen enn Jerv, Kristiansund og Viking var. Selvsagt.

Fygaren

Legg inn av Fygaren »

Wiggum skrev: tor nov 17, 2022 12:10 pm
TAdams6 skrev: tor nov 17, 2022 11:54 am Har ikke fått dette med meg

https://www.aftenbladet.no/sport/i/pQB4 ... aa-stadion

Ser det er gutter på 13-14-15-16 års alderen. Godt Viking skal snakke med foreldrene. Dette er ikke greit. Det et nok delte meninger om Pereira. Jeg vil ha han tilbake. Slike «utskudd» skader Viking mer enn de hjelper
Jeg ble ikke veldig imponert av uttalelsene til Åkerlund der heller.
Åkerlund blir dratt i mange forskjellige retninger. Det er ikke lett å være talsmann for Felt O.

Viktigste for meg er at klubben tar det på alvor, og sier tydelig ifra om at dette er uakseptabelt. Det var det der med å lære seg folkeskikk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»