Stavanger Oilers

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av TAdams6 »

Søberg røper idag at dette er hans siste dag i Oilers. Får ikke fornyet kontrakt

Vært skadet de siste ukene og når ikke kveldens finale.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: man apr 17, 2023 11:50 am Søberg røper idag at dette er hans siste dag i Oilers. Får ikke fornyet kontrakt

Vært skadet de siste ukene og når ikke kveldens finale.
Syns han kunne godt ventet til i morgen med å røpe det.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

MacanT skrev: man apr 17, 2023 4:03 pm
TAdams6 skrev: man apr 17, 2023 11:50 am Søberg røper idag at dette er hans siste dag i Oilers. Får ikke fornyet kontrakt

Vært skadet de siste ukene og når ikke kveldens finale.
Syns han kunne godt ventet til i morgen med å røpe det.
Enig. Var nok fordi han ikke skal spille han sa det. Men burde ventet

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Deilig!

Hørte i hallen at Hoff sin kjæreste er fra Hamar, håper ikke han stikker dit.

Nå er jeg tidlig ute men blir spennende å følge lagbygget videre, vi skal jo inn i CHL igjen. Da må vi ha inn et par kanoner.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: man apr 17, 2023 10:05 pm Deilig!

Hørte i hallen at Hoff sin kjæreste er fra Hamar, håper ikke han stikker dit.

Nå er jeg tidlig ute men blir spennende å følge lagbygget videre, vi skal jo inn i CHL igjen. Da må vi ha inn et par kanoner.
Blir ekstremt spennende å følge lagbyggingen.
Først får vi vel svar på hvem ny trener blir. Regner med det egentlig er nokså klart. Men at man venter til sluttspillet er ferdig og Bjorkstrand får lov å si farvel på en fin måte.

Før sto det hvor lang kontrakt spillerne har på hjemmesiden. Finner ikke det nå. Står se statistikk her, og så er det link til Eliteprospect
Får stole på infoen der da

Spillere som har kontrakt ifølge Eliteprospects.com
Henrik Holm har kontrakt
Patanen har utgående kontrakt
Forlenge med Patanen eller hente ny backup. Har vi noen unggutter som banker på, som Wikstøl for noen år siden?

Ulriksen og Østby har kontrakt
Sveum gir seg
Aarthun, Bull, Klavestad, Lefebvre, Bøen Rokseth har utgående kontrakt.
Her vil jeg tro flere vil få tilbud om nye kontrakter. Jeg ønsker ivertfall kontrakt på Klavestad og Bøen Rokseth. Bull også kanskje. Lefebvre vil jeg tro er ferdig.

Dineen, Tangen Henriksen, Karlsen, Kristiansen har kontrakt
Søberg har bekreftet han er ferdig.
Beck, Berg-Paulsen, Bordson, Faret, Gervais, Hoff, Hurrød, Kissel, Mauldin og Strandborg har utgående kontrakter
Berg-Paulsen håper jeg blir med videre. Samme med Hoff, Kissel og Strandborg. Dineen er med videre og Kissel må bli. Ellers kan vi bytte ut alle utlendingene. Vil tro Mauldin gir seg nå, mens han er på topp og vinner. Ikke mange som vinner mesterskap i den alderen. Respekt.

Blir interessant å se framover. Tipper de første bekreftelsene kommer allerede iløpet av uka.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ale skrev: man apr 17, 2023 10:35 pm Gratulerer!

Hilsen Stjernen-fan.
Takker

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Champions Hockey League følger med


CliffC

Legg inn av CliffC »

For et vinnerlag! I år var Storhamar et bedre lag enn Oilers, som tilsynelatende slet med å få i gang litt for mange spillere i finaleserien.At laget vinner til tross for at de er helt katastrofale i PP og motstander svært farlig i sine PP, forteller veldig mye.

Når det gjelder neste års lag har vel både Klavestad, Kissel og Strandborg undertegnet nye avtaler. Backmessig har vi derfor Ulriksen, Klavestad og Østby. Det som jeg leser ut i fra ryktebørsen på andre forumer er at Rokseth allerede har signert for VIF. I såfall er dette synd for Oilers, som mister en stødig back gjennom mange år. Jeg vil vel tro at de også resignerer Hurrød, som har gjort det bra i posisjonen. Bull forsvinner sannsynligvis, mens de Aartun og Higson vel er usikre per i dag om holder nivået.

Framover håper jeg Berg Paulsen signerer ny avtale. Hoff også forsåvidt, men er ikke han kandidat til en karriere i utlandet (og ikke på Hamar)? Han bør være moden for dette, men jeg håper selvsagt at han blir der han er.

Det kan nok komme inn en del nytt kommende år.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: man apr 17, 2023 10:34 pm
Madlaveien skrev: man apr 17, 2023 10:05 pm Deilig!

Hørte i hallen at Hoff sin kjæreste er fra Hamar, håper ikke han stikker dit.

Nå er jeg tidlig ute men blir spennende å følge lagbygget videre, vi skal jo inn i CHL igjen. Da må vi ha inn et par kanoner.
Blir ekstremt spennende å følge lagbyggingen.
Først får vi vel svar på hvem ny trener blir. Regner med det egentlig er nokså klart. Men at man venter til sluttspillet er ferdig og Bjorkstrand får lov å si farvel på en fin måte.

Før sto det hvor lang kontrakt spillerne har på hjemmesiden. Finner ikke det nå. Står se statistikk her, og så er det link til Eliteprospect
Får stole på infoen der da

Spillere som har kontrakt ifølge Eliteprospects.com
Henrik Holm har kontrakt
Patanen har utgående kontrakt
Forlenge med Patanen eller hente ny backup. Har vi noen unggutter som banker på, som Wikstøl for noen år siden?

Ulriksen og Østby har kontrakt
Sveum gir seg
Aarthun, Bull, Klavestad, Lefebvre, Bøen Rokseth har utgående kontrakt.
Her vil jeg tro flere vil få tilbud om nye kontrakter. Jeg ønsker ivertfall kontrakt på Klavestad og Bøen Rokseth. Bull også kanskje. Lefebvre vil jeg tro er ferdig.

Dineen, Tangen Henriksen, Karlsen, Kristiansen har kontrakt
Søberg har bekreftet han er ferdig.
Beck, Berg-Paulsen, Bordson, Faret, Gervais, Hoff, Hurrød, Kissel, Mauldin og Strandborg har utgående kontrakter
Berg-Paulsen håper jeg blir med videre. Samme med Hoff, Kissel og Strandborg. Dineen er med videre og Kissel må bli. Ellers kan vi bytte ut alle utlendingene. Vil tro Mauldin gir seg nå, mens han er på topp og vinner. Ikke mange som vinner mesterskap i den alderen. Respekt.

Blir interessant å se framover. Tipper de første bekreftelsene kommer allerede iløpet av uka.
Kan smette inn at Bull ryktes til Sveits.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Litt forklaring på hvorfor Bjorkstrand reiser

https://www.aftenbladet.no/sport/i/VPoy ... ske-farvel

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: ons apr 19, 2023 11:28 pm Litt forklaring på hvorfor Bjorkstrand reiser

https://www.aftenbladet.no/sport/i/VPoy ... ske-farvel
Etter fem år ser jeg overhode ikke bort i fra at det er sunt med et bytte, og tviler ikke på at han er krevende og sliter på miljøet. Det er dog jobben hans å gjøre dette, og trenere med suksess er ofte veldig krevende.

Jeg vil uansett tro at resultatene hans og at spillerne under ham faktisk har utviklet seg, er det som til syvende og sist betyr noe her. Han har definitivt gjort mye riktig.

Ellers så er det flott at klubben har opparbeidet seg slik vinnerkultur som den har, først under Thoresen og deretter under Bjorkstrand. Det bør reflekteres at vinnerkultur ikke har kommet av seg selv, og også kan mistes igjen. Valg av ny trener er ihvertfall uhyre viktig framover, og en feilansettelse vil garantert bli kostbar på mer enn en måte.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: ons apr 19, 2023 11:28 pm Litt forklaring på hvorfor Bjorkstrand reiser

https://www.aftenbladet.no/sport/i/VPoy ... ske-farvel

Uten å nevne hvilke spillere, så var det flere så avventet trenerspørsmålet før de skrev under. De ønsket ikke å ha Bjorkstrand som trener videre.

Gjøse er jeg skeptisk til, men alt avgjøres egentlig om Higson treffer med importene sine.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: ons apr 19, 2023 11:28 pm Litt forklaring på hvorfor Bjorkstrand reiser

https://www.aftenbladet.no/sport/i/VPoy ... ske-farvel
Det bekrefter også det vi vel allerede visste, at det var Oilers som ikke ville ha Bjorkstrand med videre.

Hvis han har vært så krevende og slitsom at flere gode spillere ikke ville skrive under ny kontrakt så var det vel ingen annen vei enn å avslutte Bjorkstrands tid i Oilers.

Det samme ble vel sagt om Thoresen i sin tid. Faktum er at disse to trenerne har oppnådd meget gode resultater, både i Oilers og andre klubber.

Så gjenstår det å se hva en såkalt moderne trener klarer å få til. Jeg kommer å forbli skeptisk helt til jeg ser resultater på nivå med det vi har blitt vant med.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

MacanT skrev: tor apr 20, 2023 4:00 pm
TAdams6 skrev: ons apr 19, 2023 11:28 pm Litt forklaring på hvorfor Bjorkstrand reiser

https://www.aftenbladet.no/sport/i/VPoy ... ske-farvel
Det bekrefter også det vi vel allerede visste, at det var Oilers som ikke ville ha Bjorkstrand med videre.

Hvis han har vært så krevende og slitsom at flere gode spillere ikke ville skrive under ny kontrakt så var det vel ingen annen vei enn å avslutte Bjorkstrands tid i Oilers.

Det samme ble vel sagt om Thoresen i sin tid. Faktum er at disse to trenerne har oppnådd meget gode resultater, både i Oilers og andre klubber.

Så gjenstår det å se hva en såkalt moderne trener klarer å få til. Jeg kommer å forbli skeptisk helt til jeg ser resultater på nivå med det vi har blitt vant med.
Moderne trenger ikke være negativt. Bjorkstrand er old school. Ikke noe galt i det. Men det er hardt og kompromissløst. Hvis det stemmer at stemningen er så som så, så bekrefter det jeg har følt. At det mangler glød og gnist over laget. De rodde i land seier med veldig bra forsvar og keeper spill. Offensivt var det så som så. PP skandaløst dårlig.

Bjorkstrand jublet ikke mye etter seieren. Gikk rundt som en robot og hilste. Stemmer det at han har reist fra byen uten å si farvel så synes jeg det er rart. Da stikker dette dypere enn det som kommer fram.

Jeg ønsker meg en trener som har litt mer finesse offensivt. For all del. Vårt offensive spill var "finere" enn Storhamar sitt. De spiller Thoresen hockey. Det fungerer utmerket det. Dype pucker ned i rundvantet og kjempe på. Når Thoresen var hos oss, så var det ingen, absolutt ingen lag som slo oss i duellene i rundvant. Vi skapte trøkk og var tunge og vanskelige å hanskes med for motstander. Storhamar er på vei mot noe av det samme.

Det jeg uansett ønsker er en trener som blir hos oss lenge. Ikke noe George Kingston greier. En som skal bygge laget videre og bli her både i 5 og kanskje 10 år. Det må være den langsiktige planen med denne ansettelsen.

Leser i Aftenbladet om alle de usikre spillerne. At nye norske må inn. At det er et generasjonsskifte på gang. Sist var det Forsberg som reiste. Oilers slet litt etter det. Sveum tok etterhvert opp hansken uten å være like dominerende og viktig som Forsberg var. Vi trenger noen norske som skal stå fram og være ledere nå.

Ekstremt mye som kan skje. Ny trener på gang. Gjøse en av kandidatene i siste runde. Skulle likt å visst hvem de andre kandidatene er.

Bjorkstrand leverte. Men han er ikke en av mine favoritter som trener. Jeg var mye mer nedfor når Thoresen ga seg.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: tor apr 20, 2023 9:35 pm Sist var det Forsberg som reiste. Oilers slet litt etter det. Sveum tok etterhvert opp hansken uten å være like dominerende og viktig som Forsberg var. Vi trenger noen norske som skal stå fram og være ledere nå.
Oilers har absolutt slitt etter at Foppa reiste. Ødelagt corona-sesong i 20/21, og dobbelt i både 21/22 og 22/23. Livet er virkelig hardt.....

Forøvrig synes jeg det ikke er realistisk med en trener som skal sitte i 10 år. Det hører til sjeldenhetene at dette skjer, og når det skjer er det som regel noe som bare blir slik og ikke noe man planlegger med. Jeg tror også at det er sunt med en viss mobilitet. Bjorkstrand satt i fem år, og det er ikke noen ubetydelig tidshorisont.

Har de rett mann på plass og både resultater og stemningen i gruppa tilsier at dette er veldig optimalt, så kan vedkommende bli i 20 år for min del. Om man får en ny "Todd" så kan jeg leve med dette, og jeg tror også at spillerne har toleranse for å spille under en mindre likt trener så lenge de vinner trofeer og har utvikling som spillere. Derimot tror jeg verken supportere eller spillere vil akseptere en "snill" trener som ikke klarer å skape resultater. Jeg gidder ikke å se altfor mange år fram i tid da det er så mye som endrer seg underveis. Det er nok nok at de innfrir forventningene mens de faktisk er i klubben, uansett om dette er to måneder eller 16 år.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tor apr 20, 2023 10:00 pm
TAdams6 skrev: tor apr 20, 2023 9:35 pm Sist var det Forsberg som reiste. Oilers slet litt etter det. Sveum tok etterhvert opp hansken uten å være like dominerende og viktig som Forsberg var. Vi trenger noen norske som skal stå fram og være ledere nå.
Oilers har absolutt slitt etter at Foppa reiste. Ødelagt corona-sesong i 20/21, og dobbelt i både 21/22 og 22/23. Livet er virkelig hardt.....

Forøvrig synes jeg det ikke er realistisk med en trener som skal sitte i 10 år. Det hører til sjeldenhetene at dette skjer, og når det skjer er det som regel noe som bare blir slik og ikke noe man planlegger med. Jeg tror også at det er sunt med en viss mobilitet. Bjorkstrand satt i fem år, og det er ikke noen ubetydelig tidshorisont.

Har de rett mann på plass og både resultater og stemningen i gruppa tilsier at dette er veldig optimalt, så kan vedkommende bli i 20 år for min del. Om man får en ny "Todd" så kan jeg leve med dette, og jeg tror også at spillerne har toleranse for å spille under en mindre likt trener så lenge de vinner trofeer og har utvikling som spillere. Derimot tror jeg verken supportere eller spillere vil akseptere en "snill" trener som ikke klarer å skape resultater. Jeg gidder ikke å se altfor mange år fram i tid da det er så mye som endrer seg underveis. Det er nok nok at de innfrir forventningene mens de faktisk er i klubben, uansett om dette er to måneder eller 16 år.
Forsberg som leder etterlot et lite vakuum før Sveum sto mer fram selv om han ikke er samme type. Oilers var ikke akkurat strålende første sesong etter han ga seg. 4.plass når serien ble stoppet. Mye rart.

Nå må ny leder stå fram i lyset. Hvem? Usikker. Tenkte aldri Sveum skulle bli en slik leder og helt når han kom. Var andre som var bedre. Men han holdt ut. Imponerende.

Men hvem blir ny kaptein. Ny leder i garderoben. Kontinuitetsbærer for de nye som kommer?

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: tor apr 20, 2023 10:09 pm Forsberg som leder etterlot et lite vakuum før Sveum sto mer fram selv om han ikke er samme type. Oilers var ikke akkurat strålende første sesong etter han ga seg. 4.plass når serien ble stoppet. Mye rart.

Nå må ny leder stå fram i lyset. Hvem? Usikker. Tenkte aldri Sveum skulle bli en slik leder og helt når han kom. Var andre som var bedre. Men han holdt ut. Imponerende.

Men hvem blir ny kaptein. Ny leder i garderoben. Kontinuitetsbærer for de nye som kommer?
Nå var sesongen 20/21 amputert og det er umulig å si hvordan det ville gått. En årsak til at Oilers slet innledningsvis var vel at de hadde permitert spillere på et tidspunkt og det tok lang tid før de kom i gjenge. Kapteinen, uansett om han heter Forsberg eller Sveum er bare en spiller, og alle problemer kan ikke tilskrives fraværet eller tilstedeværelsen til vedkommende. Det var flere spillere enn Forsberg som forsvant etter 2020, og de som kom inn i 2021 var enten ikke like gode eller de fikk skader.

Jeg har ikke noen indikasjon på at Sveum fungerte dårligere som kaptein enn Forsberg, verken tidlig eller sent i sin kapteinsperiode.

Hvem som blir ny kaptein? Jeg ser ikke noen grunn til at han ikke skal ha initialene TK, som var nummer to denne sesongen i rangeringen. Det er selvsagt viktig at nye spillere tror fram og tar ansvar når gamle bærebjelker forsvinner, men slik har det da vært tidligere og slik bør det være mulig at fortsetter.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tor apr 20, 2023 10:27 pm
TAdams6 skrev: tor apr 20, 2023 10:09 pm Forsberg som leder etterlot et lite vakuum før Sveum sto mer fram selv om han ikke er samme type. Oilers var ikke akkurat strålende første sesong etter han ga seg. 4.plass når serien ble stoppet. Mye rart.

Nå må ny leder stå fram i lyset. Hvem? Usikker. Tenkte aldri Sveum skulle bli en slik leder og helt når han kom. Var andre som var bedre. Men han holdt ut. Imponerende.

Men hvem blir ny kaptein. Ny leder i garderoben. Kontinuitetsbærer for de nye som kommer?
Nå var sesongen 20/21 amputert og det er umulig å si hvordan det ville gått. En årsak til at Oilers slet innledningsvis var vel at de hadde permitert spillere på et tidspunkt og det tok lang tid før de kom i gjenge. Kapteinen, uansett om han heter Forsberg eller Sveum er bare en spiller, og alle problemer kan ikke tilskrives fraværet eller tilstedeværelsen til vedkommende. Det var flere spillere enn Forsberg som forsvant etter 2020, og de som kom inn i 2021 var enten ikke like gode eller de fikk skader.

Jeg har ikke noen indikasjon på at Sveum fungerte dårligere som kaptein enn Forsberg, verken tidlig eller sent i sin kapteinsperiode.

Hvem som blir ny kaptein? Jeg ser ikke noen grunn til at han ikke skal ha initialene TK, som var nummer to denne sesongen i rangeringen. Det er selvsagt viktig at nye spillere tror fram og tar ansvar når gamle bærebjelker forsvinner, men slik har det da vært tidligere og slik bør det være mulig at fortsetter.
Joda. Men Oilers har alltid hatt norske kontinuitetsbærere som settet standarden for alle. Slik gjør vi det i Oilers. Det er ennå noen igjen, men nå trengs det påfyll med nye.

Det som er viktigst er det som skjer utenfor isen. Sette standarden i garderobe, profesjonalitet osv. Forsberg var den fødte leder. Sveum ble mer leder pga lang og tro tjeneste, masse rutine. TK er der ennå. Men han har vel bare 1 år eller kanskje 2 igjen ifølge intervju for en stund siden.

Higson sier det blir et lite generasjonsskifte nå. Det blir viktig både kortsiktig, men ikke minst langsiktig.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det blir uansett noen spennende uker

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bryhnisveen er tilbake. Det kan jeg like
Ryktene sier at det var Bjorkstrand som var skyld i utlånet der


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Bryhn tilbake liker jeg veldig godt. Godt å ha rutinen hans neste sesong.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Bryhn, Klavestad, Østby under kontrakt. Ellers skralt på backfronten.

Hører rykter om Trettenes kommer tilbake, det kan jeg like. Barn og hus har han og fått, kjøpt rett oppe ved Ullandhaug.

Men jeg ser ikke helt hvilke norske spillere som skal fylle på om Paulsen og Hoff stikker.

Vi har plass til 4 importer, Dineen tar 1 plass. Higson må treffe blink på de plassene, tross alt skal vi ut i CHL.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Madlaveien skrev: fre apr 21, 2023 7:50 pm Bryhn tilbake liker jeg veldig godt. Godt å ha rutinen hans neste sesong.
Så er jo spørsmålet hvorfor Bjorkstrand ikke ønsket å ha ham. Håper ikke det var manglende seriøsitet ihvertfall. Dårlige holdninger er gift i en gruppe.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Madlaveien skrev: fre apr 21, 2023 8:00 pm Bryhn, Klavestad, Østby under kontrakt. Ellers skralt på backfronten.

Hører rykter om Trettenes kommer tilbake, det kan jeg like. Barn og hus har han og fått, kjøpt rett oppe ved Ullandhaug.

Men jeg ser ikke helt hvilke norske spillere som skal fylle på om Paulsen og Hoff stikker.

Vi har plass til 4 importer, Dineen tar 1 plass. Higson må treffe blink på de plassene, tross alt skal vi ut i CHL.
To korrigeringer: 1) Ulriksen har vel også kontrakt. 2) Vi har vel 5 ledige importplasser.

Dagens frafall er håndterbart. Backene som har dratt er mulig å erstatte, mens det er et stort potensiale for å forbedre samtlige importplasser med unntak av Lefebvre (som det er mulig, men skal godt gjøres å fullt ut erstatte). Hvis derimot både Berg Paulsen og Hoff stikker så har klubben fått en utfordring med å erstatte dem.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Madlaveien skrev: fre apr 21, 2023 8:00 pm Bryhn, Klavestad, Østby under kontrakt. Ellers skralt på backfronten.

Hører rykter om Trettenes kommer tilbake, det kan jeg like. Barn og hus har han og fått, kjøpt rett oppe ved Ullandhaug.

Men jeg ser ikke helt hvilke norske spillere som skal fylle på om Paulsen og Hoff stikker.

Vi har plass til 4 importer, Dineen tar 1 plass. Higson må treffe blink på de plassene, tross alt skal vi ut i CHL.
Nesten skandale utifra hva han leverte i finalene. Ville ikke sagt mye på om en ble enige om å gå hver for seg.

CliffC

Legg inn av CliffC »

AllElite skrev: fre apr 21, 2023 8:33 pm Nesten skandale utifra hva han leverte i finalene. Ville ikke sagt mye på om en ble enige om å gå hver for seg.
Hvis det er Dineen du mener så inngikk de toårskontrakten kort tid i forveien. Jeg tror ikke det tjener til noe som helst å velge forhastede løsninger på veldig tynt grunnlag. Å mislykkes i en finaleserie er ikke det samme som at han vil mislykkes i neste. Jeg tror Dineen har det i seg til å prestere langt bedre enn det han viste her. Det som har skjedd er uansett ikke beslutningsrelevant her, det er hva man tror han kan prestere framover som gjelder.

Det hadde vært merkelig om Oilers skulle inngå ny kontrakt for et par måneder siden, og terminere allerede nå. Slike beslutninger bør være gjennomtenkte og ikke nærmest skje impulsivt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: fre apr 21, 2023 8:23 pm
Madlaveien skrev: fre apr 21, 2023 8:00 pm Bryhn, Klavestad, Østby under kontrakt. Ellers skralt på backfronten.

Hører rykter om Trettenes kommer tilbake, det kan jeg like. Barn og hus har han og fått, kjøpt rett oppe ved Ullandhaug.

Men jeg ser ikke helt hvilke norske spillere som skal fylle på om Paulsen og Hoff stikker.

Vi har plass til 4 importer, Dineen tar 1 plass. Higson må treffe blink på de plassene, tross alt skal vi ut i CHL.
To korrigeringer: 1) Ulriksen har vel også kontrakt. 2) Vi har vel 5 ledige importplasser.

Dagens frafall er håndterbart. Backene som har dratt er mulig å erstatte, mens det er et stort potensiale for å forbedre samtlige importplasser med unntak av Lefebvre (som det er mulig, men skal godt gjøres å fullt ut erstatte). Hvis derimot både Berg Paulsen og Hoff stikker så har klubben fått en utfordring med å erstatte dem.
Vi har hatt mange dominerende backer opp gjennom. Lefebvre er mulig å erstatte. Vi kan ivertfall hente noe omtrent tilsvarende

Norske spillere er vanskelige å erstatte.

Haughom, hvordan har han gjort det?
Finnes det noen i egne rekker som er klare til å ta steget? Vi bør vel få opp en spiller eller to?

Trettenes er noe av det beste vi kunne fått. Men tror ikke helt på det. JJ kommer ikke. Fått seg ny klubb i Sverige

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

AllElite skrev: fre apr 21, 2023 8:33 pm
Madlaveien skrev: fre apr 21, 2023 8:00 pm Bryhn, Klavestad, Østby under kontrakt. Ellers skralt på backfronten.

Hører rykter om Trettenes kommer tilbake, det kan jeg like. Barn og hus har han og fått, kjøpt rett oppe ved Ullandhaug.

Men jeg ser ikke helt hvilke norske spillere som skal fylle på om Paulsen og Hoff stikker.

Vi har plass til 4 importer, Dineen tar 1 plass. Higson må treffe blink på de plassene, tross alt skal vi ut i CHL.
Nesten skandale utifra hva han leverte i finalene. Ville ikke sagt mye på om en ble enige om å gå hver for seg.
Ingen utlendinger var gode i sluttspillet selv om de til slutt avgjorde i de 2 siste kampene. Kissel var vel den største synderen. Dineen har vært meget god. Han blir sterkere til neste år.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: fre apr 21, 2023 8:48 pm Finnes det noen i egne rekker som er klare til å ta steget? Vi bør vel få opp en spiller eller to?
Jeg registrerer at de har flere som utmerker seg, blant annet på U20-laget som ble mestere i år. Wick Karlsen fikk prøve seg på A-laget på slutten, og har produsert bra med poeng på U20-nivå til tross for at han fortsatt holder U18-alder. Han er nok ikke klar allerede neste år.

Det var vel tre spillere som fikk "lærekontrakt" før årets sesong. Higson har forsåvidt vært med mye og kan være et alternativ neste år. Callik har nesten ikke fått prøvd seg, og jeg regner med at han ikke er aktuell med A-lagskontrakt. Spørsmålstegnet er hva som skjer med Husebø som var siste års junior i år? Han har i mange år produsert bra med poeng i yngre klasser, og har også fått flere sjanser på A-laget, og til og med scoret. Det er vel likevel ganske lenge siden han sist spilte på A-laget, og jeg tipper han ville fått langt flere muligheter om man virkelig anså ham som et reelt alternativ. Jeg vil muligens tro at han bør utvikle seg i en litt mindre klubb.

Men, jeg vet ikke mer enn det jeg leser fra statistikk. Mulig klubben har andre oppfatninger, men jeg ser ikke at noen banker veldig hardt på neste års dør. Kanskje heller året etter det.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Ja liten tellefeil der, vi har plass til 6 importer :-)

Tror ikke det er noen fra U20 som kan spille noen rolle på laget dessverre. At Higson skal inn som back fast får jeg frysninger på ryggen av, i negativ forstand. Han holder ikke det nivået som kreves.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»