Stavanger Oilers

Svar
Madlaveien

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av Madlaveien »

Idiot er vel å dra det litt langt. Klønete vil jeg si.

Det må vel gå opp for Higson snart at Beck og Bittner ikke holder mål om det skal kjempes om edelt metall. Såpass dårlige har de vært vurdert opp mot tidligere importer.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Her kontrollerte Oilers kampen fullstendig, men inviterte Frisk inn. Forhåpentligvis lærer de av det.

Jeg begynner ellers å bli noe bekymret over "formdippen" til enkelte spillere. Karlsen har jeg tro på at kommer tilbake, da han stadig kommer til sjanser og viser detaljer som gir bekreftelse på at det bor mye hockey i ham. Da er jeg mer bekymret for Tommy, som fullstendig har sluttet å produsere, og som heller ikke har den "autoriteten" lenger som han har vært kjent for. Han er jo blitt from som et lam!

Bittner begynner jeg å gi opp. En ting er at han ikke produserer, det som er verre er at det ikke en gang er tendenser til å produsere. For å score mål må man faktisk av og til komme i posisjon til dette, og her er han jo helt fraværende. Lukter flopp lang vei. Beck har vel heller ikke lyktes hundre prosent, men der ser jeg hvertfall tendenser som gjør at jeg kan tro på at han vil levere i sesongen og i et sluttspill.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Håpløst å lempe pucken over vantet når det er 2 minutter igjen.

Det kostet oss 2 poeng, thank you so fuc..n much Ulriksen!

Strider

Legg inn av Strider »

MacanT skrev: lør okt 22, 2022 9:45 pm Håpløst å lempe pucken over vantet når det er 2 minutter igjen.

Det kostet oss 2 poeng, thank you so fuc..n much Ulriksen!
Var jo relativt upresset også. Kunne bare safet en forsiktig puck ut i midtsonen.
Vandt ut på den måten bør man gjøre mye nærmere vandtet slik at man ikke bommer slik som det

Strider

Legg inn av Strider »

CliffC skrev: lør okt 22, 2022 9:37 pm Her kontrollerte Oilers kampen fullstendig, men inviterte Frisk inn. Forhåpentligvis lærer de av det.

Jeg begynner ellers å bli noe bekymret over "formdippen" til enkelte spillere. Karlsen har jeg tro på at kommer tilbake, da han stadig kommer til sjanser og viser detaljer som gir bekreftelse på at det bor mye hockey i ham. Da er jeg mer bekymret for Tommy, som fullstendig har sluttet å produsere, og som heller ikke har den "autoriteten" lenger som han har vært kjent for. Han er jo blitt from som et lam!

Bittner begynner jeg å gi opp. En ting er at han ikke produserer, det som er verre er at det ikke en gang er tendenser til å produsere. For å score mål må man faktisk av og til komme i posisjon til dette, og her er han jo helt fraværende. Lukter flopp lang vei. Beck har vel heller ikke lyktes hundre prosent, men der ser jeg hvertfall tendenser som gjør at jeg kan tro på at han vil levere i sesongen og i et sluttspill.
Burton, Whitney, Bordson. Hadde jo god stall forrige sesong hvorfor bytte disse ut.
Hvor endte disse opp

CliffC

Legg inn av CliffC »

TylerDurdenNorway skrev: tir okt 25, 2022 8:10 pm Burton, Whitney, Bordson. Hadde jo god stall forrige sesong hvorfor bytte disse ut.
Hvor endte disse opp
Jeg er overbevist om at de ønsket å beholde Burton, men spilleren skal også ha et ord med i laget, samt at han framsetter et lønnskrav som muligens var for høyt for klubben. Bordson var ikke mer sniper enn de som allerede er der, snarere tvert i mot. Whitney kunne kanskje vært et alternativ.

Det er uansett ikke det å skifte ut utlendingene som er problemet all den tid dette har vært gjort både i Oilers og andre klubber siden tidenes morgen. Oilers har også beholdt to av sine, noe som er mer enn de vel pleier å gjøre. Problemet er at de ikke har truffet helt på alle de som er hentet, og her har de faktisk vært gode i mange år. Det er uansett fullt mulig å hente utlendinger som kan ta den norsk ligaen med storm. Her har Higson normalt sett oversikt, og det er en riktig strategi, all den tid de som presterer bra normalt sett vil til bedre ligaer. For spillerne vil jeg også tro at det ble dårligere kår som følge av Ukraina-krigen, og at KHL dermed ikke er et alternativ for alle.

Higson er uansett bra til å finne spillere, men han treffer selvsagt ikke hver gang. Å hente spillere som vil opp og fram er uansett veien å gå om man ikke kan re-signere de største suksessene. Norge er tross alt ikke på topp av næringskjeden, og må forholde seg til dette. Higson hadde nok gode grunner i forhold til Burton, mens jeg ville blitt skuffet om de hadde re-signert Bordsson.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Berg-Paulsen og Strandborg tatt ut i den første landslagstroppen til Tobias Johansson. Så vel ikke helt den komme.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bilvrag skrev: tor okt 27, 2022 6:36 pm Berg-Paulsen og Strandborg tatt ut i den første landslagstroppen til Tobias Johansson. Så vel ikke helt den komme.
Oisann. Har ikke sett troppen. Er det noe rekrutt landslag?

Ser nå at alle er født i 97 eller yngre. Så maks 25 år gamle. Er nok en tropp for å se hvem som kommer fram og har det som trengs av de unge.
For landslaget trenger påfyll av nye. Så en fin måte å få blitt kjent med de. Ser at JJ og Vikingstad også er med.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Synes Bittner var brukbar i kveld.

Ellers synes jeg Strandborg kan minne om Burton, solid center som prikker inn håndleddskudd i vinkelen.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Liker ikke lørdagskamper som starter 18:00 men det er vel forbundet som har funnet på dette.

Det er nok ikke bare meg, for selv om det ikke viser så mye på statistikken grunnet høyt antall sesongkort så ser man det tydelig når man er i hallen.

Denne gangen passet dette tidspunktet som vanlig dårlig med mine planer for en lørdagskveld. La ut setet på resalg allerede på mandagen men har ennå ikke fått napp. Ved tidligere resalg har setet, som har veldig god plassering, blitt solgt etter kort tid.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Det ordnet seg, setet ble solgt 1 time før kampstart.

Så på ticketmaster at det ble også de få andre som lå ute på resalg.

Ser deler av kampen på TV2 Play, massevis av tomme seter. Hvorfor i all verden er det ikke flere sesongkortinnehavere som gidder å bruke resalg muligheten når de ikke stiller på kamp?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det jeg så i starten av sesongen stemmer dessverre ennå. Oilers har vanskelig for å score mål. Kun Kissel har godkjent av utlendingene og kun Ludvig Hoff har godkjent av de norske. Ja kanskje Berg-Paulsen og. De andre offensive har langt igjen.

Når jeg ser på rekkene så er det i utgangspunktet 4 bra rekker. Men det mangler topper. Det mangler ei stjernerekke som går foran når de andre har stang ut.

For meg virker dette som en mellomsesong. De venter på at Strandborg tar steg og andre norske melder seg på.

Dette laget trenger litt krydder i form av pur kvalitet

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ser andre tenker det samme som meg


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nytt tap for Oilers. 1-4.
3 tap på en uke
114 skudd, 4 mål på 3 kamper
Nå begynner det å brenne under skoene til importene vil jeg tro
Higson har ikke truffet og jeg savnet nye nordmenn inn før sesongen. Søberg er hentet tilbake men vi burde hentet en god nordmann før sesongstart i tillegg

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Rykter om at Oilers er ute etter importene til MS, de er alle fristilt nå pga økonomisk rot.

Tipper Craighead.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Madlaveien skrev: søn nov 20, 2022 8:28 pm Rykter om at Oilers er ute etter importene til MS, de er alle fristilt nå pga økonomisk rot.

Tipper Craighead.
Hvor har du sett/hørt de ryktene?

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Craighead gikk til Vif.

Synd Ikke Oilers henger med i svingene her. Blir ikke noe seriegull / NM gull med den troppen de har nå.

Får håpe Higson har noen på lur, vet han var i USA for litt siden.

Om ikke det komme inn en sniper så blir det vrient.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Resultatet lyver ikveld, håper ikke Higson legger bort sjekkheftet på bakgrunn av 4-0 seieren. Her kunne Oilers fint tapt. De rotet noe så inn i H******* i egen sone.

Gervais og Bitner bør byttes ut.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Bittner virker å være ferdig. Vraket i dagens kamp, og Higson mer enn antyder at han er på vei bort i TV.intervjuet før kampen på Jordal.

Jeg regner med at det ikke blir store protester på dette. Jeg har sett glimt fra både Beck og Gervais. Bittner derimot er jo helt fraværende.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Tar tilbake det jeg sa om Gervais, men Bittner dessverre virker som du sier ferdig. Ikke kjekt slike ting men importene må levere.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bittner ferdig. Reiser til DEL


CliffC

Legg inn av CliffC »

Her er det spillere i Oilers som kjemper om å være best og konkurrerer om å komme seg ut til bedre ligaer og bedre kontrakter. Så blir det Bittner som stikker til DEL mens resten blir igjen og spiller i Gruner- Sjerne- og Manglerudhallen.

Dette kan umulig være bra for moralen i spillergruppa.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Spørsmålet er om det blir en eller to importer som hentes nå som Bittner er borte. Breicak virker forsåvidt stødig, og ser ut til å holde nivået greit defensivt. Ankepunktet er at han virker å være en kjeks, og er veldig skadeutsatt. Han hadde vel bare to måneders kontrakt, som vel må løpe ut snart.

Alternativet er om det finnes noen gode backer blant nordmenn som er mulig å hente? I såfall kunne to forwards være en mulighet.

Forøvrig synes jeg ikke dagens kamp mot Frisk var dårlig. Det er bare denne effektiviteten som svikter litt for mange ganger, og flere av de offensive spillerne produserer for lite. Dette gjelder spillere med utenlandsk såvel som norsk pass.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: lør nov 26, 2022 10:24 pm Spørsmålet er om det blir en eller to importer som hentes nå som Bittner er borte. Breicak virker forsåvidt stødig, og ser ut til å holde nivået greit defensivt. Ankepunktet er at han virker å være en kjeks, og er veldig skadeutsatt. Han hadde vel bare to måneders kontrakt, som vel må løpe ut snart.

Alternativet er om det finnes noen gode backer blant nordmenn som er mulig å hente? I såfall kunne to forwards være en mulighet.

Forøvrig synes jeg ikke dagens kamp mot Frisk var dårlig. Det er bare denne effektiviteten som svikter litt for mange ganger, og flere av de offensive spillerne produserer for lite. Dette gjelder spillere med utenlandsk såvel som norsk pass.
Jeg synes Oilers bør hente Bryhnisveen tilbake fra lån og hente 2 nye offensive utlendinger

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

God ide med Bryhnisveen, mener egentlig at Beck og Gervais og kan byttes ut. Gervais trodde jeg var på gang etter vif kampen, men falt helt igjennom mot de gode backene til FA i går.

Beck vil men får det ikke til.

Number4

Legg inn av Number4 »

Oilers fremsto som litt pudding mot et godt Frisk-lag i kveld.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Madlaveien skrev: søn nov 27, 2022 2:41 am God ide med Bryhnisveen, mener egentlig at Beck og Gervais og kan byttes ut. Gervais trodde jeg var på gang etter vif kampen, men falt helt igjennom mot de gode backene til FA i går.
Jeg registrerer at du endrer mening fra kamp til kamp.

Forøvrig er det ikke bare bare å bytte ut alt, basert på det som har kommet inn sent de senere årene. Hoefl, Hanson, Imbeault og noen til. Suksesser har det også vært (Bina og Cornet), men så er jo spørsmålet hvor sannsynlig det er at Higson lykkes med å hente tre-fire nye spillere som kan produsere nå når det nærmer seg jul?

Jeg tenker det tryggeste og beste er å fortsette med Gervais og Beck ut sesongen. Jeg er ikke overbevist om at de holder, men heller ikke overbevist om at de ikke kan komme sterkt. Det finnes eksempler på spillere som mange ønsket å avskilte underveis, men som viste at det bodde noe i dem da det virkelig gjaldt. Kissel og forsåvidt Whitney var slike eksempler.

Når det gjelder Bryhnisveen antar jeg at han hadde vært tilbake for lengst om det hadde vært aktuelt. Jeg skjønner i det hele tatt ikke hvorfor de ga slipp på ham i første omgang. Med en utlending hadde de bare sju A-backer, samt to unge som ennå ikke holder nivået. Hvorfor de da ga bort en i den situasjonen skjønner jeg lite av.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Du er bastant når det kommer til mine meninger ser jeg...

Skriver bare det jeg ser, og prøver å bidra her inne. Tråden er ikke akkurat i fyr og flamme med tanke på deltakelse.

Grunnen til at Bryhn ble sendt vekk er at Higson junior skal få plass på laget. Enkelt og greit.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»