Stavanger Oilers

Svar
Madlaveien

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av Madlaveien »

CliffC skrev: tir des 13, 2022 6:23 pm
Madlaveien skrev: søn des 11, 2022 9:01 pm Aarthun og Hurrød på back det holder ikke. Kan vi håpe på 2 import backer inn?
Vi har bare en plass på kvota. Selvsagt kan man kjøpe inn en drøss med importer og plassere på tribunen, men særlig gunstig er det ikke, verken for klubbøkonomien eller den spilleren som blir plassert på tribunen.

Alternativt kunne man gi en forward reisepass. Dette vil dog være en komplisert prosess på flere områder, blant annet at laget blir en dimensjon fattigere i denne lagdelen. Du vil kanskje si at det ikke gjør noe om f.eks Gervais forsvinner. Til dette er det bare å si at juryen her fortsatt er på gangen.

Jeg synes forøvrig at Aartun har vist positive takter de siste kampene, men ser selvsagt at han ikke er ferdig produkt.
Lurer litt på om det stemmer det jeg hørte nede i hallen forleden: at om Oilers ønsket kunne de betalt mye høyere lønn og dermed stillt nærmest i egen klasse i Fjordkraftligaen. Men de holder igjen for å holde ikke ødelegge ligaen.

Spekulasjoner selvsagt og jeg har mine tvil selv.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: tir des 13, 2022 7:04 pm
CliffC skrev: tir des 13, 2022 6:23 pm
Madlaveien skrev: søn des 11, 2022 9:01 pm Aarthun og Hurrød på back det holder ikke. Kan vi håpe på 2 import backer inn?
Vi har bare en plass på kvota. Selvsagt kan man kjøpe inn en drøss med importer og plassere på tribunen, men særlig gunstig er det ikke, verken for klubbøkonomien eller den spilleren som blir plassert på tribunen.

Alternativt kunne man gi en forward reisepass. Dette vil dog være en komplisert prosess på flere områder, blant annet at laget blir en dimensjon fattigere i denne lagdelen. Du vil kanskje si at det ikke gjør noe om f.eks Gervais forsvinner. Til dette er det bare å si at juryen her fortsatt er på gangen.

Jeg synes forøvrig at Aartun har vist positive takter de siste kampene, men ser selvsagt at han ikke er ferdig produkt.
Lurer litt på om det stemmer det jeg hørte nede i hallen forleden: at om Oilers ønsket kunne de betalt mye høyere lønn og dermed stillt nærmest i egen klasse i Fjordkraftligaen. Men de holder igjen for å holde ikke ødelegge ligaen.

Spekulasjoner selvsagt og jeg har mine tvil selv.
De kan nok gi mer i lønn. Flere klubber som gir maks nå. Se på MS. Se på Lillehammer som sliter. Se på Vålerenga som sies å ha tidenes dyreste tropp i Norge. Dette er for å utfordre Oilers og de andre.

Oilers prøver å kjøre forsvarlig slik at klubben går rundt av seg selv. Ikke havner i milliongjeld og må ha hjelp av rike onkler.

Tore Christiansen ønsker en landsdekkende og spennende serie. Dermed sprenger de ikke banken men kjører forsvarlig

CliffC

Legg inn av CliffC »

Madlaveien skrev: tir des 13, 2022 7:04 pm Lurer litt på om det stemmer det jeg hørte nede i hallen forleden: at om Oilers ønsket kunne de betalt mye høyere lønn og dermed stillt nærmest i egen klasse i Fjordkraftligaen. Men de holder igjen for å holde ikke ødelegge ligaen.
Gikk de ikke med flere millioner i underskudd siste år? Hvilke penger skulle de evt. bruke?

Forøvrig har også andre klubber nye haller med inntektspotensiale (kommunale i motsetning til Oilers). Andre klubber har også et omtrent like stort publikumspotensiale, og i likhet med Oilers har de også rike personer i ryggen.

Konklusjonen er at jeg ikke ser noe som tyder på at Oilers kan gjøre som de vil, og ei heller har de forsåvidt gjort det heller. Spillerrekrutteringene siden gullalderen startet har ikke vært særlig over de mange andre klubber i Norge har hatt.

Strider

Legg inn av Strider »

TAdams6 skrev: tir des 13, 2022 8:03 pm
Madlaveien skrev: tir des 13, 2022 7:04 pm
CliffC skrev: tir des 13, 2022 6:23 pm

Vi har bare en plass på kvota. Selvsagt kan man kjøpe inn en drøss med importer og plassere på tribunen, men særlig gunstig er det ikke, verken for klubbøkonomien eller den spilleren som blir plassert på tribunen.

Alternativt kunne man gi en forward reisepass. Dette vil dog være en komplisert prosess på flere områder, blant annet at laget blir en dimensjon fattigere i denne lagdelen. Du vil kanskje si at det ikke gjør noe om f.eks Gervais forsvinner. Til dette er det bare å si at juryen her fortsatt er på gangen.

Jeg synes forøvrig at Aartun har vist positive takter de siste kampene, men ser selvsagt at han ikke er ferdig produkt.
Lurer litt på om det stemmer det jeg hørte nede i hallen forleden: at om Oilers ønsket kunne de betalt mye høyere lønn og dermed stillt nærmest i egen klasse i Fjordkraftligaen. Men de holder igjen for å holde ikke ødelegge ligaen.

Spekulasjoner selvsagt og jeg har mine tvil selv.
De kan nok gi mer i lønn. Flere klubber som gir maks nå. Se på MS. Se på Lillehammer som sliter. Se på Vålerenga som sies å ha tidenes dyreste tropp i Norge. Dette er for å utfordre Oilers og de andre.

Oilers prøver å kjøre forsvarlig slik at klubben går rundt av seg selv. Ikke havner i milliongjeld og må ha hjelp av rike onkler.

Tore Christiansen ønsker en landsdekkende og spennende serie. Dermed sprenger de ikke banken men kjører forsvarlig
Hvor mange er det som egentlig får lønn av Oilers utenom de som faktisk er spillere?
Virker som det er mange som har kontorjobber i Oilers ifølge de feedene de viser på Instagram.
Ellers rart å se at Holm ikke har 600 000 i lønn en gang da han som regel er mer enn halve laget i en kamp pga keeper.
Henriksen fikk vel under 400 000 tror jeg.
Rart hvis enkelte spillere tjener så lite hvis man har mange som sitter på et kontor og har mer i lønn.

Litt spesielt at enkelte i administrasjonen har gode lønninger mens enkelte spillere knapt har lønn.
Tar administrasjon en for stor del av kaka for å holde spillerlønninngene nede?

CliffC

Legg inn av CliffC »

TylerDurdenNorway skrev: tir des 13, 2022 8:55 pm
Hvor mange er det som egentlig får lønn av Oilers utenom de som faktisk er spillere?
Virker som det er mange som har kontorjobber i Oilers ifølge de feedene de viser på Instagram.
Ellers rart å se at Holm ikke har 600 000 i lønn en gang da han som regel er mer enn halve laget i en kamp pga keeper.
Henriksen fikk vel under 400 000 tror jeg.
Rart hvis enkelte spillere tjener så lite hvis man har mange som sitter på et kontor og har mer i lønn.

Litt spesielt at enkelte i administrasjonen har gode lønninger mens enkelte spillere knapt har lønn.
Tar administrasjon en for stor del av kaka for å holde spillerlønninngene nede?
1) Hva vet du om eksempelvis Holms lønn? Skattelistene? I såfall forteller ikke disse det hele bildet.
2) Holm og Henriksen har fått et tilbud som de har akseptert. Mener du at klubben skal tilby mer likevel?
3) De som sitter på et kontor har funksjoner. Hvilke funksjoner mener du at bør kuttes? Hva baserer du på at disse ikke har nok oppgaver å fylle arbeidsdagen?
4) Det er ikke administrasjonen som setter føringer for spillerlønninger og lønninger og stillingshjemler til administrasjonen. Det er styret. Følgelig er det ikke administrasjonen som har bestemt seg for å forsyne seg av mest mulig av kaka, men noe styret har bestemt.

Strider

Legg inn av Strider »

CliffC skrev: tir des 13, 2022 9:18 pm
TylerDurdenNorway skrev: tir des 13, 2022 8:55 pm
Hvor mange er det som egentlig får lønn av Oilers utenom de som faktisk er spillere?
Virker som det er mange som har kontorjobber i Oilers ifølge de feedene de viser på Instagram.
Ellers rart å se at Holm ikke har 600 000 i lønn en gang da han som regel er mer enn halve laget i en kamp pga keeper.
Henriksen fikk vel under 400 000 tror jeg.
Rart hvis enkelte spillere tjener så lite hvis man har mange som sitter på et kontor og har mer i lønn.

Litt spesielt at enkelte i administrasjonen har gode lønninger mens enkelte spillere knapt har lønn.
Tar administrasjon en for stor del av kaka for å holde spillerlønninngene nede?
1) Hva vet du om eksempelvis Holms lønn? Skattelistene? I såfall forteller ikke disse det hele bildet.
2) Holm og Henriksen har fått et tilbud som de har akseptert. Mener du at klubben skal tilby mer likevel?
3) De som sitter på et kontor har funksjoner. Hvilke funksjoner mener du at bør kuttes? Hva baserer du på at disse ikke har nok oppgaver å fylle arbeidsdagen?
4) Det er ikke administrasjonen som setter føringer for spillerlønninger og lønninger og stillingshjemler til administrasjonen. Det er styret. Følgelig er det ikke administrasjonen som har bestemt seg for å forsyne seg av mest mulig av kaka, men noe styret har bestemt.
Hvis Henriksen knapt har lønn til å leve av og det sitter masse kontorfolk med betydelig bedre lønn så synes jeg ikke det er bra.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TylerDurdenNorway skrev: tir des 13, 2022 9:27 pm Hvis Henriksen knapt har lønn til å leve av og det sitter masse kontorfolk med betydelig bedre lønn så synes jeg ikke det er bra.
Ok, siden du forteller at det Henriksen knapt har lønn som det går an å leve av, så MÅ det nok stemme, ja. Han ser jo rimelig underernært ut, og bor sikkert på gata også.

Når det gjelder disse kontorfolkene så kan man sikkert klare seg uten disse også. Hva skal man eksempelvis med markedsfolk som skaffer inntekter fra næringslivet? Hva skal man med folk som administrerer kontrakter og sørger for at klubben ikke får minuspoeng? Hva med alle andre oppgaver? -Tror du at disse gjøres av seg selv?

Det er helt greit å mene at administrasjonen bør slankes, men denne argumentasjonen blir bare dum.

Strider

Legg inn av Strider »

CliffC skrev: tir des 13, 2022 9:40 pm
TylerDurdenNorway skrev: tir des 13, 2022 9:27 pm Hvis Henriksen knapt har lønn til å leve av og det sitter masse kontorfolk med betydelig bedre lønn så synes jeg ikke det er bra.
Ok, siden du forteller at det Henriksen knapt har lønn som det går an å leve av, så MÅ det nok stemme, ja. Han ser jo rimelig underernært ut, og bor sikkert på gata også.

Når det gjelder disse kontorfolkene så kan man sikkert klare seg uten disse også. Hva skal man eksempelvis med markedsfolk som skaffer inntekter fra næringslivet? Hva skal man med folk som administrerer kontrakter og sørger for at klubben ikke får minuspoeng? Hva med alle andre oppgaver? -Tror du at disse gjøres av seg selv?

Det er helt greit å mene at administrasjonen bør slankes, men denne argumentasjonen blir bare dum.
Husker for en del år siden da det var bedre tider enn nå. Fullt hus hver kamp og fullt i baren osv.
Selv da hadde Røste Fossen 50% jobb på et lager et sted. Fikk bare 50% av lønnen av Oilers. Var et intervju av han i media.

Jeg tenkte den gangen at det er noe som ikke stemmer når Oilers tjener så mye penger og man kan ikke gi de 150-200 000 kr ekstra til Røste Fossen som gjør at han kunne vært fulltidsspiller.


En annen ting; jeg er ikke ekspert på dette men ang Viking FK, kan noen av de toppene stikke av med en viss sum av alle de spillersalgene man gjorde i år eller hvordan funker det? Kan de forhindre å kjøpe inn nye spillere for å ta mer av kaka selv?

Er jo alltid en fare for at en del som bestemmer i en klubb tar mer og mer lønn mens enkelte spillere får luselønn

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

TylerDurdenNorway skrev: ons des 14, 2022 4:02 am
CliffC skrev: tir des 13, 2022 9:40 pm
TylerDurdenNorway skrev: tir des 13, 2022 9:27 pm Hvis Henriksen knapt har lønn til å leve av og det sitter masse kontorfolk med betydelig bedre lønn så synes jeg ikke det er bra.
Ok, siden du forteller at det Henriksen knapt har lønn som det går an å leve av, så MÅ det nok stemme, ja. Han ser jo rimelig underernært ut, og bor sikkert på gata også.

Når det gjelder disse kontorfolkene så kan man sikkert klare seg uten disse også. Hva skal man eksempelvis med markedsfolk som skaffer inntekter fra næringslivet? Hva skal man med folk som administrerer kontrakter og sørger for at klubben ikke får minuspoeng? Hva med alle andre oppgaver? -Tror du at disse gjøres av seg selv?

Det er helt greit å mene at administrasjonen bør slankes, men denne argumentasjonen blir bare dum.
Husker for en del år siden da det var bedre tider enn nå. Fullt hus hver kamp og fullt i baren osv.
Selv da hadde Røste Fossen 50% jobb på et lager et sted. Fikk bare 50% av lønnen av Oilers. Var et intervju av han i media.

Jeg tenkte den gangen at det er noe som ikke stemmer når Oilers tjener så mye penger og man kan ikke gi de 150-200 000 kr ekstra til Røste Fossen som gjør at han kunne vært fulltidsspiller.


En annen ting; jeg er ikke ekspert på dette men ang Viking FK, kan noen av de toppene stikke av med en viss sum av alle de spillersalgene man gjorde i år eller hvordan funker det? Kan de forhindre å kjøpe inn nye spillere for å ta mer av kaka selv?

Er jo alltid en fare for at en del som bestemmer i en klubb tar mer og mer lønn mens enkelte spillere får luselønn
Det var vanlig å ha slike kontrakter før. Kristola som hentet mange finner ga vel alle arbeid i egen bedrift der de tjente det meste av lønna for å spille i Oilers. Tror det ennå er endel som har slike kontrakter på østlandet. Ikke alle klubber som er 100% profesjonelle på den måten. En måte å finansiere sportslig satsing på.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg har ikke oversikt over hvem som er hockeyspiller på heltid og hvem som gjør noe på siden av, men jeg vil tro at flere Oilers-spillere har enten studier eller del eller heltidsjobb i tillegg. Jeg skjønner ihvertfall ikke hvorfor de ikke skal ha dette, og spesielt ikke hvorfor klubber skal gå for den helprofesjonelle modellen om det ikke er økonomisk grunnlag for å gjøre dette. Det finnes mange typer menneskerettighetsbrudd, men det å måtte jobbe i tillegg til å spille hockey er ikke et slikt.

Strider

Legg inn av Strider »

TAdams6 skrev: ons des 14, 2022 6:48 pm
TylerDurdenNorway skrev: ons des 14, 2022 4:02 am
CliffC skrev: tir des 13, 2022 9:40 pm

Ok, siden du forteller at det Henriksen knapt har lønn som det går an å leve av, så MÅ det nok stemme, ja. Han ser jo rimelig underernært ut, og bor sikkert på gata også.

Når det gjelder disse kontorfolkene så kan man sikkert klare seg uten disse også. Hva skal man eksempelvis med markedsfolk som skaffer inntekter fra næringslivet? Hva skal man med folk som administrerer kontrakter og sørger for at klubben ikke får minuspoeng? Hva med alle andre oppgaver? -Tror du at disse gjøres av seg selv?

Det er helt greit å mene at administrasjonen bør slankes, men denne argumentasjonen blir bare dum.
Husker for en del år siden da det var bedre tider enn nå. Fullt hus hver kamp og fullt i baren osv.
Selv da hadde Røste Fossen 50% jobb på et lager et sted. Fikk bare 50% av lønnen av Oilers. Var et intervju av han i media.

Jeg tenkte den gangen at det er noe som ikke stemmer når Oilers tjener så mye penger og man kan ikke gi de 150-200 000 kr ekstra til Røste Fossen som gjør at han kunne vært fulltidsspiller.


En annen ting; jeg er ikke ekspert på dette men ang Viking FK, kan noen av de toppene stikke av med en viss sum av alle de spillersalgene man gjorde i år eller hvordan funker det? Kan de forhindre å kjøpe inn nye spillere for å ta mer av kaka selv?

Er jo alltid en fare for at en del som bestemmer i en klubb tar mer og mer lønn mens enkelte spillere får luselønn
Det var vanlig å ha slike kontrakter før. Kristola som hentet mange finner ga vel alle arbeid i egen bedrift der de tjente det meste av lønna for å spille i Oilers. Tror det ennå er endel som har slike kontrakter på østlandet. Ikke alle klubber som er 100% profesjonelle på den måten. En måte å finansiere sportslig satsing på.
Det er vel kun Oilers som har vært helprofesjonelle de siste par årene.
Men etter at den artikkelen om lønninger i eliteserien ble publisert noen uker siden kan man vel også si at VIF Frisk Storhamar og kanskje Sparta også er hel profesjonelle. De har omtrent 15 mill kr i lønninger som bør kunne gi alle nok penger å være fulltidspillere.

Ja, husker i gamle dager da de finske spillerne jobbet litt hos Kristola. Husker også en Jul finnene solgte ved, de kunne levere ved til deg hjemme.

Lønninger 2022:

https://www.tv2.no/sport/ishockey/se-de ... /15218755/

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TylerDurdenNorway skrev: ons des 14, 2022 8:15 pm
TAdams6 skrev: ons des 14, 2022 6:48 pm
TylerDurdenNorway skrev: ons des 14, 2022 4:02 am
Husker for en del år siden da det var bedre tider enn nå. Fullt hus hver kamp og fullt i baren osv.
Selv da hadde Røste Fossen 50% jobb på et lager et sted. Fikk bare 50% av lønnen av Oilers. Var et intervju av han i media.

Jeg tenkte den gangen at det er noe som ikke stemmer når Oilers tjener så mye penger og man kan ikke gi de 150-200 000 kr ekstra til Røste Fossen som gjør at han kunne vært fulltidsspiller.


En annen ting; jeg er ikke ekspert på dette men ang Viking FK, kan noen av de toppene stikke av med en viss sum av alle de spillersalgene man gjorde i år eller hvordan funker det? Kan de forhindre å kjøpe inn nye spillere for å ta mer av kaka selv?

Er jo alltid en fare for at en del som bestemmer i en klubb tar mer og mer lønn mens enkelte spillere får luselønn
Det var vanlig å ha slike kontrakter før. Kristola som hentet mange finner ga vel alle arbeid i egen bedrift der de tjente det meste av lønna for å spille i Oilers. Tror det ennå er endel som har slike kontrakter på østlandet. Ikke alle klubber som er 100% profesjonelle på den måten. En måte å finansiere sportslig satsing på.
Det er vel kun Oilers som har vært helprofesjonelle de siste par årene.
Men etter at den artikkelen om lønninger i eliteserien ble publisert noen uker kan man vel også si at VIF Frisk og Sparta også er hel profesjonelle. De har omtrent 15 mill kr i lønninger som bør kunne gi alle nok penger å være fulltidspillere.

Ja husker i gamle dager da de finske spillerne jobbet litt hos Kristola. Husker også en Jul finnene solgte ved, de kunne levere ved til deg hjemme.

https://www.tv2.no/sport/ishockey/se-de ... /15218755/
Stavanger, Storhamar, Frisk og Vif er de lagene som er helprofesjonelle nå og trener tidlig på dagen, Sparta trener kl 15 tror jeg slik at enkelte skal kunne jobbe litt før trening. De tallene som kommer frem i den artikkelen er nok litt lavere enn det mange klubber egentlig bruker på spillerne, tror ikke bolig og bil til importer er med på alle lagene der. Hvis en import feks har 4-500k i året med fri bolig og bil lever de komfortabelt. Det er og store forskjeller innad i lagene, de unge spillerne som hentes opp og har lite erfaring er stort sett på billige kontrakter mens de etablerte stort sett har en lønn de kan leve av i de nevnte klubbene. Stavanger har ledet an i denne veien og ble helprofesjonell lenge før de andre lagene. Men nå har heldigvis Frisk, Storhamar og Vif tatt det steget, så får vi håpe Sparta og Stjernen kan ta det steget snart. Resten ser det mørkt ut hos.

Strider

Legg inn av Strider »

Smurfejonny skrev: ons des 14, 2022 8:27 pm
TylerDurdenNorway skrev: ons des 14, 2022 8:15 pm
TAdams6 skrev: ons des 14, 2022 6:48 pm
Det var vanlig å ha slike kontrakter før. Kristola som hentet mange finner ga vel alle arbeid i egen bedrift der de tjente det meste av lønna for å spille i Oilers. Tror det ennå er endel som har slike kontrakter på østlandet. Ikke alle klubber som er 100% profesjonelle på den måten. En måte å finansiere sportslig satsing på.
Det er vel kun Oilers som har vært helprofesjonelle de siste par årene.
Men etter at den artikkelen om lønninger i eliteserien ble publisert noen uker kan man vel også si at VIF Frisk og Sparta også er hel profesjonelle. De har omtrent 15 mill kr i lønninger som bør kunne gi alle nok penger å være fulltidspillere.

Ja husker i gamle dager da de finske spillerne jobbet litt hos Kristola. Husker også en Jul finnene solgte ved, de kunne levere ved til deg hjemme.

https://www.tv2.no/sport/ishockey/se-de ... /15218755/
Stavanger, Storhamar, Frisk og Vif er de lagene som er helprofesjonelle nå og trener tidlig på dagen, Sparta trener kl 15 tror jeg slik at enkelte skal kunne jobbe litt før trening. De tallene som kommer frem i den artikkelen er nok litt lavere enn det mange klubber egentlig bruker på spillerne, tror ikke bolig og bil til importer er med på alle lagene der. Hvis en import feks har 4-500k i året med fri bolig og bil lever de komfortabelt. Det er og store forskjeller innad i lagene, de unge spillerne som hentes opp og har lite erfaring er stort sett på billige kontrakter mens de etablerte stort sett har en lønn de kan leve av i de nevnte klubbene. Stavanger har ledet an i denne veien og ble helprofesjonell lenge før de andre lagene. Men nå har heldigvis Frisk, Storhamar og Vif tatt det steget, så får vi håpe Sparta og Stjernen kan ta det steget snart. Resten ser det mørkt ut hos.
Rart hvis Sparta ikke trener før 15.00.
Det beste er vel å få en god morgenøkt og så kan de som må jobbe gå der og evt fulltidspillerne hvile og så ta en økt nr 2 på ettermiddagen.

Husker Patrick Thoresen sa i media at han krevde at man hadde økter tidlig på dagen for at han skulle signere med Storhamar.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TylerDurdenNorway skrev: ons des 14, 2022 8:33 pm
Smurfejonny skrev: ons des 14, 2022 8:27 pm
TylerDurdenNorway skrev: ons des 14, 2022 8:15 pm
Det er vel kun Oilers som har vært helprofesjonelle de siste par årene.
Men etter at den artikkelen om lønninger i eliteserien ble publisert noen uker kan man vel også si at VIF Frisk og Sparta også er hel profesjonelle. De har omtrent 15 mill kr i lønninger som bør kunne gi alle nok penger å være fulltidspillere.

Ja husker i gamle dager da de finske spillerne jobbet litt hos Kristola. Husker også en Jul finnene solgte ved, de kunne levere ved til deg hjemme.

https://www.tv2.no/sport/ishockey/se-de ... /15218755/
Stavanger, Storhamar, Frisk og Vif er de lagene som er helprofesjonelle nå og trener tidlig på dagen, Sparta trener kl 15 tror jeg slik at enkelte skal kunne jobbe litt før trening. De tallene som kommer frem i den artikkelen er nok litt lavere enn det mange klubber egentlig bruker på spillerne, tror ikke bolig og bil til importer er med på alle lagene der. Hvis en import feks har 4-500k i året med fri bolig og bil lever de komfortabelt. Det er og store forskjeller innad i lagene, de unge spillerne som hentes opp og har lite erfaring er stort sett på billige kontrakter mens de etablerte stort sett har en lønn de kan leve av i de nevnte klubbene. Stavanger har ledet an i denne veien og ble helprofesjonell lenge før de andre lagene. Men nå har heldigvis Frisk, Storhamar og Vif tatt det steget, så får vi håpe Sparta og Stjernen kan ta det steget snart. Resten ser det mørkt ut hos.
Rart hvis Sparta ikke trener før 15.00.
Det beste er vel å få en god morgenøkt og så kan de som må jobbe gå der og evt fulltidspillerne hvile og så ta en økt nr 2 på ettermiddagen.

Husker Patrick Thoresen sa i media at han krevde at man hadde økter tidlig på dagen for at han skulle signere med Storhamar.
Jeg mener det var i puckpodden at Sjur sa at de trente kl 15, det er en episode som er verd å lytte til selv om en ikke holder med Storhamar. Det kom mye bra fra Sjur i den episoden om hva han mener bør skje i norsk hockey fremover.
Patrick hadde det som krav ja, han skulle ha det optimalt hvis han skulle komme tilbake.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Norge tapte 3-4 mot Latvia. Men Berg-Paulsen scoret for Norge.
Han er blitt 23 år gammel. Alltid hatt innsatsen. Men i år har det skjedd noe positivt. Han produserer mer og står enda mer fram. Fått være med landslaget og utrolig kjekt og sikkert motiverende for han å scorer for Norge.

Mange som forventer at unge spillere skal slå til med engang. Har de ikke fått gjennombruddet når de er 21-22 år så er de ferdige, mener mange. Men i AHL/NHL er det vanlig at spillere tar store steg akkurat i 22-23 års alderen. Berg-Paulsen er der nå. Håper framgangen fortsetter.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: fre des 16, 2022 9:05 pm Norge tapte 3-4 mot Latvia. Men Berg-Paulsen scoret for Norge.
Han er blitt 23 år gammel. Alltid hatt innsatsen. Men i år har det skjedd noe positivt. Han produserer mer og står enda mer fram. Fått være med landslaget og utrolig kjekt og sikkert motiverende for han å scorer for Norge.

Mange som forventer at unge spillere skal slå til med engang. Har de ikke fått gjennombruddet når de er 21-22 år så er de ferdige, mener mange. Men i AHL/NHL er det vanlig at spillere tar store steg akkurat i 22-23 års alderen. Berg-Paulsen er der nå. Håper framgangen fortsetter.
Skulle jeg valgt en spiller fra Stavanger til Storhamar tror jeg at jeg hadde valgt Paulsen, jeg mener han er undervurdert i ligaen. En god spiller som er utrolig kjip å spille mot.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: fre des 16, 2022 9:05 pm Mange som forventer at unge spillere skal slå til med engang. Har de ikke fått gjennombruddet når de er 21-22 år så er de ferdige, mener mange. Men i AHL/NHL er det vanlig at spillere tar store steg akkurat i 22-23 års alderen. Berg-Paulsen er der nå. Håper framgangen fortsetter.
Jeg klarer ikke helt å se at det du her skriver har vært noen gjennomgangsmelodi for Paulsen, som tross alt alltid har hatt en viss status og alltid har vært ansett å ha et betydelig talent. Ingen har vel heller aldri beskyldt ham for å ha stagnert, all den tid det er en spiller som hele tiden har tatt steg. For egen del så har jeg hele tiden vurdert at han er en spiller som i mange år framover har kapasitet til å bli en bærebjelke for Oilers, men har vært litt tvilende til at han har vært stort nok talent til å gjøre stor karriere i utlandet. Han har således overrasket meg positivt i år, men troen på ham var tross alt ganske høy likevel.

Poenget er nettopp å ta steg, og gjør man dette er selvsagt ikke 23 år en høy alder. Spørsmålet er mer hvorvidt man kan tro at en spiller som viste lovende takter fram til vedkommende var 21, for så å stagnere fram til vedkommende er 23, plutselig skal vise at vedkommende har nivået likevel? Det kan hende vedkommende trenger en miljøforandring og at han da blomstrer opp, men en skal forvente at en 23-åring er bedre enn vedkommende var i en alder av 21.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: lør des 17, 2022 1:25 am
TAdams6 skrev: fre des 16, 2022 9:05 pm Mange som forventer at unge spillere skal slå til med engang. Har de ikke fått gjennombruddet når de er 21-22 år så er de ferdige, mener mange. Men i AHL/NHL er det vanlig at spillere tar store steg akkurat i 22-23 års alderen. Berg-Paulsen er der nå. Håper framgangen fortsetter.
Jeg klarer ikke helt å se at det du her skriver har vært noen gjennomgangsmelodi for Paulsen, som tross alt alltid har hatt en viss status og alltid har vært ansett å ha et betydelig talent. Ingen har vel heller aldri beskyldt ham for å ha stagnert, all den tid det er en spiller som hele tiden har tatt steg. For egen del så har jeg hele tiden vurdert at han er en spiller som i mange år framover har kapasitet til å bli en bærebjelke for Oilers, men har vært litt tvilende til at han har vært stort nok talent til å gjøre stor karriere i utlandet. Han har således overrasket meg positivt i år, men troen på ham var tross alt ganske høy likevel.

Poenget er nettopp å ta steg, og gjør man dette er selvsagt ikke 23 år en høy alder. Spørsmålet er mer hvorvidt man kan tro at en spiller som viste lovende takter fram til vedkommende var 21, for så å stagnere fram til vedkommende er 23, plutselig skal vise at vedkommende har nivået likevel? Det kan hende vedkommende trenger en miljøforandring og at han da blomstrer opp, men en skal forvente at en 23-åring er bedre enn vedkommende var i en alder av 21.
For meg har Berg-Paulsen alltid vært en 3.rekke spiller eller 4.rekka. Mye energi. Ekstremt tøff i duellen selv når han var ung. Men jobben med puck har ikke vært strålende. Han har brukt kroppen som sin største egenskap. ikke noe galt i det. Men det har gjort at jeg ikke har hatt den store troen på at han skulle bli landslagsspiller. En god spiller for Oilers i mange år, ja. Men ikke der han er nå.

Han har 0, 3, 7, 6 og 13 poeng i sesongene før i år. 13 poeng på litt over 40 kamper ifjor. Har 17 på 25 i år. Har tatt store steg og blitt en helt annen spiller i mine øyne.

Selvfølgelig skal man være bedre i en alder av 23 enn 21. Mange som har mye teknikk i ung alder som blir sett på som store talenter. De får litt innhopp og scorer litt. Men så forsvinner de. For de har ikke fysikken som trengs. Berg-Paulsen tok det i motsatt rekkefølge. Fysikken først.

I NHL/AHL blir mange av de største talentene sendt til AHL for å lære "voksen" hockey. De får også egne treningsprogram for å enten bli sterkere eller raskere når de blir draftet. Dermed kommer stegene gradvis. Vet ikke om vi er flinke nok i Norge til å coache unge spillere på den måten. Fysikken må på plass uansett hvor teknisk man er. Danmark er mye flinkere å få fram talenter og gode spillere enn Norge. Jeg tror man legger for mye av ansvaret på den unge spilleren istedet for å gi skikkelig program og oppfølging. Muligens jeg tar feil her. Men alt for få tar steget synes jeg. Mye av problemet er selvfølgelig å gi de skikkelig kamparena i Stavanger når man ikke er god nok for Oilers akkurat nå.

Uansett utrolig kjekt med Berg-Paulsen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: fre des 16, 2022 10:50 pm
TAdams6 skrev: fre des 16, 2022 9:05 pm Norge tapte 3-4 mot Latvia. Men Berg-Paulsen scoret for Norge.
Han er blitt 23 år gammel. Alltid hatt innsatsen. Men i år har det skjedd noe positivt. Han produserer mer og står enda mer fram. Fått være med landslaget og utrolig kjekt og sikkert motiverende for han å scorer for Norge.

Mange som forventer at unge spillere skal slå til med engang. Har de ikke fått gjennombruddet når de er 21-22 år så er de ferdige, mener mange. Men i AHL/NHL er det vanlig at spillere tar store steg akkurat i 22-23 års alderen. Berg-Paulsen er der nå. Håper framgangen fortsetter.
Skulle jeg valgt en spiller fra Stavanger til Storhamar tror jeg at jeg hadde valgt Paulsen, jeg mener han er undervurdert i ligaen. En god spiller som er utrolig kjip å spille mot.
Av de norske så er nok han den mest spennende akkurat nå ja, sammen med Strandborg.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Lillehammer er hardt ute å kjøre rent økonomisk, og har etter ryktene fristilt noen spillere. Hvem som er fristilt vet jeg ikke, men rimelig å anta at det er de som tjener mest.

For å se det med gribbenes øyne, er det spillere fra Lillehammer som kunne vært interessant å hente for Oilers? Vi har definitivt for få backer. Hva med Rønningen eller Meyer? Er Marthinsen et alternativ?

Sistnevnte vil nok koste en del, om han i det hele tatt er interessert i å flytte så langt på dette stadiet av karrieren.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Ser for meg at Oilers kan gå for Rønningen, en solid back. Så bruker de siste importplass på en løper, vi er fremdeles for ineffektive.

Marthinsen havner i Storhamar eller vif. Går han til Storhamar er det bare å dele ut gullet til dem allerede.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: fre des 30, 2022 4:02 pm Lillehammer er hardt ute å kjøre rent økonomisk, og har etter ryktene fristilt noen spillere. Hvem som er fristilt vet jeg ikke, men rimelig å anta at det er de som tjener mest.

For å se det med gribbenes øyne, er det spillere fra Lillehammer som kunne vært interessant å hente for Oilers? Vi har definitivt for få backer. Hva med Rønningen eller Meyer? Er Marthinsen et alternativ?

Sistnevnte vil nok koste en del, om han i det hele tatt er interessert i å flytte så langt på dette stadiet av karrieren.
Håper de henter norsk spiller.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Madlaveien skrev: fre des 30, 2022 4:28 pm Ser for meg at Oilers kan gå for Rønningen, en solid back. Så bruker de siste importplass på en løper, vi er fremdeles for ineffektive.

Marthinsen havner i Storhamar eller vif. Går han til Storhamar er det bare å dele ut gullet til dem allerede.
Det ryktes at Vif er de som har vist mest interesse for han så langt, kan bli vondt å møte de med han og Didrik på laget. Men blir veldig overrasket hvis ikke Storhamar gjør ett forsøk på han. Med tanke på familiesituasjonen til Martinsen vil jo Storhamar være det naturlige valget, selv om alle topp 6 lagene ønsker han.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Ja, Marthinsen går nok til Storhamar. De blir fryktelig tunge utover våren.

Men de satser alt på 1 kort da, Booth og kompani spiller ikke gratis. Jeg har hørt at om de ikke trekker fulle hus og bringer inn NM gull så er kassa tom neste sesong.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Sverre Rønningen og Martin Gran ryktes inn i Stavanger. Spesielt Rønningen tipper jeg er veldig aktuell da vi kun har 6 backer. Colton Beck i 4 rekka lukter det litt fyken på, da må vi ha en ny import forward inn.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Oilers har plass til en import til med Beck også.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Jeg tipper Martinsen havner i Vif, Gran i Stjernen og Rønningen hos dere.
Når det kommer til de nye importene på Hamar så sies det at de finansieres av eksterne og at klubben ikke har utgifter med de. Men det er mange lag som satser i år og hvis flere lag skal hente spillere fra Lillehammer så er det en fare for at det er noen klubber så kan gå på en smell ved å ryke tidlig i sluttspillet. Men hele saken med Lillehammer er bare trist, er for mange slike saker i hockeyen.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Dagens kamp var på mange måter glimrende. Solid opphenting på 0-2. Klar dominans i banespillet. Flere siddiser som produserer. Lefebvre fortsetter å produsere på back. Bordsson har åpnet kontoen.

Eneste minuset er at de importene som skulle produsert overhode ikke gjør dette. Det skulle blitt bedre og bedre, men blir bare verre og verre.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

CliffC skrev: fre des 30, 2022 7:26 pm Dagens kamp var på mange måter glimrende. Solid opphenting på 0-2. Klar dominans i banespillet. Flere siddiser som produserer. Lefebvre fortsetter å produsere på back. Bordsson har åpnet kontoen.

Eneste minuset er at de importene som skulle produsert overhode ikke gjør dette. Det skulle blitt bedre og bedre, men blir bare verre og verre.
Du tenker på Gervais og Beck, og jeg er enig. Gode spillere men ikke den kvaliteten som henter hjem NM gullet.

Vet Higson er nær en ny signering, men nå kan det bli flere mtp trøbbelet oppe i OL byen.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Har hanglet på backfronten hele sesongen, så nå er det på tide å fylle opp kvoten der. En smell på Lefevre så sliter vi kollosalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»