Stavanger Oilers

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: tir apr 25, 2023 6:31 pm
TAdams6 skrev: tir apr 25, 2023 6:21 pm
Madlaveien skrev: tir apr 25, 2023 5:51 pm Litt rart at de lot Søberg dra synes jeg.
Jeg og synes det. Ikke veldig god denne sesongen. Men allikevel en bra spiller
Skal vi tolke det som at avtaler allerede er blitt gjort med spillere med norsk pass? Derfor er det ikke lenger behov for Søberg...antagelig feil tanke av eg, men noe må det jo være.
Jeg tror Higson har en plan. Så ja, forventer spillere inn

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: tir apr 25, 2023 6:33 pm Nå begynner jeg å bli bekymret, Hurrød til Storhamar.
Han synes jeg ikke er det store tapet. Selvfølgelig tynt med norske nå. Men akkurat han var en av de Oilers burde oppjustere nivåmessig.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Når kommer Lars Christian Rødne hjem? Vært 4 sesonger i USA nå. Spilt 2 sesonger i NCAA. Universitetsligaen. 2000 modell som var en skikkelig sniper når han debuterte for Oilers som 18-åring

Bryhnisveen er klar
Så får vi håpe flere følger de neste dagene

CliffC

Legg inn av CliffC »

Madlaveien skrev: tir apr 25, 2023 6:33 pm Nå begynner jeg å bli bekymret, Hurrød til Storhamar.
Ingen grunn til å trekke på skuldrene av dette. Hurrød gjorde det svært bra som back, og jeg skulle gjerne sett ham med videre.

Jeg lurer i det hele tatt på hvordan siste treneransettelse vil påvirke klubbens attraktivitet på spillermarkedet. Jeg lurer også på om Todd VIRKELIG var så upopulær blant spillerne som spesielt Aftenbladet påsto. RA hadde en langt mer nyansert fremstilling av situasjonen. Det er nesten som en kan lure på om klubben har lett etter påskudd for å sette inn Gjøse istedet for ham.

Nå forsvant altså Hurrød og Berg Paulsen samme dag. Sistnevnte er selvsagt fullt forståelig, men spørsmålet er hvem disse spillerne som ikke ville fortsette under Todd var? Vil de spille under Gjøse?

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Virker på meg som de gjør plass til Thomas Higson og Nordthun, kanskje og Faret. Det holder ikke mål, de må satse høyere enn det.

De vil få se en aha opplevelse da, publikum kommer ikke få å se 5 plasser.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Madlaveien skrev: tir apr 25, 2023 8:10 pm Virker på meg som de gjør plass til Thomas Higson og Nordthun, kanskje og Faret. Det holder ikke mål, de må satse høyere enn det.

De vil få se en aha opplevelse da, publikum kommer ikke få å se 5 plasser.
Faret er selvsagt ikke aktuell videre, det er jeg sikker på. Derimot synes jeg ikke det er feil at man satser på Higson og Aartun, så lenge de ikke er topp 6. Om de har nivået inne så bør de få anledning til å utvikle seg. Har de ikke nivået så vil de forsvinne tidsnok ut likevel.

Jeg håper uansett at de har en plan med dette. Gulbrandsen var feil-ansettelse, men den ansettelsen skjønte jeg logikken bak da den skjedde. Logikken bak denne er jeg derimot ikke i stand til å skjønne, og ei heller akseptere premissene.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Har et inntrykk allerede at de snakker ned neste sesong, rebuild osv. Skeptisk.

De importene som hentes inn må være blinkskudd.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Målvakter: Holm & Partanen

Backer: Klavestad, Ullriksen, Bryhn, Østby, Aarthun, Higson

Forwards: Kissel, Dineen, TK, Strandborg, Karlsen, Tangen Henriksen.

Hoff, ryktes vekk til Storhamar.

Mulig jeg glemmer noen her, men dette ser tynt ut. Keeperne er jeg fornøyd med, Partanan kan godt få være nummer 2 en sesong til.

Backene der har vi nå 4 solide senior spillere, pluss Aarthun og Higson som ikke holder mål. Her regner jeg med det kommer minst 1 importspiller og tar en plass.

Forwards, der har vi akkurat nok til 2 rekker...så det må faktisk inn en hel rekke med norske spillere, suplert med 4-5 importer.

Litt av en kabal for Higson dette, og enormt mye som skal på plass før første CHL kamp.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hvor attraktive er Oilers?
For med ansettelsen av Gjøse dier Oilers indirekte ar de ikke går for gull neste sesong. «Han må få tid» føler jeg er stemningen.

Så mange norske ut. Den norske stammen synes jeg var for svak ifjor. De hentet ingen utenom Søberg for noen måneder. Nå er det enda skralere. Satsingen ifjor resulterte i byttå. Men nå har Higson en voldsom jobb foran seg.

Storhamar og Thoresen ryster opp. Har vi sjangs å stå imot?

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: ons apr 26, 2023 12:37 pm Hvor attraktive er Oilers?
For med ansettelsen av Gjøse dier Oilers indirekte ar de ikke går for gull neste sesong. «Han må få tid» føler jeg er stemningen.
Hvis dette er slik det er så mister jeg veldig mye tillitt til de som styrer (jeg har egentlig mistet litt allerede, da jeg synes de ansetter ny trener på fullstendig feil premisser). Poenget med å ansette en ny trener, uansett hvem det er, er at vedkommende er den beste for situasjonen. Hvis Todd kunne føre Oilers til gull, mens Gjøse ikke kunne dette, så er det horribelt å gå for Gjøse.

Nå avhenger det selvsagt av hvilket lag Gjøse får disponibelt kommende sesong, men har han et gullag, så skal kravet være gull. Klubben har vel (formelt sett) ikke gått fra å være resultatorientert til å bli en plass for arbeidstrening?

Jeg vil ellers tro at Storhamar med Thoresen har en stor fordel i forhold til å tiltrekke seg attraktive spillere. Der vet man hva han står for, noe man ikke vet med Gjøse. Om sistnevnte er omkvedet at "han er flink", men hva da med resultater? Han har jo null og niks å vise til.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Ser at så å si alle som kommenterer på Oilers Facebook side er strålende fornøyde med valget av trener.

Blir interessant å se om stemningen er like god når vi nærmer oss jula.

Vel, om 4 måneder drar CHL i gang, da får vi en god pekepinn på hvordan dette vil gå. Under tidligere deltakelser har vi spilt gode kamper og alltid prestert ekstremt bra i et par tre kamper.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Gjøse er vel en ok trener han, og jeg hadde ikke vært så skeptisk om ikke det forsvant ut så mange spillere som nå.

Hva er grunnen? Todd er jo borte så det kan ikke ha vært problemet.

Jeg har saumfart fjordkraftligaen, men jeg finner ikke norske spillere som er gode nok ift de som forsvinner.

Om Sjur Robert Nilsen stikker til Leksand kan muligens Sparta være litt i oppløsning, hva med å hente over Knold samt begge Salsten guttene?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lindstrøm fra Vålerenga til Frisk Asker. Da blir det ivertfall ikke han.

Dennis Sveum ny fysisk trener i Oilers. Kan fort være en bra løsning det når Haukali fikk nye utfordringer

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: ons apr 26, 2023 3:08 pm Gjøse er vel en ok trener han, og jeg hadde ikke vært så skeptisk om ikke det forsvant ut så mange spillere som nå.

Hva er grunnen? Todd er jo borte så det kan ikke ha vært problemet.

Jeg har saumfart fjordkraftligaen, men jeg finner ikke norske spillere som er gode nok ift de som forsvinner.

Om Sjur Robert Nilsen stikker til Leksand kan muligens Sparta være litt i oppløsning, hva med å hente over Knold samt begge Salsten guttene?
Det var egentlig forventet at flere skulle gi seg nå.
Den norske kjernen i laget var ikke sterk.
Det var overraskende at Rokseth, Berg-Paulsen og Søberg takket for seg av ulike grunner.

Ser flere er leie seg for at Hurrød ikke valgte Oilers. Jeg er ikke like lei meg. Jeg er mye mer lei meg for de 3 andre.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: ons apr 26, 2023 3:54 pm Ser flere er leie seg for at Hurrød ikke valgte Oilers. Jeg er ikke like lei meg. Jeg er mye mer lei meg for de 3 andre.
Jeg er nok en som ser det annerledes enn deg. At Berg Paulsen velger SHL når han har sjansen ligger i kortene, og det ville vært dumt å avslå dette. Jeg har heller aldri vært den største tilhengeren av Søberg. Han har fart, men hva ellers? Ihvertfall ikke effektivitet og sluttproduket, samt fysisk tilstedeværelse. Han er i tillegg skadeutsatt. At Rokseth etter 10 år velger å returnere til Østlandet må også respekteres.

Hurrød derimot har jeg hele tiden vært litt lunken til som løper, da jeg har vært i tvil om han har nivået inne til å spille i en toppklubb her. Som back synes jeg derimot han har blomstret, og det er synd både at han drar med en gang bruksanvisningen dukket opp, samt at han drar til den største konkurrenten.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: ons apr 26, 2023 4:01 pm
TAdams6 skrev: ons apr 26, 2023 3:54 pm Ser flere er leie seg for at Hurrød ikke valgte Oilers. Jeg er ikke like lei meg. Jeg er mye mer lei meg for de 3 andre.
Jeg er nok en som ser det annerledes enn deg. At Berg Paulsen velger SHL når han har sjansen ligger i kortene, og det ville vært dumt å avslå dette. Jeg har heller aldri vært den største tilhengeren av Søberg. Han har fart, men hva ellers? Ihvertfall ikke effektivitet og sluttproduket, samt fysisk tilstedeværelse. Han er i tillegg skadeutsatt. At Rokseth etter 10 år velger å returnere til Østlandet må også respekteres.

Hurrød derimot har jeg hele tiden vært litt lunken til som løper, da jeg har vært i tvil om han har nivået inne til å spille i en toppklubb her. Som back synes jeg derimot han har blomstret, og det er synd både at han drar med en gang bruksanvisningen dukket opp, samt at han drar til den største konkurrenten.
Jeg er overrasket over at Berg-Paulsen får sjansen i SHL. Min mening er at det er for høyt nivå for han. Men han må gjerne motbevise meg.
Skulle veldig gjerne sett at han tok en sesong til i Oilers og virkelig tok siste steget. Men forstår han griper sjansen. Får antakelig ikke sjansen til SHL senere i karrieren.

Rokseth reiser hjem pga familie. Forståelig selvfølgelig, men trodde han skulle avslutte karrieren i Oilers. Her mister Oilers en kontinuitetsbærer i tillegg til Sveum. Akkurat det å ha slike spillere i garderoben er viktig. Nå blir det Vålerenga på han.

Søberg er jeg forsåvidt enig i. Han skuffet i år. Men selv om han har vært litt sånn der, så har han alltid produsert poeng. Akkurat det er godt å ha. Spillere som produserer selv om du ikke legger så godt merke til de.

Hurrød kan ta steg. Når flere gir seg så er det dumt at han reiser. Men optimalt sett så tror jeg ikke han er fast på laget til Oilers. Men jeg kan ta feil.

Sveum har gitt seg. Det er 5 norske spillere ut. Det er mye og flere kan det bli.
Higson må på jobb

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Men jeg tror Oilers kommer til å stille med sterkt mannskap.
Kommer Trettenes så ser det meget lyst ut offensivt.
Det må inn noen forwards for Gervais, Bordson, Beck og Mauldin
Det må inn en back for Lefebvre
Vi må hente en veldig god norsk back.

Får vi en god norsk back + en utlending så har vi 3 gode backpar. Så må de unge ta steg og utfordre.

Synes det er viktig å beholde Hoff. Reiser han så blir det enda tøffere.
Uten hoff så har vi 6 forwards + det kommer inn 4 utlendinger. Da har vi 3 rekker + 1 spiller. Blir Hoff så mangler vi bare 1 spiller på å ha 4 rekker.

Så det er ikke helt krise. Et par gode nordmenn inn så kan det bli meget bra.

Så får vi håpe at noen unge offensive spillere også melder seg på.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gustav William Borvik ledig på markedet. Alltid spilt i Sverige. Men spiller for det norske landslaget. Spilt i Allsvenskan de 4 siste sesongene. Er 24 år gammel.

Andreas Røykås Marthinsen ledig på markedet. Back som har spilt i HockeyEttan siste årene. Var på lån i Sparta for noen år siden og Lørenskog før det. Men aner ikke nivået hans. 25 år gammel.

Andreas Heier ble nevnt igår var det vel. Vært i Østerrike nå. Stjernen de 5 siste sesongene. Vålerenga før det.

3 aktuelle spillere for Oilers?

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: ons apr 26, 2023 5:30 pm Men jeg tror Oilers kommer til å stille med sterkt mannskap.
Kommer Trettenes så ser det meget lyst ut offensivt.
Det må inn noen forwards for Gervais, Bordson, Beck og Mauldin
Det må inn en back for Lefebvre
Vi må hente en veldig god norsk back.

Får vi en god norsk back + en utlending så har vi 3 gode backpar. Så må de unge ta steg og utfordre.

Synes det er viktig å beholde Hoff. Reiser han så blir det enda tøffere.
Uten hoff så har vi 6 forwards + det kommer inn 4 utlendinger. Da har vi 3 rekker + 1 spiller. Blir Hoff så mangler vi bare 1 spiller på å ha 4 rekker.

Så det er ikke helt krise. Et par gode nordmenn inn så kan det bli meget bra.

Så får vi håpe at noen unge offensive spillere også melder seg på.
Trettenes er topp 3 spillere i ligaen, en med X-faktor. Hadde vært helt enormt å få tilbake. Ludvig Hoff blir selvsagt utrolig viktig å beholde, regner med det enten er Norge eller utlandet. Jeg gråter heller ikke over at 6-7 back i Hurrød forsvinner.
Andreas Røykås Marthinsen og Gustav Borvik er vel 2 som kan være aktuelle? Engeland er nevnt. Jesper Lilleberg og Håkon Løken Pedersen.
Martin Gran forøvrig på vei til Oilers.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rogalands Avis melder på twitter at det skjer ting hos Oilers.
Jeg får ikke lest artikkelen, men tror jeg greide å lese navnet Martin Gran
I så tilfelle bra forsterkning


CliffC

Legg inn av CliffC »

Man kan nok si at Gran evt. vil bidra til å styrke den norske stammen. De trenger dog fortsatt en skog av nye spillere.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: ons apr 26, 2023 8:39 pm Man kan nok si at Gran evt. vil bidra til å styrke den norske stammen. De trenger dog fortsatt en skog av nye spillere.
Grei erstatter for Berg-Paulsen
Godt at ballen begynner å rulle

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: ons apr 26, 2023 8:17 pm Gustav William Borvik ledig på markedet. Alltid spilt i Sverige. Men spiller for det norske landslaget. Spilt i Allsvenskan de 4 siste sesongene. Er 24 år gammel.

Andreas Røykås Marthinsen ledig på markedet. Back som har spilt i HockeyEttan siste årene. Var på lån i Sparta for noen år siden og Lørenskog før det. Men aner ikke nivået hans. 25 år gammel.

Andreas Heier ble nevnt igår var det vel. Vært i Østerrike nå. Stjernen de 5 siste sesongene. Vålerenga før det.

3 aktuelle spillere for Oilers?
La merke til Borvik og Marthinsen, usikker på nivå. Har ikke hørt om de før.

Veldig kjekt at det skjer ting, Gran inn er meget gledelig.

CliffC

Legg inn av CliffC »

For å vinkle det hele litt negativt: Hvorfor vil ikke Storhamar ha ham?

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

CliffC skrev: ons apr 26, 2023 9:55 pm For å vinkle det hele litt negativt: Hvorfor vil ikke Storhamar ha ham?
De vil gjerne ha han de.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

28 poeng på 27 kamper for Lik sist sesong, greie tall det.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Gran er klar


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Der må altså listen ligge. Higson har en stor jobb foran seg og månedene går fort. Blir vel mer aktivitet etter VM tenker jeg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Spennende. Veldig spennende.
Utifra hva jeg har googlet meg fram til. Født i Haugesund, vært 2 sesonger i Oilers nå


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»