Stavanger Oilers

Svar
Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av MacanT »

Bilvrag skrev: tor mar 30, 2023 11:31 am
MacanT skrev: ons mar 29, 2023 4:44 pm Er også enig i at det er alt for stive billettpriser. Får man i tillegg lyst på pils eller vin før kampen og i pausene nærmer man seg jo brått 1000 kroner :shock:
Alt blir jo dyrere, også for Oilers, så jeg kan jo forstå at prisene er som de er. Men her hadde de en ypperlig anledning til å gjøre en greie for publikum ved å gå litt motsatt vei av f.eks Vålerenga, og kjøre fornuftige priser. "Oilers for alle" og vise forståelse for den økonomiske situasjonen som mange familier befinner seg i. Hadde gitt kjempemasse positiv PR og det hadde ikke kostet så mye i kroner og øre. Og det hadde garantert fulle hus. Nå er det faktisk en fare for at finalene ikke blir utsolgt.
Får håpe billettsalget tar seg opp når det nærmer seg kamp, men det håpte jeg foran semifinalekampene også, skjedde ikke.

Var nettopp inne på billett siden og må si det var nærmest deprimerende å se alle de tilgjengelige setene. Nei, det var noe helt annet for noen år siden, da var det nærmest umulig å få tak i billett hvis man ikke satt klar foran skjermen når de åpnet salget.

Får håpe Storhamar stiller mannsterke så det blir litt trykk i arenaen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Dennis Sveum gir seg etter sesongen. 16 sesonger i Oilers. Husker når han kom. Vi hentet flere unge sultne backer. Solberg, Sveum og Grafsrønningen blant annet. Sistnevnte ga seg alt for tidlig. De 2 andre holdt ut lenge og Sveum står igjen som en skikkelig bauta i Oilers historien. Blir overrasket om ikke hans drakt havner opp i taket.

Selv om han har vært bedre sportslig så etterlater han et stort hull. Kontinuitetsbærer og leder både på og av is.

Håper han får avslutte med nok ei bytta

Strider

Legg inn av Strider »

TAdams6 skrev: tor mar 30, 2023 9:16 am
Nevi skrev: ons mar 29, 2023 8:22 pm
Bilvrag skrev: ons mar 29, 2023 1:37 pm Alt blir jo dyrere, kulturarrangement er intet unntak. Si at du har vært på rølpeferie på den spanske solkysten hvert år siden 2008. I løpet av denne perioden i syden, så har du blitt far til et dusin løs-Pabloer etter fuktige kvelder i strandbaren. Disse barna har du lovet å ta med deg på finalekamper i Stavanger, dersom de betaler flybilletten selv. Allikevel, så må du ut med over 20 000(!) kroner for deg og dine 12 uhell, dersom finalen går til syv kamper. Og du ønsker seter på langsiden, helst høyere oppe enn rad 4.

Helt hinsides priser på finalekampene. 355/385 for voksne, 175 for barn. Ønsker du en plass på langsiden fra rad 5 og oppover, så er prisen 385 for både barn og voksne. Jeg tror ikke finalene blir utsolgt. Og det er fullt fortjent med disse prisene.
Dersom det evt blir en sjuende og en siste finalekamp skrus vel kanskje prisen enda mer opp?
Har hatt det litt i tankene om jeg skal få med meg en kamp i finalespillet. Helst på tampen når avgjørelsen nærmer seg om det blir en tur på meg.

Har bare vært på en kamp i DNB-Arena. Og ett par kamper med Viking i Siddishallen tilbake når Shistad og Jimmern sto i hvert sitt bur.

Skulle og på en avgjørende kamp i kvartfinale mot Trondheim for ca 20 år siden. Da stengte dørene pga fullsatt hall når jeg stod 30-40 meter fra døra.
I den køen sto jeg og. Var omtrent der du sto. Køen var sykt lang. Et par hundre meter vil jeg tro.

Hockey har jeg alltid elsket. Sett mye i både Siddis hallen og ny hall.

Er mange høydepunkter opp gjennom. Noe av det særeste var når Lutz fikk sparken. Det var masse støy og på Facebook tror jeg det var så ble flere hundre enige om å møte opp i hallen og støtte Lutz.

Tilfeldigvis kom Lutz og de som skulle støtte Lutz og stilte seg opp bare 5 meter fra der jeg sto. Var alltid tidlig ute for å få gode ståplasser. Lutz kom og hvis jeg ikke husker feil, så kom 3-4 stk til støtte for han. Alle de andre bakket ut. Det hele ble bare rart og sikkert litt flaut.

Mange gode minnet fra Siddishallen. Syntes introen med stjerneskudda som føyk over isen når spillerne entret isen var tøffere enn det de har idag.

Kesti og Suonemi sine drakter som ble heist opp i taket mens de kjørte rundt i en cabrioleten på isen.

Harri Kristola som var en folkets mann og som var i kiosk og ryddet og sto i.

Blir nesten litt nostalgisk.

Ble så glad når Oilers startet opp etter konkursen til Viking. Så endel kamper med Oilers før de rukket opp og så omtrent alt etter at de rykket opp. Unntak er køer som du beskrev.

Skal også prøve å få med meg en kamp i finalespillet
Har aldri opplevd mer stemning enn den avgjørende kampen Oilers-Trondheim 2004 eller når det var. Kom heldigvis inn før dørene ble stengt. Tror det var 2777 betalende tilskuere. CDA tok et par driblinger og scorte et tidlig mål og det voldsomme jubelet som kom da har jeg aldri hørt i DNB arena eller i siddishallen. Mener å huske det var CDA. Han var helt enorm i enkelte kamper. Men det var vel ikke før i 2013 at han var stabil enorm en hel sesong og fikk spille mot Russland or kåret til månedens spiller i Europa? Men det er en annen diskusjon.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

MacanT skrev: tor mar 30, 2023 5:42 pm
Bilvrag skrev: tor mar 30, 2023 11:31 am
MacanT skrev: ons mar 29, 2023 4:44 pm Er også enig i at det er alt for stive billettpriser. Får man i tillegg lyst på pils eller vin før kampen og i pausene nærmer man seg jo brått 1000 kroner :shock:
Alt blir jo dyrere, også for Oilers, så jeg kan jo forstå at prisene er som de er. Men her hadde de en ypperlig anledning til å gjøre en greie for publikum ved å gå litt motsatt vei av f.eks Vålerenga, og kjøre fornuftige priser. "Oilers for alle" og vise forståelse for den økonomiske situasjonen som mange familier befinner seg i. Hadde gitt kjempemasse positiv PR og det hadde ikke kostet så mye i kroner og øre. Og det hadde garantert fulle hus. Nå er det faktisk en fare for at finalene ikke blir utsolgt.
Får håpe billettsalget tar seg opp når det nærmer seg kamp, men det håpte jeg foran semifinalekampene også, skjedde ikke.

Var nettopp inne på billett siden og må si det var nærmest deprimerende å se alle de tilgjengelige setene. Nei, det var noe helt annet for noen år siden, da var det nærmest umulig å få tak i billett hvis man ikke satt klar foran skjermen når de åpnet salget.

Får håpe Storhamar stiller mannsterke så det blir litt trykk i arenaen.
Ser betydelig bedre ut nå, kveldens kamp nærmest utsolgt :D

Håper det samme skjer med kampen på påskeaften.

Leste en eller annen plass at Storhamar fansen hadde ordnet med sponsing av busser. Da blir det nok skikkelig trøkk på bortefeltet, så er bare å håpe på at vi klarer å svare.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg ble litt motløs da jeg leste artikkelen i Aftenbladet da Tore C takket Bjorkstrand, men at de nå ønsket å gå for en mer "moderne" trener. Hva er egentlig "moderne" i den sammenheng? Bjorkstrand vinner altså mesterskap, slik at han umulig kan være veldig "umoderne".

Når jeg leser at de ønsker en trener med slike udefinerte egenskaper selv om det ikke er noe som påtvinger en slik endring, så blir jeg bekymret. At VIF ønsket å erstatte Shampo med en mer moderne og oppdatert trener er forståelig, men at dette er påkrevd og et kriterie også hos lag som vinner mesterskap er over min fatteevne.

For all del, jeg skal ikke utelukke at det er tid for et bytte, all den tid det kan være mange grunner til dette. Jeg stusser likevel over begrunnelsen som gis, og tror ikke dette ender bra.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: man apr 03, 2023 6:41 pm Jeg ble litt motløs da jeg leste artikkelen i Aftenbladet da Tore C takket Bjorkstrand, men at de nå ønsket å gå for en mer "moderne" trener. Hva er egentlig "moderne" i den sammenheng? Bjorkstrand vinner altså mesterskap, slik at han umulig kan være veldig "umoderne".

Når jeg leser at de ønsker en trener med slike udefinerte egenskaper selv om det ikke er noe som påtvinger en slik endring, så blir jeg bekymret. At VIF ønsket å erstatte Shampo med en mer moderne og oppdatert trener er forståelig, men at dette er påkrevd og et kriterie også hos lag som vinner mesterskap er over min fatteevne.

For all del, jeg skal ikke utelukke at det er tid for et bytte, all den tid det kan være mange grunner til dette. Jeg stusser likevel over begrunnelsen som gis, og tror ikke dette ender bra.
Udefinerbart ja. Men jeg forstår litt hva Christiansen sier. Jeg synes også Bjorkstrand er litt old school.

Men sålenge man vinner så blir det feil uansett hva man begrunner med. Viking gjorde litt det samme med BB og Jensen/Aarsheim.

Bjorkstrand sin hockey er kun kjekk fordi vi vinner. Hadde vi ikke vunnet så hadde Oilers fort blitt et grått og kjedelig lag med den hockeyen.

Timing er alltid vanskelig. Jeg aner ikke hva Oilers tenker. Ei heller hva vi får. Men jeg tenker at Christiansen ønsker å ta Oilers enda et steg framover.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Stavanger Oilers har tatt sitt første U20 NM Gull med Sander Husebø i hovedrollen.
De slo MS 1-0 i forrige kamp der Hoekstra sto en meget god kamp i buret.
Lørenskog i finalen hadde hentet ned 6-7 spillere fra A-laget som rykket opp til Fjordkraftligaen. Men Oilers var suverende.

Veldig kult og kjekt at det fortsetter å gro godt i ungdomsavdelingen

https://www.hockey4you.no/post/spiller- ... 20-nm-gull

eppaen

Legg inn av eppaen »

Sjelden sett en mer kavete utgave i den tredje perioden. Helt uten rytme og bare måker på uten å etablere så mye som et eneste angrep 5 mot 5.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: man apr 03, 2023 8:56 pm Stavanger Oilers har tatt sitt første U20 NM Gull med Sander Husebø i hovedrollen.
De slo MS 1-0 i forrige kamp der Hoekstra sto en meget god kamp i buret.
Lørenskog i finalen hadde hentet ned 6-7 spillere fra A-laget som rykket opp til Fjordkraftligaen. Men Oilers var suverende.

Veldig kult og kjekt at det fortsetter å gro godt i ungdomsavdelingen

https://www.hockey4you.no/post/spiller- ... 20-nm-gull
Det som ingen utfordrer Oilers på, er hvor skal alle de talentfulle guttene spille etter U20? Det er veldig synd at det ikke finnes lag i 1 div.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

eppaen skrev: man apr 03, 2023 9:30 pm Sjelden sett en mer kavete utgave i den tredje perioden. Helt uten rytme og bare måker på uten å etablere så mye som et eneste angrep 5 mot 5.
Her var jeg veldig negativ i forkant :) som alltid, fikk dessverre rett da.

Sil ville kuttet av seg hode for å vinne i går. Oilers kom seg aldri fra sjokket fra 1 periode. Oilers må vinne onsdag...ellers er jeg redd det er kjørt.

Håper og Higson treffer mer på importene neste sesong, Beck, Gervais er gode....men ikke Burton nivå som er der vi må ligge. Når det er sagt, så var ikke den norske stammen noe å skryte av i går heller.

Vi får trøste oss med at alle kan heve seg 2-3 hakk...det som Oilers viste i går blir det ikke "byttå" av.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: tir apr 04, 2023 9:10 am
eppaen skrev: man apr 03, 2023 9:30 pm Sjelden sett en mer kavete utgave i den tredje perioden. Helt uten rytme og bare måker på uten å etablere så mye som et eneste angrep 5 mot 5.
Her var jeg veldig negativ i forkant :) som alltid, fikk dessverre rett da.

Sil ville kuttet av seg hode for å vinne i går. Oilers kom seg aldri fra sjokket fra 1 periode. Oilers må vinne onsdag...ellers er jeg redd det er kjørt.

Håper og Higson treffer mer på importene neste sesong, Beck, Gervais er gode....men ikke Burton nivå som er der vi må ligge. Når det er sagt, så var ikke den norske stammen noe å skryte av i går heller.

Vi får trøste oss med at alle kan heve seg 2-3 hakk...det som Oilers viste i går blir det ikke "byttå" av.
Enig med importene. De er bra. Men de beste importene hever seg i sluttspill. Det er vi avhengig av hvis vi skal slå Storhamar.

Jeg er usikker på om de vi har greier å gå foran og vise vei.

Men for all del. Det var vanskelige arbeidsforhold igår. Vi hang ikke sammen som lag og da blir det vanskelig

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: tir apr 04, 2023 9:07 am
TAdams6 skrev: man apr 03, 2023 8:56 pm Stavanger Oilers har tatt sitt første U20 NM Gull med Sander Husebø i hovedrollen.
De slo MS 1-0 i forrige kamp der Hoekstra sto en meget god kamp i buret.
Lørenskog i finalen hadde hentet ned 6-7 spillere fra A-laget som rykket opp til Fjordkraftligaen. Men Oilers var suverende.

Veldig kult og kjekt at det fortsetter å gro godt i ungdomsavdelingen

https://www.hockey4you.no/post/spiller- ... 20-nm-gull
Det som ingen utfordrer Oilers på, er hvor skal alle de talentfulle guttene spille etter U20? Det er veldig synd at det ikke finnes lag i 1 div.
Burde Oilers startet Oilers 2 og spilt seg opp i 1.divisjon? Eneste løsningen jeg ser

Alt for mange gode spillere som ikke får tilbud fordi de ikke er gode nok for Norges beste lag.

U20 laget slo Lørenskog det 7-8 av spillerne har vært med og spilt Lørenskog opp i Eliten. Det viser at Oilers bør kunne ha et 2.lag i 1.divisjon

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: tir apr 04, 2023 10:32 am
Madlaveien skrev: tir apr 04, 2023 9:07 am
TAdams6 skrev: man apr 03, 2023 8:56 pm Stavanger Oilers har tatt sitt første U20 NM Gull med Sander Husebø i hovedrollen.
De slo MS 1-0 i forrige kamp der Hoekstra sto en meget god kamp i buret.
Lørenskog i finalen hadde hentet ned 6-7 spillere fra A-laget som rykket opp til Fjordkraftligaen. Men Oilers var suverende.

Veldig kult og kjekt at det fortsetter å gro godt i ungdomsavdelingen

https://www.hockey4you.no/post/spiller- ... 20-nm-gull
Det som ingen utfordrer Oilers på, er hvor skal alle de talentfulle guttene spille etter U20? Det er veldig synd at det ikke finnes lag i 1 div.
Burde Oilers startet Oilers 2 og spilt seg opp i 1.divisjon? Eneste løsningen jeg ser

Alt for mange gode spillere som ikke får tilbud fordi de ikke er gode nok for Norges beste lag.

U20 laget slo Lørenskog det 7-8 av spillerne har vært med og spilt Lørenskog opp i Eliten. Det viser at Oilers bør kunne ha et 2.lag i 1.divisjon
I tillegg har du U18 som tok bronse i Final 4. Mange dyktige spillere der også.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

CliffC skrev: man apr 03, 2023 6:41 pm Jeg ble litt motløs da jeg leste artikkelen i Aftenbladet da Tore C takket Bjorkstrand, men at de nå ønsket å gå for en mer "moderne" trener. Hva er egentlig "moderne" i den sammenheng? Bjorkstrand vinner altså mesterskap, slik at han umulig kan være veldig "umoderne".

Når jeg leser at de ønsker en trener med slike udefinerte egenskaper selv om det ikke er noe som påtvinger en slik endring, så blir jeg bekymret. At VIF ønsket å erstatte Shampo med en mer moderne og oppdatert trener er forståelig, men at dette er påkrevd og et kriterie også hos lag som vinner mesterskap er over min fatteevne.

For all del, jeg skal ikke utelukke at det er tid for et bytte, all den tid det kan være mange grunner til dette. Jeg stusser likevel over begrunnelsen som gis, og tror ikke dette ender bra.
Det jeg er mest bekymret over er at ting tyder på at man er i ferd med å gå i gang med et nytt "Gulbrandsen prosjekt" :shock:

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg tror nok ikke man henter en helt uerfaren trener igjen. At man kan gå for yngre krefter kan godt være, men ikke uerfaren som trener.

Jeg er optimistisk. Ser fram til litt endring. Tror ting kan bli enda bedre.

Men det å hente ny trener er ikke enkelt. Få norske som duger. Hva går man for i utlandet? En som ser på Oilers som en mellomstasjon eller en som kan tenke seg å være her lenge. Jeg håper vi går for sistnevnte. At vi kan få riktig trener på alle mulige måter som blir her veldig lenge.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Har hørt at Bjorkstrand ikke var giret på å gi Higson junior flere sjanser på Alaget, som da ikke falt i god jord hos Pål H. Dette er en av årsakene til at Bjorkstrand ikke fortsetter.

Ellers, så må Higson gå litt i seg selv, og skaffe bedre importer til neste sesong. Lidstrøm er ferdig i vif, hvorfor ikke gi ham 1 sesong her? Norsk har han også blitt.

Har en liten mistanke om at Morley dukker opp, han er nær venn av Dineen, og vil passe utmerket i en rekke sammen med han og Kissel.

Espeland vet jeg Oilers også har prøvd å få tak i tidligere...får se nå da om det kan skje mtp konflikten mellom vif og Espeland selv.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Beck/Gervais/Mauldin/Bordson regner jeg som ferdige etter årets sesong, de forsvarer dessverre ikke en plass på importkvoten. Lefevre stikker nok utenlands, er bare for god for oss.

Mao 5 ledige plasser der. Oilers ble tilbudt Booth før jul mon tro hvorfor de ikke slo til?
Tommy K tror jeg også vurderer å flytte østover.

Paulsen, Strandborg...går de utenlands? Kan fort skje.

Sveum vet vi gir seg, så det blir en del rutine som skal erstattes.

I tillegg til en ny trener, lukter vi en mellomsesong?

Er selv skeptisk til Gjøse, føler det blir litt Guldbrandsen igjen. Mener selv at Oilers må ha en type som Thoresen, Bjorkstrand eller Smirnov. Går Oilers for Gjøse så må jeg si det er modig gjort, men smart? Skeptisk.
Sist redigert av Madlaveien den tir apr 04, 2023 4:53 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Madlaveien skrev: tir apr 04, 2023 4:47 pm Har hørt at Bjorkstrand ikke var giret på å gi Higson junior flere sjanser på Alaget, som da ikke falt i god jord hos Pål H. Dette er en av årsakene til at Bjorkstrand ikke fortsetter.

Ellers, så må Higson gå litt i seg selv, og skaffe bedre importer til neste sesong. Lidstrøm er ferdig i vif, hvorfor ikke gi ham 1 sesong her? Norsk har han også blitt.

Har en liten mistanke om at Morley dukker opp, han er nær venn av Dineen, og vil passe utmerket i en rekke sammen med han og Kissel.

Espeland vet jeg Oilers også har prøvd å få tak i tidligere...får se nå da om det kan skje mtp konflikten mellom vif og Espeland selv.
Jeg håper vi henter en eller to veldig gode spillere med fysikk og tilstedeværelse. Vi har veldig mange mindre spillere. Bra det, men en eller to gode med fysikk ønsker jeg meg.

Hvilke spillere fra egne rekker tar steg neste sesong?

Har liten tro på at Higson jr er årsaken. Men at unge spillere ikke får nok tillit kan godt være

Strider

Legg inn av Strider »

Madlaveien skrev: tir apr 04, 2023 4:47 pm Har hørt at Bjorkstrand ikke var giret på å gi Higson junior flere sjanser på Alaget, som da ikke falt i god jord hos Pål H. Dette er en av årsakene til at Bjorkstrand ikke fortsetter.

Ellers, så må Higson gå litt i seg selv, og skaffe bedre importer til neste sesong. Lidstrøm er ferdig i vif, hvorfor ikke gi ham 1 sesong her? Norsk har han også blitt.

Har en liten mistanke om at Morley dukker opp, han er nær venn av Dineen, og vil passe utmerket i en rekke sammen med han og Kissel.

Espeland vet jeg Oilers også har prøvd å få tak i tidligere...får se nå da om det kan skje mtp konflikten mellom vif og Espeland selv.
Ikke optimal situasjon at han som har ansvaret for å hente spillere har en sønn som er i grenseland til å spille seg inn på laget.
Synes det har vært tynt i forsvar i år. Til tider svak Rokseth og Sveum og en skadet Østby.
Heldigvis ble Østby frisk til kampene mot Sparta.

Tror at Higson har latt være å forsterke i forsvar i håp om at Higson og Aartun ville ta steget. Noe de ikke klarte denne sesongen vertfall

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Jaja, hadde sjansen i dag, men går på limpinnen hver gang og tar dumme utvisninger. Veldig nære og mye bedre enn første kamp. Det får være trøsten, jeg tror vi kan ta en seier på lørdag. Så får vi vippe en av de 2 bortekampene i vår favør etter det. Men det blir tungt, ingen tvil - men fikk faktisk mer tro etter denne kampen. Feilpasningen fra Tommy er sånt som skjer av og til. Tungt som faen, men han nullstiller.

Strider

Legg inn av Strider »

Madlaveien skrev: ons apr 05, 2023 10:32 pm Jaja, hadde sjansen i dag, men går på limpinnen hver gang og tar dumme utvisninger. Veldig nære og mye bedre enn første kamp. Det får være trøsten, jeg tror vi kan ta en seier på lørdag. Så får vi vippe en av de 2 bortekampene i vår favør etter det. Men det blir tungt, ingen tvil - men fikk faktisk mer tro etter denne kampen. Feilpasningen fra Tommy er sånt som skjer av og til. Tungt som faen, men han nullstiller.
Seier hjemme nå og luke vekk alle utvisningene i kamp 4 så står det plutselig 2-2 og Oilers med hjemmebane i kamp 5.

Men alt står nå på kamp 3. De som vinner den tipper jeg tar bøtten. Oilers klarer neppe å vinne 4 på rad mot Thoresen Storhamar hvis man taper lørdag.
Kings klarte vel det dog ganske nylig i playoff?

CliffC

Legg inn av CliffC »

Utgangspunktet har egentlig ikke endret seg så mye siden før gårsdagens kamp. Hjemmekampene må vinnes, og en bortekamp må "stjeles". Håpet lever, men bare inntil de evt. taper lørdagens kamp. 3-0 har ingen lag i Norge hentet opp, og jeg tviler på at det er mulig mot et bra lag som Storhamar.

"Store" comeback i Norge var vel da VIF hentet opp Storhamars 2-0-ledelse i 1999-finalene, og vant 3-2 i daværende best av 5. Lillehammer lå i 2017 under 3-1 mot Lørenskog, og vant til slutt 4-3- Av nesten-comeback kan man nevne at Storhamar i 2014 lå under 3-0 mot VIF, før de utlignet til 3-3. VIF halte til slutt i land en knepen seier.

Det er som sagt ikke kjørt, men det er ikke rom for nederlag ihvertfall ikke i neste kamp og helst ikke i den etter det heller.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Nei, Oilers må nesten vinne "resten". Må iallefall klare å snu hjemmebanefordelen igjen. Var sur den i går, vi burde klart seier der.

Mia

Legg inn av Mia »

Tror Stavanger tar det. Var såpass nærme borte, og jeg tipper dere bare blir bedre utover i finalerunden. Storhamar blir neppe bedre utover, mitt tips er at dere vinner resten av kampene i finalerunden.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Mia skrev: fre apr 07, 2023 12:04 pm Tror Stavanger tar det. Var såpass nærme borte, og jeg tipper dere bare blir bedre utover i finalerunden. Storhamar blir neppe bedre utover, mitt tips er at dere vinner resten av kampene i finalerunden.
Det er godt mulig, men det forutsetter nok at vi slutter å dra på oss totalt unødvendige utvisninger.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Det er ikke over før den feite dama begynner å synge, men jeg synes jeg skimter henne på podiet nå.

Ingenting sitter, og enkle feilpasninger florerer. Relasjonene som var der før er nå borte. Det eneste som fortsatt er der er importenes ubehjelpelighet, og nå har Beck og Gervais også smittet over på Dineen. Istedet for at disse skulle heve seg i sluttspillet har istedet de andre falt ned på deres nivå.

Oilers trenger et mirakel, og jeg tror ikke de får det. Det virker rett og slett ikke som at lagmaskinen er inntakt.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

CliffC skrev: lør apr 08, 2023 4:47 pm Det er ikke over før den feite dama begynner å synge, men jeg synes jeg skimter henne på podiet nå.

Ingenting sitter, og enkle feilpasninger florerer. Relasjonene som var der før er nå borte. Det eneste som fortsatt er der er importenes ubehjelpelighet, og nå har Beck og Gervais også smittet over på Dineen. Istedet for at disse skulle heve seg i sluttspillet har istedet de andre falt ned på deres nivå.

Oilers trenger et mirakel, og jeg tror ikke de får det. Det virker rett og slett ikke som at lagmaskinen er inntakt.
Det er lenge igjen enda, ett mål til Stavanger og det er full kamp. Dette er ikke over selv om Storhamar skal klare å holde unna. Men det ser jo litt lovende ut for oss så langt, så får vi se om det holder helt inn.

AllElite

Legg inn av AllElite »

Hvordan har Gervais og Beck overlevd det Bittner fikk sparken for?

CliffC

Legg inn av CliffC »

AllElite skrev: lør apr 08, 2023 5:32 pm Hvordan har Gervais og Beck overlevd det Bittner fikk sparken for?
1) Bittner var verst av disse.
2) Man kan ikke sparke alle midt i sesongen.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Voldsomme feilpasninger fra backene denne kampen. Uvant å se Oilers gjøre slike feil.

Er kraftig skuespill fra storhamar spillerne, men det er det ikke stort å gjøre med tydeligvis.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»