Stavanger Oilers

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av TAdams6 »

Er det lov å håpe på han her til Oilers?

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... d-andersen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ellers hadde Strandborg en meget bra sesong. Hans gjennombrudd. Kun 21 år gammel. Hvor lenge har vi han? En å bygge laget rundt?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ellers hadde Strandborg en meget bra sesong. Hans gjennombrudd. Kun 21 år gammel. Hvor lenge har vi han? En å bygge laget rundt?

Synes og Henriksen sto litt fram i sluttspillet

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Tobias Lindstrøm er 35 år. Men ennå meget god produksjon. Hvorfor fikk han ikke tillit videre i Vålerenga. Absolutt en spiller vi bør vurdere siden han regnes som norsk

AllElite

Legg inn av AllElite »

TAdams6 skrev: fre apr 21, 2023 8:50 pm
AllElite skrev: fre apr 21, 2023 8:33 pm
Madlaveien skrev: fre apr 21, 2023 8:00 pm Bryhn, Klavestad, Østby under kontrakt. Ellers skralt på backfronten.

Hører rykter om Trettenes kommer tilbake, det kan jeg like. Barn og hus har han og fått, kjøpt rett oppe ved Ullandhaug.

Men jeg ser ikke helt hvilke norske spillere som skal fylle på om Paulsen og Hoff stikker.

Vi har plass til 4 importer, Dineen tar 1 plass. Higson må treffe blink på de plassene, tross alt skal vi ut i CHL.
Nesten skandale utifra hva han leverte i finalene. Ville ikke sagt mye på om en ble enige om å gå hver for seg.
Ingen utlendinger var gode i sluttspillet selv om de til slutt avgjorde i de 2 siste kampene. Kissel var vel den største synderen. Dineen har vært meget god. Han blir sterkere til neste år.
Jeg håper den nye treneren ønsker et yngre og mer dynamisk Oilers lag med mye fart. Synes egentlig ingen av importene våre minus Lefebvre var veldig gode denne sesongen. Aller verst var Beck og Gervais i serien.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

AllElite skrev: lør apr 22, 2023 3:07 pm
TAdams6 skrev: fre apr 21, 2023 8:50 pm
AllElite skrev: fre apr 21, 2023 8:33 pm

Nesten skandale utifra hva han leverte i finalene. Ville ikke sagt mye på om en ble enige om å gå hver for seg.
Ingen utlendinger var gode i sluttspillet selv om de til slutt avgjorde i de 2 siste kampene. Kissel var vel den største synderen. Dineen har vært meget god. Han blir sterkere til neste år.
Jeg håper den nye treneren ønsker et yngre og mer dynamisk Oilers lag med mye fart. Synes egentlig ingen av importene våre minus Lefebvre var veldig gode denne sesongen. Aller verst var Beck og Gervais i serien.
Jeg ønsker og mer fart

Gervais var den jeg virkelig hadde tro på før sesongen. Viste små glimt, men langt fra god nok. Beck hadde egentlig ingenting. Spilt i Liiga, men han var skuffende.

Lefebvre var veldig god
Dineen var veldig god fram til sluttspill
Mauldin gjør det man forbventer. Har ingen norske som gjør den jobben. Det må vi få.
Bordson er god men ikke god nok. Når alle utlendinger var så svake som de var då var det godt å få inn han. Men lista må legges høyere til neste sesong.

De andre laga styrker seg allerede. Håper Higson har kontroll. Viktig med å treffe på importene, men den norske kjernen må også erstattes på en god måte

Viktige uker nå

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: lør apr 22, 2023 2:51 pm Tobias Lindstrøm er 35 år. Men ennå meget god produksjon. Hvorfor fikk han ikke tillit videre i Vålerenga. Absolutt en spiller vi bør vurdere siden han regnes som norsk
Sannsynligvis fikk han ikke fortsette av to grunner: 1) Kurven har pekt betydelig nedover, 2) Han har vært i klubben i 10 år, uten tellende resultat. Det er således forståelig at klubben vil forsøke noe annet enn en enda dårligere Lindstrøm.

Ikke skjønner jeg hvorfor han bør vurderes av Oilers. Klubben har allerede tre offensive spillere som har passert middagshøyden som spillere (Tommy, Kissel og Dineen), og er det virkelig enda en vi trenger? Ikke misforstå, jeg er glad for at nevnte trio er der da jeg tror de fortsatt kan bidra en sesong eller to, men jeg er sikker på at ingen av dem blir bedre. Når man er i midten av 30-årene så peker pilen ned, og ingen annen vei.

Oilers bør hente spillere som har fremtiden for seg, og gjerne på toppen av karrieren. Rutine er greit nok, men det har de da allerede.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: lør apr 22, 2023 4:36 pm
TAdams6 skrev: lør apr 22, 2023 2:51 pm Tobias Lindstrøm er 35 år. Men ennå meget god produksjon. Hvorfor fikk han ikke tillit videre i Vålerenga. Absolutt en spiller vi bør vurdere siden han regnes som norsk
Sannsynligvis fikk han ikke fortsette av to grunner: 1) Kurven har pekt betydelig nedover, 2) Han har vært i klubben i 10 år, uten tellende resultat. Det er således forståelig at klubben vil forsøke noe annet enn en enda dårligere Lindstrøm.

Ikke skjønner jeg hvorfor han bør vurderes av Oilers. Klubben har allerede tre offensive spillere som har passert middagshøyden som spillere (Tommy, Kissel og Dineen), og er det virkelig enda en vi trenger? Ikke misforstå, jeg er glad for at nevnte trio er der da jeg tror de fortsatt kan bidra en sesong eller to, men jeg er sikker på at ingen av dem blir bedre. Når man er i midten av 30-årene så peker pilen ned, og ingen annen vei.

Oilers bør hente spillere som har fremtiden for seg, og gjerne på toppen av karrieren. Rutine er greit nok, men det har de da allerede.
42 kamper, 36 poeng denne sesongen
Over 1 poeng i snitt alle årene før. Så ja, det går nedover. Men det produseres ennå veldig bra.

Enig i at vi må hente spillere med framtiden foran seg. Men hockey er i enda større grad enn fotball kortsiktige løsninger. Ofte 1-års kontrakter.

Mauldin er vel ca 5 år eldre. Unntak ja. Men også i NHL holder lange spillere høyt nivå etter fylte 35 år.
Alder bør ikke være en faktor her. Nivå og om han passer inn er det viktige.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Når det kommer til alder så er han her syk. 51 år gammel og ennå spiller han på et bra nivå

https://www.eliteprospects.com/player/8627/jaromir-jagr

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: lør apr 22, 2023 7:30 pm Når det kommer til alder så er han her syk. 51 år gammel og ennå spiller han på et bra nivå

https://www.eliteprospects.com/player/8627/jaromir-jagr
Det han holder på med er ikke normalen, det er rett og slett sykt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Smurfejonny skrev: lør apr 22, 2023 7:32 pm
TAdams6 skrev: lør apr 22, 2023 7:30 pm Når det kommer til alder så er han her syk. 51 år gammel og ennå spiller han på et bra nivå

https://www.eliteprospects.com/player/8627/jaromir-jagr
Det han holder på med er ikke normalen, det er rett og slett sykt.
Går lang tid før noen kopierer det der ja

Debuterte i 1984 for U18 lag, 12 år gammel

Strider

Legg inn av Strider »

Søberg ikke tilbudt ny kontrakt.
På Instagram: Gratulerer med dagen Søberg!
Følte den bare den var litt dobbeltmoralsk av Oilers.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

TAdams6 skrev: lør apr 22, 2023 8:35 pm
Smurfejonny skrev: lør apr 22, 2023 7:32 pm
TAdams6 skrev: lør apr 22, 2023 7:30 pm Når det kommer til alder så er han her syk. 51 år gammel og ennå spiller han på et bra nivå

https://www.eliteprospects.com/player/8627/jaromir-jagr
Det han holder på med er ikke normalen, det er rett og slett sykt.
Går lang tid før noen kopierer det der ja

Debuterte i 1984 for U18 lag, 12 år gammel
Jeg blir veldig overrasket hvis noen i det hele tatt kopierer det han gjør. De fleste vil avslutte lenge før hvis de har tjent så mye som han.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Strider skrev: lør apr 22, 2023 8:57 pm Søberg ikke tilbudt ny kontrakt.
På Instagram: Gratulerer med dagen Søberg!
Følte den bare den var litt dobbeltmoralsk av Oilers.
Jeg er fullstendig klar over at enkelte lar seg krenke av alt, men på hvilken måte det er "dobbeltmoralsk" å gratulere en spiller på utgående kontrakt med dagen, er for meg umulig å forstå.

Hvis de ikke hadde gratulert med dagen, så hadde det sikkert vært galt det også.

Strider

Legg inn av Strider »

CliffC skrev: lør apr 22, 2023 9:35 pm
Strider skrev: lør apr 22, 2023 8:57 pm Søberg ikke tilbudt ny kontrakt.
På Instagram: Gratulerer med dagen Søberg!
Følte den bare den var litt dobbeltmoralsk av Oilers.
Jeg er fullstendig klar over at enkelte lar seg krenke av alt, men på hvilken måte det er "dobbeltmoralsk" å gratulere en spiller på utgående kontrakt med dagen, er for meg umulig å forstå.

Hvis de ikke hadde gratulert med dagen, så hadde det sikkert vært galt det også.
Slik jeg ser det blir det litt som å unfriende en venn på Facebook for så neste dag å sende sms gratulerer med Dagen!

Slik ville jeg gjort:

Kunne gjerne skrevet Etter mange fine år sammen i Oilers er tiden over for Søberg i Oilers. Vi ønsker han lykke til videre og gratulerer med dagen idag!
Det hadde paset bedre. Omtrent noe slik.

Mer kontekst:

Littt rart at på kampdag game 7 er første nyhet at Søberg er ferdig i klubben. Heldigvis gikk det bra men helt feil fokus på en kampdag med en sånn nyhet

Og dette har ikke noe med krenking å gjøre som du nevner. Men bare litt komisk ala Du er herved "sparket"... Forresten gratulerer med dagen!

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Strider skrev: søn apr 23, 2023 4:02 am
CliffC skrev: lør apr 22, 2023 9:35 pm
Strider skrev: lør apr 22, 2023 8:57 pm Søberg ikke tilbudt ny kontrakt.
På Instagram: Gratulerer med dagen Søberg!
Følte den bare den var litt dobbeltmoralsk av Oilers.
Jeg er fullstendig klar over at enkelte lar seg krenke av alt, men på hvilken måte det er "dobbeltmoralsk" å gratulere en spiller på utgående kontrakt med dagen, er for meg umulig å forstå.

Hvis de ikke hadde gratulert med dagen, så hadde det sikkert vært galt det også.
Slik jeg ser det blir det litt som å unfriende en venn på Facebook for så neste dag å sende sms gratulerer med Dagen!

Slik ville jeg gjort:

Kunne gjerne skrevet Etter mange fine år sammen i Oilers er tiden over for Søberg i Oilers. Vi ønsker han lykke til videre og gratulerer med dagen idag!
Det hadde paset bedre. Omtrent noe slik.

Mer kontekst:

Littt rart at på kampdag game 7 er første nyhet at Søberg er ferdig i klubben. Heldigvis gikk det bra men helt feil fokus på en kampdag med en sånn nyhet

Og dette har ikke noe med krenking å gjøre som du nevner. Men bare litt komisk ala Du er herved "sparket"... Forresten gratulerer med dagen!
Nå var det Søberg som overraskende sa det. Ikke Oilers. Søberg skulle ikke spille og sa at dette er siste dag med Oilers til Aftenbladet.

Han ble ikke sparket. Kontrakten gikk ut og blir ikke fornyet.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Der var Todd Bjorkstrand ferdig i klubben. Det at Oilers legger ut denne idag betyr vel at de snart kan offentliggjøre ny trener. Kanskje allerede denne uka?

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Offentliggjør ny trener i dag. Tipper det er Anders Gjøse.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

HNilsen skrev: tir apr 25, 2023 9:52 am Offentliggjør ny trener i dag. Tipper det er Anders Gjøse.
Eneste navnet vi har fått høre. Derfor tror jeg og det er han.
Men hadde vært kult om de fant en spennende trener i USA

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hvor går veien videre for Matthias Trettenes?
Står nå på Eliteprospecs.com at han er ferdig i sin klubb og klubbløs.
Spilte i Liiga sist sesong der han fikk 40 kamper og 18 poeng. Helt greit, men ikke sykt imponerende.

Han har nå vært utenlandsproff i 6 sesonger. Sverige, Tyskland 2 år, Sveits 2 år og Finland
Blitt 29 år gammel. Han kan fort ta noen år til i utlandet.
Velger han å komme hjem til Stavanger så er det årets signering i Fjordkraft ligaen.
Men jeg tror nok han ikke er ferdig i utlandet.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Aftenbladet sender pressekonferansen direkte


Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

TAdams6 skrev: tir apr 25, 2023 10:01 am Hvor går veien videre for Matthias Trettenes?
Står nå på Eliteprospecs.com at han er ferdig i sin klubb og klubbløs.
Spilte i Liiga sist sesong der han fikk 40 kamper og 18 poeng. Helt greit, men ikke sykt imponerende.

Han har nå vært utenlandsproff i 6 sesonger. Sverige, Tyskland 2 år, Sveits 2 år og Finland
Blitt 29 år gammel. Han kan fort ta noen år til i utlandet.
Velger han å komme hjem til Stavanger så er det årets signering i Fjordkraft ligaen.
Men jeg tror nok han ikke er ferdig i utlandet.
Jeg tror han kommer hjem, hadde vært enormt. Og noe vi trenger om Paulsen / Hoff forsvinner.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: tir apr 25, 2023 10:01 am Hvor går veien videre for Matthias Trettenes?
Står nå på Eliteprospecs.com at han er ferdig i sin klubb og klubbløs.
Spilte i Liiga sist sesong der han fikk 40 kamper og 18 poeng. Helt greit, men ikke sykt imponerende.

Han har nå vært utenlandsproff i 6 sesonger. Sverige, Tyskland 2 år, Sveits 2 år og Finland
Blitt 29 år gammel. Han kan fort ta noen år til i utlandet.
Velger han å komme hjem til Stavanger så er det årets signering i Fjordkraft ligaen.
Men jeg tror nok han ikke er ferdig i utlandet.
Jeg håper inderlig at han kommer hjem, det trenger vi.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Så kom vi til dagen hvor klubben nok en gang velger å eksperimentere med det ukjente, og velger "hjerte" framfor "hjerne".

Faktum er at Gjøse har hatt hovedansvar for EN klubb, og i sin eneste fulle sesong der førte klubben til 7. plass i serien, og 0-4 i finalene. Er det dette som er det "moderne" som man har jaktet på?

Han ville aldri blitt ansatt om han ikke snakket "riktig" dialekt, og da blir det rett og slett feil.

En vinnerklubb kan fort bli til taperklubb på denne måten.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

CliffC skrev: tir apr 25, 2023 12:15 pm Så kom vi til dagen hvor klubben nok en gang velger å eksperimentere med det ukjente, og velger "hjerte" framfor "hjerne".

Faktum er at Gjøse har hatt hovedansvar for EN klubb, og i sin eneste fulle sesong der førte klubben til 7. plass i serien, og 0-4 i finalene. Er det dette som er det "moderne" som man har jaktet på?

Han ville aldri blitt ansatt om han ikke snakket "riktig" dialekt, og da blir det rett og slett feil.

En vinnerklubb kan fort bli til taperklubb på denne måten.
Det er gambling. Man henter ikke en som har vunnet mange ganger før.
Samtidig sier de i innledningen at de ønsket enda tetter bånd mellom Stavanger hockey og Oilers. Få flere spillere frem. Gjøse har trent aldersbestemte landslag i mange år og fikk U20 laget opp i A-gruppa nå i vinter. At han er flink til å få fram unge spillere tror jeg veldig.

Så er spørsmålet hvordan han takler å lede et lag hvor man forventer at skal vinne hvert år.

Gjøse er rutinert trener til å være relativt ung. Han kom også til finalen i sluttspillet.
Men ja, det er en ny vei for Oilers dette
Sist redigert av TAdams6 den tir apr 25, 2023 12:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Der står det på Eliteprospects at Berg-Paulsen er klar for Malmø og SHL. Sverige neste. Det var kjipt

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg er veldig med på at vi må få fram flere spillere. Det er klubber på østlandet som er flinkere enn oss til å få fram Elitespillere. For å bli det må de få sjansen. Det har vært lite nye siste årene. Spesielt backer har det vært få av.

Vi må få en sterk norsk kjerne
Higson må treffe på importene
Så må de unge få anledning til å blomstre.

Spennende tid vi går i møte.

Men Berg-Paulsen ut liker jeg ikke
Håper vi beholder de andre norske som vi ønsker å beholde.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

CliffC skrev: tir apr 25, 2023 12:15 pm Så kom vi til dagen hvor klubben nok en gang velger å eksperimentere med det ukjente, og velger "hjerte" framfor "hjerne".

Faktum er at Gjøse har hatt hovedansvar for EN klubb, og i sin eneste fulle sesong der førte klubben til 7. plass i serien, og 0-4 i finalene. Er det dette som er det "moderne" som man har jaktet på?

Han ville aldri blitt ansatt om han ikke snakket "riktig" dialekt, og da blir det rett og slett feil.

En vinnerklubb kan fort bli til taperklubb på denne måten.
At det ble Gjøse var som forventet. Er sikker på at dette ble bestemt for lenge siden, det som har foregått de siste månedene har vært spill for galleriet.

Så får man bare håpe at dette går bedre enn Gulbrandsen prosjektet. Den gangen skulle det visst også bli mer moderne og underholdende. De eneste som ble underholdt var dessverre motstandernes supportere.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: tir apr 25, 2023 12:18 pm
CliffC skrev: tir apr 25, 2023 12:15 pm Så kom vi til dagen hvor klubben nok en gang velger å eksperimentere med det ukjente, og velger "hjerte" framfor "hjerne".

Faktum er at Gjøse har hatt hovedansvar for EN klubb, og i sin eneste fulle sesong der førte klubben til 7. plass i serien, og 0-4 i finalene. Er det dette som er det "moderne" som man har jaktet på?

Han ville aldri blitt ansatt om han ikke snakket "riktig" dialekt, og da blir det rett og slett feil.

En vinnerklubb kan fort bli til taperklubb på denne måten.
Det er gambling. Man henter ikke en som har vunnet mange ganger før.
Samtidig sier de i innledningen at de ønsket enda tetter bånd mellom Stavanger hockey og Oilers. Få flere spillere frem. Gjøse har trent aldersbestemte landslag i mange år og fikk U20 laget opp i A-gruppa nå i vinter. At han er flink til å få fram unge spillere tror jeg veldig.

Så er spørsmålet hvordan han takler å lede et lag hvor man forventer at skal vinne hvert år.

Gjøse er rutinert trener til å være relativt ung. Han kom også til finalen i sluttspillet.
Men ja, det er en ny vei for Oilers dette
Jeg liker ikke gambling.

Hvis det ikke blir resultater med en gang vil det garantert føre til lavere interesse og svekket omsetning.

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: tir apr 25, 2023 12:25 pm Jeg er veldig med på at vi må få fram flere spillere. Det er klubber på østlandet som er flinkere enn oss til å få fram Elitespillere. For å bli det må de få sjansen. Det har vært lite nye siste årene. Spesielt backer har det vært få av.
De siste fem årene har Berg Paulsen, Strandborg og Vikingstad kommet fram som absolutt toppklasse, mens Haukom, Aartun, Higson, Rødne osv har vist at de kan ha materialet i seg. Jeg synes ikke det er så ille med tanke på at det er høye krav som stilles, og satsingen på talenter i denne skala er temmelig fersk ennå. Unge spillere får sjansen, men de konkurrerer tross alt med spillere som holder høyt nivå. Spørsmålet er om det er akseptabelt å senke de sportslige ambisjonene for å fase inn spillere som vurderes å ikke holde nok nivå? Personlig mener jeg nei, da det er spillerne som må bli gode nok, ikke at klubben skal senke nivået for at spillere som ikke er gode nok skal få innpass.

Det er absolutt stort å se lokale unggutter ta ligaen med storm. Derimot blir folk fort lei av å se en overdreven praksis med å kjøre inn lokale som ikke er gode nok for nivået.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»