Stavanger Oilers

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Stavanger Oilers

Legg inn av TAdams6 »

Christian Bull er klar for Oilers
Vegard Faret reiste til Ringerike for en liten stund siden på utlån
Nå har også Noah Aarthun reist til Ringerike på utlån ut sesongen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Christian Bull er klar for Oilers
Vegard Faret reiste til Ringerike for en liten stund siden på utlån
Nå har også Noah Aarthun reist til Ringerike på utlån ut sesongen.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Fra å ha backkrise har Oilers i tillegg til Bull også fått Østby tilbake fra skade, og stiller nå med 8 seniorbacker mot Frisk.

Bra at Østby er tilbake, men jeg mener å huske at han var rufsete i hele fjorårets seriesesong da han ofte slet med skader. I sluttspillet derimot var han solid. Spørsmålet er hvor lang tid det tar før han er tilbake på riktig nivå? Jeg håper ihvertfall ikke at klubben låner ut en av backene til en dansk klubb fordi at de har for stor backbesetning.

Så til dagens kamp der det står 0-0 etter første periode. Oilers har hatt nok av store sjanser, men de må sette dem også.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ser sterkt ut mannskapet til Oilers nå


Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Mye kan bli avgjort i dag. Vinner vi i Fredrikstad (tre poeng), så tar vi serien med 98% sannsynlighet. Har ikke finregnet på prosentene, men omtrent der vil jeg legge sjansene våre. Taper vi, så blir det tøffere, men jeg vil fremdeles gi oss rundt 65% sjanse allikevel. Dette fordi Vålerenga og Stjernen er for langt bak. Storhamar møter Sparta, Vålerenga og Frisk de siste fire. Sparta er i kriseform og har Storhamar, Vålerenga, Frisk og Stjernen igjen siste fire.

Vi har bare prügelknaber igjen etter Stjernen. Mest sannsynlig har vi råd til et tap i dag, men da blir det fryktelig spennende hva enten Storhamar eller Sparta finner på.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: lør feb 18, 2023 2:04 pm Ser sterkt ut mannskapet til Oilers nå

Det der ser ut som en gjeng som fort kan vinne både serie og sluttspill.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

MacanT skrev: lør feb 18, 2023 3:12 pm
TAdams6 skrev: lør feb 18, 2023 2:04 pm Ser sterkt ut mannskapet til Oilers nå

Det der ser ut som en gjeng som fort kan vinne både serie og sluttspill.
Gjør det. Bull, Søberg, Dineen og Bordson inn har piffet opp laget der det burde vært når sesongen startet.

Håper de beholder Bull videre. Søberg håper jeg og vi beholder. Ikke vår beste spiller men en god norsk spiller.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

TAdams6 skrev: lør feb 18, 2023 3:38 pm
MacanT skrev: lør feb 18, 2023 3:12 pm
TAdams6 skrev: lør feb 18, 2023 2:04 pm Ser sterkt ut mannskapet til Oilers nå

Det der ser ut som en gjeng som fort kan vinne både serie og sluttspill.
Gjør det. Bull, Søberg, Dineen og Bordson inn har piffet opp laget der det burde vært når sesongen startet.

Håper de beholder Bull videre. Søberg håper jeg og vi beholder. Ikke vår beste spiller men en god norsk spiller.
Syns Bryce Gervais viser gode takter etter hvert. Lynrask på kontringer der han ofte skjærer inn foran keeper. Ikke ofte det resulterer i mål, utvisninger derimot.

Colton Beck fremdeles ganske usynlig men som så ofte med utlendingene kan han fort vise seg å være gull verdt i sluttspillet.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Jadda! Da skal det mye til for at vi ikke blir seriemestre. Ett poeng foran Storhamar og vi har dem også på innbyrdes.

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Bilvrag skrev: lør feb 18, 2023 6:14 pm Jadda! Da skal det mye til for at vi ikke blir seriemestre. Ett poeng foran Storhamar og vi har dem også på innbyrdes.
Gratulerer, nå vinner dere nok alt. Dere får en grei vei til finalen og de dere møter der har trolig hatt en tøff semi.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Flere utilgivelige hjerneblødninger som man sjelden ser på dette nivået, men likevel sterkt å holde hodet kaldt og oppnå et svært tilfredsstillende resultat. Forhåpentligvis trekker de lærdom av denne kampen.

Storhamar virker forøvrig ustoppelige, mens Sparta som ledet med ca en million poeng har virkelig fått kjenne på det.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Bilvrag skrev: lør feb 18, 2023 6:14 pm Jadda! Da skal det mye til for at vi ikke blir seriemestre. Ett poeng foran Storhamar og vi har dem også på innbyrdes.
Ja, deilig å kunne puste lettet ut til slutt :D

Ble en merkelig kamp der vi ble presset tilbake i første periode for deretter å se ut som vi spiller i overtall hele andre periode og scorer to.

Så kuker vi det til i tredje og holder på å gi bort hele greia. Heldigvis har vi en usedvanlig god hockeyspiller som frelste oss til slutt, Dan Kissel heter han hvis noen var i tvil om det ;)

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Ble forresten litt bekymra når Martin Lefebvre hinket ut i slutten av første periode. Hadde jo vært en tragedie hvis ligaens beste back hadde blitt skadet, både for oss supportere og andre som liker hockey.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Bare å gratulere Dam Kissel


Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Lefebvre med rolige fem (5) assister og ett (1) mål på 12 minutter og 52 sekunder. Seks målpoeng på 12:52. Helt sykehus, uansett motstander.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Grei overkjøring nå. Fy fader

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

2 mål og 5 assister på 20 minutter og 15 sekunder nå. 7 målpoeng på 20:15 og tangering av poengrekord i en kamp. Martin Lefebvre!

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Lefebvre med 2+5
Strandborg med 1+4
Karlsen med 1+4
Berg-Paulsen 2+1
Tommy med 2+1
Bordson med 0+3

Mange som fikk pyntet på poengstatistikken i aften, men 12-2 er egentlig bare nitrist.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Bilvrag skrev: tor feb 23, 2023 7:54 pm 2 mål og 5 assister på 20 minutter og 15 sekunder nå. 7 målpoeng på 20:15 og tangering av poengrekord i en kamp. Martin Lefebvre!
Ligaens beste back!

Skulle ønske vi fikk ha han med videre, men det er det vel meget liten sannsynlighet for.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

MacanT skrev: fre feb 24, 2023 1:01 pm
Bilvrag skrev: tor feb 23, 2023 7:54 pm 2 mål og 5 assister på 20 minutter og 15 sekunder nå. 7 målpoeng på 20:15 og tangering av poengrekord i en kamp. Martin Lefebvre!
Ligaens beste back!

Skulle ønske vi fikk ha han med videre, men det er det vel meget liten sannsynlighet for.
Det var overraskende at han tok 1 år til i Oilers
Det kan nok vise seg å være en genistrek. For han har bare blitt bedre og bedre.

KHL, SHL eller Liiga tipper jeg. Kanskje Liiga?

CliffC

Legg inn av CliffC »

TAdams6 skrev: fre feb 24, 2023 1:14 pm Det var overraskende at han tok 1 år til i Oilers
Han var god i fjor også, men i år har han vært enda bedre. Det er kanskje ikke så overraskende at han tok en ny sesong basert på at markedet sett fra spillernes synspunkt er trangere som følge av pågående krig. I tillegg skal man også huske på at akkurat backer er spillertyper som ikke er helt usannsynlig at fortsetter i Norge etter en kjempesesong. I Oilers husker vi både Kunes og Davis, som begge gjorde dette. Jeg tror likevel at dette blir siste sesong for Lefebvre i klubben. Han er rett og slett for god for ligaen.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

CliffC skrev: fre feb 24, 2023 8:33 pm
TAdams6 skrev: fre feb 24, 2023 1:14 pm Det var overraskende at han tok 1 år til i Oilers
Han var god i fjor også, men i år har han vært enda bedre. Det er kanskje ikke så overraskende at han tok en ny sesong basert på at markedet sett fra spillernes synspunkt er trangere som følge av pågående krig. I tillegg skal man også huske på at akkurat backer er spillertyper som ikke er helt usannsynlig at fortsetter i Norge etter en kjempesesong. I Oilers husker vi både Kunes og Davis, som begge gjorde dette. Jeg tror likevel at dette blir siste sesong for Lefebvre i klubben. Han er rett og slett for god for ligaen.
Ja, han er for god for norsk hockey.

Vi får nyte han i sluttspillet, så får vi ønske han lykke til videre.

Eneste håpet er vel at en eller annen lokal jente fikser det, har jo skjedd før😅

CliffC

Legg inn av CliffC »

Ellers er vel troppen for tiden ganske skadefri, og det betyr at av 8 backer og 13 forwards må en til enhver tid innfinne seg på tribunen. Forrige kamp var det Mauldin som sto over, uten at jeg vet om han var skadet eller bare ble hvilt. Jeg har ikke hørt at han er skadet og tipper han ble hvilt.

Skader oppstår hele tiden, så det blir muligens ikke noe "problem", men det er mulig at en spiller må ofres i hver kamp. Sannsynligvis går dette litt på rundgang, men jeg tror ikke at de fortsetter med å stille med 8 backer i kamptroppen når det hardner til. Mulig Hurrød igjen må spille løper? Litt synd all den tid jeg synes han har gjort sine saker bra på backen, men han er dog den eneste som vi vet at uten videre kan ta en slik rolle.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Går mot seriemesterskap.
Vålerenga har slått Storhamar.
Oilers leder mot MS
Med seier er Oilers serievinner

Smurfejonny
Innlegg: 316

Legg inn av Smurfejonny »

Gratulerer, dere har vært best i serien

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Oilers skal først få en rose for seriemesterskapet; det kan vise seg fryktelig viktig i semi- og evt. finalespill. Så en gedigen kaktus for billettprisene i kvarten. Det er altså full pupp, max pris og rett og slett lavpanna prissetting mot Lillehammer. 290/255 for billettene for en serie der det absolutt viktigste og mest spennende blir hva som skjer på skadefronten. Null sportslig verdi, det er 100% sikkert at det ender 4-0 i kamper, og en massakre mot et forsterket juniorlag er det som er i vente. Selv treningskamper i pre-season har mer verdi enn denne pinlige kvartfinalen mot Lillehammer. Og Oilers kjører de stiveste prisene i manns minne (tangering)!

Nå prøver Oilers å gi bort billetter helt gratis via Seabrokers (sponsor) og billletter til 50 kroner via BATE (sponsor), og heldigvis ser det ut til at flere velger å bruke disse. Eller ihvertfall hente dem ut. Men selv med disse gratis og rabatterte billettene, så går det mot tidenes dårligst besøkte kvartfinale i DNB.

Når spenningen og den sportslige verdien er borte, så MÅ faktisk Oilers ta grep. Dette framstår pinlig og lite intelligent.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Bilvrag skrev: fre mar 03, 2023 10:02 am Oilers skal først få en rose for seriemesterskapet; det kan vise seg fryktelig viktig i semi- og evt. finalespill. Så en gedigen kaktus for billettprisene i kvarten. Det er altså full pupp, max pris og rett og slett lavpanna prissetting mot Lillehammer. 290/255 for billettene for en serie der det absolutt viktigste og mest spennende blir hva som skjer på skadefronten. Null sportslig verdi, det er 100% sikkert at det ender 4-0 i kamper, og en massakre mot et forsterket juniorlag er det som er i vente. Selv treningskamper i pre-season har mer verdi enn denne pinlige kvartfinalen mot Lillehammer. Og Oilers kjører de stiveste prisene i manns minne (tangering)!

Nå prøver Oilers å gi bort billetter helt gratis via Seabrokers (sponsor) og billletter til 50 kroner via BATE (sponsor), og heldigvis ser det ut til at flere velger å bruke disse. Eller ihvertfall hente dem ut. Men selv med disse gratis og rabatterte billettene, så går det mot tidenes dårligst besøkte kvartfinale i DNB.

Når spenningen og den sportslige verdien er borte, så MÅ faktisk Oilers ta grep. Dette framstår pinlig og lite intelligent.
Helt enig i det du skriver.

Selv forhåndskjøpte jeg billetter til begge kvartfinalekampene for å sikre min faste seteplass. Det angrer jeg på nå, hadde jeg visst de skulle velge Lillehammers juniorlag som motstander hadde jeg droppet hele greia.

Jeg gidder ikke bruke mesteparten av en fredagskveld på dette, mulig jeg går på tirsdagens kamp.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg ser ikke kampen men disse statsa bekrefter det dere da sa om prisene. Overkjøring og over 20 skudd på mål etter en periode


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ikke rare motstanden dessverre


eppaen

Legg inn av eppaen »

Burde Oilers valgt noe annet? Er jo helt hinsides.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»