Fantasy Basketball 2021/22

Svar
TH22

Fantasy Basketball 2021/22

Legg inn av TH22 »

Snart braker det løs igjen!

Redondo er defending champ etter sin femte tittel i mai, med seier over 8th seed hgb som briljerte i sin debutsesong. Skader og karantener gikk hardt utover ChiBull, Hoostil og MyFevola i playoffs. Vi fikk en klassisk Drac-tiebreaker i 1. runde. Offeret var svært uheldige Lamozy, som hadde slått samtlige andre seks lag den runden.


Tidl. Champs

20/21: Redondo66 ( 7-1 ) hgb
19/20: Mr_Mackey ( 63-59 ) MyFevola
18/19: Redondo66 ( 4-3 ) TH22
17/18: Mr_Mackey ( 8-0 ) Redondo66
16/17: LBJ91 ( 4-3 ) BoomDizzle
15/16: TH22 ( 5-3 ) Kakemonsen
14/15: Redondo66 ( 4-3 ) GuySajer
13/14: Redondo66 ( 7-1 ) DannyVoltage
12/13: tannnkrem ( 5-3 ) Draciger
11/12: Redondo66 ( 7-1 ) tannnkrem
10/11: tannnkrem ( 6-2 ) Mr_Mackey
09/10: BoomDizzle ( 86-69 ) Draciger
08/09: smush ( 61-56 ) BoomDizzle


Er du ny? Velkommen! Skriv deg gjerne på listen om du ønsker å bli med. Bare å spørre oss om du lurer på noe.

Vi konkurrerer fra 19. oktober til mars/april. Playoffs (8 lag) starter i mars. Vi bruker Yahoo som plattform og blir enige om en dag det passer for alle å drafte spillere i 1-2 timer.

Draftrekkefølgen snus etter hver runde; 1-10, 10-1, 1-10 osv. Du skal drafte 14 spillere og laget ditt har disse posisjonene: PG, SG, G, SF, PF, F, C x2, valgfri x2 og benk x4. I tillegg en ekstra plass for langtidsskadet spiller.

Vi konkurrerer i åtte kategorier: FG%, FT%, 3PTM, PTS, REB, AST, STL og BLK. Ny motstander hver uke. Det er bedre å vinne 6-2 enn 5-3. Alle poeng tas med. Vi har daglige lagoppstillinger, men du kan enkelt sette opp for flere uker. Du kan droppe og plukke opp en spiller uten eier maks 50 ganger i løpet av sesongen og maks 3 ganger hver uke. Vær obs på at eventuelle fremtidige lagoppstillinger nullstilles når du gjør dette.

TH22

Legg inn av TH22 »

Deltakere:

TH22

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg kan veldig lite, så blir med og sikter meg inn på jumbo plassen.

TH22

Legg inn av TH22 »

Chromeback skrev: lør sep 18, 2021 9:19 pm Jeg kan veldig lite, så blir med og sikter meg inn på jumbo plassen.
Nice. Går fort å komme seg inn i det. Har to tips som kan være til god hjelp for nye:

- Man kan teste hvordan draften fungerer med mock drafts inne på Yahoo. Vi har litt lengre tid på hvert pick i vår draft, men ellers er det helt likt. Du kan også se underveis i draften hvor godt laget ditt er i alle kategoriene sammenlignet med resten, i 'Standings', basert på det Yahoo tror.

https://basketball.fantasysports.yahoo. ... mock_lobby

- Hashtag Basketball er en fin side med gratis stats-projections. Bare huk av turnovers på høyre side så får man rangeringen de tipper. De treffer selvsagt ikke på alt, men tror ikke andre tilbyr noe lignende uten betaling. De oppdaterer også jevnlig.

https://hashtagbasketball.com/fantasy-b ... rojections

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

:oops:
TH22 skrev: lør sep 18, 2021 10:00 pm
Chromeback skrev: lør sep 18, 2021 9:19 pm Jeg kan veldig lite, så blir med og sikter meg inn på jumbo plassen.
Nice. Går fort å komme seg inn i det. Har to tips som kan være til god hjelp for nye:

- Man kan teste hvordan draften fungerer med mock drafts inne på Yahoo. Vi har litt lengre tid på hvert pick i vår draft, men ellers er det helt likt. Du kan også se underveis i draften hvor godt laget ditt er i alle kategoriene sammenlignet med resten, i 'Standings', basert på det Yahoo tror.

https://basketball.fantasysports.yahoo. ... mock_lobby

- Hashtag Basketball er en fin side med gratis stats-projections. Bare huk av turnovers på høyre side så får man rangeringen de tipper. De treffer selvsagt ikke på alt, men tror ikke andre tilbyr noe lignende uten betaling. De oppdaterer også jevnlig.

https://hashtagbasketball.com/fantasy-b ... rojections
Altså, jeg er Philly-fans, så jeg er jo kjent for dårlige vurderinger opp igjennom :lol:

TH22

Legg inn av TH22 »

Haha, bare ikke bli for ivrig på Embiid om du får velge helt i toppen, med mindre jeg er rett etter deg :D

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Deltakere:

TH22
Laffano16

TH22

Legg inn av TH22 »

Velkommen tilbake, laffano!

Deltakere:

TH22
Laffano16
Chromeback

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

TH22 skrev: lør sep 18, 2021 11:21 pm Velkommen tilbake, laffano!

Deltakere:

TH22
Laffano16
Chromeback
Jo takk bedre sesong i år please

R66

Legg inn av R66 »

TH22 skrev: lør sep 18, 2021 11:21 pm Velkommen tilbake, laffano!

Deltakere:

TH22
Laffano16
Chromeback
Er selvsagt med, nba regular season blir ikke det samme uten fantasy

Skal vi beholde navnet? Gjøre andre endringer?

Draciger

Legg inn av Draciger »

Deltakere:

TH22
Laffano16
Chromeback
Draciger

Hva slags random shit finner jeg på i år mon tro...
Liten shoutout til TH22 som tar int! Det settes stor pris på.

Draciger

Legg inn av Draciger »

R66 skrev: søn sep 19, 2021 10:58 am
TH22 skrev: lør sep 18, 2021 11:21 pm Velkommen tilbake, laffano!

Deltakere:

TH22
Laffano16
Chromeback
Er selvsagt med, nba regular season blir ikke det samme uten fantasy

Skal vi beholde navnet? Gjøre andre endringer?
Navnet kan vi nok beholde, er jo vår originstory. Men andre endringer, noe spesielt du tenker på? Roer seg heldigvis ned med de Covid-restriksjonene så blir ikke like frustrerende som ifjor ihvertfall.

R66

Legg inn av R66 »

:Hvis out spillere kan settes på inj res og at du kan plukke opp spiller som kan brukes samme dag er det som "plager" meg
Jepp, all kred til TH som står på :D

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Lets go

Deltakere:

TH22
Laffano16
Chromeback
Draciger
1ChiBull1

TH22

Legg inn av TH22 »

Hyggelige ord, takker! Godt å se mange av gjengen tilbake.

Enig med Drac om å beholde navnet. Er ganske nøytral på Redondos forslag, men kan godt prøve begge for min del så lenge vi beholder maks 3 endringer i uken.

Hva tenker folket om å muligens avslutte sesongen en uke eller to tidligere? Tror Drac tok det opp forrige sesong. Som nevnt blir det ikke så ille i år mtp covid, men er fortsatt en del tilfeldigheter helt på slutten.

Deltakere:

TH22
Laffano16
Chromeback
Draciger
1ChiBull1
Redondo66

hgb

Legg inn av hgb »

Jeg er med, jeg. Burde sikkert stått over for å holde en god gjennomsnittsplassering, men...

TH22

Legg inn av TH22 »

Flott! Kanskje den er 1.5 etter sesongen. MyFevola er også med. Da mangler vi bare Mackey, Lamozy og Hoostil fra forrige sesong. Får vi alle tre med trenger vi bare en til for å bli 12 stk.

Deltakere:

TH22
Laffano16
Chromeback
Draciger
1ChiBull1
Redondo66
hgb
MyFevola

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

TH22 skrev: man sep 20, 2021 5:45 pm Flott! Kanskje den er 1.5 etter sesongen. MyFevola er også med. Da mangler vi bare Mackey, Lamozy og Hoostil fra forrige sesong. Får vi alle tre med trenger vi bare en til for å bli 12 stk.

Deltakere:

TH22
Laffano16
Chromeback
Draciger
1ChiBull1
Redondo66
hgb
MyFevola
Er med

TH22

Legg inn av TH22 »

KTBFFH skrev: tir sep 21, 2021 3:10 am Er med
Godt å se deg tilbake etter at vi såvidt ikke fikk deg med forrige sesong. Da er vi 9, satser på et par til melder seg i løpet av uken så kan vi begynne å tenke draftdato.

Deltakere:

TH22
Laffano16
Chromeback
Draciger
1ChiBull1
Redondo66
hgb
MyFevola
KTBFFH

hgb

Legg inn av hgb »

Jeg er med i en annen liga (nå evakuert fra ESPN til Yahoo), hvor vi mangler en for å få oddetall. Noen som er interessert?

Draciger

Legg inn av Draciger »

hgb skrev: tor sep 30, 2021 9:37 am Jeg er med i en annen liga (nå evakuert fra ESPN til Yahoo), hvor vi mangler en for å få oddetall. Noen som er interessert?
Hva er premissene? Roto, H2h, antall etc.

hgb

Legg inn av hgb »

Draciger skrev: tor sep 30, 2021 8:21 pm
hgb skrev: tor sep 30, 2021 9:37 am Jeg er med i en annen liga (nå evakuert fra ESPN til Yahoo), hvor vi mangler en for å få oddetall. Noen som er interessert?
Hva er premissene? Roto, H2h, antall etc.
Ganske mye det samme som VGD-ligaen. H2H, 7 stykker nå, planen er 8 (men om det plutselig blir 10 er vel ikke det noen sak).

Draciger

Legg inn av Draciger »

hgb skrev: tor sep 30, 2021 8:30 pm
Draciger skrev: tor sep 30, 2021 8:21 pm
hgb skrev: tor sep 30, 2021 9:37 am Jeg er med i en annen liga (nå evakuert fra ESPN til Yahoo), hvor vi mangler en for å få oddetall. Noen som er interessert?
Hva er premissene? Roto, H2h, antall etc.
Ganske mye det samme som VGD-ligaen. H2H, 7 stykker nå, planen er 8 (men om det plutselig blir 10 er vel ikke det noen sak).
Joiner jeg, bare å si ifra.

TH22

Legg inn av TH22 »

Fortsatt ingen lyd fra Lamozy, Mackey og Hoostil. Vi trenger helst 1-3 stk til. Litt over to uker til sesongstart.

Slenger ut forslag til livedraft-tidspunkt. Søndag 17. oktober 20.00 ish? Kom gjerne med annet forslag om det passer veldig dårlig for noen.

R66

Legg inn av R66 »

TH22 skrev: søn okt 03, 2021 2:41 am Fortsatt ingen lyd fra Lamozy, Mackey og Hoostil. Vi trenger helst 1-3 stk til. Litt over to uker til sesongstart.

Slenger ut forslag til livedraft-tidspunkt. Søndag 17. oktober 20.00 ish? Kom gjerne med annet forslag om det passer veldig dårlig for noen.
Kanskje sende e mail invitasjon til de, ikke alle som har fått med at vgd er ferdig, sende også til boom, melo og andre som har vært med før, kanskje noen av de har lyst å være med igjen

Søndag 17 er siste dag som er aktuell, helt greit for meg, preseason slutter på fredag 15 så da vet vi alt

Om vi er kun ti foreslår jeg at vi går opp i antall spillere på hvert lag til 15-16 så ww blir ikke for sterk

En siste ting, det er noe som heter inj+ spott, det er som vanlig inj spott men det går ann å sette out spiller (også inj) på den, kanskje vi kan ha en inj spot og en inj+

TH22

Legg inn av TH22 »

R66 skrev: søn okt 03, 2021 10:13 am Kanskje sende e mail invitasjon til de, ikke alle som har fått med at vgd er ferdig, sende også til boom, melo og andre som har vært med før, kanskje noen av de har lyst å være med igjen

Søndag 17 er siste dag som er aktuell, helt greit for meg, preseason slutter på fredag 15 så da vet vi alt

Om vi er kun ti foreslår jeg at vi går opp i antall spillere på hvert lag til 15-16 så ww blir ikke for sterk

En siste ting, det er noe som heter inj+ spott, det er som vanlig inj spott men det går ann å sette out spiller (også inj) på den, kanskje vi kan ha en inj spot og en inj+
Sendte e-post til alle som var med forrige sesong, men kan alltids sende en påminnelse siden det er noen uker siden

Forslag til endringer:
#1: Mulig å sette spillere markert "Out" (forventet å miste under en uke) på IL-plassen
#2: Kan plukke opp en spiller og få han i lineupen samme dag, så lenge kampen ikke har startet
#3: Vi kutter den siste uken av sesongen for å unngå tilfeldig hviling/rotasjoner osv osv
Sist redigert av TH22 den søn okt 03, 2021 6:01 pm, redigert 3 ganger totalt.

hgb

Legg inn av hgb »

TH22 skrev: søn okt 03, 2021 5:44 pm Sendte e-post til alle som var med forrige sesong, men kan alltids sende en påminnelse siden det er noen uker siden.

Forslag til endringer:
#1: Mulig å sette spillere markert "Out" (forventet å miste under en uke) på IL-plassen
#2: Kan plukke opp en spiller og få han i lineupen samme dag, så lenge kampen ikke har startet
#3: Vi kutter den siste uken av sesongen for å unngå tilfeldig hviling/rotasjoner osv osv
Stemmer for alle disse.

Draciger

Legg inn av Draciger »

hgb skrev: søn okt 03, 2021 6:01 pm
TH22 skrev: søn okt 03, 2021 5:44 pm Sendte e-post til alle som var med forrige sesong, men kan alltids sende en påminnelse siden det er noen uker siden.

Forslag til endringer:
#1: Mulig å sette spillere markert "Out" (forventet å miste under en uke) på IL-plassen
#2: Kan plukke opp en spiller og få han i lineupen samme dag, så lenge kampen ikke har startet
#3: Vi kutter den siste uken av sesongen for å unngå tilfeldig hviling/rotasjoner osv osv
Stemmer for alle disse.
I agree

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Er det lov å spørre om litt hendige tips for en NoOb i dette før draften? :lol: :roll:

Draciger

Legg inn av Draciger »

Chromeback skrev: søn okt 03, 2021 10:12 pm Er det lov å spørre om litt hendige tips for en NoOb i dette før draften? :lol: :roll:
Hjelpe motstanderen det kan vi ikke ha noe av!

Neida et tips er eventuelt se for deg en strategi i forkant. Vi kommer til å ha draftrekkefølgen før draften.
Se for deg 1-2 kategorier du ikke kommer til å fokusere på vil snevre feltet av spillere du velger. Å spre seg jevnt i alle kategorier er vanligvis en strategi som ikke lønner seg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»