Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Svar
Linselusa

Re: Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Legg inn av Linselusa »

Laban skrev: tir jan 17, 2023 11:54 am I podcasten var Sves tvilsom til om Skjærvik kom i dette vinduet. Positivt at Svendsen er tilbake.
Også deilig å høre at Mathisen herjer på trening. Var til tider steingod for Sogndal i fjor. Ligger noe uforløst der... Er jo klink indreløper i 3-5-2.

Laban

Legg inn av Laban »

Håper både Ulrik og Elias kan få bra med spilletid i år. Gode spillere, men vi for se. Sves var vel sikker på at det blir hentet en midtbanespiller.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Laban skrev: tir jan 17, 2023 4:36 pm Håper både Ulrik og Elias kan få bra med spilletid i år. Gode spillere, men vi for se. Sves var vel sikker på at det blir hentet en midtbanespiller.
Burde vel bli henta et anker. Indreløperplassen har man ekstrem bredde og talent på. Ibrahimaj, Åsen, Svendsen, Knudsen, Solberg og Mathiesen har alle det som skal til for å bli topp topp eliteseriekvalitet der.

Champis

Legg inn av Champis »

Linselusa skrev: tir jan 17, 2023 2:45 pm
Laban skrev: tir jan 17, 2023 11:54 am I podcasten var Sves tvilsom til om Skjærvik kom i dette vinduet. Positivt at Svendsen er tilbake.
Også deilig å høre at Mathisen herjer på trening. Var til tider steingod for Sogndal i fjor. Ligger noe uforløst der... Er jo klink indreløper i 3-5-2.

Han har jeg veldig tro på, og det har jeg hatt en stund! Han er meget kvikk, god med ball, god 1v1, skapende i spillet og har i tillegg et bra fotballhode. Synes han er en av de aller mest spennende "late bloomerne" i Norge.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Champis skrev: ons jan 18, 2023 2:14 pm
Linselusa skrev: tir jan 17, 2023 2:45 pm
Laban skrev: tir jan 17, 2023 11:54 am I podcasten var Sves tvilsom til om Skjærvik kom i dette vinduet. Positivt at Svendsen er tilbake.
Også deilig å høre at Mathisen herjer på trening. Var til tider steingod for Sogndal i fjor. Ligger noe uforløst der... Er jo klink indreløper i 3-5-2.

Han har jeg veldig tro på, og det har jeg hatt en stund! Han er meget kvikk, god med ball, god 1v1, skapende i spillet og har i tillegg et bra fotballhode. Synes han er en av de aller mest spennende "late bloomerne" i Norge.
Enig. Går noen rykter om at han fort kan bli solgt for 2-3 millioner. Det vil være en stor tabbe tror jeg. Heldigvis virker det for tiden heller som om det forhandles om ny kontrakt. Ulrik måtte visstnok overtales til å gå på lån til Sogndal i fjor, og er veldig gira på å kjempe seg inn på laget. Jeg liker Åsen og Ibrahimaj jeg altså, men det hadde vært mye fetere (og smartere for fremtiden) å kunne kjøre Mathisen og Knudsen (dersom vi fortsatt har ham etter sommervinduet) som indreløpere med Elias Solberg i bakhånd.

Brukeravatar
abelao
Innlegg: 193

Legg inn av abelao »

thewaterfall skrev: man jan 16, 2023 11:46 pm Ham-Kam kan ikke selge fordi de ikke har råd til å overholde avtaler de har inngått med tidligere klubber vel.
...men de har "råd" til å tviholde på en motvillig spiller til kontrakten løper ut, og få niks og null for ham. Ikke noe til solidaritetsklubbene, heller.

Fy fan for en møkkaklubb Kamma har blitt! Måtte de ryke nord og ned og havne nede på breddenivået, der disse amatørene hører hjemme.

tokk

Legg inn av tokk »

Når man ser diskusjonene til RBKs damelag, kan der vel vær glad det ikke ble sammenslåing hos dere også?

aderyn

Legg inn av aderyn »

tokk skrev: ons jan 18, 2023 7:56 pm Når man ser diskusjonene til RBKs damelag, kan der vel vær glad det ikke ble sammenslåing hos dere også?
Med en gang jeg så artikler som klagde på at RBK kvinner måtte bli hjemme mens gutta dro på treningsleir så ble jeg enormt lettet for valget vi tok. Spart oss for uendelig med ufortjent klaging.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Ser ut til at Skjærvik floken er løst



Men litt smådyrt hvis vi skal betale mer enn den opprinelige avtalen. Godt mulig han er kronisk undervurdert av Smerud på U21 men ikke helt betryggende at han har vært bak spillere som Røsler, Kolskogen og Kiil Olsen der.
Sist redigert av aderyn den man jan 23, 2023 3:30 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

abelao skrev: ons jan 18, 2023 5:22 pm
thewaterfall skrev: man jan 16, 2023 11:46 pm Ham-Kam kan ikke selge fordi de ikke har råd til å overholde avtaler de har inngått med tidligere klubber vel.
...men de har "råd" til å tviholde på en motvillig spiller til kontrakten løper ut, og få niks og null for ham. Ikke noe til solidaritetsklubbene, heller.

Fy fan for en møkkaklubb Kamma har blitt! Måtte de ryke nord og ned og havne nede på breddenivået, der disse amatørene hører hjemme.
Klubben står vel godt til innbyggerne i byen?

lsklars

Legg inn av lsklars »

LSK med veldedighet for Kamma.

Ham/Kan fremstår ikke akkurat som en veldig attraktiv klubb å spille for. Møkkaklubb.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Edh på operasjonsbordet igjen. Kne lagd av kjeks. Håper vi prioriterer ny spiller inn der.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Trenger ny høyre vingback asap ja. Ranger holder ikke mål som førstevalg nå som Edh konstant er ute.

Laban

Legg inn av Laban »

1-1 hjemme mot Sandefjord. 1 omg snart over. RB leverer en livesending til strykkarakter

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Laban skrev: fre jan 27, 2023 2:42 pm 1-1 hjemme mot Sandefjord. 1 omg snart over. RB leverer en livesending til strykkarakter
Av det lille jeg har sett, så virker det som vi har hatt mange fine kombinasjoner og kommet til flere gode sjanser. Men det er jo helt umulig å si sikkert med dette amatøropplegget til Direktesport/RB.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Etter første kamp så er det vel tydelig at man trenger en back, sentrale spillere og en spiss. Også håper jeg noen unggutter også får sjansen til å vise seg litt frem i noen av kampene.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

seriemester2013 skrev: man jan 23, 2023 3:29 pm
abelao skrev: ons jan 18, 2023 5:22 pm
thewaterfall skrev: man jan 16, 2023 11:46 pm Ham-Kam kan ikke selge fordi de ikke har råd til å overholde avtaler de har inngått med tidligere klubber vel.
...men de har "råd" til å tviholde på en motvillig spiller til kontrakten løper ut, og få niks og null for ham. Ikke noe til solidaritetsklubbene, heller.

Fy fan for en møkkaklubb Kamma har blitt! Måtte de ryke nord og ned og havne nede på breddenivået, der disse amatørene hører hjemme.
Klubben står vel godt til innbyggerne i byen?
Var den kommentaren på sin plass mener du?
Uvant kost fra en god og saklig debattant...!

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

InsVerderben skrev: fre jan 27, 2023 4:47 pm
seriemester2013 skrev: man jan 23, 2023 3:29 pm
abelao skrev: ons jan 18, 2023 5:22 pm

...men de har "råd" til å tviholde på en motvillig spiller til kontrakten løper ut, og få niks og null for ham. Ikke noe til solidaritetsklubbene, heller.

Fy fan for en møkkaklubb Kamma har blitt! Måtte de ryke nord og ned og havne nede på breddenivået, der disse amatørene hører hjemme.
Klubben står vel godt til innbyggerne i byen?
Var den kommentaren på sin plass mener du?
Uvant kost fra en god og saklig debattant...!
Var skrevet med glimt i øyet

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

seriemester2013 skrev: fre jan 27, 2023 5:34 pm
InsVerderben skrev: fre jan 27, 2023 4:47 pm
seriemester2013 skrev: man jan 23, 2023 3:29 pm
Klubben står vel godt til innbyggerne i byen?
Var den kommentaren på sin plass mener du?
Uvant kost fra en god og saklig debattant...!
Var skrevet med glimt i øyet
Ok, tar det på min konto for overreagering og et pinlig forsøk på å "oppdra" meddebattanter... !
God helg! ;)

Laban

Legg inn av Laban »

Så sammendraget nå på RB. Vi skapte flust med sjanser. Sandefjord hadde en sjanse og scoret på den?? Skogvold så sprek ut.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

InsVerderben skrev: fre jan 27, 2023 5:40 pm
seriemester2013 skrev: fre jan 27, 2023 5:34 pm
InsVerderben skrev: fre jan 27, 2023 4:47 pm

Var den kommentaren på sin plass mener du?
Uvant kost fra en god og saklig debattant...!
Var skrevet med glimt i øyet
Ok, tar det på min konto for overreagering og et pinlig forsøk på å "oppdra" meddebattanter... !
God helg! ;)
God helg ja, mye bedre at du reagerer å spør, det ironiske og humoristiske fremstår ikke alltid åpenbart på et forum

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Real-_- skrev: fre jan 27, 2023 4:03 pm Etter første kamp så er det vel tydelig at man trenger en back, sentrale spillere og en spiss. Også håper jeg noen unggutter også får sjansen til å vise seg litt frem i noen av kampene.
Dette virker da i overkant reaksjonistisk?

Høyreback kan det være lurt å få inn for dekningens skyld ja. Enig i det.

Sentralt synes jeg Lundemo var god og Uba til tider strålende, om enn veldig ujevn. Jeg tror Mesfin har navn på blokka her, men venter på at det internasjonale vinduet stenger.

På indreløperplassene har vi et massivt luksusproblem med Åsen, Ibrahimaj, Knudsen, Mathisen, Solberg og Svendsen + eventuelt andre jeg har glemt.

På spissplass gjorde tredjevalget Skogvold en svært oppløftende omgang. Meget godt satt scoring. I tillegg manglet Adams fra troppen. En liten føre var etter en liten strekk på Granca.

Tenker det maks kommer inn to spillere til (i tillegg til et par mulige signeringer for framtiden): Back og anker. Ellers synes jeg dette ser bra ut jeg. God forestilling mot hvalfangerne, uten at man skal legge for mye i en treningskamp midt i det verste hardljøret.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Tror heller ikke det kommer til å skje altfor mye men hva med en til spiss? Fint at Skogvold gjorde det bra men tåler vi å gå inn i en sesong med han som første innbytter på topp? Adams og Lehne kommer jo begge til å starte.

Vanskelig kompromiss. VI må selvfølgelig stole på våre unge, og Skogvold trenger spilletid, som jeg håper han vil få. Men samtidig så er det risky om Adams/Lehne skulle bli skadet.

Ellers er jeg enig i at høyre vingback og anker er posisjoner som bør forsterkes.

Laban

Legg inn av Laban »

Tror ikke vi henter en spiss til. Dersom Lehne eller Adams blir skadet, så er det jo mulig å legge om og spille med en spiss. Jeg tror heller ikke vi får tak i en så god spiss som vil slite benken bak de to. Da er det bedre å satse på Skogvold, som jeg faktisk tror kan bli veldig god med tillit og spilletid. Da setter jeg heller pengene mine på at vi henter en vingback og en til på midtbanen. Det ser vel også mørkt ut for en overgang for kamma- spilleren, så da kan det jo være Mesfin har en plan der også

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Laban skrev: lør jan 28, 2023 2:09 pm Tror ikke vi henter en spiss til. Dersom Lehne eller Adams blir skadet, så er det jo mulig å legge om og spille med en spiss. Jeg tror heller ikke vi får tak i en så god spiss som vil slite benken bak de to. Da er det bedre å satse på Skogvold, som jeg faktisk tror kan bli veldig god med tillit og spilletid. Da setter jeg heller pengene mine på at vi henter en vingback og en til på midtbanen. Det ser vel også mørkt ut for en overgang for kamma- spilleren, så da kan det jo være Mesfin har en plan der også
Jepp, Skogvold fortjener sjansen. Som Petter Myhre sa i intervju med RB etter kampen, har vi investert mye i akademiet de siste årene. Det vil være totalt bortkastet om ikke unggutta får en reell sjanse da.

Må ikke glemme at vi har Svendsen, Ibrahimaj og Åsen som alle kan gjøre en jobb på topp dersom det kniper. Synes vi er godt forspent.

Sjærvik kommer for øvrig. Det tar bare litt tid. Svesengen sa i går at det kommer til å løse seg.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

En ting med Adams er skader, men for å makse det vi kan få for han så bør han selges i sommervinduet, og da tenker jeg det er greit å hente inn en ung "erstatter" som kan gjøre seg kjent å få noen muligheter på dette nivået helt til Adams evt blir solgt. Om han ikke skulle bli solgt så er det også mulighet for et utlån i siste halvdel av sesongen.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Real-_- skrev: søn jan 29, 2023 3:20 pm En ting med Adams er skader, men for å makse det vi kan få for han så bør han selges i sommervinduet, og da tenker jeg det er greit å hente inn en ung "erstatter" som kan gjøre seg kjent å få noen muligheter på dette nivået helt til Adams evt blir solgt. Om han ikke skulle bli solgt så er det også mulighet for et utlån i siste halvdel av sesongen.
Og hvorfor kan ikke denne unge erstatteren være Skogvold? Han har noe spennende ved seg, unge Henrik.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Vetle Skjærvik klar. Nydelig.

Laban

Legg inn av Laban »

Deilig. Nå har vi meget god dekning bakover. Nå mangler vi en sentral midt pluss en høyre vingback, så er vi klare

aderyn

Legg inn av aderyn »

Linselusa skrev: søn jan 29, 2023 5:16 pm
Real-_- skrev: søn jan 29, 2023 3:20 pm En ting med Adams er skader, men for å makse det vi kan få for han så bør han selges i sommervinduet, og da tenker jeg det er greit å hente inn en ung "erstatter" som kan gjøre seg kjent å få noen muligheter på dette nivået helt til Adams evt blir solgt. Om han ikke skulle bli solgt så er det også mulighet for et utlån i siste halvdel av sesongen.
Og hvorfor kan ikke denne unge erstatteren være Skogvold? Han har noe spennende ved seg, unge Henrik.
Om støtteapperatet bedømmer at han kan være det så stoler jeg på den vurderingen men synes det er litt risky å ha Skogvold som eneste rene spissalternativ etter de to som kommer til å starte. Gutten har så godt som null Eliteserieerfaring. Men tipper de kanskje vil se han litt i pre season nå hvor klar han er for seniorfotball på det øverste nivået. Om han leverer bra så skal han selvfølgelig få sjanser i Eliteserien også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»