Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Svar
aderyn

Re: Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Legg inn av aderyn »

Kanskje litt tidlig å tenke på januar og overgangsvinduet men lurer på hvilke endringer i troppen og forsterkninger som vil skje i januar. Ser man på spillere med utløpende kontrakter mener jeg følgende vil/bør skje:
  • Erik Tobias Sandberg - Ganske usikkert, fått en ny vår i Jerv ser det ut til, spiller fast og håper egentlig vi kan få han med videre neste år for å se hvor nivået hans faktisk ligger per nå. Har vist stort potensial tidligere tross alt men redd han tenker at det er bedre for egen utvikling å dra til en annen klubb. Tror dessverre han ikke skriver under på noe nytt.
  • Josef Baccay - Ny usikkerhet. Null spilletid i Eliteserien i år, "mislykkede" opphold på lån i Fredrikstad og Kongsvinger. Vært regnet som et stort talent tidligere, fortsatt med i U-landslagssamlinger for Norge men med hvor lite spilletid han har fått hos oss ser jeg ikke for meg han blir med videre. Spesielt med at Dragsnes er en lock på den posisjonen og ser svært lite skadeplaget ut. Ny kontrakt og utlån ville jeg ikke klagd over men vil tro han vil bort å spille fast.
  • Gjermund Åsen - Gjør alt for å hente fyren permanent. Meget god spiller og enormt viktig for gruppa/miljøet.
  • Simen Kind Mikalsen - Blir vel neppe med videre. Skada store deler av året og benk resten, også klart bak Dragsnes.
  • Daniel Gustafsson - Er vel 99% sjanse for at han drar tilbake til Sverige etter sesongen. Lojal og tro tjener men ikke god nok for å starte for oss lenger i mine øyne. Dessverre litt store mangler fremover selv om han kan være en verdifull squad player. Greit nok å slippe.

Tropp 2022 med nåværende spillere minus de som sannsynligvis forsvinner. (Med forbehold at vi beholder 3-4-3 systemet)
d763c580676331ed9ece17a53bfa3fa7.png
+ noen unggutter som Bergum, Skoglund, Jabari, Seferi, Tognoy som kan være en del av en stall, uten at de nok kommer til å ha noen reel impact, 2-3 blir sikkert lånt ut. Selv Slørdahl som per dags dato er eneste backup stopper kan man fort diskutere om bør lånes ut, uvisst om han egentlig holder nivået per nå.

Forsterkningsområder basert på hullene i troppen:

Stopper - Minst en, og helst to stoppere må inn. Spesielt hvis Slørdahl skal lånes ut. Hatt flaks at vi ikke har hatt skadeproblemer bakover i år. Håper på en rutinert type, gjerne en kjøttstopper som ikke har alt for mye i mot å sitte en del på benken men som kan bidra når det trengs. Pluss kanskje en yngre stopper som man tror holder nivået og gjerne har gode egenskaper med ball. Kunne håpt litt på en type som Vetle Skjærvik i Kamma.

Vingbacker - Om Baccay og Mikalsen forsvinner blir det tynt bak Dragsnes ved mulig skade. Dog har Edh kapasitet til å spille både på høyre og venstre, derfor kunne Daniel Eid fra Sogndal vært spennende. Selv om han i hovedsak er på høyresiden, men spiller som passer perfekt inn i rollen og en vi var ute etter før sesongen. Evt hente en ung og fremadstormende venstre vingback type som kan være cover for Dragsnes. Baccay kan kanskje være den fyren hvis han blir.

Kant - Med DG ut og Hellands store skadeproblemer trenger vi nok minst en mann til inn på kant. Drømmemannen hadde vært Ismaheel fra Fredrikstad, selv om det nok er litt urealistisk, kan fort forsvinne rett til utlandet. Men akkurat liknende type jeg ønsker meg inn. Kjapp og meget god 1 mot 1. Er det noe jeg synes vi mangler er det en spiller med høy fart og x faktor. Verken Åsen, Svendsen eller 2021 Helland besitter veldig høy fart. Håper på en slik type inn.

Spiss - Usikkert hva som skjer med Lehne selvfølgelig. Men jeg går ut i fra at våre nøkkelspillere blir inntil videre. Uavhengig av hva som skjer der mener jeg vi må ha inn en mann på topp som backup/alternativ til Lehne hvis han skulle bli skadet eller liknende. Braut Brunes har vist takter men ikke klar for å starte som spiss enda, kunne gjerne sett meg at han lånes neste år hvis vi henter en spiss og evt kan hentes tilbake ved behov. Spissen jeg kunne tekt meg er Jerome Adams, fra Sogndal. Annen ung Nigerianer som har veldig høyt potensial. Glimrende å kaste innpå i en kamp og starte en kamp i ny og ne, og kan nok starte kamper om/hvis Lehne skulle forsvinne.

Dette er kun mine egne betraktninger frem mot neste sesong/overgangsvindu. Kjør gjerne debatt på hva som helst.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Adams fra Sogndal er vi forresten linket til jf. Sogs avis, sammen med Tromsø.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Snart går vel opsjonen på Åsen ut (1.des). Frykter han ryker dessverre.

qbah

Legg inn av qbah »

lsklars skrev: tir nov 23, 2021 9:10 pm Snart går vel opsjonen på Åsen ut (1.des). Frykter han ryker dessverre.
Har ikke LSK råd eller hva er greia? Tipper Åsen gjerne vil fortsette i LSK, men også er spent på hvem som blir ny trener i RBK.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Tviler på det er penga det står på. Helland har jo sagt selv at han ikke aner hva Åsen tenker rundt fremtiden fordi han knapt sier noe selv. Spørs hva slags signaler han får fra RBK og kan sikkert tenkes at han avventer hvem som blir ny trener.

Laban

Legg inn av Laban »

Er det noe i ryktene om Hovland inn? Et litt skeptisk.

aderyn

Legg inn av aderyn »



Åsen klar permanent, 2 års avtale. Deilig og viktig å få på plass.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Savner Pugachev i LSK tråden.

Noen som har kjøpt bladet der Tom Lund står på forsiden ? det selges i Oslo også.

Laban

Legg inn av Laban »

Vanvittig viktig signering. Blir fort et topplag neste sesong også.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Big George skrev: tir nov 30, 2021 5:40 pm Savner Pugachev i LSK tråden.

Noen som har kjøpt bladet der Tom Lund står på forsiden ? det selges i Oslo også.
Kjøpte det i forrige uke, men ikke fått lest det enda. Men virker som veldig utfyllende og mye stoff, gleder meg til å sette meg ned med det.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

aderyn skrev: tir nov 30, 2021 5:12 pm

Åsen klar permanent, 2 års avtale. Deilig og viktig å få på plass.
Ho-ho-ho, julepresang på forskudd! :D

lsklars

Legg inn av lsklars »

Deilig signering. Alltid visst at Åsen er fugl. Regner med han senker rbk på nytt neste år.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Laban skrev: tir nov 30, 2021 6:21 pm Vanvittig viktig signering. Blir fort et topplag neste sesong også.
Så lenge dere kniper 4. plassen foran Rosenborg er jeg happy.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Om vi klarer å holde oss i toppen vil nok avhenge om vi klarer å beholde Lehne Olsen. Så god som han har vært nå er jeg redd for at han forsvinner. Kairinen og Ogbu er også nøkkelspillere som kan forsvinne men håper begge blir en sesong til. Men Bakke og Myhre har innført et meget bra fundament i laget. Klarer ikke se at vi kollapser helt neste sesong men kan fort komme ned på jorda med en 7-9 plass sesong hvis noen viktige spillere drar. Håper dog vi har midler til å forsterke oss ytterligere.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

1. Divisjon, Serierunde 1
Søndag 24. april, 1977
Vålerenga 0 - 4
(0 - 0) Lillestrøm SK Bislett stadion, Oslo
Dommer: Svein-Inge Thime, Stavanger IF
Tilskuere: 10.787

Dag Olavson Gult kort Erik Karlsen Scorte etter 48. minutter 48.'
Tor Egil Johansen Scorte etter 56. minutter 56.'
Tor Egil Johansen Scorte etter 70. minutter 70.'
Tom Lund Scorte etter 78. minutter 78.' (str.)


Vålerenga: Geir Karlsen - Jan Willy Bjørke, Stig Mathisen, Arne Haslie, Erik Foss - Viggo Johansen, Dag Olavson, Yngve Andersen, Lars Petter Røise - Odd Iversen (Sigurd Brynildsen fra 62.), Petter Morstad.


Lillestrøm SK: Arne Amundsen - Rune Hansen, Jan Birkelund, Tore Kordahl, Georg Hammer - Gunnar Lønstad, Tor Egil Johansen, Frank Tømmervåg (Leif Hansen fra 17.), Terje Olsen - Tom Lund, Erik Karlsen.



Arne Amundsen, Jan Birkelund, Georg Hammer og Gunnar Lønstad debuterte for LSK.
Ivar Hoff uttalte følgende til Dagsavisen 29. oktober 2016: "På stillingen 4-0 til oss, ropte treneren Joe Hooley til Frank Grønlund (LSK-stopper) så mange hørte det: «It’s enough!», da tålte ikke VIF-supporterne mer."

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Husker den serieåpninga i 1977 fortsatt. Selv om Vålerenga tapte fikk tidenes Vålerengatalent Sigurd Brynildsen sin debut og de gule fra Lillestrøm hadde muilgens sitt beste lag noensinne..

aderyn

Legg inn av aderyn »



Oi oi oi, Akor Adams på vei inn portene nå. Akkurat han jeg har ønsket som alternativ på spissplass. Ung og stort potensial, herlig alternativ til Lehne og god nok til å starte hvis Lehne skulle forsvinne allerede i januar.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Wow!! LSK virkelig på jobb om dagen!

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

A.A. inn, ja det får`n si!
Som nevnt er LSK aktive, virker å ligge godt an i planleggingen og dette lover godt! :-)

Brukeravatar
abelao
Innlegg: 193

Legg inn av abelao »

Det ryktes at man også jobber med Ruben Gabrielsen. Han fryser visst på benken i FCK...

aderyn

Legg inn av aderyn »

abelao skrev: tor des 02, 2021 7:12 pm Det ryktes at man også jobber med Ruben Gabrielsen. Han fryser visst på benken i FCK...
Seriøst? Alltid trodd han kommer hjem igjen en dag men Ruben tilbake nå ville vært helt ellevilt. Men tror det ikke før jeg ser det.

lsklars

Legg inn av lsklars »

abelao skrev: tor des 02, 2021 7:12 pm Det ryktes at man også jobber med Ruben Gabrielsen. Han fryser visst på benken i FCK...
Klar for Molde snart da mao.

Akor Adams klar btw. Kruttsterk signering!

aderyn

Legg inn av aderyn »

Leser i RB at Adams kommer gratis også, det var jeg ikke klar over. Kun 200k i utdanningskompensasjon. Gjør dealen enda bedre, null risiko. Hadde fort kostet noen millioner om han var under lengere kontrakt. Må være rimelig frustrerende å være Sogndal supporter å se store talenter, med unntak av Mannsverk forsvinne ut der på rekke og rad for samlet verdi av en kasse husholdningssaft fra Lærum.

Hadde ikke hatt noe i mot å hente Daniel Eid også mens vi driver på å raider saftbygda.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

aderyn skrev: tor des 02, 2021 8:01 pm Leser i RB at Adams kommer gratis også, det var jeg ikke klar over. Kun 200k i utdanningskompensasjon. Gjør dealen enda bedre, null risiko. Hadde fort kostet noen millioner om han var under lengere kontrakt. Må være rimelig frustrerende å være Sogndal supporter å se store talenter, med unntak av Mannsverk forsvinne ut der på rekke og rad for samlet verdi av en kasse husholdningssaft fra Lærum.

Hadde ikke hatt noe i mot å hente Daniel Eid også mens vi driver på å raider saftbygda.
De må belage seg på salg til Brann, da får de overpris hver gang. Bare synd at kontoen ikke akkurat renner over her i Bergen.

lsklars

Legg inn av lsklars »

aderyn skrev: tor des 02, 2021 8:01 pm Leser i RB at Adams kommer gratis også, det var jeg ikke klar over. Kun 200k i utdanningskompensasjon. Gjør dealen enda bedre, null risiko. Hadde fort kostet noen millioner om han var under lengere kontrakt. Må være rimelig frustrerende å være Sogndal supporter å se store talenter, med unntak av Mannsverk forsvinne ut der på rekke og rad for samlet verdi av en kasse husholdningssaft fra Lærum.

Hadde ikke hatt noe i mot å hente Daniel Eid også mens vi driver på å raider saftbygda.
Eid er ikke bedre enn Edh.

aderyn

Legg inn av aderyn »

lsklars skrev: tor des 02, 2021 8:10 pm
aderyn skrev: tor des 02, 2021 8:01 pm Leser i RB at Adams kommer gratis også, det var jeg ikke klar over. Kun 200k i utdanningskompensasjon. Gjør dealen enda bedre, null risiko. Hadde fort kostet noen millioner om han var under lengere kontrakt. Må være rimelig frustrerende å være Sogndal supporter å se store talenter, med unntak av Mannsverk forsvinne ut der på rekke og rad for samlet verdi av en kasse husholdningssaft fra Lærum.

Hadde ikke hatt noe i mot å hente Daniel Eid også mens vi driver på å raider saftbygda.
Eid er ikke bedre enn Edh.
Ikke uenig men vi trenger litt mer dybde på kantene synes jeg. Edh er en potet som spiller litt overalt. Begge sider og også helt fremme. Så tror det ville vært nok plass til begge i troppen, Dragsnes har ingen backup hvis han må trekkes ned på stopper eller blir skada. Ideelt sett skulle vi kanskje henta en ren cover for Dragsnes men klarer ikke helt se for meg hvem det skal være, tror Baccay forsvinner når kontrakten utløper. Så har vi Ranger også da, det skal sies, selv om han er prestasjonsmessig ujevn og veldig mye skada, dog ikke så mye denne sesongen heldigvis. Men liker Eid som spilletype, fin innleggsfot og passer perfekt inn i rollen.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Enig det, men hvor dyr blir Eid? Har vel ikke akkurat hatt en like sterk sesong i år som forrige.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Sogndal har vel generelt vært dårligere over hele linja. Forståelig når man mister Mannsverk, Ogbu og Ndour i samme vindu. Pluss at Eirik Bakke signaliserte at han er ferdig i klubben midt i sesongen. Usikker hva Eid vil koste, 2 mill med et år igjen av kontrakten? Litt under det vi ga for Ogbu tipper jeg, men skal sies de nok har bedre økonomi nå etter Mannsverk salget. Tror faktisk Molde fort kan finne på å hente han, Hødd/Sogndal linken der og at de trenger litt mer dybde på back.

aderyn

Legg inn av aderyn »

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/ ... en_bloggar

Svenske fotbollskanalen rapporterer i gjennom en lokalavis i Sverige at vi er interesserte i den sentrale midtbanespilleren Ismet Lushaku fra Eskilstuna på nivå 2 i Sverige. Har en landskamp for Kosovo og linkes også til noen andre Svenske klubber. Klarer ikke helt se for meg hva vi skal med en ny sentral midt, med Mathew, Kairinen, Knudsen, Krogstad og Mathisen allerede i stallen men ser ut som kontrakten utløper på slutten av sesongen så vil vel være gratis.

Brukeravatar
abelao
Innlegg: 193

Legg inn av abelao »

aderyn skrev: tor des 02, 2021 8:53 pm https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/ ... en_bloggar

Svenske fotbollskanalen rapporterer i gjennom en lokalavis i Sverige at vi er interesserte i den sentrale midtbanespilleren Ismet Lushaku fra Eskilstuna på nivå 2 i Sverige. Har en landskamp for Kosovo og linkes også til noen andre Svenske klubber. Klarer ikke helt se for meg hva vi skal med en ny sentral midt, med Mathew, Kairinen, Knudsen, Krogstad og Mathisen allerede i stallen men ser ut som kontrakten utløper på slutten av sesongen så vil vel være gratis.
9 gule og 2 røde på 21 kamper i år. Vår nye Bonke...?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»