Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Svar
Laban

Re: Lillestrøm SK (Klubbtråd)

Legg inn av Laban »

abelao skrev: fre des 23, 2022 9:22 am
Laban skrev: ons des 21, 2022 4:34 pm Det var synd. Hadde håpet at Colin skulle ta nivået. Det har han dessverre ikke gjort.
Unge Rösler har så absolutt ES-nivået inne. Men han konkurrerer med ES' beste på den sentrale midtstopperplassen – der også han selv er best. Han ville ikke vente på at vi i løpet av 2023 antakelig selger Ogbu for noen titalls millioner til en betydelig større liga, derfor fikk han gå. Fair enough. Han er god nok for minst halvparten av første-11rne i Eliteserien. Vi har Ruben på vei inn, så det er ingen dramatikk i dette for oss.
Meget mulig han kan ta nivået i riktig klubb. Han har ihvertfall ikke vist noe særlig til nivå de gangene han har fått sjansen i LSK. Virker usikker og ikke sp lur i plasseringene. Men det kommer jo av lite spilletid. Så er det vel kanskje litt «urettferdig» at han konkurrerer med Ogbu, men thats football. Du må gripe sjansen når du får den. Håper han får sjansen til mer spilletid i en annen ES-klubb

lsklars

Legg inn av lsklars »


lsklars

Legg inn av lsklars »


Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Se her ja! Minst to par hvite sneakers der inne. Er det hele forsvarsrekka som annonseres på en gang da? Skjærvik, Tønnesen og Lunan på en og samme tid. Da snakker vi førjulspresang da!

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Tønnesen bekreftet klar på treårskontrakt i hvert fall. Finfin breddesignering. Vil gi Dragsnes kamp om plassen

lsklars

Legg inn av lsklars »

Linselusa skrev: fre des 23, 2022 3:51 pm Se her ja! Minst to par hvite sneakers der inne. Er det hele forsvarsrekka som annonseres på en gang da? Skjærvik, Tønnesen og Lunan på en og samme tid. Da snakker vi førjulspresang da!
Lurer på dette selv, når de teaser såpass som de gjør i forkant, og de "bare" annonser Tønnesen nå. Kan fort komme mer i dag.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Faen ta Molde om de tar Ruben. Kom igjen Ruben. Skjønner deg visst du tar den avtalen. Mye penger som sikrer fremtiden, men familien din bor nærme Åråsen. Den andre familien din er PÅ Åråsen <3 LSK er klubben din! <3

Brukeravatar
abelao
Innlegg: 193

Legg inn av abelao »

Laban skrev: fre des 23, 2022 1:02 pm
abelao skrev: fre des 23, 2022 9:22 am
Laban skrev: ons des 21, 2022 4:34 pm Det var synd. Hadde håpet at Colin skulle ta nivået. Det har han dessverre ikke gjort.
Unge Rösler har så absolutt ES-nivået inne. Men han konkurrerer med ES' beste på den sentrale midtstopperplassen – der også han selv er best. Han ville ikke vente på at vi i løpet av 2023 antakelig selger Ogbu for noen titalls millioner til en betydelig større liga, derfor fikk han gå. Fair enough. Han er god nok for minst halvparten av første-11rne i Eliteserien. Vi har Ruben på vei inn, så det er ingen dramatikk i dette for oss.
Meget mulig han kan ta nivået i riktig klubb. Han har ihvertfall ikke vist noe særlig til nivå de gangene han har fått sjansen i LSK. Virker usikker og ikke sp lur i plasseringene. Men det kommer jo av lite spilletid. Så er det vel kanskje litt «urettferdig» at han konkurrerer med Ogbu, men thats football. Du må gripe sjansen når du får den. Håper han får sjansen til mer spilletid i en annen ES-klubb
Som sagt, Rösler HAR allerede ES-nivået inne. Det har han vist i LSK. Både i de sjansene han har fått som SM i ES, og i Europa. Hører du på podcasten Dødball, hører du at både Svesengen og Nordlie er enig med meg der. At du mener noe annet, viser snarere ditt kompetansenivå.

Laban

Legg inn av Laban »

abelao skrev: fre des 23, 2022 11:52 pm
Laban skrev: fre des 23, 2022 1:02 pm
abelao skrev: fre des 23, 2022 9:22 am

Unge Rösler har så absolutt ES-nivået inne. Men han konkurrerer med ES' beste på den sentrale midtstopperplassen – der også han selv er best. Han ville ikke vente på at vi i løpet av 2023 antakelig selger Ogbu for noen titalls millioner til en betydelig større liga, derfor fikk han gå. Fair enough. Han er god nok for minst halvparten av første-11rne i Eliteserien. Vi har Ruben på vei inn, så det er ingen dramatikk i dette for oss.
Meget mulig han kan ta nivået i riktig klubb. Han har ihvertfall ikke vist noe særlig til nivå de gangene han har fått sjansen i LSK. Virker usikker og ikke sp lur i plasseringene. Men det kommer jo av lite spilletid. Så er det vel kanskje litt «urettferdig» at han konkurrerer med Ogbu, men thats football. Du må gripe sjansen når du får den. Håper han får sjansen til mer spilletid i en annen ES-klubb
Som sagt, Rösler HAR allerede ES-nivået inne. Det har han vist i LSK. Både i de sjansene han har fått som SM i ES, og i Europa. Hører du på podcasten Dødball, hører du at både Svesengen og Nordlie er enig med meg der. At du mener noe annet, viser snarere ditt kompetansenivå.
Så alle som er uenig med deg rakker du ned på. Flott det. Ikke vær uenig med allviter Abelao. «God» jul a’

aderyn

Legg inn av aderyn »

Bud på Skjærvik, betyr det at Gabrielsen ryker? Eller skal vi ha 4 stoppere inn

Lsk123

Legg inn av Lsk123 »

aderyn skrev: lør des 24, 2022 11:26 am Bud på Skjærvik, betyr det at Gabrielsen ryker? Eller skal vi ha 4 stoppere inn

Tønnessen er vel ikke stopper, han er vel hentet inn som en som skal krige om plassen til Dragsnes.

Røsler ut, Gabrielsen inn
Pettersson ut, Skjærvik inn

Synes ikke det er så ille egentlig

aderyn

Legg inn av aderyn »

Lsk123 skrev: lør des 24, 2022 11:34 am
aderyn skrev: lør des 24, 2022 11:26 am Bud på Skjærvik, betyr det at Gabrielsen ryker? Eller skal vi ha 4 stoppere inn

Tønnessen er vel ikke stopper, han er vel hentet inn som en som skal krige om plassen til Dragsnes.

Røsler ut, Gabrielsen inn
Pettersson ut, Skjærvik inn

Synes ikke det er så ille egentlig
Tønnesen har spilt mye stopper i Start. Tror det er mer sannsynlig at han får spilletid som stopper enn i Dragsnes sin posisjon. Tønnesen er ikke på Dragsnes sitt nivå og Dragsnes er praktisk talt aldri skadet.

Vi har hentet inn Roseth også.

Laban

Legg inn av Laban »

Tønnesen har vel spilt sentral midtbane også. Uten at jeg tror det er meningen at han skal brukes der primært. Vi må også forsterke på midten. Håper inderlig at Ruben kommer, da er vi godt forspent bakover. Spent på hva som skjer med Tobias. Edh trenger også en utfordrer

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Skjærvik-interessen har vært der lenge. Tror ikke det har noe å si ang. en eventuell overgang for Gabrielsen. Vi spiller med tre der bak, og da må vi ha minst seks stoppere på habilt nivå i troppen. Dette tror jeg blir Ogbu, Garnås, Roseth, Tønnesen, Skjærvik og Gabrielsen. Balatoni og muligens Cissé bak der igjen som læregutter. Slørdahl forsvinner nok.

Ser nå Gudbrandsdølen Dagningen melder at vi har fått akseptert bud på 5 mill. Stivt, men jeg skal la eventuell tvil komme Mesfin og Co. til gode. Skjærvik kan bli fryktelig god! Med ferske Kairinen-millioner på konto og en snau ellever fjernet fra lønningslistene finnes det fortsatt godt med rom for Ruben til å komme hjem.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Kan ikke være sant at man betaler 5 mill for Skjærvik. 22 år med 1 år igjen av kontrakten hos et bunnlag.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Real-_- skrev: lør des 24, 2022 1:06 pm Kan ikke være sant at man betaler 5 mill for Skjærvik. 22 år med 1 år igjen av kontrakten hos et bunnlag.
Sikkert massevis av klausuler for at man når 5mill.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Linselusa skrev: lør des 24, 2022 1:01 pm Skjærvik-interessen har vært der lenge. Tror ikke det har noe å si ang. en eventuell overgang for Gabrielsen. Vi spiller med tre der bak, og da må vi ha minst seks stoppere på habilt nivå i troppen. Dette tror jeg blir Ogbu, Garnås, Roseth, Tønnesen, Skjærvik og Gabrielsen. Balatoni og muligens Cissé bak der igjen som læregutter. Slørdahl forsvinner nok.

Ser nå Gudbrandsdølen Dagningen melder at vi har fått akseptert bud på 5 mill. Stivt, men jeg skal la eventuell tvil komme Mesfin og Co. til gode. Skjærvik kan bli fryktelig god! Med ferske Kairinen-millioner på konto og en snau ellever fjernet fra lønningslistene finnes det fortsatt godt med rom for Ruben til å komme hjem.
Synes i utgangspunktet det er for god dekning. At spillere som Balatoni og Cisse skal slippe til først etter 3 skader og ikke ha plass i 11 mot 11 på trening virker unødvendig.

Men om man ikke skal hente noen erstatter når Ogbu forsvinner samt at man ikke har annen dekning på venstreback enn Tønnesen (og Edh som helst spiller høyre) så virker det ganske fornuftig.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Synes 6 stoppere høres mye ut ja, og er flere hvis du regner Slørdahl, Balatoni og Cisse. Vi har kun hatt 4 stykk i år. Ogbu, Garnås, Pettersson og Røsler. Og selv med skade på Pettersson så har Røsler sittet så mye på benk at han har ønsket å dra, som han nå har gjort.

Tipper Ogbu og Gabrielsen(Hvis han kommer) kommer til å spille alt. Da er det 4 plasser på Roseth, Tønnesen, Garnås og Skjærvik. Høres litt voldsomt ut, selv om Tønnesen også kommer til å være dekning for Dragsnes.

Spørs om vi ikke kan slippe Garnås. Ser ikke for meg at det blir fryktelig mye spilletid på han. Slørdahl forsvinner vel også hvis jeg skal tippe. Eller er dette at klubben rigger seg for et Ogbu salg? Er også mulig.

Champis

Legg inn av Champis »

Kakebart skrev: søn des 25, 2022 9:54 am
Linselusa skrev: lør des 24, 2022 1:01 pm Skjærvik-interessen har vært der lenge. Tror ikke det har noe å si ang. en eventuell overgang for Gabrielsen. Vi spiller med tre der bak, og da må vi ha minst seks stoppere på habilt nivå i troppen. Dette tror jeg blir Ogbu, Garnås, Roseth, Tønnesen, Skjærvik og Gabrielsen. Balatoni og muligens Cissé bak der igjen som læregutter. Slørdahl forsvinner nok.

Ser nå Gudbrandsdølen Dagningen melder at vi har fått akseptert bud på 5 mill. Stivt, men jeg skal la eventuell tvil komme Mesfin og Co. til gode. Skjærvik kan bli fryktelig god! Med ferske Kairinen-millioner på konto og en snau ellever fjernet fra lønningslistene finnes det fortsatt godt med rom for Ruben til å komme hjem.
Synes i utgangspunktet det er for god dekning. At spillere som Balatoni og Cisse skal slippe til først etter 3 skader og ikke ha plass i 11 mot 11 på trening virker unødvendig.

Men om man ikke skal hente noen erstatter når Ogbu forsvinner samt at man ikke har annen dekning på venstreback enn Tønnesen (og Edh som helst spiller høyre) så virker det ganske fornuftig.

Jepp, det er hvert fall ikke oppskriften på å drive spillerutvikling/få fram egne spillere.

inc og nito

Legg inn av inc og nito »

Champis skrev: man des 26, 2022 3:13 am
Kakebart skrev: søn des 25, 2022 9:54 am

Synes i utgangspunktet det er for god dekning. At spillere som Balatoni og Cisse skal slippe til først etter 3 skader og ikke ha plass i 11 mot 11 på trening virker unødvendig.

Men om man ikke skal hente noen erstatter når Ogbu forsvinner samt at man ikke har annen dekning på venstreback enn Tønnesen (og Edh som helst spiller høyre) så virker det ganske fornuftig.

Jepp, det er hvert fall ikke oppskriften på å drive spillerutvikling/få fram egne spillere.
Hvis de hadde gått videre med Cisse så hadde nok det vært klart allerede. Tønnessen er tenkt som utfordrer til Dragsnes. Da står de igjen med Balatoni til "overs" av stoppere, hvilket vil være ideell stallsammensetning for min del. Om en eneste stopper er syk/skadd/må ta det rolig av andre grunner så er det fremdeles to hele stopperrekker på trening. Balatoni rekker såvidt å bli 18 før seriestart, og det er fremdeles ungt. Det er viktigere å slippe talrntene til til riktig tid enn tidligst mulig.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Uansett er det tunge rykter inne på KFLs Facebookside nå om at Ruben allerede er klar og vil presenteres på nyåret. Om seks mann er for god dekning, så rigger vi uansett godt for et salg av Ogbu til sommeren. Kontrakt ut 2025 på vår nigerianske venn, så passer bra å cashe inn til sommeren. Finfint at vi er føre var her. Balatoni og Cissé (dersom vi velger å signere ham) kan for øvrig godt lånes ut til OBOS-klubber. Vel så bra for utviklingen deres det. Ingen av dem, spesielt ikke Balatoni, har dårlig tid mtp. alderen deres.

Så er det viktig å minne på at det fortsatt er gode sjanser for Europa-spill til neste år. Da vil jeg gjerne ha litt ekstra dekning. Ambisjonen må være å komme oss inn i gruppespillet, og da må vi være godt forberedt mtp. eventuelle skader. I år var ikke stallen bred nok, og det led vi kraftig av i høst. Molde hadde et skadehelvete uten like store deler av året, men hadde likevel bredden i troppen til å være konkurransedyktige. Det er her vi er nødt til å ta innpå om vi skal henge med i toppen, spesielt dersom det skulle bli gruppespill i Europa.

Kairinen-millioner på konto, en snau ellever frigjort i lønninger, ny og bedre TV-avtale og den sunneste økonomien jeg kan erindre i min tid som LSK-supporter – nei, det er bare å kjøre på sier jeg!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ikke at det trenger å bety så mye, men Ruben er i Molde akkurat nå. Og det er ikke et rykte. Så han med mine egne øyne.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Motivert Gabrielsen er viktig å få inn i laget. På sitt beste holder han landslagsnivå.

inc og nito

Legg inn av inc og nito »

PapaSmurf skrev: man des 26, 2022 9:12 pm Ikke at det trenger å bety så mye, men Ruben er i Molde akkurat nå. Og det er ikke et rykte. Så han med mine egne øyne.
Hjelper Bolly med flyttelass kanskje?

Håper han kommer til LSK, men litt bekymringsverdig at Jim Solbakken er agenten hans. Best case så spiller han inn molde for å skvise mest mulig ut av LSK.

Per nå er Garnås den mest rutinerte stopperen vår, så vi trenger en med bra med erfaring på høyest mulig nivå inn, også for å heve de andre

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

inc og nito skrev: man des 26, 2022 11:27 pm
PapaSmurf skrev: man des 26, 2022 9:12 pm Ikke at det trenger å bety så mye, men Ruben er i Molde akkurat nå. Og det er ikke et rykte. Så han med mine egne øyne.
Hjelper Bolly med flyttelass kanskje?

Håper han kommer til LSK, men litt bekymringsverdig at Jim Solbakken er agenten hans. Best case så spiller han inn molde for å skvise mest mulig ut av LSK.

Per nå er Garnås den mest rutinerte stopperen vår, så vi trenger en med bra med erfaring på høyest mulig nivå inn, også for å heve de andre
Jeg sa det da ryktene dukket opp at LSK er rett klubb for Ruben nå.

En kjernekar og en god spiller, men jeg er skeptisk til å hente en stopper i sluttfasen av karrieren.

Men hva han driver med i Molde nå… fåglarna vet.

Laban

Legg inn av Laban »

Skjønner Ruben godt dersom Molde legger 4årx5mill på bordet.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Skjønner det fra et økonomisk ståsted selvfølgelig men Ruben har lovt at han skal spille for LSK igjen en dag, så skuffelse hvis han bryter den lovnaden. Men tja, hvor overasket kan man egentlig være i såfall, money rules.

Champis

Legg inn av Champis »

inc og nito skrev: man des 26, 2022 9:55 am
Champis skrev: man des 26, 2022 3:13 am
Kakebart skrev: søn des 25, 2022 9:54 am

Synes i utgangspunktet det er for god dekning. At spillere som Balatoni og Cisse skal slippe til først etter 3 skader og ikke ha plass i 11 mot 11 på trening virker unødvendig.

Men om man ikke skal hente noen erstatter når Ogbu forsvinner samt at man ikke har annen dekning på venstreback enn Tønnesen (og Edh som helst spiller høyre) så virker det ganske fornuftig.

Jepp, det er hvert fall ikke oppskriften på å drive spillerutvikling/få fram egne spillere.
Hvis de hadde gått videre med Cisse så hadde nok det vært klart allerede. Tønnessen er tenkt som utfordrer til Dragsnes. Da står de igjen med Balatoni til "overs" av stoppere, hvilket vil være ideell stallsammensetning for min del. Om en eneste stopper er syk/skadd/må ta det rolig av andre grunner så er det fremdeles to hele stopperrekker på trening. Balatoni rekker såvidt å bli 18 før seriestart, og det er fremdeles ungt. Det er viktigere å slippe talrntene til til riktig tid enn tidligst mulig.

Det siste der er en vanlig floskel å bruke. Men faktum er at det er umulig å vite nøyaktig hva som er riktig tid. Og det er ekstremt mange spillere som har blitt meget gode etter at de fikk muligheten før klubbene egentlig tenkte pga. skader eller andre tilfeldigheter. Så derfor er det viktig at mulighetene for spilletid er reelle for spillere man har en viss tro på. Hvis man ønsker å satse på egne spillere, vel å merke. Lett å si i ettertid, men veldig mange klubber villa aldri brukt Nusa så mye i eliteserien som 16-åring som det Stabæk gjorde. Og hadde de ventet 2-3 år, så hadde han heller aldri fått den statusen internasjonalt og blitt solgt for den summen. Som et eksempel.

inc og nito

Legg inn av inc og nito »

Champis skrev: tir des 27, 2022 2:10 am
inc og nito skrev: man des 26, 2022 9:55 am
Champis skrev: man des 26, 2022 3:13 am


Jepp, det er hvert fall ikke oppskriften på å drive spillerutvikling/få fram egne spillere.
Hvis de hadde gått videre med Cisse så hadde nok det vært klart allerede. Tønnessen er tenkt som utfordrer til Dragsnes. Da står de igjen med Balatoni til "overs" av stoppere, hvilket vil være ideell stallsammensetning for min del. Om en eneste stopper er syk/skadd/må ta det rolig av andre grunner så er det fremdeles to hele stopperrekker på trening. Balatoni rekker såvidt å bli 18 før seriestart, og det er fremdeles ungt. Det er viktigere å slippe talrntene til til riktig tid enn tidligst mulig.

Det siste der er en vanlig floskel å bruke. Men faktum er at det er umulig å vite nøyaktig hva som er riktig tid. Og det er ekstremt mange spillere som har blitt meget gode etter at de fikk muligheten før klubbene egentlig tenkte pga. skader eller andre tilfeldigheter. Så derfor er det viktig at mulighetene for spilletid er reelle for spillere man har en viss tro på. Hvis man ønsker å satse på egne spillere, vel å merke. Lett å si i ettertid, men veldig mange klubber villa aldri brukt Nusa så mye i eliteserien som 16-åring som det Stabæk gjorde. Og hadde de ventet 2-3 år, så hadde han heller aldri fått den statusen internasjonalt og blitt solgt for den summen. Som et eksempel.
Men ikke noe mer floskel enn at man må slippe til unggutta. Eskild Edh takla å bli kasta inn, Baccay takla det ikke i samme alder på Åråsen og han ble visst veldig prega av det i etterkant. For noen så vil det å høre et kollektivt "NEEEEEEI!" fra tribunene når man driter seg ut så man taper matchen nærmest knekke utviklinga, mens andre rister det av seg.

Balatoni er et voldsomt stoppertalent, men jeg tror maks han håper på i år er et innhopp.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Gabrielsen kommer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»