71° nord - Norges tøffeste kjendis

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

Re: 71° nord - Norges tøffeste kjendis

Legg inn av netrebske »

MacanT skrev: fre okt 14, 2022 2:22 pm Utrolig svakt å glemme vri kompasshuset slik at det lå parallelt med nord-sør linjene på kartet. Dette er jo noe av det mest elementære når det kommer til kart og kompass.

Men som dere andre sier så er det en fin gjeng igjen nå.
Synd det ble Silje røk ut, men et fint øyeblikk da hun tørket blod ;)
Veldig mannsdominert nå, men tror ikke vi ender som i en av de første sesongene hvor det endte opp med de 5 gutta, Trine Rein var vel siste kvinne som røk da og ble nr 6 av 10.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

netrebske skrev: søn okt 16, 2022 9:46 pm
MacanT skrev: fre okt 14, 2022 2:22 pm Utrolig svakt å glemme vri kompasshuset slik at det lå parallelt med nord-sør linjene på kartet. Dette er jo noe av det mest elementære når det kommer til kart og kompass.

Men som dere andre sier så er det en fin gjeng igjen nå.
Synd det ble Silje røk ut, men et fint øyeblikk da hun tørket blod ;)
Veldig mannsdominert nå, men tror ikke vi ender som i en av de første sesongene hvor det endte opp med de 5 gutta, Trine Rein var vel siste kvinne som røk da og ble nr 6 av 10.
Ja, synd Silje røk ut, virker å være en veldig hyggelig dame.

Det ble dessverre for mange "strafferunder" ;)

Ellers var skytingen bra, men hun brukte så alt for mye tid på hvert skudd.

Jeg håper Ida henger med helt til finalen, hun liker jeg godt og har hatt som favoritt fra starten av.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Lenge siden jeg har sett på 71 grader Nord men når blir lagene splittet opp og det er en mot en?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Elgen skrev: man okt 17, 2022 2:30 pm Lenge siden jeg har sett på 71 grader Nord men når blir lagene splittet opp og det er en mot en?
Pleier vel ettethvert å bli et samlet lag, før man i semifinalen går 2 og 2. Først i finalen med 3 stk blir det "en mot en".

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

netrebske skrev: man okt 17, 2022 10:03 pm
Elgen skrev: man okt 17, 2022 2:30 pm Lenge siden jeg har sett på 71 grader Nord men når blir lagene splittet opp og det er en mot en?
Pleier vel ettethvert å bli et samlet lag, før man i semifinalen går 2 og 2. Først i finalen med 3 stk blir det "en mot en".
Ok, er veldig lenge siden jeg har fulgt med hele sesongen

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Ganske greit med Line ut i kveld

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Justice 97 skrev: søn okt 23, 2022 11:32 pm
Elgen skrev: søn okt 23, 2022 11:27 pm Ganske greit med Line ut i kveld
Ja. Tror ikke hun hadde så mye mer å bidra med, det ble mye bæring for de andre, og jeg skjønner at Ylvis og jålebukken gikk lei. Men de kunne sikkert sagt det til henne, fremfor å nesten sabotere etappen. Ylvis viste en vemmelig side av seg når han holdt igjen starten på etappen.
Tror han har et veldig sterkt konkurranseinstinkt men laget kunne løst det på en litt annen måte ja

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Justice 97 skrev: fre okt 28, 2022 9:47 am Ida merket etter en tullekonkurranse, igjen.
Fikk ikke med meg at noen ble merket i går, de kommer jo ikke frem til målet før i neste episode.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Justice 97 skrev: fre okt 28, 2022 2:23 pm
MacanT skrev: fre okt 28, 2022 2:18 pm
Justice 97 skrev: fre okt 28, 2022 9:47 am Ida merket etter en tullekonkurranse, igjen.
Fikk ikke med meg at noen ble merket i går, de kommer jo ikke frem til målet før i neste episode.
Litt usikker på hvor de ligger an i løypa på TV, jeg har sett siste episode på Discovery+, der var det merkekonkurranse helt mot slutten av episoden. Trodde den gikk på TV i går kveld?
Hvis du er usikker så gi faen i å poste.

Takk for spoilingen, nå spørs det om jeg gidder å se på neste episode :(

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Justice 97 skrev: fre okt 28, 2022 2:36 pm
MacanT skrev: fre okt 28, 2022 2:33 pm
Justice 97 skrev: fre okt 28, 2022 2:23 pm

Litt usikker på hvor de ligger an i løypa på TV, jeg har sett siste episode på Discovery+, der var det merkekonkurranse helt mot slutten av episoden. Trodde den gikk på TV i går kveld?
Hvis du er usikker så gi faen i å poste.

Takk for spoilingen, nå spørs det om jeg gidder å se på neste episode :(
Jeg ble ikke usikker før jeg så posten din. Var rimelig sikker på at det ble tilgjengelig på D+ samme dag det skulle på TV (i går). Kan ikke gjøre annet enn å beklage i så fall. Uansett så er det mye som skjer før merkekonkurranse, så du vil nok fortsatt ha glede av episoden.
OK- men både til deg og andre som følger slike serier via strømmetjenester: bare vær HELT sikre på hvorvidt episoden er sendt på vanlig TV eller ei før dere poster her!

Ikke at denne avsløringen var av de verste siden ingen røk ut- men litt synd å nå vite hvem som ble merket😔

Ellers holder jeg meg stort sett unna tråder som Farmen og Forræder når der postes innlegg samme dagen som der sendes episoder på kvelden- men spesielt på TVN og med 71 virker det som om D+ ligger en episode lenger frem.
Plutselig var der mye negativt rundt Thomas Alsgaard uten at jeg skjønte noenting tidligere i vår (ikke at jeg fortsatt har så mye forståelse rundt de negative skriveriene rundt «Rjukan-krangelen»- men det er nå utdebattert for min del :D )

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Justice 97 skrev: fre okt 28, 2022 3:48 pm
JODDEMM skrev: fre okt 28, 2022 3:41 pm
Justice 97 skrev: fre okt 28, 2022 2:36 pm

Jeg ble ikke usikker før jeg så posten din. Var rimelig sikker på at det ble tilgjengelig på D+ samme dag det skulle på TV (i går). Kan ikke gjøre annet enn å beklage i så fall. Uansett så er det mye som skjer før merkekonkurranse, så du vil nok fortsatt ha glede av episoden.


Ikke at denne avsløringen var av de verste siden ingen røk ut- men litt synd å nå vite hvem som ble merket😔

Bare den ene merkede som er kjent. Den andre merkede og den som ble sendt hjem er ikke nevnt. Masse spenning igjen, så ikke spesielt mye å furte over. Shit happens og jeg har lært at TV Norge sender episodene noen dager etter D+.
Har man D+-abonnement så kan man se en episode i "forkant" sammenlignet med TVN sine sendinger. Men det er fort gjort å gjøre feil, men samtidig er det ganske godt merket hvis man tar en kjapp sjekk før man starter en episode. På de som er sendt/skal sendes den dagen så bruker de å være merket i ene hjørne med teksten "gratis" i hvit skrift på blå bakgrunn mens den nyeste episoden på D+ ikke har slik merking. I tillegg så står det en dato under hver episode som er datoen de sendes på tv. Så selv om jeg kan se morgendagens episode på D+ i dag hvis jeg vil, så står morgendagens dato under episoden. I tillegg så kan man ha som huskeregel at TVN sender kun en episode om gangen hele sesongen, mens på D+ legges det ut to episoder første dag slik at man kan se episode 1 og 2 på rappen og derfor ligge en episode foran TVN.

Uten at jeg skal tolke for mye så virker det også som at den kjente merkede ikke ryker basert på hvordan du formulerte deg over her da, men jeg velger å tro at du mente hvem som ryker og ikke den som ryker. Uansett så er det fort gjort å ikke få med seg hvor langt man har kommet når D+ ligger en episode i forkant, men dette er noe som er typisk D+. Samme gjelder andre programmer som f.eks. Kongen Befaler også.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Justice 97 skrev: lør okt 29, 2022 1:14 pm
thewaterfall skrev: lør okt 29, 2022 12:37 pm
Justice 97 skrev: fre okt 28, 2022 3:48 pm

Bare den ene merkede som er kjent. Den andre merkede og den som ble sendt hjem er ikke nevnt. Masse spenning igjen, så ikke spesielt mye å furte over. Shit happens og jeg har lært at TV Norge sender episodene noen dager etter D+.


Uten at jeg skal tolke for mye så virker det også som at den kjente merkede ikke ryker basert på hvordan du formulerte deg over her da, men jeg velger å tro at du mente hvem som ryker og ikke den som ryker. Uansett så er det fort gjort å ikke få med seg hvor langt man har kommet når D+ ligger en episode i forkant, men dette er noe som er typisk D+. Samme gjelder andre programmer som f.eks. Kongen Befaler også.
Alt blir feil, for du har ikke riktig rekkefølge. Uten at jeg skal gå nærmere inn på det, du skjønner det nok når du ser episoden. Spoileren min er minimal, og avslører ikke mer enn navnet på vedkommende. Litt dumt, selvfølgelig, men ingen krise som gjør at episoden ikke er verdt å se. Langt i fra.
Skal se episoden uansett, mye god underholdning uavhengig om man vet et utfall.

Jeg mente at jeg trodde det var en uheldig formulering og at du ikke spoilet hvem som ryker :) kom kanskje litt uklart fram. Uansett så er det i det store og hele en minimal spoiler, du har ikke akkurat avslørt hvem som vinner.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Virket som Vegard får problemer med noe basert på teaseren tll neste ep? Fryktelig kjedelig eventuelt.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

eppaen skrev: man okt 31, 2022 7:59 am Virket som Vegard får problemer med noe basert på teaseren tll neste ep? Fryktelig kjedelig eventuelt.
Det jeg frykter mest er at Ida skal ryke på en eller annen tullekonkurranse.

I siste episode som gikk på lufta så det ut som Kaveh sliter voldsomt med foten. Hvis ikke den på mirakuløst vis blir betraktelig bedre bør han trekke seg og heller la de andre 4 få fortsette til avslutningen på Svalbard.

Fra nå av tenker jeg det er best jeg holder meg unna sosiale medier til sesongen er ferdig. Ser at visse nettaviser har overskrifter som tyder på de følger serien på Discovery+ så best å holde seg unna.

eppaen

Legg inn av eppaen »

MacanT skrev: fre nov 04, 2022 2:13 pm
eppaen skrev: man okt 31, 2022 7:59 am Virket som Vegard får problemer med noe basert på teaseren tll neste ep? Fryktelig kjedelig eventuelt.
Det jeg frykter mest er at Ida skal ryke på en eller annen tullekonkurranse.

I siste episode som gikk på lufta så det ut som Kaveh sliter voldsomt med foten. Hvis ikke den på mirakuløst vis blir betraktelig bedre bør han trekke seg og heller la de andre 4 få fortsette til avslutningen på Svalbard.

Fra nå av tenker jeg det er best jeg holder meg unna sosiale medier til sesongen er ferdig. Ser at visse nettaviser har overskrifter som tyder på de følger serien på Discovery+ så best å holde seg unna.
Noen han også gjorde. Samtidig er det jo litt surrete at Christian taper konkurransen - for deretter at Kaveh ikke kan gjøre noen ting etterpå.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Noen spektakulære bilder fra Svalbard -man blir jo helt lamslått!!
Men likevel rart at de har gått bort fra det som har navngitt programmet nemlig 71 grader Nord
Longyearbyen ligger så vidt jeg kan se på 78 grader Nord ;)

eppaen

Legg inn av eppaen »

Hvorfor er ikke finalen i kveld?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

eppaen skrev: søn nov 13, 2022 8:56 pm Hvorfor er ikke finalen i kveld?
Hvordor skulle den være det? Er vel om ei uke vi får vite hvem av Vegard, Fritz og Ida som vinner.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Fordi jeg ikke visste at Discovery+ ligger foran lineær-tv.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

Må si godeste Fritz tapte seg på lag med Ida. Fyren har jo jaget opp tempo og hatt det svakeste leddet på laget sitt på bristepunktet gjennom mange etapper. Det svakeste leddet har ikke akkurat hatt mye krefter til å snakke og kose seg. Når plutselig han er det svakeste leddet var det ikke måte på sutring og klaging på at det ikke var noe sosialt lengre.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Fortjent seier til Vegard :D, Fritz fikk som fortjent når han bare fulgte etter Ida og ikke gadd å lese kartet selv.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Rørende avslutning!
Og en flott sesong med helt vanvittige naturbilder og flinke deltakere, hadde håpet på Ida men veldig fortjent vinner.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Hadde Vegard som favoritt hele veien. Bærte lag Nordkapp nesten på egenhånd før man slo seg sammen.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

eppaen skrev: søn nov 13, 2022 10:05 pm Fordi jeg ikke visste at Discovery+ ligger foran lineær-tv.
Å ja, ble finalen vist på discovery plus allerede sist helg? Finalen ble vist på tv på torsdag, den store finalekvelden på tvnorge med 3 finaler på rappen.

eppaen

Legg inn av eppaen »

netrebske skrev: søn nov 20, 2022 9:50 am
eppaen skrev: søn nov 13, 2022 10:05 pm Fordi jeg ikke visste at Discovery+ ligger foran lineær-tv.
Å ja, ble finalen vist på discovery plus allerede sist helg? Finalen ble vist på tv på torsdag, den store finalekvelden på tvnorge med 3 finaler på rappen.
Nei det var det den ikke ble ;) Men jeg hadde sett semifinalen som gikk lineært på søndagen allerede torsdagen før den helga. Så jeg trodde derfor finalen var forrige søndag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»