Molde FK 2021. Klubbtråd.

Svar
Visa

Re: Molde FK 2021. Klubbtråd.

Legg inn av Visa »

Linnes, Mannsverk, mulig en spiss (kan vente med) og en høyreback ønsker jeg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

GunnarBull skrev: ons jul 21, 2021 9:04 am Slår meg med på alle støttepasningene til oss selv. Fryktet en stund at det eneste gjenlevende diskusjonsforumet skulle forsvinne, det ville faktisk ført til en merkbart svekket livskvalitet for undertegnede. Og det er ingen overdrivelse.
Ja, det eneste som er litt synd er at det virker som at det er en del som ble værende på Discord. Om man skal lykkes med med denne migreringen er det viktig at folk står sammen og det ikke oppstår klikker på forskjellige steder. Nå er noen på Diskusjon, noen på Discord og noen her.

Selv tror jeg fridiskusjon vil være det beste valget, da det er mer tradisjonelt og alle kan bruke det uten å måtte tenke så mye nytt. Men jeg hadde blitt med dit hordene dro jeg, så lenge alle dro samme sted.

Og da mener jeg jo ikke at man ikke skal kunne bruke noen av de andre, men at om dette skal bli en suksess så må man velge ett forum til f.eks kamptråder osv.

qbah

Legg inn av qbah »

PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 11:09 am
GunnarBull skrev: ons jul 21, 2021 9:04 am Slår meg med på alle støttepasningene til oss selv. Fryktet en stund at det eneste gjenlevende diskusjonsforumet skulle forsvinne, det ville faktisk ført til en merkbart svekket livskvalitet for undertegnede. Og det er ingen overdrivelse.
Ja, det eneste som er litt synd er at det virker som at det er en del som ble værende på Discord. Om man skal lykkes med med denne migreringen er det viktig at folk står sammen og det ikke oppstår klikker på forskjellige steder. Nå er noen på Diskusjon, noen på Discord og noen her.

Selv tror jeg fridiskusjon vil være det beste valget, da det er mer tradisjonelt og alle kan bruke det uten å måtte tenke så mye nytt. Men jeg hadde blitt med dit hordene dro jeg, så lenge alle dro samme sted.

Og da mener jeg jo ikke at man ikke skal kunne bruke noen av de andre, men at om dette skal bli en suksess så må man velge ett forum til f.eks kamptråder osv.

Er du sikker på at det er noe særlig tilfeller av noen som henger igjen på discord nå, som ikke også er her inne? Tror ikke det er mange tilfeller i så fall etter mitt inntrykk. Et par stk. kanskje.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

qbah skrev: ons jul 21, 2021 11:28 am
PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 11:09 am
GunnarBull skrev: ons jul 21, 2021 9:04 am Slår meg med på alle støttepasningene til oss selv. Fryktet en stund at det eneste gjenlevende diskusjonsforumet skulle forsvinne, det ville faktisk ført til en merkbart svekket livskvalitet for undertegnede. Og det er ingen overdrivelse.
Ja, det eneste som er litt synd er at det virker som at det er en del som ble værende på Discord. Om man skal lykkes med med denne migreringen er det viktig at folk står sammen og det ikke oppstår klikker på forskjellige steder. Nå er noen på Diskusjon, noen på Discord og noen her.

Selv tror jeg fridiskusjon vil være det beste valget, da det er mer tradisjonelt og alle kan bruke det uten å måtte tenke så mye nytt. Men jeg hadde blitt med dit hordene dro jeg, så lenge alle dro samme sted.

Og da mener jeg jo ikke at man ikke skal kunne bruke noen av de andre, men at om dette skal bli en suksess så må man velge ett forum til f.eks kamptråder osv.

Er du sikker på at det er noe særlig tilfeller av noen som henger igjen på discord nå, som ikke også er her inne? Tror ikke det er mange tilfeller i så fall etter mitt inntrykk. Et par stk. kanskje.
Mulig jeg tar feil. Men jeg trodde det var litt diskusjoner i klubbtrådene der også.

Men grunntanken står. Om vi skal lykkes med å få til dette må vi stå samlet. Spres vi på forskjellige plattformer er det VGD som kan gni seg i hendene.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Noen som vet hva Walter Tomas driver med om dagen? Litt overraskende for meg dukket han opp i mandagens showkamp.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

slankebrusmannen skrev: ons jul 21, 2021 11:42 am Noen som vet hva Walter Tomas driver med om dagen? Litt overraskende for meg dukket han opp i mandagens showkamp.
Jeg lurte på akkurat det samme.

Er det deg DC?

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 11:45 am Er det deg DC?
Jepp.

Edit: (Hmmm... kan man skru av signatur på enkeltinnlegg mon tro? Den var litt uheldig her ser jeg...)

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Er det ikke mest pare pjatt og kjappe liveprat på discord nå da? Ikke sjekket mye i andre lags tråder der dog.

Tenkte i utgangspunktet at discord kunne være bra for livet i kamptrådene. Men.. om jeg ser kamp på stream liker jeg ikke å få måljubel/sinne fra andre steder før jeg ser det på skjermen. Sånn sett kan det være greit å holde også det her hvor man kan oppdatere etter ønske.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 11:09 am
GunnarBull skrev: ons jul 21, 2021 9:04 am Slår meg med på alle støttepasningene til oss selv. Fryktet en stund at det eneste gjenlevende diskusjonsforumet skulle forsvinne, det ville faktisk ført til en merkbart svekket livskvalitet for undertegnede. Og det er ingen overdrivelse.
Ja, det eneste som er litt synd er at det virker som at det er en del som ble værende på Discord. Om man skal lykkes med med denne migreringen er det viktig at folk står sammen og det ikke oppstår klikker på forskjellige steder. Nå er noen på Diskusjon, noen på Discord og noen her.

Selv tror jeg fridiskusjon vil være det beste valget, da det er mer tradisjonelt og alle kan bruke det uten å måtte tenke så mye nytt. Men jeg hadde blitt med dit hordene dro jeg, så lenge alle dro samme sted.

Og da mener jeg jo ikke at man ikke skal kunne bruke noen av de andre, men at om dette skal bli en suksess så må man velge ett forum til f.eks kamptråder osv.
Forstår jo godt de som har valgt diskusjon.no. Er jo en langt større plattform som har eksistert i en årrekke. Et litt mer troverdig valg sammenlignet med fridiskusjon.no som er helt nytt, hostet direkte hos Pro-ISP osv. Vi har liksom ingen garanti for hvor lenge fridiskusjon.no vil eksistere. Nå vet jeg ikke hvem som anskaffet domenet og har stått for oppsettet, men vi har liksom ingen garanti for hvor lenge vedkommende har betalt for domenet og hvor lenge det vil holdes i livet.

Du kan jo med 99% sikkerhet føle deg trygg på at diskusjon.no vil eksistere om 5 år. Er liksom ikke like sikkert om fridiskusjon.no gjør det samme. Og IP.Board som Diskusjon.no er basert på er jo utvilsomt bedre enn phpBB som vi benytter her. Begge fungerer bra som dedikerte forum men IP.Board gir deg jo langt flere finesser for de som ønsker å benytte seg av de. Samtidig som begge kan fungere så og si like bra som et helt enkelt og oversiktelig diskusjonsforum.

Men Diskusjon.no er jo eid av VG og jeg ser det står at Øystein Solaas er daglig leder og det var vel han som var stor forkjemper av re-designet på VGD så det burde jo kanskje gjøre folk litt skeptisk og nervøs. Folk påstår også at det er ganske teit moderering der, nå har jeg over 17'000 innlegg på diskusjon.no da har jeg vært aktiv der siden Hardware.no og Overklokk.no tidene og har aldri vært utsatt for noe urettferdig moderering så vet ikke hvor reell de påstandende faktisk er.

Det er også en del irriterende sikkerhetsagloritmer her på fridiskusjon.no som er litt utdaterte. Selv bruker jeg mye VPN, og med macOS 12 og iOS/iPadOS 15 så har jeg også iCloud Private Relay så jeg kommer så og si aldri fra min egen IP-adresse. Og fridiskusjon.no er tydeligvis utrolig aggressiv på det å være skeptisk til IP-adresser som relayer flere brukere for veldig ofte når jeg går inn her så må jeg verifisere med irriterende captcha. Det er litt passé å være såpass aggressiv med ekstra verifisering utelukkende basert på hvilken IP-adresse man kommer fra.

Synes absolutt at dette fungerer bra. Fungere jo strengtatt bedre enn gamle VGD som var nokså akterutseilt. Nyere versjoner av phpbb som vi bruker her er jo langt bedre enn det daterte greiene som var på VGD. Men når man først skal migrere så er litt mer fan av det gjøres litt mer gjennomtenkt enn at man bare hopper til først og beste løsning som jeg føler vi har gjort nå. For hver gang vi hopper fra en løsning til en annen så vil det være folk som faller av, og da burde man gjøre det skikkelig første gangen for å minimere antallet brukerer som faller av.

Skulle fridiskusjon.no bli borte om X-antall mnd av ulike årsaker og vi må flytte igjen så mister vi enda flere osv. En annen ulempe med fridiskusjon.no er jo at det blir jo ren "word-of-mouth" når det gjelder å tiltrekke seg brukere. For utenom de som aktivt forsøker å finne frem til fridiskusjon.no som et resultat av at VGD har blitt ubrukelig vil neppe snubble over fridiskusjon.no sånn helt av seg selv. Der har jo plattformer som diskusjon.no en stor fordel av at det er et allerde godt etablert alternativ som allerede har massevis av aktive brukere og hvor potensiale for at nye og brukere kan komme til, og ikke bare de av oss som er gamle VGD brukere som ønsker et nytt sted å være flokker til.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

rexenes skrev: ons jul 21, 2021 12:07 pm Er det ikke mest pare pjatt og kjappe liveprat på discord nå da? Ikke sjekket mye i andre lags tråder der dog.

Tenkte i utgangspunktet at discord kunne være bra for livet i kamptrådene. Men.. om jeg ser kamp på stream liker jeg ikke å få måljubel/sinne fra andre steder før jeg ser det på skjermen. Sånn sett kan det være greit å holde også det her hvor man kan oppdatere etter ønske.
Testet Discord under Lillestrømkampen. Det fungerte heller dårlig. Vi har tydeligvis flere Moldesupportere som ser via Satellitt/Parabol som er det med minst forsinkelse så det er nytteløst for de av oss som har kastet linær-TV for lenge siden å benytte Discord uten å få info 30 sekunder+ før vi selv ser det.

Skal Discord fungere så må nesten kampen streames på Discord så vi alle ser på samme stream der. Men da bryter vi alt som heter opphavsrettigheter så det er jo heller ikke så altfor sexy. Nei en kamptråd på et forum fungerer langt bedre for da kan du refreshe når det selv passer deg.

Når det er sagt så synes jeg jo livechat har veldig stort potensialet. For kamptråder så er det jo i utgangspunktet et langt bedre format som gir mye mer mening. Hadde alle bare vært i sync..

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

RamGuy skrev: ons jul 21, 2021 12:16 pm
PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 11:09 am
GunnarBull skrev: ons jul 21, 2021 9:04 am Slår meg med på alle støttepasningene til oss selv. Fryktet en stund at det eneste gjenlevende diskusjonsforumet skulle forsvinne, det ville faktisk ført til en merkbart svekket livskvalitet for undertegnede. Og det er ingen overdrivelse.
Ja, det eneste som er litt synd er at det virker som at det er en del som ble værende på Discord. Om man skal lykkes med med denne migreringen er det viktig at folk står sammen og det ikke oppstår klikker på forskjellige steder. Nå er noen på Diskusjon, noen på Discord og noen her.

Selv tror jeg fridiskusjon vil være det beste valget, da det er mer tradisjonelt og alle kan bruke det uten å måtte tenke så mye nytt. Men jeg hadde blitt med dit hordene dro jeg, så lenge alle dro samme sted.

Og da mener jeg jo ikke at man ikke skal kunne bruke noen av de andre, men at om dette skal bli en suksess så må man velge ett forum til f.eks kamptråder osv.
Forstår jo godt de som har valgt diskusjon.no. Er jo en langt større plattform som har eksistert i en årrekke. Et litt mer troverdig valg sammenlignet med fridiskusjon.no som er helt nytt, hostet direkte hos Pro-ISP osv. Vi har liksom ingen garanti for hvor lenge fridiskusjon.no vil eksistere. Nå vet jeg ikke hvem som anskaffet domenet og har stått for oppsettet, men vi har liksom ingen garanti for hvor lenge vedkommende har betalt for domenet og hvor lenge det vil holdes i livet.

Du kan jo med 99% sikkerhet føle deg trygg på at diskusjon.no vil eksistere om 5 år. Er liksom ikke like sikkert om fridiskusjon.no gjør det samme. Og IP.Board som Diskusjon.no er basert på er jo utvilsomt bedre enn phpBB som vi benytter her. Begge fungerer bra som dedikerte forum men IP.Board gir deg jo langt flere finesser for de som ønsker å benytte seg av de. Samtidig som begge kan fungere så og si like bra som et helt enkelt og oversiktelig diskusjonsforum.

Men Diskusjon.no er jo eid av VG og jeg ser det står at Øystein Solaas er daglig leder og det var vel han som var stor forkjemper av re-designet på VGD så det burde jo kanskje gjøre folk litt skeptisk og nervøs. Folk påstår også at det er ganske teit moderering der, nå har jeg over 17'000 innlegg på diskusjon.no da har jeg vært aktiv der siden Hardware.no og Overklokk.no tidene og har aldri vært utsatt for noe urettferdig moderering så vet ikke hvor reell de påstandende faktisk er.

Det er også en del irriterende sikkerhetsagloritmer her på fridiskusjon.no som er litt utdaterte. Selv bruker jeg mye VPN, og med macOS 12 og iOS/iPadOS 15 så har jeg også iCloud Private Relay så jeg kommer så og si aldri fra min egen IP-adresse. Og fridiskusjon.no er tydeligvis utrolig aggressiv på det å være skeptisk til IP-adresser som relayer flere brukere for veldig ofte når jeg går inn her så må jeg verifisere med irriterende captcha. Det er litt passé å være såpass aggressiv med ekstra verifisering utelukkende basert på hvilken IP-adresse man kommer fra.

Synes absolutt at dette fungerer bra. Fungere jo strengtatt bedre enn gamle VGD som var nokså akterutseilt. Nyere versjoner av phpbb som vi bruker her er jo langt bedre enn det daterte greiene som var på VGD. Men når man først skal migrere så er litt mer fan av det gjøres litt mer gjennomtenkt enn at man bare hopper til først og beste løsning som jeg føler vi har gjort nå. For hver gang vi hopper fra en løsning til en annen så vil det være folk som faller av, og da burde man gjøre det skikkelig første gangen for å minimere antallet brukerer som faller av.

Skulle fridiskusjon.no bli borte om X-antall mnd av ulike årsaker og vi må flytte igjen så mister vi enda flere osv. En annen ulempe med fridiskusjon.no er jo at det blir jo ren "word-of-mouth" når det gjelder å tiltrekke seg brukere. For utenom de som aktivt forsøker å finne frem til fridiskusjon.no som et resultat av at VGD har blitt ubrukelig vil neppe snubble over fridiskusjon.no sånn helt av seg selv. Der har jo plattformer som diskusjon.no en stor fordel av at det er et allerde godt etablert alternativ som allerede har massevis av aktive brukere og hvor potensiale for at nye og brukere kan komme til, og ikke bare de av oss som er gamle VGD brukere som ønsker et nytt sted å være flokker til.
Hovedproblemet er at Diskusjon ikke vil ha oss der. De vil ikke ha horder av fotballfolk inn på sitt domene. Det er fortsatt i stor grad mer er datanerdforum enn et generelt forum slik VGD var.

Jeg deler din bekymring rundt dette jeg og, men nå er dette det beste alternativet jeg har. Og jeg nekter å bli moderert på diskusjon av de (insert random insult) som er Mod’er der. Jeg har sett hvordan de er og hvordan de ser på VGD’ere.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

Jeg var på diskusjon i bare noen minutter før jeg fikk direkte rødt kort og evig utestengelse. Har lagt alle eggene mine i FD-kurven.

Greit å ha discord i bakhånd om noe skulle skje her da.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

RamGuy skrev: ons jul 21, 2021 12:19 pm

Når det er sagt så synes jeg jo livechat har veldig stort potensialet. For kamptråder så er det jo i utgangspunktet et langt bedre format som gir mye mer mening. Hadde alle bare vært i sync..
Livechat på discord med brukerstyrt forsinkelse hadde vært fint ;)

HarryH

Legg inn av HarryH »

slankebrusmannen skrev: ons jul 21, 2021 11:42 am Walter Tomas.
Velkommen, DietCoke!

Walter var visstnok på prøvespill. Selvsagt litt rusten ballbehandling etter alle disse år. Men meget sterk i duellspillet, der Inge Rekdal ble fullstendig avkledd. Har forstått det slik at han blir billigere enn Linnes.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Walter var jo hentet som stjerne som skulle føre oss opp til eliten i 2007- Gikk jo forsåvidt bra, men usikker på hvor mye av æren han bør få for det. Uansett kjekt å se at han var tilbake. Kan jo tyde på fortsatt gode vennskapsbånd selv om tiden hans her ikke var blant de mest ærerike.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

HarryH skrev: ons jul 21, 2021 12:32 pm Walter var visstnok på prøvespill.
Han er i grunnen umulig å google, så han kan sikkert regnes som ung og lovende. En spiller for fremtiden, bare 22 år gammel.

HarryH

Legg inn av HarryH »

slankebrusmannen skrev: ons jul 21, 2021 1:20 pm Han er i grunnen umulig å google, så han kan sikkert regnes som ung og lovende. En spiller for fremtiden, bare 22 år gammel.
Absolutt. På bildene ser han ut som en junior blant old boys-spillere. Må ha gode gener.

Brukeravatar
Limaxm
Innlegg: 84

Legg inn av Limaxm »

RamGuy skrev: ons jul 21, 2021 12:16 pm Synes absolutt at dette fungerer bra. Fungere jo strengtatt bedre enn gamle VGD som var nokså akterutseilt. Nyere versjoner av phpbb som vi bruker her er jo langt bedre enn det daterte greiene som var på VGD. Men når man først skal migrere så er litt mer fan av det gjøres litt mer gjennomtenkt enn at man bare hopper til først og beste løsning som jeg føler vi har gjort nå. For hver gang vi hopper fra en løsning til en annen så vil det være folk som faller av, og da burde man gjøre det skikkelig første gangen for å minimere antallet brukerer som faller av.

Ofte, når "noen må gjøre noe", så skjer det ingenting. I dette tilfellet gjorde noen noe, og det ganske raskt. Skulle det ha blitt brukt tid på å finne den beste løsningen så tror jeg vi hadde risikert at hele vgd-felleskapet ble spredt for alle vinder før ei ny løsning ble klar. Heller et litt cyberarkaisk phpbb framfor ingen løsning slik jeg ser det.

Er ikke så redd for at fridiskusjon forsvinner. Om dagens eier i framtida kommer til det punktet at han føler at dette orker han ikke holde på med lenger, så er det ganske sikkert andre som vil overta.

Tror også at det er en stor fordel at de fleste medlemmene her har lang fartstid på forum, og har et samhold fra før, de fleste vet hva som er innafor eller ikke. Skikkelige folk er på plass som moderatorer og. Så ytre trusler som krav fra rettighetsinnhavere o.l blir forhåpentligvis ikke noen fare for forumet heller.

(Forøvrig glad for å se Papasmurf på forumet. Moldes klubbtråd er ikke den samme uten han)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Limaxm skrev: ons jul 21, 2021 1:34 pm
(Forøvrig glad for å se Papasmurf på forumet. Moldes klubbtråd er ikke den samme uten han)
Takk for fine ord som de sier.

Var du aktiv på VGD?

Brukeravatar
Limaxm
Innlegg: 84

Legg inn av Limaxm »

PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 2:25 pm Var du aktiv på VGD?

Som skribent bare såvidt, hadde vel 100 innlegg totalt eller noe. Men var lurker der så godt som hver eneste dag de siste par årene, først og fremst på fotballforumet. Da oppstår jo fenomenet at man selv synes man "kjenner" mange av brukerne, mens ingen vet hvem en sjøl er. Har følt for å bidra litt mer her, ikke minst for litt å hjelpe til med å dra forumet i gang (nå går jo det som det suser da).

Er RBK-supporter btw. Respekterer stødig argumentasjon, så liker en god del av det du skriver. Og når noe er skeis i min kjære klubb, så er det ekstra irriterende å lese godt begrunnede "pokes" fra eksempelvis deg ;)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Squaden til Molde i Europa. Ser ut til å inneholde spillere fra B-listen også.
Linde
Ranmark
Petersen
Lervik
Bjørnbak
Risa
Sinyan
Gregersen
Haugen
Nyheim
Fjørtoft Løvik
Wolf Eikrem
Ellingsen
Grødem
Hussain
Aursnes
Ulland Andersen
Breivik
Jacobsen Bolsø
Beck
Omoijuanfo
Sigurdarsson
Hestad
Knudtzon
Fofana
Brynhildsen
Bolly
Sissoko
Tornes

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Limaxm skrev: ons jul 21, 2021 2:43 pm
PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 2:25 pm Var du aktiv på VGD?

Som skribent bare såvidt, hadde vel 100 innlegg totalt eller noe. Men var lurker der så godt som hver eneste dag de siste par årene, først og fremst på fotballforumet. Da oppstår jo fenomenet at man selv synes man "kjenner" mange av brukerne, mens ingen vet hvem en sjøl er. Har følt for å bidra litt mer her, ikke minst for litt å hjelpe til med å dra forumet i gang (nå går jo det som det suser da).

Er RBK-supporter btw. Respekterer stødig argumentasjon, så liker en god del av det du skriver. Og når noe er skeis i min kjære klubb, så er det ekstra irriterende å lese godt begrunnede "pokes" fra eksempelvis deg ;)
Ja, føler det samme selv. Det er jo på en måte kjentfolk her inne. Det er nesten så man har ansikter på debattantene.

Og uten rivaliseringen mellom klubbene hadde det blitt kjedelig.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 2:59 pm Det er nesten så man har ansikter på debattantene.
Ser for meg en uflidd slask som sitter og dupper over et kakestykke på Roseby.

Hvem av de mer aktive bidragsyterne fra moldetråden mangler i forumet nå? Syns oppmøtet fra moldeleiren er imponerende, og føles igrunn som gode gamle VGD. Kanskje fordi vi ikke har et alternativ, at så mange har funnet veien inn hit.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Sulfat skrev: ons jul 21, 2021 4:47 pm
PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 2:59 pm Det er nesten så man har ansikter på debattantene.
Ser for meg en uflidd slask som sitter og dupper over et kakestykke på Roseby.

Hvem av de mer aktive bidragsyterne fra moldetråden mangler i forumet nå? Syns oppmøtet fra moldeleiren er imponerende, og føles igrunn som gode gamle VGD. Kanskje fordi vi ikke har et alternativ, at så mange har funnet veien inn hit.
Hva med han som vil ha inn busslaster med kvalitetsspillere da? Hører noe rykter om at han er i ferd med å ta bussertifikat så han selv kan hente de.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 11:42 am
qbah skrev: ons jul 21, 2021 11:28 am
PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 11:09 am

Ja, det eneste som er litt synd er at det virker som at det er en del som ble værende på Discord. Om man skal lykkes med med denne migreringen er det viktig at folk står sammen og det ikke oppstår klikker på forskjellige steder. Nå er noen på Diskusjon, noen på Discord og noen her.

Selv tror jeg fridiskusjon vil være det beste valget, da det er mer tradisjonelt og alle kan bruke det uten å måtte tenke så mye nytt. Men jeg hadde blitt med dit hordene dro jeg, så lenge alle dro samme sted.

Og da mener jeg jo ikke at man ikke skal kunne bruke noen av de andre, men at om dette skal bli en suksess så må man velge ett forum til f.eks kamptråder osv.

Er du sikker på at det er noe særlig tilfeller av noen som henger igjen på discord nå, som ikke også er her inne? Tror ikke det er mange tilfeller i så fall etter mitt inntrykk. Et par stk. kanskje.
Mulig jeg tar feil. Men jeg trodde det var litt diskusjoner i klubbtrådene der også.

Men grunntanken står. Om vi skal lykkes med å få til dette må vi stå samlet. Spres vi på forskjellige plattformer er det VGD som kan gni seg i hendene.

Discord har 345stk, og her inne er vi nå 248stk. Men det ryr altså inn 30 om dagen, igår var vi 220, og mye av dette skyldes nok at det er ukedager, og at mange registrerte seg på discord på lørdag. Så de kommer nok alle til slutt etter som de logger på igjen. Praten på discord nå er mest humor og vitser.

Har sett 3-4 mann si at de vil bli kun på discord, og en gjeng si at de vil bruke begge deler. Men den sportsdelen på discord har nesten ikke innlegg nå. Så jeg tipper dette ordner seg.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sulfat skrev: ons jul 21, 2021 4:47 pm
Ser for meg en uflidd slask som sitter og dupper over et kakestykke på Roseby.
Nå er jeg midt i ferien, så akkurat nå er det en veldig treffende beskrivelse. Har ikke sett en barberhøvel på en uke.

Men jeg er dårlig på kafébesøk og kaker. Jeg føler meg ikke spesielt gjerrig, men jeg sliter med å betale en hundrings for en bit napoleonskake og en kaffekopp.

Dessuten så er det jo titt og ofte bursdager med kakebord så jeg lider ingen nød.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Korgutt skrev: ons jul 21, 2021 4:54 pm Hva med han som vil ha inn busslaster med kvalitetsspillere da? Hører noe rykter om at han er i ferd med å ta bussertifikat så han selv kan hente de.
Ja, kongen har visst abdisert. Kaizen, RhesusKristus og Johab er her vel heller ikke, med mindre de har nye navn.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Ja, og han som satt ut kakeryktene om Smurfen. Sommerlandet(?), var det ikke?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

AxelRudi skrev: ons jul 21, 2021 5:03 pm
PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 11:42 am
qbah skrev: ons jul 21, 2021 11:28 am


Er du sikker på at det er noe særlig tilfeller av noen som henger igjen på discord nå, som ikke også er her inne? Tror ikke det er mange tilfeller i så fall etter mitt inntrykk. Et par stk. kanskje.
Mulig jeg tar feil. Men jeg trodde det var litt diskusjoner i klubbtrådene der også.

Men grunntanken står. Om vi skal lykkes med å få til dette må vi stå samlet. Spres vi på forskjellige plattformer er det VGD som kan gni seg i hendene.

Discord har 345stk, og her inne er vi nå 248stk. Men det ryr altså inn 30 om dagen, igår var vi 220, og mye av dette skyldes nok at det er ukedager, og at mange registrerte seg på discord på lørdag. Så de kommer nok alle til slutt etter som de logger på igjen. Praten på discord nå er mest humot og vitser.

Hr sett 3-4 mann si at de vil bli kun på discord, og en gjeng si at de vil bruke begge deler. Men den sport delen på discord har nesten ikke innlegg nå. Så jeg tipper dette ordner seg.
Begge fora har sine fordeler. Men håpet er jo at dette faktisk tar over for VGD.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 5:07 pm
AxelRudi skrev: ons jul 21, 2021 5:03 pm
PapaSmurf skrev: ons jul 21, 2021 11:42 am

Mulig jeg tar feil. Men jeg trodde det var litt diskusjoner i klubbtrådene der også.

Men grunntanken står. Om vi skal lykkes med å få til dette må vi stå samlet. Spres vi på forskjellige plattformer er det VGD som kan gni seg i hendene.

Discord har 345stk, og her inne er vi nå 248stk. Men det ryr altså inn 30 om dagen, igår var vi 220, og mye av dette skyldes nok at det er ukedager, og at mange registrerte seg på discord på lørdag. Så de kommer nok alle til slutt etter som de logger på igjen. Praten på discord nå er mest humot og vitser.

Hr sett 3-4 mann si at de vil bli kun på discord, og en gjeng si at de vil bruke begge deler. Men den sport delen på discord har nesten ikke innlegg nå. Så jeg tipper dette ordner seg.
Begge fora har sine fordeler. Men håpet er jo at dette faktisk tar over for VGD.
Var innom der i et minutt i dag, er fortstt ikke et sted jeg kunne tenke meg å oppholde meg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»