Molde FK 2021. Klubbtråd.

Svar
slankebrusmannen

Re: Molde FK 2021. Klubbtråd.

Legg inn av slankebrusmannen »

MensenErnst skrev: man okt 04, 2021 9:05 am Liker ikke å være en surpromp, men Rafik Zekhnini virker da å være veldig langt unna å holde nivået? Hvor lang kontrakt har han? Håper selvfølgelig han snur det, men synes den veien ser lang ut.
Var vel ut neste sesong han fikk.

changretta

Legg inn av changretta »

Tror Rafik kan bli bra. Har vært litt tvilende til hans defensive innsats, men det var vel han som var nede og forstyrret da Rolantsson skulle sette den på blank kasse på overtid

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MensenErnst skrev: man okt 04, 2021 9:05 am Liker ikke å være en surpromp, men Rafik Zekhnini virker da å være veldig langt unna å holde nivået? Hvor lang kontrakt har han? Håper selvfølgelig han snur det, men synes den veien ser lang ut.
Ut neste sesong. Han skal få en oppkjøring på seg før jeg kommer med en dom.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det mest positive i går vil jeg si er Ulland. Vi behøver kantspillere som leverer scoringer. Så nå er det bare å håpe at det løsner for Brynhildsen snart. Arbeidsmoralen er upåklagelig, og man ser jo at gutten virkelig vil levere. Men det er uansett 19 kamper uten scoring nå. Og han har vel startet de fleste av disse, om ikke alle. Den dagen han får mer ro over seg foran mål så vil han koste 40 millioner +

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Liker ikke den småsutringen til Ullis i media om at han får kritikk, men er i RÅ form.
Så RÅ er den ikke, ro ned og fortsette å levere!
Første målet i går er maks flyt og egentlig "Einar touch" både her og der før ballen havner hos Ulland.

Heller ikke enig i at Eikrem var kjempegod i går, håper han også tar til seg kritikken som har kommet i det siste og lar beina prate.
Rafik blir bra han, men utfordringen er jo å få spilletid. Må inn tidligere (60-70 min) for å kunne påvirke kampene.

Avgjørende med seier i går for å henge på gullet. Tåler ikke mange flere feilskjær er jeg redd.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Stonesy skrev: man okt 04, 2021 10:27 am Liker ikke den småsutringen til Ullis i media om at han får kritikk, men er i RÅ form.
Så RÅ er den ikke, ro ned og fortsette å levere!
Første målet i går er maks flyt og egentlig "Einar touch" både her og der før ballen havner hos Ulland.

Heller ikke enig i at Eikrem var kjempegod i går, håper han også tar til seg kritikken som har kommet i det siste og lar beina prate.
Rafik blir bra han, men utfordringen er jo å få spilletid. Må inn tidligere (60-70 min) for å kunne påvirke kampene.

Avgjørende med seier i går for å henge på gullet. Tåler ikke mange flere feilskjær er jeg redd.
Første bud er at avstanden til Bodø/Glimt ikke blir noe større enn det den er nå i løpet av de 2 første kampene(Tromsø og Stabæk). Andre bud er at Molde vinner den tredje kampen hjemme mot Bodø/Glimt slik at Molde er ajour etter 24 runder.

heltos

Legg inn av heltos »

PapaSmurf skrev: man okt 04, 2021 10:11 am Det mest positive i går vil jeg si er Ulland. Vi behøver kantspillere som leverer scoringer. Så nå er det bare å håpe at det løsner for Brynhildsen snart. Arbeidsmoralen er upåklagelig, og man ser jo at gutten virkelig vil levere. Men det er uansett 19 kamper uten scoring nå. Og han har vel startet de fleste av disse, om ikke alle. Den dagen han får mer ro over seg foran mål så vil han koste 40 millioner +
Virker absolutt som laget begynner å sette seg, viktigheten med den «nye» midtbanen og Linnes har vært nevnt, Magnus trenger vi i tilbake i god form, og ser vi antydning til kantspiller sitter bedre og med mer mål som resultat blir dette bra.
Men jeg tror og mener Moe vil få en rimelig flau smak i kjeften om B/G igjen tar gullet.
Da blir å sette «skapet på plass» uttalelsen en bekreftelse på Moe er rett å slett en dårligere trener en Kjetil K.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

heltos skrev: man okt 04, 2021 10:57 am en bekreftelse på Moe er rett å slett en dårligere trener en Kjetil K.
Aasmund Bjørkan er helt glemt av folk virker det som. De er et team i Bodø.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: man okt 04, 2021 10:11 am Det mest positive i går vil jeg si er Ulland. Vi behøver kantspillere som leverer scoringer. Så nå er det bare å håpe at det løsner for Brynhildsen snart. Arbeidsmoralen er upåklagelig, og man ser jo at gutten virkelig vil levere. Men det er uansett 19 kamper uten scoring nå. Og han har vel startet de fleste av disse, om ikke alle. Den dagen han får mer ro over seg foran mål så vil han koste 40 millioner +

Brynhildsen vil mye, mye mer enn han får til. Jeg synes han for ofte ikke er flink nok til å velge den beste løsningen når han får/vinner ballen. Det blir fort alternativ 2 og 3, og det er synd fordi han relativt ofte er i de situasjonene som med rett valg kan gi oss fordeler i spillet, og kanskje skape farligheter. Men med så mye vilje så vil det kanskje løsne mer og mer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MensenErnst skrev: man okt 04, 2021 11:16 am
heltos skrev: man okt 04, 2021 10:57 am en bekreftelse på Moe er rett å slett en dårligere trener en Kjetil K.
Aasmund Bjørkan er helt glemt av folk virker det som. De er et team i Bodø.
Ja, jeg tror de har et veldig bra balansert trenerteam i Bodø. De får middels gode spillere til å fremstå som klassespillere, men i Molde er det ofte motsatt.

Men nå i høst skal vi vinne serien. Og så bør man uansett ta en liten selvransakelse etter sesongen, for det er rett og slett ikke bra nok det man har levert i år. Uansett utfall på tabellen. Vinner vi gull er det tipp topp, men man kan ikke ha så lange perioder med flopping hver sesong.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: man okt 04, 2021 11:22 am
MensenErnst skrev: man okt 04, 2021 11:16 am
heltos skrev: man okt 04, 2021 10:57 am en bekreftelse på Moe er rett å slett en dårligere trener en Kjetil K.
Aasmund Bjørkan er helt glemt av folk virker det som. De er et team i Bodø.
Ja, jeg tror de har et veldig bra balansert trenerteam i Bodø. De får middels gode spillere til å fremstå som klassespillere, men i Molde er det ofte motsatt.

Men nå i høst skal vi vinne serien. Og så bør man uansett ta en liten selvransakelse etter sesongen, for det er rett og slett ikke bra nok det man har levert i år. Uansett utfall på tabellen. Vinner vi gull er det tipp topp, men man kan ikke ha så lange perioder med flopping hver sesong.
Tror du stillingen mellom Bodø/Glimt og Molde er uforandret etter runde 23? Molde har Tromsø(H) og Stabæk(B) mens Bodø/Glimt har Sarpsborg08(H) og Strømsgodset(B). Mellom de 2 kampene tar de imot Roma på Aspmyra. I runde 24 møtes Molde og Bodø/Glimt.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: man okt 04, 2021 11:22 am
MensenErnst skrev: man okt 04, 2021 11:16 am
heltos skrev: man okt 04, 2021 10:57 am en bekreftelse på Moe er rett å slett en dårligere trener en Kjetil K.
Aasmund Bjørkan er helt glemt av folk virker det som. De er et team i Bodø.
Ja, jeg tror de har et veldig bra balansert trenerteam i Bodø. De får middels gode spillere til å fremstå som klassespillere, men i Molde er det ofte motsatt.

Men nå i høst skal vi vinne serien. Og så bør man uansett ta en liten selvransakelse etter sesongen, for det er rett og slett ikke bra nok det man har levert i år. Uansett utfall på tabellen. Vinner vi gull er det tipp topp, men man kan ikke ha så lange perioder med flopping hver sesong.
Dette gjelder kanskje ikke alle. Mannsverk er og ser ut som en klassespiller, i motsatt ende har vi Tobias Christensen som er bedre enn det han fikk vist hos oss. Og det er spillere som ikke lykkes i B/G også, forskjellen er kanskje at B/G bruker kortere tid enn Molde til å få ut potensialet. Jeg tenker Emil Breivik er en spiller som jeg tror ville blomstret umiddelbart og raskt fått mye spilletid og kanskje en startplass i B/G. I Molde er han bare et bra talent som vi venter skal slå til senere.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hmm skrev: man okt 04, 2021 12:34 pm
PapaSmurf skrev: man okt 04, 2021 11:22 am
MensenErnst skrev: man okt 04, 2021 11:16 am

Aasmund Bjørkan er helt glemt av folk virker det som. De er et team i Bodø.
Ja, jeg tror de har et veldig bra balansert trenerteam i Bodø. De får middels gode spillere til å fremstå som klassespillere, men i Molde er det ofte motsatt.

Men nå i høst skal vi vinne serien. Og så bør man uansett ta en liten selvransakelse etter sesongen, for det er rett og slett ikke bra nok det man har levert i år. Uansett utfall på tabellen. Vinner vi gull er det tipp topp, men man kan ikke ha så lange perioder med flopping hver sesong.
Dette gjelder kanskje ikke alle. Mannsverk er og ser ut som en klassespiller, i motsatt ende har vi Tobias Christensen som er bedre enn det han fikk vist hos oss. Og det er spillere som ikke lykkes i B/G også, forskjellen er kanskje at B/G bruker kortere tid enn Molde til å få ut potensialet. Jeg tenker Emil Breivik er en spiller som jeg tror ville blomstret umiddelbart og raskt fått mye spilletid og kanskje en startplass i B/G. I Molde er han bare et bra talent som vi venter skal slå til senere.
Breivik er jeg litt usikker på. Det er litt for mye rett fram samme hva jeg møter på-mentalitet. Blir for mange balltap og jaging etter å rydde opp i egne feil.

Jeg tror det er lokal gutt-syndromet som blender en del. Helt OK spiller som jeg håper utvikler seg videre.

Hmm

Legg inn av Hmm »

PapaSmurf skrev: man okt 04, 2021 12:52 pm
Hmm skrev: man okt 04, 2021 12:34 pm
PapaSmurf skrev: man okt 04, 2021 11:22 am

Ja, jeg tror de har et veldig bra balansert trenerteam i Bodø. De får middels gode spillere til å fremstå som klassespillere, men i Molde er det ofte motsatt.

Men nå i høst skal vi vinne serien. Og så bør man uansett ta en liten selvransakelse etter sesongen, for det er rett og slett ikke bra nok det man har levert i år. Uansett utfall på tabellen. Vinner vi gull er det tipp topp, men man kan ikke ha så lange perioder med flopping hver sesong.
Dette gjelder kanskje ikke alle. Mannsverk er og ser ut som en klassespiller, i motsatt ende har vi Tobias Christensen som er bedre enn det han fikk vist hos oss. Og det er spillere som ikke lykkes i B/G også, forskjellen er kanskje at B/G bruker kortere tid enn Molde til å få ut potensialet. Jeg tenker Emil Breivik er en spiller som jeg tror ville blomstret umiddelbart og raskt fått mye spilletid og kanskje en startplass i B/G. I Molde er han bare et bra talent som vi venter skal slå til senere.
Breivik er jeg litt usikker på. Det er litt for mye rett fram samme hva jeg møter på-mentalitet. Blir for mange balltap og jaging etter å rydde opp i egne feil.

Jeg tror det er lokal gutt-syndromet som blender en del. Helt OK spiller som jeg håper utvikler seg videre.


Lokal eller ikke. Brevik er ok+ rask, har bra duellkraft, er uredd, god løpskraft og er noe kreativ. Teknisk er han også bra. Han ville nok passet bedre i 433 som indreløper enn i Moldes 4231 og han kom inn i et system som er noe enklere og "rett frem" enn det er i Molde.

Mulig jeg overvurderer han litt, men jeg syns jeg ser småting her og der av en spiller som kan ta de siste stengene opp. Når det gjelder ballmist, Ola Brynhildsen i går mot Odd hadde ganske mange ballmist, spesielt i 1.omgang.

Erling Moe`s Big Toe

Legg inn av Erling Moe`s Big Toe »

Av en eller annen grunn føler jeg meg ganske trygg når Emil Breivik spiller. Han tok nivået i Europa, og han har levert stabilt og godt i hjemlig serie.
Han var lenge skadet, men er endelig tilbake.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Saltnes ute for sesongen. Trist for han selvsagt, og god bedring ønskes. Men en gavepakke for mulig seriegull.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Synd for Glimt og Saltnes. Er en viktig mann, men tror Glimt har såpass mye kvalitet i laget at de holder det greit gående også uten kapteinen.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Erling Moe`s Big Toe skrev: man okt 04, 2021 1:54 pm Av en eller annen grunn føler jeg meg ganske trygg når Emil Breivik spiller. Han tok nivået i Europa, og han har levert stabilt og godt i hjemlig serie.
Han var lenge skadet, men er endelig tilbake.
Ja, har tenkt det samme, han har en autoritet og trygghet rundt seg. Og når han skal byttes inn så har jeg følelsen av at vi ikke bytter oss ned. Egentlig merkelig for han er ung og det er hans første sesong i ES.

Jeg har troa på at Brevik vil kunne bli en god stabil spiller i toppen av ES med Molde. Men Molde bruker tid på utvikling og han vil ikke få veldig mye spilletid nå som det ikke er så tett med kamper, så spørs det om han er tålmodig nok.
Lett å være påstå noe som ikke er lett å bevise, men tror han ville ha lykkes raskere i et lag som er mer direkte enn Molde.

heltos

Legg inn av heltos »

Landslagspause er kjeeeedelig……

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Mange spennende kamper i breddefotballen. Kom dere ut og støtt klubbene rundt omkring.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MensenErnst skrev: tir okt 05, 2021 2:55 pm Mange spennende kamper i breddefotballen. Kom dere ut og støtt klubbene rundt omkring.
Lite som er like artig som en skikkelig batalje i 5. divisjon. Og meldingene fra sidelinjen er ofte priceless.

Jeg må innrømme at det blir litt sjeldent for min del, savner den tiden da det var mange bylag nedover i divisjonene. Husker Moldebølgen, Granlia og legendene i Meek.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Leke James virker som han er i Molde på sin insta. Han har tydeligvis brudd i ryggen. Kan man spekulere i at Sivasspor betaler ham ut av kontrakten og at han savner Molde? Skal vel være klar til sesongstart neste år med den skaden.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

MoldeMoldeMolde skrev: tir okt 05, 2021 3:21 pm Leke James virker som han er i Molde på sin insta. Han har tydeligvis brudd i ryggen. Kan man spekulere i at Sivasspor betaler ham ut av kontrakten og at han savner Molde? Skal vel være klar til sesongstart neste år med den skaden.
Leke er i Molde ja, men jeg mener vi nå må finne et annet alternativ. Leke kan ikke komme "krypende" hver gang han er skadet og så skal vi redde karrieren hans.
Svært lysten på at vi ikke resirkulerer gamle helter enda en gang....

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Stonesy skrev: tir okt 05, 2021 3:29 pm
MoldeMoldeMolde skrev: tir okt 05, 2021 3:21 pm Leke James virker som han er i Molde på sin insta. Han har tydeligvis brudd i ryggen. Kan man spekulere i at Sivasspor betaler ham ut av kontrakten og at han savner Molde? Skal vel være klar til sesongstart neste år med den skaden.
Leke er i Molde ja, men jeg mener vi nå må finne et annet alternativ. Leke kan ikke komme "krypende" hver gang han er skadet og så skal vi redde karrieren hans.
Svært lysten på at vi ikke resirkulerer gamle helter enda en gang....
På en måte ja, men vanskelig å finne en bedre spiss enn Leke for MFK.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Stonesy skrev: tir okt 05, 2021 3:29 pm Svært lysten på at vi ikke resirkulerer gamle helter enda en gang....
En lyst som ikke akkurat kan sies å ha gitt Rosenborg voldsomt med suksess de siste 20 årene.

Hmm

Legg inn av Hmm »

MoldeMoldeMolde skrev: tir okt 05, 2021 3:21 pm Leke James virker som han er i Molde på sin insta. Han har tydeligvis brudd i ryggen. Kan man spekulere i at Sivasspor betaler ham ut av kontrakten og at han savner Molde? Skal vel være klar til sesongstart neste år med den skaden.
Det avhenger av type bruddskade, kan ta alt fra 3-4 mnd til godt over halvåret.

En Leke i form ala 2019 kan være aktutell, men så lenge Fofana roter rundt i 3.divisjon og BBS er mest på styrkerommet har Molde ikke god dekning på spissplass selv om Leke kommer. 19 år gamle Nikals Haugland er fortsatt ukjent, jeg så noen glimt i en kamp i 3.div, men altfor lite til å vite om han er noe som kan brukes mye til neste sesnong.

I følge Rbnett på lørdag så er det Linde og Hestad klubben i utgangspunktet ønsker å forlenge med av de 5 som er på utgående. Ranmark får ikke kontrakt, mens Sjølstad og Tobias Hestad var klubben noe avventende til. Har ikke fulgt med Hestad , men han har fått noen innhopp.
Sjølstad støtter Molde2 og er med og berger divisjonsplassen. Det sier kanskje nok om situasjonen. (selv om flere fra A-laget burde fått seg kamper der)

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Ser at MFK bjudar på med redusert billettpris, underholdning og gratis boller og brus til kampen mot Tromsø. Hvis ikke publikum peller seg på kamp nå, så er det ganske latterlig. Det kjempes om et seriegull her.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

nottimagiche skrev: tir okt 05, 2021 5:12 pm Ser at MFK bjudar på med redusert billettpris, underholdning og gratis boller og brus til kampen mot Tromsø. Hvis ikke publikum peller seg på kamp nå, så er det ganske latterlig. Det kjempes om et seriegull her.
Vi må være ærlige og si at det er mye latterlige folk.

Jeg kunne ikke vært mer enig med deg. Går man ikke på kamp nå (uten medisinsk unntak) så er man ikke en supporter.

Sitter man hjemme og forventer gull så er det nesten så man fortjener å bli skuffet. Men det går jo selvsagt ut over oss som virkelig bryr oss om klubben.

Albino

Legg inn av Albino »

Skjematabell etter helgens strabaser.

Kode: Velg alt

Lag		HK	BK	HP	BP	Poeng	Skjema	HS	BS	Snitt	Max
Bodø		11	10	24	20	44	+1	2.18	2.00	2.10	71
Molde		10	11	25	16	41	+0	2.50	1.45	1.95	68
Rosenborg	10	11	22	15	37	-4	2.20	1.36	1.76	64
Kristiansund	11	10	28	10	38	-5	2.55	1.00	1.81	65
Lillestrøm	10	11	16	18	34	-7	1.60	1.64	1.62	61
Viking		11	10	23	12	35	-8	2.09	1.20	1.67	62

Hmm

Legg inn av Hmm »

nottimagiche skrev: tir okt 05, 2021 5:12 pm Ser at MFK bjudar på med redusert billettpris, underholdning og gratis boller og brus til kampen mot Tromsø. Hvis ikke publikum peller seg på kamp nå, så er det ganske latterlig. Det kjempes om et seriegull her.
Det er i alle fall et ok forsøk, og vil trolig trekke noen ekstra. Men ikke sikker på om dette er nok. Savner et trekkplaster som gjør at de som bare er litt interessert og kanskje de som ikke er det kommer likevel. Tomren, Djupvik, Di Derre, etc. Og kanskje ei skikkelig gulerot med utlodning av noe dyrt (som jeg nevnte tideligere)

Joda, jeg er storforlangende. Men jeg ville uansett ha vært på kamp hvis jeg ikke var på reise. Og ikke trenger de fanzone++ for å lokke meg, i så fall må de har mer på programmet.

Håper inderlig de lykkes, Viking hadde 14000, blir det halvparten i Molde?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»