Bob Dylan

Svar
Hedning

Bob Dylan

Legg inn av Hedning »

Det må jo være flere som liker Bob her. Om ikke interessen er der skal jeg holde den litt i live selv bare på trass. Han er jo en av tidenes største artister,og bør ha en egen tråd. Jeg liker alle faser,og perioder han har hatt,uten gospelårene der han var dypt religiøs,og tekstene til tider gjennomsyres av det. Jeg husker ikke om det var i (den eminente) selvbiografien til Al Kooper jeg leste at det var religion opp,og i mente både før,etter,og under konserter. Al var en del av bandet på den tiden tror jeg.
Mine topp fem album i random rekkefølge blir the ususal suspect med de tre fra 65/66 så klart. Å lage tre album(ett av dem et dobbeltalbum) som alle blir regnet som klassikere både i katalogen til Bob,og rock generelt på litt over et år er jo helt vilt.
Så et album fra nesten et tiår senere,og så et album fra 2001

Highway 61 Revisited
Bringing It All Back Home
Blonde On Blonde
Blood On The Tracks
Love And Theft

De ti neste i kronologisk rekkefølge. Å rangere dem etter hvor mye jeg liker dem varierer fra dag,til dag. Kanskje Time Out Of Mind,Planet Waves,og Oh Mercy er et lite knepp over de andre,men de havner i samme haug.

The Freewheelin Bob Dylan
Before The Flood
Planet Waves
Bastement Tapes
Desire
Hard Rain
Oh Mercy
Time Out Of Mind
Tempest
Together Through Life

Topp fem Bootlegseries utgivelser:
Bootlegseries 1-3 boksen
Live 66 Royal Albert Hall
The Best Of The Cutting Edge
The Rolling Thunder Revue
Tell Tale Signs

Det kommer ny Bootlegseries utgivelse på denne siden jul. Outtakes,og annet fra Infidels innspillingen,og tiden rundt der.
Den Bootlegseriesboksen jeg helst ser utgitt er en boks med plater fra f,eks Australia 1986. Eller ett,eller annet bra fra den 86 turneen da Tom Petty And The Heartbreakers var backingband.


Hedning

Legg inn av Hedning »

Bare jeg som er glad i Dylan her?
Han var i storform i 1975


fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Hedning skrev: tir okt 12, 2021 4:59 pm Bare jeg som er glad i Dylan her?
Han var i storform i 1975

Skulle ønske jeg kunne storme til og si at jeg er fan......men jeg ble aldri det til tross for at fyren gikk på høvelig rotasjon i min ungdom.....
Jimi Hendix løftet dog Dylan mye med sin versjon av denne :

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»