Alpint 2021/22

Svar
TheBaseline

Re: Alpint 2021/22

Legg inn av TheBaseline »

Godkjent av Stjernesund.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Mehell skrev: søn mar 20, 2022 9:35 am
Skraevadottir skrev: søn mar 20, 2022 9:25 am
Mehell skrev: søn mar 20, 2022 9:21 am Åh, faen. Da er det enda tightere enn jeg tenkte. Da er vel Shiffrin storfavoritt til å vinne også denne kula denne sesongen.
Skal sies at den eneste kula Shiffrin foreløpig har er sammenlagtkula. Med mindre hun vinner storslalåmcupen, ender hun opp uten disiplinseier i år. Det er litt spesielt, men det skjer jo. Kilde vant ingen delcuper da han tok totalen (i den riktignok litt "med ei klype salt"-sesongen) for to år siden.
Var ikke klar over det. Kvinnelig alpint er dessverre ikke en sport jeg følger veldig tett, og jeg trodde Shiffrin hadde minst en kule utenom totalen.
Da lærte jeg noe i dag og:)
takker!
Bare hyggelig!

For øvrig greit kjørt av Stjernesund og for så vidt ikke helt krise av Holtmann heller. Ikke utenkelig at Stjernesund med en god 2. omgang kan havne topp seks, men da er hun avhengig av at noen av de foran feiler litt. Mowinckel kan palle igjen, men jeg er litt redd for Vlhova, som ligger et par tideler bak. Men nå er det ut på ski selv!

Number4

Legg inn av Number4 »

GS cupen akkurat nå.

Shiffrin - 571
Worley - 549
Hector - 542

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Hva skjer hvis Lucas og Henrik begge kjører ut i dag? Hvem er den største utfordreren til kula av utlendingene?

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Skraevadottir skrev: søn mar 20, 2022 9:25 am
Mehell skrev: søn mar 20, 2022 9:21 am Åh, faen. Da er det enda tightere enn jeg tenkte. Da er vel Shiffrin storfavoritt til å vinne også denne kula denne sesongen.
Skal sies at den eneste kula Shiffrin foreløpig har er sammenlagtkula. Med mindre hun vinner storslalåmcupen, ender hun opp uten disiplinseier i år. Det er litt spesielt, men det skjer jo. Kilde vant ingen delcuper da han tok totalen (i den riktignok litt "med ei klype salt"-sesongen) for to år siden.
Shiffrin har ikke vunnet en disiplinseier siden 2019, vær klar over det (siden du brukte en Scheie-frase, tenkte jeg at jeg kunne hylle en annen legende)! Blir en spennende andreomgang.

Og nå er det snart klart for herrenes slalåm, og det blir jo enda mer spennende, sett med norske øyne. :-)

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

TheBaseline skrev: søn mar 20, 2022 10:14 am Hva skjer hvis Lucas og Henrik begge kjører ut i dag? Hvem er den største utfordreren til kula av utlendingene?
Strasser (307 p) og Feller (301 p) trenger minst andreplass for å gå forbi Henrik (371 p) mens Yule (283 p) er nødt til å vinne for å komme forbi. Ingen andre utlendinger kan vinne cupen. Lucas kan bli passert av mange hvis han ikke tar poeng.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Tullin_Thams skrev: søn mar 20, 2022 10:23 am
TheBaseline skrev: søn mar 20, 2022 10:14 am Hva skjer hvis Lucas og Henrik begge kjører ut i dag? Hvem er den største utfordreren til kula av utlendingene?
Strasser (307 p) og Feller (301 p) trenger minst andreplass for å gå forbi Henrik (371 p) mens Yule (283 p) er nødt til å vinne for å komme forbi. Ingen andre utlendinger kan vinne cupen. Lucas kan bli passert av mange hvis han ikke tar poeng.
Takk :)

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

4 nordmenn rett etter hverandre i herrenes 1. omgang. Kristoffersen på startnummer 6, Braathen på startnummer 7, Foss-Solevåg på startnummer 8 og McGrath på startnummer 9.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Nå skal norges "Dream team" i aksjon. Blir spennende! :)

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Kort slalåmløype i dag, så her blir det nok veldig jevnt.

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Har det skjedd før at topp 7 på starting list starter på 2-8?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Yikes... Yule kjørte ut. Men han blir sikkert ikke den eneste.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Yule ute og Feller og Strasser en noe dårlig 1.omgang? Ser bra ut dette. Selv om Feller har fantastiske andre omganger.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Glitrende, Henrik!

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Fy flate. Det der var klasse.

janesaj

Legg inn av janesaj »

For et run av Henrik!

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Nydelig Henrik!

Helt uenig at at kjørte med høy risiko. Her var det stålkontroll!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Glimrende kjøring av Henrik!!! Han økte ledelsen hele veien til mål.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Ingen av de andre norske slår det der.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Lucas!!!!!! Herregud!

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Jeg legger opp som spåmann.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Braathen følger opp!

janesaj

Legg inn av janesaj »

Og Lucas slår Henrik! For en norsk start!

Kenrojo

Legg inn av Kenrojo »

Ai, ai, ai. Vi er så gode!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Fritz_ skrev: søn mar 20, 2022 10:38 am Ingen av de andre norske slår det der.
:lol:

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Ingen har faktisk kjørt perfekt. Braathen var jo langt etter helt oppe.

janesaj

Legg inn av janesaj »

Svakt av Sebastian, dessverre.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Haha, vi er så latterlig gode.

Kristoffersen, Braathen og McGrath løser øvre midtheng, fra sektor 1 måling til sektor 3 helt overlegent i forhold til de andre virker det som.
Sist redigert av Centrist den søn mar 20, 2022 10:45 am, redigert 1 gang totalt.

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Atle også! Rått!

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Herlig av Atle også!

Trippelt norsk så langt!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»