NFL Uke 3

Svar
SalSomer

NFL Uke 3

Legg inn av SalSomer »

NFL Uke 3
Story time: JaMarcus Russell, nummer 1-valget i draften i 2007 og gjerne annerkjent som en av de største feilvalgene i historien, var en fyr som etter sigende var litt lat. En anekdote som ofte fortelles om ham er historien om den gangen trenerne hans begynte å mistenkte at han ikke tok forberedelsene sine til kamp seriøst. De valgte derfor å teste hvordan han studerte gametape ved at de sendte ham en kassett merket “blitz packages”. Neste dag kom Russell på treningsfeltet og sa at blitz packagene så helt greie ut. Problemet var bare at kassettene var helt tomme, det var ingenting på dem. Det var vel gjerne starten på slutten på karrieren for stakkars Russell.

Jeg ønsker ikke å lide samme skjebne som Russell nå som jeg er i første år i en ny jobb og nå som jeg for første gang i karrieren er kontaktlærer. Derfor har jeg jobbet hardt med å forberede meg til foreldremøtet som var i kveld, og følgelig ikke jobbet hardt med å skrive uketråder. Hele denne uketråden ble derfor påbegynt nå kl. 20 og vil følgelig bære preg av å være litt hastearbeid og kanskje ikke så omfattende som den pleier å være. Jeg håper dere kan tolerere dette.

Uansett, her er kampene:

Fredag 02.20: Texans mot Panthers i Houston
Yup, dette er en primetime-kamp. Det er faktisk den eneste primetime-kampen for begge disse lagene, og dette stinker av en klassisk sånn “gi dem en torsdagskamp så de får et primetime-oppgjør”. Men man skal kanskje ikke klage for mye, begge disse lagene er tied for ledelsen i divisjonen sin, Tyrod Taylor har sett okish ut og Sam Darnold har startet greit. Det kan jo bli artig, det her, men jeg tror ikke jeg orker å sitte oppe, for å si det sånn.
Søndag 19.00: Chiefs mot Chargers i KC
Chiefs-forsvaret er lekk som en sil. Chargers-angrepet er potensielt dødelig, men har vært litt opp og ned for å innlede sesongen. Bør uansett bli en artig kamp. Andy Reid har jo en statistikk innad i divisjonen som er helt hinsides det man bør forvente, men kanskje kan Justin Herbert og co starte en ny statistikk her denne søndagen?
Søndag 19.00: Jaguars mot Cardinals i Jacksonville
Trevor Lawrence er ikke der riktig ennå, men han har også bare hatt to kamper på seg så langt. Og kanskje er ikke Urban Meyer riktig mann for jobben med å guide ham inn i ligaen. Meyer skal etter sigende ha sagt at hver søndag i NFL er som å spille mot Alabama, som vel er et greit tegn på ta han kanskje føler at han har tatt seg litt vann over hodet. Nå skal han opp mot treneren som klarte å gå 5-7 i college med Patrick Mahomes på QB og som endte opp med å få en NFL-jobb som lønn for strevet, så får vi se om også det blir som å spille mot Alabama? Eller kanskje det blir som å spille mot Oklahoma? Oklahomas store (lille?) sønn Kyler Murray spiller uansett som en MVP (eller som en Heismann?), så det blir en tung oppgave for Jaguars, det her.
Søndag 19.00: Browns mot Bears i Cleveland
Justin Fields starter for Bears, Andy Dalton-eraen er over etter to kamper. Og Fields mot Mayfield kan jo være verdt å sitte ned for å se. Det er i hvert fall dugelig med hype for Bears’ unge nye QB, og når de i tillegg spiller mot et lag som ser ut som de kan være blant de beste i AFC i år kan dette bli en artig kamp. Anbefales!
Søndag 19.00: Bills mot Football Team i Buffalo
Taylor Heinicke slo Giants i forrige uke og vant med det sin første kamp i karrieren. Ikke dårlig å få sin første seier etter sin første sluttspillopptreden, men uansett. Han har nå også fått seg en sponsoravtale med Bud Light, noe som vel tyder på at noen i Heinekens markedsavdeling ikke har gjort jobben sin riktig. Anyway, han fikk en seier mot Giants, men kan han klare å gjenta bragden mot et sterkt Bills-lag som rettet skuten kraftig opp etter en dårlig Uke 1? Josh Allen har startet sesongen skjevt, men fikke god hjelp av forsvaret forrige uke. Nå møter han et Football Team-forsvar som det var forventninger til før sesongen, men som ikke har innfridd. Får vi se MVP-takter fra ham i Uke 3?
Søndag 19.00: Titans mot Colts i Nashville
Det er tydelig at Colts savnet Andrew Luck-eraen, ettersom de gikk og fikk seg en QB med veldig mye lovende potensiale, men også veldig mye skadeproblemer. Nå er det litt sånn oppe i luften og usikkert om Wentz skal spille, igjen. Det kommer ikke til å bli den eneste gangen denne sesongen at nettopp det skjer. Samtidig møter de et hypet Titans-lag som tok en stor skalp da de kom tilbake mot Seahawks i forrige uke, og hvis de taper her begynner kampen om divisjonen å se tung ut for Colts. Med tanke på at Texans er Texans og Jaguars er Jaguars tør jeg driste meg frempå med en uhyre tidlig spådom og si at hvis Derrick Henry og co vinner denne kampen vinner de også AFC South.
Søndag 19.00: Patriots mot Saints i Massachusetts
Jameis Winstons problem i Tampa var at han ikke bodde litt lenger innover i Florida, for han er altså en berg-og-dalbane-opplevelse som hadde gått rett hjem på Universal Studios. Får fikk man gjerne super-Winston og ikke-fullt-så-super-Winston i en og samme kamp, nå har han startet sesongen med å spre berg-og-dalbanen ut over to forskjellige kamper. Skal han fortsette sånn bør det bli en storkamp mot Patriots. Det ville være en overraskelse, så staute som de er defensivt, men samtidig, hvis det er en ting Winston kan så er det å overraske. Jeg ville i hvert fall holdt meg unna så alt for store veddemål på Saints-kamper i år.
Søndag 19.00: Giants mot Falcons utenfor New York
Jesus Kristus, fri og bevare meg for å måtte si noe om disse to lagene. Josh Rosen måtte inn og kaste ball for Falcons i forrige uke, mens Giants-forsvaret lot Taylor Heinicke fullføre nesten 75% av pasninger for godt over 300 yards. Begge to, vær bedre utgaver av dere selv!
Søndag 19.00: Steelers mot Bengals i Allegheny
Alltid potensiale for utenomsportslige ting når disse to møtes. Og kanskje også en god kamp på banen? Begge så gode ut i Uke 1 og skuffet litt i Uke 2, så her er alt up for grabs i en divisjon der flere lag kommer til å være relevante og der mest sannsynlig i hvert fall ett wild card vil bli delt ut. TJ Watt er usikker for kampen, da. Det er jo gode nyheter for Bengals-linja og for Joe Burrow.
Søndag 19.00: Lions mot Ravens i Detroit
Lamar Jackson viser at han fortsatt er en av de mest magiske og elektriske spillerne i ligaen, og selv med et skadeskutt mannskap rundt seg kan han skape poeng og trekke seiere. Ravens er fryktelig nære å være 2-0, men de er også fryktelig nære å være 0-2, så sånn sett er det kanskje fortjent at de er 1-1. De spiller i hvert fall jevne og spennende kamper. Det kan man ikke si om Lions, som bare ser dårlige ut og vil fortsette å være dårlige.
Søndag 22.05: Broncos mot Jets i Denver
Gode nyheter for Broncos, de er 2-0. Dårlige nyheter for Broncos, ingen tar dem særlig seriøst fordi de har møtt rimelig svak motstand i form av Giants og Jaguars så langt. Gode nyehter for Broncos, de har veldig gode sjanser til å snart være 3-0. Dårlige nyheter for Broncos, det er nok ikke sånn at folk kommer til å ta dem noe mer seriøst om de skulle vinne denne heller.
Søndag 22.05: Raiders mot Dolphins i Las Vegas
Tua er ikke klar for kampen, og derfor starter Jacoby Brissett for Dolphins. Aller helst skulle de nok hatt Fitzpatrick igjen nå, sånn at han kunne disket opp med noe tilsvarende den legendariske avslutningen han hadde på kampen mellom disse i fjor, der han kastet Dolphins inn i field goal range i blinde. Men sånn går det ikke, og da ser det stygt ut for Dolphins i møte med et Raiders-lag som har startet sesongen fryktelig godt og som mange begynner å snakke om som en slags utfordrer/dark horse i AFC. Gruden har endelig fått styr på skuta i Nevada og Carr ser ut som en MVP-utfordrer etter to uker. Det er gode muligheter for å bygge videre på dette i denne kampen mot Dolphins.
Søndag 22.25: Rams mot Buccaneers i Los Angeles
Forsmak på NFC CG? Nja, ikke nødvendigvis, men dette er to lag som ser fryktelig sterke ut akkurat nå. Tom Brady fortsetter å gjøre ting ingen mann i hans alder burde gjøre, og Matt Stafford sprudler i nye omgivelser i California. Og rundt dem har man noen fryktelig store game changere på hvert lag. Det her blir bra, det her blir virkelig bra! Absolutt en kamp det er verdt å få med seg.
Søndag 22.25: Vikings mot Seahawks i Minnesota
Something-something Seahawks var en gang i sin tid Vikings West, men det er vel en stund siden nå og ikke fryktelig relevant. Vikings-fans har fortsatt mareritt om den gangen Blair Walsh bommet på et field goal som ville vunnet dem sluttspillkampen for et par år siden, men samtidig trenger de ikke å gå lenger tilbake enn til forrige uke for et eksempel på en kicker som taper dem en kamp. Sånn sett vil vel Vikings fortsette å være Vikings, men nøyaktig hvem er Sehawks? At de lot Titans komme tilbake og vinne mot dem i overtime i forrige uke var ikke bra. Laget var også uhyre ineffektive langs bakken samtidig som de ikke var i nærheten av å stoppe Titans’ løpespill. Kan de gjøre ting bedre mot en Dalvin Cook med en dårlig ankel? Det bør de gjøre om de vil vinne, hvis ikke Vikings skal finne en måte å rote det til for seg selv igjen, da?
Mandag 02.20: 49ers mot Packers i San Francisco
Begge disse lagene hører hjemme i en bukt. Det er jo litt artig. Og så vokste Aaron Rodgers opp i San Francisco og var 49ers-fan som ung, det er man kontraktsforpliktet til å nevne når de møtes. Packers ser ut som at de er på vei igjen etter hiccupen mot Saints i forrige uke, mens 49ers fortsetter å vinne, men det på en veldig u-49ersk-måte etter at løpespillet ikke helt sitter. Ja, ja, dette er uansett en god SNF mellom to lag som har gode muligheter til å ende opp i sluttspillet i NFC.
Tirsdag 02.15: Cowboys mot Eagles i Dallas
NEI, ærlig talt! Washington Football Team vant NFC East med en 7-9-record i fjor! Det var en av historiens svakeste divisjoner. Det her blir for dumt! Det blir rett og slett for dumt! Jeg har bedre ting å gjøre enn å sitte og skrive om enda et NFC East primetime-oppgjør, dere har bedre ting å gjøre enn å lese meg sutre over enda et NFC East primetime-oppgjør og vi har alle bedre ting å gjøre enn å sitte oppe natt til tirsdag for å titte på et NFC East primetime-oppgjør. Hvis du er en Eagles- eller Cowboys-fan som skal sitte opp for den her, kast et blikk i speilet først og se om ikke speilet gir deg et litt dømmende blikk tilbake.

FightingVikes

Legg inn av FightingVikes »

Tommel!

Kjedelig torsdagskamp, som maksimalt blir condensed til frokost, men mest mulig kun highlights. Har vel en Parra-episode som går foran 😉

ModernMan

Legg inn av ModernMan »

Jeg bruker en feriedag på tirsdag ene og alene for å sitte oppe og se nok et NFC East primetime-oppgjør, og speilet og jeg er enige om at vi ikke snakker om det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ModernMan skrev: tor sep 23, 2021 10:11 pm Jeg bruker en feriedag på tirsdag ene og alene for å sitte oppe og se nok et NFC East primetime-oppgjør.
Godt vi kan se hverandre i speilet hvor ingen dømmer hverandre.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Haha herlig rant over NFC EAST så ikke den komme 😅😅

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

NFC East er jo Sal sin favoritt punchingbag.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Chromeback skrev: tor sep 23, 2021 10:26 pm NFC East er jo Sal sin favoritt punchingbag.
Herlig underholdning okke som! 😅

SalSomer

Legg inn av SalSomer »

Chromeback skrev: tor sep 23, 2021 10:26 pm NFC East er jo Sal sin favoritt punchingbag.
Det er vel egentlig mest NFC East-i-primetime-fetisjen til amerikanske TV-selskaper som jeg liker å slå på. Og akkurat i år føler jeg at jeg har et slags poeng.

Wrath

Legg inn av Wrath »

Mye penger i NFC East, med rike klubber og mye fans. Så det er vel pengene som rår som vanlig.

Personlig har ikke den individuelle kvaliteten på lag noe å si for underholdningsverdien for min del. Jevne kamper med spenning er det som gir meg underholdning, mens blowouts (der eget lag ikke er involvert) er ganske uinteressant. Så velger alltid bort kamper med suverene lag mot dårlige lag da det gir meg 0 underholdning. Alle årene med Patriots mot de 3 andre rævva lagene i den divisjonen var jo zzzzzzzzzzz deluxe å se på. Samme med Chiefs mot dårlige lag de siste sesongene, grisekjedelig. Men hver sin smak og heldigvis mye forskjellig å velge i blant NFL-kampene🍺🍸

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Let's GO HERBERT!

Wrath

Legg inn av Wrath »

Herlig at Wentz starter, da kan vi fortsatt håpe på at han greier å spille 75% av snaps i år så vi får en 1st rounder neste år. Ikke at noen egentlig tror på at han greier holde seg skadefri gjennom en hel sesong men....

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Ouff KC D is on!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Wrath skrev: søn sep 26, 2021 7:04 pm Herlig at Wentz starter, da kan vi fortsatt håpe på at han greier å spille 75% av snaps i år så vi får en 1st rounder neste år. Ikke at noen egentlig tror på at han greier holde seg skadefri gjennom en hel sesong men....
Bare å krysse det man har her ja.

Wrath

Legg inn av Wrath »

Herregud Tucker! 66 yards. WOW

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mange rekorder som er satt i dag ja.




Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Etter en megakjip TNF så har det virkelig eksplodert igjen i dag. Raiders karrer seg opp til 3-0 etter en seig kamp mot Miami.

Rams imponerer stort i dag. Solide defensivt, og ekstremt bra offensivt. Stafford ser skummelt bra ut under McVay. Fikk kjørt ett par sacks på Brady ila matchen også, smakte nok godt for d-linen.

Mitt favorittplay fra akkurat denne kampen:


Wrath

Legg inn av Wrath »

Godt å spille MNF (selv om stakkars SalSomer må lide) for da kan man nyte resten av kampene før et eventuelt tap kommer. Pleier å gå en liten uke etter Cowboys-tap før jeg orker lese/se noe fra NFL, så da er det kjipt å spille tidligkamp 😕

At Mailata skadet seg på trening denne uka var et skikkelig slag i trynet etter enormt spill sålangt, så da må vi bruke veikingen Dillard på LT, noe som er langt ifra ideelt med Brooks allerede ute på OL. Heldigvis har Cowboys mye skader på D-line, som gjør våre OL-tap mer håndterbare forhåpentligvis.
Sjef og motivator på Defense BG ute for sesongen også var bare trist, for det er en jævla fin fyr som er viktig for laget.

Gir oss ikke allverdens mulighet til å vinne denne kampen, da Cowboys offense er vanskelig å stoppe, samt at mine mistanker før sesongen om at Cowboys Defense blir bedre under Quinn ser ut til å stemme. Vi må nok score opp mot 30 eller mer for å vinne og Offense har sett for dårlig ut på samspill ennå til at vi greier det tror jeg. Muligheten ligger i at Turnovers går vår vei, og siden vi etter 2 kamper har noe så sjelden som 0 turnovers imot og 0 for, så er det veldig sannsynlig at det kommer en eller flere denne kampen, så det er bare å krysse fingre og tær for at de går til the good guys og ikke til kuguttene.

Bare vi ser brukbare ut og gir dem en real fight, og at kampen ikke blir avgjort på noe sebra-bullshit så er jeg egentlig fornøyd. Returoppgjøret senere i sesongen derimot blir vondt om vi ikke vinner.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mailata er et kjempetap, ikke noe tvil om det.

Regner med ett tap her, men resultatet er egentlig ikke det viktigste, selv om en seier hadde smakt fryktelig godt. Håper bare at prestasjonene fortsetter å være positive, i hvert fall til tider.

Så skal man ta i mot ett Chiefs lag neste uke som har to tap på rappen med seg. Frykter den kampen nesten mer enn denne.

MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Artig med fotball da.

Wrath

Legg inn av Wrath »

Ugh, dette ble veldig mye verre enn fryktet til og med. Overkjøring i alle faser av spillet 😭

Run Defense som har vært vår styrke i mange år har vært en vits de 2 siste ukene. Virker som det er 8+ yards hver eneste play.
Vanskelig ellers for Defense når de måtte være på banen stort sett hele kampen fordi Offense suger. Så en under pari kamp av Defense, men ikke altfor bekymret over D.

Det bekymringsverdige er Offense. Aller mest playcallinga til Sirianni som har vært altfor dårlig både mot 49ers og Cowboys, blir han ikke bedre enn dette så blir det 1-3 år med ørkenvandring, så det blir ekstremt viktig at han viser tegn til forbedring i løpet av noen kamper her.

Den andre bekymringen er Hurts, som var godkjent i kamp 1, men har blitt verre og verre nesten for hver drive etter det. Lest spillet dårlig, mange feilvalg og for upresise pasninger har vært fasit i 2 uker nå. Ikke like stort problem som playcallingen til Sirianni dog, siden Hurts er på 1 års prøvetid uansett, men var helt sikker på at han kom til å spille bedre enn dette.

Cowboys er akkurat der jeg trodde med et Offense som er vanskelig å spille mot, samt et forbedret Defense. Så det er nok bare en Dak-skade som kan ta fra dem divisjonen, men det visste man strengt tatt på forhånd. Bare å krysse fingrene for at Defense ikke er nok forbedret til at de kan gjøre noe i playoffs 😩

SalSomer

Legg inn av SalSomer »

Wrath skrev: lør sep 25, 2021 11:40 am Mye penger i NFC East, med rike klubber og mye fans. Så det er vel pengene som rår som vanlig.

Personlig har ikke den individuelle kvaliteten på lag noe å si for underholdningsverdien for min del. Jevne kamper med spenning er det som gir meg underholdning, mens blowouts (der eget lag ikke er involvert) er ganske uinteressant. Så velger alltid bort kamper med suverene lag mot dårlige lag da det gir meg 0 underholdning. Alle årene med Patriots mot de 3 andre rævva lagene i den divisjonen var jo zzzzzzzzzzz deluxe å se på. Samme med Chiefs mot dårlige lag de siste sesongene, grisekjedelig. Men hver sin smak og heldigvis mye forskjellig å velge i blant NFL-kampene🍺🍸
NFC East har veldig mange øyne på seg, det er derfor de får primetimekamper. Det er ikke sånn at jeg er overrasket over hvorfor det skjer, jeg bare finner det irriterende at det skjer, da kvaliteten på lagene er så som så veldig ofte. Dette er jo blitt snakket om til det kjedsommelige her inne opp gjennom årene også.

Og det er jo ingen som sier at blowouts er interessante, så jeg aner ikke hvorfor du trekker inn det elementet. Jevne kamper er bedre enn blowouts, men jevne kamper mellom gode lag er langt på vei å foretrekke over jevne kamper mellom dårlige lag. Det blir litt rart at du sier "hver sin smak" da det du argumenterer mot er noe jeg tror ingen her inne er særlig for.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»