Aldersbestemte landslag

Svar
TWU

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av TWU »

mogandisu skrev: man des 06, 2021 1:32 pm Tipsbladet i Danmark (som refererer til Bergens Tidende) mener å vite at FC Nordsjælland er interessert i å hente (K)Niklas Wassberg fra Brann.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... anespiller
Den eneste på Brann med salgspotensiale.. Burde spilt mye mer enn han har gjort, og videre holdt seg i Brann til han var ferdig på VGS i det minste, men Nordsjælland er i en annen verden enn Brann hva gjelder talentutvikling dessverre..

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

TWU skrev: man des 06, 2021 1:37 pm Nordsjælland er i en annen verden enn Brann hva gjelder talentutvikling dessverre..
Ja, i Nordsjælland får han i motsetning til i Brann faktisk spille om han er god nok.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Men Nordsjælland har vel ikke for vane å betale så mye for spillerne de henter, så jeg tviler på at dette blir noe av. Kniklas er fast på Branns neste år. Uavhengig av divisjonsstatus. En bedre og mentalt sterke spiller enn vår "kaptein" for tiden.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Min magefølelse sier at Brann rykker ned til helgen, og "Kniklas" får en vesentlig rolle og masse spilletid som indreløper på et Brann som jager opprykk til neste år. Kan ikke se for meg at han er god nok til å spille fast i Superligaen enda, blir vel litt som med Schjelderup når han kom, spill på U19 inntil man er klar for førstelaget.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Solvgutt1 skrev: man des 06, 2021 2:17 pm Men Nordsjælland har vel ikke for vane å betale så mye for spillerne de henter, så jeg tviler på at dette blir noe av. Kniklas er fast på Branns neste år. Uavhengig av divisjonsstatus. En bedre og mentalt sterke spiller enn vår "kaptein" for tiden.
De har ikke hatt for vane nei, men et spillersalg på kr 210 mill vil kanskje gjøre at man går etter talenter i Norden som tidligere har vært for dyr for dem.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Mulig Kniklas får mer ro og fred i sin utvikling i utlandet enn i Norge og Bergen.
i Bergen vil presset bli vel stort.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

UEFA Youth League idag
Oscar Bobb spilte 90 min i 1-0 seier over RB Leipzig U19
Antonio Nusa spilte fra start i 2-2 kampen mot PSG U19

Sporting U19 spiller mot nå mot Ajax U19, men verken Nicolai Skoglund eller August Frobenius er med for Sporting? Litt rart eller?

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Trekning for EM-kvalifisering for G17 og G19 har blitt avholdt i dag
https://www.fotball.no/landslag/norge-g ... 17-og-g19/

"Eliterunde i kvalifiseringen til G19-EM 2022
G19 (født 2003):
Nederland
Ukraina
Norge
Serbia

Kampene skal spilles i perioden 23.-29 mars, og Nederland er vertsnasjon. Gruppevinnerne går videre til G19-EM 2022, som arrangeres i Slovakia 18. juni-1. juli."

Nå følger ikke jeg så bra med på u-landslagsfotball med dette høres da ut som en fryktinngytende gruppe. Har 2003-generasjonen vår sjanser her?

caliblue

Legg inn av caliblue »

Naturlig at nåløyet er trangt når 53 nasjoner skal kjempe om 7 ledige plasser (arrangør Slovakia tar den siste).

Bare på seniornivå at de inviterer bredden og lar nesten halvparten spille sluttspill.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Nederland er vel alltids skumle på aldersbestemt.
Ukraina har vel også begynt å få et ganske godt utviklet talentopplegg.

Men presterer 03 årgangen opp mot sitt beste så kan de absolutt slå hvem som helst. Problemet blir å sette en definitiv 11er som passer best sammen, og er i balanse. Årgangen er ganske fortung med mange offensive kreative spillere, som ikke alle kan spille samtidig.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Meget tøff gruppe det der, men blir gøy å se G19 mot andre toppspillere på sitt eget alderstrinn, får en referanse på hvor gode de egentlig er. Slet med det som så ut til undervurdering sist mot Georgia, nå må de opp på sitt beste for å kunne kvalifisere seg, 7 plasser er brutalt.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Aarøen assist på matchvinnerscoringen til United i UEFA Youth League mot Young Boys.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

aderyn skrev: ons des 08, 2021 6:14 pm Aarøen assist på matchvinnerscoringen til United i UEFA Youth League mot Young Boys.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Daniel Karlsbakk bytter ut Bryne med Viking. 18-åringen ble tirsdag bekreftet klar for de mørkeblå

startelver

Legg inn av startelver »

Aarøen ser jo ut som en million på banen, bare å følge med Solbakken, det kryr av midtbanetalenter!

TWU

Legg inn av TWU »

startelver skrev: tor des 09, 2021 1:48 pm Aarøen ser jo ut som en million på banen, bare å følge med Solbakken, det kryr av midtbanetalenter!
Mangler bare forsvar og keeper, og høyreving

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Apropos keeper, er det noen som kjenner status på Håvard Hetle? Var jo sett på som et enormt keepertalent, men fikk knapt spilletid i Florø i år før han gikk tilbake til Sogndal, men siden da har han ikke spilt noe for verken Sogndal eller Sogndal 2.

Var på prøvespill i FC København i sommer.

Synes det er rart at det ikke er noen som helst status på han. Slet jo litt mentalt under pandemien, vet ikke om det er det eller skader.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Apropos det mentale med å være talent i ung alder, NRK har en artikkel om Kristian Bernt Torgersen (2003), som gir seg som toppspiller etter sesongen:
https://www.nrk.no/sport/supertalentet- ... 1.15725345

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

TWU skrev: tor des 09, 2021 1:52 pm
startelver skrev: tor des 09, 2021 1:48 pm Aarøen ser jo ut som en million på banen, bare å følge med Solbakken, det kryr av midtbanetalenter!
Mangler bare forsvar og keeper, og høyreving
På høyrevingen har jeg ståltro på Bobb.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

mogandisu skrev: tor des 09, 2021 3:29 pm Apropos det mentale med å være talent i ung alder, NRK har en artikkel om Kristian Bernt Torgersen (2003), som gir seg som toppspiller etter sesongen:
https://www.nrk.no/sport/supertalentet- ... 1.15725345
Dette er veldig interessant. Har selv hatt mange av de samme tankene da jeg spilte som 16-17-åring og gruet meg til trening og kamp. Om det var noen tvil så viser denne saken at den mentale delen er en av de viktigste ferdighetene for å nå langt både i idrett og karriere. Noen har det, andre har det ikke.

Champis

Legg inn av Champis »

mogandisu skrev: tor des 09, 2021 3:29 pm Apropos det mentale med å være talent i ung alder, NRK har en artikkel om Kristian Bernt Torgersen (2003), som gir seg som toppspiller etter sesongen:
https://www.nrk.no/sport/supertalentet- ... 1.15725345

Ja, men her ligger det nok ganske mange ting for denne gutten. Han har veldig store evner innenfor mange områder, er en kreativ sjel, og har veldig mange interesser utenom fotballen. Så dette var ikke noe stor bombe uavhengig av det mentale aspektet. Sistnevnte kan nok også være en fin "forklaring" å bruke for spillere som plutselig gir seg, uten at jeg sier at det nødvendigvis gjelder i denne situasjonen.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: tor des 09, 2021 3:40 pm
TWU skrev: tor des 09, 2021 1:52 pm
startelver skrev: tor des 09, 2021 1:48 pm Aarøen ser jo ut som en million på banen, bare å følge med Solbakken, det kryr av midtbanetalenter!
Mangler bare forsvar og keeper, og høyreving
På høyrevingen har jeg ståltro på Bobb.
Enig, han har jeg tro på.
Odin Holm har vært litt ute av det et par år, men det han viser i Vålerenga nå synes jeg ser veldig spennende ut


Schjelderup var jo on fire i starten av sesongen, men har nå blitt litt borte.
Sahraoui har jeg også tro på, men han må komme seg ut til en bedre klubb etter denne sesongen for å utvikle seg.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Tror ikke det er mange igjen på landslaget av de født før år 2000.
Haaland, Ødegaard, av de fremover på banen muligens keeper og forsvaret (Ajer) beholder noen plasser.

Jeg snakker om to-tre år frem i tid.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Big George skrev: fre des 10, 2021 1:58 am Tror ikke det er mange igjen på landslaget av de født før år 2000.
Haaland, Ødegaard, av de fremover på banen muligens keeper og forsvaret (Ajer) beholder noen plasser.

Jeg snakker om to-tre år frem i tid.
Norge anno 2024?

Klaesson/H Christiansen
MHP Ajer Hjelde Bjørkan
Bobb Ødegaard Mannsverk Schjelderup Moi
Haaland

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Big George skrev: fre des 10, 2021 1:58 am Tror ikke det er mange igjen på landslaget av de født før år 2000.
Haaland, Ødegaard, av de fremover på banen muligens keeper og forsvaret (Ajer) beholder noen plasser.

Jeg snakker om to-tre år frem i tid.
Haaland er jo heller ikke født før 2020!

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: fre des 10, 2021 11:30 am
Big George skrev: fre des 10, 2021 1:58 am Tror ikke det er mange igjen på landslaget av de født før år 2000.
Haaland, Ødegaard, av de fremover på banen muligens keeper og forsvaret (Ajer) beholder noen plasser.

Jeg snakker om to-tre år frem i tid.
Norge anno 2024?

Klaesson/H Christiansen
MHP Ajer Hjelde Bjørkan
Bobb Ødegaard Mannsverk Schjelderup Moi
Haaland
Ser urealistisk ut med tanke på alder, men samtidig er de to av de som er født før 2000 de jeg synes det er minst sannsynlig at er på laget. Ikke så sikker på at Bjørkan tar plassen til Meling og Moi som 30-åring er ikke noe opplagt valg for meg. Heller Schjelderup ut en plass og f.eks Berge som indreløper.

Helt umulig å spå. Plutselig tar Aarøen steget opp som senior og blir umulig å utelate f.eks. Hvem vet hva som skjer på 3 år?

Hjelde er kanskje ikke den mest sannsynlige starteren om tre år heller?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

2026:

Klaesson/H Christiansen
MHP - Ajer - Hjelde - Oppegård
Ødegaard - Mannsverk/Berge - Aarøen/Holm
Bobb - Haaland - Schjelderup

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Mye fra u19 fremover på banen. Synd de ikke spiller 433 egentlig, da hadde det kanskje vært mer naturlige plasser for flere av dem?


Aarøen - Arnstad - Holm
Bobb - Fiabema - Schjelderup

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: lør des 11, 2021 8:55 am
Norgefoot skrev: fre des 10, 2021 11:30 am
Big George skrev: fre des 10, 2021 1:58 am Tror ikke det er mange igjen på landslaget av de født før år 2000.
Haaland, Ødegaard, av de fremover på banen muligens keeper og forsvaret (Ajer) beholder noen plasser.

Jeg snakker om to-tre år frem i tid.
Norge anno 2024?

Klaesson/H Christiansen
MHP Ajer Hjelde Bjørkan
Bobb Ødegaard Mannsverk Schjelderup Moi
Haaland
Ser urealistisk ut med tanke på alder, men samtidig er de to av de som er født før 2000 de jeg synes det er minst sannsynlig at er på laget. Ikke så sikker på at Bjørkan tar plassen til Meling og Moi som 30-åring er ikke noe opplagt valg for meg. Heller Schjelderup ut en plass og f.eks Berge som indreløper.

Helt umulig å spå. Plutselig tar Aarøen steget opp som senior og blir umulig å utelate f.eks. Hvem vet hva som skjer på 3 år?

Hjelde er kanskje ikke den mest sannsynlige starteren om tre år heller?
Hvem tenker du er urealistisk mtp alder? De yngste, Bobb, Hjelde osv vil da være 20-21, Berge var vel ganske fast som 19, det samme med Ødegaard og Haaland hvis jeg husker riktig.
Vurderte Berge som indreløper, så den kan jeg godt være med på. Ødegaard, Mannsverk og Berge er en bra tro på midten med bra erfaring og pågangsmot. Ser helst Mannsverk sentralt, synes han er noe bedre til å behandle ballen raskt enn Berge. Berge kan bli litt langsom i ballbehandlingen og passer bedre inn når han kan få ballen litt til en av sidene, gå av press og drive ballen fremover. Sentralt er det viktig å ha en som er rask i hodet og ballbehandlingen når man vinner ballen.
Schjelderup inn for og Moi på venstre kan jeg også være med på. Sahraoui kan fort også ta den plassen.

Venstrebacken er veldig uviss, både Meling, Bjørkan og Oppegård kan ta den. Oppegård har kanskje størst potensial, men synes måten Bjørkan går av spillere og kombinerer seg frem på kanten er et lite hestehode foran de andre og det er en ganske uvurderlig egenskap. En back på hver sin side, MHP og Bjørkan, med de egenskapene og Norge blir vonde å ha med å gjøre.
Aarøen, Holm, Sahraoui er dark horses her som kan tvinge seg inn.

Er ikke akkurat noe dårlig det her. Burde være godt nok til å ta seg til et sluttspill og gjøre det bra i et sluttspill med normal til god utvikling på spillerne.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: lør des 11, 2021 8:59 am 2026:

Klaesson/H Christiansen
MHP - Ajer - Hjelde - Oppegård
Ødegaard - Mannsverk/Berge - Aarøen/Holm
Bobb - Haaland - Schjelderup
Ser meget bra ut. Bjørkan og Meling alternativer på venstre, Sahraoui alternativ på venstre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»