Aldersbestemte landslag

Svar
thewaterfall

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av thewaterfall »

Wiggen har vel kun fått gode skussmål av Solbakken når han var assistent der. Mitt inntrykk er at ingen i RBK savner han heller akkurat fra tiden han var assistenten til Perry for sånn 10 år siden.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Når jeg leser referater fra samlingen 2002 allerede har hatt med Wiggen, og tenker på at kvalifiseringen starter i september, så vil jeg si oddsen er veldig høy for at andre enn Wiggen hentes inn.

https://www.fotball.no/landslag/norge-m ... v-samling/
https://www.fotball.no/landslag/norge-m ... v-samling/

Her snakker han om at de jobber som A-laget, blir kjent med spillere og om muligheten for folk til å spille seg inn til neste samling. En del slike kommentarer som tyder på at han ser på det som mer enn et kort vikariat.

Ser ut som han har spilt 451/433 med laget:

Mot Belgia (2-1 tap):
Jasper Silva Torkildsen
Nicolas Pignatel Jenssen - Max Normann Williamsen - Halvor Rødølen Opshal - David Møller Wolfe
Herman Geelmuyden - Fredrik Sjøvold - Filip Rønningen Jørgensen - Tobias Fjeld Gulliksen - Thelonious Gerard Aasgaard
Bryan Fiabema

Mot Tyskland (2-1 tap):
Sander Tangvik
Nicolas Pitgnatel Jenssen - Halvor Rødølen Opsahl - Max Normann Williamsen - David Møller Wolfe
Jonar Torrissen Therkelsen - Filip Rønningen Jørgensen (K) - Tobias Fjeld Gulliksen
Herman Geelmuyden - Lasse Selvåg Nordås - Elias Hoff Melkersen

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Wiggen har mange dårlige skussmål og jobben som Solbakkens assistent i Danmark og Tyskland er de jobbene han har fått godt skussmål.

startelver

Legg inn av startelver »

mogandisu skrev: fre mar 10, 2023 9:12 am Om Solskjær tar U21 jobben så kan han jo fortsette å trene G13 laget til Kristiansund eller hva han gjør for gøy for tiden.

Bård Wiggen har jeg egentlig veldig lite inntrykk av eller kjennskap til hva står for fotballfaglig, annet enn at Stabæk supportere virket veldig takknemlige for at han dro, så vet ikke hvor gode skussmål det er.
OGS tar vel neppe den jobben ? Tror han vil høyere opp i systemet hvis han først skal ta en ny jobb.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: tor mar 09, 2023 5:57 pm
Engaimitthjerte skrev: tor mar 09, 2023 5:34 pm
aderyn skrev: tor mar 09, 2023 4:08 pm

5ern på midten er blodsexy. Kan kaste Filip Jørgensen inn der også. Trenger dog en habil spiss. Ikke helt overbevist over Nordås og Karlsbakk.

Ville kanskje kjørt Nusa opp på topp, stort sett der han spiller nå i Brugge. Vi har mer å velge i på midten. Så kunne evt kjørt Zafeiris/Aarøen opp i 10ern og Schjelderup ut på kant. Mvuka kan også vært en mulighet på kanten. Har veldig mange muligheter om man kjører Nusa opp. Igjen så er det forsvaret som vil bli den klart svakeste lagdelen. Hjelde er bunnsolid men spørsmålstegn rundt resten. Edh er god men veldig skadeplaget.
Enig i at Mvuka og Jørgensen er veldig gode alternativer.

Er helt klart på spissplass og på stopper ved siden av Hjelde det ser tynnest ut. Jeg er heller ikke helt overbevist Karlsbakk/Nordås, tenkte tanken på å flytte Nusa opp selv, men føler at laget kunne hatt behov for et oppspillspunkt. Pluss at Nusa får flere 1 mot 1-situasjoner på kant, som er hans fremste styrke. Samtidig frister det jo veldig å få brukt 1 til av alle de gode midtbanespillerne.
Frister mer å bruke Bobb som falsk 9, som han har gjort på City en del. Men da blir det litt lite gjennombrudd med Schjelderup som kant.

Kanskje noe sånt;

Arnstad - Mannsverk - Schjelderup
Mvuka - Bobb - Nusa
Ikke dumt det. Men Ceide foran Mvuka kanskje?
Eller tenker du på mangel på spilletid?
Vetlesen kan fort ta plassen til Arnstad også.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

@Norgefoot Tror det her er snakk om neste generasjons U21, Ceide og Vetlesen utgår jo nå. For neste generasjon vil eldste være 2002, med Mvuka, Filip Jørgensen osv.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

startelver skrev: fre mar 10, 2023 2:07 pm
mogandisu skrev: fre mar 10, 2023 9:12 am Om Solskjær tar U21 jobben så kan han jo fortsette å trene G13 laget til Kristiansund eller hva han gjør for gøy for tiden.

Bård Wiggen har jeg egentlig veldig lite inntrykk av eller kjennskap til hva står for fotballfaglig, annet enn at Stabæk supportere virket veldig takknemlige for at han dro, så vet ikke hvor gode skussmål det er.
OGS tar vel neppe den jobben ? Tror han vil høyere opp i systemet hvis han først skal ta en ny jobb.
En så talentfull gruppe som neste U-21 burde friste alle ledige trenere.
Jeg håper på noe bedre enn Wiggen, han har ikke vist at han klarer å løfte spillerne, nærmest motsatt.
Jeg har veldig tro på Lise Klaveness som er fotballpresident, hun fikk inn Carew, hvorfor ikke Solskjær ?

Ross

Legg inn av Ross »

Big George skrev: fre mar 10, 2023 9:20 pm
startelver skrev: fre mar 10, 2023 2:07 pm
mogandisu skrev: fre mar 10, 2023 9:12 am Om Solskjær tar U21 jobben så kan han jo fortsette å trene G13 laget til Kristiansund eller hva han gjør for gøy for tiden.

Bård Wiggen har jeg egentlig veldig lite inntrykk av eller kjennskap til hva står for fotballfaglig, annet enn at Stabæk supportere virket veldig takknemlige for at han dro, så vet ikke hvor gode skussmål det er.
OGS tar vel neppe den jobben ? Tror han vil høyere opp i systemet hvis han først skal ta en ny jobb.
En så talentfull gruppe som neste U-21 burde friste alle ledige trenere.
Jeg håper på noe bedre enn Wiggen, han har ikke vist at han klarer å løfte spillerne, nærmest motsatt.
Jeg har veldig tro på Lise Klaveness som er fotballpresident, hun fikk inn Carew, hvorfor ikke Solskjær ?
Så du tror fotballpresidenten ansetter trenere på ulandslag?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Ross skrev: fre mar 10, 2023 10:02 pm
Big George skrev: fre mar 10, 2023 9:20 pm
startelver skrev: fre mar 10, 2023 2:07 pm

OGS tar vel neppe den jobben ? Tror han vil høyere opp i systemet hvis han først skal ta en ny jobb.
En så talentfull gruppe som neste U-21 burde friste alle ledige trenere.
Jeg håper på noe bedre enn Wiggen, han har ikke vist at han klarer å løfte spillerne, nærmest motsatt.
Jeg har veldig tro på Lise Klaveness som er fotballpresident, hun fikk inn Carew, hvorfor ikke Solskjær ?
Så du tror fotballpresidenten ansetter trenere på ulandslag?
Jeg antar Fotball-presidenten kan ta en samtale med kandidater som er interessante og på den måten gi uttrykk for sine ønsker. Eksempelvis er at en fortid med en internasjonal spillerkarriere på høyt nivå i utlandet er viktig ballast for å trene unge talenter som i mange tilfeller har hverdag i topp 10 ligaer.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Tangvik starter for RBK i morgen. Innfrir han i cupkampen(e) er det slett ikke umulig at han danker ut Hansen i serien.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nætmer seg uttak for u21-landslagets oppkjøringskamper til sluttspillet i sommer, og har i den anledning laget en oversikt over alle som har vært involvert i de 10 kvalifiseringen og de påfølgende 4 treningskamper sist høst. Noen har vært i tropp, men ikke spilt kamper.
Keepere:
Kristoffer Klaeson, Leeds - 12 kamper
Mads Hedenstad Christiansen , Lillestrøm- 2 kamper
Magnus Sjøeng, Vålerenga - 2 innhopp
Sander Tangvik, Rosenborg - 0 kamper
Oliver Pettersen, Molde - 0 kamper

Forsvarsspillere:
Sebastian Sebulonsenn, Brøndby - 14 kamper
Henrik Heggheim, Brøndby - 13 kamper
Jesper Daland, Club Brugge - 11 kamper
Leo Fuhr Hjelde, Rotherham - 5 kamper
Ole Martin Kolsogen, Brann - 4 fra start + 5 innhopp
Fredrik Oppegård, Go Ahead Eagles - 4+2
Robin Dahl Østrøm, Silkeborg 2+2
Colin Rosler, Mjællby - 0+3
Aron Olsen, Vålerenga - 1+1
Warren Kamanzi, Toulouse - 2
Josef Baccay, Odd - 0+1
Erik Tobias Sandberg, Jerv - 0
Leo Cornic, Rosenborg - 0
Isak Dybvik Maatta, Groningen - 0

Midtbanespillere:
Johan Hove, Groningen - 12+1
Kristian Malt Arnstad, Anderlecht 6+1
Tobias Christensen, Fehervar 5+7
Osame Sharaoui, Heerenveen - 5+4
Håkon Evjen, Brøndby - 4+6
Kristoffer Askhildsen, Lecce - 4 kamper
Christoph Zafeiris, Slavia Praha - 3 kamper
Hugo Vetlesen, Bodø/Glimt - 2+1
Sivert Mannsverk, Molde - 2
Joshua Kitolano, Sparta Rotterdam - 2
Oscar Bobb, Machester City - 1+1
Elias Hagen, IFK Goteborg - 1
Markus Solbakken, Viking - 0+3
Haldor Stenevik, Strømsgodset - 0+2
Mathias Kjølø, Twente - 0+2
Eskil Edh, Lillestrøm - 0+1
Emil Breivik, Molde - 0+1
August Mikkelsen, Hammarby - 0+1
Edvard Tagseth, Rosenborg - 0
Odin Thiago Holm, Vålerenga - 0

Angrepsspillere:
Erik Botheim, Salernitana - 10+2
Jørgen Strand Larsen, Celta Vigo - 10
Noah Jean Holm, Reims - 9+2
Emil Konradsen Ceide, Sasaulo - 7+2
Martin Palumbo, Udinese - 1+3
Andreas Schjelderup, Benfica - 0+2
Daniel Karlsbakk, Herenveen - 0+2
Aune Heggebø, Brann - 0+1
Joel Mvuka, Bodø/Glimt (Lorient) - 0+1
Saidi Jatta, Vålerenga - 0+1
Oscar Aga, Rosenborg - 0

I tillegg til disse holder også Marcus Holmgren Pedersen og Erling Braut Haaland U21-alder, men har hele tiden vært i A-landslagstroppen.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Norges tropp til G17 (2006) Eliterunden som spilles nå i mars (inndelt på lagdel):

Daniel Gjerde Sætren - Sogndal
Magnus Stær-Jensen - Vålerenga

Jesper Reitan Sunde - Rosenborg
Max Bjurstrøm - Vålerenga
Aleksander Hammer Kjelsen - Vålerenga
Anders Rønne Børset - Molde
Mathias Øren - Sogndal
Mikkel Hope - Haugesund
William Kvale - Brann

Andreas Heredia Randen - Strømsgodset
Stian Sjøvold Thorstensen - Vålerenga
Amir Jama - Stabæk
Edvard Sundbø Pettersen - Midtjylland
Sverre Halseth Nypan - Rosenborg
Gustav Kjølstad Nyheim - Molde

Troy Engseth Nyhammer - Haugesund
Sindre Walle Egeli - Nordsjælland
Jones El-Abdellaoui - Vålerenga
Faniel Temesgen Tewelde - Odd
Filip Thorvaldsen - Vålerenga

Engaimitthjerte

Legg inn av Engaimitthjerte »

Veldig sterk denne 2006-årgangen, sammen med 03-årgangen kanskje den sterkeste vi har hatt hvis du ser på både bredde og kvalitet på de beste. Gikk jo ikke så bra med 03, men 06 bør ha gode sjanser mot de fleste.

Spesielt på midtbane og ving ser det veldig bra ut, med flere gode alternativer. Usikker på venstreback, og kanskje mangel på en ren midtspiss, men er jo veldig mye mål i Egeli og El-Abdellaoui. Stopperparet er solid og vi har to gode keepere. På høyreback er det også et par spennende typer.

Sætren

Bjurstrøm
Kjellsen
Børset
Kvale

Randen/Jama
Nypan

Walle-Egeli
Nyheim
Tewelde/Thorvaldsen

El-Abdellaoui

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Ser for meg at Jalland kommer til å kjøre litt de samme tingene som han har gjort hittil som har fungert bra.
Troy Nyhammer har spilt "spiss" av typen litt falsk nier. Så har man kjørt Nypan opp i en indreløper/10er hybrid rolle og hatt 2 andre midtbanespillere med litt mer defensivt ansvar.

Tipper laget kan se slikt ut:
Sætren

Bjurstrøm - Kjelsen - Børset - Kvale

Randen - Sjøvold - Nypan

Egeli - Nyhammer - Tewelde

Så er kanskje Gustav Nyheim nærmest laget inn i 3eren på midten og Thorvaldsen/El-Abdellaoui nærmest i angrepsrekken.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Bilde

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Osame tatt ut på U21, Vetlesen virker å være på A sammen med Strand Larsen.

Ingen Kamanzi er overraskende. Kun 1 høyreback i uttaket? Tydelig at Hjelde vurderes som ren venstreback siden det er 4 stoppere i tillegg til han.

Ellers er Tobias Christensen og Markus Solbakken med av "overraskelsene" for min del.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tir mar 14, 2023 12:04 pm Ellers er Tobias Christensen og Markus Solbakken med av "overraskelsene" for min del.
Ja, spesielt at han fikk plass til dem. Nusa og Schjelderup er prioritert på u19, Vetlesen og JSL på A. Men de har holdt Mvuka, Askildsen, O. Holm og Knuden utenfor bl.a. Tipper det blir vrient for disse to å holde på plassen når Vetlesen, JSL, Nusa og Schjelderup skal med til sommeren.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Ser ut som Hjelde er tatt med som back. Utenom han er det bare to backer og 4 stoppere. Jeg ville heller hatt med en back til og droppa Kolskogen f.eks.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tir mar 14, 2023 12:04 pm
Ingen Kamanzi er overraskende. Kun 1 høyreback i uttaket? Tydelig at Hjelde vurderes som ren venstreback siden det er 4 stoppere i tillegg til han.
Kamanzi, ja. Hvorfor i all verden er ikke han med?

HAdde vært naturlig å ha med han og droppe en av de 11 midtbanespillerne. Christiansen og Solbakken ser merkelig ut i troppen.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Jeg ville droppet Kolskogen og tatt med Kamanzi for bedre dekning på back. Kun Sebulonsen på høyre er tynt.
Som nevnt tidligere i tråden så synes jeg bare man trenger 1 ren venstreback siden Hjelde kan dekke både back og stopper.

Så ville jeg droppet Tobias Christensen og tatt med Mvuka.

Så danker nok Hugo Vetlesen ut Markus Solbakken og Jørgen Strand Larsen ut Noah Holm inn til et mesterskap, hvis de får lov å være med.

Helt greit at G19 får prioritet på uttaket av Schjelderup og Nusa tenker jeg.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tir mar 14, 2023 12:25 pm
Helt greit at G19 får prioritet på uttaket av Schjelderup og Nusa tenker jeg.
Helt greit det, ja. Men tror ikke det blir noe u19-mesterskap i sommer, så til sommeren er Aarøen, Nusa og Schjelderup uten konflikter og 100% tilgjengelig for uttak til u21.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Kakebart skrev: tir mar 14, 2023 12:27 pm
mogandisu skrev: tir mar 14, 2023 12:25 pm
Helt greit at G19 får prioritet på uttaket av Schjelderup og Nusa tenker jeg.
Helt greit det, ja. Men tror ikke det blir noe u19-mesterskap i sommer, så til sommeren er Aarøen, Nusa og Schjelderup uten konflikter og 100% tilgjengelig for uttak til u21.
Usikker på om noen av de kommer med i U21 troppen til EM for å være ærlig. Smerud stoler jo som kjent på sine betrodde menn som Noah Holm og Tobias Christensen. Schjelderup og Nusa uten kamper fra start blir nok vanskelig. Selv om jeg personlig heller tar Nusa/Schjelderup foran Christensen og Noah Holm uten spilletid. Men greit å ha de som alternativer i det minste.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

aderyn skrev: tir mar 14, 2023 12:36 pm
Kakebart skrev: tir mar 14, 2023 12:27 pm
mogandisu skrev: tir mar 14, 2023 12:25 pm
Helt greit at G19 får prioritet på uttaket av Schjelderup og Nusa tenker jeg.
Helt greit det, ja. Men tror ikke det blir noe u19-mesterskap i sommer, så til sommeren er Aarøen, Nusa og Schjelderup uten konflikter og 100% tilgjengelig for uttak til u21.
Usikker på om noen av de kommer med i U21 troppen til EM for å være ærlig. Smerud stoler jo som kjent på sine betrodde menn som Noah Holm og Tobias Christensen. Schjelderup og Nusa uten kamper fra start blir nok vanskelig. Selv om jeg personlig heller tar Nusa/Schjelderup foran Christensen og Noah Holm uten spilletid. Men greit å ha de som alternativer i det minste.
De kan fort få litt spilletid fremover. Schjelderup har akkurat fått sitt første minutt og er nok aktuell for mer fremover. Nusa har akkurat mista en trener som ikke ville gi han spilletid. Kan bli mer spilletid når ny trener kommer inn.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

mogandisu skrev: tir mar 14, 2023 12:04 pm

Ellers er Tobias Christensen og Markus Solbakken med av "overraskelsene" for min del.
Smerud tar stort sett ut de samme hver gang. Zafeiris, Bobb, Olsen og Sjøeng er med av de som kom inn i høst, ellers så ef det kvaliklaget som er med. Slik sett overraskende at Askhildsen ikke er med, han får jo bra med spilletid i Italia, er han skadet?
Spillere som Breivik, Tagseth Dybvik Maattaa, Mikkelsen, Kitolano, Kamanzi med flere har jo fått svært lite spilletifd hos Smerud.
Ellers positivt at den faste midtstopperen Heggheim lånes til Vålerenga. Fryktelig lite spilletid i Brøndby på han og Smeruds faste høyreback Sebulonsen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Vi vet jo at Smerud er veldig konservativ i uttaket. Glad Oscar Bobb og Sivert Mannsverk kom med, det er ingen selvfølge med denne treneren.

startelver

Legg inn av startelver »

Gunnar Halle, hvordan går det med han? Kan han være aktuell på U21?

Ross

Legg inn av Ross »

startelver skrev: tir mar 14, 2023 1:23 pm Gunnar Halle, hvordan går det med han? Kan han være aktuell på U21?
Tok over Hønefoss i år

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ross skrev: tir mar 14, 2023 3:39 pm
startelver skrev: tir mar 14, 2023 1:23 pm Gunnar Halle, hvordan går det med han? Kan han være aktuell på U21?
Tok over Hønefoss i år
Kan ikke skjønne at han hadde fått noen signaler fra NFF om de ville ha han i en rolle rundt U-landslag før han takket ja til Hønefoss jobben. Kan vel ikke være option nå?

FK_Fotball

Legg inn av FK_Fotball »

mogandisu skrev: tir mar 14, 2023 12:04 pm
Ellers er Tobias Christensen og Markus Solbakken med av "overraskelsene" for min del.
At de to prioriteres foran Breivik er helt uforståelig for min del. Emil Breivik var en åpenbaring for Molde i fjor. Løper utrettelig, bra offensivt og defensivt. En skikkelig lagspiller som også har målpoeng i seg.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Noah Holm står for meg som den mest utsatte i denne U-21 troppen.
Nusa, Karlsbakk, Mvuka og Mikkelsen står for meg som fire mulige erstattere i troppen til U-21 EM
Sist redigert av Big George den tir mar 14, 2023 5:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»