Aldersbestemte landslag

Svar
Norgefoot

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av Norgefoot »


Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Norgefoot skrev: ons sep 14, 2022 6:34 pm https://vglive.no/kamp/manchester-city- ... 18/rapport

Ser ut til at Bobb putta i dag

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »


startelver

Legg inn av startelver »

Sponset av Unibet :mrgreen:

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Odin Holm har meldt forfall til U21, erstattes av Tobias Christensen

aderyn

Legg inn av aderyn »

mogandisu skrev: fre sep 16, 2022 6:26 pm Odin Holm har meldt forfall til U21, erstattes av Tobias Christensen
Når jeg trodde vi endelig var kvitt Christensen så klarte han på et eller annet vis å forvirre seg inn i troppen nok en gang. Hvordan i helvete kommer han med foran Magnus Knudsen, Kristoffer Askildsen og Elias Hagen.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

mogandisu skrev: fre sep 16, 2022 6:26 pm Odin Holm har meldt forfall til U21, erstattes av Tobias Christensen
Men ahhh, skade igjen?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Norgefoot skrev: fre sep 16, 2022 7:04 pm
mogandisu skrev: fre sep 16, 2022 6:26 pm Odin Holm har meldt forfall til U21, erstattes av Tobias Christensen
Men ahhh, skade igjen?
Gikk av til pause mot KBK sist. Lov å håpe at det var preventivt og ikke ny akutt skade...

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Joel Mvuka inn for Håkon Evjen! Kult!

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Norgefoot skrev: fre sep 16, 2022 7:04 pm
mogandisu skrev: fre sep 16, 2022 6:26 pm Odin Holm har meldt forfall til U21, erstattes av Tobias Christensen
Men ahhh, skade igjen?
Dødsfall i familien leser jeg i VG. Lite hyggelig.

TWU

Legg inn av TWU »

Heggebø og Mvuka inn. Nå starter grunnarbeidet med å ta over landslaget. En vakker dag spilles Nystemten foran landskamp i stedet for den trauste nasjonalsangen, bare vent.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Må si jeg savner en del spillere som er tilgjengelige, i denne U21-troppen. At Smerud skal få lov til å lede så mange talenter som vi aldri har sett makan til i norsk fotballhistorie, er egentlig bare trist.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

https://www.fotball.no/landslag/norge-m ... i-podball/

En gjennomgang av Smeruds kvalifiseringer av mannen selv. Kaster mannen som var ansvarlig for Kosovofadesen under bussen. Sier at han tok lederansvar utad da det skjedde og at man ikke skulle finne syndebukker. Men gjør det da i stedet nå…

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Taururu skrev: lør sep 17, 2022 9:24 am Må si jeg savner en del spillere som er tilgjengelige, i denne U21-troppen. At Smerud skal få lov til å lede så mange talenter som vi aldri har sett makan til i norsk fotballhistorie, er egentlig bare trist.
Hvem savner du?

Taururu

Legg inn av Taururu »

Savner først og fremst Nusa og Schelderup i denne U21-troppen av de som faktisk er tilgjengelige

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Taururu skrev: lør sep 17, 2022 1:00 pm Savner først og fremst Nusa og Schelderup i denne U21-troppen av de som faktisk er tilgjengelige
Nusa er ikke tilgjengelig pga straff fra NFF

Taururu

Legg inn av Taururu »

Norgefoot skrev: lør sep 17, 2022 2:39 pm
Taururu skrev: lør sep 17, 2022 1:00 pm Savner først og fremst Nusa og Schelderup i denne U21-troppen av de som faktisk er tilgjengelige
Nusa er ikke tilgjengelig pga straff fra NFF
Fra U18-Pimenta. Håpløs straff

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Taururu skrev: lør sep 17, 2022 1:00 pm Savner først og fremst Nusa og Schelderup i denne U21-troppen av de som faktisk er tilgjengelige
U18 har viktige kamper som Schjelderup skal spille.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

netrebske skrev: lør sep 17, 2022 5:53 pm
Taururu skrev: lør sep 17, 2022 1:00 pm Savner først og fremst Nusa og Schelderup i denne U21-troppen av de som faktisk er tilgjengelige
U18 har viktige kamper som Schjelderup skal spille.
Og muligens Nusa også. Ingen viktige kamper denne samlinga, men neste samling er mesterskapskvalifisering.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kakebart skrev: lør sep 17, 2022 6:04 pm
netrebske skrev: lør sep 17, 2022 5:53 pm
Taururu skrev: lør sep 17, 2022 1:00 pm Savner først og fremst Nusa og Schelderup i denne U21-troppen av de som faktisk er tilgjengelige
U18 har viktige kamper som Schjelderup skal spille.
Og muligens Nusa også. Ingen viktige kamper denne samlinga, men neste samling er mesterskapskvalifisering.
Ja da er de viktigere enn U21 som ikke har viktige kamper før i juni.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Daniel Karlsbakk er tatt ut på U21 landslaget. Erstatter mest sannsynlig Aune Heggebø (hjernerystelse) som selv erstattet August Mikkelsen tidligere i uken.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Osame og Vetlesen gikk begge av med skade i dag for sine respektive lag. Spent på hvem som eventuelt hentes inn for dem.

Om Hugo ikke hadde blitt skadet tror jeg han kunne blitt kalt opp til A hvis Ødegaard må melde forfall.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Tromsø melder også at høyreback Warren Kamanzi (00) er tatt ut på U21 til sin første landslagssamling noensinne. Spennende! Synes han har vært god etter overgangen fra RBK. Men kan ikke se helt hvem han er kommet inn som erstatter for?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

mogandisu skrev: søn sep 18, 2022 10:12 pm Osame og Vetlesen gikk begge av med skade i dag for sine respektive lag. Spent på hvem som eventuelt hentes inn for dem.

Om Hugo ikke hadde blitt skadet tror jeg han kunne blitt kalt opp til A hvis Ødegaard må melde forfall.
Hvor alvorlige skader er det snakk om på dem?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Dette sier Hugo til Avisa Nordland:
"Egentlig skulle Vetlesen reist med U21-landslaget på samling til Marbella, hvor de skulle spilt kamper mot Sveits og Spania.

Den reisen blir nå i beste fall utsatt.

– Jeg kjente at det var noe som satt seg bak i hamstringen, det gjorde jeg. Graden på det er utrolig vanskelig å si. Jeg skal ta et bilde på mandag, så får vi svar på det litt senere. Jeg har allerede snakket med Leif (Gunnar Smerud), og sagt hvordan ståa er. Vi ble enige om at jeg avventer til etter vi har fått tatt bilde av låret, så ser vi det an. Men det går nok mot at jeg melder forfall, innrømmer 22-åringen."


Så mest sannsynlig er Hugo utilgjengelig.

Osame vet jeg ikke, Fagermo sier:
"– Han ble skadet mot Kristiansund og har nesten ikke trent denne uka, så han klarte rett og slett ikke å fullføre. Han trenger litt tid på å bli helt klar, så sånn sett kommer landslagspausen beleilig for oss. Hvor lenge han er ute vet jeg ikke, men det er ikke veldig alvorlig, beroliger VIF-sjefen."

Tipper både Hugo og Osame melder forfall.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Noen som vet hvilke u-kamper som sendes?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Litt voldsom forfallsliste til U21 troppen:

Robin Østrøm - Silkeborg - forfall -> Warren Kamanzi - Tromsø
Isak Dybvik Määttä - Groningen - forfall -> Ingen?
Hugo Vetlesen - Bodø/Glimt - forfall -> Joshua Kitolano - Sparta Rotterdam
Håkon Evjen - AZ Alkmaar - forfall -> Joel Mvuka - Bodø/Glimt
Odin Thiago Holm - Vålerenga - forfall -> Tobias Christensen - Vålerenga
Emil Breivik - Molde - forfall -> Halldor Stenevik - Strømsgodset
August Mikkelsen - Tromsø - forfall -> Daniel Karlsbakk - Viking

I tillegg er ikke Osame satt opp som forfall men virket på Fagermo som han var ute.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Litt synd hvis det blir så mange forfall at stammen i laget faller. Hadde vært gøy å se spesielt Holm, Vetlesen og Sahraoui.
Kan fortsatt stille ganske bra lag;

Hedenstad
Sebulonsen Daland Hjelde ?

Bobb Zafeiris Arnstad Hove
Botheim
Holm

Så det sier jo en del om bredden nå kontra før.
Hadde vært ekstra bra om Nusa hadde vært med nå så hadde han fått seg en hel kamp, men men

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Korriger meg gjerne, men mener at Bobb har hatt få skadeforfall på yngre landslag. Aldri fått følelsen av at han står over en samling fordi det passer bedre å holde seg i Manchester. Hvis det er tilfelle kan man jo være litt positiv og tolke det som at det å spille for landslaget er noe han holder høyt og at det kan øke sjansene for at han velger Norge

Champis

Legg inn av Champis »

Norgefoot skrev: tir sep 20, 2022 10:25 pm Korriger meg gjerne, men mener at Bobb har hatt få skadeforfall på yngre landslag. Aldri fått følelsen av at han står over en samling fordi det passer bedre å holde seg i Manchester. Hvis det er tilfelle kan man jo være litt positiv og tolke det som at det å spille for landslaget er noe han holder høyt og at det kan øke sjansene for at han velger Norge

Bobb kommer til å velge Norge, det er garantert.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»