Aldersbestemte landslag

Svar
Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Re: Aldersbestemte landslag

Legg inn av Interessert »

En U kamp skal spilles 1 sept, men er ikke sikker om det er U 18.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Hva tenker man blir ellever på U18?

Solberg
Johnsplass - Frobenius - Hjelde - Løvik
Bobb - Zafeiris - Holm - Jatta
Aarøen
Fiabema

Noe sånt? Litt usikker hva som skjer etter at Schjelderup ble flytta til U21, hadde starta på venstrekanten. Ser jo på Arnstad og Gulliksen som bedre spillere per nå men ingen av de er vel særlig habile på venstre kant, evt kan Auklend være en mulighet. Spilt litt der ute før. Zafeiris/Emilsen bør nok starte sentralt i en 2er for mer balanse enn det typ Arnstad-Holm gir.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Med Paco på u18 så ver man hva man får formasjonsmessig. Og det er ikke 4411.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Tror heller på:
Solberg
Johnsplass - Williamsen - Hjelde - Løvik
Arnstad - Emilsen - Odin
Bobb - Fiabema - Aarøen

I den klassiske: 4-3-2-1 / 4-3-3 / 5-2-2-1 / 3-4-2-1 formasjonen til Paco. Litt usikker på hvilken tallkombinasjon som er mest beskrivende.

Eventuelt Auklend inn for Aarøen om han er skadet, og mulig Zafeiris inn for Arnstad som hadde en svak samling sist.
Kan også hende Gulliksen tar plassen til Aarøen hvis han er skadet, har spilt mye venstre kant for Godset i Eliteserien i år og har gode kvaliteter til å håndtere den rollen.
Frobenius synes jeg er veldig rufsete i det defensive. Williamsen har spilt mye for et Levanger lag som er i toppen av 2. divisjon.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: man aug 30, 2021 2:50 pm Tror heller på:
Solberg
Johnsplass - Williamsen - Hjelde - Løvik
Arnstad - Emilsen - Odin
Bobb - Fiabema - Aarøen

Eventuelt Auklend inn for Aarøen om han er skadet, og mulig Zafeiris inn for Arnstad som hadde en svak samling sist.
Frobenius synes jeg er veldig rufsete i det defensive. Williamsen har spilt mye for et Levanger lag som er i toppen av 2. divisjon.
Ser veldig riktig ut. Mest usikker på om Williamsen utkonkurrerer Frobernius og Falchener.

Emilsen blir liggende mye som tredje stopper.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: man aug 30, 2021 2:55 pm
mogandisu skrev: man aug 30, 2021 2:50 pm Tror heller på:
Solberg
Johnsplass - Williamsen - Hjelde - Løvik
Arnstad - Emilsen - Odin
Bobb - Fiabema - Aarøen

Eventuelt Auklend inn for Aarøen om han er skadet, og mulig Zafeiris inn for Arnstad som hadde en svak samling sist.
Frobenius synes jeg er veldig rufsete i det defensive. Williamsen har spilt mye for et Levanger lag som er i toppen av 2. divisjon.
Ser veldig riktig ut. Mest usikker på om Williamsen utkonkurrerer Frobernius og Falchener.

Emilsen blir liggende mye som tredje stopper.
Synes Frobenius gjorde en del store og enkle feil i Portugal kampene, spesielt den første. Føler han får en del sjanser på grunn av fysikken. Er jo godt over 190 cm og virker som de veldig gjerne vil "få han til". Falchener er jeg litt usikker på, har ikke sett så mye av han som stopper, men har lagt merke til at Sandefjord ser på han mer og mer som stopper enn anker.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: man aug 30, 2021 2:59 pm
Kakebart skrev: man aug 30, 2021 2:55 pm
mogandisu skrev: man aug 30, 2021 2:50 pm Tror heller på:
Solberg
Johnsplass - Williamsen - Hjelde - Løvik
Arnstad - Emilsen - Odin
Bobb - Fiabema - Aarøen

Eventuelt Auklend inn for Aarøen om han er skadet, og mulig Zafeiris inn for Arnstad som hadde en svak samling sist.
Frobenius synes jeg er veldig rufsete i det defensive. Williamsen har spilt mye for et Levanger lag som er i toppen av 2. divisjon.
Ser veldig riktig ut. Mest usikker på om Williamsen utkonkurrerer Frobernius og Falchener.

Emilsen blir liggende mye som tredje stopper.
Synes Frobenius gjorde en del store og enkle feil i Portugal kampene, spesielt den første. Føler han får en del sjanser på grunn av fysikken. Er jo godt over 190 cm og virker som de veldig gjerne vil "få han til". Falchener er jeg litt usikker på, har ikke sett så mye av han som stopper, men har lagt merke til at Sandefjord ser på han mer og mer som stopper enn anker.
Enig når det gjelder Frobernius. Noe av det dårligste jeg har sett av noen på u-landslag. Men han kan umulig være så svak når han har fått proffkontrakt med sporting? Lurer på om han bare hadde en fryktelig dårlig dag. Synes han var bedre i den 2. kampen.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Det mest irriterende med Frobenius er navnet. Umulig å stabilt skrive korrekt. Blir enten Forbenius eller den versjonen Kakebart nettopp disket opp.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Dewaz skrev: man aug 30, 2021 3:29 pm Det mest irriterende med Frobenius er navnet. Umulig å stabilt skrive korrekt. Blir enten Forbenius eller den versjonen Kakebart nettopp disket opp.
Vet ikke helt, synes det mest irriterende var noen av de gangene Froberinius ga bort ballen i den første kampen var mer irriterende.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: man aug 30, 2021 5:52 pm
Dewaz skrev: man aug 30, 2021 3:29 pm Det mest irriterende med Frobenius er navnet. Umulig å stabilt skrive korrekt. Blir enten Forbenius eller den versjonen Kakebart nettopp disket opp.
Vet ikke helt, synes det mest irriterende var noen av de gangene Froberinius ga bort ballen i den første kampen var mer irriterende.
Froberinius? Var ikke det han som var keiser i Jesu tid?

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Kakebart skrev: man aug 30, 2021 3:24 pm
mogandisu skrev: man aug 30, 2021 2:59 pm
Kakebart skrev: man aug 30, 2021 2:55 pm

Ser veldig riktig ut. Mest usikker på om Williamsen utkonkurrerer Frobernius og Falchener.

Emilsen blir liggende mye som tredje stopper.
Synes Frobenius gjorde en del store og enkle feil i Portugal kampene, spesielt den første. Føler han får en del sjanser på grunn av fysikken. Er jo godt over 190 cm og virker som de veldig gjerne vil "få han til". Falchener er jeg litt usikker på, har ikke sett så mye av han som stopper, men har lagt merke til at Sandefjord ser på han mer og mer som stopper enn anker.
Enig når det gjelder Frobernius. Noe av det dårligste jeg har sett av noen på u-landslag. Men han kan umulig være så svak når han har fått proffkontrakt med sporting? Lurer på om han bare hadde en fryktelig dårlig dag. Synes han var bedre i den 2. kampen.
Det var nesten rart at Frobenius ikke ble tatt av etter halve første omgang mot Portugal, så ille var det. Men han er naturligvis ikke så dårlig som det, selv om jeg har sett han for lite. Mener Williamsen også var fryktelig rufsete.

startelver

Legg inn av startelver »

Blir spennende å se Schjelderup denne uka på U- landslaget .

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Veldig spent på u21, ja. Denne kvalifiseringen burde være Smerud sin siste mulighet og vi bør ha gode muligheter til å kvalifisere oss med spillermatrialet vi har tilgjengelig.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Savner den ene klassespilleren vi alltid har hatt tidligere(Stort sett Ødegaard, Thorsby var også enorm noen matcher), med i gjengjeld er U21 i år kanskje enn mer jevn stall enn vi har sett på en stund. Norge, Østerrike, Kroatia bør kjempe om 2 øverste plassene. 1. plass direkte billett og play off for nr. 2. Topp 2 bør helt klar være målet så er evt play off litt bingo. Kroatia er vel et av pot 1 lagene det skal være mulig å hamle opp med, produserer naturligvis mye bra spillere men ikke lett for en nasjon på 4 mill å produsere like jevne U21 utgaver på løpende rekke.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

aderyn skrev: tir aug 31, 2021 2:08 am Savner den ene klassespilleren vi alltid har hatt tidligere(Stort sett Ødegaard, Thorsby var også enorm noen matcher)
Om Thorsby kvalifiserer til den 'tittelen' (en ledestjerne) så synes jeg vi har opptil flere kandidater i U21-troppen. Sahraoui er for meg helt spesiell og noen å bygge spillet rundt. Schjelderup gir Ødegaard-vibber både som spillertype og med sin veldig tidlige inntreden på U21. Mannsverk og Ceïde er to outsidere som begge kan gi laget det lille ekstra.

Må også ai jeg har fått litt tro på Evjen igjen. Har sett bra ut i sine siste (få) innhopp og ser ut til å få seg et låneopphold nå. Ikke fått til ting i landslagsdrakta enda, men tror det kommer. Begynner etter hvert å få mye erfaring som ung fotballspiller, og nå vil han tilhøre de eldste i U21-fotballen. Greit å ha noen av de også.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

aderyn skrev: tir aug 24, 2021 3:13 pm Sebulonsen-Heggheim-Daland-Oppegård
Håper dette blir backrekka. Vil i så fall på papiret være den sterkeste backrekka på U21 siden vi tok tredjeplass i 2013. Og det selv om begge backene er relativt ferske i sine roller og kanskje ikke bunnsolide defensivt. Østrøm er kanskje tatt ut som back også? Pluss Stenevik.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Dewaz skrev: tir aug 31, 2021 9:04 am
aderyn skrev: tir aug 24, 2021 3:13 pm Sebulonsen-Heggheim-Daland-Oppegård
Håper dette blir backrekka. Vil i så fall på papiret være den sterkeste backrekka på U21 siden vi tok tredjeplass i 2013. Og det selv om begge backene er relativt ferske i sine roller og kanskje ikke bunnsolide defensivt. Østrøm er kanskje tatt ut som back også? Pluss Stenevik.
Stenevik var jo veldig god som back for u19, holdt MHP på benken. Men Strømsgodset liker jo ikke å utvikle backer, så da er det vanskelig å si hvor bra han er nå. Sebulonsen har jeg ikke sett spille enda. Hvor god er han?

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

mogandisu skrev: man aug 30, 2021 2:50 pm Tror heller på:
Solberg
Johnsplass - Williamsen - Hjelde - Løvik
Arnstad - Emilsen - Odin
Bobb - Fiabema - Aarøen

I den klassiske: 4-3-2-1 / 4-3-3 / 5-2-2-1 / 3-4-2-1 formasjonen til Paco. Litt usikker på hvilken tallkombinasjon som er mest beskrivende.

Eventuelt Auklend inn for Aarøen om han er skadet, og mulig Zafeiris inn for Arnstad som hadde en svak samling sist.
Kan også hende Gulliksen tar plassen til Aarøen hvis han er skadet, har spilt mye venstre kant for Godset i Eliteserien i år og har gode kvaliteter til å håndtere den rollen.
Frobenius synes jeg er veldig rufsete i det defensive. Williamsen har spilt mye for et Levanger lag som er i toppen av 2. divisjon.
Tror du er inne på noe her, både førsteoppstilling og eventuelle endringer

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Dewaz skrev: tir aug 31, 2021 8:56 am
aderyn skrev: tir aug 31, 2021 2:08 am Savner den ene klassespilleren vi alltid har hatt tidligere(Stort sett Ødegaard, Thorsby var også enorm noen matcher)
Om Thorsby kvalifiserer til den 'tittelen' (en ledestjerne) så synes jeg vi har opptil flere kandidater i U21-troppen. Sahraoui er for meg helt spesiell og noen å bygge spillet rundt. Schjelderup gir Ødegaard-vibber både som spillertype og med sin veldig tidlige inntreden på U21. Mannsverk og Ceïde er to outsidere som begge kan gi laget det lille ekstra.

Må også ai jeg har fått litt tro på Evjen igjen. Har sett bra ut i sine siste (få) innhopp og ser ut til å få seg et låneopphold nå. Ikke fått til ting i landslagsdrakta enda, men tror det kommer. Begynner etter hvert å få mye erfaring som ung fotballspiller, og nå vil han tilhøre de eldste i U21-fotballen. Greit å ha noen av de også.
Enig. Dette laget må være et av de sterkeste på lang tid, ikke minst fordi det er så jevnt besatt, ser bra ut defensivt og i tillegg har spillere med x-faktor. Er laget bedre på papiret enn 2013-årgangen og årgangen med Møller Dæhli, Moi, Sørloth og Ødegaard? Jeg tror jammen det fordi det er et jevnere lag nå med bedre forsvarssspillere.
Så får vi bare håpe at Smerud spiller på styrkene til spillerne og får de til å se ut som et lag.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Kakebart skrev: tir aug 31, 2021 9:20 am Stenevik var jo veldig god som back for u19, holdt MHP på benken. Men Strømsgodset liker jo ikke å utvikle backer, så da er det vanskelig å si hvor bra han er nå. Sebulonsen har jeg ikke sett spille enda. Hvor god er han?
Ja, jeg tror vi vil se Vilsvik og Parr bekle backene i Godset også de neste 20 årene. Latterlig klubbdrift.

Har ikke sett Sebulonsen i mer enn 5-6 kamper men han virker ha bra driv med ball, god grunnteknikk, bra fysikk, litt cunt-faktor og mye 'presence' (som er veldig undervurdert). Tror han kan bli en solid brikke på laget. Men det kan jo også Stenevik og Østrøm.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Da kom forfallet som ble spekulert litt i... Isak Hansen Aarøen melder forfall til samlingen og Peder Meen Johansen (Sandefjord) hentes inn som erstatter. Litt mer defensiv type men tror ikke det er dumt. Da står det mellom Tobias Gulliksen og Sondre Auklend for min del på den venstre kant/10er plassen.

Kjipt at vi ikke får sett de 2 2004 gutta på banen sammen på 2003 landslaget denne gangen heller.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: tir aug 31, 2021 12:48 pm Da kom forfallet som ble spekulert litt i... Isak Hansen Aarøen melder forfall til samlingen og Peder Meen Johansen (Sandefjord) hentes inn som erstatter. Litt mer defensiv type men tror ikke det er dumt. Da står det mellom Tobias Gulliksen og Sondre Auklend for min del på den venstre kant/10er plassen.

Kjipt at vi ikke får sett de 2 2004 gutta på banen sammen på 2003 landslaget denne gangen heller.
Kjipt, ja. MEn det viktigste er å stille best mulig på neste samling, som er EM-kvalik.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7894

Legg inn av Big George »

" Da står det mellom Tobias Gulliksen og Sondre Auklend for min del på den venstre kant/10er plass"
For meg er dette enkelt. Gulliksen er pr i dag klart bedre enn Auklend som sliter med fysikk og helse og er utlånt.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Big George skrev: tir aug 31, 2021 3:54 pm " Da står det mellom Tobias Gulliksen og Sondre Auklend for min del på den venstre kant/10er plass"
For meg er dette enkelt. Gulliksen er pr i dag klart bedre enn Auklend som sliter med fysikk og helse og er utlånt.
Litt enig. Auklend har jo også noe veldig spennende ved seg, men basert på nylig form så vil jeg si at Gulliksen er mer aktuell i den rollen per nå.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »


Første ordentlige høydepunktvideoen jeg har sett av Nusa. Ser veldig spennende ut...

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Har hatt noen vanvittige øyeblikk. Mye jobb som må gjøres enda, men synes han vel så spennende som f.eks Schjelderup. Litt usikker på om Brugge er riktig destinasjon så tidlig da..

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Dewaz skrev: tir aug 31, 2021 7:00 pm Har hatt noen vanvittige øyeblikk. Mye jobb som må gjøres enda, men synes han vel så spennende som f.eks Schjelderup. Litt usikker på om Brugge er riktig destinasjon så tidlig da..
Sett han for lite og vært variabel når jeg har sett han. Dvs er vel mest at han ikke har fått ballen så mye og spilt litt på det sikre, så ikke gjort bort seg. Men ja, du ser glimtvis at det kan være noe helt spesielt der. Noen av driblingene i den videoen der er ganske ville egentlig og du sitter med følelsen av at han har mye mer inne. Begynner å bli mange av de typene spillerne, alle vil ikke slå gjennom stort, men det er såpass mange som er på et såpass bra nivå tidlig og at føler det er berettiget å håpe at flere av de slår gjennom. Nusa, Schjelderup, Aarøen, Sahraoui, Solberg, Bobb, Holm osv.
Ville helst sett han bli i Norge et par år til ja.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Han her kommer til å bli virkelig bra...

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Vet ikke om det er nevnt allerede, men minner om:

Norge - Polen G18 kl. 18.00 på Direktesport.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Interessert skrev: ons sep 01, 2021 3:21 pm Vet ikke om det er nevnt allerede, men minner om:

Norge - Polen G18 kl. 18.00 på Direktesport.
Laget:

……………………..Solberg
…………Williamsen….Hjelde
Seferi…………….Zafeiris………Løvik
…………..Auklend…….Gulliksen….
…………..Egeskog……..Auklend
…………………..……Jatta

Ser ikke helt toppa ut, med Bobb og Fiabema på benken bl.a. Men interessant å se hvordan. Seferi og Zafeiris f.eks løser disse rollene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»